Her şey iyi güzelde yağ işinde yanlış yapıyorsunuz neden derseniz motosiklete üst grade i 50 olan yağ konmaz otomobiller bile kaba aksam düşük devir olmalarına rağmen üst grade olarak 40 ı geçmiyorken motora 50 konurmu kim kafadan atıyor bunu anlamak güç bölgelerine göre değişen yağlarda ise alt grade değişir ve soğuk iklimlere göre daha alt bir değer alır ama üst değer o kadar oynamaz Fabrika çıkış 10w 30 konuyor ise o 30 hiçbir şartta 50 olamaz arada 20 grade fark çok büyük bir farktır. Ayrıca dşkkatten kaçan bir nokta var motorlarınız sulu motor dolayısıyla istanbulda 30 derecedeyken bodruma gittiğinizde 40 derece olan hava sıcaklığında motorun harareti değişmez çünkü radyatör termostatı hep aynı değerde açar ve fan devreye girip ısıyı aşağı çeker eğer fan durmayıpta sürekli dönerse bodrumda bile buz gibi bir motorla jikle çekili gibi dolaşırsınız ama tersten gidersek kışın 10 derece bir yağ 20 derece olan bir yağdan daha akışkan haldedir ilk çalışmada aşınmayı 20 numaraya göre daha iyi engeller motor ısındıkça grade i artarak 50 ye kadar çıkar ve 50 numarada su ile soğuyan ve 8500 devir redline ı olan bir motor için her halikarda kalındır
50 koydum motoun sesi azaldı yanılgısına düşmeyin çünkü 90 koysanız ses dahada azalır ama devir arttığı andada viskozitenin yüksekliğinden dolayı kanallardan geçişi zorlaşacağı için yataklar yağsız kalır segman ile silindir arasında kalın yağ kalın zarf oluşturmaya kalkar ama boşluğu az olan segman buna izin vermez ve bu defa silindir yüzeyinde sıyırma değilde süpürme yaşanmasına neden olur sonuç özellikle yüksek devirlerde silindirler haşat olur. Siz bu yağa iyi dikkat edin bak sonra demedi demeyin sulu motosiklet motoruna 50 numara olmaz