Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
14 Aralık 2012, 22:05
#4841
nebri_1986 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar sakin ha sakin çok hız yapmayın bizim motor hiza çok yatkin siz siz olun ona uymayınca.. Yoksa benim bugün atlattigim gibi kaza atlatirsiniz. Orjinal lastikleri değiştirin. Arka fren ve önlemek kombine sıkarak yavaşlamaya calisiyordum birden arka teker kendini kilitledi önüme geçecekti arkası eğer frenleri bırakmayıp toplamaya calismasaydim. Ve o an ayağımı yere koymaya calismistim topugun üstü ayakliga denk gelmiş o anda hissettim koptu sandim ama eve gelince kocaman bir ezik ve baş parmagim kadar yarikla ucuz atlattım düşmüş olmadığıma şükür ediyorum. Allahim korudu önde araçta vardı toplamayip kendimi yere atsaydim araca kadar suruklenirdim.
Sakin ha hız yapmayın ve korumasız bakkala bile gitmeyin çok doğru söylemiş bu sözleri soyleyenler
yaşadığın olaydan dolayı üzüldüm geçmiş olsun da anlamadığım arka teker kendini kitledi derken frene çok bastın kızakladımı yoksa motormu kitledinde teker kilitlendi biraz daha açık yazarmısın
kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...
Reklamlar
-
14 Aralık 2012, 22:08
#4842
astorojna adlı üyeden alıntı
yaşadığın olaydan dolayı üzüldüm geçmiş olsun da anlamadığım arka teker kendini kitledi derken frene çok bastın kızakladımı yoksa motormu kitledinde teker kilitlendi biraz daha açık yazarmısın
Kampanalarda biraz frene ayağını uzun süre baskılı bir şekilde basinca arka teker dönmüyor ve kaymaya başlıyor onu demeye çalıştım. Kampana frenlerin en kötü yani bu yani. Kilitlenme
-
14 Aralık 2012, 22:17
#4843
nebri_1986 adlı üyeden alıntı
Kampanalarda biraz frene ayağını uzun süre baskılı bir şekilde basinca arka teker dönmüyor ve kaymaya başlıyor onu demeye çalıştım. Kampana frenlerin en kötü yani bu yani. Kilitlenme
anladım tekrardan geçmiş olsun
kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...
-
14 Aralık 2012, 22:32
#4844
Geçmiş olsun. Ne kadar dikkatli olsakta olacağı varsa oluyor işte. Yinede tedbiri elden bırakmamak gerek.
-
15 Aralık 2012, 01:12
#4845
Sağolun arkadaşlar. Yine de tedbiri elden bırakmamak en iyisi. Ben suçluydum çünkü son ana kadar hız yapıp motoru deneme amaçlı gibi durdurmaya trafikte kalkışmak kadar saçma birşeyi yapmaya çalıştım.
-
15 Aralık 2012, 15:08
#4846
nebri_1986 adlı üyeden alıntı
Sağolun arkadaşlar. Yine de tedbiri elden bırakmamak en iyisi. Ben suçluydum çünkü son ana kadar hız yapıp motoru deneme amaçlı gibi durdurmaya trafikte kalkışmak kadar saçma birşeyi yapmaya çalıştım.
Nebri_1986 çok geçmiş olsun Allah korumuş. Ama yazdıklarına izninle bir açıklama yapmak istiyorum. Lütfen yanlış anlama bilgiçlik taslama gibi bir niyetim yok. Sadece doğru bilinen yanlışları açıklamak istiyorum.
Panik frenin yapılış şekli şöyledir.
1- arka fren sonuna kadar sıkılır (bu da arka tekeri kitlemek oluyor)
2- debriyaj çekilir
3- ingilizce tabiriyle progressive (yani aşamalı diyebiliriz) şekilde ön fren sıkılır. Eğitimlerde buna limon sıkar gibi derler.
Panik frende yapmamanız gereken 2 tane çok önemli şey vardır: bakışınızı kaçırmamak ve ÖN TEKERİ KİTLEMEMEK!!
Bakış kaçırmamaktan kastım çarpmak üzere olduğunuz yere bakmak değil daha ilerisine gideceğiniz yere bakmaktır. Tabi tüm bunları o anda yapmak kolay değil bu nedenle trafiğe kapalı alanlarda sürekli alıştırma yapmanız gerekiyor.
Şunu unutmayın arkadaşlar, bakışınız doğru yerdeyse arka teker kitlese de yanınıza falan gelmez.
Tekrar geçmiş olsun ve korumasız asla çıkmayın...
-
15 Aralık 2012, 18:57
#4847
geçmiş olsun nebri, arkadaşlar benim bir sorum olacak bugün az motora bindim parkedip zincirini sağını solunu yağladım, kontak kapalıyken vidaları söküp moturun aküsünü çıkarttım brandayı geçirdim en son, çardağın altında 3-4 ay yatacak aküyü çıkarırken vs dikkat etmem gereken bir nokta var mıydı? En son aküyü çıktıktan sonra kontakla kontrol ettim acaba kontağa dokunmamak mı lazımdı?
**[Ankara - MT] Motosiklet Grubu**
Ankara Motosiklet Sevdalıları
https://www.facebook.com/groups/329295930541118/
-
15 Aralık 2012, 20:40
#4848
Kontağı açman soruno lmaz
Bujiyi çıkar, bunu deliğinden biraz motor yağı koy. Bir iki kere ayak karşına bas. Bujiyi tak.
Böylece sekmanlar kurumayacak.
Benim ybr bu yüzden yavaş gidiyor.
Yatan motor alınmazmis...
-
16 Aralık 2012, 01:44
#4849
maxi97 adlı üyeden alıntı
Kontağı açman soruno lmaz
Bujiyi çıkar, bunu deliğinden biraz motor yağı koy. Bir iki kere ayak karşına bas. Bujiyi tak.
Böylece sekmanlar kurumayacak.
Benim ybr bu yüzden yavaş gidiyor.
Yatan motor alınmazmis...
benzin deposu fulldü neredeyse boşaltmak da gerekli mi acaba? Zararı olur mu ki? 3-4 ay yatan motor alınmayacak kadar kötü olur mu
**[Ankara - MT] Motosiklet Grubu**
Ankara Motosiklet Sevdalıları
https://www.facebook.com/groups/329295930541118/
-
16 Aralık 2012, 02:22
#4850
talip333 adlı üyeden alıntı
benzin deposu fulldü neredeyse boşaltmak da gerekli mi acaba? Zararı olur mu ki? 3-4 ay yatan motor alınmayacak kadar kötü olur mu
Ben yaz kış kullandığım için pek bilgim yok.Benzin full olacak diye biliyorum.Forumda bununla ilgili yazılar olması lazım.Bi kaç yerde okumuştum çok karışık gelmişti,herkes farklı bişeyler söylemişti.Hatta ben de bunları yapacağına kullanmak daha kolay demiştim kendi kendime...
-
16 Aralık 2012, 11:50
#4851
talip333 adlı üyeden alıntı
benzin deposu fulldü neredeyse boşaltmak da gerekli mi acaba? Zararı olur mu ki? 3-4 ay yatan motor alınmayacak kadar kötü olur mu
Benzin çok uçucu olduğu için uzun süre kullanılmadığında kalitesinin düşeceğini düşünüyorum.
-
16 Aralık 2012, 12:44
#4852
talip333 adlı üyeden alıntı
benzin deposu fulldü neredeyse boşaltmak da gerekli mi acaba? Zararı olur mu ki? 3-4 ay yatan motor alınmayacak kadar kötü olur mu
ful yap. depon paslanmasın.
kalitesi düşer elbet.
hatta bu yüzden karbüratörün alt karterini çıkarıp içindeki benzini boşaltırsan iyi olur.
deponun paslanması mı önemli benzinin kalitesi mi? ilk depoda biraz sıkıntı olur ama ben depoyu dolu tutardım.
-
16 Aralık 2012, 14:01
#4853
Arkadaşlar Benim arkadaşlarımda drift aldı 2 tane beyaz 1 ay once birinin alttan yağ akıtıo birinin üstten yağ akıtıo bide birisinde ön frenden ses gelio sizdede böyle bişi oldumu onun haricinde gerçekten sesi iyi hava filtresini çıkarıyoruz ybr nin hava filtresiz hali gibi hiç bi fark yok süratlenmesi iyi düz yolda maximum 2 kişi 120 ile 125 arası gördük hafif eğimli yolda 140 gördük
-
16 Aralık 2012, 16:43
#4854
nebri cok gecms olsun da dedıgı gibi arkadasların arka frenı cok sıkmısn yoksa uzun sure sıksanda klıtlenmıo sert sıkmamak gerekıo dedıgın gıbıyse bı sorn war demekdir ben cok UZUN sure sıktıgım oluo ama yumusak bı skıntı yawasamadm ama frenlerı denemeyı bende yaptım arka fren kapana yanı abs sı subu arkada gecerlı deıl onde gecerlı ama ondada debrıyaja basıp sıkcaksın yoksa duz bır mantıkla arkadan guc gelıo otoru yıtıor onde fren arka one gelr dedıgın gıbı o yzden on fren tehlıkelı tekrar gecms olsn
-
16 Aralık 2012, 21:46
#4855
utkan35 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Benim arkadaşlarımda drift aldı 2 tane beyaz 1 ay once birinin alttan yağ akıtıo birinin üstten yağ akıtıo bide birisinde ön frenden ses gelio sizdede böyle bişi oldumu onun haricinde gerçekten sesi iyi hava filtresini çıkarıyoruz ybr nin hava filtresiz hali gibi hiç bi fark yok süratlenmesi iyi düz yolda maximum 2 kişi 120 ile 125 arası gördük hafif eğimli yolda 140 gördük
Motoru zorlarsan iki kişi ile 125 hafif eğimli yoldada 140 ı görürsen sen sıkıştırırsan motor alttanda yağ akıtır üsttende.. Yağ akıtmaklada kalmayıp contalarıda patlatırsın... Bu motorlar sıkıştırmaya gelmez.. Adam akıllı uslu uslu sürün motoru sıkıştırmaya gerek yok..
-
16 Aralık 2012, 21:50
#4856
hala 140 görenler var )
-
16 Aralık 2012, 21:54
#4857
gokhanbeyaz adlı üyeden alıntı
hala 140 görenler var
)
Nerde görmüş ?
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
-
17 Aralık 2012, 20:30
#4858
gokhanbeyaz adlı üyeden alıntı
hala 140 görenler var
)
merak edıyorum bu motoru hıc kulandın mı bı fıkrın war mı motor hakkında?madem yok sacma sapan yorumlarda yapmayn ha dogrumudur o hızı yapmak bu ayrı bı konu anlık yaptıgından supe olmasın tabı rodajı bakımı yerınde olanlar olmayanlar ıse 120 125i rahat gorur dıe tahmn edıyorum kesnlkle ypcagmada ınanıyorum rodajın bıtmesını beklıyorum ama pek zorlamadan 110 a cıkdm sadece devır saati 7 bindeydı rahat 120 130 arası cıkar 140 yapan olrsada ona sasmam kesnlkle her nekadar rodajına dıkat etsemde fabrıka cıkısından rodajın taktıklerınden kaynaklı bı cok sebeble motordan motora 10 km fark olr dıe dusunuyorum
Benli adlı üyeden alıntı
Nerde görmüş ?
aynı seklde sende kubanın cok skıntılı oldugunu bılıyorum ama her asyalıyı sıznkı gibi sanma suana kadar bu modelde hc motorun bunu bozk servs karsılamıo soyle bogle dıenıde gormedm iyi aksamlar
-
17 Aralık 2012, 20:48
#4859
ben dün denedim acaba kaç basıyo bu motorla diye 120 geçemedim tek başıma
kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...
-
17 Aralık 2012, 20:49
#4860
merak etme nisan ayından beri kullanıyorum cbr 125 bile 140 la zor gider. gps le ölçüp bi video koyunda bizde seyiredelim )
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)