Yav maddi durumu iyi olan biri bana drift bagidlasin olmafi ben ona parayi yavas yavas oldukca vereyim.cok sevap ya
Merhaba Arkadaşlar,
Adım Şafak Tan Özkan. Endistri mühendisiyim. model 1976. 28 yıldır kesintisiz bisiklet, 22 yıldır da otomobil kullanmaktayım. Motorsiklete de 14 yaşından beri ilgi duymama rağmen bu vakte kadar ciddi olarak girişimde bulunmamıştım. temmuz ayında Honda'nın 1. seviye güvenli sürüş eğitimi aldım. A2 ehliyetimde bir aksilik olmazsa Kasım sonunda elimde olacak.Önce ehliyet ve güvenlik diyenlerdenim.
Kaskıma karar verirken Sharp testinden 5 yıldız almış en ucuz kasklardan olan Nitro Aikido da karar kıldım. ithalatçısı motomax ellerinde sadece XL kask olduğunu bana uygun olan M kaskın Martta geleceğini söyledi. eğer Marta kadar motoru almazsam bu kaskı bekleyeceğim.
Motor için önce kriterlerimi belirledim;
1-Motor sıfır olmalı, rodajının nasıl yapıldığı önemli. ikinci konuda da sıfır motor için kredi kartına vade farksız taksit yapılması. ( bütçeyi zorlamamk adına)
2-125- 150 cc civarı olmalı, daha altı zaten 85 Kg ben + 15 kg koruma demiri, çanta, ekipman ağırlığını çekmez. daha üstü CC de ilk motorunu alacak biri için kontrolü güçleşir (ağırlık ve güç artışı nedeniyle)
3- az yakmalı, 100 km de ki yakıt tüketimi 70 -90 km arası hızlarda 2 - 2,5 lt civarında olmalı.
4- Motorun ciddi taasarım ve kalite sorunları olmamalı, yolda bırakmayan zırt pırt servise sokmayan bir motor olmalı.
5- titreşim olmamalı
6- plaka vs dahil toplam fiyatı 3000 -3500 civarını geçmemeli. ( bendeki max bütçe bu)
araştırdım, epey form okudum, kullananlara sordum. TVS titreşim ve fiyat nedeniyle listemden düştü. CBF 150 fiyat nedeniyle listemden düştü. CB125E, YBR 125 ESD ve mondial dirft arasında bir karar vereceğim.
bu üç model de yakıt tüketimi konusunda (gördüğüm kadarıyla) iyi. Sizler forumda 3 Lt ye yakın rakamlardan bahsetmişsiniz fakat anladığım kadarıyla tapa gaz gidildiğinde bu kadar yakıt gidiyor. aranızda 70 -90 km/h arası kullanımda yakıt tüketimini ölçen var mı?
Fiyat konusunda drift öenmli fark atıyor. Açıkçası sizlerin motorlarınızdan memnuniyeti ve fiyatı, benim drifte daha meyilli olmama neden oluyor.
Bayi Servis konususunda Ümit kardeşin HAS motordan memnun olduğunu görüyorum. anadolu yakasında da önereceğiniz iligli bayi, bilgili ve müşteri dostu servis var mı?
Bir de korucu ekipman konusunda çizme, eldiven, mont için test yapan bir kuruluş filan var mı? kasktan nitro gibi en ucuz modelin 5 yıldız alması, arai ve shoie nin bazı modellerinin 3 yıldızda kalması, bende diğer güvenlik ekipmanları konusunda güvenilecek kaynak sıkıntısı yarattı.
Uzun bir giriş oldu farkındayım. Hem tanışma hem de sorularımı bir seferde çıkartayım dedim.
Hepinize güvenli ve keyifli süreşler dilerim.
11lt benzin ile 450 km gittim.Arada tam gaz gittiğimdeoldu.Benzin fiyatlarına göre hesaplarsınız artık.Drftten yana sıkıntım yok.Bundan önce 6 yıl cub kullandım.Bakımını düzenli yapıp motosikletini iyi tanırsan sıkıntı çekmezsin.
Ybr 0 hrrseyi 5000e yakin gelir.cb ye bulasma olumlu yorum az drifttende sasma
Ya arkadaşlar motor iyi hoş ama boşa atınca motor sesi azalınca ön taraftan bi ses geliyo nerden geliyo anlıyamadım rahatsız edici şekilde aklıma takıldı göstermek mi lazım yoksa önemli değil mi
Arkadaşlar drift için kredi kartı istiyorlar senet yapılıyormu artık ?
Merhaba Şafak Bey,
Aramıza hoşgeldiniz. Seçiminiz ne olursa olsun şimdiden hayırlı olmasını ve kazasız belasız mutlu sürüşler dilerim.
Ben de sizin gibi geç yaşta motosiklet kullanmaya başlayanlardanım. Ama sevda işte bu yaşa bakmıyor. Yine şanslıyız en azından 50lilerimizi beklemedik
Drifti seçerken benim de kriterlerim fiyat ve taksit durumu idi. Ayrica burada deneyimli arkadaslarin memnun olmasi drifte karar kilmam da etkili oldu ve Temmuz ayindan beri bende mutlu mesut geziyorum motorumla. İlk motorunuz olacagi icin yedek parcalarinin ucuz ve kolay bulunuyor olmasida onemli tabi.
Eger butceniz cift haneli rakamlara yakin olsaydi size suzuki inazumayi tavsiye ederdim ama zaman icerisinde zaten siz kendiniz icin en dogru karari verirsiniz zaten.
Ben ilk motoruma daha az yatirim yapayim ama korumalar tam olsun diye yola ciktim ama tabi her zaman isler evdeki hesaba uymuyor. Malesef aikido bulamadigim icin ls2nin ff351 modelini aldim(sharp4yildiz). Yazlik ve kislik monta toplam 600tl harcadim ama ikisi de evladiyelik diyebilirim. Pantolon ve cizmeye henuz butce ayiramadim ama onlarda 400e yakin cikar. Korumalarda iyisini istiyorsaniz knox marka olmalarina dikkat edin bence.
Baska sorunuz olursa seve seve yanitlamaya calisirim...
Merhaba Işık bey,
Evet yaş konusunda haklısınız gerçi 50 de geç değil ama keşke bu zevke daha önce başlasaymışım diyorum. Benim için dönüm noktası köprünün bakıma alınmasıydı. istanbulda araba kullanarak bir yerlere ulaşmak artık mümkün değil. park yeri desen yine ya yok ya da dünya para. metrobüs ya da deniz yolu haricinde toplu ulaşımda çözüm değil. tek yol 2 teker.
Bütçe konusunda açıkçası önceliğim motor değil hazırlık kısmı. kurstu, ehliyetti, eğitimdi derken 950 Tl zaten gitti. kask, eldiven, bot, mont ve diğer incik boncukta hearlde 1000 TL yiyecek.
Eh bu durumda motor için kredi kartıyla takside gimekten başka çare kalmıyor. en azından araba alımı kadar yıkım değil Hele dirftin fiyatını görünce ayağı yerden kesmek bayağı koalylaşmış demek geliyor içimden, alternatifleri ile kıyas kabul etmiyor.
Tavsiniz Suzuki Inazuma bir efsane, ama ilk motor olarak kontrolü güç bir boğa olur benim için. inşallah ilerleyen zamanlarda oda olur Bu arada knox'u araştıracağım tiyo için teşekkürler..
Emre bey,
100 km de 2,45 lt yakmışsınız. bende driftin bu seviyelerde tüketimi olması gerekir diye düşünüyordum. forumda heralde 2,2 Lt altını gören yoktur di mi?
Şafak Bey,
Aslında İnazuma 250cc ve yanilmiyorsam yaklasik 160kg agirliginda bir motor. Yani baslangic icin sizi yinede yormaz hatta ilk motorunuzu daha uzun yillar kullanabilirsiniz cunku enjeksiyonlu (yani neredeyse drift kadar az yakiyor), su sogutmali (sehir ici trafiginde ve uzun kilometreli suruslerde sismiyor) ve 6 vites (performans acisinda bir tik onde). Tabi bu yazdiklarimin tamami sahsi fikrim cunku inazuma henuz gelmedi ve İzmire gelecek olan 25 adet simdiden satilmis :(
Knox bir İngiliz markası ve esas uzmanlık alanı özellikle cross kullanicilar icin koruma uretmek. Bu konudaki tecrubelerinden dolayi iyi markalarin tercih sebebidir.
2,2lt sadece drift degil diger tum motosikletler icin bile biraz fazla iddiali bir rakam olur sanirim. Yanlis hesaplamadiysam 13lt olan bizim yakit deposu ile 590km yapmak demek oluyorki bu bana mumkun gorunmedi. Benim en iyimser ve ulasilabilir hedefim 2,4lt olurdu.
Merhaba, Bende Drift almaya gidip max görüp alan biriyim. Kendisi Cross olup boyuma uygun motor değildir. Ama aramızda anlamsız bir aşk var işte
1. Seviye eğitim aldığından dolayı seni tebrik ediyorum. Sana çok fazla şey katmıştır emin olabilirsin. 5 yıl motor kullanıp eğitim almayan adamdan daha öndesin ;)
Ben LS2 kask kullanıyorum. Cross sebebi ile kafa üstü 2 kere düşmüşlüğüm var. Karpuz hala sağlam. Kask seçimi senin beynine verdiğin öneme bakar. bütçe varsa sorun yok.
Boyunu yazmamışsın, Kilona göre CB125 sana çok cılız gelecektir. YBR ve Drift iyi seçenekler iyi olan kazansın. Önce seçeneğini belirle sonra bir de üstlerine binerek son kararını ver.
Prohell Karda soğuktan ve yağmurdan koruyacak pantalon 140 TL , Güzel bir 4 mevsim montu 200 TL , Eldiven 50 TL ( Yazlık kışlık sana kalmış. ) Bot ise 175 su geçirmez alabilirsin.
Yıldızların araştırması sana kalsın. Ben malzeme kalitesine ve fiyatına bakarak ürün alıyorum. şimdiye kadar hiç bir sorun yaşamadım.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
sn chuky,
önce sizin cevabınız ve sırasıyla tüm forum kullanıcılarının cevabı icin teşekkür ederim.
Seviyeli bır forum oldugu bellı.
Daha önce motor tecrubem olmadığı için fikirleriniz benim için çöl önemli.
Cb 125 hakkında pozitif yorum bulmak gerçekten zor kullanıcı sayısı ve yorumları baz alarak dqft alamaya karar verdim.
Daha önce ağır bir trafik kazasına karistigim için güvenlik konusu benim için çok önemli.
Ve hızlı giden motosiklet kullanıcılarını yakalayıp dövmek istiyorum.
Arabamı 3 ayda bir servise götürürdüm aynı hassasiyetle motora bakarsam sıkıntı yaramayacagini düşünüyorum.
Ehliyetten önce ızmirde alabileceğim herhangi bir sürüş güvenliği kursu önerebilir misiniz
Merhaba arkadaşlar bende asya elegant modelini aldım yarın hava güzel olursa şile ağva yapmayı düşünüyorum gelmek isteyen olursa birlikte gidebiliriz eski bir mct 250 kullanan biri olarak bekliyorum. herkeze kazasız belasız kullanmak dileğiyle sevgiyle kalın. yarışmak için değil gezmek için.
Merhaba Sayın yqavuzhyan,
Seçiminizin hayırlı olmasını dilerim. Şimdiden kazasız belasız sürüşler dilerim.
İzmir olarak aslında oldukça şanslıyız diyebilirim çünkü motosiklet sürüş eğitim konusunda Türkiye'deki en önemli kurumlardan ART motoakademi'nin merkezi burası. Ehliyetiniz var ise 3 aşamalı bir başlangıç paketi var. Bu üç aşamayı ayrı ayrı da alabiliyorsunuz.
1- Motosiklet Yol Sanatı Teori Eğitimi : tamamen ücretsiz olan bu eğitim genelde cuma aksamlari 19.30da baslar ve 4 saat boyunca bilgiler aktarilir. Mekan olarak genelde merkezi gerlerdeki buyuk salonlar secilir.
2- Kapali alan motosiklet hakimiyet egitimi : ucretli olan bu egitim cumartesi gunu trafige kapali bos bir alanda yapilir ve butun gun surer. Bu egitimde motosikletinizle 15 etaptan olusan hareketler ve denemeler yaparsiniz. Egitim sonunda sertifika alirsiniz.
3- gozlemli yol surus egitimi : pazar gunu yapilan bu ucretli egitim yine butun gun surer. Yaklasik 350 km yol yapilir ve uzman bir egitmen tarafindan tum hareketleriniz izlenir. Gun sonunda yaptiginiz son bir suruste belli kriterlerden puan alirsiniz. Ve bu puan sisteminde ilerledikce egitmenlik olma yolunda ilerleyebilirsiniz.
Yukarida yazdigim egitimler grup halinde veya bireysel olarak yapilabiliyor. Size tavsiyem her birini ayni haftasonu almaktansa en azindan her egitim arasina 1 ay koyup bu sure zarfinda ogrendiklerinizi yolda uygulamaktir.
Ayrica, benzer bir egitim programi OMM kurulusu tarafindanda uygulanmaktadir.
Aslinda Omm ile Art arasinda gecmisten gelen bir bag da vardir ama simdi onu burada anlatmak cok uzun surecek
Omm'nin hazirladigi "Motosiklet Yol Sanatı" isimli kitabi da alip okumanizi siddetle tavsiye ederim.
Tum bu bahsettigim egitimleri ben aldim ve inanin daha once motor kullanmiyormusum diyebilirim.
Umarim yardimci olabilmisimdir. Herhnagi bir sorunuz olursa lutfen sormaya cekinmeyin...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------
Güzel haber
"Sevgili Arkadaşlar,
9 Kasım Cuma Günü TEORİ EĞİTİMİ: Saat 19:00 da Cafe Mania’ da yapılacaktır. (Alsancak Stadyumundan Hürriyet Binasına giderken, sağdaki sokak içerisinde Posta Gazetesi binasının karşısında..)
Teoriye eşinizi, dostunuzu veya motosiklete ilgi duyan tüm tanıdıklarınızı çağırabilirsiniz.
10 Kasım Cumartesi HAKİMİYET EĞİTİMİ: Saat 08:00 da Bostanli Egs Arkasındaki geniş trafiğe kapalı park alanında başlayacaktır.
11 Kasım Pazar YOL EĞİTİMİ: Saat 08:00 da Gaziemir Kipada başlayacaktır.
Daha önce hakimiyet Eğitimi almış olan Arkadaşlarım sadece Yol Eğitimine katılıp, puanlarını yükseltebilirler.
Sevgi ve Saygılarımla.."
Aktarmayi unuttugum bir bilgi: teori haricindeki egitimlere full koruma katilma zorunlulugu var. Yani,
Kask, korumali mont pantolon, eldiven ve motosiklet botu. Pantolon ve motosiklet botu yerine dizlik ve bilegi kapatan bot da kabul ediliyor...
sn chuky,
Cevabınız için teşekkür ederim.
Benim ehliyeti almam ekipmanlarımı tamamlamam ilkbahar aylarını bulacaktır. Mont ve kaskı arkaya takacağım sepete bırakabilir miyim?
Öğrenci olduğum için kiralık geçici evlerde kaıyorum, motoru yağmurdan soğuktan nasıl korurum ve nasıl çaldırmam? Sizin bu konuda tavsiyeleriniz varmı?
Acikcasi bu konuda (en azindan İzmir'de) sansliyiz diyebilirim cunku bizimki gibi ucuz siniftaki motorlara hirsizlar pek ragbet etmiyor. Kaskinizi topcase'e geceleri birakmanizi tavsiye etmem ama kisa sureli olabilir. Motorunuzu soguktan korumaniza gerek yok zaten İzmir'de ne kadar soguk yasiyoruz ki guzel kalin bir kilit ve bir branda yeterli olur merak etmeyin.
Ha bu arada bizim motorlar pek calinmaz ama ayni seyi benzin icin soyleyemem
Selamlar;bende 2012 model drift var 3800 km de ve genellde eşimle birlikte artçılı olarak biniyorum.Kullanım hızım max 90 şeklinde hal böyle iken yakıt tüketimi 13 kuruş u geçmiyor.yanlız 0 motor alacaksan drift olarak illaki ve illaki kış mevsimi de gelmişken lastiklerini değiştirmeni tavsiye ederim.Ben de bu motoru bu site vede bu forumu paylaşana arkadaşların tavsiyeleri üzerine almıştım.ve bu tavsiyeler içinde de lastik değişimi de vardı.havalar biraz kışlasın da öyle değiştiririm derken iki gün önce çok düşük bir hızla gitmeme rağmen asfalt üzerindeki incecik çiğ yüzünden kaydım ve düştüm..Motor koruma demiri de olmadığı için depo ezildi ayna gitti, göstergeler gitti sağ sinyal gitti.depo 200 ayna 50 gösterge 150 işçilik 50 Sözün özü ilk başta lastik ve demiri alsaydım bunlar hiç olmayacaktı..Kendime gelen zarar da cabası...Motorun drift olsun şaşma yolda bırakmaz ama illa ve illaki lastikleri değiştir ve koruma demiri taktır.Allah kaza bela vermeden kullanmayı nasip etsin...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)