Mondial MR 250 Destro Kullanıcıları
Reklamlar
-
Biliyordum ilk olarak bu yorumun yapılacağını. Arkadaşım en kötü çin malı bile 2 yıldan önce krank istemez ve sıfır alırsanız 2 sene garnti kullanırsınız (bozmak için özel çaba gçstermezseniz) Sizinki bozulmaya bilir ama bir sorun çıktığında bu konuyu bir daha konuşuruz ... Birkaç tane çin malı sıfır motor parasına motorunuzu çalışır hale getirmeye çalışmamışsınız hiç anlaşılan.. ( ha burada dikkatli olun yağsız fln kalmasın motor. Çin malı kullananların o kadar dikkatli olmasına gerek yok 100- 150 tlye hallederler...
Reklamlar
-
acayüp adlı üyeden alıntı
Denizcimuzaffer dostum seni hedef almadım fakat , herkes sizin gibi beat ile benim gibi 50 cc scooter ile gezmek istemiyorki. Gençler için mantalite çok farklı. Bizim için araçken onlar için amaç olabiliyor.
Ayrıcada düzgün kullanıldığı sürece çin malıda olsa fazla sıkıntı çıkarmıyor.
Birde çin malında bir krank mili alıyorsunuz 70 tl birde üzerinde 4 tane rulman var. Herhangi bir japonda sadece rulmanları alamıyorsunuz 70 tl ye. 1000 dolardan aşşağı değil genelede .. Demen oki insanların kriterleri çok değişken olabiliyor..
japon malı kranktaki rulman bozulmuyor işte fark orada. çin malında da her bozulmasında 10 liraya rulman 50 liraya krank alıyorsun fakat ustaya da 200 lira veriyorsun. yolda kaldığın titreşimini çektiğin yanına kalıyor.
-
Mondial 250 kaynadı yine biri alsa kullansa yorum yapsada konu özne dönmeye başlasa artık
-
acayüp adlı üyeden alıntı
Mondial 250 kaynadı yine biri alsa kullansa yorum yapsada konu özne dönmeye başlasa artık
mondial bu motoru 2000 e verse 2. motor olarak alıp hemen denerdim
ama bu motora 5250 çok. ki çift silindir olması dezavantaj parça konusunda
bunun yerine 15 hp olan mondial 150 mc yi 2800 e almak daha mantıklı ille de mondial alınacaksa
-
motosikletin motoru mct 250nin aynısıdır sadece şanzumanda biraz ince ayar yapılmış ki o ayar 2006 ve sonrasındaki mctler içinde geçerlidir mctde sorun çıkartmıştı ama bunda belki düzeltmişlerdir. öte taraftan mondial 250hd türkiyedeki mct nin aynısıdır farkı su soğutmalı olması bu şasinin içerisinde yer alanda ufak tefek değişiklik yapılarak koyulan mct veya hd 250 motorudur. 120 belki bu şasi ve ön cam ile 140km hız yapabilir motorun açısı mct ile aynı olduğundan titreşim kesinlikle olacaktır. ama öte taraftan kullanılan malzemelerin kalitesi arttığı için mondialin ilk üretimlerine oranla daha sağlam olacağı kesin.
5200tl türkiyede bol arıza göstermesiyle ünlü mondial için yüksek bir rakam zira 2010 125 ybrde aynı fiyat biraz keyif meselesi bu güzel şasili bir naked uzun yola güzel gidebilir 3 çanta takınca enduro gibi olabilir zira yerden epeycede yüksek.
yeni modelleri bayide bizzat inceledim kalitesi cidden çook çook iyi biraz daha beklerseniz gümrükten yeni yeni modeller piyasaya geçiş yapacak 400cclik 250 ccllik scooterlar motorlar cruiserlar var.
lifan ve mondial hsun hyo çinde birbirine rakip markalardır her ne kadar hyo dünyada alıp başını gittiysede diğer markaların oldukça sağlam ürünleri vardır.
unutmayın çinde 100tlyede motor bulursunuz 10000 tlyede
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
-
korsanxxx adlı üyeden alıntı
yeni modelleri bayide bizzat inceledim kalitesi cidden çook çook iyi biraz daha beklerseniz gümrükten yeni yeni modeller piyasaya geçiş yapacak 400cclik 250 ccllik scooterlar motorlar cruiserlar var.
E güzel piyasa biraz kızışmalı.
-
korsanxxx adlı üyeden alıntı
motosikletin motoru mct 250nin aynısıdır sadece şanzumanda biraz ince ayar yapılmış ki o ayar 2006 ve sonrasındaki mctler içinde geçerlidir mctde sorun çıkartmıştı ama bunda belki düzeltmişlerdir. öte taraftan mondial 250hd türkiyedeki mct nin aynısıdır farkı su soğutmalı olması bu şasinin içerisinde yer alanda ufak tefek değişiklik yapılarak koyulan mct veya hd 250 motorudur. 120 belki bu şasi ve ön cam ile 140km hız yapabilir motorun açısı mct ile aynı olduğundan titreşim kesinlikle olacaktır. ama öte taraftan kullanılan malzemelerin kalitesi arttığı için mondialin ilk üretimlerine oranla daha sağlam olacağı kesin.
5200tl türkiyede bol arıza göstermesiyle ünlü mondial için yüksek bir rakam zira 2010 125 ybrde aynı fiyat biraz keyif meselesi bu güzel şasili bir naked uzun yola güzel gidebilir 3 çanta takınca enduro gibi olabilir zira yerden epeycede yüksek.
yeni modelleri bayide bizzat inceledim kalitesi cidden çook çook iyi biraz daha beklerseniz gümrükten yeni yeni modeller piyasaya geçiş yapacak 400cclik 250 ccllik scooterlar motorlar cruiserlar var.
lifan ve mondial hsun hyo çinde birbirine rakip markalardır her ne kadar hyo dünyada alıp başını gittiysede diğer markaların oldukça sağlam ürünleri vardır.
unutmayın çinde 100tlyede motor bulursunuz 10000 tlyede
Motorun MCT'nin aynısı olduğu bilgisi tahmin mi yoksa Mondial'den mi alındı ? Yurtdışı Johnny Pag incelemesinde 4000 dev/dak civarı rahatsız etmeyen bir titreşimden bahsediliyor onun dışında pürüzsüz çalışıyormuş.
-
Arkadaşlar şimdiye kadar bu forumda kullanmadığım kelimeler ve ifadelerle buraya mesaj yazacağım kusuruma bakmayın..
Mondial motosiklet firmasının getirdiği motorları cahilce bir şekilde sanki Mondial'in Çin'deki kendi fabrikasında kafasına göre dizayn edip ürettiğini veya cahilce bir şekilde Mondial'in tek bir Çin fabrikasıyla anlaşma yaparak tüm motosikletlerini tek fabrikadan aldığını söylemeye/düşünmeye devam edenler var..
Mondial Çin'deki pek çok (5 den fazla) fabrikadan motosiklet ithal eden bir firmadır..
Yeni getirttiği motorların bir kısmı X fabrikasından bir kısmı Y'den bir kısmı da Z fabrikasındandır..(Çok isterseniz yarın öbür gün öğrenip yazarım buraya)
Hala yok şunun motorunu uyarlamış, yok mct nin motorunu kullanmış yok bilmem ne gibi manasızca ve cahilce atıp tutuyorsunuz..
Daha 3-5 resmini görüp yok şurası ybr'den arak yok burası regal'den arak diyerek ne amaçlanıyor anlamıyorum..
Sizin bindiğiniz motorların hepsi kendine has sanki, her birini çizen adam tasarımdan sonra ölmüş ve ardında başka tasarım bırakmamış he mi? Her motor oturulup üzerinde düşünülmedikçe ve apayrı bir model ortaya çıkmadıkça (ki bu tür modellere konsept deniyor biliyorsunuz) birbirine bir yerleri benzer elbette..Kaldı ki Çin'li fabrikaların bünyelerinde çalışan çok özel dizaynırlarının da olmadığı aşikar bir gerçek..
Mondial'le herhangi bir bağım yok ama alakasız yorumlardan sıkıldım artık..
Çin'li motosiklet ithal eden firmalar olmasaydı o altınızdaki ybr leri cbf leri cbr ları alabilirmiydiniz o paralara?
Türkiye'de motosiklet kültüründe devrim Çin'li ithalatçılarla sağlanmıştır.
O ilk motosikletler satılmaya başlandığında oluşmaya başladı bu kültür..
En eski motosiklet forumlarının açılış tarihlerine bakın..
Hepsi Çin'den ithale başlayan motosikletlerin sokaklarda boy göstermeye başladığı tarihlere denk gelir..Üşenmeyip inceleyin benim gibi..
Elbette Çin'den ithalat yapan firmalar kar etme amaçlı kuruldu ve maliyetinin en az 5 katı fiyata çaktılar dandik motorları..Bunu bilmeyen mi var?
Aralarında iyi motorlar da çıktı yolda giderken şase kıranlar da..
Ama bu kültürün oluşmasına en büyük katkı gene bu firmalardandır ve bu firmaların daha iyi motosiklet getirme çabalarını hakir görmeye hakkımız yok..
Kar marjları eskisi gibi değil..Eskisi gibi 5 katı karla mal satamıyorlar artık..YAzık onlara demek için söylemiyorum bunları..Demek istiyorum ki eskisi gibi dandik malları getiremiyorlar artık..Gene kendi başlattıkları kültür devriminin sonucunda artık millet almıyor o dandik motorları ve mecburen karlarını düşürük maliyeti daha yüksek olan motorları getirmek durumunda kalıyorlar..
Dandik mct 3 bine satılırken taş gibi mr250 5 bine satılıyorsa durup düşünmek lazım..
Özetle;
Eleştirirken abartmadan, bilerek ve düşünerek yorum yapmanızı rica ederim..
Birilerini kırdıysam da özür dilerim, kimseyi direk hedef almadan genel gördüklerimi dikkate alarak yazdım..
Selamlar..
-
Su soğutma farkı olan bir motora mct ile aynı demek pek doğru olmaz gibime geliyor.Regal ile aynı gibi.hatta johnnypag.com sitesinde regal ile aynı listede boy gösteriyor.Denemek biraz km yapmak ve sonra artıları eksileri tartışmak lazım diye düşünüyorum.İthalat sistemi benide sinir etsede ,parasızlık alternatif yönlere dogru bizi çekebilir ve dogaldır.
-
Osbourne ; abimin dediklerine katılıyorum ve daha cok firmanın motor ithal edip aralarında rekabet olması bızım ısımıze gelir cunku kaliteyi ucuza alabılırız bu sayede
Motor çok güzel yapılmıs harika tasarlanmış çok hoşuma gitti benim Kuba kh125-12d motorum var bu motorda hoşuma gitti ama aldım birkere 2-3 yıl sonra böyle bır motor alırım bende suanda kullandıgım motor cok harıka çin malı deyip geçmeyin.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:40 ----------
Bunlarda yolda mondialin yeni modelleri hadi bakalımm :D
Buffalo 250
Destro 250
Derrace 350
Rapido 400
-
-
Seko adlı üyeden alıntı
Motorun MCT'nin aynısı olduğu bilgisi tahmin mi yoksa Mondial'den mi alındı ? Yurtdışı Johnny Pag incelemesinde 4000 dev/dak civarı rahatsız etmeyen bir titreşimden bahsediliyor onun dışında pürüzsüz çalışıyormuş.
mondial bayisinden bilgiler artı ordan olmasa bile piston gömlekleri yağ kartel yuvası birerbir aynısıdır. çinliler çok fazla özgün tasarım yapmazlar tasarım işi pahalıdır
250 ve 400ccler tüvden geçememiş neymiş frenleri cc için yetersizmiş sanki bunlarınki çok yeterli
4000dev/dak ile giderken benim mct de titreşim yoktu o devirlerde giderken zaten 70le felan gidiyorsunuz motor 8500 devirde maksimum güç veriyor 6000lerde gidin 80-100 arası o zaman titreşimi hissedersiniz. eğer motor açısı ybr gibi olsaydı o zaman titreşim olmazdı zira mc ve diğeri öyle yakından gördüm bayi ustası denemiş kendimde denedim oldukça iyiydi 6500lerde felan titreşim oldu ondan evvelinde yok denecek kadar azdı.
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
-
korsanxxx adlı üyeden alıntı
mondial bayisinden bilgiler artı ordan olmasa bile piston gömlekleri yağ kartel yuvası birerbir aynısıdır. çinliler çok fazla özgün tasarım yapmazlar tasarım işi pahalıdır
250 ve 400ccler tüvden geçememiş neymiş frenleri cc için yetersizmiş sanki bunlarınki çok yeterli
4000dev/dak ile giderken benim mct de titreşim yoktu o devirlerde giderken zaten 70le felan gidiyorsunuz motor 8500 devirde maksimum güç veriyor 6000lerde gidin 80-100 arası o zaman titreşimi hissedersiniz. eğer motor açısı ybr gibi olsaydı o zaman titreşim olmazdı zira mc ve diğeri öyle yakından gördüm bayi ustası denemiş kendimde denedim oldukça iyiydi 6500lerde felan titreşim oldu ondan evvelinde yok denecek kadar azdı.
nasıl bir denemedir bu kullanıcılar hiç titreşim olamdıgından bahsediyordu ! arkdaş şu motorları en sonunda gidecem nazilliye deneyip gelicem hatta mondialle anlaşma yapıcam tanıtım amaçlı
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
-
Bir bilgi, satın aldığım zat ın ve mct nin de aküleri yuasa çıktı..
Denildiği gibi her bilgi paylaştıkça çoğalır..
-
benimkide yuasa idi ama 190 tl fiyatlı olanı değildi ben burada bisanı yüceltip mondiali kötülemedim sadece modniali getirenlerin getirdikleri modelinin en dandiği olduğu söyledim.
150cc maxi scooter olmaz maxi scooterlar 250cc den başlar zira bir scooterın maxi olabilmesi için kasasını büyütmek yetmez motoruda büyütmeniz gerekir büyük markalara bakın maxi diye sattıkları scooterların hepsi 250den sonradır 125-150-200 cc lerin hepsi scooter diye geçer.
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
-
korsanxxx adlı üyeden alıntı
benimkide yuasa idi ama 190 tl fiyatlı olanı değildi ben burada bisanı yüceltip mondiali kötülemedim sadece modniali getirenlerin getirdikleri modelinin en dandiği olduğu söyledim.
150cc maxi scooter olmaz maxi scooterlar 250cc den başlar zira bir scooterın maxi olabilmesi için kasasını büyütmek yetmez motoruda büyütmeniz gerekir büyük markalara bakın maxi diye sattıkları scooterların hepsi 250den sonradır 125-150-200 cc lerin hepsi scooter diye geçer.
Zaten ben de mondiali yüceltmiyorum..Sadece Çin ithalatçılarının katkısını anlatmaya çalıştım..
Yuasanın fiyat fiyat kalitesinin değiştiğini bilmem ama markası o idi onu bilirim..
Maxi scooter konusunda ise kesinlikle haklısın..Mesela ZAT modeli kesinlikle o kasayı kaldıracak bir motora sahip değildir..
Ama görüntü var mı? var..
Beni 6000 km dolandırdı mı? Evet..
Uzun yollara sorunsuzca gittim mi? Evet..
Ben ona bakarım lakin gene de dandikliği konusundaki fikrim değişmiyor malesef
-
-
8300 TL'ye satılması planlanan Rapido 400'ün gelmesine daha var veya hiç gelmeyecek gibi görünüyor ama gelirse sanırım bu motordan bir tane alacağım ben.. İlk işim lastikleri super moto lastiğinden enduro lastiğine çevirmek olacak
Dur bakem yarın bir uğrayayım ben şu mondiale
Bu arada Buffalo 250 olan modeli yani maxi scooter ı kesinlikle gelmiyor haberiniz olsun..Malesef Türkiye'deki ilk 250 cc lik çinli maxi scooter olmaya aday olan bu motosiklet teknik uygunsuzluklarından ötürü memleket sathına ulaşamayacak..
-
Rapido 400 harikaymış.
Bide tel jant yapsalarmış ne iyi olurmuş.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler