Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
10. sayfa BirinciBirinci ... 8910111220 ... SonuncuSonuncu

Mondial MR 250 Destro Kullanıcıları

    REKLAM ALANI
  1. #181
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    artçının oturacagı yeri ve pozisyonu gözünüzde hayal ederseniz egzoslarla artçının alakası bile olmuyo
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #182

    Üyelik
    13 Ağustos 2007
    Şehir
    İzmir/Pınarbaşı
    Motosikleti
    Mondial 150 MR
    Elleriyle arkaya tutunmak isterse bir ihtimal yinede tedirgin edebilir bence

  3. #183
    hellfever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Bence dizaynı çok iyi görünüyor.Kim yapmış bilmem ama.Bide performans ve dayanıklılık konusunda bekleneni karşılıyor ise CBR 125 yerine tercih edilebilir diye düşünüyorum.
    Regal Raptor 150 5.000KM - Regal Raptor Daytona 350 10.000KM - Yamaha MT-07 20.000KM

  4. #184
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    Alıntı hellfever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence dizaynı çok iyi görünüyor.Kim yapmış bilmem ama.Bide performans ve dayanıklılık konusunda bekleneni karşılıyor ise CBR 125 yerine tercih edilebilir diye düşünüyorum.
    bizde işte onu bekliyoruz osbourne abim hafta sonu test edicek makinayı
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  5. #185
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Artçının oturuş pozisyonunda ellerini aşşağıya bıraktığı anda eksoza denk gelicektir. Bu bariz olarak belli oluyor.Ve ilk tepki olarak bu yapılır. Acemiler direk poposunun arkasına uzatmazlar ellerini aşşağıda ararlar tutucak biryer. Bu nedenle tehlikeli duruyor. Eğerki tehlikeli derecede ısınmıyorsa durumu kurtarır. Aksi halde Sirkecide oraya uygun krom parçaları satılırken görmeye başlarız yazın.

  6. #186
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bizde işte onu bekliyoruz osbourne abim hafta sonu test edicek makinayı
    Evet hepimiz merakla bekliyoruz ancak hiçbirtest motorun dayanıklılığını ölçemez. hafta sonu boyunca bile kullansa(gece+gündüz) 6 aylık ömrününe bile referans olamaz bence. Ama performansı ve karakteri hakkında bilgi sahibi oluruz ki bu da çok önemli

  7. #187

    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Motorda çift oksijen sensörü olması çok ilginç bir ayrıntı. Muhtemelen çift kelebekli bir yakıt püskürtme sistemi var ve her piston için ayrı hesaplanıp tek kelebekli sistemlere göre senkron ihtiyacı yaratmadan çalıştırmışlar.

    İlginç ama sistem verimli bir motor güç/yakıt dengesi vaad ediyor. En azından görüntüde. Öğrenecek olanlar bu motoru ilk alıp kullananlar olacak sanırım :D

  8. #188

    Üyelik
    13 Ağustos 2007
    Şehir
    İzmir/Pınarbaşı
    Motosikleti
    Mondial 150 MR
    Ne kadar çok ayrıntısı varsa o kadar çok sorun bence. Eski modellerde en azından kendimiz bazı şeyleri yapabiliyorduk. Ama artık buda mümkün olmayacak servise bağımlı hale gelicez. Motosiklet ne kadar yakıyormuş ki?

  9. #189

    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Yani aradığınız yakıt ekonomisi ve düşük emisyon değeri ise enjeksiyonlu sistemlerden kaçış yok. Otomobiller için bu sistem tek seçenek haline geldi ve yeni araçlar artık karbüratörlü değil enjeksiyonlu sistemlerle üretiliyor.

    Yok ben dayanıklılık ve basitlik arıyorum, önemli olan kendimin tamir edebilmesi diyorsanız (bence karbüratör tamiri herkesin yapamayacağı derece ince ve zor bir iştir) karbüratörlü sistemler enjeksiyona tercih edilebilir belki. Malum iş biraz elektroniğe girmeyi gerektiriyor ve yurdum insanının tornavida tutar elleri de ecu mapping yap bakalım deyince akan tüm sular duruluverir birden

    Bu arada herkesin çinli diye burun kıvırdığı motorlarla ilgili olarak ben çinlilerin yerinde olsam şöyle bir soru sorardım: Siz Türkler bir motor dizaynı yapıp blok ve/veya krank mı bastınız bugüne kadar? Üst kapak mı üretip satıyorsunuz dünyaya? Yoksa markası ne olursa olsun (japon, italyan veya alman) bizim ürettiğimiz motorlara mı biniyorsunuz? Tek yapabildiğiniz Yamahanın kalıplarını kullanarak bastığınız 50cc moped bloğu ve lisans vermeselerdi onu bile yapamıyordunuz dese ne cevap verebilirdiniz?

    Çinliye bok atıp Japon, Alman veya İtalyan vs. vs. motoruna binenler. Sizlerin bu söylemlerinizi de en çok bu markalardan ekmek yiyenler destekliyordur büyük ihtimalle. Paralarınızı afiyetle yiyerek gülümsüyorlardır onlardan daha çok Japon, İtalyan veya Alman vs. vs. oluşunuza

  10. #190

    Üyelik
    18 Ağustos 2010
    Şehir
    Istanbul
    Alıntı deadline adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani aradığınız yakıt ekonomisi ve düşük emisyon değeri ise enjeksiyonlu sistemlerden kaçış yok. Otomobiller için bu sistem tek seçenek haline geldi ve yeni araçlar artık karbüratörlü değil enjeksiyonlu sistemlerle üretiliyor.

    Yok ben dayanıklılık ve basitlik arıyorum, önemli olan kendimin tamir edebilmesi diyorsanız (bence karbüratör tamiri herkesin yapamayacağı derece ince ve zor bir iştir) karbüratörlü sistemler enjeksiyona tercih edilebilir belki. Malum iş biraz elektroniğe girmeyi gerektiriyor ve yurdum insanının tornavida tutar elleri de ecu mapping yap bakalım deyince akan tüm sular duruluverir birden

    Bu arada herkesin çinli diye burun kıvırdığı motorlarla ilgili olarak ben çinlilerin yerinde olsam şöyle bir soru sorardım: Siz Türkler bir motor dizaynı yapıp blok ve/veya krank mı bastınız bugüne kadar? Üst kapak mı üretip satıyorsunuz dünyaya? Yoksa markası ne olursa olsun (japon, italyan veya alman) bizim ürettiğimiz motorlara mı biniyorsunuz? Tek yapabildiğiniz Yamahanın kalıplarını kullanarak bastığınız 50cc moped bloğu ve lisans vermeselerdi onu bile yapamıyordunuz dese ne cevap verebilirdiniz?

    Çinliye bok atıp Japon, Alman veya İtalyan vs. vs. motoruna binenler. Sizlerin bu söylemlerinizi de en çok bu markalardan ekmek yiyenler destekliyordur büyük ihtimalle. Paralarınızı afiyetle yiyerek gülümsüyorlardır onlardan daha çok Japon, İtalyan veya Alman vs. vs. oluşunuza
    Bravo! Kesinlikle katılıyorum.

  11. #191
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı deadline adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani aradığınız yakıt ekonomisi ve düşük emisyon değeri ise enjeksiyonlu sistemlerden kaçış yok. Otomobiller için bu sistem tek seçenek haline geldi ve yeni araçlar artık karbüratörlü değil enjeksiyonlu sistemlerle üretiliyor.

    Yok ben dayanıklılık ve basitlik arıyorum, önemli olan kendimin tamir edebilmesi diyorsanız (bence karbüratör tamiri herkesin yapamayacağı derece ince ve zor bir iştir) karbüratörlü sistemler enjeksiyona tercih edilebilir belki. Malum iş biraz elektroniğe girmeyi gerektiriyor ve yurdum insanının tornavida tutar elleri de ecu mapping yap bakalım deyince akan tüm sular duruluverir birden

    Bu arada herkesin çinli diye burun kıvırdığı motorlarla ilgili olarak ben çinlilerin yerinde olsam şöyle bir soru sorardım: Siz Türkler bir motor dizaynı yapıp blok ve/veya krank mı bastınız bugüne kadar? Üst kapak mı üretip satıyorsunuz dünyaya? Yoksa markası ne olursa olsun (japon, italyan veya alman) bizim ürettiğimiz motorlara mı biniyorsunuz? Tek yapabildiğiniz Yamahanın kalıplarını kullanarak bastığınız 50cc moped bloğu ve lisans vermeselerdi onu bile yapamıyordunuz dese ne cevap verebilirdiniz?

    Çinliye bok atıp Japon, Alman veya İtalyan vs. vs. motoruna binenler. Sizlerin bu söylemlerinizi de en çok bu markalardan ekmek yiyenler destekliyordur büyük ihtimalle. Paralarınızı afiyetle yiyerek gülümsüyorlardır onlardan daha çok Japon, İtalyan veya Alman vs. vs. oluşunuza
    Yeter ki ben yolda kalmayayım, kim yerse yesin paramı Ben motora bakarım, kalitesi yüksekse alırım. İlk motorum Çin'de üretilmişti, ama Honda'nın kalitesi ile Mondial'inki kıyaslanmaz bile. İkinci motorum Japonya'da üretilmiş, Matarama Suko'ya helal olsun, çatır çatır yesin paramı diyorum.



    Bu arada motor güzel gözüküyor. Tasarım fena değil, yine de daha iyi olabilirmiş. Kullananlardan öğreneceğiz nasıl bir şeymiş.

  12. #192
    absolit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    bursa
    Bu kadar kısa sürede bu kadar çok görüntülenip cevap yazıldıysa bu topik geleceğin cbr125 topiği gibi olur...
    __To Be Or NoT tO be__

  13. #193
    QM50 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2010
    Şehir
    Kumburgaz/Büyükcekmece/İstanbul
    Motosikleti
    Home Made Kastino Qm 50 Chopper
    Başlangıc motoru olrak cbr 125 yerine bu onerilebilir güzel bir motora benziyor daha tr de alan yokmu?
    Home Made Kastino Qm 50 Mini Chopper

  14. #194
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Motoru "Osbourne" arkadaşımız hafta sonu test edeceğini söylemişti. Kendisinden sesn yok buaralar ama tüm takipcilerin gözü onda diyebiliriz.

    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeter ki ben yolda kalmayayım, kim yerse yesin paramı Ben motora bakarım, kalitesi yüksekse alırım. İlk motorum Çin'de üretilmişti, ama Honda'nın kalitesi ile Mondial'inki kıyaslanmaz bile. İkinci motorum Japonya'da üretilmiş, Matarama Suko'ya helal olsun, çatır çatır yesin paramı diyorum.
    Tabiki yolda kalmayın. Tabiki motora bakın, kriteriniz ne ise ona göre alın. Cevap verdiğiniz arkadaşın anlatmak istediği şey bu değil. Biz çin üretimi motorları öyle yerden yere vuruyoruz ki buraları okuyanlar bizi avrupa otomotiv sektörünün önde gelen bir ülkesi felan sanacak. Yazılanlar yalan değil çinliler hakkında ama sonuçta 2+2=4, nekadar para verirsen okadar kaliteli bişey alırsın. Adamlar faiş fiyattan satıp kalitesiz mal göndermiyorlarki...Japonlar ayrı takılıyor, italyanlar apayrı...Herkes kendi tercihini yapar, sonuçlarına katlanır. Ama alın, almayın demektense bilgilendirip kararı kendisine bırakmalıyız insanların

  15. #195
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabiki yolda kalmayın. Tabiki motora bakın, kriteriniz ne ise ona göre alın. Cevap verdiğiniz arkadaşın anlatmak istediği şey bu değil. Biz çin üretimi motorları öyle yerden yere vuruyoruz ki buraları okuyanlar bizi avrupa otomotiv sektörünün önde gelen bir ülkesi felan sanacak. Yazılanlar yalan değil çinliler hakkında ama sonuçta 2+2=4, nekadar para verirsen okadar kaliteli bişey alırsın. Adamlar faiş fiyattan satıp kalitesiz mal göndermiyorlarki...Japonlar ayrı takılıyor, italyanlar apayrı...Herkes kendi tercihini yapar, sonuçlarına katlanır. Ama alın, almayın demektense bilgilendirip kararı kendisine bırakmalıyız insanların
    Biz zaten Avrupa otomobil sektörünün önde gelen bir ülkesiyiz Ülkemizin ihracatının %22'si otomotiv sektöründen geliyor, yurt dışına yılda 40 milyar dolardan fazla otomobil ve yedek parça satıyoruz, Avrupa'da en büyük 6. otomobil ve otomobil yan sanayii üreticisiyiz. Tabii bunu çoğu kişinin bilmemesi normal, medyada çok yer almıyor.

    Çin malı futbol topu, cep telefonu kılıfı, defter, kalem, masa, koltuk, abajur, ampul, çerçeve vs. alan birisine "neden Japon malı almadın" demem; ama Çin malı motosiklet veya otomobil alana derim. Canını emanet ettiğin aracının yolda arka tekerinin kopması (forumdan bir arkadaşa oldu), motor kilitlemesi (forumdan çok sayıda arkadaşa oldu), amortisörün komple kırılması (forumdan iki arkadaşa oldu), hatta şasinin kırılması (forumdan bir arkadaşa o bile oldu) gibi riskler taşıması pek hoş değil. Motor kazalarının %3'ünden daha azı araçtan, gerisi insan hatasından kaynaklanmakta, kalitesiz motorlarda bu rakamın daha yüksek olduğunu tahmin ediyorum.

  16. #196

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Mondial hiçbir şey açıklamak zorunda değil. Bu motor bir firma tarafından üretilip değişik markalar altında birçok ülkede satılıyor. O zaman Regal de açıklasın nereden çaldı diye...

    Bir motorun bir diğerinin aynısı veya benzeri olması neden herkesi rahatsız ediyor anlamıyorum. Ne zaman yeni bir model çıksa yok şurası YBR'den çalınmış, yok burası aynı CBF. Çalınsa ne olacak, çalınması kalitesiz olduğu anlamına mı geliyor ? Bugün bütün standart otomobil üreticileri birbirlerinin dizaynlarını çalıyorlar. O yüzden artık uzaktan bakınca modelleri ayırt edemez olduk. Çalmasalar daha iyi olur ama o kadar kötü birşey değil çalmak...

  17. #197

    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biz zaten Avrupa otomobil sektörünün önde gelen bir ülkesiyiz Ülkemizin ihracatının %22'si otomotiv sektöründen geliyor, yurt dışına yılda 40 milyar dolardan fazla otomobil ve yedek parça satıyoruz, Avrupa'da en büyük 6. otomobil ve otomobil yan sanayii üreticisiyiz. Tabii bunu çoğu kişinin bilmemesi normal, medyada çok yer almıyor.

    Çin malı futbol topu, cep telefonu kılıfı, defter, kalem, masa, koltuk, abajur, ampul, çerçeve vs. alan birisine "neden Japon malı almadın" demem; ama Çin malı motosiklet veya otomobil alana derim. Canını emanet ettiğin aracının yolda arka tekerinin kopması (forumdan bir arkadaşa oldu), motor kilitlemesi (forumdan çok sayıda arkadaşa oldu), amortisörün komple kırılması (forumdan iki arkadaşa oldu), hatta şasinin kırılması (forumdan bir arkadaşa o bile oldu) gibi riskler taşıması pek hoş değil. Motor kazalarının %3'ünden daha azı araçtan, gerisi insan hatasından kaynaklanmakta, kalitesiz motorlarda bu rakamın daha yüksek olduğunu tahmin ediyorum.
    Şimdi yaptığım dahil tüm genellemeler yanlıştır

    Otomotiv sektörü hakkında yazdıklarınız doğru ancak yine de hem otomotiv sektörünün montaj sanayi olduğu gerçeğini değiştirmiyor (tek yapabildiğimiz kamyon/kamyonet motoru başka blok basan yok, -tofaş, renault dahil-hepsi yurtdışında tasarımı yapılmış motorlar) hem de motosiklet gibi uzay teknolojisi gerektirmeyen bir cihazın yıllardır ülkemizde neden üretilemediğini açıklamıyor. Beğenmediğimiz çinli ise neredeyse dünyanın tüm markalarına fason çalıştıktan sonra kendi markalarını oluşturdu ve satıyor. bakın yollarımıza çin malı 4x4 ler ve kamyonetler artıyor. hatta sedanlar da. Onlar da montajla başladılar belki ama işi öğrendiler ve kendi markalarını satıyorlar dünyaya. Bizse bir zamanlar devrim vardı diyebiliyoruz sadece.

    Çinli iyi motor üretiyor demiyorum. Tam tersine bazen ne kadar hurda demir veya plastik varsa alıp, eritip şase ve karenaj yapıp motosiklet diye üretiyor. Kaç paraya? Taş çatlasa 300 dolara 150cc lik scooter alıyor bizim montajcı motosiklet ithalatçıları. Sonra onu gelip 600 dolara bayisine satmayı sanayicilik diye adlandırıyorlar. Komik tabii ki. Piaggio, Honda, Yamaha gibi markalar ne yapıyor? Aynı klasman scooter ı 600 dolara ürettiriyor aynı çinli üreticiye. 300 dolara üretilen sizin saydığınız sıkıntıları yaşarken 600 dolara ürettirilen haliyle daha sağlam kalıyor. Biz de çinli kötü yapıyor diyoruz.

    Çinli kötü de yapıyor iyi de. Bizim ithalatçılarımız aç gözlü, gidip hurdadan yapılmış şaseli, karenajlı motorları getirip %100 karla satmakta bir sakınca görmüyor. Bu gerizekalılığı denetlemesi gerekenlerse uyuyor, bunlardan ya haberdar bile değiller, ya da haberleri olsa da montajcının rüşvetleriyle/tehditleriyle göz yumuveriyorlar.

    Neyse, konuyu dağıttım ben de.

    Bu motorla ilgili şahsi fikrimi tekrar edeyim: Kağıt üzerinde klasmanındaki motorlara göre daha gelişkin bir model. Gidip incelediğimde ise yakışıklı bir motor diye değerlendirdim. Çizgileri gayet hoş bana göre. Parça kalitesi ve performans/yakıt dengesini ise kullanıldıkça öğreneceğiz anlaşılan Yoksa ben Uğur şirketinin bir yöneticisi olsam bu motoru sektördeki bir kaç test editörüne verir, sektör dergilerinde ve sitelerinde yer alarak PR çalışmasını artırıp satış hacmini artırmaya çalışırdım.

  18. #198
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    deadline kardeşim,çok güzel özetlemişsiniz.bende sizin gibi,bu motorun iyi olduğunu tahmin ediyorum.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  19. #199
    regal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2008
    Şehir
    kahraman maraş
    Motosikleti
    bmw650gs kawasaki er6 n
    arkadaşlar eski bir regal raptor kullanıcısı olarak sadece şunu yazmak istedim motorun şekli dizaynı bana raptorun modelini ve raptorun motor şeklini anımsattı tahminim mondial mal aldığı fabrikayı değiştirmiş olmalı regalin modellerinden biri ise ben bunun için kesinlikle iyi bir makşina derim tereddüt bile etmem
    2006 model regalim hala ilk günkü gibi duruyor hal a tertemiz
    el değmeden
    05428381357 mustafa minyas kahraman maraş merkez şimdiye kadar motor geçmişi +++ mobilet +mz 150cc++150cccelik coper +250cc regal rabtor+vf750c honda magna++er6 n++125cckymco++er5++şimidlik suziki bandit650s ve 150cckmt çelik sport

  20. #200
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    KONU DAĞILMASIN DİYE SON KEZ YAZIYORUM:

    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biz zaten Avrupa otomobil sektörünün önde gelen bir ülkesiyiz Ülkemizin ihracatının %22'si otomotiv sektöründen geliyor, yurt dışına yılda 40 milyar dolardan fazla otomobil ve yedek parça satıyoruz, Avrupa'da en büyük 6. otomobil ve otomobil yan sanayii üreticisiyiz. Tabii bunu çoğu kişinin bilmemesi normal, medyada çok yer almıyor.

    Çin malı futbol topu, cep telefonu kılıfı, defter, kalem, masa, koltuk, abajur, ampul, çerçeve vs. alan birisine "neden Japon malı almadın" demem; ama Çin malı motosiklet veya otomobil alana derim. Canını emanet ettiğin aracının yolda arka tekerinin kopması (forumdan bir arkadaşa oldu), motor kilitlemesi (forumdan çok sayıda arkadaşa oldu), amortisörün komple kırılması (forumdan iki arkadaşa oldu), hatta şasinin kırılması (forumdan bir arkadaşa o bile oldu) gibi riskler taşıması pek hoş değil. Motor kazalarının %3'ünden daha azı araçtan, gerisi insan hatasından kaynaklanmakta, kalitesiz motorlarda bu rakamın daha yüksek olduğunu tahmin ediyorum.
    Siz beni bu konularda bilmeden konuşuyorm sandınız ama yanılıyorsunuz. Tam tersi çoğunluğun sizin gibi bilmesi normal çünkü (yine tam tersi) medyada doğru düzgün tek yer bulan şeyler sizin de yazdığınız palavralar. Üzerinize alınmayın size değil lafım, ama belliki basma kalıb verilen rakamlar ve yorumları gerçek zannediyorsunuz.

    Sizin adınız Ahmet olsun. Ben geliyorum diyorum ki "Ahmet al bu çekici çiviyi, sana vereceğim tahtalara ve işaretlediğim noktalara bir bir çak." Sen de başlıyosun çalışmaya. Epey bir çivi çakıyorsun. Sonra diyorum ki "Aferim Ahmet, birde sana testere vericem, onunla da kırmızı ile işaretlediğim yerleri kes" Sende başlıyorsun kesmeye...Sonra zaman geçiyor bir bakıyoruz ki Ahmet arkadaşımız yüzlerce tahta çakmış, kesmiş biçmiş. Sonrada götürüp bunları gerekli yerlerde satmış. Tabi ben kendisine maaşını veriyorum, o da kazancı bana getiriyor. Ve böyle devam ediyorum. Sonra da birileri yada kendisi övünmeye başlıyor, " bu ürünlerin % bilmem kaçını Ahmet yapıyor...Bilmem kimlere şukadar da sattı..." Ama kimse farkında değilki o sattığın ürünleri ben tasarladım, ben planladım, ben hesapladım ve ben geliştirdim. Nereye çiviyi çakıp nereyi keseceğini de ben söyledim. Hatta sana o çekici de veren benim çiviyi de... Sen sadece istediğim gibi çalışıp istediğim şeyleri yapıyorsun. Ben istemesem hiçbirşey yapamazsın. Ben gelip "yeter, dur" desem durursun. "Tamam çalışalım" desem çalışırsın. Yani ancak ve ancak bana bağlısın...Bunun neresi üretim? Üretim olmadığı için ihracattan da sayılmaz aslında(ihracatın gerçek anlamını okuyunuz lütfen). Ve de soruyorum bunun neresi ile övünüyorsunuz?? Yaptığınız işçilik ve tüccarlıktan başka birşey değil.

    Şimdi tüm dünya çinin bu politikalarından rahatsız. Niye, çünkü piyasayı ele geçiriyorlar birincisi, diğer markaları zorluyorlar. Onu da geçtim ürünlerinin çoğu(oyuncak ve elbise özellikle) kanserojen maddelerle dolu.. Peki bana söylemisin kim durdurabilecek çini? Dur deseler çine, neresiyle güler adamlar?? Şimdi onlar ile bizim durumumuz arasındaki OLAĞAN ÜSTÜ FARKI anlayabiliyor musun?? Üstelik başkalarından kopyaladıkları markalarının yanında tüm dünya çinde üretim yapıyor şuanda...Bu da başka bir şeydir.

    Şimdi motor ile yorum yapayım biraz da. Ben umutluyum. Mondialin tek yapması gereken oradaki fabrikadan değil şuradaki fabrikadan motor getirmek...Çünkü çinde an alttan en üste kadar kalite kalite ürünler üretiliyor. Yani modial yapabilir mi acaba diye değilde, mondial politika değiştirir mi acaba demek gerek...


10. sayfa BirinciBirinci ... 8910111220 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler