inşallah sağlam adam akıllı bir motordurda kendi üreticimizin motorlarına yöneliriz.nazilliye ara ara gidiyorum gittiğimde ilk fırsatta bu motoru test etmek olacak.
inşallah sağlam adam akıllı bir motordurda kendi üreticimizin motorlarına yöneliriz.nazilliye ara ara gidiyorum gittiğimde ilk fırsatta bu motoru test etmek olacak.
hadi toplaşalım da alalım su motoru öldük bittik meraktan.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
Osbourne, bugün yanımda kamera vardı. keşke videoya alsaydık motoru. Motorun makina kısmındaki malzemeyi bilmem ama dıştan görünen işçilik hiç tatmin etmedi beni. 250cc motor için 20 beygir de verimsiz olduğunu düşündürüyor. Tabi tek taraflı değerlendirme haksızlık etmek olur. Fiyata göre değerlendirme yapmak lazım. 250cc sıfır su soğutmalı bir motor için kalite fiyat dengesi tutarlı.
Keşke videoya alsaydınız. En azından sesini duyardık doğru düzgün :D
Videoya almak kolay da test için yola çıkamayacak olduktan sonra manasız geldi bana..
Test işi bayiide olmuyormuş bu arada arkadaşlar, ancak fabrikaya gidince olacak, daha önceden de yazdığım gibi
Bu arada motorun gücü konusunda benim de şüphelerim var..muhtemeeln çok düşük bir torka sahip ama göz dolduran bir görüntüsü olduğu kesin
20 Nm tork YBR 250 ile aynı. S&T Kanuni GT250 bile 22,68 Nm yazıyor. Yani torku olması gerektiği gibi.
YBR 250 21 HP
Hyosung GT250R 29 HP
Mondial MR250 Destro 15 KW =20HP
Bir motosikletteki herşeyin motor hacmi ve beygir değerinden ibaret olduğunu düşünmüyorsunuzdur herhalde..
Destronun silindir çapı 55 cm ybr 250 ninki 58 cm..
Sıkıştırma oranları destro da 58.0 ybr 250 de 74.0..
Destro 20 beygiri 8500 devirde ybr ise 7500 devirde veriyor..
Bir motor karşılaştırıldığı diğer motorun ürettiği beygir gücü ve tork değerine daha yüksek devirde ve daha küçük bir silindir çapıyla ulaşıyorsa o motor için çok yakar, az kaçar denilir..Burası bir gerçek..
Destro'yu 250 cc segmentindeki ybr vb. motorlarla kıyaslayıp torku düşük derken bunları inceleyerek konuşmuştum..
Bir racing motor olan gt250r ile kıyaslamak tümüyle tuhaf olur zaten
Bizim Destro çok yakar az kaçar mı yani :D
Ne kadar çok yakacağı fiyat farkına (toplam sahip olma maliyeti diyelim) da bağlı. Yani 1 ybr satın alma, yedek parça, servis ve yakıt maliyeti=1 destro satın alma, yedek parça, servis ve yakıt maliyeti olmadıkça çok yakması önemli olmayabilir. Yani ne bileyim 100km de ybr250 3 lt yakarken destro 4 litre yakıyorsa 100 km de 3.7 liradan aradaki farkı çıkarması binlerce km olabilir Bir de destronun kompresyonu fazla yüksek değil. Bu motor sağlığı açısından iyi bir değer.
Çinli motorlar için bende yıllardır aynı şeyi söylerim ve inanırım..Zaten bu sebeple önem veriyorum Çin grubuna..
Ama sıkıştırma oranının düşük olmasına bağlı olarak motor sağlığının iyi olacağını pek düşünmüyorum çünkü kullanılan materyal (çelik, demir herneyse) buradaki esas mesele..Çinlilerde erken km lerde motor indirmeleriyle meşhur zaten ya
arkadaşlar boşuna burada tartışmayın 1 hafta içinde ben kendime bir adet alacam biliyosunuz 650 lik makine ile şehir içi gezilmiyor
motor tayvan malı yani çin değil (japon japon diyip durmayın yamahayı hindistanda yapıyolar)
motosiklet enjeksiyonlu göstergedeki efi yazan şey enjeksiyon göstergesi
dikkat ederseniz önde çift disk fren var bu da motosikletin en az 160 km sürate ulaştığını gösteriyor arka teker ebatı (genişlik olarak) biraz küçük geldi bana onun dışında 15 kw enerji üretiyor yani 15*1.5=22.5 hp güç üretiyor demektir
bir hafta sabredin ben bi alıp deneyeyim o zaman yazarız bişeyler
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:59 ----------
bu arada beni en çok arka süspansiyonların çift oluşu tedirgin ediyor viraja yatarken filan esneme oranı korkutuyor
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
İzninle bir düzeltme yapayım, 15 kW x 1.36 = 20,4 BG şeklinde hesaplıyoruz.
Şunu belirteyim ki öyle 1 - 2 BG'lik farklar sanldığı gibi önemli farklar değillerdir. Bunları sürerken hissedemezsiniz. Ancak tork için öyle değildir. %10 - 20 'lik tork farkları sürüşte hissedilir değerlerdir. Aynı önce 20 kg'lık bir cismi kaldırıp daha sonra ardından 23 kg'yi kaldırdığınızda hissedeceğiniz gibi. Ama araya vites kutusu girince bu bile önemsiz olabilir.
Yakıt tüketimiye ilgili olarak da motoru sürmeden yorum yapmak mümkün değidir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:17 ----------
Geçen gün 150 MC modeline bakmak için bir bayide durduğumda içeride Mondial merkezden gelen birisi vardı. Sanırım bayileri dolaşan görevlilerden biri. Motorla ilgili sorunuz var mı dedi ben de özellikle bu motoru sordum. Bayide bunda yoktu henüz. Öncelikle titreşim olup olmadığını sordum, kesinlikle yok dedi. Bunu yabancı Johnny Pag FX3 testlerinde de okumuştum. Motoru 1 yıldır test edip sıkıntılı gördükleri noktaları iyileştirtmişler. Ben özellikle forumlarda yazan arkadaşların motorun enjeksiyonlu olmasından dolayı servislerin bu motora bakım yapabilmesiyle ilgili endişeleri olduğunu belittim. Bu motorun bakımı için servise götürdüğünüzde, aynı modern araçlarda olduğu gibi motoru bir bağlantı noktasından bilgisayara bağlıyorlarmış ve bilgisayar bir yerinde sorun varsa söylüyormuş. En basit probemde bile böyle yapılacakmış. Örneğin far yanmıyorsa bunun ampulden mi yoksa aküden mi yoksa başka bir şeyden mi olduğunu bilgisayardan görebilecekmiş servisler. Yani bundan sonra motor tekliyor diye servise gittiğinizde öyle motoru dağıtıp toplamak yok. Servislere de bilgisayar kullanımı ile ilgili eğitim veriliyormuş. Adam motora çok güveniyor ve şu andaki fiyatının tanıtım fiyatı oduğunu söyledi.
Otopsici, motoru hayırlısıyla bir ana önce al da biz de nasılmış görelim. Ben de niyetlendim iyice. Arka süspansiyonun biraz fazla yaylanma yaptığını yabancı testlerde ben de okudum ama sanırım sertliği ayarlanbiliyor. Ben de en çok arka süspansiyonun alt ucunun bağlı olduğu braketin çatal üzerine kaynak edildiği noktadan huylanıyorum. Orası çok çelimsiz duruyor ama bir yıldır test edildiyse orada sorun çıkardı. Çıkmadıysa endişeye de gerek yok sanırım.
Hmmm demek ki obdii veya eobd reader bağlanabilecek. İyi bir opsiyon, laptopa bağlar elm yazılımlarla biz de okuyabiliriz
Arka süspansiyonda bir ayar yeri görememiştim ben bayide baktığımda. Ayarlanmıyor sanırım. Tanıtım fiyatı haberi kötü. Demek çok satarlarsa fiyatı hemen yukarı çekecekler.
Chip tuning de yapabilcez o zaman :D
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)