Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
18 Nisan 2013, 18:06
#6121
eray_uluyazı adlı üyeden alıntı
sıkıntı olmaz kardeşim merak etme benimde öyle oluyo zaten. ama aslen girmesi lazım internetten bilgilerini onlar fabrikaya gönderiliyo çünkü. ama garanti belgesine işlendikten kaşelendikten sonra tüm hakların korunur. ilerde ters bi durumla karşılaşırsan garanti belgesini kaynak gösterirsin...
motoru rodaj sırasında 500 km boyunca 5000 deviri yağ değişimi sonrası 1000 km ye kadar 7000 deviri geçirme. 1000 km de bi kere daha yağ değiştir. sonra 2-3-4 ve oluyosa 5. viteslerde redline a kadar gaz aç. ve her viteste kompresyon yaparak yavaşla. böylelikle motorun gayet düzgün açılır...
ama devir saatini kırmızı bölgeye getirme.
Eray o dediğin kompresyon olayını ben sıfır motora yapıyorum 300-400km de bile motor açılıyo ilk yağ değişiminden sonra uzun yola çok rahat çıkabilecek hale geliyo motor. Motorun çekişi de yakıt ekonomisi de gayet iyi durumda, demekki yanlış bişey yok. İlk motorumu Mondial 150hs'yi kullanma kılavuzuna birebir uyarak açtım motor hiç gitmiyodu doğrusu. İnternette diğer insanlardan duyduklarımla benim motorun yaptığı hızlar arasında 15-20 km fark vardı.
Reklamlar
-
18 Nisan 2013, 18:31
#6122
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Eray o dediğin kompresyon olayını ben sıfır motora yapıyorum 300-400km de bile motor açılıyo ilk yağ değişiminden sonra uzun yola çok rahat çıkabilecek hale geliyo motor. Motorun çekişi de yakıt ekonomisi de gayet iyi durumda, demekki yanlış bişey yok. İlk motorumu Mondial 150hs'yi kullanma kılavuzuna birebir uyarak açtım motor hiç gitmiyodu doğrusu. İnternette diğer insanlardan duyduklarımla benim motorun yaptığı hızlar arasında 15-20 km fark vardı.
valla bunlar kul yapısı. ilk yağ değişimine kadar sıkıştırmak bana mantıklı gelmiyo parçaların birbirine alışması hususunda. ben yukarda anlattığım gibi yaptım sıkıntı görmedim. herkes kendi motorunda istediğini yapmakta özgür sonuçta parası kendi cebinden çıkıyo
ben sadece nacizane tecrübelerimi paylaşıyorum. bende 40 yıllık motorcu ya da motor ustası değilim. ustam bana bu şekilde tarif etti benim de aklıma yattı uyguladım. her yiğidin yoğurdu yiyiş şekli farklıdır...
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
18 Nisan 2013, 23:23
#6123
eray_uluyazı adlı üyeden alıntı
valla bunlar kul yapısı. ilk yağ değişimine kadar sıkıştırmak bana mantıklı gelmiyo parçaların birbirine alışması hususunda. ben yukarda anlattığım gibi yaptım sıkıntı görmedim. herkes kendi motorunda istediğini yapmakta özgür sonuçta parası kendi cebinden çıkıyo
ben sadece nacizane tecrübelerimi paylaşıyorum. bende 40 yıllık motorcu ya da motor ustası değilim. ustam bana bu şekilde tarif etti benim de aklıma yattı uyguladım. her yiğidin yoğurdu yiyiş şekli farklıdır...
+1
Bende eray üstadın dediği gibi düşünüyorum. Ki metal parclr sonuçta aynı alışma süreleri her sıfır motosiklet için verilmektedir.
-
19 Nisan 2013, 00:52
#6124
ArkadaşLar Hava FiLtresi Benzin Süzgeçi Yağ Süzgeçi Değşince Hızda Fark OLurmu. Bu FiLtreLer Değişmeyeli 1,5 YıL OLdu Değişirsem Hızda Çekişte Fark Edermi . . .
-
19 Nisan 2013, 01:11
#6125
Arkadaşlar bu Drifti tavsiye edermisiniz ? çok titriyo zaten Çin malı olduğundan alınmaz diyolar. Alırsam arka lastiği 130-90-18 yapçam olur dimi. Bide Zincir atıyomuş arada ve uzun yolada gelmiyomuş sanırım. O kadar para saycam boşa gitmesin titanic rks 150 mi bumu....
Şaka Şaka
Hala daha bu tarz sorulara bıkmadan usanmadan cevap verdiğiniz için tebrik ediyorum arkadaşlar. Zaten en ince ayrıntısına kadar herşeyden en az 2'şer 3'er kez bahsedilmiş. Biraz olsun bu model ile ilgilenen birisi 1-2 saatini ayırarak buradan birçok şey hakkında bilgi sahibi olabilecek aslında. Keşke okumayı biraz daha sevebilsek. Hiç yazmadım, bilgisizce konuya hiç girmedim fakat her yazılanı okudum. Her fotoğrafı gördüm. Sayenizde Mh Drift virüsünü daha fazla kaptım
Büyük bir aksilik olmazsa önümüzdeki ay bende, nostaljik as125t'ten Drift'e terfi ederek aranıza katılıyorum. Kazasız sürüşler...
-
19 Nisan 2013, 03:24
#6126
Alet serviste ufak bi bakım gördükten sonra çok değişmiş şekilde geri aldım , ön frendeki sıkıntıdan dolayı , ufak bi fabrikasyon hatası hallettik dediler. Fakat motoru verdiğimde vites geçişleri çok sertti bildiğin kart kurt ediyordu ben daha önce debriyajlı motosiklet kullanmadığımdan normal olduğunu sanıyordum artık yağladılar mı naptılar bılmıyorum ama yumuşacık olmuş , 45 km kadar yol yaptım çevre yolundan gelirken insan basmak istiyor ama alet henüz 112 km de olduğu için 5.000 deviri geçmemeye özen gösterdim. Bugün drifti tam anlamıyla bağrıma bastım , servisler düzgün iş yaptığı sürece uzun zaman kullanabilcek bi motosiklet gibi duruyor
-
19 Nisan 2013, 11:38
#6127
Crocuta adlı üyeden alıntı
Alet serviste ufak bi bakım gördükten sonra çok değişmiş şekilde geri aldım , ön frendeki sıkıntıdan dolayı , ufak bi fabrikasyon hatası hallettik dediler. Fakat motoru verdiğimde vites geçişleri çok sertti bildiğin kart kurt ediyordu ben daha önce debriyajlı motosiklet kullanmadığımdan normal olduğunu sanıyordum artık yağladılar mı naptılar bılmıyorum ama yumuşacık olmuş , 45 km kadar yol yaptım çevre yolundan gelirken insan basmak istiyor ama alet henüz 112 km de olduğu için 5.000 deviri geçmemeye özen gösterdim. Bugün drifti tam anlamıyla bağrıma bastım , servisler düzgün iş yaptığı sürece uzun zaman kullanabilcek bi motosiklet gibi duruyor
ufak tefek hatalar olabiliyo onları sıkıntı etmeyin zaten 2 yıl garanti bunun için var ilk bakımda büyük bi olasılıkla debriyaj ayarı yapılmıştır ondan rahatlamıştır vitesler bi de yağ değişince iyice güzel olmuştur vites geçişleri
çok sıkıcı insan gazlamak istiyo ama 5000 devir olayına uyarsanız sefasını çok sürersiniz. tekeriniz düz bassın...
---------- Post added at 10:38 ---------- Previous post was at 10:35 ----------
buROCK306 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bu Drifti tavsiye edermisiniz ? çok titriyo zaten Çin malı olduğundan alınmaz diyolar. Alırsam arka lastiği 130-90-18 yapçam olur dimi. Bide Zincir atıyomuş arada ve uzun yolada gelmiyomuş sanırım. O kadar para saycam boşa gitmesin titanic rks 150 mi bumu....
Şaka Şaka
Hala daha bu tarz sorulara bıkmadan usanmadan cevap verdiğiniz için tebrik ediyorum arkadaşlar. Zaten en ince ayrıntısına kadar herşeyden en az 2'şer 3'er kez bahsedilmiş. Biraz olsun bu model ile ilgilenen birisi 1-2 saatini ayırarak buradan birçok şey hakkında bilgi sahibi olabilecek aslında. Keşke okumayı biraz daha sevebilsek. Hiç yazmadım, bilgisizce konuya hiç girmedim fakat her yazılanı okudum. Her fotoğrafı gördüm. Sayenizde Mh Drift virüsünü daha fazla kaptım
Büyük bir aksilik olmazsa önümüzdeki ay bende, nostaljik as125t'ten Drift'e terfi ederek aranıza katılıyorum. Kazasız sürüşler...
güzel olmuş bu
RKS titanik 150 geçen haftalarda arkadaşa aldık sıfır ben hiç beğenmedim motoru. vites oranları çok kısa5. viteste 5000 devirde 55 km hız yapıyo drift ise 75-80 km yapıyo. ama göstergeleri digital güzel olmuş hakkını yememk lazım
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
19 Nisan 2013, 23:56
#6128
Benim bu motordan tek sıkıntım zincir oldu arkadaş origli olmadığı için habire gevşiyor tav ediyor beni ama onun dışında her şeyi güzel tavsiye ederim rks 200 çok hoşuma gitti tip olarak üstüne oturunca koltuğu deposu göstergesi vb. ama motorun içini bilemem gidişini falan fakat rks 150 mi drift mi deseler kafa kafaya giderler...
-
20 Nisan 2013, 01:28
#6129
SELAM ALEYKÜM 3-4 GÜN İÇERİSİNDE MOTORSİKLET ALACAĞIM Bİ ARKADAŞIMIZ BİRAZ YARDIMCI OLABİLİRMİ SEÇİMİM KONUSUNDA
MONDİAL MCX150 MH DRİFT 125 ARASINDA KALDIM MCC=2011 MODEL 6000 KM MONDİAL MH DRİFT=2012 MODEL 4000 KM SİZCE BU İKİ MOTORDAN HANGİSİNİ ALMALIYIM BİLGİLENDİRİRSENİZ SEVİNİRİM . . .
-
20 Nisan 2013, 01:45
#6130
barkley adlı üyeden alıntı
SELAM ALEYKÜM 3-4 GÜN İÇERİSİNDE MOTORSİKLET ALACAĞIM Bİ ARKADAŞIMIZ BİRAZ YARDIMCI OLABİLİRMİ SEÇİMİM KONUSUNDA
MONDİAL MCX150 MH DRİFT 125 ARASINDA KALDIM MCC=2011 MODEL 6000 KM MONDİAL MH DRİFT=2012 MODEL 4000 KM SİZCE BU İKİ MOTORDAN HANGİSİNİ ALMALIYIM BİLGİLENDİRİRSENİZ SEVİNİRİM . . .
biri 162 cc diğeri 135 cc ikiside balansörlü dizayn olarak güzel motorlar bence ikisininde üstüne bi bin çünkü drift biraz daha ufak onun dışında mc-x roadracer bildiğim kadarıyla driftten daha fazla yakıyor ki normal olarak 27cc fark var arada , boyun uzunsa mcx roadracer sana daha iyi gider tabi motosikletlerin nasıl kullanıldığı çok önemli iyice incele derim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:40 ----------
Arkadaşlar benım bi sorum olucak , driftin arka sol tarafında bildiğiniz üzere kask için kilit yeri var ama sıkıntı şu ki benim kaskım ls2 ff351 fullface modeli ve ordaki çeneliği oraya taksam ne takmasam ne zaten o çenelik takma kısmı demir değil ki oraya taksan ne olur ben anlıyamadım ayrıca bi parmak hareketiyle açılıyor çene kilidi. Başka bi yerinden mi kitliycez diye baktım vizörün ordan takacak halimiz yok biri beni bilgilendirsin
-
20 Nisan 2013, 12:02
#6131
Crocuta adlı üyeden alıntı
biri 162 cc diğeri 135 cc ikiside balansörlü dizayn olarak güzel motorlar bence ikisininde üstüne bi bin çünkü drift biraz daha ufak onun dışında mc-x roadracer bildiğim kadarıyla driftten daha fazla yakıyor ki normal olarak 27cc fark var arada , boyun uzunsa mcx roadracer sana daha iyi gider tabi motosikletlerin nasıl kullanıldığı çok önemli iyice incele derim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:40 ----------
Arkadaşlar benım bi sorum olucak , driftin arka sol tarafında bildiğiniz üzere kask için kilit yeri var ama sıkıntı şu ki benim kaskım ls2 ff351 fullface modeli ve ordaki çeneliği oraya taksam ne takmasam ne zaten o çenelik takma kısmı demir değil ki oraya taksan ne olur ben anlıyamadım
ayrıca bi parmak hareketiyle açılıyor çene kilidi. Başka bi yerinden mi kitliycez diye baktım vizörün ordan takacak halimiz yok biri beni bilgilendirsin
Klipsi çıkar ve erkek olan klips tarafı ile ayar kısmının arasındaki kayış kısmını takmalisin böylece iki kayista kilit arasına sıkışıyor ve kesip ancak cikarabilirler ki kesen kişinin de işine yarayacağını sanmam. Bu yüzden açık konumda ve erkek kisimla ayar kısmının arasini kilit icine gecirmelisin. Ki ayna üzerine bırakmaktan daha güvenli bence böylesi.
Istersen dediğim şekilde kilitle ve cikarmayi dene bakalım zarar vermeden cikarabilecekmisin.
-
20 Nisan 2013, 16:41
#6132
nebri_1986 adlı üyeden alıntı
Klipsi çıkar ve erkek olan klips tarafı ile ayar kısmının arasındaki kayış kısmını takmalisin böylece iki kayista kilit arasına sıkışıyor ve kesip ancak cikarabilirler ki kesen kişinin de işine yarayacağını sanmam. Bu yüzden açık konumda ve erkek kisimla ayar kısmının arasini kilit icine gecirmelisin. Ki ayna üzerine bırakmaktan daha güvenli bence böylesi.
Istersen dediğim şekilde kilitle ve cikarmayi dene bakalım zarar vermeden cikarabilecekmisin.
eyv usta çok sağol şimdi deniycem
-
20 Nisan 2013, 23:19
#6133
nebri_1986 adlı üyeden alıntı
Klipsi çıkar ve erkek olan klips tarafı ile ayar kısmının arasındaki kayış kısmını takmalisin böylece iki kayista kilit arasına sıkışıyor ve kesip ancak cikarabilirler ki kesen kişinin de işine yarayacağını sanmam. Bu yüzden açık konumda ve erkek kisimla ayar kısmının arasini kilit icine gecirmelisin. Ki ayna üzerine bırakmaktan daha güvenli bence böylesi.
Istersen dediğim şekilde kilitle ve cikarmayi dene bakalım zarar vermeden cikarabilecekmisin.
Biraz daha bilintik tabirlerle (Ben pek anlamadımda :D) ya da fotoğrafla anlatabilirmisiniz çünkü kaskı elimde gezdirmekten BIKTIM !
-
21 Nisan 2013, 03:59
#6134
Mrb arkadaslar.5 sene ybr den sonra bugun 2012 mh125 drift aldim.karar vermemde bu forumun katkisi buyuktu tsk ler.umarim kazasiz belasiz pisman olmadan biner kullaniriz.firsat buldukca buralardayim bundan sonra.herkese keyifli guvenli surusler.saygilarmla...
-
21 Nisan 2013, 16:18
#6135
ARkadaşlar merhaba,
yaklaşık 4 aydır drift forumunuzu takip ediyorum. Bu hafta içi ehliyet çıkartmamla birlikte drift almak istiyorum.
Sizce bu yaz mondial yeni modeller piyasaya sürer mi? yada plaka ruhsat dahil 4000 liraya kadar bana başka motor önerir misiniz?
Izmir içinde 2.el mondial bulursam onuda alabilirim.(Drift) Şayet olurda 2.el mondial almaya kalkarsam bana ne önerirsiniz, nelere dikkat etmeliyim. Tanıdığım hiçbir usta veya motordan anlayan arkadaş yok.
-
21 Nisan 2013, 21:23
#6136
Bi sayfada almak istediginiz motor diye sormus ve hyosung gt 250 isteyen arkadaslar varmis.arkadaslar o motorun 600luk kdr cussesi iyi denecek kdr hizi var ama baska bi nuarasi yok fren sistemi cok yetersiz(bu altin elbisei adamin tespiti) virajlarda hic guven vermiyo.sehir ici kullanimi cok rahatsiz bi motor.ben ilgilendirmek istedim almak isteyen umarim pisman olmaz.saygilar
-
21 Nisan 2013, 21:27
#6137
merhaba arkadaslar drifle yari yolda kaldim 4.viteste gidiyordum.motor stop etti.cektim kenara bastim bastim calismadi bujilerini bir gun onceden degistirmistim..ve taktigim buji kisa bujiydi..bujiye elektrik gelmiyot b orjinal bujiyi taktim yine elektrik gelmedi sizce sigortami atti buji farkli oldugundan yoksa baska biseydenmi beyni yanmis olabilirmi ?tavsitelerinize ihtiyacim var lutfen yardim.
-
21 Nisan 2013, 22:51
#6138
Bende geçen cumartesi günü yolda kaldım. Motoru 2000 bakımı yaptırdım. İkitellideki servisten çıktım 300-400 metre gittim. Tam e5'e bağlamıştım ki debriyajda bir tuhaflık hissettim. Sağa çekip vitesi boşa aldım. 3-4 kere debriyaja bastım çektim tel koptu Sonra tuttuk motoru düştük yine servis yoluna Değiştirdik tel ortadan kopmuş. Bana tuhaf kaçan şey debriyaj teli 2000 de kopması :S Normal mi dir bu?
-
21 Nisan 2013, 23:33
#6139
garip şeyler 4bin kilometreye yaklaştım ve şuana kadar bu motorla yaşadiklarımı sıralarsam izmiri sel götürürken arabalar sağa çekmiş stop etmişken 2 saat kulandım sıkıntı yaşamadım ve bu 1 2 kerede olmadı bi ara ozelikle açık öğretim sınavları varken tam bir kabustu yollar en ufacık bir sorun dahi yaratmadı aydın izmir arası 6 kere gittim ve döndüm 120 sabit hiç düşmeden gittim kimi yerlerde 135 civarı çıkdım ama anlık 1 dk felandır max gık demedi gecenin saat 1 2 civarı aydın dönüşü ben nerdeyse felç geçiriyordum motor gık demedı pazar günü oss sınavı vardı kız arkadaşımı dersanesine yetiştirmem gerekiyordu dur kalk o trafikde yarım saat te yetiştirdir buca dan konak pierin orda ki ismini hatırlamadığım bir kpss dersanesine gık demedi sorun dahi hissetmedim araziye gittim çamurlu yollarda kulandım gık demedi tek yaptıgım 1 2 haftada bir vidalarına bakmak gevşeme var mı diye ve yağını zamanında değiştirmek o yüzden 2 3 yıl bu motorun üstünden inceğimi sacmıyorum değiştirirsem tek sebebi bir ust model almak olur er 6 veya endryo dışında alcağımı sacmıyorum bu arada şuanda yakıt hesabı yapıyorum 2 gun önce depoyu fullettim şuan 80 km civarında yarın fulletcem nekadar aldıysa km ye bolup değeri size yazarım hatta detaylı bir rapor hazırlarım uzun haftaya felanda uzun yol hesabını paylaşırım..
-
21 Nisan 2013, 23:41
#6140
Beyler drift benim 150'lik mondial mx'den hızlı mı sizce 92 kiloyum ve montumun kapşonunu içeri katlamamışım paraşüt etkisi yapıyor yüksek hızlarda onlar olmasa km saati patlayacak.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)