Honda Hayat onda deyip Paranla Nasıl rezil olursunuz anlatayım....
cutku tavsiyesiyle ve daha öncede inceleyerek ve beyenerek deauvil almaya karar verdim. Bendede sıfır motorda servis raporuna göre vites gecisşlerinde
zorluk sorunuyla motoru servise bıraktım. Diğer motorda debriaj ünitesi Güngör motorda değiştirilip sorun giderildi gibi gözüküyor şu an.
Bu arada 4 gündür Honda Müşteri şikayetlerini arıyorum. Ne geri dönen var ne arayan. Mototalden aradılar 2 gün sonunda. Parca için onay cıktı ama parca yok. 1 hafta ile 3 hafta arasında gelecekmiş.
Yeni Motor alıyorsunuz arızalı cıkıyor hadı değiştirelim diyorsunuz parca yok.
Burda iyiyı paylaştıgımız gibi kötüyüde paylaşmalıyız.
Bu arada Güngör Motor Gel yeni Makınadan söker yine yaparız diyor ama bir şeyden dolayı onlarada kırılmıştım. Dedim iyi kontrol edin. Banada aynı sıkıntıyla motor cıkmasın. Ama motor ısınınca bu arıza cıktıgından tespit edememiş olabilirler. Ama burda Önemli olan HONDA hanı derde Honda
Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.
olayı bizzat yaşamadığım için birşey diyemeyeceğim ama bennm de çevrendeki honda kullanıcılarınında bu yonde olumsuz bir goruşu olmamıştı- tersine en ii servisin-ilginin-parça bollugunun hondada olduğu soyleniyor. Bu arada honda bayilerine yollanan stoklar farklıdır bayi stoğu ile Honda merkez stoğu farklı. Telefonla soruşturmadan başka bir bayide bulunan stoğu goremiyorlar diye biliyorum.
Bu arada Motorunuzun Paneuropan Olduğunu görüyorum.
Siz hangı servisi kullanıyorsunuz. Eminimki Hondada Mennunsunuzdur.
Anadolu yakasında kı Motatal ,ESENGÜL, Güngör Motor ,kONŞUK mT.SERVİSLERİ hakkında forumlardaki olumlu düşüncelerde tabiki motor almama etken. Şikayet var comda burda olmayan HONDA şikayetleride var.
Motor arızalıda cıkabilir. Şikayette olabilir. Ama önemli olan sorunu cözmek.
----------------------------------------------------------------------
11.09.2008 de saat 11 de Nihayet Honda Genel Merkezden aradılar.
Parcaların tamamlandıgını ve bu sabah itibarıyle Mototale gönderildiğini söylediler. Bir gün yagda kaldıktan sonra yarın motoru teslim alabileceğimi söylediler. Tabi bir tanıdıgı devreye sokmak ne kadar etkili oldu bilemem...)))
Prosedürün normal işlediğini ancak müşteri hizmetlerinin neden görevini yapmadıgının araştıralacağını söylediler. Çünki özel bir durum var. Sıfır Motor.
İnşallah bu topikte dövilciler ve tüm motorcu arkadaşlarla güzel paylaşımlar yaparız. Yanımıza yeni deauvilci arkadaşlar katarız. Güzel ve keyifli bir motor.
İyi bir marka . X FIRMA olsa o kadar yaygara kopmaz. Ama Honda ,honda olmanın farkını her alanda göstermeli. Honda da işini yapmayanlarıda ayıklamalı. Herkesin gözdesi olan Deaville ilgili paylaşıma devam.
İki arkadaşa sordum böyle bir sorunla karşılaşmamışlar.. Bize denk geldi.
Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.
sevgili sbuyukkilic,sorununuzun çözülmesine inanın sizin kadar sevindim diyebilirim.inan çok mutlu oldum.çünkü daha önce de söylediğim gibi son günlerde,sizlerinde katkısıyla bu motor,bende takıntı haline geldi.arkadaşlar bile ismini öğrendiler.ne zaman alıyorsun (dövili)diye soruyorlar.tecrübelerinizin devamını dikkatle izleyeceğim.sevgilerimle.
Bende bulunduğum topiklere katkı yapmayı , bilgi aktarmayı ve paylaşmayı seven birisiyim. Tek başına motor a binmişim gezmişim cok kıymeti yok.
Motor markasıda beraber gezmek için önemli değil. Ancak aynı marka motorumuzla alakalı biribrimize faydası olacak bilgilerin hepimize faydası var.
Çogumuz hosumuza giden markalarla alakalı topikleri okuyarak kararımızı vermişizdir. İyi ve kötü tecrübeleride paylaşacağızki en doğrusu olsun.
Deauvlli i ve Honda markasını sıcak buldugum için sevdiğim bir motoru ve marka olan Suzukiyi bıraktım. Birde bunlar olunca ne oluyor dedim.
Bakalım yarın motoru alacagım. Zaten Cüneyt bey şu anda yollarda. Değişimden sonra bır sıkıntısı yok. Söyle bir 10 deauviil olalım. Gezelim.
Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.
Merhaba,
Honda'nın böyle bir hata yapmasına şaşırdım doğrusu, beğendiğim bir firmaydı 0 motorda hata geçmiş olsun ne diyeyim, inşallah bir an evvel parça gelir firmanın bu mağduriyeti bir an evvel çözmesi gerekiyor bence.
selamlar,
Deauvilli Cumartesi Mototalden Aldım. Parca geldi . Gerekli Sürede teslim ettiler. Mototale Teşekkür ederim. Ama Honda Merkez Müşteri hızmetlerinin daha ilgili olması lazım. ŞU ANDA problem ortadan kalkmış gözüküyor.
Bugun sabah Karayolundan İstabul -Yalova- ve arabalı vapurla İstanbul olarak 220 km yok yaptım. Motor sağır acılmasın diye rodajda yapılması gereken hızlar. Yavaşlamalar v.s Bellliki parcalar alıştıkca dahada yağ gibi gidecek. Tabi Burgman 650 deki bıraz daha az sesi arıyorum ama vitesli motorda normal. Çünki Burgmanda motor altta kapalı.
Şu anda benzin rodajda oldugundan tabiki fazla yakıyor. Yol bilgisayarı 18.2 dıyor. Acaba ne zaman düşecek. Depo ceyregın üzerinde 220 km yaptı. Demek hepsi bitse 300 km nini un biraz üzeri olacak.
Ama Deauviill hakıkatten Nazara Acık bir model. Alacak olanlar Nazarlık taksın
Vitesleri düzgün ve seri yaparsanız tık tık tık fırlayıp gidiyor.
Oturuş ve sürüş pozisyonu sizi rahatsız etmiyor. Yanlız bende dız porblemi
oldugundan burgmana 650 scoter e göre bacak pozisyonu viteslide
farklı oldugundan biraz alışmam lazım.
Yan cantalara alet edevat istediğinizi doldurabilirsiniz. Arkadakı istege bağlı cantayada park halınde bir acık bir kapalı kaskınızı koyabilirsiniz.
İki tam kaskı Cüneyt beyle sıgdıramadık.
Bu arada vitesli motora gecersem ilk aklımda olan Honda Deauvilli almamda
katkısı olan Cutku Cüneyt Beye Teşekkür ederim.
İnşallah alırken düşündümüz keyifle Honda Honda gezmeye devam ederiz.
Yeni Honda Hondalar da katılırsa Bizde Kymco cular, Suzuki Burgman cılar gibi dolaşıp dururuz. Hemde Honda Deauvill topiği hareketlenir.
Bu arada gezmek ve beraber olmak için Marka MODEL hiç önemli değil.
Yanlışta anlaşılmasın.
Sİs FARINI malesef deneyemedim. Bir iki yandı. Şimdi acma Düğmesı iş yapmıyor. Servise götüreceğim Elcık ısıtmayı kışın deneyeceğim. ÇAKMAK soketi simdilik lazım olmadı. Ancak telefon şarjı ve soketli lambajı ihtiyac halınde calıştırıyor.
Alt motor koruması ayağa gelebilecek rüzgarı ve camuru engelliyor.
Elerim de bir vites değiştirmekten v.s burgmana göre daha cok yoruluyor gibime geldi. Cüneyt beye bir danışacağım.
Birde Cünety bey ve bir kac motordan anlayan arkadaş söyle dedi.
Motora koyulan 10-40 yağ 30-35 derece Sıcaklık ortalaması olan Türkıyede
Motorun , soğutma suyunun sıcaklıgı v.s eklenince ortaya inanılmaz derecede isi cıkıyor içindeki yağ su gibi oluyor.
Zaten Sıcak ülkelerde kıtapcıgında, Türkıyeye göre ancak 10-40 kullanabilirsin diyor. Ancak 10-40 Türkıye şartlarına göre cok sınırda bir motor yağı. Isıdan yağ cok inceliyor. Görevini tam anlamıyla yapamıyor.
Deniyor.
Halbuki Türkıye şartlarına göre 15/50 casrtol ve Motul yağları Türkıye şartlarına göre Honda Deauvllin motor ve debrıaj sistemine daha uyumlu diyor arkadaşlar. Bu konuda deauvill sahipleri ne diyor. Bilgisi ve tecrübesi oloanlar ne diyor. Motorun Kanı da YAĞ dır.
2006 Deauvill kullanan İzmirli bir arkadaş içinden cıkan yağ 10/40 Shel YAĞ SU GİBİYDİ dedi.
15/50 Motul koydum motorun sesi, debriay gecişleri değişti ve ilginctır harareti bile cızgının daha altında kalmaya başladı ve motorun gidişi değişti dedi.
10-40 IN LITRESİ 13 ytl Castrol- Motul v.s litresi 25 ytl cıvarı.
Acaba ucuz yağ koyalım derken Dımyata Pirince giderken Bulgurdan olmayalım.
Motor dergilerinde Firmaları hoş tutmak için yapılan test sürüşlerinin aksıne
Topiğimiz gercek memnuniyet ve problemlerinın konuşulduğu yer olması dileğiyle .
Saygılar.
Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.
honda honda gezecezde sizin içişleri bakanından izin kağıdı onaylanacakmıki..?
şenol bey, biliyorsunuz ACDelco motor yağlarını ve akülerini türkiyeye biz
getiriyoruz..yağ konusunda bilgilerimiz dökümanlarımız oldukça fazla..
10 W 40 motor yağı APİ SL/SJ ye kadar olan grup çok dereceli iklimlerde
yani istanbul gibi -10 dereceden +40 dereceye kadar kullanabilirsiniz..
0 derece ile +30 dereceye kadar ise 20 W 40 - 20 W 50 - 15 W 50
15 W 40 vizkozite aralığına kadar kullanabilirsiniz..
takii motorun kitapçığında eğer tek vizkozite aralığında kullanılması gerektiği
bildirilmiyorsa.
tek farkeden 10 W 40 sentetik yağdır kullanım süresi diğer mineral bazlı yağlara oranla daha uzundur.
sonuç olarak kitapçıkta belirtilen değerlerin dışına çıkmayın derim. kitapçıktada çok dereceli iklimlerdeki vizkozite
aralığında olan yağlardan seçmelisiniz..eğer orda 15W50 varsa kullanın..ama işte şu yağı kullandık şöyle fark etti şunbu kullandık böyle oldu gibi söylenenlere itibar etmeyin. vizkozite değişim farklılığı o şekilde anlaşılmaz.
bazı motorların debriyaj sistemleri farklı yağ kabul etmiyor..örneğin KYMCO venox da farklı yağ kullanımından dolayı
uzun süre debriyajda yüksek viteste boşa çıkması sorununu bulamamışlar.
15 W 50 yağ koyunca sorun çözülmüş..buna dikkat edin..
Kanbersiz düğün olurmu.
Valla kıtapcıkta 30 dereceye kadar şu yağ, 30 dereceden sonrada 10/40
kullanın diyor. Ancak antalyadan birisi aldı motoru. Şimdi o kişi 40-45 derecede kıtabamı uyacak yoksa 40 derecenin üzeri için başının caresine mı bakacak. Kıtapcıktada 15/50 yazmıyor . Mesela
Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.
kitapçıkta şöyle demesi gerekir.
-10 0 10 20 30 40 --->
yani 40 dan sonrası içinde geçerli.. ok işareti 40 ve 40 dan sonrası anlamındadır.
kitapçıkta 15 W 50 yazmıyorsa kullanmayın
mutlaka yağ kanalları geçişlerinde çok önemli bir etkisi vardır..önerilen yağı okuduğu baktığı bir yer vardır bu geçişlerde..
motor üreticileri ve geliştiricilerinin en hassas olduğu noktadır.
uzun ömürlü sorunsuz bir motor için vizkozite aralığı ve APi değerleri çok önemlidir.
sorun olursa motor garanti dışı bile kalabilir..
sırf farklı değerlerde yağ kullanımından ötürü garanti dışı kalan onlarca örneğim var.mercedes actros çekiciye kadar.
40 dereceden sıcak bölgeler
15 w40
20 w40
20 w 50
10w 40 vizkozite aralığında kullanabilirler.
bu şu demek soğukta -10 dereceye kadar akıcı sıcakta ise 40 vizikozite incedir demek.
ortadaki W harfi winter yani kış demektir.
dediğiniz gibi yağ su gibi olmuyor o sıcaklıkta olması gerektiği kadar inceliyor.. motor soğuk iken
bakın birde yağ yine su gibimi..?bakın durum ne kadar farklı..
ayrıca marka bağımlısı olmayın derim.özellikle motosiklet özel bir şey olduğu için sanki çok özel bir yağmış gibi yüksek fiyatlara satılmakta..geçenlerde bir yerde yazılmış 0,250 ml DOT4 fren hidroliğine 100 ytl istemişler..
halbuki bunun litresi zaten 10 ytl..
piyasadaki bilinen tüm yağ markaları kalite olarak birbirlerinden farkı yoktur.yağ firmaları her yıl milyonlarca doları ARGE ye ayırıp sürekli gelişmekteler.
arkadaşlar resimlerinizi bekliyoruz.
Becersek yayınlayacağız.
İlk gezide fotograf makınası götürüp resim cekeceğim söz.
Sonrada ya yapabilen birisini bulacağım, yada birinize mail atıp rıca edeceğim.
Gercek kullanıcı yorumları burdaaaaaaaaa.
Topiği boş bırakmayınız. Deauvillciler yok barı adayları olsun.
Selamlar ,
Acıklamaların için şahsım adına teşekkür ederim. Peki arkadaşın bahsettiği Motul
15/50 hangi derecedeki sıcaklıklar için. 10/40 yerine onu kullandıgında artısı ne eksisi ne olur. Belki acıkladın ama özet olarak nasıl olur.
Şimdiden teşekkür ederim.
Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.
15 W 50 motor yağı özellikle düşük sıcaklıklarda ilk çalıştırmalarda motorun belirli kısımlarına ulaşamayacak , hatta yüksek devirlerde silindir ile motor arasındaki film kopabilir.
farklı vizkozitede olan yağların katkıları ,katıkları ve iklimlere göre olan davranışlarıda farklıdır. vizkozite aralıklarıda bu yüzden var zaten.
0 w 30 dan başlayıp diğer tüm aralıklara kadar olan yağların hepsi son tahlilde
kullanılabilir.
ancak iklim sıcaklıkları belli türkiyede..
ve üretici firmalar dünyadaki iklimlere göre olan vizkozite değerlerini belirlemiş.
madem 15 W 50 kitapçıkta yok.mutlaka vardır bir nedeni.
belki debriyaja uzun dönemde zararı dokunacak..
ama illaki kullanacağım deniyorsa kullanır..
tam tersi antalyada olan biri asla kullanmaması gerek olan bir yağ. asıl 0 W 30 - 0 W 40
15 W 40 veya 10 W 40 kullanması gerekir.
kışın ne soğuk görüyorki ben 250 kere gitmişimdir son 10 yılda.. 0 dereceyi bile görmedim ..
ama erzurumda ağrıda kullanılması normaldir.ama kitapçıkta belirtilmişse.
örneğin benim shadow 15 w 50 yi soğuk iklimde kullanabilir.ama sizin deaville kullanamaz belirtilmemiş..
çünkü teknik yapısı itibari ile daha geliştirilmiş bir model.motor yapıları çok farklı..
ben istanbulda shadowa 15 w 40 koyuyorsam adanalı kardeşim 20 w 50 koyabilir çok rahat.çünkü adana buraya göre çok daha sıcak kışın bile.
sevgili kaldera,verdiğiniz teknik bilgiler için teşekkürler.
Şimdi HATIRLADIM .
Şimdi hatırladım. Güngör Motorda Cuneyt Beyle birlikteyken yağ konusu acılmıştı. Ordada tesadüfen Honda yetkilisi Şener Bey vardı. İLK yağ değişiminden sonra10/40 tan daha daha kalın bir yağ kullanın o zaman deauvillde demişti.
Cunety beyde şimdi teyit etti. Ama kalın derken neyi kastetti. Hangı oranı tavsiye etti hatırlayamadım. Güngör motor Yılmaz ustaya bir sormak lazım.
Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.
10 W 40 dan kalın olanları 15 W 40 -- 20W 40-- 20 W 50-- 15 W 50
kitapçığına bakın bakalım hangileri var orda..bence 15 W 50 hariç hepsi vardır..çok dereceli ilkimler için.
daha sıcak yerler için ise yeni tek dereceli yerler için 0 W 30 - 0 W 40 olan değerler vardır
ama istanbul için en ideali kışın 10 W 40 yazın 15 w 40dır.bahsettiğiniz kişide 15 W 40 demiştir..çünkü artık istanbulda kış falan kalmayacak gibi bu gidişle..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)