abiler yasım 21. subatta ızmıre gelıcem ınsallah.motorum qm 250. bana geldıgım zaman ızmırde , motorum konusunda yardımcı olabılecek bı abımız var mı acaba ????tesekkurler
abiler yasım 21. subatta ızmıre gelıcem ınsallah.motorum qm 250. bana geldıgım zaman ızmırde , motorum konusunda yardımcı olabılecek bı abımız var mı acaba ????tesekkurler
Selamın Aleykum cumleten bende foruma yeni katıldım sosyal paylaşım sitesinden takip ediyordum az cok neyse bu mereti kafaya taktım ne yapıp edıp aldık bir tane qm250 cokta temiz 2.700 km de almıştım suan 4 binde motor uzun sure yatmıs. motorun mekanıgınden pek anlamam her gecen gun sagından solundan bısı cıktıkta tecrube edıyorum fakat motor genel anlamda iyi suanda ama bir sorunum var 3-4 gun calıştırmıyım motoru marşı çok zor alıyor sonra gidiyoru mbiraz teklemeye başlıyo gaz kesınce stop edıyo ta ki ısınana kadar ısındıktan sonra canavar hıc bır problem kalmıyor acaba bunun sebebı ne karburatorten mı kaynaklı yardımlarınız için teşekkurler. Tekeriniz hep düz bassın
Öncelikle hayırlı olsun ve Allah kaza bela vermesin. Naçizane tavsiyelerim şunlar:
Madem motor uzun süre yatmış, o zaman öncelikle iyi bir bakıma ihtiyacı var.
1. mutlaka motor yağını değiştirin ve üzerinde 4T yazan 15-50 bir motosiklet yağı koyun (1.6 litre) ve her 3.000 km'de bir yağı değiştirin.
2. Tüm vida ve somunları sıkın. Eğer daha sonra tekrar gevşerse piyasada satılan locktite adlı ürünü alıp vidaları söküp bunu vidaya sürdükten sonra vidayı sıkın.
3. Karbüratörde su veya pislik olma ihtimaline karşı, karbüratörün yan tarafında bulunan 2 sarı vidayı tek tek açıp, hortumdan benzinin bir süre dışarı akmasını sağladıktan sonra vidaları sıkın.
4. Mutlaka hava filtresini söküp kutunun patlak çatlak olup olmadığını kontrol edin, patlaksa yapıştırın ve hava filtresini temizleyin.
5. Fren, gaz ve debriyaj halatlarının içine yukarıdan makine yağı veya wd40 sıkın.
6. Bujileri söküp yeni bujiler takın. Buji, el kitabında belirtilen numarada ve kaliteli bir marka olsun.
7. Eğer motora çokça binmeyi düşünüyorsanız mutlaka lastikleri iyi bir marka lastik ile değiştirin ve tubeless lastik takın. Lastik çok önemlidir. Bunu ihmal ederseniz sonuçları ağır olabilir.
8. Zincir gerginliğini ayarlayın ve zinciri hafifce yağlayın. Hafifce yağlama işini her 300 km'de bir tekrarlayın.
9. Debriyajı ve vites kolunu ayarlayın veya bilmiyorsanız bir ustaya ayarlatın.
Sonra da benzini koyup güle güle binin.
Naci abim bu bilgileri bizimle paylaştığın için çok teşekkür ederim lastik olayını tecrube ettim abi arka lastıgım patladı 2 hafta once kadar tubeless taktırdım Şu vida sıkma işi bizim motorlarda vibrasyon hayli fazla oldugundan cok gevşiyor yolda 3 defa kontak yerının altındakı vidalar dustu abi bu locktiteyle sıktıktan sonra tekrar sokmemız gerekırse acılabiliyor mu ? buji yag vs degiştirdim
Ben teşekkür ederim. Forumun amacı zaten paylaşmaktır. Lastikte marka önemlidir. Ucuz olanlar naylon, pahalılar ise kaucuktur. Naylon lastik yolu tutmaz. Çünkü yolu tutabilmesi için ısınması gerekir ki naylon lastik çok geç ısınır. Vibrasyonun önemli bir kısmı eksozun arka teker tarafındaki gövde bağlantısından kaynaklanır. Buraya uygun kaucuk conta/oring takarsan fark ettiğini görebilirsin. Bir de motorun tam altındaki salıncak vida ve somunlarını çelik olanlarla değiştir. 2 tanedir ve orta ayaklığın oradadır. Eğer motor bloğunun gövde ile bağlantı vidalarının içine de oring takarsan titreşim çok azalır. Locktite'ın biraz zorlanınca açılan türünü al. Sanayide bulunur. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
222 modeli fabrikada çok sık kullandığımız hafif abanmada sökülebilecek kıvamda (pembemsi renkli) metrik sekiz bir civata için elle abanmada açılır.
243 uzun süre ellemeyeceğiniz kısımlara sürerseniz daha sağlıklı olur (mavi tonaj renkli) yine metrik sekiz civatada alyanın başıda ufak bir boru,kurbacık yardımıyla abandıgımızda açılır. örnek olması acısından bu şekilde anlatabilirim. saygılar
bilgi isterseniz yardımcı olurum, gökhan.
Harika bir paylaşım çok bilgilendirici teşekkür ederim bence bunların en buyun sorunu bu üşenmeden teker teker cıkarıp vıdaları bunlardan kullanıp sıkmak lazım en yakın zamanda locktite edinmeli teşekkürler tekrardan
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:01 ----------
Naci Abi cok teşekkür ederim bizim gibi gençleri aydınlattıgın için malum havalar yagmurlu devam edıyor zaten keyfi bindigim için bu aralar bakım yapmaya bol zamanım var tavsıyelerının hepsını uygulucam abı sagolasın.Selametle
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:10 ----------
Abi asıl kafama taktıgım konu 3-4+ gun çalıştırmayayım motoru tek marşta almıyo 4 5 kere marşa basıyorum en az jikleyi çekince alıyo sonra gıderken teklemeye başlıyo gaz yemiyor sonra stop ediyo ama ısınınca bu saydıgım sıkıntıların hiç birisi kalmıyo ısınana kadar :/ acaba diyoorum karburatorde mı sıkıntı var ?
Mutlaka jikleli çalıştırın. Biraz ısındıktan sonra hareket edin ve en az 500 metre gitdikten sonra jikleyi kapatın. Karbüratörü dediğim gibi vidaları açarak benzinin akıttıktan ve hava filtresini temizleyip patlak kontrolü yaptıktan sonra artık şüphelenecek birşey kalmaz. Ben yaz kış ilk çalıştırmalarda hep jikleli çalıştırdım. Yakıt tüketimi nasıl? şehir dışı sabit hızda 30 km/litre gitmesi lazım (80-90 km sabit hızda ve 5. viteste). Ben eşimle binerdim ve toplam en az 200 kg binerdik çantalar falan. Şehirler arası gezmelerde bir depo benzinle yedeğe düşmeden 300 km civarı yol yapardık. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Değerli Naci abim öncelikle ilgin için teşekkürler yakıt durumum olmasi gerektiği gibi yaklaşık 22-25 kuruş arası benim ki hava filtresine baktım temiz gibi gözüküyor ama aldım yenisiyle degistircem abi Karbüratörde 1 tane sarı vida gördüm 2 yi göremedim siyah borunun üstünde 1 tane var
2 sarı vida hemen onun arkasındaki karbüratörde onunda aynı siyah borusu var arka arkayalar yani aynı açıdan gözükür
2 3 gün çalışmayınca benimkide nazlanıyor jigle istiyor
bide ben hava filtresini kontrol etmek için filtreyi söküp elimle kapatmıştım hava emişini rölantide bile acayip vakum yapıyor delik yok ise tabi
4 Teker Bedeni 2 Teker Ruhu Taşır..
Arkadaşlar Ön kilometre saati komple almam lazım nerden tedarik edebilirim ... Devir saatim bozuktu lehimle felan yaptım az cok 1-2 aydır kullanıyodum o şekil bugun yagmurda yandı yolda giderken onu komple degiştirmeyi dusunuyorum ist.içi satan veya guvenılır siteler varsa sureklı kullandıgınız soylersenız sevinirim.Selamlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:07 ----------
Benim derdimin çaresi yok heralde motor neden tek marşta çalışmıyor ustalara gıtsem gecıstırıyo mutlaka vardır bırsey ama cözemedım
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:05 ----------
Performans hava filtresi deneyen var mı arkadaşlar alğıgımız verimi olumlu olumsuz yazarsanız sevinirim
sayın arkadaşım bana biraz sanki markaya haksızlık ediyosun gibi geldi ben bu motor ile iki kişi hatta ortamızda birde köpeğimiz ile tek seferde 1600 km yaptım herhangi bir arıza ve yolda şişme filanda yapmadı herkez bu motorun okadar uzun yola dayana mıyacağını zannetmiyodu gözümü kararttım ve çıktım yola bence düzgüm bakım ve iyi kullanımla bakılırsa çok iyi sonuçlar veriyo
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:38 ----------
arkadaşlar ramzey 250 jinlun 250 keevay 250 ve 250 lik tüm motorların tamirine ve cooper model motorların tamirine başlanmıştır yer büyükçekmece
Az miktardaysa sıkıntı yok merak etme.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Bunlar önemli şeyler değil arkadaşım. Bence çok kafaya takıyorsun. Bunlar doğal. Sıcaktan/soğuktan genleşme/büzülme sesleri. Kafaya takma. Motorunun bakımı tamamsa binip keyf almaya çalış. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Ramzey Qm 250 model motorumun Ruhsatını kaybettim. Ruhsat çıkarma işlemlerine başladım. Hafta sonu Vizeye götüreceğim. Fakat Birkaç yıldır aktif kullanmadığım için bir çok sorunu var. Mesela sinyaller ve arka stop lambası yanmıyor. Devamlı sigorta yakması nedeniyle bu sorunun kısa devre olduğunu sanıyorum. Kısacası benim hafta sonuna kadar iyi ve pahalı olmayan bir tamirci bulmam gerekiyor. Mümkünse Bayraklı Bornova civarında bildiğiniz bir tamirci var mı?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)