Ramzey 250cc Chopper Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
22 Ağustos 2014, 22:41
#1941
bende imzadaki cub motosikletimi satıp dün qm250 aldım ve aranıza kaltıldım 40 sayfa kadar okudum
motosikleti didimden alıp bodruma 160 km getirdim herşeyine bakmıştım fakat yağına bakmak aklıma gelmedi motosiklet şuan 3000 km de ve 2000 km de debriyaj ve yağı değişmiş (sebebini anlamadım )tam emin değilim ama debriyajı değiştiren usta sanırım 1 litre yağ koymuş
bende bodruma 15 dk mola verip geldim herşey yolunda ertesi gün bi baktım yağ çubuğunda yağ yok 600 ml 20-50 ilave ettim tam dolu çizgisine geldi
acaba bu şekilde çok süpriz çıkartır mı bana çok hasar olmuşmudur ?????
Reklamlar
-
10 Eylül 2014, 22:45
#1942
250 cc bir motora 1,6 -1,7 litre yağ konulur ve 1000 km sonra 100 gr ilave edilir. yağın markası önemli değil artık bütün yağlar tse ve iso belgeli eskisi gibi dandik yağ kalmadı.markalara takılmayın.Birde sentetik yağ asla kullanmayın onu da yazdık defalarca, sebebini-sonuçlarını. Motorunuz yağ azaltıyorsa ilk yapacağınız eksoz gazını gözleyin. Dumanın rengi size arızanın türünü verir.Pistonların yağ sekmanları aşındıysa motor yağ azaltır. Debriyaja ayrıca yağ konulmaz. Yağı kapak izasına kadar koymayın. Fazla yağ piston tarafından dövülürken basınca sebep olur ve blokların arasından contaları aşırır, zorlar ve motor kompresyon kaybeder. Çabuk hararete kalkar. 10/40 10/50 ve 15/40 15/50 koyabilirsiniz. Bu motorun ön farını bulamayan yada kıranlar için önerim massey ferguson traktörlerin arkasına takılan kırmızı cam farlar var aydınlatması o kadar iyi ki orginalini kullanmak tamamen zarar diyebilirim. Bunu da birisi geçen sorduğu için yazdım.
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...68690938/detay
-
27 Eylül 2014, 12:21
#1943
Abiler gösterge ışıklarım yanmıyo. Ne yapablirim
-
08 Ekim 2014, 12:48
#1944
Ramzey QM 250 motorum var yeni aldım 3bin küsür kmde idi. bir sorunumuz var jikleyi çekmeden motor çalışmıyor, jikleyi çekip çalıştırdıktan sonra 4-5 km yol gidip kapatıyorum yine istop ediyor. yani benim motorum sürekli yarım jiklede gidiyor. bu da yakıt sarfiyatını arttırıyor. jikleyi sıfıra çekince gaz keser gibi bir ses benzin biterken çıkan ses gibi boğulup istop ediyor motor. benim aklıma karbüratörün kirli olabileceği geldi siz ne dersiniz simdiden sağolun.
-
16 Ekim 2014, 10:23
#1945
herkese selamlar uzun süredir konuyu takip ediyorum beycivan ve naci abi'nin fikri olsun yaşadıklarını bizimle paylaşması öneride bulunması olsun herşey için teşekkürler.
Benim de bi ricam olacaktı. Hava filte kutusu dagılmış vaziyette yenisini alma imkanımız var mı ben biraz araştırdım ama hiçbir yerde bulamadım yardımcı olabilir misiniz ?
Sen gitsen de peşinden geleceğim. Düşmediğim sürece senin için süreceğim...
-
20 Ekim 2014, 20:05
#1946
Merhaba harunkara arkadaşım.
www. ramzey.com.tr adresinden yedek parça kataloğunu açın. (aşağıda resmi var) Katalogdaki motosiklet bölümünden qm 250 yi seçip oradan da hava filtresi grubunu seçin. İstediğiniz ürünün hem resmi hem de fiyat listesi çıkacaktır. Ya da fitre kutusunu bir parçacıya götürüp benzer bir tane alabilirsiniz (belki mondial mct 250??). Son ik alternatif olarak da kutuyu tamir etme veya beycivanın önerdiği açık hava filtresi uygulaması yapabilirsiniz. Selamlar.
-
20 Ekim 2014, 23:40
#1947
Crapleo kardeşim sana özelden msj attım ordan bakabilirsin. Senin sorunun yakıtla ilgili olduğuna göre bunu ayarlayan parça biliyorsun karbüratör o kısıma yoğunlaşmak lazım. Eğer hava filtrende sorun yoksa ve manifold boğazın karbüratöre düzgün kelepçelendiyse , hava ayarın her iki tarafta eşitise (2,75 tur) geriye kalan seçenek hava - yakıt karışımı. sonuç olarak sizin bir karbüratörü sökmeniz - söktürmeniz gerekiyor. Ben karlı havalarda bir kere bile jikleyi açtığımı hatırlamıyorum. Ama nedense çoğu arkadaş bu yaz ayında bile jikleyle çalıştırıyor. Jikle telinizin karburatördeki kelebeklere komut ettiğini bir gözlemleyin.yine burdan sonucu bize bildirin. gösterge ışıkları yanmayan yanke_52 kardeşimizin sorunu içinde ön farın içinde bir kablo demeti mevcuttur soketlerden birisi kurtulmuş olabilir yada bir temassızlık olabilir. direk ışıklardan işe başlamak isterseniz gösterge panosunu alttan ve sonra üstten sökmek zorundasınız. sizi biraz uğraştıracaktır. bir püf noktası da sösterge ışıkları park lambalarının bağlı olduğu kablodan güç alır. hayırlı akşamlar naci abi selamlar.
-
25 Ekim 2014, 01:58
#1948
artık kış bakımı zamanı geldi bu kısımda sorularım konunuya en hakim beycivan abiye
bende yağı şimdiden değiştireceğim 10 40 düşünüyorum kış için uygun sanırım
karbüratör ayarınıda elle yapmak istemedim bulundugum bolgede hiç tanımadığım bi tamirci (ki tanıdıklarımda da iş yok feci kazıkçılar) dereceli senkron yapan bi aparatı varmış ve onla ayarlayabilirim dedi bu yöntemi öneririmisiniz çünkü karbüratör ayarsız şuan ondan eminim 5 gun çalışmasa jigle ile duman atarak çalışıyor ısınınca egzoz patlatıyor falan bi onceki motosikletimi elde taşınan egzoz gazı olcum cihazıyla yapmıştım (denk gelmişti tabi) gayet iyi bi sonuç aldım ama bunda 2 silindir var + egzozlar tam ayrı değil motor altından köprülü
bir sorun da ki bu çok sıkıntı olacak gibi 1.2. viteste hareket halinde iken debriyaja basınca tıkırdıyor bırakınca kesiyor 3. viteste yapıyormu emin değilim vites dişlisi rulmanları sıkıntılı olabilirmi?
(bu arada henuz 3500 km de aldıgımda 2800 filandı çok yatmış motor )
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------
bu arada bende sis farları için led kullandım ve çokta güzel oldu yarın bi foto çekip atarım
orjinalinden daha iyi aydınlatıyor ve toplamda 3+3 6 watt çekiyor uzun farı biraz kaldırıp yakın mesafeyi onlarla aydınlatıyorum
http://www.ledpasaji.com/mr16-12-v-3x1-watt-power-led-12v-tayvan-led-li-urun394.html
linkteki ledi sis far tasına kolayca gömdüm ampul etrafınada şerit ledi sardım tam 9 lu oldu
3 lüleri uzuna şerit ledi parka bağladım papatya gibi direk gözükmüyor arkadan yansıyor
birde bunlara çakar yaptım tek çakar devresi 4 röle ile parkta iken sellektor yapınca sırayla ledler çakıyor (böylece extra buton dugme kullanmadım mevcut kombinasyon da çakarlar gizli oldu ) çok güzel bi görüntüsü oldu (buarada videoda çekmek şart oldu )
bir şey daha çantalarımı takınca onlarında altına mavi çakarlarım var onları takıp gizliyeceğim
yanlış anlaşılmasın trafikte kullanmak için değil zaten cezası var sanırım çakarların
-
25 Ekim 2014, 23:51
#1949
Bu soruya benim gibi cevap verebilecek çok arkadaşımız vardır zaten ama kardeşimiz madem sormuş yardımcı olalım. Kış aylarının gelmesiyle kışlık bakımlarımızı artık yapmanın zamanı geldi dostlar. Hemen yağımızı hava filitremizi ve lastik ayarlamamızı bir elden geçirmek lazım. Markaya takılı kalmadan senede bir kez yağımızı değiştirmemiz gerekiyor (ben 2 kez değiştirmeyi öneriyorum.) ancak yaz ve kış aylarında malum farklı değerlerde yağ konulması icab ediyor. Ben motoruma kış aylarında 10w-40 1,7litre koyuyorum. ancak yağı koyarken motorun sıcak olmasına dikkat edin yağı motor sıcakken boşaltırsanız daha ince ve akışkan akar motor içinde kalmaz ve kısa aralıklarla marşa basarsanız (ben üstten hortumla üflüyordum) iyice süzülür.daha ince düşünenler için 1 lt dizel koyarak motoru çalıştırmadan eski yağı söküp atabilirsiniz. Eski yağıda kenara koyun atmayın doğaya aşırı zararı var.motorun bakımı için orasını burasını yağlamakta kullanırsınız. Yağı koyarken alt tıpayı hemen kapatmayın biraz aktığını görün ve akan o yağda eski yağın yeni yağ üzerinde siyah lekeler oluşturduğunu görürsünüz, o lekeler gidene kadar akıtın. karbüratör olayında da senkron ayarı yaptırmakta yarar var. ancak elle manuel ayarlamak isterseniz her iki karbüratöründe hava ayar vidasını 2,75 tur olacak şekilde çevirin ve gaz telinin gaz kelebeklerine eşit davrandığını gözlemleyin.karbüraötürün alttaki vidasını açıp biriken tortulu benzini de akıtın. egsozdan patlama yakıt+hava ayarının yanlış olmasından daha doğrusu benzinin yanmadan sıcak egsoz borusuna değerek çıkmasından oluşuyor. buji ateşlemesinden kurtulan fazla yakıt yada ateşleme zamanlamasının bozulmasıyla çiğ çıkan yakıt bunu yapar. mesala 100 lük cup motorlarda bunu sık sık görürüz.yarı otomatik olduğu için karbüratörden taşan yakıt piston tepesinde tam yanmadan çiğ egsoz borusuna süzülür. Debriyaj olayında da şanzuman ve rulmanlar o şekilde sıkıntı yapabilir ama siz sadece 1 ve 2 nci viteste gözlemlemişsiniz. debriyaj koluna bağlı olan tel kavramıyı eksik ayırıyor olabilir. Yada sıkıldıktan sonra tam serbest bırakmıyor olabilir. Onu da şöyle test ederiz. Motorun tekerleri havada iken çalıştırıp 1 den 5 e kadar vitesleri saydırın sonra geriye doğru düşürün 2 den 1 e geçerken boş vitesten kurtulmasa kavramadadır.Naci abimde okuduysa zaten yazar daha profesyonel olarak burda yazacaktır. herkese iyi tatiller.
-
27 Ekim 2014, 20:46
#1950
Beycivan adlı üyeden alıntı
akşamlar naci abi selamlar.
Sağ ol beycivan kardeş. Sana da iyi akşamlar. Mesajlarına bakınca maşallah formunda olduğunu anlıyorum. Allah kolaylık versin. Bebek te iyidir inşallah. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
01 Kasım 2014, 20:39
#1951
abi bebek oldu koca çocuk valla yıllar nasıl da geçti şu an 4 yaşında birde 5 aylık oğlan var.Nüfus artıyor Naci abi.Sizin yazılarınızı da özlüyoruz abicim bütüm forumdaki arkadaşlara iyi geceler.
-
02 Kasım 2014, 10:16
#1952
Maşallah, Rabbim ikisini de analı babalı büyütsün ve hayırlı evlatlar olmasını nasip etsin.
-
06 Kasım 2014, 20:49
#1953
Forum gene enkaz arkadaşlar noldu bize böyle. herkez motorlarını sattı da x5 e mi binmeye başladı...:-)
-
06 Kasım 2014, 22:06
#1954
ben halaa binmeye devam ediyorum ama yenilerdenim :D
-
07 Kasım 2014, 12:27
#1955
arada bir selam bile versek forumun canlı olduğunu anlarız arkadaşlar. hayırlı cumalar hepinize.
-
09 Kasım 2014, 01:46
#1956
abi çanta konusu kafama takıldı malum ben bu motosikletimle bi kaza yaptım bide tamirci dolandırınca çantalar kaldı tabi
şimdi deri daha sessiz ve geniş diorlar ki tecrube etmedim
orjinal çantaları da bi tamamlayıcı tabi çok büyük değiller ama hoş duruyordu
bide bunun maddi boyu var orjinal çanta 130 ve 200 tl 2 yerde buldum
deri çantalarda seçenek çok 150tlden başlıyor bu arada benim araç kırmızı hatta bi resim atayım
http://i1317.photobucket.com/albums/...ps87a5f067.jpg
bu orjinal hali (edit resmi düzgün atamadım şimdi düzeldi sanırım)
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:26 ----------
hansisine yöneleyim deri, plastik ?
-
10 Kasım 2014, 01:08
#1957
-
13 Kasım 2014, 09:27
#1958
Arkadaşlar, özel mesaj atmak yerine sorunlarınızı burada yazarsanız, elbette cevap veren birisi çıkacaktır. Ben bu motoru satalı yıllar oldu ama hatırladığım kadarıyla ve elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum. Ancak takdir edersiniz ki yıllar geçtikçe bazı bilgiler/tecrübeler yavaş yavaş unutulabiliyor. Ama burada bilgisi taze olan birçok arkadaş bulabilirsiniz. Beycivan arkadaşımız oldukça yardımcı olmaya çalışıyor. Aşağıda bana gelen bir mesajı ve benim cevabımı yazıyorum. Sorunu çözer mi bilmiyorum. Ama ortak akıl her zaman sorun çözebilir diye buraya aktarıyorum. Selamlar.
Naci63 adlı üyeden alıntı
01kubilay adlı üyeden alıntı
merhaba naci abi ben adanadan kubilay abi forumda biraz yazılarınızı okudumda bilgi danışmak istedim size bndede ramzey qm250 motorumu çok seviyorum ancak karburotorunde sanırsam bi sıkıntı var ve anlıyamıyorum motor ile giderken biraz yüklendigimde gaza bogulur gibi oluyor her ihtimale karşı karbürotorun içinde su felan vardır diye alttan içindeki pisligi döktüm ancak halen sıkıntı yaşıyorum bi bilginiz varmı bu konuda.
Merhaba. Hava filtre kutusu patlamış olabilir. Bunlarda kronik bir durum. bence hava filtre kutusunu söküp kontrol et. Yarık çatlak varsa silikonla ve tam kurumasını bekle. Hava filtresini de temizle. Selamlar.
-
15 Kasım 2014, 16:28
#1959
-
16 Kasım 2014, 04:26
#1960
Şahin abi elinden güzel işler geliyo maşallah
motorunda çok temiz görünüyo. iyi günlerde kullan
Allah kimsenin tekerine taş değdirmesin, selametle.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler