Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
12. sayfa BirinciBirinci ... 2101112131422 ... SonuncuSonuncu

Mondial MR 250 Destro Kullanıcıları

    REKLAM ALANI
  1. #221
    mertka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda CBR 125R'dı
    inşallah sağlam adam akıllı bir motordurda kendi üreticimizin motorlarına yöneliriz.nazilliye ara ara gidiyorum gittiğimde ilk fırsatta bu motoru test etmek olacak.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #222
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    hadi toplaşalım da alalım su motoru öldük bittik meraktan.
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  3. #223

    Üyelik
    13 Ağustos 2007
    Şehir
    İzmir/Pınarbaşı
    Motosikleti
    Mondial 150 MR
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Levsy
    Mondial, bu konuda emin ol ki tamamen iyi niyetli ve yardımcı olmaya çalışıyorlar..
    Ama test sürüşü için adamlar beni Denizli'ye yani fabrikaya çağırıyorlar..
    Benim ise maalesef 2-3 günümü feda ederek bir Denizli yolculuğuna ayıracak zamanım yok şuan için..
    Ben ise buradaki bayilerinden alacağım motorlarla test yapacağımı düşünüyordum..Malesef ki bu olmuyor..Ki neden olmuyor anlayabilmişde değilim.

    Neyse, sabredenler için Şubat-Mart ayları gibi tüm yeni motorları (şu an bilinmeyen pek çok yeni model de var) ayrıntılı olarak test etmiş, sabredemeyenler için 1-2 hafta içinde bayilerde olan motorları yüzeysel olarak denemiş olacağım..
    Netice bu
    Bilinmeyen pek çok model hakkında sizin bilgileriniz varsa forumda paylaşabilir misiniz?




    Motorun gri boyalı olması ve tank pad çok güzel bi görüntü oluşturdu gözümde. Güzel duruyo haa

    Bu arada Destro İtalyanca'da sağ demekmiş.

  4. #224

    Üyelik
    07 Ekim 2009
    Şehir
    Istanbul (Anadolu)
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250 - Hyosung RT125 Karion
    Osbourne, bugün yanımda kamera vardı. keşke videoya alsaydık motoru. Motorun makina kısmındaki malzemeyi bilmem ama dıştan görünen işçilik hiç tatmin etmedi beni. 250cc motor için 20 beygir de verimsiz olduğunu düşündürüyor. Tabi tek taraflı değerlendirme haksızlık etmek olur. Fiyata göre değerlendirme yapmak lazım. 250cc sıfır su soğutmalı bir motor için kalite fiyat dengesi tutarlı.

  5. #225

    Üyelik
    13 Ağustos 2007
    Şehir
    İzmir/Pınarbaşı
    Motosikleti
    Mondial 150 MR
    Keşke videoya alsaydınız. En azından sesini duyardık doğru düzgün :D

  6. #226
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Hersekli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Osbourne, bugün yanımda kamera vardı. keşke videoya alsaydık motoru. Motorun makina kısmındaki malzemeyi bilmem ama dıştan görünen işçilik hiç tatmin etmedi beni. 250cc motor için 20 beygir de verimsiz olduğunu düşündürüyor. Tabi tek taraflı değerlendirme haksızlık etmek olur. Fiyata göre değerlendirme yapmak lazım. 250cc sıfır su soğutmalı bir motor için kalite fiyat dengesi tutarlı.
    Videoya almak kolay da test için yola çıkamayacak olduktan sonra manasız geldi bana..
    Test işi bayiide olmuyormuş bu arada arkadaşlar, ancak fabrikaya gidince olacak, daha önceden de yazdığım gibi

    Bu arada motorun gücü konusunda benim de şüphelerim var..muhtemeeln çok düşük bir torka sahip ama göz dolduran bir görüntüsü olduğu kesin

  7. #227

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    20 Nm tork YBR 250 ile aynı. S&T Kanuni GT250 bile 22,68 Nm yazıyor. Yani torku olması gerektiği gibi.

  8. #228

    Üyelik
    13 Ağustos 2007
    Şehir
    İzmir/Pınarbaşı
    Motosikleti
    Mondial 150 MR
    YBR 250 21 HP
    Hyosung GT250R 29 HP
    Mondial MR250 Destro 15 KW =20HP

  9. #229
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Bir motosikletteki herşeyin motor hacmi ve beygir değerinden ibaret olduğunu düşünmüyorsunuzdur herhalde..

    Destronun silindir çapı 55 cm ybr 250 ninki 58 cm..
    Sıkıştırma oranları destro da 58.0 ybr 250 de 74.0..
    Destro 20 beygiri 8500 devirde ybr ise 7500 devirde veriyor..
    Bir motor karşılaştırıldığı diğer motorun ürettiği beygir gücü ve tork değerine daha yüksek devirde ve daha küçük bir silindir çapıyla ulaşıyorsa o motor için çok yakar, az kaçar denilir..Burası bir gerçek..

    Destro'yu 250 cc segmentindeki ybr vb. motorlarla kıyaslayıp torku düşük derken bunları inceleyerek konuşmuştum..

    Bir racing motor olan gt250r ile kıyaslamak tümüyle tuhaf olur zaten

  10. #230

    Üyelik
    13 Ağustos 2007
    Şehir
    İzmir/Pınarbaşı
    Motosikleti
    Mondial 150 MR
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir motosikletteki herşeyin motor hacmi ve beygir değerinden ibaret olduğunu düşünmüyorsunuzdur herhalde..

    Destronun silindir çapı 55 cm ybr 250 ninki 58 cm..
    Sıkıştırma oranları destro da 58.0 ybr 250 de 74.0..
    Destro 20 beygiri 8500 devirde ybr ise 7500 devirde veriyor..
    Bir motor karşılaştırıldığı diğer motorun ürettiği beygir gücü ve tork değerinde daha yüksek devirde ve daha küçük bir silindir çapıyla ulaşıyorsa o motor çok yakar, az kaçar bir motordur..Burası bir gerçek..

    Destro'yu 250 cc segmentindeki ybr vb. motorlarla kıyaslayıp torku düşük derken bunları inceleyerek konuşmuştum..

    Bir racing motor olan gt250r ile kıyaslamak tümüyle tuhaf olur zaten

    Bi üst mesajda arkadaşın karşılaştırdığı motosikletlerin HP değerlerini yazdım sadece.

  11. #231
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı AyhaN2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bi üst mesajda arkadaşın karşılaştırdığı motosikletlerin HP değerlerini yazdım sadece.
    Yok yahu şahsen yazmadım mesajı..Bilgi amaçlı..

  12. #232

    Üyelik
    13 Ağustos 2007
    Şehir
    İzmir/Pınarbaşı
    Motosikleti
    Mondial 150 MR
    Bizim Destro çok yakar az kaçar mı yani :D

  13. #233
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı AyhaN2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim Destro çok yakar az kaçar mı yani :D
    Kendi segmentindeki diğer japonlarla kıyaslarsak %99,9 ihtimalle evet

  14. #234

    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Ne kadar çok yakacağı fiyat farkına (toplam sahip olma maliyeti diyelim) da bağlı. Yani 1 ybr satın alma, yedek parça, servis ve yakıt maliyeti=1 destro satın alma, yedek parça, servis ve yakıt maliyeti olmadıkça çok yakması önemli olmayabilir. Yani ne bileyim 100km de ybr250 3 lt yakarken destro 4 litre yakıyorsa 100 km de 3.7 liradan aradaki farkı çıkarması binlerce km olabilir Bir de destronun kompresyonu fazla yüksek değil. Bu motor sağlığı açısından iyi bir değer.

  15. #235
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Çinli motorlar için bende yıllardır aynı şeyi söylerim ve inanırım..Zaten bu sebeple önem veriyorum Çin grubuna..
    Ama sıkıştırma oranının düşük olmasına bağlı olarak motor sağlığının iyi olacağını pek düşünmüyorum çünkü kullanılan materyal (çelik, demir herneyse) buradaki esas mesele..Çinlilerde erken km lerde motor indirmeleriyle meşhur zaten ya

  16. #236
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    arkadaşlar boşuna burada tartışmayın 1 hafta içinde ben kendime bir adet alacam biliyosunuz 650 lik makine ile şehir içi gezilmiyor
    motor tayvan malı yani çin değil (japon japon diyip durmayın yamahayı hindistanda yapıyolar)
    motosiklet enjeksiyonlu göstergedeki efi yazan şey enjeksiyon göstergesi
    dikkat ederseniz önde çift disk fren var bu da motosikletin en az 160 km sürate ulaştığını gösteriyor arka teker ebatı (genişlik olarak) biraz küçük geldi bana onun dışında 15 kw enerji üretiyor yani 15*1.5=22.5 hp güç üretiyor demektir
    bir hafta sabredin ben bi alıp deneyeyim o zaman yazarız bişeyler

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:59 ----------

    bu arada beni en çok arka süspansiyonların çift oluşu tedirgin ediyor viraja yatarken filan esneme oranı korkutuyor
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  17. #237

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    İzninle bir düzeltme yapayım, 15 kW x 1.36 = 20,4 BG şeklinde hesaplıyoruz.

    Şunu belirteyim ki öyle 1 - 2 BG'lik farklar sanldığı gibi önemli farklar değillerdir. Bunları sürerken hissedemezsiniz. Ancak tork için öyle değildir. %10 - 20 'lik tork farkları sürüşte hissedilir değerlerdir. Aynı önce 20 kg'lık bir cismi kaldırıp daha sonra ardından 23 kg'yi kaldırdığınızda hissedeceğiniz gibi. Ama araya vites kutusu girince bu bile önemsiz olabilir.

    Yakıt tüketimiye ilgili olarak da motoru sürmeden yorum yapmak mümkün değidir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:17 ----------

    Geçen gün 150 MC modeline bakmak için bir bayide durduğumda içeride Mondial merkezden gelen birisi vardı. Sanırım bayileri dolaşan görevlilerden biri. Motorla ilgili sorunuz var mı dedi ben de özellikle bu motoru sordum. Bayide bunda yoktu henüz. Öncelikle titreşim olup olmadığını sordum, kesinlikle yok dedi. Bunu yabancı Johnny Pag FX3 testlerinde de okumuştum. Motoru 1 yıldır test edip sıkıntılı gördükleri noktaları iyileştirtmişler. Ben özellikle forumlarda yazan arkadaşların motorun enjeksiyonlu olmasından dolayı servislerin bu motora bakım yapabilmesiyle ilgili endişeleri olduğunu belittim. Bu motorun bakımı için servise götürdüğünüzde, aynı modern araçlarda olduğu gibi motoru bir bağlantı noktasından bilgisayara bağlıyorlarmış ve bilgisayar bir yerinde sorun varsa söylüyormuş. En basit probemde bile böyle yapılacakmış. Örneğin far yanmıyorsa bunun ampulden mi yoksa aküden mi yoksa başka bir şeyden mi olduğunu bilgisayardan görebilecekmiş servisler. Yani bundan sonra motor tekliyor diye servise gittiğinizde öyle motoru dağıtıp toplamak yok. Servislere de bilgisayar kullanımı ile ilgili eğitim veriliyormuş. Adam motora çok güveniyor ve şu andaki fiyatının tanıtım fiyatı oduğunu söyledi.

    Otopsici, motoru hayırlısıyla bir ana önce al da biz de nasılmış görelim. Ben de niyetlendim iyice. Arka süspansiyonun biraz fazla yaylanma yaptığını yabancı testlerde ben de okudum ama sanırım sertliği ayarlanbiliyor. Ben de en çok arka süspansiyonun alt ucunun bağlı olduğu braketin çatal üzerine kaynak edildiği noktadan huylanıyorum. Orası çok çelimsiz duruyor ama bir yıldır test edildiyse orada sorun çıkardı. Çıkmadıysa endişeye de gerek yok sanırım.

  18. #238

    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Hmmm demek ki obdii veya eobd reader bağlanabilecek. İyi bir opsiyon, laptopa bağlar elm yazılımlarla biz de okuyabiliriz

    Arka süspansiyonda bir ayar yeri görememiştim ben bayide baktığımda. Ayarlanmıyor sanırım. Tanıtım fiyatı haberi kötü. Demek çok satarlarsa fiyatı hemen yukarı çekecekler.

  19. #239

    Üyelik
    13 Ağustos 2007
    Şehir
    İzmir/Pınarbaşı
    Motosikleti
    Mondial 150 MR
    Chip tuning de yapabilcez o zaman :D

  20. #240
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    Alıntı AyhaN2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Chip tuning de yapabilcez o zaman :D
    1 bg arttırsak gene yeter gerenk yok böle şeylere
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !


12. sayfa BirinciBirinci ... 2101112131422 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler