arkadaşlar qm250 almak üzereyim. nasıl bi alet, titreşim çok var mı en önemli konu o?
arkadaşlar qm250 almak üzereyim. nasıl bi alet, titreşim çok var mı en önemli konu o?
titreşim yüksek devirde var ben genelde 4000 6000 devir arası kullanıyorum çok rahatsız etmiyor 90 km hızda tam hatırlayamadım ama 7000 e geliyor titreşim başlıyor 8000 devir civarı hissediliyor tabi uzun süre yüksek hızda seyredersen biraz rahatsız edebiliyor
titreşim bayağı azaltılabilir bu arada
vidaları düzenli sıkınca hatta bazı vidaları conta ile bsleyince falan
mesela ben eldiven kullanıyorum gayet rahat oluyor hissetmiyorsun
ayak ayak pedleri lastikli hissettirmiyor
koltuktan da pek hissedilmiyor
zaten bu fiyata chopper alıp eksilerine katlanmak lazım
geçen hafta 2005 yamaha ybrye bindim titreşim sıfır tabi yadırgadım kendimi :D
başka yorum yapacak yok mu arkadaşlar?
Bu hava ayar vidaları tam olarak nerede bugün karburatoru temizledik arkadaşımla taktık 2 tane sari vida var ama onlara benzın ayarı ıcın dedı hava ayarını nasıl yapıcam bunlara bilenler yardımcı olursa sevınırım.Selametle
Beycivan nerelerdesin? Çoktandır sesin soluğun çıkmıyor. Bir sıkıntı yok inşallah. Selamlar.
Tüm arkadaşlarımızın yeni yılını kutlar, sağlık, mutluluk ve başarılar dilerim.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
tüm arkadaşların yeni yılı kutlu olsun yeni yılda tekeriniz düz bassın
benim makina yeni yıla arızalı girecek sanırım bozmayı başardım
arada sağ silindir tekliyordu biraz çalışınca normale dönüyordu neyse bi karbüratörü ayarlayayım dedim 2.75 de kara duman
bende 2.50 de karar kıldım neyse 2 gün çalıştırmadım bi deneme amaçlı denedim daha kolay çalıştı
şimdi ise sağ silindiri birtürlü çalıştıramadım (egzoz buz gibi) bir hışımla söktüm depoyu çıkarttım karbüratörü
baktım tertemiz rutin temizlik diyafram sağlam memeler açık fakat birşey farkettim manifolt tarafından üfleyince sol silindirden hava rahat gidiyor ama diğerinden zorla gidiyor jigle mandalını söktüm (mandal sükülünce daha fazla hava gidiyor neyse )
temizledim falan taktım geri sesi değişti motorun belli yani ritim kayık bir silindir bam bam vuruyor diğeri daha az ses yapıyor böyle java gibi
ama çekişi çok iyi
neyse anlayacağınız senkron gitti tavsiyeye ihtiyacım var bu şekilde kullanıp mekanik arızalara sebep vermek istemiyorum
Bu forumun 35-40. sayfaları arasında senkron ayarı ile ilgili yazılarım var. Nokta atışı yapmak isterseniz "ramzey senkron ayarı" diye mt'nin arama bölümünde arattırın. Faydalı bilgiler bulacaksınız. Ayrıca uğraşmayı seviyorsanız aşağıdaki linktekine benzer bir senkron cihazı yapıp kendi ayarlarınızı yapabilirsiniz. Bunun için adına "vakummetre" denilen fiyatı 10-20 TL arası cihazlardan almanız yeterli. Ayrıca akvaryum hortumlarından da senkron aleti yapabilirsiniz. İnternetten araştırırsanız çok görsel/video var. mesela: http://www.raptorriders.com.tr/forum...?t=6493&page=4
http://www.raptorriders.com.tr/forum...ead.php?t=6493
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
biraz geç oldu teşekkürler karbüratörü tekrar sökmeden inceleyeceğim bakalım benim canavar eski günlerine dönecek mi ?
sevgili naci abi bayağı detaylı inceledim motorumdan uzakta evimdeyim, şuan deneyemedim fakat bi ışık yandı: kelebeklerin açıklığı farkı. Titreşimden kaymış olmalı sanırım sıfır da eşitleyip rölanti ayarını tekrar yapacağım ardından da senkron denemeyi düşünüyorum
hatta bi planım var 3 tane cam şişe ile gayet detaylı vakum eşitlemesi yapabilirim gibi geldi
bence orjinal pilastik çantaları daha iyi ve gösterişli gösteriyor bu motoru.yinede sen bilirsin kardeşim.
Senkron ayarından önce hava kaçağı olup olmadığını kontrol edin. Bunlarda genellikle hava filtre kutusu çatlayıp hava kaçırıyor. Ayrıca karbüratöre giden ve karbüratörden silindirlere giden manifoltları da çatlak açısından kontrol edin. Bağlantı vidalarının gevşemiş olup olmadığına da bakın. Senkron ayarı en sona kalsın. Senkron için şişe yerine akvaryum hortumundan yapılan hem daha ucuz hem de yapımı kolay. Hortumun içine 2 zamanlı motor yağı koyacaksınız. Selamlar.
http://www.youtube.com/watch?v=0nKaGEMLZjs
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
hava kaçağı için hem gözle hem elle kontrol ettim çatlak bulamadım ki zaten karbüratörü söküpte baktım filtreyi elle kapatınca rölantide bile bayağı vakum yapıyor sonra stop ediyor
bakalım ayın 20 si gibi motoruma kavuşacağım tatilden döner dönmez karbüratörü tamir edip vurcam kırbacı vurcam kırbacı
Senkronu yaptım sanırım subap ayarı da gerekiyor diye düşünüyorum özellikle sol piston un karakteristiği farklı
Hiç birşey görünmüyor bende.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
http://youtu.be/LTKrO8B1Dtk burdan kopyalayın yada http://youtu.be/LTKrO8B1Dtk
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:11 ----------
Facebook üzerinden de yüklüyorum fakat 200 mb dosya çok yavaş ilerliyor eğer görünmezse facebook linkini atabilirim
Video gizlidir diyor.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Kusura bakmayın telefonumdan yazıp paylaştım osebeple sorun oldu şimdi düzelttim izleyebilirsiniz
Tamam bu sefer. Görüntü küçüktü ama elinize sağlık. Senkron ayarından önce eğer gerekiyorsa subap ayarı yapılmalıdır. Senkron bundan sonra yapılır. Keşke önceki ve sonraki durumu gösterecek şekilde videoyu çekseydiniz daha somut bir bilgi olurdu. Bir de su yerine mutlaka 2 zamanlı motor yağı kullanın. Aksi taktirde hatalı bir emiş olursa su silindire gidebilir. Son olarak görsellik ve deneme için tebrik ediyorum. Benim bildiğim bu forumda Ramzey QM 250 için yapılan ilk senkron ayarı oldu bu.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
teşekkürler öncesinde şağ silindire çekiyordu bütün suyu
ilk bşlarda iki tarafa da kaçtı zor tutturdum ayarı
sonra farkettim ikisinide sıfıra kadar çekince aradaki vida yaylı olduğundan açık olan kelebeği elle hareket ettirince fark anlaşılıyor vidayı ona göre ayarladım su iki taraf içinde eşitlendi fakat yinede yüksek devirde birden gaz kapatınca bi sağa sola çekiyor
evet subap ayarı gerekli sanırım bi subap şıkırtısı var 4600 km de şuan subap ayarını burda göz kararı yapıyorlar sente çakısı taşıyan görmedim
o işte bana kaldı
Vay Naci abim nasılsınız? Uzun bir ardaan sonra dostlara bir selam vereyim dedm.
Beycivan kardeşim nerelerdesin? Çocuk olunca işlerde yoğun tabi yoksun
Ben motoru değiştirince arada geçen 5 yılın hıncını aldım
Dünya'da İki Şey Paylaşıldıkça BÜYÜR;
BİLGİ ve SEVGİ
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)