Fotoğraf ekleyemedim.daha doğrusu beceremedim. Nasıl ekleyebilirim yardımcı olursanız sevinirim
Bazı arkadaşlarımız 250destro'yu yerden yere vurdu. yapmayın allah aşkına arkadaşlar.
Tabiki bu motoru, kawasaki, yamaha, honda, suzuki gibi birinci sınıf ve birinci kalitede motosikletlerle kıyaslayamayız.
Benim de peşin para 13-15bin TL param olsa tanınmış markalardan tercihimi yapardım. Ki onların da kronik sorunları olmasına rağmen kullanıcıları dünya kadar para verip ufak tefek sorunlarını dile getirip memnuniyetsizliklerini sitede yazıp paylaşıyorlar. Bende de SYM XS125K vardı. ben memnun değildim ama satın alan arkadaşım bana dua ediyor ve kendisi motorun kullanımından çok memnun ve motora gözü gibi bakıyor allah ona güle güle kullanmak nasip etsin çünkü sattığım motorum benim beklentilerime karşılık vermemişti. Benim gözümle zayıf, satın alan arkadaşım tarafından konforlu bir motorsikletti. Bu demek oluyor ki her motor kötü değildir. Kullanıcıların, beklentilerine cevap verebilecek yapıda motor seçmektir.
Biraz düşünelim arkadaşlar bu motoru bu kalitede tanınmış marka üretseydi sanırım yaklaşımlarımız olumsuz yönde olmazdı değil mi? Sadece üzerindeki marka önemli değil önemli olan önce düzgün kullanım sonra servis ve yedek parçadır. Servis ve yedek parça sıkıntınız olmuyorsa bence binilebilecek motordur.
Sonuçta 5bin TL lik bir motor az para değil. Parayı hiç birimiz sokaktan toplamıyoruz. Hepimiz biliyoruz ki alın teri dökerek bu paraları gecemizi gündüzümüze katarak kazanıyoruz.
Sakın yanlış anlaşılmasın mondialin sözcüsü felan değilim sadece kullanıcı olarak bu motosikletten alacak olan arkadaşlarımızı doğru ve dürüst bir şekilde yönlendirmek istiyorum.
Tabiki bu motorun artı ve eksileri var.
Sırasıyla benim gözümde 250 destronun eksileri
1. İlk motorsikleti kasadan çıkarır çıkarmaz yakıt deposu, ön çamurluk ve arka grenajlarını serviste söktürüp boyaya gönderdim. Motorsikletimin çoğu yeri mat siyah olduğu için bu parçalarını da mat siyaha boyattım çok asil durdu. Bu motordan alacak olan olursa boyatmasını tavsiye ederim. kırmızı rengi hiç sevmediğim için ve siyah rengi Türkiye'de de olmadığı için mecburen bu yola başvurdum.
2. ilk motorsiklete oturduğumda koltuğu çok sert gelmişti sanırım uzun yolculuklarda sık sık mola verip dinlenmem gerekecek diye düşünürken motor kullanma zevki ve sevdası önde geldiği için motorun koltuğunun sertliğini pek kafama takmadım selesine alıştım.
3. Artçı koltuğu çok ufak ve 50-60 km lik bir yolculukta artçınızın kalçaları çok acıycak sanırım artçı koltuğunun içine sünger beslemesi yaparak bu sorundan kurtulabilirsiniz.
4. Artçınızın eksozlara dikkat etmesi lazım yoksa sıcak eksozdan zarar görüp vücudunun herhangi bir yerini yakabilir.
5. Özellikle söylüyorum fren diskleri pas yapmaması için mumlanmış. Balata temizleme spreyi ile fren disklerini temizleyin ve iyice silin. mümkünse balatalarını da değiştirin.
6. İster rodaj sırasında olsun ister rodajını tamamladıktan sonra olsun ilk bakımında zincirini değiştirmenizi tavsiye ederim. Zinciri pek kaliteli değil çabuk bollaşma yapıyor. Tavsiyem oringli ve kaliteli zincir takın. Belirli bir süre sonra zincir ses yapıyor. Bu ses beni rahatsız ettiği için ben değiştirdim. Tabi tercih sizin.
6. Motordaki titreşim bence rahatsız edici düzeyde değil. Benim için bu titreşim normaldir.Mesela CBF 150 veya YBR 125 gibi titreşimsiz bir motor beklemeyin. Arada hem silindir hacmi hem de silindir sayısı farkı var. Çok fazla kafanıza takmazsanız binilebilecek bi motor. titreşim konusunda Hyosung 250 ile karşılaştırma yaparsanız bence Hyosung üç-beş adım önde.
7. Arka stop lambası bence gündüzleri yeterli değil. Çok ufak. Geceleri ise kendini belli ediyor.
8. Lastikleri beş para etmez bu lastiklerle bunu satışa çıkarcaklarına sadece jantıyla satış yapsalar daha iyi. Satın alan kişide ister prelli ister bridgestone, ister metzeler ve daha bir çok marka lastik tercih edebilirler yada bu kaliteli lastiklerden taksalar bence daha iyi olurdu. Islak yolda sabun gibi kayıyor sakın bu lastiklere güvenmeyin. Bu lastiklere güvenip virajda motorsikletinizi yatırmayın sonu hiç hoş olmaz yol tutuşu sıfır. Bu lastikleri yaz aylarının en sıcak günlerinde kullanabilirsiniz. Sıcak asfaltta yola sarılması belki iyi olabilir. Daha önce bu tip lastik kullanmıştım.
9. Sürücünün bacak kenarlarındaki ortası geometrik sekliyle boş olan grenaj pek hoş durmuyor. Sağ taraftan aküsü görünüyor bu da motoru çıplakmış gibi gösteriyor.
10. Yakıt deposunu gırtlağına kadar doldurmayın. Ani kalkış ve ani frenajlarda depo kapağının altından yakıt taşırabiliyor bu da alt tahliyeden akıp gidiyor sonuçta kesemize zarar (bu sadece tavsiyedir Bir çok motorsiklette bu sorun yaşanıyor.)
11. Hararet göstergesi yok motorun su soğutmalı olduğunu unutmuşlar herhalde. İnsan bir küçük gösterge yapar değil mi? sanırım bunu ben yapıcam. Radyatöre otomobil hararet müşiri ve hararet saati yerleştirebilirim.
Gelelim artılarına...
1. Süspansiyon sistemi çok güzel ne rahatsız edecek kadar sert ne de yolu bırakacak kadar yumuşak. Tam ayarında yapmışlar.Konforlu yolculuk yapmak için ideal yumuşaklıkta.
2. Enjeksiyonlu olduğu için gaz kolundaki duyarlılık çok iyi aynı dört silindir enjeksiyonlu makinalar gibi tepkimesi hassas.
3. Kalkışı gerçekten seri ve atak, torku da bence iyi. Kalkışta biraz gaza fazla yüklenirseniz teker yapmasını bilen varsa teker yapabilir. Ben bilmediğim için denemedim
3. Yakıt litre fiyatı 3,95 rodaj süresince km de 125-130 kuruş yaktı.rodajı bittikten sonra km de 116-119 kuruşa düştü iki silindir bir makine için çok çok iyi. Sabit hızım 90 hiç aşmadım.Malum trafik cezaları ağır olduğu için İZMİR'de motorsiklet kullanmak biraz risk gerektiriyor. trafik polisleri tarafından her an sağa çek diye megafondan anons sesi duyabilirsiniz..
4. Kullanımı çok kolay ve şehir içindeki manevra kabiliyeti oldukça çevik.
5. Kaslı yapısı adeta dört silindir bir makina kullanıyormuş hissi veriyor insana.
6. Ülkemizde bu görüntüde bir motor yollarda yeni olduğu için gerçekten dikkat çekiyor bakışlar uzun süre üzerinizde olacaktır. Bundan kesin eminim.
7. Bazı arkadaşlarımız frenleme sisteminden şikayet etmiş. Bence yeterli. Fren disklerini balata temizleyici sprey ile iyice temizleyin ve balatalarını değiştirin. sorun çözülecektir. Lastiklerini de değiştirmenizi tavsiye ederim.
8. Eksoz sesi çok güzel insanı cezbediyor. Keşke biraz daha görüntüsü kalın ve tok ses çıksaydı. O zaman tadından yenmezdi.
9. Far aydınlatması bence yeterli. Ama tercihe bağlı xenon ampul takılırsa ben burdayım diyecektir.
Umarım alacak arkadaşlara ya da almak isteyenlere yardımcı olmuşumdur.