Birçok kişi önyargılı davranıyor. Çin paraya göre yapar. İyi mal istersen daha fazla para ödersin. Yok ucuz olsun dersen malın kalitesi düşer fiyatıda. Yukarıdaki mesajlarda anlatıldığı gibi.
Birçok kişi önyargılı davranıyor. Çin paraya göre yapar. İyi mal istersen daha fazla para ödersin. Yok ucuz olsun dersen malın kalitesi düşer fiyatıda. Yukarıdaki mesajlarda anlatıldığı gibi.
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Fiat Doblo Van, Fort Transit Connect, Renault Kangoo gibi araçlar %100 Türk mühendisleri tarafından Türkiye'de tasarlandı, sadece Türkiye'de üretiliyor. Montaj sanayi bile olsak, parçaların %90'ı Türkiye'de üretiliyor, kendimiz üretip kendimiz monte ediyoruz Sadece belirteyim
Bu arada ihracatçı dediğin aç gözlü olmazsa ihracatçı olamaz Ekonominin temeli arz-taleptir, talep yoksa arz etmen boş.
Önceki mesajlarımda özellikle belirtmedim ama "Medyada yer alan palavralar"ın ir kısmını ben yazıyordum. 2008 yılı boyunca BusinessWeek Türkiye ve İnfomag dergilerinde otomotiv sektörü hakkında bir çok haber yazdım. Ford, Tofaş-Fiat, Renaut, Honda, Nissan, Suzuki, Mercedes, Opel, Doğuş grubu markaları gibi bir çok markanın, aslında pratikte her büyük markanın, genel müdür veya genel müdür yardımcılarıyla görüştüm. Otomotiv Sanayii Derneği (otomobil fabrikacıları) ve Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (parça üreticileri) ile birçok toplantıya gittim. Sektörün her noktasında herkesle A'dan Z'ye konuştum.
Ahmet araba yapıyor. Kullandığı radyatör Kale Radyatör'den, akü Mutlu Akü'den, ön ızgara A-PLAS Plastik'ten, koltuklar MARTUR Sünger ve Koltuk AŞ'den, sinyal lambaları MAKO Elektrik San. ve Tic. AŞ'den, hız göstergesi MAKERSAN MAKİNA OTOMOTİV SAN. VE TİC. LTD. ŞTİ'den, debriyaj VALEO OTOMOTİV SİSTEMLERİ END. A.Ş.'den, hortumlar VERİTAS OTOMOTİV SAN. LTD. ŞTİ.'den, transmisyon şaftı HASÇELİK SAN. VE TİC. A.Ş.'den, rotlar DENET CIVATA SAN. A.Ş.'den geliyor. Daha çook firma ekleyebilirim, merak eden TAYSAD sitesine bakabilir. "Şunu şöyle yap" diyen de Türk mühendis. Ülkemizde üretilen bir çok model Avrupa'da dış tasarımı yapıldıktan sonra mühendisliği ülkemizde yapılan araçlar. Türk mühendisleri Avrupa'dakiler kadar iyi, sadece otomotiv tasarımcılarımız daha yeni başlıyorlar.
Bırakın bu aşağılık kompleksini artık, Türkiye'nin buna ihtiyacı yok.
Konu dışı için özür.
Bu işlerin göstergesi biraz da malın fiyatıdır. Mondial'in son çıkardığı motorların fiyatları 3000 TL civarında geziyor. Ayrıca bu model de 5250 TL. Yani eskiden olduğu gibi bisiklet fiyatına motor satmıyorlar artık. Bu da sattıkları malın kalitesine inandıklarını gösterir. Eskiden millet fiyatını görünce atlarken, şu anda üzerine biraz daha koy falanca Japon motorunu al muhabbetleri başladı. Motorların da genel görüntüsü ve kullanıcı yorumları bu söylediklerimi destekliyor.
Ewet iç saclar ve şase tasarımı Türkiyede Türk genç mühendis arkadaşlarımız tarafından dışarıdan gelen dış sac tasarımı üzerine çalışılıyor ki bu da işin en zor ve meşakgatli kısmı zaten.
Ülkemizde böyle işleri işçiliği ucuz olduğundan dolayı yabancı şirketler Türkiyeyi tercih ediyor bu şirketlerden birisi de FERRARI demem yeterli olacaktır.herhalde.. Bir çok araba, motorsiklet ve uçak yedek parçaları ve parçaları Ülkemizde üretiliyor.
Yani %100 Türkiye üretimi bir araba veya motorsiklet markasının olmayış nedeni NE Hammadde eksikliği, ne Mühendis yokluğu, ne altyapı eksikliği, ne tecrübesizlik ne de Sermaye yokluğu değil tamamen Ülkemiz üzerinde oynanan kara bir oyunun parçası olduğunu düşünüyorum.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
Tamamdır. Suçlu madem bize oyun oynayanlar biz yine ense yapıp İtalyan, Alman, Japon, Çin, Tayvan, Kore vs. vs. motorlara binip keyfimize bakalım
Arkadaşlar bu başlıkta belirttiğim test sürüşü için hem iyi hem kötü haberlerim var..Kötü haber kapsamlı ve uzun kilometreli test sürüşü erken bir tarihte olmayacak..
İyi haber önümüzdeki sezon başlamadan yayınlayabileceğim..Yani bu kış sonuna kadar Mondial'in muhtemelen tüm yeni modellerinin test sürüşleri ve tanıtım yazılarını hazırlamış olacağım..
Zaten bambaşka haberler de gelecek mondial ile ilgili..Sabretmek gerek..
Şimdilik beklemedeyiz hep birlikte
Not 1 : Mondial ile ticari bir bağımın olmadığını bir kez daha hatırlatırım, sonradan yanlış anlaşılmalar olmasın..Sadece takdir ettiğim ve destek verdiğim bir Türk firması kendileri
Not 2 : Bu hafta sonu nispeten daha kapsamlı bir inceleme daha yapacağım destro ile ilgili ama uzun bir test sürüşü imkanım şimdilik olmayacak, üzgünüm..
Kendileri bilir Osbourne
Özellikle biz Mondial kullanıcılarının bu markaya devam etmelerini istiyorlarsa, bir an önce test sürüşlerinin yapılmasına izin vermeleri gerekir. Henüz 0 km ve rodajdaki motosiklet ile yapılacak test / inceleme sürüşleri her şey demek olmayacaktır ama ilk izlenimler çok önemli.
İlk etapta kullanıcılar tarafından verilen bilgiler bile çok güvenilir olamayabiliyor, adam dünyanın parasını verecek ve ilk anlarda aldığı mal hakkındaki olumsuz durumları ya görmezden gelecek, ya da gurur meselesi yaparak yansıtmak istemeyecektir. Böyle oluyor çünkü, insanlar kullandığı mala ilk anda toz kondurmak istemiyor.
Yeni modellerden herhangi birini alıp almama konusunda karar vermeden önce, deneme sürüşleri neticesinde elde edilen objektif düşünceler aktarılıncaya kadar, kulaklarım kullanıcı deneyimlerine kısmen, bayilerin pazarlama taktiklerinin sonucu olan anlatımlarına tamamen kapalı olacaktır. Bir Mondial kullanıcısı olarak bunu söylerim sadece.
Sevgili Levsy
Mondial, bu konuda emin ol ki tamamen iyi niyetli ve yardımcı olmaya çalışıyorlar..
Ama test sürüşü için adamlar beni Denizli'ye yani fabrikaya çağırıyorlar..
Benim ise maalesef 2-3 günümü feda ederek bir Denizli yolculuğuna ayıracak zamanım yok şuan için..
Ben ise buradaki bayilerinden alacağım motorlarla test yapacağımı düşünüyordum..Malesef ki bu olmuyor..Ki neden olmuyor anlayabilmişde değilim.
Neyse, sabredenler için Şubat-Mart ayları gibi tüm yeni motorları (şu an bilinmeyen pek çok yeni model de var) ayrıntılı olarak test etmiş, sabredemeyenler için 1-2 hafta içinde bayilerde olan motorları yüzeysel olarak denemiş olacağım..
Netice bu
Mondial'in müşteri ilişkileri konusunda olumlu düşünceye sahibim, zira 2 sene önce bir karbüratör hava ayar vidasını burada servislerde bulamayınca, onların da bana bir vida için yeni karbüratör satma çabalarına kızarak Denizli'yi aramıştım. Şu an hatırlamadığım ancak ofisimdeki notlarımda hala ismi kayıtlı yetkili benimle son derece sıcak ilgilenmiş ve sorunu çözmüştü
Neyse, oraya çağırmaları yanlış ve anlamsız gibi ama, bekleyelim bakalım.
Mondial'in en çok kaybettği nokta bayileri ve servisleri zaten..
Zamanında furya verken önüne gelen bayi ve servis olunca, yedek parça işi, kontrolü mümkün olmayan ama memleketimiz için malesef ticari bir gerçek olan kazıklama/kakalama kumpanyasına dönüşmüş zamanında..
Ama bildiğim bir şey var, Mondial akıllanmş ve tüm bu abuk subuk bayilerini birer birer eliyor bünyesinden..
Mesela Mondial motosiklet satan bayi olabilmek için kesinlikle servis desteği verme zorunluluğu getirilmiş durumda..
Servis açamayan bayilerin sözleşmeleri fesh edilmekte..
Ben onu bunu bilmem, şu an Çin grubu motosiklet ithalatçıları içerisinde işini (Satış Sonrası Destek'ten bahsediyorum, yedek parça, garanti vs.) en doğru dürüst yapan firma Uğur Mondial..(benim gördüğüm/duyduğum elbette)
Bir şekilde ağzı yananlar için diyebileceğim tek şey birebir Uğur Mondial ile mi görüşmüşler yoksa bayilerle mi?
Bu konudaki becerikliliğini başka başlıklarda da Mondial motosiklet başlıklarında da daha önce ispat etti bu Uğur..
Neyse, testler için beklemedeyiz
Pardon yav Nazilli elbette ben yanlış yazdım..Aydın, Nazilli'den bahsediyoruz
Bu sitede Nazilli yada Aydınlı birisi olacağını sanmam test etmek için
Derrace 350 gelmeyecedği kesin mi ? Geçenlerde bir Arjantin sitesinde o model ile (tabi farklı marka) yapılmış bir geziyi okudum, adamlar bir uçtan bir uca 2 kişi tepeleme yüklü motorlarla dağ tepe gitmişler. Gittikleri güzergah paso toprak yol. Resimlerde hiç asfalt yok. Taş gibi motor yani.
Mondial'in henüz duyurmadığı modelleri varsa bu modellerin tanıtımlarını fuara saklıyor olabilirler.
Bir de Osbourne teste yanında ufak bir kamera götürürsen super olur, sesini de duymuş oluruz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)