slm arkadaşlar sayfayı biraz hortlatayım dedim .bende f800s sahibi oldum fakat tabi türkiyede fazla kollanan olmadığından gerekli bilgileri yeterli değil forumlarda eski havasında değil ben bu seleye taktım kafayı biraz yüksek bununla ilgili alçak sele harici alternatif öneriniz varmı. eğer yoksa alçak seleyi nasıl temin ederim ve ne kadar fiyatı bilen arkadaşlar yazarsa sevinirim.
Merhaba, alçak sele için benimle iletişime geçebilirsin. F800R alçak selesi var, bir-iki hafta içerisinde boşa çıkmış olacak
slm orçun telefonunu yazarsan sevinirim .konuşmamız lazım
slmlar 3yıldır cbr250r kullanıcısıyım (21000km) artık motorumu satıp büyük ve konforlu bişey almak istiyorum bmwf800st yi görünce tam aradığım motor bu dedim gerek yakıt gerek kayış aktarma gerek ağırlığı gerek şehiriçinde kolay kullanımı ile beni cezbediyor. Fakat bizim trde forumlarda çok bilgi yok ilanlara baktığım zaman da çok ilan çıkmıyor bu motor trde tutulmadı mı yoksa alan herkes memnun satmıyor mu ? benim motosikletle ilgili takıldığım nokta yedek parça fiyatları ve bakım masrafları nedir ? bide kayış sıkıntı oluyormuş kayma yapıyormuş başına gelen var mı tecrübeli abilerimizden bakım ve masraf konusunda bilgi alabilirsem çok sevinirim bide şöyle bir video var bizim trde bu tür sıkıntılar ile karşılaşan oldu mu ? yoksa bu arkdaş motoru çok hor kullandığı için mi böyle olmuş.
https://www.youtube.com/watch?v=6ebo7LJKPHM
Herkese selam,
f800st motorumun yağlama sorunu var sanırım. Motor ısındıktan sonra rölantide ve yavaş süratlerde yağ ışığı yanıp sönüyor. Sürat arttıkça sönüyor.Sıkıntı ne olabilir? daha evvel böyle bir sorun yaşayan var mı? Tecrübelerini paylaşan olursa sevinirim.
Kazasız, belasız.
özellikle soğuk havalarda mı yapıyor yoksa hava soğuk sıcak farketmiyor mu?
üreticinin önerdiği yağı mı kullanıyorsun yoksa farklı bir marka yağ mı? yağın markası nedir
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------
yakın zamanda bu motoru çok incelediğim için bayağı bir forum okudum
şu konu da yardımcın olacaktır
http://f800riders.org/forum/showthread.php/42406-Intermittent-flickering-oil-light-on-early-S-ST-s
Arkadaşlar 2007 f800st alarak aranıza katıldım.
Ben de versys araştırırken yabancı kaynaklar sayesinde böyle bir motosikletin var olduğunu öğrendim. Hayran olmamak mümkün değil, ülkemizde nasıl olur da bilinmez şaştım. Güncel versiyonu GT modeliymiş sanırım. O model ise sanıyorum TR2ye hiç getirilmemiş. Kıskandım velhasıl ben bu aleti
GT modeli Türkiye'de var ama fiyatından dolayı pek tercih eden yok.
Gerçekten 2 haftadır kullanıyorum ve şaşkınlık içindeyim.
Nasıl olurda bu makina Fazer ile aynı fiyatlardayken millet gidip Fazer alır? Manyak mı bu insanlar? Şu makinada bir fren var, ağlarsınız. Deli duruyor, "oha" dedirtiyor. Gidişi de o biçim. En güzeli de, isterseniz 3.5-4 LT yakıt yakabilirsiniz zorlamazsanız. 90'a sabitleyip giderken ortalama da 2.3 falan gösterdiği oluyor.
Yol bilgisayarı da var... Ben Türk milletini gerçekten anlamıyorum.
Arkadaşlar 3 gün önce 2007 model f800s satın aldım. Benzin deposunu fullediğim de yakıt göstergesinde hiç bir değişim olmadı. Hala 2 çizgi gösteriyor. Oysa ki depo ağzına kadar dolu.
Borusan İstinye yi aradım kalibrasyon ayarı yapıcaz ya da yakıt pompasında sorun var dediler.
Böyle bir sorun yaşayan f800 kullanıcısı varsa yazabilir mi?
Arkadaşlar ciddi sport touring arayışım esnasında bu motosiklete rastladım.. Öncelikli sorularım;
- teknik servis konusu hakkında bilgilerini paylaşabilirler mı? Örn. 10000km masrafı ne kadar, kayış fiyatı ne kadar gibi?
-Özellikle uzun yol artçı konforu benim için en önemli kriter şu anda. Bindiğiniz diğer sport touring motosiklerlere göre artı eksisinden bahsedebilirseniz çok sevinirim.
-S modelini ST'ye dönüştüren oldu mu aranızda, yan alt grenaj ve gidon yükseltme aparatlarını edinen arkadaşlar varsa bunları nerden temin ettiklerini ve mümnkünse ücretlerini bildirebilirler mi? Ben sadece yurt dışında satış yapan yerlerde bulabildim.
-2.el S ya da ST satın alırken nelere dikkat etmekte fayda vardır. Motosikleti satın alırken expertiz yaptırabilmek için tavsiye edebileceğiniz, işinde doğru bir usta tanıyorsanız paylaşabilir misiniz?
Hepinize karasız sürüşler dilerim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:08 ----------
Cahit bey hayırlı olsun, kaça aldınız motoru, satın alırken dikkat ettikleriniz, gelişen süreç hakkında biraz bilgi verebilir misiniz? Ufaklığımı satıp f800 ile ben de aranıza katılmayı düşünüyorum.
Cahit bey hayırlı olsun, kaça aldınız motoru, satın alırken dikkat ettikleriniz, gelişen süreç hakkında biraz bilgi verebilir misiniz? Ufaklığımı satıp f800 ile ben de aranıza katılmayı düşünüyorum.[/QUOTE]
Sağolun. 20000 tl ye aldım. Uzun yıllardır motor kullanıyorum. Motor alırken dikkat edilecek kurallara göre gittim, gördüm, inceledim, sürdüm ve aldım. Ama benzin deposunu malesef satın aldıktan sonra kontrol edebiliyoruz.
Hocam merhaba tebrikler. güle güle kullanın.
Endişelenmenize gerek yok.
Yakıtı fulledikten sonra 30-40 saniye sonra sürerken kendini güncelliyor. Daha hızlı yapmasını isterseniz; yakıt aldıktan sonra
-ortalama yakıtı,
-ortalama hızı vs.
"info" tuşuna uzun basarak sıfırlayın. benzin pompanızda falan hiç bir sorun yok. kalibrasyon yaptırabilirsiniz ama ona da gerek yok bu durumda.
Merhaba.
Öncelikle ben tam bir sport tourer biri olarak söylüyorum; doğru adrestesiniz.
Zamanında Fazer, Bandit gibi sport touring makinalar kulllanıp bu makinaya geçtim.
-Uzun yol konforu istiyorsanız S değil ST alın. Gidon farkı ve ön cam farkı var. S de gidon clip-on diye tabir edilen, racingvari bir gidon iken, ST modelinde boru gidon var. Gidon çok daha yüksek. Arkadaşımda S modeli var, onun motorunun oturuşuyla benimkinde ciddi fark var.
-Benim çok iyi BMW bile bir ustam olduğu için bakımlarından korkmuyorum. Bakımları 10 binde bir ama ben 5-6 binde yapıyorum. Kayış ücreti Almanya'da tanıdığım olduğu için 400 TLye falan geliyor. Yüksek cc bir motorun kaliteli zincir dişli masrafı 600 en az.
Yağ filtresi, hava filtresi, bujiler diğer japon motorlarımla nerdeyse aynıydı. Öyle dağ fark yoktu. Ben eksantrik zinciri değiştirdim alınca. Kızaklarıyla beraber 600 küsür TL tuttu. Diğer japon motorlarında nerdeyse aynı.
-S modelini ST'ye dönütürmek için gereken yalnızca grenaj değil. Gidon Braketi vs lazım, çok pahalıya patlar. Gidon kısmı tamamen farklı. Dökümü farklı. Yine de size tahmini bir rakam vereyim; ön cam 400 tl, plakalık/çamurluk (ST'de plaka uzun) 380 TL.
Grenaj braket ve gidon yükseleceği için kısa kalacak kabloların değiştirilme fiyatına ben bir şey yazamıyorum.
Eğer ST - S alacaksanız, expertiz konusunda yardımcı olurum buralardaysa gider beraber bakarız hatta. Mesaj atın numaramı yazayım.
Mamba09 , çok teşekkür ederim bilgiler için. 2. el ilanlara bakınca ST modellerinin KM'si S'lere göre daha çok görünüyor. Bu yüzden belki bir S edinip ST'ye çevirmek uygun olur mu diye düşünüyordum. Yurtdışında alt grenajları takan(lower fairing), S'in gidonunu ST ile değiştiren( f800ST handlebar yorke) vs. kullanıcılar var ama sanırım o parçaları Türkiye'de bularak/getirterek çevrim işi yapmak da biraz maliyetli olacak. Sanıyorum KM'si yüksek olsa da güvenilir bir ST bulmak en mantıklısı olacak. Muhakkak sizi tekrar rahatsız edip, birkaç tüyonuzu alacağım ((: Şu önümüzdeki günlerde biraz daha araştırıp konuyu netleştireyim bakalım
Sevgiler
@Mamba09 yorumunu okudum ve heyecanla koştum motoruma. BC tuşuna uzun basıp kabusu bitirecektim....
Malesef olmadı. Diğer bilgiler yaklaşık 4 saniyelik basma ile sıfırlandı ama depo full dolu olmasına rağmen benzin durum çubukları 2 çizgi ile gösteriyor.
Bu arada motor aküsü bitene kadar yatmış benden önceki sahibinde. Yani beyin uzun aylar elektriksiz kalmış. heralde bu sebepten kalibrasyon dedi BMW servisi.
Kalibrasyon yaptıran var mı? Kaç para istiyorlar ve kalibrasyon yapabilen alternatif ustalar var mı cebimizi acıtmadan
Akü durumunu bilmiyordum o farklı bi mesele.
1200GS'te de bu durum var. Benzin aldıktan sonra 30-40 saniye kullanınca motor onu güncelliyor. Sizinkine bi kalibre yapmak gerekiyor herhalde. Ben Aydın'dayım. Burda sevdiğim bir usta var. Herşeyini o yapıyor. Bilgisayara bağlamayı her bakımda bir ücretsiz yapıyor. İstanbul'da da vardır iyi ustalar. GS 911 programı var mı diye sorarsanız yardımcı olurlar.
Arkadaşlar herkese tekrardan merhaba.
Sol elcik ısıtmam çalışmıyordu. Havalar soğumaya başladı akşam motosiklet sürerken serin oluyor. Dedim ki şu sol elcikle bi uğraşayım.
Yenisini almak cidden çok pahalı.Tamir etmeye ant içmiştim yani.
Önce elciği uçtan sona doğru(gidon topuzunun ordan elciğin başladığı yere kadar) kesicektim içini açacaktım. Sonradan "dur la belki girişinde bi elektrik sıkıntısı vardır" dedim. Elciği çıkarmaya uğraştım. Harbiden adamlar dünya civata koymuş sırf orayı sökebilmek için, bi şekilde açtım ve elciği çıkardım. Önce gelen elektriğe baktım cihazla. Elektrikte sıkıntı yok, geliyor. demekki elcik arızalı diyerek elciğe geçtim.
Elciğin baş tarafını sıyırdım hafif, bakır telleri görmek için, bir baktım başlangıçtaki tel kopmuş. Bu harika bir haber çünkü ortada bi yerde kopsa başa bela. Hemen orayı lehimi olan bi ustaya götürdüm, sağolsun lehimini kullandırttı, sonra bide kendi kontrol etti. Sonra takıp çalıştırdım harika çalışıyordu.
Havalar biraz daha serinleyince koltuk ısıtma da yapmayı düşünüyorum. Bakalım...
Şimdi şu yukarıda gördüğünüz fotoğrafta petrol varili işaretinin yanındaki '3.5' ibaresine dikkatinizi çekerim.
Ortalama Hız Göstergede: 89km/h
Ortalama Yakıt Tüketimi: 3.5 lt
Arkadaşlar, 800cc bir motosiklet için bu yakıt tüketimi mükemmel. Herkese göstermek istediğim için çektim bugün. Hatta bileğine güvenen daha az yaktırabilir de, ben 90-110 arası kullandım hep.
Herkese tavsiye ederim. Türkiye'de değeri bilinmiyor bu motosikletin. Cidden kullananlar anlayacaktır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)