2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Herkese selamlar saygılar mutlu huzurlu haftasonları dilerim.Artık yaz kendini iyice hissettirdi hava sıcaklıkları 30 derecenin altına düşmeden seyrediyor.Bandırma erdek marma kıyısında olduğundan pazar tamamen denizde geçiyor bu arada ben yeni bir motor aldım.Wuxi dy 200. yağ soğutmalı ve 6 vitesli bir motor. Dayang firmasının ürünü oldukça seri bir motor. Makine kısmı honda dylan 'a benziyor boyu yerden biraz yüksek 1 nci vites hızlanması çok çok iyi.
http://www.motosiklet.net/forum/sati...uxi-dy200.html bu motorun mavi rengi. Şimdilik kullanıyoruz bakalım hepinize tekrar selamlar saygılar.
Hayırlı olsun Beycivan. Sıfır mı? Allah kaza bela vermesin. Güle güle bin. Scooter ne oldu? Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Öncelikle buradan Beycivan kardeşime telefondan verdiği destek için çok teşekkür ediyorum.
Şimdi gün içerisinde motorda hiç bir sorunum yoktu.Birkez eve gidip geldim gayet muntazam motorumu park ettim ve stop ettim.İşimi hallettikden sonra kontağı açtım marş düğmesine bastım ses yok.Dedim sabah marş basab sağlam motora şimdi ne oldu???
Sonra inceledim dikkat ettim ki bu seferde hem kısa ve uzun farlar yanmıyor,arka park ve stop lambaları da frene bsınca yanmıyor???
kısacası sonuç olarak durduk yere çıkan arızalar.
1) Elektronik marş düğmesi çalışmıyor,basıldığında hiç ses hareket yok.
2) Ön farlar (kısa ve uzunlar) yanmıyor
3)Arka lambalar yanmıyor
Çalışan kısımlar.
1) Sadece sellektör yapınca uzun yanıyor
2) Kornalar ikiside çalıyor
3) Tüm göstergeler çalışıyor
4) Sağ ve Sol sinyaller çaışıyor
Motoru kakıtarak çalıştırdık.Acaba dedik sigorta yanmış olabilirmi diye ama sigortası sağlamdı.Beycivan ın dediği gibi yaptığımızda marş motorunda hiç ses gelmedi.Ayrıca motoru kakıtarak çalıştırdıktan sonra yola çıktım Urla dan -İzmir e dönerken akü şrj göstergesine baktığımda 15 i gösteriyordu yani şarj ediyor ama kısa ve uzun farlar arka stoplar yanmıyor.Namıssız motor tüm lambaları patlatacak değil ya.Bu konuyu servislede enine boyuna konuşacağım.Daha dün 1000 km bakımını yaptırdım bugün de bu arızaçıktı başıma hadi hayırlısı bakalım.Canım çok sıkkın bu işe .
Dünya'da İki Şey Paylaşıldıkça BÜYÜR;
BİLGİ ve SEVGİ
Geçmiş olsun amca35. Bakım sonrası oluşabilecek arızalardan dolayı hep servisten süphelenmişimdir. Acaba neyi yanlış! yaptılar da bunlar oldu derim. Takılmamış bir soket, kopartılan bir kablo veya kırılan bir parça, yani serviste elemanın sebep olduğu ama korkusundan veya umursamazlığından söylemediği bir durum. Bazan kasıt olduğunu bile düşünürüm. Müşteri tekrar gelsin, tabi para da! Sizinki de tam servis sonrası olduğuna göre, incelemeyi bu yönde yapsanız iyi olur derim ben. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Arkadaşlar mrb.daha öncede yazmıştım ama bi cevap alamadım. Ramzey QM 250 lerin bu yan çanta demirlerinden istiyorum.yardımcı olursanız sevinirim.
hayırlısı olsun beycivan hocam. bende satıyorum motoru cc yükseltmek istiyorum. bakalım hayırlısı. http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...1757096/detay/
naci abi motor sıfır değil ancak arkadaşımdan aldım temiz bakımlı wuxi dy 200 vites aralıkları uzun ve titreşimsiz bir motor scooteri bu arkadaşa verdim bunu aldım bugün koruma demiri bosch korna,röle taktım en kısa zamanında resimleri yükleyeceğim kısmetse.dediğin gibi abi servisçiler hep işin üçkağıt kısımlarını öğrenip bundan para kazanmaya çalışırlar bu arkadaşın arızası marşa basılan düğmenin altındaki kablolardan yada düğmeden de olabilir ancak marş rolesini direk deydirdi yine tık yok kesin bir kurnazlık var.benim endişem konjektör.kasap35 durumu yaz abicim öğrenelim
Sanırım bu konuda kimsenin söyleyebileceği birşey yok. Benim aklıma şu üç şey geldi:
1. Bayi vasıtasıyla fabrikadan istemek. (muhtemelen bu parça yok diyecekler)
2. Daha önce kaza yapmış ve pert olmuş bir motordan veya bu demirleri çıkarmış birinden çıkma almak (bulmak oldukça zor)
3. tanıdık bir demirci/kromcu'ya gidip yaptırmak. Bence en makulü bu. Kolay gelsin.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Selamün Aleyküm; Cümleten herkezin Mihraç Kandili Mübarek olsun.
Beycivan yeni motorun hayırlı olsun,ALLAH kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.
Ali motorunu satıyorsun şimdiden hayırlı olsun umarım tez zamanda hayırlı bir müşteriye satarsın işin rast gitsin kalbin neşeyle gülümsesin.
Naci abicim bilgiler için çok teşekkür ediyorum.
Neticeye gelirsek; bu sabah motoru kaktırarak çalıştırıp doğru servise gittim motoru bıraktım sonra işlerime devam ettim.Yaklaşık 2 saat sonra servisden aradılar; abi müsayitsen gelebilirsin motorun hazır dediler.Şaşırdım ve bir hışımla işlerimi halledip servise geri döndüm.Neymiş sıkıntısı derdi dedim? Abi bu aralar fazla iri çukurlara girdin mi? 100 km sürati geçip motorda vibrasyonu arttırdın mı? diye sorunca bir süre göz göze bakıştık, halden anladı başladı gülmeye
Motorun benzin deposunun altındaki kablolardan biri gerilince yerinden çıkmış,abi biraz uğraştık depoyu söktük ama çıkan kabloyu bulduk sağlamlaştırdık dedi şimdi çalışıyor lambaların yanıyor bundan sonra yollarda aman derin çukurlara lakalara dikkat et dedi.Bu motorlarda kablolar malüm dedi çok güzel söyledi.Sağ olsunlar bir kuruş dahi almadılar yolun açık olsun dediler.Şimdi servis benim için fabrikadan sıfır hidrolikleri tam basılı ön maşa amortisör getirtiyor.Abi yeni amortisörleri takınca muhtemelen önden gelen takırtıyı kesecektir dedi arkadaş, malüm abi 6 yıl depoda yatmış motor süspansiyon seviyesi yarının altında biz garanti kapsamında getirtelim takalım neticeye o zaman bakalım dedi.Eğer bu üzerindekilere hidrolik basarsak ufak bir ayar kaçarsa işimiz zor dedi dengeyi bozarız dediBende haberler böyle motor çalışınca çok mutlu oldum ustanın boynuna sarıldım valla yanacıklarını öpücüklere boğdum.
Dünya'da İki Şey Paylaşıldıkça BÜYÜR;
BİLGİ ve SEVGİ
Öncelikle Herkeze Selamlar.
scooter sonrası ilk vitesli motorumun ramzey olmasına karar verdim gerek fiyat gerek sağlamlık anlamında. bu marka ve modele ön yargımın yok olmasının sebebide bu forum ve değerli yorumlarını esirgemeyen ramzey kullanıcılarıdır.
geleyim soruma bir çok bilgiyi başlık üzerinden edindim ancak egzost beni oldukça düşündürmekte hakkında bilgi bulamadım geçenlerde bakmak için gittiğim bir qm250 scooter imden dahi kısık ve şehir içerisinde duyulmayacak bir ses vermekteydi sanırım içerisinde susturucular mevcut.
şimdi bu susturucu çıkarılırmı? yada egzos kesilirmi? uzunlukları zaten kısa ve motorda tek hoşuma gitmeyen yan bu ve sesi çıkmayan bir cruiser motorda bana göre değil bunun bir çözümü varmıdır? cevap yazarsanız çok sevinirim.
Değerli kardeşim sen yeterki ses de bunu hiç sorun etme motorun ekzostları açılıyor hatda sıfır performans chopper ekzost bile takıyorlar ancak bunu yaptığında mutlaka serviste ayar yaptırman gerekecektir çünki yaptırmazsan bu seferde çok benzin yakacaktır.Önemli bir not: Motoru sıfır alacaksanız motorun rodajı bittiğinde ekzostlardan çıkan ses dahada güçleniyor ki benim ekzostlar orjinal ve şu haliyle sesleri oldukça mükemmel.Ancak ne varki motorun vize zamanı geldiğinde muayenede sorun çıkabilir.Gerçi bende ileride paramı denkleştirdiğimde kendime sıfır chopper performans ekzost taktıracağım ama şimdi kilometre 1200 e geldi artık gaz açmanın zamanı geldi motor rahatlıkla 110 km sürati görüyor ki daha basmadım bile.Ama dediğim gibi şu haliyle bile ekzostlardan çok güzel ses çıkıyor.
Daha detaylı bilgi almak istiyorsanız ya Beycivan a yada Kasap 35 e danışınız.
Kasap35 in motorunun ekzostları açık kesilmiş durumda tank gibi ses çıkıyor
Dünya'da İki Şey Paylaşıldıkça BÜYÜR;
BİLGİ ve SEVGİ
Eksozun içindeki susturucuları alır odaları delerseniz muayenede size sıkıntı, çevreye gürültü, yakıtta artış, çekişte azalma olur. İllaki ses derseniz hiç eksozla oynamayın eğer açık hava filtelerini takıp hava ayarını düzgün yaparsanız çok sert ve dolgun bir ses alırsınız ancak bu ses filtrelerin emişlerinden çıkar yakıt düşer çekiş artar son hızı yüksek olur denenmiş tecrübe edilmiş ve foruma geçmiş aylarda bolca yazılmıştır. Eksoz modifiyesi için matkap salma olayı susturucuyu çekip alma iyi bir fikir değildir.saaygılar
slm arkadaşlar bu motordan bi tane gördüm 2. el ilanlarda 3000 km de 2010 model kaç para eder ? alınır mı titreşim abartı derecede var mı ? sıcaklanınca motor benzin kokusu felan yayıyormu bu motor kullanımı nasıl seri kalkıyormu zorlamaya gelirmi :D
ha ha ha...
ozan rampa yukarı aşağı düz yolda hertürlü 2 kişiyle bile senin race ine toz yutturacağına kefilim . 120-130 hertürlü zorlanmadan kasmadan gidiyor. titreşim o bir crusser yoruma gerek yok amerikada bobber e biniyorlar ve özel yaptıyor (amartisörsüz) benzin kokusunu severim ama koku yok...
Merhaba iyi günler. Forumda mesaj atan bir kardeşimizin cevabını buraya yazıyorum bu konuyu telefonla da soru soran oluyor. 1 nci sorunuza cevaben 4000 km de 2006 model motor için 2000 tl aslında ne çok ne fazla ancak kullanıcısına bakmak lazım neden derseniz 500 km de bile sübapları eğrilten krank bilyeleri dağıtan çok kişi var almadan önce işinin ehli olduğundan emin birisine göstermenizde fayda var.2 ncisi bence motorun ekso sesinden ziyade motorun çalışma sesindeki tok ve sert bir ses daha makbul. neticede 100 cc lik bir motor eksozundan 500 lük makine sesi almak çok zor değil velevki zararlarını da yazdım. Ama ben illa ses istiyorum derseniz eksoun orta kısmındaki orta susturucuyu çıkartıp alın bu gür bir sesin çıkmasına yeterli gelecektir. 3 ncü soruda ise motorun bakımları için bir takım buji yağ yağ filtresi hava filtresi balataların ve hidrolik yağın kontrolü ön amortisör yay ve yağının kontrolu rolanti ayarı sübap ve hava ayarı gibi ayarlar gerekir ancak bu ayarlardan hepsi aynı anda değil belirli km ve zamanlarda yapılır. Siz eksoz için sadece oreta susturucuyu aldırın be eksoz çıkışına 2 delik açtırın.Motorcu kendi tavsiyesini söyler ve size onun yapılması yönünde tavsiyede bulunur aksine siz para verdiğini halde sizin değil onun dediği olur.Herkese selamlar.
Tüm arızalar giderildi motorum maaşşallah canavar gibi artık hiç beni yormuyor.Yukarıda saydığım tüm arızalar tek bir sebepten ötürü meydana gelmiştir.Servisteki ustam iki saat içinde olayı çözdü ve parada almadı.Yukarıdaki arızalar benzin deposunun altından geçen kablonun biri jakından çıkmış.Hal böyle olunca lambalar yanmadı marş basmadı.Uzun yolda derin çukurlara vefazlavibrasyona dikkat etmek lazım.Hiç ummadığınız ve görülmeyen ulaşılamıyan bir yerden kablolar yerinden çıkabilir.
Beycivan ve Naci abicim nasılsınız? Keyifler nasıl? Valla bizim buralarda sezonu fena açtık sürekli uzun yol yapıyruz.Ben ve motorum birbirimize fena alıştık. Grupla beraber yaklaşık 2000 km yol yaptık.Ramazana kadar son sürat gezilere devam.Balıkesir motosiklet festivaline gelip gelmememiz hanüz belli değil.
Hafta sonu Çeşme ve Karaburun dolaylarındaydık ve müthiş keskin virajlarda yol almak benim açımdan oldukça deyim kazanmak ve iler sürüş teknikleri bakımından çok yararlı oldu.
Dünya'da İki Şey Paylaşıldıkça BÜYÜR;
BİLGİ ve SEVGİ
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)