Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
8. sayfa BirinciBirinci ... 67891018 ... SonuncuSonuncu

Honda Deauville

    REKLAM ALANI
  1. #141

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Her şey iyi güzelde yağ işinde yanlış yapıyorsunuz neden derseniz motosiklete üst grade i 50 olan yağ konmaz otomobiller bile kaba aksam düşük devir olmalarına rağmen üst grade olarak 40 ı geçmiyorken motora 50 konurmu kim kafadan atıyor bunu anlamak güç bölgelerine göre değişen yağlarda ise alt grade değişir ve soğuk iklimlere göre daha alt bir değer alır ama üst değer o kadar oynamaz Fabrika çıkış 10w 30 konuyor ise o 30 hiçbir şartta 50 olamaz arada 20 grade fark çok büyük bir farktır. Ayrıca dşkkatten kaçan bir nokta var motorlarınız sulu motor dolayısıyla istanbulda 30 derecedeyken bodruma gittiğinizde 40 derece olan hava sıcaklığında motorun harareti değişmez çünkü radyatör termostatı hep aynı değerde açar ve fan devreye girip ısıyı aşağı çeker eğer fan durmayıpta sürekli dönerse bodrumda bile buz gibi bir motorla jikle çekili gibi dolaşırsınız ama tersten gidersek kışın 10 derece bir yağ 20 derece olan bir yağdan daha akışkan haldedir ilk çalışmada aşınmayı 20 numaraya göre daha iyi engeller motor ısındıkça grade i artarak 50 ye kadar çıkar ve 50 numarada su ile soğuyan ve 8500 devir redline ı olan bir motor için her halikarda kalındır

    50 koydum motoun sesi azaldı yanılgısına düşmeyin çünkü 90 koysanız ses dahada azalır ama devir arttığı andada viskozitenin yüksekliğinden dolayı kanallardan geçişi zorlaşacağı için yataklar yağsız kalır segman ile silindir arasında kalın yağ kalın zarf oluşturmaya kalkar ama boşluğu az olan segman buna izin vermez ve bu defa silindir yüzeyinde sıyırma değilde süpürme yaşanmasına neden olur sonuç özellikle yüksek devirlerde silindirler haşat olur. Siz bu yağa iyi dikkat edin bak sonra demedi demeyin sulu motosiklet motoruna 50 numara olmaz
    Sinan Er bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #142
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    Alıntı sbuyukkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bora abimizi yedirmeyiz kimseye. Deauviilcilerin kralı Bora abimiz. Amac motosiklet muhabbeti, gezisi, arkadaşlıgı olduktan sonra motor neki, markası neki. Adanaya İstanbullu Deauvillcilerden selam. Kismet olurda bir gün tam ortada buluşuruz.İyiki DEAUVİLL almışım.
    desteğiniz için teşekkürler.çok doğru söylüyorsunuz.amaç motorculuk ruhu ve dostluk.markanın önemi yok.ADANA'dan da İSTANBUL'lu deauville'cilere selam olsun.sevgilerimle.

  3. #143

    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    İçerenköy
    Motosikleti
    Honda nt 700 deauville
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her şey iyi güzelde yağ işinde yanlış yapıyorsunuz neden derseniz motosiklete üst grade i 50 olan yağ konmaz otomobiller bile kaba aksam düşük devir olmalarına rağmen üst grade olarak 40 ı geçmiyorken motora 50 konurmu kim kafadan atıyor bunu anlamak güç bölgelerine göre değişen yağlarda ise alt grade değişir ve soğuk iklimlere göre daha alt bir değer alır ama üst değer o kadar oynamaz Fabrika çıkış 10w 30 konuyor ise o 30 hiçbir şartta 50 olamaz arada 20 grade fark çok büyük bir farktır. Ayrıca dşkkatten kaçan bir nokta var motorlarınız sulu motor dolayısıyla istanbulda 30 derecedeyken bodruma gittiğinizde 40 derece olan hava sıcaklığında motorun harareti değişmez çünkü radyatör termostatı hep aynı değerde açar ve fan devreye girip ısıyı aşağı çeker eğer fan durmayıpta sürekli dönerse bodrumda bile buz gibi bir motorla jikle çekili gibi dolaşırsınız ama tersten gidersek kışın 10 derece bir yağ 20 derece olan bir yağdan daha akışkan haldedir ilk çalışmada aşınmayı 20 numaraya göre daha iyi engeller motor ısındıkça grade i artarak 50 ye kadar çıkar ve 50 numarada su ile soğuyan ve 8500 devir redline ı olan bir motor için her halikarda kalındır

    50 koydum motoun sesi azaldı yanılgısına düşmeyin çünkü 90 koysanız ses dahada azalır ama devir arttığı andada viskozitenin yüksekliğinden dolayı kanallardan geçişi zorlaşacağı için yataklar yağsız kalır segman ile silindir arasında kalın yağ kalın zarf oluşturmaya kalkar ama boşluğu az olan segman buna izin vermez ve bu defa silindir yüzeyinde sıyırma değilde süpürme yaşanmasına neden olur sonuç özellikle yüksek devirlerde silindirler haşat olur. Siz bu yağa iyi dikkat edin bak sonra demedi demeyin sulu motosiklet motoruna 50 numara olmaz

    Kafadan Atan I SORMUŞŞUNUZ. Hondanın teKnık yetkilisi Şener Bey. Bizde canlı şadıdız. Bir dahakı yag değişiminde servis teknisyenine kalın yağ koyun demişti. Ha bunu demekle 15/50 yımı tavsıye etmişti başka bir oranımı bilemem. 15 /40 ta varmıdır onuda bilmem. Hondanın yetkili servisi Güngör Motorda Cüneyt beyin motoruna koyunlan yagın faturasında yazılan yağ budur. Adanadakı serviste Bora beye bizde 15/50 koyuyoruz demiş. Bu bilginin tarafımıza söylendiği halde Debrıaj değişiminde Mototal farkını vereyim Hondanın tavsiye ettiği yağı koyun dedim koymamışlardı. Bizde bunu tavsiye ediyoruz koyamayız demişlerdi.

    Şimdi bir servis bunu diyor , diğer bir servis bunu. Ben şahsen müşteri olarak serviste konulan yağın faturasına bakarım. Garantıyı ilgilendiren bu faturadır.
    Yağdan anlamadıgım için fikirde bulunamayacağım. Ancak motorda barız bir rahatlama, ve vites gecişlerinde rahatlama sağladığı gercek.
    Dediğiniz gibi bu gecicimidir, uzun vadede motora ne kadar zarar verir vermez
    onu bilemem. Güngör motorun ve Adanadakı servisin koydugu yağ oranı 15/50
    Bizim görevimiz zamanı geldiğinde ve zamanında periodık bakıları yaptırmak.
    O zaman makınadakı sorun bizim sorunumuz olamaktan cıkıp Hondanın sorunu olacaktır. Bu konuyu araştırmak 2 motorda arızaya neden olan şeyi bulmak ve müşterisine söylemek. ,(kı ben şanşızlık olmadıgına inanmıyorum.)hangı yağın motoru koyulacağı tespitini yapmak Hondanın görevidir.

    Sizin 15/50 dışında mevcut durumlar göz önüne alındığında tavsiye edebileceğiniz bir yağ oranı ve markası varmıdır. Ayrıca bilgilendirmeniz için teşekkür ederiz. Ancak yetlkili servis neyi koyuyorsa bizim için gecerli olan odur. Fikirler tartışılır o ayrı. Bizim yerimizde olsanız ne yapardınız.
    Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.

  4. #144
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    adanalı kardeşim yeni motorun hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın..

    arkadaşlar bu yağ konusuna birde ticari yaklaşayım madem.. neden böyle diye neden bbu 15 W 50 sık geçiyor..anlatayım.

    piyasada en çok satılan yağlar 10 W 40 15 W 40 20 W 50 diye gider..

    bu 15 W 50 nin hiç adı bile geçmez. satılmayan bir gruptur. hedef noktası farklıdır. ama satılmıyor tercih edilmiyor diye markaların pazarında olmayacakmı.. mutlaka olacak ama nasıl.
    kampanyalarla..
    servislerin yağ alımlarında belli iskontoları var zaten birde bunu mal fazlası kampanyalarla desteklendimi % 20 gibi..
    yani 100 koliye 20 koli bedelsiz 10 koliye 2 koli bedelsiz gibi..

    servis olsanız siz ne yaparsınız ?gelene gidene bu yağı koymazmısınız..müthiş kazanç olmuyormu..
    ha yapsınlar bakalım 10 W 40 da 15 W 40 da..... olmazzz..zaten satıyor ne kampanyası..

    konunun ticari boyutu böyle..
    size teknik başka bir şey daha açıklayayım..

    10 W 30 demek kışın - 10 dereceye kadar yağ akıcılığını koruyor yazında 30 derecede 30 baz kalınlaşıp yağın filmi kopmadan işini yapıyor demek.

    bu W den sonra gelen 40 -50 gibi rakamları arttıran yağın içindeki polimer denilen katkı maddesidir.ne kadar artarsa bu rakam yağın içindeki polimerde artıyor demektir. buda iyi bir şey değildir. araştırırsanız göreceksinizdir.. bu polimerin görevi sıcak ortamda yağın kalınlığını arttırmaktır..
    ama içindeki yağ oranınıda siz hesap edin artık dahamı az dahamı çok..

    fiyatlarındanda anlaşılması gerek bu durumun..10 W 30 10 W 40 15 W 40 fiyatları ile diğerleri neden farklı..
    çünkü içersinde bunların daha çok yağ var..diğerleri katkılarla arttırılmış özellikler ihtiva eder. başka yolu yok çünkü...sıcak bölgede yağ oldukça incelir. bunuda polimer denen katkılar yağı yazın kalınlaştırarak önlemeye çalışır.

    ayrıca sizin kitapçıkta 15 W 50 yağ kullanımı hakkında bir bilgi yok...neden ısrarla bunu koymaya
    çalışılıyor buda enteresan. size bunu önerenlere sorun o zaman kitapçıkta neden bu yağdan önerilmiyor diye.. yeterli cevap alamazsanız honda ile iletişime geçin birde onlara sorun..

    bakın demişizki
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15 W 50 motor yağı özellikle düşük sıcaklıklarda ilk çalıştırmalarda motorun belirli kısımlarına ulaşamayacak , hatta yüksek devirlerde silindir ile motor arasındaki film kopabilir.
    farklı vizkozitede olan yağların katkıları ,katıkları ve iklimlere göre olan davranışlarıda farklıdır. vizkozite aralıklarıda bu yüzden var zaten.
    15 W 50 sıcak bölgelerde kullanılması uygun gibi görünmesine rağmen eğer motorun üreticisi bunu
    önermiyorsa sebebi kalın bir yağ olduğu için ve yazın dahada kalınlaşacağı için buda geçiş kanallarında okuma noktalarında sorun olacağı içindir. öneriyorsa kulanın

  5. #145

    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    İçerenköy
    Motosikleti
    Honda nt 700 deauville
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    adanalı kardeşim yeni motorun hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın..

    arkadaşlar bu yağ konusuna birde ticari yaklaşayım madem.. neden böyle diye neden bbu 15 W 50 sık geçiyor..anlatayım.

    piyasada en çok satılan yağlar 10 W 40 15 W 40 20 W 50 diye gider..

    bu 15 W 50 nin hiç adı bile geçmez. satılmayan bir gruptur. hedef noktası farklıdır. ama satılmıyor tercih edilmiyor diye markaların pazarında olmayacakmı.. mutlaka olacak ama nasıl.
    kampanyalarla..
    servislerin yağ alımlarında belli iskontoları var zaten birde bunu mal fazlası kampanyalarla desteklendimi % 20 gibi..
    yani 100 koliye 20 koli bedelsiz 10 koliye 2 koli bedelsiz gibi..

    servis olsanız siz ne yaparsınız ?gelene gidene bu yağı koymazmısınız..müthiş kazanç olmuyormu..
    ha yapsınlar bakalım 10 W 40 da 15 W 40 da..... olmazzz..zaten satıyor ne kampanyası..

    konunun ticari boyutu böyle..
    size teknik başka bir şey daha açıklayayım..

    10 W 30 demek kışın - 10 dereceye kadar yağ akıcılığını koruyor yazında 30 derecede 30 baz kalınlaşıp yağın filmi kopmadan işini yapıyor demek.

    bu W den sonra gelen 40 -50 gibi rakamları arttıran yağın içindeki polimer denilen katkı maddesidir.ne kadar artarsa bu rakam yağın içindeki polimerde artıyor demektir. buda iyi bir şey değildir. araştırırsanız göreceksinizdir.. bu polimerin görevi sıcak ortamda yağın kalınlığını arttırmaktır..
    ama içindeki yağ oranınıda siz hesap edin artık dahamı az dahamı çok..

    fiyatlarındanda anlaşılması gerek bu durumun..10 W 30 10 W 40 15 W 40 fiyatları ile diğerleri neden farklı..
    çünkü içersinde bunların daha çok yağ var..diğerleri katkılarla arttırılmış özellikler ihtiva eder. başka yolu yok çünkü...sıcak bölgede yağ oldukça incelir. bunuda polimer denen katkılar yağı yazın kalınlaştırarak önlemeye çalışır.

    ayrıca sizin kitapçıkta 15 W 50 yağ kullanımı hakkında bir bilgi yok...neden ısrarla bunu koymaya
    çalışılıyor buda enteresan. size bunu önerenlere sorun o zaman kitapçıkta neden bu yağdan önerilmiyor diye.. yeterli cevap alamazsanız honda ile iletişime geçin birde onlara sorun..

    bakın demişizki
    Kıtapcıkta Cüneyt bey oldugunu söylemişti. Kıtapcıgı garajdan alıp bir bakayım.
    Ayrıca 10/40 tan daha kalın bir yağ koyun diyen ,motorda arıza cıktığı zaman Merkezden gelen teknik yetkili....))))))


    Tavsiye edilen YAĞ
    ------------------------------------
    API sınıfı Apı servis etiketinde güç tasarrufu yazan yağlar harıc SG veya daha yüksek
    Vizkozite SAF 10W -30
    JASO
    T 903 Standardı MA

    Önerilen yağ
    ----------------------
    Honda 4 ZAMANLI MOTOSIKLET YAĞI veya eşdeğeri.

    Motosıklet ınızın yağ katkı maddelerine ihtiyacı yoktur. Grafıt veya mobildenum katkılı yağları kullanmayın. DEBRİAJIN calışmasını olumsuz yönde etkileyebilir. Kutunuzun üstünde * güç tasarrufu* yazan API servis etiketli yağları ya da API SH sınıfı yağları kullanmayın. Yağlama ve debriaj performansını olumsuz yönde etkileyecektir.
    Deterjan olamayan, bitkisel veya hınt yağı bazlı yarış yağlarını kullanmayınız.

    VİSKOZİTE
    ---------------------------------------------
    mOTOR YAGININ VİSKOZİTESİ KENDİ bölgnizdeki ortalama sıcaklıgına bağlı olmalıdır. Yandakı bilgiler değişik sıcaklıklarda kullanılacak yagın derece ve vizkozitesini göstermektedir....

    - 30 DAN - 50 ye kadar bir tablo var
    -20 den 120 F ye kadar da altta değişik terimler var.

    aRTI 10 dERCEYLE 50 DERECEYE KADAR 10w-30 OKU VAR
    10 LA 50 DERECE VE 50 İLE 120 F ye KADARDA 10w-40 OKU VAR.

    50 derceye kadar 10w/40 dıyor ancak 45 dereceye kadar cıkan sıcaklıkta dış etkenlerle birlikte
    bu sıcaklık kaca cıkıyor. 10W /40 sınırı 50 derece... Dolasıyla sınırda bir yağ değilmi.



    JASO T 903 Standardı
    --------------------------------
    Jaso T 903 standardı 4 zamanlı motosiklet motorları için kullanılan motor yağı indeksidir.
    İki sınıf vardır. MA ve MB
    Bu arada uan yağ kutularına etiket yapıştırılmıştır. Örnegin Ağagıdakı etıket M a sınıfını gösteriri

    MA---------- Product Meeting Jaso t903
    cOMPANY GUARNTEERING HTIS MA PERFORMANCE

    Kıtapcıgı aynen yazdım. Dediğim gibi Yağı sadece ekmege süren birisi olarak cok ta idda edemeyip yetkililerin sözüne itimat edeceğim. Veya edeceğiz............))))))))))))))9
    Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.

  6. #146
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı sbuyukkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrıca 10/40 tan daha kalın bir yağ koyun diyen ,motorda arıza cıktığı zaman Merkezden gelen teknik yetkili....))))))
    genel bir yaklaşım..10 W 40 ın bir kalını 10 W 50 dir.daha sonra 15 W 40 gelir.
    motorlarınız yeni nesil ekipmanlarla donatılmış.özellikle yağ konusu öyle o dedi bu dedilerle olmaz.
    teknik olarak açıklama isteyin.belge isteyin..kitapçığında bu yağ önerilmemiş siz yetkili servis olarak bunu koyacaksanız yazılı belge olarak antetli kağıtla istiyorum deyin.. ben olsam yaparım..
    bugun gittiğiniz servise belki ilerde gitmeyeceksiniz o bakımdan söz uçar yazılı olan baki kalır..
    benim shadow gibi basit adi motoru olsa eski nesil hiç sorun değil.

    ne verirsen elinle
    shadowla gider seninle... hehehe

  7. #147

    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    İçerenköy
    Motosikleti
    Honda nt 700 deauville
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    genel bir yaklaşım..10 W 40 ın bir kalını 10 W 50 dir.daha sonra 15 W 40 gelir.
    motorlarınız yeni nesil ekipmanlarla donatılmış.özellikle yağ konusu öyle o dedi bu dedilerle olmaz.
    teknik olarak açıklama isteyin.belge isteyin..kitapçığında bu yağ önerilmemiş siz yetkili servis olarak bunu koyacaksanız yazılı belge olarak antetli kağıtla istiyorum deyin.. ben olsam yaparım..
    bugun gittiğiniz servise belki ilerde gitmeyeceksiniz o bakımdan söz uçar yazılı olan baki kalır..
    benim shadow gibi basit adi motoru olsa eski nesil hiç sorun değil.

    ne verirsen elinle
    shadowla gider seninle... hehehe
    Hondanın yetkili servisinin koydugu yağ var. Faturasıda. Bundan sonrası yETKİLİ Servisi ve Hondayı bağlar. Sonucta yağı sanayıde bir ustaya yağı koydurmuyoruz. 1000 bakımada kaşe vuruyor.
    Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.

  8. #148
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı sbuyukkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tavsiye edilen YAĞ


    aRTI 10 dERCEYLE 50 DERECEYE KADAR 10w-30 OKU VAR
    10 LA 50 DERECE VE 50 İLE 120 F ye KADARDA 10w-40 OKU VAR.

    50 derceye kadar 10w/40 dıyor ancak 45 dereceye kadar cıkan sıcaklıkta dış etkenlerle birlikte
    bu sıcaklık kaca cıkıyor. 10W /40 sınırı 50 derece... Dolasıyla sınırda bir yağ değilmi.



    JASO T 903 Standardı
    --------------------------------
    Jaso T 903 standardı 4 zamanlı motosiklet motorları için kullanılan motor yağı indeksidir.
    cok ta idda edemeyip yetkililerin sözüne itimat edeceğim. Veya edeceğiz............))))))))))))))9
    buradaki tüm bilgiler yazdıklarımı doğrulamaktadır.
    10 W 30 u önermiş öncelikle sebebi ise 10 W 40 dan daha az polimer içerdiği için yani yağlamayı daha iyi yapacağı için.
    sonrada demişki bolgenizdeki sıcaklık 40 ve sonrası ise 10 W 40 kullanın .

    oradaki ok işareti 40 derece ve sonrası içindir.

    JASO ise japon otomobil otomotiv üretici birliği demektir.

    yani o birlik bu yağları onaylamış elbirliği ile demek.

    bu belgeler bilgiler ışığında kimsenin sözüne itibar etmeyin. servisde olsa ..
    belge isteyin.. farklı yağlamalarda neler olacağını kitapçık uyarmış.nerdeyse tam sayfa ayırmış bu konuya.

    yarın sorun olursa yapa yalnız kalırsınız....sahip olduğunuz motor sıradan özeliklere sahip bir motor değil.

    belge belge belge..

  9. #149

    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    İçerenköy
    Motosikleti
    Honda nt 700 deauville
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buradaki tüm bilgiler yazdıklarımı doğrulamaktadır.
    10 W 30 u önermiş öncelikle sebebi ise 10 W 40 dan daha az polimer içerdiği için yani yağlamayı daha iyi yapacağı için.
    sonrada demişki bolgenizdeki sıcaklık 40 ve sonrası ise 10 W 40 kullanın .

    oradaki ok işareti 40 derece ve sonrası içindir.

    JASO ise japon otomobil otomotiv üretici birliği demektir.

    yani o birlik bu yağları onaylamış elbirliği ile demek.

    bu belgeler bilgiler ışığında kimsenin sözüne itibar etmeyin. servisde olsa ..
    belge isteyin.. farklı yağlamalarda neler olacağını kitapçık uyarmış.nerdeyse tam sayfa ayırmış bu konuya.

    yarın sorun olursa yapa yalnız kalırsınız....sahip olduğunuz motor sıradan özeliklere sahip bir motor değil.

    belge belge belge..

    yETKİLİ HONDa BAYISI bu yağı koyuyorsa ve Faturasındada POWER T4 casrrol 15/50 yazıyorsa bu tapu gibi belgedir. Bilmem YANLIŞMI düşünüyorum.
    Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.

  10. #150
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    şenol beyciğim ;
    valla sende haklısın konu hakkında detay bilgiye sahip olmayınca
    ister istemez servislere güvenmek zorunda insanlar..adı üstünde yetkili servis öyle değilmi.?
    bu konuyu merak ettim aslında olayı ticari olduğunu biliyorumda hiç bir fikrim yokmuş gibi aradım iki adet servisi ..

    15 W 50 yi neden kullanıyorsunuz kitapçıkta belirtilmeyen yağı siz öneriyormusunuz dedim..

    servislerin biri biz farklı yağ kullanmıyoruz .. 10 W 40 ve 15 W 40 yağ kullanıyoruz başka yağları kullanmamız yasaktır dedi
    diğeri ise 15 W 50 yi kullandığını ama hondanın önermemesine rağmen kendilerinin neden kullandığına net bir açıklama teknik bir izah getiremedi.. sadece bir şey olmaz şuana kadar bir şey olmadı dedi.

    15 W 50 yağın sıcak yerlerde adana antalya gibi kullanılmasını anlayacam bir şekilde ama honda neden
    40 dereceden sonra bu yağı önermemiş..asıl kilit soru bu..
    kitapçıkmı çok eski yoksa 15 W 50 yağ yenimi çıktı.?

    bu arada yazdıklarımın tamamı yağ konusunda doğruları teknik olarak bilgilendirme amaçlı olup fixleme niteliğinde değildir.

  11. #151

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Servislerin ne kadar Honda ile bağlantılı iş yaptığını sanıyorsunuz onlar hangi yağı ucuz alabiliyorlarsa onu tavsiye ederler. 50 numara yağ normal şartlarda motosiklete konmaz Ayrıca ben honda merkezden hangi akıllının 50 numarayı önerdiğini çok merak ediyorum 8500 devir redline ı olan dünyada hangi motor 50 numara kullanıyormuş bir baksın (motosiklet demedim motor dedim hangisi olursa olsun sadece 8500 ve üzeri devir olsun ve 50 numara kullansın) Likit halde olan ve daha kalın olan her madde kendi efsafından daha ince olanına karşı daha fazla sürüklenme direnci gösterir ki silindirin içindeki pistonun 8500 defa iniş çıkış yaptığını düşünün daha kalın olan bir maddeyi geri sıyırmaya çalışın hangisi kolaydır kendiniz karar verin üstelik bunun otomobil motoru gibi kompresyonu göreceli daha düşük silindir segman boşluk oranı daha fazla olan kaba bir motor olmadığını düşünün onların bile düşük devir oranına kaba yapıya rağmen 40 kullandığını düşünün ve bir daha karar verin

  12. #152

    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Şehir
    Beykoz-İstanbul
    Motosikleti
    Honda NT 700VA Deauville
    Arkadaşlar, bu motor yağı konusu gerçekten hem sevgili “kaldera’nın” hem de “enolaguy’ın” dedikleri üzere önemli bir konudur. O açıdan bunu biraz açmakta fayda olacaktır. Şu kişi önerdi, şunlar önermedi şeklinde geçiştirmemek lazım. Tahmin değil ama gerçekler üzerine karar vermek gerekir.

    Öncelikle Honda’nın bizde ki deauville için önerisi mutlaka 10W30 değildir. Bu fabrika çıkışı içerisine konulan yağdır ve ilk yağlamada daha düşük polimerli ve daha akışkan olması özelliğidir. Bu değişime kadarda size bir süre verir ve buna rodaj süresi der. Diğer bir deyişle motoru aşırı zorlamamanız ve çok yüksek devirlere çıkarmamanız gereken süredir. Zira, çok aşikardır ki bu derecelerde ki bir yağ yüksek motor sıcaklığında ve yüksek devirlerde gerek dişlilerde gerekse eksantrik ve krank yataklarında yağ filminin yırtılmasını önleyici stabilizörü yeteri kadar içermez. İlk yağ değişiminde olması gerekenle değiştirilir. Kullanılan motorun performansına ve iklim şartlarına bağlı olarak aynıda kalabilir. Bu bütün motorlarda böyledir. Sadece gürültü azaltsın diye daha kalın bir yağ koymayı hiç bir mantık kabul etmez, zaten yanlıştır.

    Herşeyden önce, otomobil ile motosiklet motorlarının, teknik açıdan aynı gibi görünsede, sistem olarak bunun böyle olmadığı bir gerçektir. Bu nedenle otomobil örneklemesi zaten yapılamaz. Benim bildiğim hiç bir otomobilin hem şanjman dişlileri hem debriyajı ve hem de motor yağlaması aynı yağ ile yapılmaz. Otomobilde kullanılan yağlarda friksiyon azaltıcı katkılar mevcut iken bu katkıları motosikletin debriyaj sistemininde bu yağda çalışıyor olması nedeniyle motosiklet yağlarında pek kullanamazsınız. O zaman debriyajda kaydırmalar başlar. Motosikletlerin daha yüksek devirli motorları nedeniyle hem dişlilerde ki hem de diğer yağlanan aksamlarda ki yüksek merkez kaç kuvveti, yüksek hararet ve stres nedeniyle yağ filminin yırtılması yani yağın kaydırabilme kabiliyetinde düşme olasılığı çok yüksektir..Sıcak iklimerde motorun hep üst sınırlarda (fazla soğutma yapamadan) çalışacağı gerçeği ile de uzun süre sıcak ortamda özellik yitirmeyecek viskozite stabilizatörlü ve buharlaşma önleyicili bir yağ olması gerektiği konusunda eminim hemfikirizdir.

    Benim yağ konusunda ki bilgim şöyledir : İçinde ki fabrikasyon yağı örnek alacak olursam 10W30 çok viskozite dereceli bir yağ olup düşük çalışma sıcaklığında 10-ağırlık yağ olarak özellik sergilerken yüksek sıcakta 30-ağırlık yağ korumasını içerisinde ki yüksek moleküler ağırlıklı polimerlerin genleşmesiyle sağlar. Diğer bir deyişle bu polimerler sıcakta viskozitenin aynı kalması için modifiye aracı olarak görev yaparlar. Zira, 10-ağırlık bir yağ yüksek sıcaklıkta tek başına yağlama görevini yerine getiremez. Motorun ilk çalıştırılmasında pompanın mükemmel yağlamaya başlayabilmesi yağın o derecede ki akışkanlığı ile doğru orantılıdır. Dolayısıyla burada ki 10-ağırlık motorun soğuk ortamda ilk çalışmaya başlamasında büyük önem taşır. Bu 10-ağırlık yağ için soğuk ortam şu anlama gelir; yağ pompasının -30 °C ‘de basabileceği ve motorun ilk çevriminde -20 °C ‘de istenilen yağlama özelliğini sergileyebilecek bir yağ olacağıdır. Peki bu 10W değilde 15W olunca ne olacak o zaman bu dereceler -30 ile – 20 yerine -25 ile -15 değerlerine yükselecektir. Bu değerlerinde bence İstanbul ve Adana’da kullanımı açısından hiç bir riski olmayacaktır. Yağ biraz kalınlaşır ve sistemde bulunan elemanlar arasında ki boşlukları daha iyi kompanse eder. Ortam sıcaklığı elveriyorsa tercih meselesi haline döner.
    Motor normal çalışma sıcaklığına eriştikten sonra esas görevine başlayan ikincil derece olan 30W bu durumda gerekli yağ filmi katmanını oluşturarak aşınmayı engelleme ve kaydırma işlevini yerine getirecektir. Ancak, bilindiği üzere, hem motor hararetinin yüksek ortam sıcaklıklarında hep üst limitte bulunacak olması, sıkışık trafikte sadece fan soğutmasına görev düşecek ve düz bir yolda motoru zorlamadan giderken ki soğuma değerlerine düşüremiyecek olması ve yüksek ısıdan dolayı metalde oluşmaya başlayan yüksek stres değeri ve motosikletin dişli sisteminin yağda ki uzun polimerleri parçalama özelliği nedeniyle çok kısa bir zaman diliminde (yapılan araştırmaya göre 1000 – 1500 Km. civarlarında) 30-ağırlık yağ derecesi 20-ağırlık yağ olarak çalışmaya başlayacaktır. Bu da yağ değişim süreci içerisinde motorda (özelliklede dişlilerde) bir yetersiz yağlama riski oluşturacaktır. Bu açıdan ikincil derecenin en az 40-ağırlık olması özellikle sıkışık trafikte yol alınan ve sıcak iklim kuşağında bulunan yerler için daha ideal olmaktadır. Honda’da kitapçığında 10W30 yağ önerisini ortam sıcaklığı +10 civarı derecelere kadar olan yerlere önermektedir. Bir çok yağ üreticisinin portföyünde motosiklet için 10W30 bulunmaz. 10W40 ve 15W40 genelde tercih edilen çoklu derecelerdir. Zaten çok yüksek performans (yani yüksek motor sıcaklığı) gereken durumlarda yağlamadan emin olmak adına ikincil derece 60-ağırlık derecelerine kadar çıkar.

    Gerçi bu konunun teknik detayı o kadar uzun ki bunu burada tam olarak anlatmak pek mümkün görünmüyor. Ancak özetlemek istediğim bir Touring (uzun yol) motosiklette 15W40, 10W50 gibi yağlar kullanmak, kuzey ülkelerinde değilseniz size dezavantaj getirmez. Aksine yağ değişim peryodları içerisinde sıcak iklim kuşağında daha iyi yağlama adına avantaj sağlar.

  13. #153

    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    İçerenköy
    Motosikleti
    Honda nt 700 deauville
    Nerdeydiniz cutku Beni yağ konusunda sıkıştırp duruyorlardı

    Özet olarak gerek Froma yazan arkadaşlar kı bilgili olmasalar bu kadar bilgiyi aktaramazlardı, gerekse bugun son olarak Cüneyt beyle yaptığım telefon görüşmesi neticesinde ve onumuzünde kış mevsimi olması dolayısıyle 15/50 yerine servisle konuştuk onlarda 15/40 castrol koydular.

    Yine debrıaj lokum gibi. Sırtlık ve sıs farımda değişti. Maşşallah diyelim ve yolumuza devam edelim. Yağ konusunda bilgi ve tecrübelerini aktaran arkadaşlara da tesekkür ederim.
    Şu ana kadar Mototalde dahil olmak üzere Servisler görevini layıkıyle yaptılar.

    Yanlız tabı hondada şunu da beklerdik. Sayın Müşterilerimiz. Böyle bır beklenmedik durum oldu.
    Yeni deauville kullanıcıları olarak sizleri üzdük , Bizde ilk 1000 bakımda Honda olarak servisinizi üçretsiz yapacağız. Bir jesttir. Yoksa kımsenin 90 ytl ye ihtıyacı yoktur. Biz mennun kaldıgımız sürece mennuniyetimizi tabiki kullanıcılara veya almak isteyenere anlatacağız. Servislerle işi cözdukten sonra Müşteri menuniyeti departmanına ne ihtıyac var.

    Bu arada 1000 bakım 3 kg casrtol 15/40 yağ, yağ filitresi işcilik dahıl 90 ytl. İyi fıyat
    Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.

  14. #154

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Dikkat ettiyseniz ben burada birşeye dikkat ettim sayın Büyükkılıç çünkü bahsi geçen ve tavsiye edilen yağ hep castrol olmuş 15-50 10-40 fark etmiyor sonuçta hep castrol... Bu arada Sayın Kaldera ya dönüyorum çünkü yağ işinin ticari yönünü o bizden daha iyi biliyor... Mobil ile Castrol arasında bayiye verilen kar marjı araında fark olabilirmi acaba sayın Kaldera her halikarda Castrol kullanmak tercih meselesi olabileceğinin yanısıra yağ üretici firmaların bayiye verdiği kar marjı farklı olabilir ve bu nedenle müşteriyi o markaya itmek söz konusu olabilirmi diye bir soru yönlendirmek istiyorum ?

    Sayın Cutku bir yanlış anlaşılma olmuş sanırım Ben otomobil motoru ile motosiklet motoru aynıdır demiyorum otomobil gibi düşük devirli bir motorda bile 50 numara tercih edilmiyorken (Antalyada ki otomobilde de bu durum böyleyken) Antalyadaki motosiklete ne oluyorda üst grade 50 ye çıkıyor anlamında kullandım.. Otomobil motorunu örnek vermemin nedeni ise burada Konuya dikkat ederseniz sadece hava sıcaklığının artışına karşı motorda kalın yağ kullanma fikri ortaya atılmakta ama 40 numaranın neden ince geliyor olduğu hakkında ise bir sorgulama yapılmamakta O halde asıl sorgulanması gereken 40 numaranın neye dayanarak ince olduğuna kanaat getiriliyor olduğu değilmidir... Bende buna istinaden otomobillere bile ince gelmeyen yağ motora neden ince geliyor noktasına dikkat çekmeye çalıştığım için otomobil örneği veriyorum. Eğer bu defa buna karşı tez motosiklet motoru daha çok ısınır olursa maalesef bu tez doğru değil derim çünkü her mühendislik dizaynında kriterler bellidir sulu motor için bellidir hava soğutmalı motor için bellidir dolayısıyla araba motorunun sulusunun ısı değeri motosiklet motorunun sulusunun ısı değeri olarak üçe beşe bölünmez sonuçta değerler aynıdır çünkü kullanılan metaller ve dayanımları bellidir ısılar ise birincil şart olarak o metallere göre müendislikte ayarlanmak zorundadır. Hatta kriter olarak sulu motosiklet motoru kendi gövdesinin açıkta olması nedeni ile aynı zamanda otomobil motorundan bile daha kolay soğumaktadır eğer buna ispat istenirse otomobil motorlarının silindir kapağı alüminyum ama blokları ısıl sorunlar nedeniyle hala döküm yapılırken ( ancak çok yeni modellerde tek tük alüminyum yapılmaya başlandı) buna karşılık sulu motosiklet motorlarının blokları yıllardır alüminyumdur çünkü otomobil motorunun bloğu kadar ısınmadığı için silindir dış bloğunun alüminyum olması kafidir kısacası ısı konusunda sulu motosiklet motoru otomobilden bile avantajlıdır denilebilir dolayısıyla motosiklet motoru, otomobil motorundan daha fazla ısındığı için kalın yağa ihtiyaç duyar kuralı yanlıştır ... Diğer taraftan kalın yağ motosiklete yüksek devirden dolayıda uymaz. Örneğin gress yavaş hareket eden metallerin arasına konabilir ama o metaller hızlı hareket edecekse oraya gress konamaz çünkü gress hareketten dolayı hızlı yer değiştiren mekaniğin yeni yüzeyine anında uyup sürekli devam ettiremeyecek kadar kalındır..
    Dolayısıyla motosiklet motoru otomobil motorundan hızlıdır bu nedenle mühendislik olarak kendisinden ağır olan otomobil motorundan kalın yağ zaten istemeyecektir antalyadaki otomobiller bile 40 kullanırken motosiklet tüm bu nedenlere rağmen neden 50 kullanıyor olsun önce bunun cevabı aranmalıdır derim.
    Yoksa bende illede 40 kullanılsın demiyorum iklime göre yağ tabii oynar ama bana göre değil Antalya ekvator hariç deauville de 50 için söylenecek tek söz vardır o da sadece komik tir

    Sonuç olarak Büyükkılıç ın motoru bildiğim kadarıyla debriyaj problemi yaşadı ben şunu iddia ediyorum motora konan 30 numara en uyduruk marka yağ bile debriyajda daha 50 km içinde üstelik daha yeni ve rodaj mantığı ile kullanan Büyükkılıç taki gibi sorun çıkarmaz Hatta o yağla Bodruma bile gidip gelse hata yağda değil debriyajın mekaniğinde olan bir üretim hatasında aranmalıdır.

  15. #155
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    sevgili kaldera; teşekkür ederim.
    bu arada;dün biraz km.yapmak amacıyla,adana-mersin yaptım.otobandan gittim,çok az mersin içine girdim ve döndüm.toplam 170 km. yol yaptım ve yarım depodan azıcık eksik benzin yaktım.bu arada anlık benzin tüketim ekranı önümdeydi;yol boyunca izledim.hiç 26-27 lt.nin altına düşmedi(anlık).110-120 km. hızla yol aldım.sanki bu değerlerde bir anormallik var gibi geldi bana.birde enjeksiyonlu arabalarda hani ayağınızı gazdan çektiğinizde;anlık gösterge 0'a düşer.bunuda denedim.120 ile giderken elimi gazdan çektim ve birde ne göreyim.33 lt-44 lt.arasına fırladı.bu da bana garip geldi.otoban çıkışında derhal servise gittim.ustamda bana 170 km.de yarım depodan azıcık az benzin yakmamın normal olduğunu;500 km.den hatta 1000 km.den sonra biraz daha düşeceğini söyledi.bir depo ile 220-230 km.yol alabileceğimi söyledi.yol bilgisayarı konusuna ise bir açıklama getiremedi.acaba yol bilgisayarı tekrar programlanmak mı ister?değerler sanki çok yüksek çıktı gibi geldi bana!!!sizlerde de böyle mi? ayrıca yol boyunca dizden aşağı bölgeme ciddi sıcaklık geliyordu.bu dikkatimi çekti.ne dersiniz?

  16. #156

    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    İçerenköy
    Motosikleti
    Honda nt 700 deauville
    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sevgili kaldera; teşekkür ederim.
    bu arada;dün biraz km.yapmak amacıyla,adana-mersin yaptım.otobandan gittim,çok az mersin içine girdim ve döndüm.toplam 170 km. yol yaptım ve yarım depodan azıcık eksik benzin yaktım.bu arada anlık benzin tüketim ekranı önümdeydi;yol boyunca izledim.hiç 26-27 lt.nin altına düşmedi(anlık).110-120 km. hızla yol aldım.sanki bu değerlerde bir anormallik var gibi geldi bana.birde enjeksiyonlu arabalarda hani ayağınızı gazdan çektiğinizde;anlık gösterge 0'a düşer.bunuda denedim.120 ile giderken elimi gazdan çektim ve birde ne göreyim.33 lt-44 lt.arasına fırladı.bu da bana garip geldi.otoban çıkışında derhal servise gittim.ustamda bana 170 km.de yarım depodan azıcık az benzin yakmamın normal olduğunu;500 km.den hatta 1000 km.den sonra biraz daha düşeceğini söyledi.bir depo ile 220-230 km.yol alabileceğimi söyledi.yol bilgisayarı konusuna ise bir açıklama getiremedi.acaba yol bilgisayarı tekrar programlanmak mı ister?değerler sanki çok yüksek çıktı gibi geldi bana!!!sizlerde de böyle mi? ayrıca yol boyunca dizden aşağı bölgeme ciddi sıcaklık geliyordu.bu dikkatimi çekti.ne dersiniz?
    Ben bir depoyla 290 km yapıyorum. 2 litre kalmış oluyor depoda.
    O sıcaklık benim ayagımada geliyor. Dün hava soğuktu o kadar hıssetmedim.
    Ama scoterden sonra Pardon Burgman 650 den sonra bana sıcak gelmesi normaldır. Çünki burgmanda motor kapalı ve altta.
    Vitesli motorlarda motor yanlarda ve acık oldugu için motorun sıcaklıgı geliyor.
    Birde motorun ön kısımlarındaki hava kanallarından da sıcaklık geliyor.
    Ama kışın bu iyi bile olur. Elcık ısıtmadan sonra ayakcık ısıtmada standart. Pan europanı 1300 cc ile düşünemiyorum bile.

    Biraz da motor gürültüsü gelecektir. Ah burgman ahhhhh

    Valla vitesliye gecmek var. Burgman 650 den vitesliye gecmek var.
    O zaman rahatlıgı arıyorsunuz. Ama vitesli motolarda hepsinde böyledir.
    Viteslilerin arasında en kullanışlı olanı deauvill diye düşünüyorum.
    Bende şu an sarfıyat bilgisayarda 18 lıtre cıvarında gösteriyor.

    Şu anda 1100 km deyim. Bu dahada düşecektir diye düşünüyorum.
    Yağmur cok yağmadı ama göstergelere yağmur gelmiyordu. Ama yerler yeni ıslanmaya başladıgı için cok kaygandı.. Aman dıkkat. Zaten üzerindeki lasıkler anca 10 dakkadan sonra ısınıyor.

    Kiş için üzerindeki Birigston uygunmudur yoksa kışa uygun lastık takılabilirmi.

    Birde sis farı görünürlüğü arttıran önemli bir etken diye düşünüyorum. Sapanca dönüşünde Cüneyt beyi aynadan izledim sankı goldwing geliyordu arkadan. Bende o düşünceyle taktırmıştım.
    Arka cantayada özel ithal kırmızı reflektör bantlardan aldım. Gece motor ısık vurdugunda Lunapark gibi oluyor. Heueaaeeee
    Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.

  17. #157
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dikkat ettiyseniz ben burada birşeye dikkat ettim sayın Büyükkılıç çünkü bahsi geçen ve tavsiye edilen yağ hep castrol olmuş 15-50 10-40 fark etmiyor sonuçta hep castrol... Bu arada Sayın Kaldera ya dönüyorum çünkü yağ işinin ticari yönünü o bizden daha iyi biliyor... Mobil ile Castrol arasında bayiye verilen kar marjı araında fark olabilirmi acaba sayın Kaldera her halikarda Castrol kullanmak tercih meselesi olabileceğinin yanısıra yağ üretici firmaların bayiye verdiği kar marjı farklı olabilir ve bu nedenle müşteriyi o markaya itmek söz konusu olabilirmi diye bir soru yönlendirmek istiyorum
    bu sorduğunuzun tamamında zaten ciddi anlamda ticari savaşlar oluyor yağ piyasasında..
    hondanın bendeki kitapçığında honda castrol yağlarını önerir diye bir ibare var.castrol hondanın kitapçığına küçücük bir yazı olarak girebilmek için ödediği
    ücreti siz tahmin edin..
    bazı araçların motoruna bir yerlerede stıcker yapıştırılır..bu bazen öyle abartılırki sticker yapıştırma olup yıkamalarda kaybolabileceği için metal levha ile perçinlenir..bu ikisinin arasında bile inanılmaz reklam bedelleri vardır..

    yağ markaları arasında mutlaka kar marj farkı vardır. ama bu maliyetleri değiştirende bir çok yaptırımlar promosyonlar vardır.
    iskonto
    kota fazlası artıları
    mal fazla bedelsizleri
    yılın dört çeyreğindeki kota primleri
    yılın altışar aylık kota primleri
    yurt dışı gezilerine ve çeşitli fuar etkinliklerine sponsor olma
    tabela ve araç marka giydirmeleri
    nitelikli işinde uzman eleman desteği
    yıllık çeşitli promosyonlarla alt noktaların desteklenmesi

    tüm bunlar yağ pazarının ticari savaşları arasındadır. yağların kalite olarak birbirinden çok farkı yoktur..her marka pazardaki payını arttırabilmek için bu yaptırımları yada bir kısmını uygulamaktadır..

    bu yaptırımlardan yararlanıp rafına bu markayı koyan son kullanıcı servisler için yani cazip bir durum değilmi..?
    zaten büyük ölçüde yağ marka tercihlerinide ürüne göre değilde kimin neleri daha çok verdiği ile ilgili yapmaktadırlar...

  18. #158

    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Şehir
    Beykoz-İstanbul
    Motosikleti
    Honda NT 700VA Deauville
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sayın Cutku bir yanlış anlaşılma olmuş sanırım Ben otomobil motoru ile motosiklet motoru aynıdır demiyorum otomobil gibi düşük devirli bir motorda bile 50 numara tercih edilmiyorken (Antalyada ki otomobilde de bu durum böyleyken) Antalyadaki motosiklete ne oluyorda üst grade 50 ye çıkıyor anlamında kullandım.. Otomobil motorunu örnek vermemin nedeni ise burada Konuya dikkat ederseniz sadece hava sıcaklığının artışına karşı motorda kalın yağ kullanma fikri ortaya atılmakta ama 40 numaranın neden ince geliyor olduğu hakkında ise bir sorgulama yapılmamakta O halde asıl sorgulanması gereken 40 numaranın neye dayanarak ince olduğuna kanaat getiriliyor olduğu değilmidir...

    Sonuç olarak Büyükkılıç ın motoru bildiğim kadarıyla debriyaj problemi yaşadı ben şunu iddia ediyorum motora konan 30 numara en uyduruk marka yağ bile debriyajda daha 50 km içinde üstelik daha yeni ve rodaj mantığı ile kullanan Büyükkılıç taki gibi sorun çıkarmaz Hatta o yağla Bodruma bile gidip gelse hata yağda değil debriyajın mekaniğinde olan bir üretim hatasında aranmalıdır.
    Sevgili “enolaguy”, sizi yanlış anladığımdan değil genel bilgi açısından (diğer ilgili arkadaşlarında okuyacağı ve belki faydalanmak veya yorum yapmak isteyecekleri düşüncesiyle) otomobil ve motosiklet farklılığına dış hatlarıyla değindim. Yoksa bu konuyu gerek siz gerekse “kaldera” arkadaşımın çok iyi bildiğinizden eminim. Yanlış anlaşıldıysam özür dilerim. Yazımı hiç kimseye cevaben koymuş değilim. Sadece bilgi paylaşımıdır. Yanlışlarım olabilir doğruyu öğrenmekten büyük mutluluk duyarım. Ayrıca, Şenol Bey’in (sbuyukkilic’ın) probleminin yağdan olduğunu kim bahsetti bilmiyorum ama sizinle aynı fikirdeyim. Tamamıyla mekaniksel bir problemdi. Yağ olayı debriyaj değişimi sonrası debriyaj geçişlerinde yaşanan boşalmalar sonrası ele alındı ve çözüldü.

    Otomobil ve motosiklet motorlarının ısınma ve soğuma konularında belirttiğiniz bilgilere tamamıyla katılıyorum. Otomobil motor blokları içerisinde kesinlikle daha yüksek ısısal değerler olduğuda doğrudur. Bununla beraber her iki motorda genelde üç aşağı beş yukarı aynı derecelerde termostat açar ve yine yakın derecelerde fanı devreye sokup çıkarır. Ancak yağ konusunda otomobilin bir avantajı vardır. O’da dişlilerin aynı blok içerisinde çalışmayıp aynı derecede ki yağı kullanmıyor ve motor iç sıcaklığını paylaşmıyor olmalarıdır. Hız için üretilmiş olan bazı tip otomobilleri saymazsak, transmisyon sistemleri motosiklette ki gibi sürekli senkromeç dişlilerle çalışmıyor ve motorun yüksek sıcaklığını paylaşmıyor olmalarıdır ki buda yağ polimerlerinde parçalanmaya neden olmama gibi ayrı bir avantaj getirmektedir.
    Motosikletin rodaj döneminde petrol bazlı yağ oranı yüksek bir motor yağı olması da
    segmanların gömlek ile karşılıklı uygun aşınmasına el vermek adına da çok önemlidir. Zira polimer oranı fazla ve çok yüksek kaydırıcılı tam sentetik bir yağı günümüzde ki son teknoloji ile gayet düzgün honlanmış bu motorlarda bu eşit aşınmaya rodaj döneminde el vermemekte ve ileriye dönük yüksek basınçlı yanma odası tarafından blok içine doğru segmanlarda sızıntı yaşatmaktadır. Sizinde bildiğiniz üzere, esasında bu karşılıklı aşınma süresi motora doğru devirlerde doğru yük bindirip kaldırma ile çok kısa zamanda (300-400 km. içerisinde) tamamlanmaktadır. Bundan sonra yüksek kaydırıcı katkılı yağlar rahatlıkla kullanılabilmektedir ve kullanılmalıdır ki buda nispeten yüksek polimer oranı gerektirmeye başlıyor. Ancak burada gerçekten komplike bir durum ortaya çıkıyor. Üç değişik sistemin gereksinimini bir ortak yağ ile sağlamak. Motor elemanlarından lineer hareketli olanlar için yüksek kaydırmalı ince bir yağ, rotasyonel olanlara nispeten kalın olabilecek bir yağ, yüksek sıcak bir ortamda çalışan, sürekli senkromeçte olan, strese ve yüksek merkezkaç kuvvetlerine dayanabilecek viskozite stabilizasyonlu orta-yüksek dereceli bir yağ transmisyon için ve fazla kaydırma yapmayacak ince-orta dereceli bir yağda ıslak debriyaj sistemi için..
    HADİ BUYRUN ÇIKIN İŞİN İÇİNDEN.




    %100 petrol bazlı yağ kullandığınızda, derecesi ne olursa olsun katkısız olarak kısa zamanda ne çamurlaşmayı-köpürmeyi önleyebiliyorsunuz ne de içerisinde ki aktif karbonların reaksiyonu nedeniyle oluşan asitten kaynaklanan oksidasyon ve aşındırma özelliğinin önüne geçebiliyorsunuz.. Ben motosikletle ilk tanıştığım 1967-68 yıllarından hatırlarım değişen bütün motor yağları köpüklü, kahverengi ve balçık gibi olurdu. Neyse ki o dönemlerden kurtulduk ve yağ imalatçıları çok yol katettiler.
    Tam sentetik, ince ve yüksek kaydırmalı bir yağ olduğunda motorun fazla yüke binmesi halinde ara ara debriyajda atmalar yaşanabiliyor. Bu yüzden tam veya yarı sentetik 20-30- ağırlık yağlar yerine sıcakta 40 veya 50-ağırlık yağ değerleri debriyaja ve transmisyona daha iyi geliyor. Yani herşey bir tek ortam veya motor sıcaklığı hesabıyla maalesef bitemiyor. Birde ayrı bir gerçek mevcut, motoru aşınmalardan büyük oranda koruyan yağ içerisinde ki fosfor ve çinko ajanları 30-ağırlık yağda 40 veya 50-ağırlık yağlara oranla daha az bulunuyor. Bu polimerlerin 1000km. civarında özellikle motosiklet transmisyon yapısı itibarı ile parçalanarak 10 derece aşağıda düşeceği gerçeği ile 40-ağırlık bir ikincil derece yağ, yağ-değişim sürecinin 3/4ünü 30-ağırlık, 50-ağırlık yağ da yaklaşık 40-ağırlık yağ dansitelerinde tamamlayacaktır. Bunlara ilave edebileceğim daha fazla gerekçeler ve ortam sıcaklığı - uzun sürüş şartlarıda göz önüne alındığında nispeten daha kalın yağlar (firmanın özellikle “mutlaka” diye bir şartı olmadıkça ) bana 10W30 ‘dan çok daha uygun görünüyorlar.

    Bütün arkadaşlara sevgi ve saygılarımla.

    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu arada;dün biraz km.yapmak amacıyla,adana-mersin yaptım.otobandan gittim,çok az mersin içine girdim ve döndüm.toplam 170 km. yol yaptım ve yarım depodan azıcık eksik benzin yaktım.bu arada anlık benzin tüketim ekranı önümdeydi;yol boyunca izledim.hiç 26-27 lt.nin altına düşmedi(anlık).110-120 km. hızla yol aldım.sanki bu değerlerde bir anormallik var gibi geldi bana.birde enjeksiyonlu arabalarda hani ayağınızı gazdan çektiğinizde;anlık gösterge 0'a düşer.bunuda denedim.120 ile giderken elimi gazdan çektim ve birde ne göreyim.33 lt-44 lt.arasına fırladı.bu da bana garip geldi.otoban çıkışında derhal servise gittim.ustamda bana 170 km.de yarım depodan azıcık az benzin yakmamın normal olduğunu;500 km.den hatta 1000 km.den sonra biraz daha düşeceğini söyledi.bir depo ile 220-230 km.yol alabileceğimi söyledi.yol bilgisayarı konusuna ise bir açıklama getiremedi.acaba yol bilgisayarı tekrar programlanmak mı ister?değerler sanki çok yüksek çıktı gibi geldi bana!!!sizlerde de böyle mi? ayrıca yol boyunca dizden aşağı bölgeme ciddi sıcaklık geliyordu.bu dikkatimi çekti.ne dersiniz?
    Sevgili "adanalı", ustanın dediği kesinlikle doğru. Bence hatta 3000 km. civarlarında daha da verimli olmaya başlıyor. Bir de gösterge seni yanıltıyor olmasın bu rakamların sonunda ki birimlere dikkat et Lt/km.'mi yoksa Km/Lt.'mi? Orada da bir terslik olabilir.

  19. #159
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    sevgili Cutku, lt/km mi-km/lt mi uyarısı için teşekkürler.bugün dikkat ettimde,km/lt.olarak yazıyordu.ayrıca bugün dövil'ime önce boya koruma,daha sora da şeffaf çizilmezlik filmi yaptırdım.özellikle deponun bana doğru bölümüne(tankped yerine),depo yanlarına,arka çanta kapaklarına,ön çamurluk kenarlarına ve farın yan grenajlarına.ancak yapılan yerler bombeli olduğu için birkısım yerler ekli olmak zorunda oldu.benim bundan önceki 4 motorumda bu filmle kaplıydı ve çok memnun kalmıştım.

  20. #160

    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    İçerenköy
    Motosikleti
    Honda nt 700 deauville
    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sevgili Cutku, lt/km mi-km/lt mi uyarısı için teşekkürler.bugün dikkat ettimde,km/lt.olarak yazıyordu.
    Bende 18.7 yazıyor. Ancak şimdiye kadar onun ne oldugunu bilen cıkmadı. Kitapcıgını bir okuyayım.
    Bu arada benzin aldım. 302 km yapmıştı 17.8 litre benzin aldım. 56 ytl ödedim.
    1200 km deyim.

    Gittikce keyif alıyorum ve makınaya ısınıyorum. Ama birde otomatık olsaydı.
    Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.


8. sayfa BirinciBirinci ... 67891018 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler