Maşallah, galeriden çıkmış gibi.
Benim caktikca tipi degisen bir R6'im var :D
Dün aksam motorun orjinal egzozunu ve plakalığini taktım. Vallahi plakalık cok güzel duruyor. Plakaligin baglantilarini yaparken grenajlari biraz inceledim. Kesinlikle grenaj kalitesi Boyasi vidaları RR ile kiyaslanamayacak kadar kaliteli. Öyle RR daki gibi Cıt deyip kırılmıyor Çatlamıyor. Ama RR kadar yumuşak bir motor değil. RR cadde kullanımına daha uygun geldi bana kisa bir turlamadan sonra. Ya da bu biraz daha prof racing diyelim. Oturusu RR 'a yakin ama cok az daha yatık, fakat koltuk daha yüksek
Orjinal egzozun sesi RR 'ın Orj sesinden cok cok iyi. Ama devir yükseldikçe egzoz sesi yerini motorun devir sesine bırakıyor. Gerek duyarsam bir egzoz alırım ileriki zamanlarda
Bu arada motoru biraz inceledim, özellikle yağ ve filtre değişim olayı çok hoşuma gitti. Bizim gibi sık sık yağ bakımı yapan kişiler için RR gibi bir tarafi komple sökme derdimiz olmayacak
Ayrıca Ekstra olarak Bir çok arkadaşın çelişkide kaldığı konulardan birisi de Yağ değerleri ve litresidir.Kitapçığı şimdi bitirdim gerekli bölümü altta paylaşıyorum...
2013 Model R6 için değerler ;
Arkadaşlar Bugün 50 KM lik bir turlama yaptım. İzlenimlerimi paylaşmak istiyorum ...
Öncelikle Gaz tepkimesi RR'a göre çok çok hassas. 1ooo Likler gibi aniden fazla gaz verebiliyorsunuz. Çok iyi alışmak gerekiyor. Alt devirlerde ölü bir motor değil. En keyf aldığım devir aralığı 2-8 Bin devir aralığı. 8ooo den sonra adeta canavarlaıyor. Kesinlikle RR gibi değil. Sizi arkaya iten bir güçle karşılasıyorsunuz.
Devir aralığı uzun olması nedeniyle uzatıyorsunuz ama bir bakmıssın hala 12ooo devirdesiniz ve bu da motor ömrü için bir avantajdır.
Yakıtı tam anlamıyla ölçemedim. Onu daha uzun gezilerimizde paylaşacağım.
Fakat motor gerçekten yüksek ve özellikle Motor pantolonu Ve Bot gibi ekipmanlarla motora hakimiyet daha da zorlasıyor. RR bu konuda daha kullanışlıydı. Bisiklet gibiydi
RR 'larda 4500-8000 Devir aralığındaki Titreşim R6 larda 7-11ooo devir aralığında. Hele orjinal egzozu takılıysa benimki gibi Titreşimi kısa süreli de olsa kıçınızda hissediyorsunuz
Şunu belirtmeliyim ki R6 250CC den sonra geçilebilecek bir Racing değil.Gaz tepkimesi gerçekten cok hassas. Dokunmayla motor alıp gidiyor. Bu nedenle 250 Sonrası RR ile devam edilebilir. RR daha tehlikesiz.
Kompresör çok iyi zaten 6oolüklerde bunu seviyorum. Gazı bıraktığınızda fren gereği duymuyorsunuz Vites geçişleri RR lardan çok az bir farkla daha yumuşak geldi bana. ileriki sürüşlerimde daha iyi ayırt edeceğim.
Bu arda Söylemeyi unutmadan ;
R6 nın aynaları berbat. Görüş açısı çok zayıf. Sürekli Kafanızı oynatarak bakmanız gerekiyor. Bu da bir dezavantaj tabi...
Fakat Sıfır motor her zaman sıfır motordur Çıt yok keratada
[COLOR="Silver"]
Bugün Yine Turladık yavrumla.
Her turlamada biraz daha alısıyoruz birbirimize. Bugün daha uzun sürdüm. Ve daha iyi dinledim motoru. Ve bana söylediklerini aktarıcam sizlere
Öncelikle Titreşim aralığının 8 Bin ile 11 Bin devir aralığında olması, 110-120 KMH hızlarda Motorun daha rahat ve titreşimsiz akışını sağlıyor. RR ile 110 ile giderken aynalarımız titriyordu mesela ama R6 da bu kayıp yaşanmıyor...
8-11 Bin devir aralığı olan bölüm Motorun en cansız olduğu kısım diyebilirim. 1o Binden sonra motorun hızlanmasını çok iyi hissedebiliyorsunuz...
Yakıt olarak vallahi bu motor da yakmıyor arkadaslar. Motoru aldığım gün 50 TL koymustuk. Fullenmemişti. 60 KM + 50 KM + 20 KM Yaptım 50 TL ile ve ısık hala yanmadı. Bugün fulleyeyim dedim; 40 TL aldı motor. Yani 130 KM mesafede bitiremediğim 50 TL söz konusu Belki de daha az cünkü fullediğimde 40 TL aldı. 1OO KM Sonra tekrar fulleyeceğim ve size sonucu aktaracağım Bu millet ya Yakıt hesaplayamıyor ya da motor ullanmasını bilmiyor !
[/COLOR]
Bu da Eskisiyle Yenisiyle
[COLOR="Silver"]
Doğan bey öncelikle hayırlı olsun,paylaşımları eksik etmeyin çok yararlı oluyor bizler için . Malzeme kalitesi ni ben nedense r6 da beğenmedim bu
kasa için.2005 model vardı yakın bir arkadaşımda onda çok beğenmiştim ama 2014 ü inceledim geçen hafta biraz basit gibi geldi bana.
Bir de Hondalari inceleyi aradakj farki goreceksiniz. Ben 2011 Model RR lara göre kiyasladm ve arada cok fark gördüm. iki modelin de artilari var tabi
Arkadaşlar;
Motoruma Exup lı Egzoz bulamadığım için Orjinal egzoz aldim bir tane daha. Ve o egzozu ses egzozuna donusturecegim ve bu sekilde exup lar devre dışı kalmayacak. Sadece desibel artisi sağlanacak orjinali bozulmadan.
Uygulamayı tamamlayınca sizlerle paylaşacağım
Full Egzoz taktirinca maalesef R6 lar kod arizasi veriyor. Yani tekrar yazılım gerekiyor motora ve bu da buralarda mümkün olmuyor. Bu nedenle böyle bir uygulama yapacağım
ses için katalizörü iptal etmeniz gerekir,orjinal egzoz un içini boşaltıp istediğiniz sesi alamazsınız,ancak yüksek devirler de daha yüksek ses verir normaline göre.
Arkadaşlar;
Doktorumun emriyle racing binmeme kararı almış bulunmaktayım.
Bel ameliyatı olduğum için dik oturuslu birsey almam gerektiğini söyledi bu nedenle cok severek aldığım motorumu satma kararı aldim.
Sahibinden.com daki ilan numarasi:
198295745
Henüz aktif değildir...
Saygılar
Keşke maddi gücüm yetse'de bende bunlardan bir tane alsam
Bu arada geçmiş olsun
Almaya geliyorum. kimseler dokanmasın
bundan temizi galeride sıfırı jilet mübarek, maşallah diyelim gözü olanın gözü çıksın
Sorun otoruş değil; Yükseklik
Ayaklarımla motoru iterken zorlanmam nedeniyle doktorlar daha alçak birşey almamı öneriyorlar...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)