Deri çantalar güzel olur. Alın sizlere bir grup çanta örneği. Bunlar arasında, ön taraf sosis, arkaya çiftli yan çanta ve sisi bar çantaları. Seç beğen al:
http://www.feyizoglu.com/Armode/171
Deri çantalar güzel olur. Alın sizlere bir grup çanta örneği. Bunlar arasında, ön taraf sosis, arkaya çiftli yan çanta ve sisi bar çantaları. Seç beğen al:
http://www.feyizoglu.com/Armode/171
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Beycivan hocam geçmiş olsun. Dönüşüne çok sevindim. Özlemişim yazılarını
Beycivan hocam abicim hoşgeldin... Senden öğrendik açık hava filitresini senden öğrendik hava ayar yapmasını sen ve naci abim bitanesiniz inan çok üzülüp ağlamıştım senden naci abiden öğrendiğimizi yeni ramzeyci arkadaşlarımıza aktarmaya çalıştık artık ustalar tamam inan açık hava filitrelerimi sırf senden öğrendim diye çıkarmadım abi :d şimdi benimde sorum var abi motordan sibob vurmasınada benziyor ses ama eksantirik zincirindende şüpeleniyorum sanki motor buloğuna sürtüyormuş gibi bir ses var sizce neolabilir ustalarım..saygılarımla
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:31 ----------
yen iramzeyci kardeşim ben kendi servislerine gitmiyorum yapa biliceğim sorunları kendim yaparım yapamıycamı kendi servisimime götürüm oda uçyoldan karabağlar tarafına giderken sol tarafta egebaki var orda herkonuda yardımcı olurlar ama motorun yeni olduğu için bence ihsan abi ve emrenin servislerinden birine gitmen daha iyi olur garantiden değiştirilicek parçalrın olabilir.kazasız belasız sürüşler arkadasım aslında bukadar izmirli ramzeyci oldu bu formda biyerde bulluşma ayarlayıp tüm sorularınızı sorunlarınız elimden geldiğince çözmeye çalışabiliriz emre ve ihsan abi bu taşta size :D abi ben bilmiyodum ama bekar olduğunu aslında engüzeli bak karışan yok geziyon negüzel:D..
Ek bir soru da benden; Birtürlü sesin geldiği yeri bulamamakla beraber nden ses geldiğini anlamadık.Motorun ön tarafından bozuk yada hafif taşlı yollara girdiğimizde ki bu en çok 1.ci kordonda parke yolda oluyor sürekli Takır Takır ses geliyor.Benim bildiğim bu tür yolda giderken sadece amortisörün fıss fıss fıss diye hava sesi gelmesi lazım bizden takırdama geliyor.Hani takırdamayı geçtik etraftaki insanlara karşı mahçup oluyoruz murat124 gibi olduk
Dünya'da İki Şey Paylaşıldıkça BÜYÜR;
BİLGİ ve SEVGİ
öncelikle herkese teşekkur ederim bilgi verdiginiz için.. Bozyaka ssk tarafındaki servisin numarası varsa bana msj olarak iletirseniz sevinirim.
o durum bendede var anlamadım nerden geliyo bi çukura girdiğinde falan önden tak tak sesler geliyo nerden geliyo çözemedim onu bilen arkadaşlar yardım
Sevgili kardeşlerim bende sizleri çok özlemiştim. Hayalimde hep bütün forum kardeşlerimle bir arada toplanmak tanışmak sabah kadar bir denizin kumsalında türküler sazlar çalmayı istemişimdir. Yurdun 4 bir yerinden motorcularla buluşmayı hepimiz isteriz.Kasap35 kardeşim bana motorun şu anki km si ve genelde ortalama hızını söyleseydin sana daha net bir şeyler yazabilirdim. Ramzey 250 lerin pek kolay kolay sübapları şişmez ve vurmaz ama sağ silindir sık sık buji keser. Buji kesen tarafın sübap ayarları eğer kaçıksa motorda bir vuruntu hali ve buji tırnağına yakın kalan üst ölü nokta basıncı bu bujiyi devamlı büker ve kullanım dışı bırakır. İlk zamanlarda buji değiştirmekten bıkmıştım.Motor ustaları sürekli çift silindirli motorların sağ sübaplarını ne hikmetse sıkarlar. Bu onların 2 zamanlı motorlardan kalma bir alışkanlığıdır.Zamanla dengesiz aşınma sübap aralıklarından yakıtın eksoz manifoldundan çiğ vaziyette eksoz borusuna sızarak patlama sesi çıkmasına sübap ağzınında bozulmasına neden olur.Eğer motor sephadayken gazı sona kadar açtığınızda eksozdan pat çat diye patlak ses geliyorsa motorun eksoz sübapları aralık kalmıştır. Bu aynı zamanda yolda giderken şakur şukur mekanik bir sesin duyulmasına neden olur. Sente ayarını yapmak isteyen kardeşlerimiz formun geride kalan sayfalarından istifade edebilirler.Eksantirik zinciri ramzeylerde 10-15 bin km sonra uzar. sert kalkış yüksek devirden ani düşük devire düşme eksantirik gergisini zorladığı için zincirde kasılmaya yol açar.gergi ise zincirin boşluğunu almaya yarar. Motorun üst trübütör kapağını sökünce sübapları görüceksiniz iki silindirin ortasında eksantirik zinciri vardır arasına bir tornavida soktuğunuzda çok esniyorsa zincir bollaşmıştır, bollaşan zincir sübap değerlerini al aşağı eder. Ancak bu şüpheli sesin bir nedeni de marş motorunun zincirinin uzamasından ötürü motorun sol blok kapağına vuruyor olmasından da yapabilir.Benim motorumdan 3 türlü ses geliyordu kime gösterdiysem hepsi krank kol vuruyor dediler. İddia ettim bu ramzey asla krank arızası vermez. Abi krank bilyesinden yapar masur bilyeden yapar dediler. O akşam söktüm marş motoru zinciri uzamış, eksantirik gergisi kaçmış sağ silindir eksoz sübapı insafsızca sıkılmış. Eğer ses motorun bloğuna sürtüyor gibiyse ve elinle silindire dokandığında da eline işliyorsa en güçlü tahminim sübap ayarın ciddi derecede kaçmıştır.Birde bugüne kadar yazmamıştım açık hava filtresini sürekli kullananların emme sübapları sık sık kontrol edilmelidir. Çünkü eski hava filtre kutusundan hava dar ve az girdiğinden emme değeri yükseltilip açık filtreye göre ayarlanmıştır.Ama bu ayar sadece hava ayar vidasıyla yapılıp sübaplara dokanılmadıysa sorun yok. Uğurcum kendine iyi bak bursa osmangazi de bir gv 250 var bakalım arkadaşlar yardımcı olursa pazar günü görüceklermiş. Umarım motor temiz çıkar sende alabilirsin.Motorun bir galeride durduğunu söylediler sahibi doğuda görev yaptığından kullanamamış oraya bırakmışlar. Yine tavsiyem motor ustası yada servislere giderken motorunuzun başından ayrılmayın sübaplarınızı sıkar diğerini açık bırakır hep motor gelsin iş olsun diye.hayırlı geceler olsun.
abi motor 12000 oldu ortalam 80km ama bazen hızı yukseltiyorum siboblara hiç dokunulmadı buji patlatmasıda yok hersabah trafikte gidiyorum komprasöre çok soktuğum oluyor motoru bazende ani hızlanmam gerekiyor yarın olmazsa bir göstereyim her hafta foça yollarına düşüyorum eksantrik zinciriyse eğer koparsa sıkıntısı çok buyuk olur.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:16 ----------
ihsan abi daha öncede demiştim o ses ramseylerin kronik he masaların orda yağ varsa eğer keçeler bozulmuştur ama senin motor daha yeni onu çok düşük ihtimal görüyorum ya birgün balığa götüreyim abi sizi emreyle merakınız varsa..
Arkadaş, ekranın başında çok üzülmüştüm vefat haberini alınca... Az önce bi baktım Beycivan mesaj yazmış... Herhalde yine kardeşi yazdı dedim içimden... Çok mutlu oldum bu ayrılığın geçmiş olmasına... Yaşadığın olayda üzücü, çok çok geçmiş olsun... Senin gibi değerli insanlara hem motorlarımızın hemde bizim ihtiyacımız var... Beycivan üstadım bir daha ayrılmamak dileğiyle aramıza tekrardan hoşgeldin demek istiyorum... Saygılar...
Öncelikle herkeze selam ve sevgilerimi gönderiyorum.yaklaşık 10 gündür evimde taadilat badana boya gibi işlerin olması ve bilgisayarımı kuracak yer bulamamam sebeblerinden ötürü net ve mt ailesinden uzakkaldım .sonunda evi birazda olsa adam etmeyi başardım (en azından bilgisayarımı kurabildim ).
Biraz geç bir cevap oluyor ama ,öncelikle 2 motor arasında ramzey qm250 ve keeway cruıser arasında çok farklar var.daha önceki yazılarımda da söylediğim gibi motora ilk başlanacak en güzel motorlardan birisi ramzey fiyat + parça fiyatı ve bolluğu bakımından.
Gelelim 2 motor arasındaki farklara:
aslında ikiside birbirine zıt makinalar neden derseniz keeway v motor ramzey bildiğiniz gibi böyle değil çalışma ve yakıtları çok farklı.
Her iki motoruda kullanmış biri olarak + ve - lerini yazıcam.
ramzey qm 250 ile başlayalım.
- leri:vibrasyon,vibrasyon sonucu aşırı derecede parça ve vida dökmesi,diğer akranlarındaki makinalara göre fazla yakıt tüketimi,benzin depo hacim küçüüklüğü uzun yolda 10 lt yetersiz,ve en önemlisi bunuda üzülerek söylüyorum kalite.
ama motora yeni başlayanlar için (chopper cruıser tarzı sevenler için en iyi başlangıç motoru)
+ları:motor olarak sağlam bi yapısı var kullandığım 1.5 sene zarfında periyodik yağ,buji,zincir,akü bakımını yaptım ve beni hiç yolda bırakmadı.
parçaları uzun ve çoğu çinliyle uyumlu,koltukları rahat hem sürücü hem artçı için.bütçesi kısıtlı ve motorsuz kalmak istemeyen kişiler hiç düşünmeden bu motora yönelebilirler yüzünüzü kara çıkartmaz.
keeway cruıser 250:
-leri:benzin göstergesi,devir göstergesi,orta sehpa,sisy bar.bu saydıklarımın olmaması.ramzey e göre koltukları daha sert uzun yolculuklarda popo ağırması ve uyuşmasına yol açabilir ,kısa ve uzun farlar ramzeye göre yetersiz,motorun en dandik aksamı aynaları.
+ları:v motor oluşu çok az benzin yakıyor,ön arka fren disk oluşu ve frenlerin ani durumdaki durma mesafesi ve kaymama durumu,vibrasyon aşırı derecede hissedilmeyecek kadar az,egzosları yarım kesik şekilde görünüş çok güzel ve egzos ve v motor yapısı sonucu çok güzel ses veren bi alet açtırmadan egzosların sesi tatmin edici,üstündeki bütün parçalar krom.fiyattanda belli olduğu gibi her iki motor arasında malesef söylemek zorundayım çok kalite farkı var.
çok üzüldüm çok geçmiş olsun.yaa böyle benim önerip motor aldırdıklarımın kaza haberlerini duyunca çok üzülüyorum.motor almadan sizinle konuşup almanız için önermiştim gerçekten üzülüdüm.en kısa sürede sağlığınıza kavuşursunuz umarım.
QUOTE=Beycivan;2352306]Hepinize kucak dolusu sevgi ve saygılar. Öncelikle sevgili Naci abiye malum durumumdaki anlayışı yardım ve birlikteliği için çok teşekkür ediyorum. Sevgili arkadaşlar geçtiğimiz mart ayı sonundaki vefatım ile ilgili bu forum ve diğer internet tabanlı paylaşım sitelerindeki haberin gerekçesini sizlerle artık paylaşmak istiyorum. Aslında bu forumda olayın gerçek yüzünü bilen ancak benimle beraber saklayan kardeşlerimiz vardı. Benim ricam üzerine yaşadığım olaydaki kötü durum çözülene dek beklemelerini rica etmiştim. 20 Mart tarihinde akşam iş yerimi eşimle kapatmaya hazırlanırken 23,15 sıralarında tam iş yerinin önündeki karşı kaldırımda bir cinayet olayına canlı şahit olduk. 3 kişi yol üzerinde tartışırlarken içlerinden birisi diğerini silahla başından vurarak öldürdü. Kaçarak uzaklaştılar dükanın içinden adamı görünce yanına gittim 112 yi ardından 155 i aradım tabi kalabalık oluşturma konusundaki halkımızın becerisi kısa sürede kendini gösterince ben ambulansın ışıklarını görür görmez eşimle arabama binerek olay yerinden hızla uzaklaştık. Sabah bizden sonra olup bitenleri iş yerimin üst katındaki komşulardan öğrendim. Birisinin çok geç saatte arabasıyla sık sık bu sokaktan geçtiğini ve iş yerimin tabelasındaki telefon numaramı yazdığını söyledi. Bende aynı gün emniyete giderek olayı anlattım. Polis iş yerimdeki güvenlik kameralarını inceledi ancak kamera açısı olayı çekebilecek açıda olmadığından sadece bir kişinin görülebildiğini söylediler.Daha sonra savcıya tekrar giderek ifade verdik. Benimle beraber bir kaç kişide olayda görgü tanığı olarak ordaydı. Savcıya olup biten her şeyi kimliğimin gizlenmesi durumunda anlatacağımı ve olayda ben eşimin asla yer almaması gerektiğini söyledim. İfademizi verdikten sonra savcı bir süre iş yerime gitmememi söyledi. Ancak bu olaydan bir gün sonra telefonuma sürekli bilinmeyen numaradan bir çağrı gelmeye başladı. Ben tabeladaki isim ve telefondan yola çıkılarak ev adresimin kolayca tesbit edilebileceğini düşündüm ve evdeki bilgisayarımdan internet ortamında üye olduğum bütün yerlere kendi kardeşimin ağzından vefat ettiğimi duyurdum aynı gün eşimi ailesinin yanına göndererek işimden bir süre uzaklaştım. Elemanlarım da şüpheli gördükleri yada durumunda gariplik sezdikleri kişilere bir süre önce vefat ederek iş yerimi devrettiğimi söylüyordu. Eşim ve ben her geçirdiğimiz gün ayrı bir korku ve sıkıntı yaşıyorduk. Her ambulans her insan çığlığı sesinin insana ne yaşattığını size tarif edemem. Ancak kısa bir süre önce cinayeti işleyen kişi Bursa terminalinde yakalandı haberini öğrendim. Savcılığı arayarak teyid ettirdim.Telefon yoluyla görüştüğüm kişilere de durumu anlattım bunlardan biriside sevgili Naci abi ve Mct gurubundaki Uğur (sytleoscar) kardeşimdi. Şimdi olayı okuyan ve taziye haberleri başsağlığı dileyen herkese Balıkesir Mt il grubun taziye mesajı gönderen kardeşlerime teşekkür ediyorum. Allah kimsenin ailesine böyle bir olayı yaşatmasın. Şimdi Naci abiyle görüştüğümüz üzere foruma girmemi ve konuyu izah etmemi söyledi bende hep beni arayıp bunu haber vermesini bekliyordum. Arkadaşlar detaylarını yazmadan olayı anlatmaya çalıştım artık sizlerin hoşgörü ve anlayışına sığınarak forumdaki yoluma devam etmek istiyorum. Ancak bu kararı sizlerin vermesi gerektiğini düşünüyorum. Bir kaç yıldan beri aralık vermeden bu forumdayım içimden gelmeyerek bu haberin yayılmasıyla ben ve ailemin güvenliğini sağlayacak bir tedbir olarak düşündüm. Nihayet kötü bir durum olmadan da adalet olayı neticelendirdi. Eğer sizlerden bir kişi bile burda olaydan ötürü beni hoş karşılamaz ise üyeliğimin iptalini rica edeceğim. Arkadaşlar artık akşam foruma girilmeye başlanacak 1 2 gün içindeki yorumlara bakarak bende bir karar vereceğim. Tekrar hoşgörünüze sığınarak saygılar diliyorum.[/QUOTE]
başta ne söyleyeceğimi bilemedim,ilk forumda kardeşiniz tarafından ölüm haberi verildiğinde çok kötü oldum ilk aklıma gelen aileniz oldu bu ölüm haberi çıkmadan bebek beklediğiniz için motoru satmış mı yoksa satma kararımı almıştınız tam iyi hatırlamıyorum onuda.aileniz eşiniz ve doğacak çocuğunuz için çok üzüllüp o gece iyi uyuyamadığım hatırladığım tek şeydi.ama çok şükür hayattasın abi tekrar seni görmek çok güzel,inş bu yaz siz ve ramzey izmir ekibiyle tanışmak istiyorum
Yaşadıklarınıza gelince çok kötü bi durum içinde bulmuşsun kendini.yaptığın ölüm haberi için ben sana yerden göğe kadar hak veriyorum.sen kendini ve aileni korumak için böyle bir yola başvurdun seni çok iyi anlıyorum abi.böyle bi şey sölemesen belki o herifler peşini bırakmayıp Allah korusun gerçekten seni öldürecklerdi.şimdi sağ sağlim aramızdasın gerisi çokta önemli değil.
Aslında son cümleni yazma ihtiyacına bile gerek yok (yorumlara bakarım aranızda olucam yada iptal ettircem demişsin üyeliğimi ) sen ailen ve kendini koruma amaçlı bu durumu yaptın insan olan senin bu aldığın kararı anlar.aksi halini düşünen de zaten adam olamamıştır (benim gözümde )
Aramızdan ayrılma gibi bir düşüncen asla olmasın abi,ben senin yorumlarını yazılarını gördükçe mutlu oluyorum.10 gündür nete giremedim 10 gündür ilkkez bilgisayar açtıktan sonra ve gecenin bu saatinde hayatta olduğunu öğrenince şuan ne kadar mutlu oldum anlatamam.
Evimde ufak tefek tadilatlar sürüyor ve sınav haftasına girmem nedeni ile fazla cevap yazamazsam kusurabakmayın,girdiğim zamanlar toplu cevaplar yazarım herkeze hayırlı sabahlar...
Gül nedir ki ? Solup gider. Gün nedir ki ? Gelip geçer. Ateş nedir ki ? Söner biter. Sana olan sevgim sonsuzdur ancak mezarda biter…
Ben Ramzeyimi satalı yaklaşık 2 yıl oldu ama, hatırladıklarım çerçevesinde yukarıdaki bazı eleştirilere katılamayacağımı söylemeliyim.
1. Deponun küçük olması: Deposu 12,5 litre (yedek dahil) idi ve benim motorla uzun yolda 2 kişi ortalama 90-100 km hızda yedeğe düşmeden en az 300 km yol yapıyordum.
2. Vida ve parça düşmesi hiç yaşamadım. Çünkü düzenli olarak bunları kontrol ettim. Bu sıkıntıdan kurtulmak için fiyatı 5-6 TL olan gevşemeye karşı etkili "locktite" alırsanız bir daha gevşeme sorunu yaşamazsınız. Biliyormusunuz, şu an sahip olduğum BMW'de bile vida gevşemesini önlemek için locktite kullanılıyor.
3. Titreşim: Benim motosikletimi deneyen keeway sahibi arkadaşlarım titreşimin kendilerininkinden daha az olduğunu söylemişlerdi. Onların yalancısıyım. Dahra sonra aldığım honda vt 750'de bile titreşim vardı. Ama ramzeyden biraz daha azdı. Ayrıca dünyanın en pahalı cruiser motoru olan Harley Davidson'lar için anlatılan titreşim böbrek taşlarınızı dökecek düzeydedir.
4. Titreşimi azaltmak için eksozun arkada şaseye bağlandığı noktadaki somunu söküp altına yanmaz keçe taktım. Çok faydası olmuştu. Benim tecrübem, eğer titreşim varsa mutlaka, ama mutlaka motorun, eksozların ve amartisörlerin gövdeye bağlandığı noktalarda gevşeklik vardır. Aslında iyi bir ustayla çalışıp titreşimin en az % 50'sini yok edebilirsiniz. Bunun için şaseye bağlayan tüm somun ve vidaları sert kauçuk contalarla desteklemeniz yeterlidir. Ancak somun boyları biraz uzun olmalıdır.
5. Kalitesinin fiyatına göre böyle bir motordan beklenin üzerinde olduğuna inanıyorum.
6. Ben bu forumda daha önce bazı resimlerini de yayınladığım şekilde, oldukça yüklü ve iki kişi olarak eşimle uzun yol yaptık. Ne yakıt, ne de arıza konusunda hiç bir olumsuzluk yaşamadık. Yani bakımlarını düzgün ve zamanında yaparsanız, güvenerek uzun yola çıkabileceğiniz bir motosiklet.
7. Maalesef bozuk veya parke yolda gidondan (veya ön amartiisörden) gelen ses bunların kronik arızası ama asla bir sıkıntı yaratmadı bana. Sadece sese gıcık olmuştum.
8. Şu an sıfırrını bile alsanız, fiyatı 3000 TL'nin altında. Yani satmak istediğinizde zararınız olmaz. Bu motora alıştıktan sonra emin olun, çoğunuz motosikletini büyütecek. Dolayısıyla sıfırına binme keyfi yaşadıktan sonra çok zarar etmeden satma şansınız olacak.
Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Naci abicim verdiğin bu güzel bilgiler için teşekkürler.Motorumuz gerçekten bir harika öyle ki sesi bile açıldıkça km yaptıkça daha bir gür çıkmaya başladı.Sadece kısa ve uzun farın gösterme oranları az.Bununda çözümünü Beycivan kardeşimiz bizlerle paylaştı yavaş yavaş herşey yerine oturacak sizlerden öğrenmeye devam ediyoruz.
Sevgi ve Saygılarımla
Dünya'da İki Şey Paylaşıldıkça BÜYÜR;
BİLGİ ve SEVGİ
Kaza sırasında motorunuzun üzerindeyken ve arkanızda da bir yolcu varsa çok hızlı bir karar vermeniz gerekiyor. Her türlü kaza riskine göre davranış biçimleri vardır. Yokuş aşağı frenlerin tutmaması, aracın ters tarafınızdan girerek yolunuzu daraltıp saranpole doğru sürüklenme, süratli girilen virajlarda motoru yan yatırma, dengesiz fren kullanımında motorun önünü yada arkasını kaydırma gibi uzman tv kanalında çok güzel eğitim videoları var.Ben ufakta olsa kaza geçiren kardeşime sağlık diliyorum.Yaşanan her olay "acı yada tatlı" bir tecrübe oluyor.Ben keeway 250 lerin titreşim olayında bizim motorlara göre sorunsuz yakıtta çok farklı olmasada uzun yolda ekonomik ve parçalarının kaliteli olduğunu biliyorum. Ama ramzeyler gibi üzerinde oynama yapılmaya müsait fazla tarafı yok ve qm 250 gibi yakışıklı her takılanın güzel durabileceği bir motor değil. Açılan motorun sesi silindir bloğunun genişlemesi sebebiyle artan kompresyon oranı ve eskiye nazaran rahat çıkan eksoz çıkışından ötürüdür. Rodajını alan motorun muhakkak silindir contaları kontrol edilmeli yağ azaltıp azaltmadığı gözlenmeli sübapları sente ayarına sokulmalıdır. Ben Çanakkale biga da 42 binde motoru açılmamış ramzey görmüştüm.demek ki iyi kullanımda sıkıntı yapmayacağı belli. Hocam far olayının aydınlatması ramzeylerde dediğin gibi zayıf bir sebebi far tasının plastik olması ve ışık kırılma odaklamasının kötü olması. dediğim traktör farını al tak herşey 4 4 lük olucak. Bunu kendime vazife edindiğin için yine yazıyorum motorunuza zaman ayırın gereken alet anahtaranız olduktan sonra asla tamirciye ihtiyacınız olmaz yeterki ilgi gösterin. tekrar görüşmek üzere...amca35 telefonum olcak sende istersen ara bir görüşelim.
değerli kardeşim beycivan öncelikle merhaba sizi hiç tanımadığım halde ölüm haberinize inanın çok üzülmüştüm şimdi sağlık haberinizi okudum yaşadığına çok çok fazla sevindim geçmiş olsun allah sevdiklerinize bağışlasın yaptığınızı doğru buluyorum senin naci63 beyin ve diğer arkadaşların yazılarını yine zevkle takip edeceğim sevgiyle kalın
dikmeler kardeşim saygı ve selamlar bizden. İşimizin vaktimizin el verdiği kadar burda bildiklerimizi paylaşmaya dost bir ortam içinde muhabbet yaratmaya çalışıyoruz. Emek veren herkes ister soru sorsun ister cevap versin hepimiz bir halkayız. Motora motorculuğa motorculara gönül vermiş insanlarız yolda bir motorlu görsen korna selektör yaparız birini motorunu silerken görsek yanına sokulur muhabbete dalarız. Hastalık kısacası. Sabahın 5 inde kalkıp 4 tane hamsi yakalıcam diye ayazda balık tutan adam nasıl balık hastasıysa bizde de bu hastalık var. Ben kendimi bildim bileli babadan motorcuyum ara ara kazalardan sonra uzak kalsamda içimizde var. ExpendableS kardeşim nasıl oldu ayağın durumu. eski 2 zamanlı motorlar devrinde olsaydık senin ayak hiç iyileşmezdi elektronik marş yoktu bas babam bas çalışmaz o jawalar mz ler rus planetler. Haksız mıyım Naci abi ? Siz o dönemleri benden iyi biliyorsunuz sesi yeterdi artardı. Amca35 senin bu amortisör olayın aklıma geldi sen ön fren merkezine baktın mı sıkı olmasın birde ön teker bilyelerinde dağılma olabilir sert çukura girince oluşablir.Satmadan önce bursadan dönerken takır takır indim baktım lastik normal dönüyor üstüne binip gidiyorum 100 mt sonra gene aynı. sonra ön freni sıkıp sıkıp bırakınca ses artıyor dedim tamam bilyelerden. Söktüm baktım bilye diye bişey kalmamış sanayiden alıp çaktırı verdim o hafta zaten sattım motorumu..
Arkadaşlar şu anda deprem oldu istanbuldan bir kardeşimizle konuşurken kapattı abi deprem oluyor dedi o esnada bizde sallandık. Allah milletimizi insanımızı felaketlerden korusun.
selamunaleykum. bu formu yaklasık bir aydan berıdir takip ediyorum.hemen hemen bütün sayfaları okudum fakat pek fazla hatta hiç motor bilgim olmadıgı için anlayamıyorum yaklasık bir ay kadar önce hayatımda degısıklık olsun diye scooter tarzı motor almayı düşündüm. internet sitelerinden arastırma yaparken su an aldığım qm 250 gördüm ve almaya karar verdim. ertesi gün motor sürmesini bilen bir arkadaşımla beraber motora bakmaya gittik ve ne bir ustaya gösterdim ne de baska bir yere motoru aldık geldik... o gece arkadasım genel olarak işte su vites debriyaj falan gösterdi bir kac deneme o kadar.. ilerleyen günlerde malum istanbul trafiği ben sadece gece 12 den sonra yavas yavas ufak ufak antrenmanlara basladım.şimdi ise baya bi ilerlettim tabi kendimce. motordan suana kadar bi sıkıntım olmadı.yaklasık 400km yaptım benzini doldur gecelerde. yalnız iki kişi binildiğinde arka teker çamurluğa sürtüyor sanki çukurlarda ve kasislerde sürtme sesi geliyor.birde motorumu bi ustaya göstermek istiyorum . izne giderken ankaraya motorumnla gitmeyi çok istiyorum. bana usta konusunda yardım edebilecek olursa sevinirim. malum diğer sayfalardan okudugum kadarıyla ustanın tanıdık ve iii olması makbul zaten ben motor konusunda bi haberim. bana yardımcı olursanız sevinirim. işim gereği motorla pek fazla ilgilenemiorum binmeye bile ancak hgeceleri. bu arada beycivan abi olayı okudugumda bende gercekten üzülmüştüm ama tekrardan dönmene sevindim..
Arkadaşım motorunuz hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız binin.
Birkaç sayfa önce Kasap35 (yani Ali) arkadaşımız bana ve İhsan abiye, iki kişi binilmesi durumunda senin teker sürtme sorununla karşılaşabileceğimizden bahsetmişti. Amortisör seviyelerini ayarlatman gerekiyor. Kademeyi yukarı çektirirsen işin görülüyor. Kendin yapamazsın sanırım çünkü özel bir anahtarı var. Usta kısa sürede halleder.
Motorun yağını değiştirmediysen hemen değiştir, zincir gerginliğini kontrol et ve forumdaki arkadaşların İstanbul'dan tavsiye edeceği iyi bir ustaya gideceksen bile kendin de motorun sağını solunu kontrol et ve vidalarını sık derim.
İyi günlerde kullanman dileğiyle. Keyifli sürüşler...
çaylak34 kardeşim selamlar hoşgeldin motorun hayırlı olsun iyi bir tercih yapmışsın sen önceki kullanan kişinin ne şekilde nasıl kullandığı tam bilemeyeceğin için tedbir olarak önce bir yağını değiştir bujilerini değiştir arka amörtisörü yükselt çünkü şimdi senin arkana bir kişi daha biniyordur öğrenme aşamasında olduğun için.zincir gerginliğine bak birde. Şimdi bunlar için ilk etapta belki kendin yapamazsın ama forumu takip edersen kolayca öğrenme şansın olucaktır. Arkadaşlar zaten soruları cevaplıyorlar bizde bugün bir ramzey görmeye gidicez. Genelde arka amörsitörler birisi diğerinden alçak yada yüksektir sebebi işgüzar motorcuların iş çıksın diye yaptıkları bir taktik. dengesiz dişli ve zincir aşınması arka frenlemede motorun savrulması virajlarda yan yatma gibi olaylara neden oluyor.işini güzel yapan kadar ihmal edende var.hayırlı cumalar hepinize
Evet hepinize Hayırlı Cuma lar dilerim.
Dünya'da İki Şey Paylaşıldıkça BÜYÜR;
BİLGİ ve SEVGİ
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)