5250 ye şamda kayısı bence bu alet illaki ufak tefek sorunları olucaktır
5250 ye şamda kayısı bence bu alet illaki ufak tefek sorunları olucaktır
radyatör borularında farkedilmeyecek kadar küçük bir çatlak yada iğne ucu kadar bir delik vardır.. yada antifriz/su oranı iyi ayarlanmadığı için aşırı ısınıp kaynayan suyu tahliye ediyordur alet.
bunlar basit şeyler bence fazla kafaya takıp motoru kötülemeye değmez. herkezin başına gelebilir.
radyatördeki sıvıyı tahliye edip su/antifiriz oranını düzgünce ayarlayıp tekrar doldurun derim ben.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
kardeş şöyle söyliyim bir tepo benzinle yaklaşık olarak 415 km yok yaptım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:03 ----------
doğru söylüyorsun antifiriz borusunun kapağında iğne ucu kadar bi hava deliği var servise götürdüm ordan çıkmıştır dendi.haralet yaptırmışsın dedi ama anlamadığım haralet yaptıysa neden haralet lambası yanmadı???
Rahatsız edici herhangi bir titreşim var mı motorda ? Bir de hızlanması, frenlemesi, genel performansı nasıl ? Daha önce başka motor kullandıysan onunla kıyaslayabilir misin ?
zaten italyan, alman yada japon markalarını çinlilerden ayıranda bu.. işini 'şansa' bırakmamak. yani bir Ducati yada Yamaha yada BMW farketmez, piyasaya daha yeni sürdükleri bir makinayı bundan önceki süreçte defalarca test eder, en ufak bir aksaklığını bile giderir. eğer buna rağmen bir sorun çıktıysada hiç tereddütsüz bunu çözümler ve müşteriden özür diler, arkasında durur! MARKA olabilmek aslında budur, işini şansa bırakmamaktır!
ileriki süreçte tabiiki, her mal arıza çıkarabilir. ama daha 1000km'yi doldurmamış bir makinanın böyle ciddi bir problem çıkarması hiçbir koşulda kabul edilemez.
Mondial, bir şekilde kabuk değiştirdiğini iddia ediyor ve "ben çıtayı yükselteceğim" diyor. Ama eğer bu ve bunun gibi problemler çıkacaksa yeni modellerde, Mondial'in işi çok zor demektir. Çünkü şirketin amacı öncelikle "dandik çin malı" imajını silmek olmalı, sonrasında gerisi zaten gelecektir. Yani müşteri poposunu o seleye rahatça, "acaba yolda problem çıkarmı?" diye düşünmeden koyabilmelidir..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:43 ----------
Rodaj, motor bloğundaki parçaların birbirine alışma sürecidir. Harici aksamla hiç alakası yoktur. Yani soğutma sistemi rodajda da aynıdır, 10.000km sonrada aynıdır. Dolayısıyla radyatöre giden hortumlarda çatlak olması (yada dahada kötüsü oluşması) rodaj ile tamamen alakasızdır.
Ve kullanıcı arkadaşımız belirtmiş. Hararet lambası yanmadı demiş. Yani ortada hararetten farklı birşeyler var. Velevki makina hararet yaptı, lamba niye yanmadı? Hadi onu geçtik, hararet yapan her makina içerideki sıcak buharı antifrizle birlikte 'hortumlardan' mı tahliye ediyor?
Bir türk şirketinin en azından kendi ülkesinde tercih edilebilir olmasını ve hatta Honda, Vespa, Suzuki gibi devlerle aynı kefeye konabilmesini bende en az sizin kadar isterim. Ama bu, böyle büyük ve ciddi sıkıntılar yaratabilecek problemleri görmemezlikten gelerek olmaz. Üstüne gidilmeli, şirkete baskı yapılmalı, gerekirse hukuki zeminde hak aranmalı. Bizler eksiklerini söyleyeceğizki, onlar bir sonraki sefer bunları gidersinler. (En azından normal işletme anlayışı bu şekilde olmalıdır)
O yüzden kimse bana kızmasın, amacım mondial'e b*k atmak değil. Sadece buradaki birçok kişide gördüğüm "olur abi öyle şeyler, normal bunlar" anlayışını kabul edemiyorum. Hiçte normal şeyler değil bunlar beyler. Kabul etsenizde, etmesenizde!
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
rahatsız edici bir titreşim yok motorda
performansa gelecek olursak kalkışı gayet seri fren ise kullanıcıya bağlı bana göre normal desem bilmem ne anlarsın :D
bundan önce 150zat vardı ama bi kaç kere yamaha nın 125 lik motorunu kullandım ona göre performans konusunda gayet iyi.
NoVaRiX arkadaşım düşüncelerin için teşekkür ederim resimlere baktıysan sana bi soru sormak isterim antifiriz deposunun kapağında iğne ucu geişliğinde bi delik var ve servisi götürdüğümde orayı söyle söyledi ve motor haralet yaparsa ordan antifirizi atarmı??
Destro
Bu makinanın orijini bu sanırım. Çin, ABD melezi bir alet. Bence şu an sadece 1 kişinin yaşadığı problemden ötürü eski defterleri kurcalamanın bir manası yok. Daha çok erken sorunun ne olduğu neyden kaynaklandığı bile belli değil. benim bundan 1 sene evvel 99 model er5 im vardı. devirdaim kapağının altından su kaçırıyordu. Ben de yedek depoya su koyuyordum. sonra akma kesildi yedek depodaki su sabitlendi. Ben motoru kullanmaya devam ettim hararet müşürüm var fanım var nasılsa diye biniyordum. Sonra bir akşam farkettim ki radyatör buz gibi ama motora el değmiyor. radyatör çıkış hortumunu söktüm baktım ki su yok motorda. sonra düşündüm hararet müşürü mü bozuk diye? Sonra oturup iyicene araştırdığımda anladım ki sistem hava yapmış su dolaşamamış dolayısıyla termostata su çıkamadığı için ne fan müşürüne su gitmiş ne de hararet müşürüne su gitmiş. Sistemi tamamen söktüğümde ise işler iyicene çığrıundan çıkmıştı. santrifürj keçesi yırtılmıştı. Sanki Çamaşır makinasının su pompasını söküyordum her taraf kireç içindeydi. Eski sahibi antifriz koymadan direk şebeke suyuyla doldurmuş sistemi o da kireç ve korozyona sebep olmuştu. Bu su tahliyesi sorunu yaşayan arkadaş servise ısrar edip sistemin sıvısını yeniletmeli ve havasını aldırtmalı. Çünkü bu sitede bu makinanın regal adıyla ABD de 3000 usd civarında satışa sunulduğuna dair haber topici açılmıştı. yani Mondial üretici firmayı da değiştirdi. Ben şahsen 2007 model VN900 ün selesine otururkende şüphe duyuyorum bi sorun çıkarsa parça bulabilir miyim diye?
Bu da Service Manual Bakmak incelemek isteyenler için. linkin üstüne sağ tıklayıp hedefi farklı kaydeti seçerek indirebilirsiniz..
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Soğutma sisteminde görülen sıvı fışkırması olayı bana göre motorun hararet yapmasından başka birşey değil. Arabamla başıma geldi bu olay. Termostat kilitlenmesi nedeniyle araba hararet yaptı. Yedek su kabından su ve buhar fışkırmaya başlayınca olayı farkettim.
Daha yeni olan bir motosiklette bu durumun yaşanması ise hayra alamet değil. Eğer arkadaş rodaj döneminde yapılmaması gereken bir şekilde motoru sıkıştırmamışsa tabii.
Burada asıl önemli olan Mondial servisinin bu sorunu garanti kapsamında ve düzgün bir şekilde halletmesi.
İyi sürüşler...
Bakın Johnny Pag kullanma kılavuzunda ne diyor :
During the first 600 miles, avoid full throttle and never labor the engine. The rotating speed of the engine should be restricted to no more than 4000 rpm’s.
Türkçesi, ilk 600 mil yani yaklaşık 1000 km boyunca motoru tam gaz yapmayın ve 4000 devir/dak 'yı geçirmeyin.
Bazı arkadaşlar su soğutmasının taşmasınıı anormal bulmuşlar rodajın ne olduğunu ben de biliyorum ama hangi motor olursa olur sıkıştırırsanız heleki rodaj dönemide patlak çatlak verecektir. birisi de ahkam kesmiş rodajın motor parçalarının birbirine alışmasıdır diye. bilmiyor sanırım su soğutmasının motoru soğuttuğunu taşmışsa motor haddinden fazla devirli kullanılmıştır. rodajda 8000 devirlerde hızı 120 kmye çıkarmak Bu sebepten yararlananlar çamur atmasını çok seviyor sanırım. Daha durun bakalım yeni kullanılmaya başlanıldı.
2009 Honda Cbr 125r -> 2006 As 200 Gy -> 2010 S&T GT 250R -> 2012 150 MCX RoadRacer -> 2013 Kuba XCG 150 -> 2017 Pulsar RS 200 -> 2024 Dominar D 400
tamam arkadaşım o zaman sana şöyle bi soru soracam motoru sana vereyim sen kullan bakalım 4000 d/d da kullana bilecekmisin. motor daha 1. viteste 20 km/h da 6000 d/d yı görüyor 2. viteste 60 km/h da 6000 d/d da görüyor. gerisini sen hesapla istersen herkes diyor rotajında kullanın rotajında kullanın diye. kitapçığında bile ilk 800km de 5000 d/d daha sonra da 7000 d/d da kullanım diyor ama e5 de normal hıza ulaşman için 4. vitese atman gerekiyor bilmem anlatabildim mi ?
Devilsea valla detayını bilemem, nasıl diyorsa öyle kullanmak lazım. İlk 1000 km sıkacaksın dişini yavaş yavaş gideceksin. Bak bizimkiler yine insaflı davranıp 5000 devir/dak demişler.
Sonuç olarak su atma problemini saymazsak memnun musun yaptığın alışverişten ? Tavsiye eder misin motoru ?
Rodajda olsun olmasın motor ısısını üzerinden atmakla yükümlü radyatör ısıyı atmak için yetersiz kaldığında hararet müşürü devreye girer ve fanı açar.Hararet müşürü yanmadıysa müşür arızalı oldugundan normal kullanım esnasında ısı artışını frenleyemiyor ve hararet tavan yapıyor.Radyatörde sıvı oluduğu ve sıvı tahliyesini sürücü farkedip aracı stop ettirmeden ,fanı aktif hale getirip sogumayı sağladıgı sürece korkmaya gerek yok.Rodajda ısı 90 derecelere gelip fanı açtırmayacağız diyede birşey yok,heleki rodajda illaki fan açılacak üstüne birde rodajdayız diye aşırı yavaş gidersek fan zaten full açılacaktır.Hararet müşürü arızalı.Zaten sıvı tahliyesi bir önlem.
aslında motorun tipi güzel ama ilerde sorun yaşamamanı temenni ederim
ne toyotası lan benim babam adam gibi adam:salut:
arkadaşlar ben bu motoru almayı düşünüyorum fakat şüphelerim var acaba önerirmisiniz?
yoksa buna 5200 vermek yerine
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...29346331/detay
bunumu alsam
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)