Hava yer kosuluna devir ayarina gore degisir bence
Hava yer kosuluna devir ayarina gore degisir bence
bu motoru satıp aynı sınıf motor alacaksanız 125-150 cc için konuşuyorum hiç bulaşmayın sadece ümit arkadaşımızın nedeni ile terci edilebilir
driftin bakımını yap benzini kat dewam 7000 km oldu daha tık yok.. sabahları bu soğukta daha iki kez marşa basmadım
illa değiştirecekseniz de 250ccalacaksanı değiştirin arkadaşlar
motorlarımız kğtü değil bunu unutmayın
Bu motoru satacaksanız bir tane MX Grumble alıp 150 veya 200 cc yaptırın motorunu, 150'lik hali bile canavar, sesi de yeri göğü inletiyo bağırtınca, tabi ben Kuba Cg 150 sport egzozu taktım orjinalini çıkarıp.
jikleyi açıp çalıştıracağıma normal çalıştırıp çok hafif gaz veriyorum işlem tmm. jikle açıkta olsa aynı işlemi yapmam gerekiyor.
ben 19000 km de sattım motoru yaz başında. kışında bindim ve her çalıştırmamda sadece jikleyi en üst konuma alıp hiç bişey yapmadan marş düğmesine basmam yetiyodu. motor en çok zararı ilk çalıştırma anında görür. yağ kartere süzüldüğü için silindir ve pistonda yağ kalmaz ve aşınma en üst seviye de olur. bü yüzden ilk çalıştırma anında ne kadar çok gaz verirseniz motorunuz ömrünü o kadar kısaltmış olursunuz.
ben ne yeni olan enjeksiyonlu motorumda ne de daha evvel ki motorum drift de hiç gaz vererek çalıştırmadım. jikle görevini yerine getiriyodu zaten...
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
motorlarımıza eşşeğe biner gibi binmemeliyiz arkadaşlar onlara ne kadar iyi bakarsak onlar da bunun geri dönüşünü bize çok iyi bi şekilde verir. ben motorumu ısındıktan sonra hayvan gibi sıkıştırıyodum. bi topic te 140 km/s hızı geçenlerden biriyim. (hala inanmayanlar var). ama motoruma çok iyi baktım. bakımlarını hiç aksatmadan yaptırdım 19000 kmde sattığımda satmama aracı olan arkadaş (bu topic de ümit_150_zc nikli ümit kardeşimizdir kendisi) kendi driftinden sonra benimkine binince aynen ''abi senin motor çok manyak gidiyo çok iyi bakmışsın motoruna'' cümlesini sarf etti. 20000 km de ki motorum onun 10000 kmde ki motorundan daha iyi durumdaydı ki o da çok iyi bakar motoruna. neyse şimdi sıkılmadan okuyabilecekseniz bi yazı yazıyorum aşağıya inanın çok faydasını göreceksiniz...
1.) Motorumu zorlamadan önce ısıtmama gerek var mı?
Kesinlikle evet. Motorlar belli sıcaklıkta çalışmak üzere tasarlanmışlardır. İdeal çalışma sıcaklığına erişmeden zorlanan motorlar uzun vadede kesinlikle zarar görecektir.
2.) Yani, motosikletimi çalıştırdıktan sonra birkaç dakika ısınmasını beklemeli miyim yoksa hemen yola çıkabilir miyim?
Tartışmaya açık bir konu. Bazıları motoru çalıştırdıktan sonra 1 dakika kadar bekleyip sonra yola koyuluyor. Buradaki amaç, motorun rolantide bir süre çalışarak az yağlanan parçalara minimum yük bindirmek ve yağın motorda tamamen dolaşmasına, parçaları koruma altına almasına olanak sağlamak.
Diğer kanı ise, motoru çalıştırdıktan hemen sonra nazik kullanarak yola çıkmak, böylece ilk çalıştırmada kullanılan zengin karışım yüzünden silindir içinde oluşabilecek benzin yoğuşmasının önüne geçmek. Tüm motorlar ilk çalıştırmada karışımlarında fazla benzine ihtiyaç duyar. Karbüratörlü motorlarda bu işi jikle (manuel veya otomatik) yapar. Enjektörlüler kendi kendine ayarlar. Ancak, benzin çok etkili bir yağ çözücüdür ve eğer herhangi yanmamış benzin silindir içinde kalırsa silindir çeperindeki yağ tabakasini yıkayabilir, pistonlar da silindir duvarını kazımaya başlar. Bu anlatılanlar sadece ilk çalıştırmadaki zengin karışım durumu için geçerlidir. Çalışma sıcaklığına ulaşan ve jiklesi kapatılan motor ihtiyacı olan karışımı kendi doğru şekilde ayarlayacaktır.
Ayrıca ısıtma sırasında kaybedilen yakıt da gerçek anlamda kullanılamayan yakittir. Genel tüketime bakıldığında cebinizde ciddi yara açabilir.
Son olarak, düşük devirde ısıtılan motor ideal çalışma sıcaklığına 10 dakikada ulaşıyorsa, düşük devir çevrilerek yol alan motor 3-4 dakika içinde ısınacaktır. Yani rolantide kalarak uzun surede ama az aşınma mı, yoksa yola çıkarak kısa surede ama bağıl olarak biraz daha fazla aşınma mı? Seçim sizin.
3.) Bazen motorumu hakikaten zorluyorum, acaba zarar veriyor muyum?
Motor yapısal olarak iyi durumda ve düzgün bakımlı ise, hayır. Aslına bakarsanız, motora yüksek devir çevirtmek ona iyilik etmek şeklinde bile yorumlanabilir. Pistonlar ile silindir çeperi arasında segman adı verilen çemberler bulunur. Bunlar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır. Piston yukarı çıkarken yağlanan silindir çeperi, piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. Böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. Ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz. Bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değildirler. Isındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır.
Segmanların silindir duvarına tam olarak yapışması için motorda uretilen basınca da ihtiyacı vardır. Kendi yarığı içinde oturan metal çemberin arkasına dolan basınç sayesinde piston kafasından silindir çeperine doğru zorlanır. Böylece yanma odasında basınç kaybı oluşmaz.
Sürekli düşük devirlerde kullanilan motorlarda bahsi geçen segman yarığında artık madde (kurum) birikimi olabilir. Tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder. Üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar. Bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kısa süre kullanmak yeterlidir. Yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.
4.) Motorumu ısıtmazsam ne olur?
Zorlanan soğuk motorda aşınma daha hızlı gerçekleşir. Motor çalıştığında, yağın her tarafa ulaşması birkaç saniye alacaktır. Bu yüzden
"Motor en çok marş anında aşınır"
denilir. Bu ilk birkaç saniye boyunca metal parçaların koruması, üzerlerine bir önceki çalışmadan yapışıp kalmış yağın sorumluluğundadır. Motorlar ve yağlar bu çalışma koşulları gözönüne alınarak tasarlanırlar ancak sadece yüksüz veya düşük yükle çalışma durumunda. Yağ motorun tepesine en son ulaşır yani en hareketlı parçalardan olan egzantrik mili, subaplar, subap yayları (nispeten) uzun süre minimum yağlanma ile idare etmek durumundadırlar.
Bir diğer etken de metalin genleşme özelliğidir. Isınan metal genişler bu yüzden motor toleransları ve parçalar arası boşluklar ısınıp çalışma sıcaklığına erişmiş motor gözönüne alınarak tasarlanır. Örneğin debriyaj balatası ile krank mili arasındaki dişliler soğukta birbirlerine neredeyse yapışık haldedirler. Motor ısındıkça bunların arası açılır. Ancak ısınmış motorda bunların arası amaçlandığı kadar açılmıştır.
5.) Tork ve güç arasındaki fark nedir?
Bunu anlatmanın en iyi yolu, tork silindirdeki patmalanın büyüklüğü, güç ise dakikada kaç patlama gerçekleştiğidir. Daha teknik açıklamak gerekirse, güç birim zamanda yapılan toplam iş miktarı tork ise çevirme/burma kuvvetidir (krank miline bağlı belli uzunlukta çubuğun ne kadar kuvvetli döndürüldüğü).
6.) Motorumun devir bandında neden bir tatlı çalışma noktası var? Çevirebileceğim daha çok devir var halbuki.
Hissettiğiniz noktanın adı tepe tork devir noktası. Motor şu anda en canlı karakterini sergiliyor çünkü burası motorun en verimli çalıştığı nokta. Olay tamamen hacimsel verim ile alakalı.
Maksimum hacimsel verimin olduğu an, silindir içine mümkün olan en fazla hava yakıt karışımının alındığı andır. Bu devrin yeri emme subaplarının boyu, havanın eylemsizliği ve subapların açılma fazlarına bağlı olarak değişir. Egsoz sübabından çıkan atık gazlar egsoz sisteminde basınc dalgaları yaratırlar. Bu dalgalar, motor devrine bağlı olarak egzoz sisteminde yukarı-aşağı dolaşırlar. Elde edilmek istenen, düşük basıncı tam egsoz valflerinin arkasında oluşturarak yakılmış karışımın silindirden en hızlı şekilde tahliyesini sağlamaktır.
Tüm bu şartlar sadece bir devirde gerçekleşir o da teknik özellik tablosunda gördüğünüz max torkun üretildiği devirdir. Aşırı beslemeli motorlarda bu devrin belli aralikta (örneğin 2300d/d - 5000d/d arasında sabit gibi) verildiğini görürsünüz, ama konumuz atmosferik beslemeli motorlar. Oraya girmeyelim.
7.) Yağ motorumu tam olarak nasıl korur?
Temel olarak hareketli metal parçaların birbiri ile sürtünmesini engeller. Aynı zamanda motorun soğutulmasına da yardımcı olur. Yağ filtresi sayesinde motor içinde oluşan zararlı parçacıkları süzer, sistemin temiz kalmasını sağlar.
Yağın en büyük yararı kuşkusuz parçaların sürtünmesini azaltmaktır. Bunun en aşırı yaşandığı yer piston kollarının kranka bağlandığı noktalardır. Patlamanın şiddetiyle aşağı itilen kolu krank miline çok yüksek basınç uygular. Normal şartlarda hiçbir yağ pompası bu sıkıştırmaya dayanacak yükseklikte basınç üretemez. İki metalin birbirine değmesini engelleyen, sıvı-metal arasındaki kaydırma etkisidir. Hızlı şekilde su üzerinden geçen araba nasıl suya batmadan yüzey uzerinde kızaklama yaparak gidebiliyorsa, iki metal arasina sıkışan yağ da yüzeyler arasında bir film oluşturarak birbirlerine değmelerini önler. Ancak anlatılan yağ filminin oluşması için iki metal yüzey arasındaki mesafe kritiktir. Zaman içinde oluşan aşınma sonucunda bu mesafe artarsa, yağ filmi kendini koruyamaz ve basınç altında yirtilir. O zaman da motor çalışırken devir arttıkça yükselen bir vurma sesi duyarsınız.
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
Eray ellerine sağlık arkadaşım çok güzel bilgiler paylaşmışsın zevkle okudum.Üşenmeden okunur ise çok faydalı olacaktır
Keşke motorları durduğumuz yerde hiç gaz vermeden 4-5 dakka ısıtabilsek ama yaz günü bile ısınmayınca stop ediyor rölantide durmuyor bu çin malları. Durduğum yerde en fazla 1 dakka motoru ısıtıp hafif hafif yola çıkıyorum, motor ısındıkça gidondaki jikle kumandasından jikleyi kısıyorum.
Hayat paylaştıkça güzel güzel Türkcell Reklamı gibi oldu. İyi ki paylaşmışsın alıntı da olsa paylaşmak iyidir. Bildiği halde anlatmayanlar da var sonuçta.
çok bişey yapmanız gerekmiyo arkadaşlar foruma bi göz gezdirirseniz kaç defa konuşulduğunu görürsünüz zaten. ama okumak gibi bi alışkanlığımız olmadığı için (ben dahil) çok şey kaybediyoruz...
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
arkadaşlar sacma sapan bir yazı yazmayı öğretme ve saygısızca usluplardan dolayı foruma bir süre girmicem acayıp canım sıkıldı luzumsuzca hareketler feln snırım bozuldu hepinize ii şanslar dilerim forumda çok saçma sapan insanlar var tavsiyem polimikden uzak durmanız 3 4 arkadas birbiryle surekli benzer yorumlar yaparak kendilerince mesgale arıyorlar motorsohbet bolumunden gorebılırsınız kırdım birileri varsa burdanda af ola.. tekeriniz duz asvaltınız kuru olması dileklerimle..
Pireye kızıp yorgan yakma.Hayatta her zaman eleştirilere de açık ol.Unutmaki burası forum sitesi.Fikirlerini,yazdıklarını her zaman beğenecekler diye bişey yok.Saygısızlık eden kendine eder.Sen sadece forumda yazılanlardan sana bişey katabilecek,öğretebilecek şeylerle uğraş.
Katılıyorum ++++1
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------
Arkadaşlar ben 1 haftadır motora anahtar bile degdirmedim soğuk havalar nedeniyle. Yarın veya pazar günü 1 saat calistirsam olduğu yerde problem olur mu?
Yada nasıl yapmam lazım.
yerler kuruysa çık bi turla yavaştan.
bu arka amortisörler nasıl yumuşatılır, vida ayarı var ordanmı yumuşuo . taş gibiler
bu arada kanuninin yeni modelleri hoş olmuş.
Daha önceki sayfalarda servislerinde pek bilgisinin olmadığı yazilmidti dikkat bence hepten değiştirmek zorunds kalma
Arkadaşlar şu daha önceki lastikle alakali sayfaları aradim ama bulamadım. Ben lastik ölçülerini orta kalınlıkta tutmak istiyorum bunun için acaba 90/90-18 ve 2,75-18 mi almalıyım yoksa 100/90-18 ve 3.00-18 mi yada arka ve ön 90/90-18 mi olsun hangisi daha yakisikli ve sorunsuz olur arkadaşlar.
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)