Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
24. sayfa BirinciBirinci ... 14222324252634 ... SonuncuSonuncu

Mondial MR 250 Destro Kullanıcıları

    REKLAM ALANI
  1. #461

    Üyelik
    25 Ocak 2011
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Mondial MR250 DESTRO
    Selam arkadaşlar bi bakınıyordum mr250 hakkında herkes şüpheli alsam almasammı gibilerinden ben bu yaşadığım tecrubeler dogrultusunda bilgi vermek amaçlı mr250 destro hakkında artılarını eksilerini dilim döndügünce aktarayım size

    magazanın önünden geçiyordum motoru gördüm içeri girdim incelemek için motorla çıktım herşey bu kadar ani oldu



    ilk kontagı açıp marşa bastıktan sonra sesine hasta oldum 250cc sınıfındaki en tatmin edici sese sahip almamdaki en büyük sebeb de bu asıl herşey bndan sonra gelişiyor


    ECU ateşleme sistemine sahip olan mr250 mondial de bir ilk doğrusu ayrıca sıvı sogutmalı olması uzun yollar için bir avantaj diye düşünüyorum enjeksiyonlu olması tabi günümüz petrol fiyatlarında baya bir cimri ilk denemem de rodaj sırasında 1,25lt ile sürekli 120km hızla 29km yaptım daha sonraki denemem de (3000 km den sonra) sabit 100 km hızla yine aynı benzinle 35 km gittim



    frenlemem sistemi gerçekten çok berbat ön çift arka disk fren ama 100 km hızla ani frenle durma mesafesi 6mt



    çift piston dan oluşan 249cm3 motoru özellikle 1500 lü kmlerden sonra sanısın ki altında hızar motoru var titreşim hat sahada araştırmalarıma göre pistonların ikiside paralel olarak aynı anda çalıştıgı için bu kadar çok titreşim varmış

    hız konusunda merak eden varsa rahatça ulaşabildigi hızı sitesinde de belirtildiği üzere 120km sonraki denemelerimde sıkıştırarak 145 km ye kadar çıktım aldık bi kere inş. önümüzdeki yaza ustamın elinden iyi bi geçecek o zaman km nin altına bile ineriz









    buda en son hali ybr125 in ön siperini buna uydurdum yakıştıgını düşünüyorum dogrusu



    aklıma gelenler şimdilik bu kadar dedigim gibi biraz oynanırsa motoruyla titreşim haricinde tatmin edici bir mt yeni almak isteyenlere ısrarla söylüyorum üzülürsünüz şiddetle hiç tavsiye etmiyorummm bu fiyata keşke gidip +93 model japon alsam iyiydi dedirtti bana


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #462
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    Alıntı cbrl-ozkn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    frenlemem sistemi gerçekten çok berbat ön çift arka disk fren ama 100 km hızla ani frenle durma mesafesi 6mt
    100km hızla 6 mt
    öyle birşey olsa motor dursa bile sen 80-90km hızla uçmaya devam edersin

  3. #463
    kbenligil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2010
    Şehir
    çengelköy
    Motosikleti
    mr 250
    Alıntı sgurdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100km hızla 6 mt
    öyle birşey olsa motor dursa bile sen 80-90km hızla uçmaya devam edersin
    60 mt. kastetmiş arkadaşımız.. tşk.verdigin bilgiler için... ilginç olanı ben aydında fabriksından bir teknisyenle konusmustum sınıfının en az titresime sahip motoru olması en önemli + sı felan diye konusmustu

  4. #464
    player77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    Suzuki 2006 DL650 K6 (Satıldı) ,Honda 2011 CBF150
    Sıralı 2 silindir doğası gereği titreşimli çalışır. Motor bloğuna tipine bakarak benim kullanmış olduğum eski MCT den dağlar kadar farkı yok. 0 'ına 2000-2500 liraya kadar verirlerse alın yoksa 5000 lira etmez. Benim MCT 'mi 1600 liraya satmıştım kız gibiydi ,parasına göre son derece memnundum. Ama bir süre sonra zaten yükseltmek amaçlı satacaksın işte o zaman aynı paraya satabilirmisin bir düşün. Öğrenmelik istiyorsanız ikinci eller çok var piyasada cbf150,ybr125 çok daha iyi bir tercih arkadaşlar.
    İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
    http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html

  5. #465
    kbenligil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2010
    Şehir
    çengelköy
    Motosikleti
    mr 250
    ne yalan söyliyeyim, aylardır bekleyip te bir kullanıcı arkadaştan böylesi yorumlar almak, bende ciddi hayal kırıklığı yarattı vede kafam da iyice karıştı...titreşim tabii özelliklede frenaj ciddi kriterler ... mondialin getirdigi bu motorla gömlek değiştirdiği tatminkar bir kaliteye taşıdığı konusunda fazla iyimser mi düşündük acaba....?!

  6. #466
    player77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    Suzuki 2006 DL650 K6 (Satıldı) ,Honda 2011 CBF150
    Alıntı kbenligil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne yalan söyliyeyim, aylardır bekleyip te bir kullanıcı arkadaştan böylesi yorumlar almak, bende ciddi hayal kırıklığı yarattı vede kafam da iyice karıştı...titreşim tabii özelliklede frenaj ciddi kriterler ... mondialin getirdigi bu motorla gömlek değiştirdiği tatminkar bir kaliteye taşıdığı konusunda fazla iyimser mi düşündük acaba....?!
    Kesinlikle evet ve erken farkettiğin için dua et. 5 lira çıkabiliyorsanız 7 liraya temiz ikinci el bir cbf 500 alın.. Birden 500 lük makina olmaz diyenlere paşalar gibi 200 liramı profesyonel bir eğitim almak üzere ayırdım deyin.. Sonuçta 250 lik makinada da düşersin 500 lük makinada da ancak hata affetme,denge ve güven konusunda kalıbımı basarım CBF 'e.

    Öte yandan benzinden 1 litre tasarruf yapmak için yanlış kararlar vermeyin.

    8700 e 350lik bir makinada gördümki yok artık dedim.....
    İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
    http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html

  7. #467

    Üyelik
    25 Ocak 2011
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Mondial MR250 DESTRO
    Alıntı sgurdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100km hızla 6 mt
    öyle birşey olsa motor dursa bile sen 80-90km hızla uçmaya devam edersin
    yanlış yazmışımm evett

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:19 ----------

    Alıntı kbenligil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne yalan söyliyeyim, aylardır bekleyip te bir kullanıcı arkadaştan böylesi yorumlar almak, bende ciddi hayal kırıklığı yarattı vede kafam da iyice karıştı...titreşim tabii özelliklede frenaj ciddi kriterler ... mondialin getirdigi bu motorla gömlek değiştirdiği tatminkar bir kaliteye taşıdığı konusunda fazla iyimser mi düşündük acaba....?!
    eşşeğe altın semer taksan eşek yine eşek şimdi diyeceksiniz sen niye aldın da motorunu karalıyorsun ama durum böyle aceleye geldi bi hata ettik şimdi bunu satıp zarar edecegime modifiye yapılacak zararın neresinden dönsek o kar

  8. #468
    barok34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kymco xciting 250 i
    modifiye yapmak motora yatırım yapmaktır aslında sevmeye çalışmak gibi
    Biz hepimiz, Gök ananın içinde dönen tek bir çocuğuz.

  9. #469

    Üyelik
    25 Ocak 2011
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Mondial MR250 DESTRO
    Alıntı barok34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    modifiye yapmak motora yatırım yapmaktır aslında sevmeye çalışmak gibi
    yaptıgım hatayı düzeltmektir modifiye ustamlada görüştm km nin hakkını verdiririm titreşim sorununuda biraz olsun hallederiz dedi güvenim tam içim biraz olsun rahatladı

  10. #470
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı cbrl-ozkn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar bi bakınıyordum mr250 hakkında herkes şüpheli alsam almasammı gibilerinden ben bu yaşadığım tecrubeler dogrultusunda bilgi vermek amaçlı mr250 destro hakkında artılarını eksilerini dilim döndügünce aktarayım size

    magazanın önünden geçiyordum motoru gördüm içeri girdim incelemek için motorla çıktım herşey bu kadar ani oldu


    ilk kontagı açıp marşa bastıktan sonra sesine hasta oldum 250cc sınıfındaki en tatmin edici sese sahip almamdaki en büyük sebeb de bu asıl herşey bndan sonra gelişiyor


    ECU ateşleme sistemine sahip olan mr250 mondial de bir ilk doğrusu ayrıca sıvı sogutmalı olması uzun yollar için bir avantaj diye düşünüyorum enjeksiyonlu olması tabi günümüz petrol fiyatlarında baya bir cimri ilk denemem de rodaj sırasında 1,25lt ile sürekli 120km hızla 29km yaptım daha sonraki denemem de (3000 km den sonra) sabit 100 km hızla yine aynı benzinle 35 km gittim


    frenlemem sistemi gerçekten çok berbat ön çift arka disk fren ama 100 km hızla ani frenle durma mesafesi 6mt


    çift piston dan oluşan 249cm3 motoru özellikle 1500 lü kmlerden sonra sanısın ki altında hızar motoru var titreşim hat sahada araştırmalarıma göre pistonların ikiside paralel olarak aynı anda çalıştıgı için bu kadar çok titreşim varmış

    hız konusunda merak eden varsa rahatça ulaşabildigi hızı sitesinde de belirtildiği üzere 120km sonraki denemelerimde sıkıştırarak 145 km ye kadar çıktım aldık bi kere inş. önümüzdeki yaza ustamın elinden iyi bi geçecek o zaman km nin altına bile ineriz


    buda en son hali ybr125 in ön siperini buna uydurdum yakıştıgını düşünüyorum dogrusu


    aklıma gelenler şimdilik bu kadar dedigim gibi biraz oynanırsa motoruyla titreşim haricinde tatmin edici bir mt yeni almak isteyenlere ısrarla söylüyorum üzülürsünüz şiddetle hiç tavsiye etmiyorummm bu fiyata keşke gidip +93 model japon alsam iyiydi dedirtti bana

    güzel bilgilendirme için teşekkürler. motoru almayı düşünenlere yol gösterici olacaktır.

    fren mesafesinin kötü olmasının nedeni büyük ihtimalle kalitesiz lastiklerdendir.

    120m hıza rahat çıktığından bahsetmişsin. sana zahmet vites/hız oranlarını yazabilir misin? birde 120km hıza kaç saniyede ulaştığını.

    teşekkürler.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  11. #471

    Üyelik
    25 Ocak 2011
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Mondial MR250 DESTRO
    1. vites 40 km
    2. vites 85 km
    3.vites 110 km
    4.vites 125-130 km
    5.vites de tamamen bayılıyor eger yokuş aşagı bulabilirsen 145 km e kadar çıkar

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:34 ----------

    0-100 km ye 9,6sn ye ulaşıyor

  12. #472

    Üyelik
    09 Nisan 2008
    son yorumlara bakarak ;
    çan çin çon lar "adam olmaz"diyebiliriz.
    ikin ci el , japon lara gebe olmaya devam.....................

  13. #473
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Bu motorla ilgili beklentilerim farklıydı. yapılan tespitlere ve yorumlara üzüldüm açıkcası. 100 km hızda durma mesafesi 6 mt de olmaz 60 mtrede? çift piston bir araçta iki pistonunda aynı anda aynı yönlere hareket etmesi beni çaşırttı açıkcası. Çift pistonun mantığı krank miline karşılıklı olarak güç uygulamak değilmidir? (Biri yukarıda iken birisi aşağıda)
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  14. #474

    Üyelik
    09 Nisan 2008
    Alıntı htmetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motorla ilgili beklentilerim farklıydı. yapılan tespitlere ve yorumlara üzüldüm açıkcası. 100 km hızda durma mesafesi 6 mt de olmaz 60 mtrede? çift piston bir araçta iki pistonunda aynı anda aynı yönlere hareket etmesi beni çaşırttı açıkcası. Çift pistonun mantığı krank miline karşılıklı olarak güç uygulamak değilmidir? (Biri yukarıda iken birisi aşağıda)

    Bu motosiklet te kullanılan güç ünitesi ; jinlun-mct-rr ve nerede ise bütün çin 250 cc motosikletlerinde kullanılan ünitenin aynısı ;tek farkı su soğutma olması ......

  15. #475
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı cbrl-ozkn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. vites 40 km
    2. vites 85 km
    3.vites 110 km
    4.vites 125-130 km
    5.vites de tamamen bayılıyor eger yokuş aşagı bulabilirsen 145 km e kadar çıkar

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:34 ----------

    0-100 km ye 9,6sn ye ulaşıyor
    eğer bu şekildeyse V silindir olmamasına rağmen gayet iyi.

    0-100km hızlanmayı hesaba katmayacak olursak ninja250 2.viteste 85 redline'a sokarsam 90yapıyor. 3. viteste 120'e kadar çıkabiliyor o ayrı.

    önceki mondial modelleri gibi zırt pırt orasından burasından arıza yapan bi motor değilse bence gayet makul (tüketiminin az olmasıda ayrı bir +). titresim olayının önüne geçmek için mct'lerde yaptıkları gibi dişli büyütmeği düşünebilirsin belki.

    0-100km hızlanma 10saniyenin altında olması piyasadaki bir çok 1.6 motorlu otomobili kalkışlarda geride bırakabileceğini gösteriyor.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  16. #476

    Üyelik
    25 Ocak 2011
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Mondial MR250 DESTRO
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer bu şekildeyse V silindir olmamasına rağmen gayet iyi.

    0-100km hızlanmayı hesaba katmayacak olursak ninja250 2.viteste 85 redline'a sokarsam 90yapıyor. 3. viteste 120'e kadar çıkabiliyor o ayrı.

    önceki mondial modelleri gibi zırt pırt orasından burasından arıza yapan bi motor değilse bence gayet makul (tüketiminin az olmasıda ayrı bir +). titresim olayının önüne geçmek için mct'lerde yaptıkları gibi dişli büyütmeği düşünebilirsin belki.

    0-100km hızlanma 10saniyenin altında olması piyasadaki bir çok 1.6 motorlu otomobili kalkışlarda geride bırakabileceğini gösteriyor.
    ilk kalkışı filan çok hırçın o konuda hakkını yemeyeyim geçen 3 arkadaş 1,6 honda civic ve alfa romeo kalktık açık ara baya fark attım ikisinede bu normal çünkü arabayla motorun kalkışları bir degil dedigim bir arızası olmadı benzin şamandırası haricinde

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:45 ----------

    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben senin başka bir sitedeki yorumlarını gördükten sonra bu motoru listeden silmiştim. Bir de satılık ilanını görünce memnun olmadığını iyice anladım. Eğer senin motora özel bir durum değilse ve hepsinde titreşim varsa alınmaz. Bu durumu Mondial'e bildirdin mi ? Eğer motoru titreşimli olduğunu bile bile piyasaya sürmüşlerse hala akıllanmamışlar demektir. Bence Mondial'e şikayet edip fırça at.

    Silindirler paralel çalışıyorlar derken aynı anda inip çıktıklarını mı söylemek istiyorsun ? Yoksa paralel çalıştıkları belli zaten. İki silindirli motorda titreşim olacak diye birşey yok. Her türlü motorun titreşimi karşı ağırlıkla sıfıra yakın hale indirilebilir. Bunun tek, iki, üç silindir veya V-motor olması ile alakası yoktur. Örneğin CBF150 tek silindirdir ama titremez. Ayrıca dışarıda bakarak veya benzeterek yorum yapmak mümkün değildir.
    dedigim gibi ilk başta gayet sıkıntısız bi makinaydı ama her çinli gibi buda sonradan açık verdi tek sıkıntım titreşim onuda görüştüm arka dişlyi küçülecek ön dişli büyütülürse hem hız kazanır hemde titreşimden yarı yarıya ödün verir dedi ustam havalar güzelleşirse ilk işim onu yaptırmak olacak ondan sonraki degişiklik olursa yazarım buraya

  17. #477

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bence bu konuyu direk fabrikaya yaz çünkü bu motorun aynısı olan Johnny Pag Fx-3'ün bir testinde motorda sadece 4000 dev/dak civarı hafif bir titreşim olduğu yazıyordu. Belki tasarım dışında başka bir sebebi vardır.

  18. #478

    Üyelik
    25 Ocak 2011
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Mondial MR250 DESTRO
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence bu konuyu direk fabrikaya yaz çünkü bu motorun aynısı olan Johnny Pag Fx-3'ün bir testinde motorda sadece 4000 dev/dak civarı hafif bir titreşim olduğu yazıyordu. Belki tasarım dışında başka bir sebebi vardır.
    KALİTE olabilirmi

  19. #479

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    [QUOTE=cbrl-ozkn;2249298]

    6 metre 100km için tamam yanlış yazılmış lakin 60'da biraz fazla demektir.yeni motorlarda disk'ler yağlı olur.(korozyonu pas'ı önlemek için sprey kullandıklarından).bundan ötürü fren mesafesi uzar
    birde hidroliği'de kontrol et ne olur ne olmaz
    oynayacagı 10-15metre'dir.hiçbir zaman abs mukayese etme


    arkadaşlar bu motor'larda 80ler-90'ların teknolojısı kullanılmaktadır
    o yuzden tıtresım olmaz deyıpte hakkaten tıtresım olmayan yeni nesil motorlara haksızlık etmeyın.bırde unutmadan devrı ne kadar arttırırsan titreşimde orantılı olarak artacaktır


    arka dişli değişimi titreşimi engellemez.daha az yüksek devirli kullanmanı(süre uzayacaktır) saglayacagından titreşimde bir miktar azalma ve son hızda biraz artış olur
    titreşimi minimum'a indirmenin yolları motor takozları,ayaklıklar,gıdon bushıng'lerı,topuzları gıbı parcaların kalıtelılerıyle degısımı ıle olur(liste uzayabilir)

  20. #480
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı cbrl-ozkn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KALİTE olabilirmi
    Model ile ilgili endişe ve sıkıntılarını burada paylaşımın için teşekkürler. Çoğu kişi motoruna toz kondurmama gibi bir huya / komplekse sahip.

    Motor rodaj döneminde iken silindir/piston ilişkisi biraz "sıkı" oluyor Birbirlerine olması gerektiğinden daha fazla sarılıyorlar ve bu durum ilk anda titreşimi kesiyor. Rodaj tamamlandıkça piston silindir içinde daha rahat hareket etmeye başlıyor ve titreşim kendini daha fazla belli ediyor. Yani bu ifadelerim, titreşim rodajdan sonra kesilir diyenlerinkiyle tamamen zıt tabii ki. Çoğu çinli model başlığında rodajdan sonra titreşimin kesileceğine dair kesin ve net ifadeler mevcut.

    Benim 125 KT yeni iken sadece 4000-4500 devir arasında hafif bir titreşim yapıyor ve sonrasında gene kesiyordu. Akabinde ise ibre 100'e yaklaştığında aynalarda kendini belli ediyordu. Her devirde titreşim ise sanırım 10.000 km'lerden sonra başladı ve ne yaptıysam kesemeyip pes ettim

    Ancak titreşim hiç bir zaman abartıldığı gibi elleri ayakları uyuşturacak, motordan indikten sonra sersemletecek kadar olmadı ve olmaz da. İşin bu kısmı da artık sanırım sitede bir ara mevcut azılı çinli düşmanlarının ifadeleri idi

    250 Destro'yu 125 KT ile kıyaslamak yanlış olabilir ve öyle bir niyetim de yok. Ama artık şuna inanıyorum ki, mevcut günümüz koşullarında Çinli ile titreşimi birbirinden ayırmak pek mümkün olmayacak.

    Geçtiğimiz Ağustos ayında benim motor rektefiye gördü. İlk anda gene tireşimden eser yok gibiydi. Ama bu sefer başlaması sadece 1.000 km kadar sürdü.


24. sayfa BirinciBirinci ... 14222324252634 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler