Ozlenmezmi be hele bu sicak havalrda uzerinden inesim gelmiyor
bu arada benim gidonun ordan takirti geliyor duz yolda sikinti yok ama takirtili cukurlu yerlerde cok rahatsiz ediyor
boşlamış olabilir..orda dişli şeklinde bi vida var orayı tornavida ve çekiç ile sıkabilirsin..
fazka sıkma dreksiyon dönmez..
biraz sık bak rahat dönüyomu ona göre ayarlarsın
Ümit kardeş kulaklığı sen almışsın sanırım ne kadar verdin acaba ve sadece tek kulaktan takıyorsun değil mi buna rağmen ses iyi mi.
Yahu hanım evladı gibi motor kullanamıyorum ben burası bilgi platformu kimse kimseyi eleştiremez, şuan 920 km deyim. tık demedi, demesinde zaten diyelimki geldi dedi, harbiden inşallah gelir ya. garantiden sıfırı gelir ustama parça diye bırakır motoru mcx roadracer cc sine çıkartırım. umrumda da olmaz.
forumu okuyorum takip ediyorum, motorlar hakkında araştırma yapmayı, arabalar hakkındaki araştırmaları seviyorum. cc yükseltince böyle oluyormuş demekki yorumlar. Isınma sorunun var galiba, DESTRO'nun fanlar zaten pek iyi çalışmıyor. Abimde kullanıyor maşşalah dengesi çok çok iyi. Ama bazılarının şasi yamuk çıkabiliyor, nereye gideceğini bilmiyor sağa sola çarpıyor. Neyse..
rodajımı nasıl yapıp yapmayacağım kimseyi ilgilendirmez. nasıl kullanacağım da kimseyi ilgilendirmez. cebimden para çıkacaksa motor kırılacaksa buda kimseyi ilgilendirmez. burada insanlar SADECE BİLİYORSA SORULAN SORULARI İNSİYATİFİNE KALARAK CEVAPLARLAR. ondan sonra kimseye etik bir vasıf yüklemeye gerek yok. kimse kimsenin kanun yargıcı değil. her koyun kendi bacağından. koca forumda tapulu malın olmadığında göre yalandan yere boş boş konuşmaya gerek yok.
son olarak YÜZSÜZLÜK kriterlerinizi gözden geçirip, UTANMA kısmını tekrar sorgulamanız gerektiğini size hatırlatıyorum. zira bana ahkam kesiyorsanız önce imzanızı kontrol etmenizi isterim. doğrusu "Kul Fanidir Yol Mukaddes Birgün Verilecek Son Nefes, Ne Makam Kalıcı Nede Boş Heves Sadece Yaradana Kulluktur Gerçek Adres.." olacaktır.
Hadi eyvallah.
[B][COLOR="#008000"]Dikkat et evlat; eline bir kez iki zamanlının yağını bulaştırırsan, bir daha asla çıkartamazsın.[/COLOR]
2012 Mondial 125 MH Drift./Beyaz. | Hayati Atakan Türkmen - Amasya[/B]
KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest
valla çayıroğlu mutlu usta sıfır ilgi, herkes malını satana kadar geçen gittiğimde işte adam 500de yada 1000de getir diyor... çırak rolanti ayarını gösterdi burdan ayarla olmadı dedi bir iki oynadı ben de sevindim halloldu jikle kapalı sanıyordum. Bir de geldim ki hala ortada Gösterdiği vidaya da arkadaş avans ayarı vs dedi oynama dedi. Kaldı yani, o ön tekerdeki fırlayan yayı taktırmaya gidersem tekrar gazı ayarlatacağım olmadı bir şekilde başlarını ağrıtırım. Başkaca bir servis bulsam daha iyi olacağa benziyor..
Motor yanmaz, jikle çekik motor fazla devir bile yapamaz zaten, anca hava filtresi benzin olur zararı bu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:44 ----------
Çinli motor alan herkes birgün kendi motorunu kendi tamir edecek
Her halde en şanslı olan benim motorumun garajı yetkili servis daha ne olsun
One Turk .. Against The World .. !!..
elverengin@gmail.com
bizimki de taaa ortalama 12 km lik yol. Adamlar hatırlarsa seni yat kalk dua et..
Yanlış anlaşılma var galiba servis arkadaşım bütün boş zamanlarımı onun yanındgeçiriyorum benimde motoru koyacak yer problemim var bende oraya koydum orada duruyor
One Turk .. Against The World .. !!..
elverengin@gmail.com
karbiratörün sağındaki uzun civata rolanti ayarı
karbiratörün silindir tarafındaki aşağı doğru bakan sarı civata benzin hava karışımın sağlayan civatadır ordan motorun rolantide durmasını ayarlayabilirsiniz
fakat ciglesiz çalışmıyor ise karbiratörden benzin sızmıyorsa yani hava falan almıyorsa ksrbiratör boynundan falan bir sağlam ustaya karbiratörü hatta garanti varsa servisine söktürmenizi salık veririm bazen karbiratörlerde üretim hatasından kaynaklanan tamiri mümkün olmayan üretimsel hata olabilir bunuda fabrika garantiden ücret almadan değişim yapmak zorunda dır
---------- Post added at 09:05 ---------- Previous post was at 08:59 ----------
bak mengül cüüğüm motor her ne kadar hava soğukmalı isede zengin karışım ile çalışırsa harareti iki kat artar uzun süreli cigleli kullanım motoru yakar
ARTIk şu cin min diyenlere küfürün ağa babasını ediceem
cinsiz bi mal kalmadı bu dünyada
bir şekilde cin kaçmıştır her mala
geçende bi espiri yaptım o günlerde gelir demedi demeyin
ORGANİK sentetik karışımı cinli sexsual ape yapmazlar ise şaşmayın
KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest
cikle çekili iken motor zaten gaz yemiyor
büyük ihtimal rolanti ayarı yapılması gerek belki de subab ayarlarıda kaçmış olabilir
bende ilk çalışmada sorun vardı subab ayarlarını ayarlattım motor duzeldi
One Turk .. Against The World .. !!..
elverengin@gmail.com
az önce motorla gezdim geldim, motor sıcak diye jikleyi indirdim 5-6 km gezmiştim, stop etti. Senin bahsettiğin (karbiratörün silindir tarafındaki aşağı doğru bakan sarı civata benzin hava karışımın sağlayan civatadır) civatayı aradım bulamadım ben de jikle inik sağ tarafta bulunan uzun yaylı civatayla biraz oynadım, 1e düşürdüm rolantiyi az daha düşürünce yine stop etti. Bu sefer biraz daha açıp çalıştırdım çalışmadı :( Sanırım benzine boğuldu 1 dk felan uğraştım çalışmayınca bıraktım artık. Sizce de benzine mi boğulmuştur ve şu ''karbiratörün silindir tarafındaki aşağı doğru bakan sarı civata benzin hava karışımın sağlayan civatadır'' bahsettiğin rolanti ayar yapılan yeri nasıl bulabilirim? Resimi felan var mıdır acaba nette
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:18 ----------
şimdi ekmek almaya inmiştim tekrar denedim çalıştırdım, uğraşırken yarısında da ayağını kaldırmıştım oda gaz kesmiş hay senin dedim tekrar o yandan ayarı 1400 e yakın rolantiye tutturdum. Jikleyi çözemedim jikle en alttayken açık mı oluyor kapalı mı arkadaşlar? Jikleyi en altta indirdiğimde ordaki tırnağı tamamen kaldırıyor en üstte ise tırnağa dokunmuyor plastik, görüntüye göre en üstte iken jikle jikle kapalı ama stop ediyor en üstte. Orta da ya da en altta çalışıyor, orta yada en altta iken oynattığımda devirde yada seste bir değişiklik olmuyor... Bir de rolanti ayarını yaptığımız yer neresi tam olarak?
jikle en altta iken kapalı konumdadır.ve bu şekilde gezilmelidir..
mesela soguk havalarda ilk çalıştırmada en üst seviyede iken çalıştıracaksın..
30 sn sonra orta seviyeye alıp biraz daha ısındırım
seviyueyi en alta çekip yoluna devam edeceksiniz..
siz serviste bi hava ayarı yaptırın motorunuza ondan dolayı stop edebilir..
Jikle çekili veya çekili değil diye tanımlarsanız bence daha az kafa karıştırıcı olur çünkü jikle kapalıyken jikle kelebeği açık jikle açıkken jikle kelebeği kapalıdır, ters bi durum kafa karıştırıcı olabilir. Jikle kolu en alttayken jikle çekili değildir. Aslında keşke Drift'te de elden jikle olsa karbüratör üzerinde yer varsa bir Honda Activa jikle teli ile kısmen bu işlev gerçekleştirilebilir benim 125MX Grumble'da sol elcikde jikle mandalı var 125MX'i tercih etmemin bir sebebidir büyük kolaylık bence. sinyal düğmesi de basınca kapamalı cinsten, sağ elciğe de ateşleme kesme düğmesi koymuşlar, egzoz patlatmanın yanı sıra gidondan elleri ayırmadan motoru stop etmeye de yarıyor
peki en altta kapalı ise benim en üstte niye stop ediyor devir düşüyor? Ortada iken ve altta iken motor çalışıyor rahat, üstte iken devir düşüyor stop ediyor... Yarın foto çekip koyacağım
Motor sıcakken ve normal seyir hızında giderken jikle kolu en altta olmalı, en üstte stop ediyor gaz yemiyor çünkü motora giden hava çok az. Jikleyi tamamen çekmeyi gerektiren durumlar karbüratör şamandıra haznesi boşalmış soğuk motorun ilk çalıştırılma anıdır genelde, bir de 0 dereceye yakın havalarda.
silindirin sol arkası karbiratörün solundaki siyah zımbırtı en aşağıya basınca cigle devrede değil yani bi sıkıntı yok ha hava soğuk cikleyi bir tık yukarı kaldırırsan cikle açık motora az hava girer soğukta marş kolay basar cigle en üstte motor stop eder hiç bir şekilde gaz ver ver seniz de motor normal olmaz tam gazda bile en üst konuma gelince motor boğulur ve stop eder
karbiratörü silindire bağlayan boyun çatlak değilse karbiratörden benzin sızıntısı yok ise ya gaz iğnesi yeterince görev yapmıyordur yada şamandıra görevini yapamıyordur
buda motor çalışsa bile gaz açıp kapamalrda bir anormallik yaratır bu da kendini hissettirir
EN İYİSİ SERVİSE GİDİP KARBİRATÖRÜ SÖKTÜR
o zaman hata belli olur seri üretim de yüzde 1 bile olsa bir karbiratör üretim hatası oluyor
birde hava filitresi ile karbiratör arasında bir elek var sünger hava filitresi çok yağlı ise iklisi birbirine yapışıp havanın karbiratöre geçmeme olasılığı akılda bulundurulmalı
birde cigle kelebeğinin her seviyede tık tık çalışıp çalışmadığını kontrol ettir ama en kötüsü supaplar hatalı ise komple motor iste o durumda çalışan motordan hayır gelmez kaç km binilir ise binilsin
KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest
Şu an bu konu içerisinde 18 kullanıcı var. (0 üye ve 18 misafir)