Ramzey 250cc Chopper Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Haziran 2011, 10:08
#1481
Abi elimde ölçüm yapabileceğim voltmetre ve benzeri cihaz yok, sadece tornavida, pense, alyanlar, anahtar takımı vs. var, birkaç tane sigorta alıp yaka yaka sanayiye kadar gitsem, acaba çok masraf çıkarırlarmıki? yada oto elektrikçileri mi anlar?, akünün soketlerini çıkarıp üfleyip temiz olup olmadığına bakıp tekrar taksam bir işe yarar mı acaba?
Teşekkürler abi.
Çalışmak herşeyi fetheder.
Reklamlar
-
04 Haziran 2011, 11:56
#1482
Herkeze günaydın.Yeni montumu aldım tam korumalı ancak fazla terletmeye başladı,bu nedenle bugün gidip yazlık mont alacağım sonrada motor için ön cam ölçüsü vermeye gideceğim.Nasipse pazar sabah İzmir-MT ile kuşadasındayız.İzmir etkinlikler son hız devam ediyor.Televizyonlarınızı açmayı unutmayın bugün ve yarın İzmirde Türk Hava Kuvvetlerinin 100.yıl etkinlikleri kapsamında hava gösterileri var.Motorlarımızın orjinal çantaları yetersiz kalıyor bu nedenle uygun fiyatda kilitlenebilir deri çantalar taktıracağım.
Dünya'da İki Şey Paylaşıldıkça BÜYÜR;
BİLGİ ve SEVGİ
-
04 Haziran 2011, 15:15
#1483
Deri çanta taktırdığınızda resimlerini ve fiyatını bizimle paylaşırmısınız?
Bugün evimin karşısındaki elektrikçiye gösterdim sigortaları sizde varmı dedim, oda yokta ben bunu yapayım dedi, bir kablo bağladı sigortanın iki ucuna, amperine bakarak, normal sigorta 15 amper miş abi yaklaşık 20amperlik bişey lehimlediğini söyledi, dene dedi, buda atarsa yedeğinide bağlarım oto elektrikcisine kadar gidersin dedi, ancak sigorta atmadı, yaklaşık 15km yol yaptım, ki dün 150metre gidince atmıştı, elektrikcinin dediğine göre kablosu ince geliyomuş kaldıramadığından patlamış, peki ya 2700 km aynı sigortayla nasıl gitti bu motor?
Çalışmak herşeyi fetheder.
-
04 Haziran 2011, 17:33
#1484
akünün amper değerinden fazla değer içeren sigorta taktığınızda sigorta ya hiç atmayacak ve elektrik tesisatını bloke edecektir yada atması gecikerek konjekörden başlayarak beyin ve bobine kadar elektrik sistemine bağlı devre elemanlarına zarar verekcektir eğer siz olması gereken amperde bir sigorta takıyor ve sık sık atıyorsa kabloların bir noktasında kısa devre yada saşe alıyordur. sigortanın atmasının bir sebebide aküyü sarj eden konjektörün fazla akım göndermesidir, bu durumda aküde hasar görücektir. bu motorun amperi 15 olamaz onuda belirtmek istiyorum saygılar hepinize
-
04 Haziran 2011, 22:49
#1485
Ahmet Said adlı üyeden alıntı
Sevgili abilerim, ilk ciddi sorunumla karşınızdayım, 3 gündür kullanmadığım motorumu bugün akşam üzeri kullanayım derken 100metre sonra ışıklarım söndü, göstergelerim durdu, bende sağa çekip kontağı kapattım, tanıdığım bir abimi aradım ve sordum, sigortamın yandığını yedeğinin oldugunu değiştirmemi söyledi ve tarif etti, yaptım yedek sigortayı taktım 50metre sonra ışıklarım gene söndü bu sefer ışıklarım sönük vaziyette dikkatlice eve geldim. elimde iki yanık sigorta var, sanırım elektrik aksamında bir problem var, böyle birşeyle daha önce karşılaştınızmı? önerileriniz nelerdir?
Benim de zamanında benzer bir durum başıma geldi. Ancak benim durumda sadece uzun farı yaktığımda sigorta atıyordu. Sanırım sorunun kaynak noktası, benzin deposunun altından geçen kablo demetinin, deponun altında sıkışmasından dolayı kısa devre yapması. Kısa devrenin olduğu nokta, hatırladığım kadarıyla, deponun sürücü koltuğuna bitiştiği yerin altı. Elektrikçinize bu noktayı özellikle kontrol ettirip, kısa devreyi bulunuz. Sigortayı da kitapta önerilenden yükseğini takmayınız, yoksa başınıza daha büyük sorunlar açılabilir. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
04 Haziran 2011, 22:51
#1486
abi seni görmek yazılarını okumak ne güzel beklenmedik bir süpriz oldu Naci abi bize.Abi benim bu Bmw olayını beklemeye aldım ancak çocuğun doğumundan sonraki bir zamanda yine gündemde olucak şimdilik gidiyor bakalım herkese selamlar hürmetler.
-
04 Haziran 2011, 23:27
#1487
Beycivan adlı üyeden alıntı
akünün amper değerinden fazla değer içeren sigorta taktığınızda sigorta ya hiç atmayacak ve elektrik tesisatını bloke edecektir yada atması gecikerek konjekörden başlayarak beyin ve bobine kadar elektrik sistemine bağlı devre elemanlarına zarar verekcektir eğer siz olması gereken amperde bir sigorta takıyor ve sık sık atıyorsa kabloların bir noktasında kısa devre yada saşe alıyordur. sigortanın atmasının bir sebebide aküyü sarj eden konjektörün fazla akım göndermesidir, bu durumda aküde hasar görücektir. bu motorun amperi 15 olamaz onuda belirtmek istiyorum saygılar hepinize
Abi o zaman yarın yeni sigorta alıp tekrar atarsa o zaman bir oto elektrikcisine göstereyim, boşyere zarar görmesin motor, bugün 30km içerisinde atmadı henüz elektrikcinin bağladığı sigorta. bu motorun amperi 15 olamaz derken neyi kastettin abi?
Çalışmak herşeyi fetheder.
-
05 Haziran 2011, 00:16
#1488
Ahmet Said motorun elektrik üreten kısmı alternatördür daha doğrusu içindeki sargılar manyetik alan oluşturarak manyeto içinde atlamalı alternatif akım üretir ve bu akım konjektör ile düzenlenerek aküyü şarj eder. Marşa basıldığında aküden 50-60 ampere kadar bir akım çıkar o nedenle akü kutup başlarındaki kırmızı ve siyah kablolar tesisattaki en kalın kablolardır ve bu sigorta dikkat edersen marş rolesinin ucuna bağlıdır sebebi en fazla amper çeken devre elemanı marş rolesi ve marş motorudur. motor 15 amperi direk üretemez ancak aküden çıkan akımın amperi yüksek olur ama. ben eski motorda sargıları kalınlaştırarak 16 v üretmeyi başarmıştım ama sık sık konjektör yanıyordu. yani naci abinin dediği gibi depo aldında ve ön far tasının içindeki elektrik kablolarına siz yine de bakın ve 15 amperlik 1 i yedek olmak üzere 2 sigorta bulundurun.
-
05 Haziran 2011, 09:51
#1489
Teşekkürler abi, bugün iki-üç adet orjinal sigortanın aynısından alıp deneyeceğim, naci abinin belirttiği yeride kontrol ettireceğim, sonuçları sizinle paylaşırım
Çalışmak herşeyi fetheder.
-
05 Haziran 2011, 11:58
#1490
Beycivan adlı üyeden alıntı
abi seni görmek yazılarını okumak ne güzel beklenmedik bir süpriz oldu Naci abi bize.Abi benim bu Bmw olayını beklemeye aldım ancak çocuğun doğumundan sonraki bir zamanda yine gündemde olucak şimdilik gidiyor bakalım herkese selamlar hürmetler.
Sağol Beycivan arkadaşım. Bmw konusunda hakkında hayırlısı olsun diyorum. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
06 Haziran 2011, 01:14
#1491
herkese slmlar.dün gece izmir kuşadası yaptım zenon muhtesem gösteriyor,zincir oring olmasından mı bilmiyorum hiç zincir sesi yok,ayrıca dijital gösterge taktım şu bisiklet göstergelerinden sigma 509 tam gösteriyor iki kişi 147 gördüm daha hızlanıyordum fakat ön tekerdeki bir problemden dolayı yavaşladım sorun dıskte yada balatada, sehpaya aldım tekerleği çevirdim sıkısık yanı fren sıkıymış gibi ve disk ateş gibi elimi yaktı hemen tekeri söktüm baktım bişey göremedim, eşim vardı çok uğraşmayayım dedim yerine taktım baktım rahat dönüyor yola devam ettim yaklasık 20 km sonra bir bakayım dedim tekerlek normal dönüyor ama disk el yakıyor daha önce hiç bakmadım ısınıp ısınmadığınıda bilmiyorum ama diks frenlerin ısındığı zaman daha iyi tuttuğunu iyi biliyorum acaba bu normalmidir yoksa bir arza varmıdır?
-
06 Haziran 2011, 02:36
#1492
Cümleten iyi geceler,hafta sonu cumartesi gece ve pazar tüm gün kuşadası motofest süperdi.Kaldığımız Önder Camping ise bir harika öğlenden sonra havuz sefası ayrı bir keyifti.Ancak cumartesi gece kuşadasına gelirken sinyallere bir hal oldu,kısa ve uzun farlar yanıyor fren ve stoplar yanıyor sislerde yanıyor ancak sinyaller ve dörtlüler çalışmıyordu.Bugün gündüz seleyi açtım flaşöre baktım kenarı erimiş yanmıştı.Acaba bu neden olmuştur? Flaşörün yanması yani siyah kısmının bir köşesi erimişti.
Rodajım iyi gidiyor.Dönüş yolunda 95 km sürati gördüm vibrasyon iyice azalmaya başladı artık motor rahat gaz yemeğe başladı.
Dünya'da İki Şey Paylaşıldıkça BÜYÜR;
BİLGİ ve SEVGİ
-
06 Haziran 2011, 16:41
#1493
kasap35 adlı üyeden alıntı
herkese slmlar.dün gece izmir kuşadası yaptım zenon muhtesem gösteriyor,zincir oring olmasından mı bilmiyorum hiç zincir sesi yok,ayrıca dijital gösterge taktım şu bisiklet göstergelerinden sigma 509 tam gösteriyor iki kişi 147 gördüm daha hızlanıyordum fakat ön tekerdeki bir problemden dolayı yavaşladım sorun dıskte yada balatada, sehpaya aldım tekerleği çevirdim sıkısık yanı fren sıkıymış gibi ve disk ateş gibi elimi yaktı hemen tekeri söktüm baktım bişey göremedim, eşim vardı çok uğraşmayayım dedim yerine taktım baktım rahat dönüyor yola devam ettim yaklasık 20 km sonra bir bakayım dedim tekerlek normal dönüyor ama disk el yakıyor daha önce hiç bakmadım ısınıp ısınmadığınıda bilmiyorum ama diks frenlerin ısındığı zaman daha iyi tuttuğunu iyi biliyorum acaba bu normalmidir yoksa bir arza varmıdır?
Ali selamlar. Disk frenlerin ısındığı durumda daha iyi tutacağını sanmıyorum. Örneğin Honda'nın araçlarında frenleri soğutmak için hava kanalları oluşturduğunu biliyorum. Hatta ısınma durumuna sebep olan temas fazlalığının aşınmaya da olumsuz etkide bulunacağını tahmin ediyorum. Disk üzerinde çiziklerin meydana gelmesine sebep olan bu olay ilk başlarda iyi tutuyor hissi verse de bir süre sonra fren disklerinin değiştirilmesini gerektirmez mi?
Şu adreste de bir takım açıklamalar yapmış arkadaşlar : http://www.motosiklet.net/forum/moto...leri-olur.html
Herkese keyifli sürüşler...
-
06 Haziran 2011, 17:48
#1494
7g24s adlı üyeden alıntı
Ali selamlar. Disk frenlerin ısındığı durumda daha iyi tutacağını sanmıyorum. Örneğin Honda'nın araçlarında frenleri soğutmak için hava kanalları oluşturduğunu biliyorum. Hatta ısınma durumuna sebep olan temas fazlalığının aşınmaya da olumsuz etkide bulunacağını tahmin ediyorum. Disk üzerinde çiziklerin meydana gelmesine sebep olan bu olay ilk başlarda iyi tutuyor hissi verse de bir süre sonra fren disklerinin değiştirilmesini gerektirmez mi?
Şu adreste de bir takım açıklamalar yapmış arkadaşlar :
http://www.motosiklet.net/forum/moto...leri-olur.html
Herkese keyifli sürüşler...
evet ben formula 1 gittim şimdi düşününce onların diskler karbon alışımlı 800 derecede ısınıp iyi tuttuğunu hatırlayıp yazdım.ama benim frenler el yakmasına rağmen normal tutuyordur bilmiyorum hiç başıma gelmedi senin aklında olsun kardeşim evden işe vardığında bir yoklasana elini yakıcak kadar sıcakmı kardeşim ctesi aradın bir görüşmek nasıp olmadı su mt grubuna takılalamm?ı
-
06 Haziran 2011, 23:20
#1495
Bugün 15 Amperlik patlayan sigortanın aynısını aldım (3tanede fazla aldım). Elektirikcinin yaptığı dıştan sarılmış telli olanla değiştirdim, patlamadı, yaklaşık 10-15km boyunca bir sorun çıkmadı.
Ayrıca motorum ilk defa tamirci yüzü gördü -benim elimdeyken. Subab ayarı yaptırdım ve eksik olan yağını koydurdum, sanki daha bir iyi oldu sesi felan -motordan gelen- değişti gibime geldi. Hava filtresi ve bujileride kontrol ettircektim, abi henüz 2600km de gerek yok buna dedi, kirlenmemiştir filtren dedi. Daha motorun açılmadığını yaklaşık 2000 km sonra ideal düzeye ulaşacağını rodajda oldugunuda ekledi. Toplam 25lira verdim, yağ ve subab ayarına. Ve yolda gelirken çalışan kornam evin önünde durunca çalışmamaya başladı, usta motor kapağını çıkartırken konjektöre zarar vermiş olabilirmi? Ancak öyle olsa farlar ve diğer herşey çalışıyor korna çalışmıyordu, sonra açtım kapadım birşeyler yaptım çalıştı. birdaha açıp kapayınca tekrar kesildi sesi, yarın gündüz gözüyle bir bakacağım.
Çalışmak herşeyi fetheder.
-
07 Haziran 2011, 10:03
#1496
kasap35 adlı üyeden alıntı
evet ben formula 1 gittim şimdi düşününce onların diskler karbon alışımlı 800 derecede ısınıp iyi tuttuğunu hatırlayıp yazdım.ama benim frenler el yakmasına rağmen normal tutuyordur bilmiyorum hiç başıma gelmedi senin aklında olsun kardeşim evden işe vardığında bir yoklasana elini yakıcak kadar sıcakmı kardeşim ctesi aradın bir görüşmek nasıp olmadı su mt grubuna takılalamm?ı
Ali dün iş dönüşü baktım ama benim diskler soğukla ılık arası bir durumdaydı. Hatta normalde motoru çalıştırmadan ittirerek götürdüğüm zaman ön diskten sürtünme sesi geliyor. Hiç aklıma gelmemişti ısınıyor mu diye bakmak Bu vesileyle kontrol etmiş oldum.
Bu arada yakıt tüketimi biraz düşmeye başladı. Önceki benzin alışıma göre 30km daha fazla yol yaptım.
Herkese keyifli sürüşler...
-
07 Haziran 2011, 11:26
#1497
[QUOTE=7g24s;2373158]Ali dün iş dönüşü baktım ama benim diskler soğukla ılık arası bir durumdaydı. Hatta normalde motoru çalıştırmadan ittirerek götürdüğüm zaman ön diskten sürtünme sesi geliyor. Hiç aklıma gelmemişti ısınıyor mu diye bakmak Bu vesileyle kontrol etmiş oldum.
Bu arada yakıt tüketimi biraz düşmeye başladı. Önceki benzin alışıma göre 30km daha fazla yol yaptım.
Herkese keyifli sürüşler...[/QUO
slm kardeşim o sürtünme bendede var her motorda var aslında az bişey sürtünüyor normaldede tekerlegi sehpaya alıp döndür rahat dönüyomu diye ama ısınmadıysa sanırım benim balatalara el etmak gerek benim ısınıyor ve ve sıkı olduğu için suanda çok yakıyor benzini, yeni bir benzinci buldum hem benzin ucuz hem garantili diyolardı aldım bu çınarlı yolunda aytemiz benzin istasyonu var akdemir plazanın yanında 4090 lt resi kuyruk oluyor bazen pazar günleride 4000 kadar düşüyormuş ordan aldım suanda herhangi bir sorun olmadı aklında olsun.
-
07 Haziran 2011, 13:42
#1498
motorun ön frenleri durmaya yakın sert sıkıldığında eski fordların balataları gibi gıcırt gıcırt diye (benim hoşuma giderdi) öterler.balatalar her iki yönden de diske bir miktar temas edebilirler. Bu bir arıza değildir ancak kullanmadığınız halde fren diskinde yüksek bir sıcaklık var ise motorun tekerini elle çevirip bakmak gerekiyor. Bunu herkes kolayca anlayabilir. tekerleğin serbest dönüş hızını aşırı kesen bir baskı varsa freni biraz gevşetmek gerekiyor. Ahmet Said konjektörde sorun olsaydı motorun elektrik düzeni arıza yapar farlar sinyaller motorun çalışma sesinden belli olurdu kornaların soketleri yerinden çıkmıştır yada kablolar bir yerde ezilmiş olabilir. motoruna alıştıkça sorunları da kendi kendine çözeceksin inşallah.herkese hayırlı mesailer.Naci abi bizim motorcu kahvesine sık sık gelen 112 acilde çalışan bir ambulans şoförü motorcu abimiz vardı. Her geldişinde sık sık kaza yerlerinden bahseder özellikle motor kazalarından bu aralar çok sık bahsedince milletin (hatta ocakçının) canı fena sıkıldı en sonunda erifi uğrattılar. İyke bu foruma üye falan değil "arada bir girip bakıyorum" deyince aman abi sakın orda da yazma valla mt grupları seni linç eder dedim. herşeyi bilsende herşeyi konuşmak fuzuli oluyor insan için.
-
07 Haziran 2011, 13:48
#1499
Beycivan adlı üyeden alıntı
motorun ön frenleri durmaya yakın sert sıkıldığında eski fordların balataları gibi gıcırt gıcırt diye (benim hoşuma giderdi) öterler.balatalar her iki yönden de diske bir miktar temas edebilirler. Bu bir arıza değildir ancak kullanmadığınız halde fren diskinde yüksek bir sıcaklık var ise motorun tekerini elle çevirip bakmak gerekiyor. Bunu herkes kolayca anlayabilir. tekerleğin serbest dönüş hızını aşırı kesen bir baskı varsa freni biraz gevşetmek gerekiyor. Ahmet Said konjektörde sorun olsaydı motorun elektrik düzeni arıza yapar farlar sinyaller motorun çalışma sesinden belli olurdu kornaların soketleri yerinden çıkmıştır yada kablolar bir yerde ezilmiş olabilir. motoruna alıştıkça sorunları da kendi kendine çözeceksin inşallah.herkese hayırlı mesailer.Naci abi bizim motorcu kahvesine sık sık gelen 112 acilde çalışan bir ambulans şoförü motorcu abimiz vardı. Her geldişinde sık sık kaza yerlerinden bahseder özellikle motor kazalarından bu aralar çok sık bahsedince milletin (hatta ocakçının) canı fena sıkıldı en sonunda erifi uğrattılar. İyke bu foruma üye falan değil "arada bir girip bakıyorum" deyince aman abi sakın orda da yazma valla mt grupları seni linç eder dedim. herşeyi bilsende herşeyi konuşmak fuzuli oluyor insan için.
peki bu balataları nasıl gevşeticez?
-
08 Haziran 2011, 02:56
#1500
Ali bir xenon far seti buldum. Fiyatı epeyce ekonomik. Senin taktırdığın bunun gibi bir şey miydi?
- Lumens: 3500 LM
- Bulb type: 35W
- Voltage in: 9~17V
- Normal current: 3.2A
- Max current: 5A
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler