Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ramzey 250cc Chopper Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1221

    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    Alıntı Amca35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sn.7g24s
    Bu konuyu özellikle servis elamanına sorduğumda abi dedi ön lastik 27,arka lastik 30 hava olacak dedi.Malüm arka lastik ebadı öne göre biraz daha büyük.Bu arada önümüzdeki ay maaşları alana kadar bir müddet bu lastikleri kullanacağım sonrasında dumlex lastik almayı düşünüyorum.İzmirde eli ayağı düzgün Ramzey QM250 için uygun Dublex lastikler kimde satılıyor? Kahramanlarda bu konuda hangi motorcuya gitmeliyim?
    kahramanlarda motorcu hayride dublex lastik var aynı ebatlarda IRC marka çifti 140 tl. ve 2 yıl garantili ve yamurda alsvaltta 10 numara yol tutusu var fakat alırken yan sibob almayı unutmayın.ben daha önceki yazılarımda yazmıstım bu markayı 1 senedir kıllanuyorum hala yumusak dişleri ve çok memnunum.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:42 ----------

    Alıntı 7g24s adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk 100 km'den sonra bütün vidalarımı sıkarken çamurluğu da kontrol ettim. hafif bir gevşeklik vardı, sıktım. Diğer vidalar gayet iyi sıkılmıştı.
    bugün ustaya gittim. Rulman değil dedi. Motorda sorun yok dedi. Ama ben ilk günlerdeki kullanıma göre farkı hissediyorum. Hatta direksiyonda titreme var.
    Dediğin kesinlikle doğru; sanırım takıntılıyım. :D Bu böyledir deyip kabul etmem gerekiyordur büyük olasılıkla

    Bu arada çelişkide olduğum bir durum var. Şöyle ki; motor 2006 model, fabrikada yağı bu tarihte koyuldu ve bugüne kadar geldi. Öğrendiğime göre motor kullanılmasa bile yağın 6 ay ömrü varmış. Bu süreden sonra vizkozitesini yitiriyormuş. Ustam 500 km sonra gel, ilk yağ değişimini yaparız diyor.
    Acaba yağın HEMEN değişmesi gerekmez mi?
    Belki titreşime de bu neden oluyordur.

    Bu arada ilk teslim aldığımda lastiklerin basıncını da kontrol etmem gerekiyordu. Sonradan aklıma gelmişti. Ön lastikte 36 psi, arka lastikte de 32 psi yazıyor. Bana teslim edildiğinde ön 16psi, arka 12psi değerindeydi. Amca35 kontrol etmekte fayda va derim ;) Ne olur ne olmaz...

    Herkese keyifli, kazasız belasız sürüşler...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:58 ----------

    [/COLOR]Değerli dostlarım elinde Ramzey QM250 nin ruhsatı olanlarda acaba koltuk sayısı ne yazıyor? Benim başvuru belgemde sürücü dahil 1 kişi yazıyor.Sizlerdede acaba aynısımı yazıyor? (Hani arkada da bir koltuğumuz varya) o açıdan soruyorum.Arkadaşımın 150cc scutur motoru var ruhsatında sürücü dahil 2 kişi yazıyor da.Çelişkim bu nedenden.Sizin Ramzeylerde de sürücü dahil 2 kişi yazıyorsa pazartesi ruhsat işlemlerinde takipciye sormam gerekecek aman yanlışlık olmasın bende.
    Daha önce forumda okudum bir konuda bununla ilgili bir yazı vardı. Kimilerinin ruhsatına 1 kişi yazıldığı için, polis iki kişi binen birisine ceza yazmış.
    Ben de EK-1 formunda o haneye özellikle 2 yazdım. Görevli memur da ruhsata aynen öyle geçirdi. Bunun tamamen işlemi yapan memurun inisiyatifinde bir eylem olduğunu söylüyorlardı. Eğer 1 kişi yazarsa artçı alamayacaksınız demektir. Aman dikkat![/QUOTE]




    gene söylüyorum arkadaşlar ÜSTÜNDEKİ YAĞLA LASTİKLERİ BİTİKKKK. oyuzden sen 500 km bekleme git değiştir yağını ama servisin koyduğu yağda dandik oyuzden siz kendiniz yağ alıp değiştirmeyi teklif edin ve ilk yağ ücretsizdir arkadaşlar kendim yağ alıcam derseniz 15-50 veya 20-40 kaliteli tam sentetik yağ alın 10-40 almayın yaz geliyor sıcakta yag çabuk ısınıp vazivesini yapmakta zorlanıyor motor ısnıyor kışın kullanabilirsiniz ama rahatlıkla. birde sen hangi servise bakıyor motopol mu?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:55 ----------

    naci abi nasılsın? abi yağ mevzusunu açmışken ben bişey denedim senle paylaşmak istiyorum senin bu yondeki tecrübelerini çok iyi biliyorum. ben normal arabalara koyulan castrol magmatec yağ koydum sence zararı olurmu mantık olarak aynı sistemle çalışıyor sence abi!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1222
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı kasap35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    naci abi nasılsın? abi yağ mevzusunu açmışken ben bişey denedim senle paylaşmak istiyorum senin bu yondeki tecrübelerini çok iyi biliyorum. ben normal arabalara koyulan castrol magmatec yağ koydum sence zararı olurmu mantık olarak aynı sistemle çalışıyor sence abi!
    Teşekkür ederim iyiyim çok şükür. Sizleri takip ediyorum.
    Yağda hata yapmışsın. Çünkü bu motosikletlerde motor karter ve debriyaj aynı yağı kullanıyor. Dolayısıyla motosiklete özel bir yağ olmalı. Bence mümkünse tam sentetik (rahmetli Beycivan ise mineral derdi) motosiklet yağı olmalı. Bu yağların kutularının üstünde 4T yazar. Sakın başka yağ almayın.

    Magnetak ise büyük hata. Çünkü şimdi hatırlamadığım bir yerde okumuştum ve mantıklı gelmişti. Magnetak yağın film tabakası debriyaj balatasının üzerine yapıştığı için debriyajın kaydırmasına neden oluyormuş. Ben denemedim ama denemek risk bence. Bu yağ kuru debriyajlı motosikletlerde kullanılabilir. Örneğin BMW. Tavsiyem gecikmeden boşaltman. Veya deneyip gerçekten bunun doğru olup olmadığını test ederek sonucu bize de bildirebilirsin. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  3. #1223

    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim iyiyim çok şükür. Sizleri takip ediyorum.
    Yağda hata yapmışsın. Çünkü bu motosikletlerde motor karter ve debriyaj aynı yağı kullanıyor. Dolayısıyla motosiklete özel bir yağ olmalı. Bence mümkünse tam sentetik (rahmetli Beycivan ise mineral derdi) motosiklet yağı olmalı. Bu yağların kutularının üstünde 4T yazar. Sakın başka yağ almayın.

    Magnetak ise büyük hata. Çünkü şimdi hatırlamadığım bir yerde okumuştum ve mantıklı gelmişti. Magnetak yağın film tabakası debriyaj balatasının üzerine yapıştığı için debriyajın kaydırmasına neden oluyormuş. Ben denemedim ama denemek risk bence. Bu yağ kuru debriyajlı motosikletlerde kullanılabilir. Örneğin BMW. Tavsiyem gecikmeden boşaltman. Veya deneyip gerçekten bunun doğru olup olmadığını test ederek sonucu bize de bildirebilirsin. Selamlar.


    dün koydum naci abi 1 hafta bi deneme yapayım eğer dediğin gibi kaydırma yaparsa hemen bildiricem abi bundan 4 sene önce ilk motorum 250 skygoya da bundan koymustum hatta motosilk koymusutm ama ozamanlar acemi olduğum için hatırlamıyorm nasıl reakson verdiğini katkı maddesi bu motorda hiç kullanmadım ama ilk defa magmatec yağ koydum bumotoruma bir bakım sonucu mutlaka bildiricem abi saygılar.

  4. #1224
    7g24s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2011
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial Jetmax 250
    Alıntı kasap35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gene söylüyorum arkadaşlar ÜSTÜNDEKİ YAĞLA LASTİKLERİ BİTİKKKK. oyuzden sen 500 km bekleme git değiştir yağını ama servisin koyduğu yağda dandik oyuzden siz kendiniz yağ alıp değiştirmeyi teklif edin ve ilk yağ ücretsizdir arkadaşlar kendim yağ alıcam derseniz 15-50 veya 20-40 kaliteli tam sentetik yağ alın 10-40 almayın yaz geliyor sıcakta yag çabuk ısınıp vazivesini yapmakta zorlanıyor motor ısnıyor kışın kullanabilirsiniz ama rahatlıkla. birde sen hangi servise bakıyor motopol mu?[COLOR="Silver"]
    Tavsiyen için çok teşekkür ederim. Yarın ilk iş yağımı değiştireceğim.

  5. #1225
    Amca35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2010
    Şehir
    İZMİR / ANTALYA
    Motosikleti
    Ramzey QM250 Chopper / Kawasaki VN800 Vulcan

    Konuyu toparlıyacak olursak

    Evet konuyu toparlıyacak olursak;bizim motorlar 2005-2006 yılı üretimi olduğundan ve içindeki motor yağıda özelliğini yitirmiş olacağından hiç vakit kaybetmeden üzerinde 4T yazan ve önümüz yaz olduğundan 20-40 Tam sentetik yağ koymamız ve bununla beraber yine ilk fırsatda lastiklerimizi dumlex lastiklerle değiştirmemiz gerektiğini öğrenmiş olduk.Ayrıca motorumuzun debriyajını nasıl biraz daha yumşak hale getirebiliriz? Debriyaj biraz sert elim çok yoruluyor.
    Dünya'da İki Şey Paylaşıldıkça BÜYÜR;
    BİLGİ ve SEVGİ

  6. #1226

    Üyelik
    20 Haziran 2010
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Ramzey QM 250
    Arkadaşlar zamanım oldukça bende forumda sizlerle bilgi ve tecrübelerimi paylaşmak isterim. Geçenlerde yaşadığım bir olayı anlatmak istiyorum. Malesef motor servislerinde çalışan usta ve personelleri yeteri kadar işinin teknik teorik ve yetenek gerektiren kısımlarında becerileri yetersiz. Tabi bu dediğim bütün usta ve servisleri kapsamamakla beraber çoğunluğu teşkil ediyor. Dün bir motor servisine ön firen hidrolik kutusunu değiştirmek için gittim. Usta işi basit görmüş olmalı ki çırağına sök tak diye talimat verdi. Çırak zorlaya zorlaya hidrolik kabını sökerken saç elçiğin bağlantı yerini çatlattı eli kaçınca aynayıda kırdı. Durduk yere ayrıbir iş çıkarttı. Sonra usta geldi baktı 5 dakikada ne yaptıysa yaptı tamam oldu dedi. Baktım ki aynayı dğeiştirmiş ama birisi farklı taktığı farklı. Dedim bu şekilde sen binermisin bu seferde diğerinide söküp öbürünüde değiştirdi. Neyse aldım motoru giderken yolda ön freni denemek maksatlıbir sıkayım dedim. Fren tamamem boşta alttaki fren merkezindeki tıpadan hidrolik fışkırıyor. Gerisin geriye götürdüm. Sanki suçlu benmişim gibi imalı laflar söylemeye başlayınca iyice sinirlendim. Ne kadar sanat lisesinden kovulan velisine "bu çocuk okumaz verin bir ustanın yanına" denilen adam varsa piyasada usta oldu diye söylendim. Bu sefer ustayla mükakaşa başladı orda duran arkadaşlarda müdahele edince çıktım gittim. Yani düşünün bir usta bir fren hidroliğini değiştirmekten uzak ve aciz ise yarın bir gün motora piston sekman attırdığımızda bir yağ değişimine götürdüğümüzde veyahut eksantirik zincirini değiştir subapları değiştir dediğimizdeki durumu düşünebiliyor musunuz? Bugün ön frenin tutmaması demek yüksek hızda giderken arka frene yüklenip motorun arkasını kaydırmak neticede ciddi birkaza yapmak demektir. Beycivan abi hep bize bunu anlatırdı ben üye değildim ama okurdum kendi iişinizin ehli olun el yordamınızı geliştirin herkesin dediğine kapılmayın diye yazardı. Bugün bu motoru kullanan kime sorsam çoğusu hala bujinin kodunu bilmez nasıl yağ nasıl lastik hava basılacağını hala soran var. Bizde not alma alışkanlığı da yok. Ben motorumu ilk aldığımda bir arkadaşım atolyesinde komple söktüm motorun içine baktık inceledik gerçi mesleki ve atolyedeki alet edavat durumu bizi kurtarıyordu. Ama herkes bujisini sökebilmeli değiştirebilmeli. Bir buji temizleme muhabbeti mct formu sayfalarında okumuştum hayret ettim. Buji temizlense bile asla randıman vermez. Seramiği çatlamış bujiyi motora takan ustalar var. Bugün 2 adet NGK buji 15 lira. Buji yerinden söküldüğünde ustalar şunu yapıyor. marşa basıyor buji 1 2 cm kıvılcım atıyorsa tamam iş yapar diye yerine takıyor azcık ucunu telle fırçalıyor aklına gelirse tornavidayla azcık bir ucunu kaldırıyor ondan sonra oldu tamam diyor. Bujiyi elinden düşüren usta onu o motora takıyorsa hemen dükanı kapatılıp işinden men edilmeli. Yerden aldığı pis bez parçasıyla yağ hunisi temizleyip onunla motorda yağ değişimi yapıyorsa yazıklar olsun öyle ustaya. Kendi gözümle gördüm arkadaşlar iş çıksın ekmek gelsin diye arka amortisörün birisi 4 diğerini 5 nici kademeye getirip öyle veren ustalar var. 25 senelik eski teknoloji ürünü motora hala full sentetik yağ koydurmayı alışkanlık edinen ustalar dolu. Krank ve şişme payı hesabından bihaber ustalar yüzünden sokaktaki bütün motorların sübaplarından şakır şakır ses geliyor.Benzin deposunu tinerle temizleyen mi ararsın lastiğin havasını şişirip elle yoklayıp taş gibi oldu diye veren mi ararsın zincir gevşer habire lastiği geriye çeken mi arasın neler var neler. Kısaca bu motorların anlaşılmayacak bir tarafı yok. Ben inanıyorum ki herkez bu gibi basit işlerini çözebilir. Naci abi sizinlede tezat duruma düşmek istemem yağ olayında sentetik diyorsunuz biliyorum ama motorun mekanik yapısı mineral diye bağırıyor abi .Hepinize selamlar..

  7. #1227

    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    Alıntı Amca35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet konuyu toparlıyacak olursak;bizim motorlar 2005-2006 yılı üretimi olduğundan ve içindeki motor yağıda özelliğini yitirmiş olacağından hiç vakit kaybetmeden üzerinde 4T yazan ve önümüz yaz olduğundan 20-40 Tam sentetik yağ koymamız ve bununla beraber yine ilk fırsatda lastiklerimizi dumlex lastiklerle değiştirmemiz gerektiğini öğrenmiş olduk.Ayrıca motorumuzun debriyajını nasıl biraz daha yumşak hale getirebiliriz? Debriyaj biraz sert elim çok yoruluyor.
    slm. debraj çok sertse debraj kolunda ayar vidası var ordan yumusaklık derecesini ayarlıya bilirsiniz ama çok yumusak olmucak! yarım santim kadar bir boşluk olucak daha fazla yapmayın.debraj sıyırmaya başlar,debraj kablosununda içinede yağlaya bilirsinizde.zaten sizin motorlarınız daha rodaj döneminde olduğu içi zamanlada yumuşacaktır.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:45 ----------

    Alıntı TektekerNeco adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar zamanım oldukça bende forumda sizlerle bilgi ve tecrübelerimi paylaşmak isterim. Geçenlerde yaşadığım bir olayı anlatmak istiyorum. Malesef motor servislerinde çalışan usta ve personelleri yeteri kadar işinin teknik teorik ve yetenek gerektiren kısımlarında becerileri yetersiz. Tabi bu dediğim bütün usta ve servisleri kapsamamakla beraber çoğunluğu teşkil ediyor. Dün bir motor servisine ön firen hidrolik kutusunu değiştirmek için gittim. Usta işi basit görmüş olmalı ki çırağına sök tak diye talimat verdi. Çırak zorlaya zorlaya hidrolik kabını sökerken saç elçiğin bağlantı yerini çatlattı eli kaçınca aynayıda kırdı. Durduk yere ayrıbir iş çıkarttı. Sonra usta geldi baktı 5 dakikada ne yaptıysa yaptı tamam oldu dedi. Baktım ki aynayı dğeiştirmiş ama birisi farklı taktığı farklı. Dedim bu şekilde sen binermisin bu seferde diğerinide söküp öbürünüde değiştirdi. Neyse aldım motoru giderken yolda ön freni denemek maksatlıbir sıkayım dedim. Fren tamamem boşta alttaki fren merkezindeki tıpadan hidrolik fışkırıyor. Gerisin geriye götürdüm. Sanki suçlu benmişim gibi imalı laflar söylemeye başlayınca iyice sinirlendim. Ne kadar sanat lisesinden kovulan velisine "bu çocuk okumaz verin bir ustanın yanına" denilen adam varsa piyasada usta oldu diye söylendim. Bu sefer ustayla mükakaşa başladı orda duran arkadaşlarda müdahele edince çıktım gittim. Yani düşünün bir usta bir fren hidroliğini değiştirmekten uzak ve aciz ise yarın bir gün motora piston sekman attırdığımızda bir yağ değişimine götürdüğümüzde veyahut eksantirik zincirini değiştir subapları değiştir dediğimizdeki durumu düşünebiliyor musunuz? Bugün ön frenin tutmaması demek yüksek hızda giderken arka frene yüklenip motorun arkasını kaydırmak neticede ciddi birkaza yapmak demektir. Beycivan abi hep bize bunu anlatırdı ben üye değildim ama okurdum kendi iişinizin ehli olun el yordamınızı geliştirin herkesin dediğine kapılmayın diye yazardı. Bugün bu motoru kullanan kime sorsam çoğusu hala bujinin kodunu bilmez nasıl yağ nasıl lastik hava basılacağını hala soran var. Bizde not alma alışkanlığı da yok. Ben motorumu ilk aldığımda bir arkadaşım atolyesinde komple söktüm motorun içine baktık inceledik gerçi mesleki ve atolyedeki alet edavat durumu bizi kurtarıyordu. Ama herkes bujisini sökebilmeli değiştirebilmeli. Bir buji temizleme muhabbeti mct formu sayfalarında okumuştum hayret ettim. Buji temizlense bile asla randıman vermez. Seramiği çatlamış bujiyi motora takan ustalar var. Bugün 2 adet NGK buji 15 lira. Buji yerinden söküldüğünde ustalar şunu yapıyor. marşa basıyor buji 1 2 cm kıvılcım atıyorsa tamam iş yapar diye yerine takıyor azcık ucunu telle fırçalıyor aklına gelirse tornavidayla azcık bir ucunu kaldırıyor ondan sonra oldu tamam diyor. Bujiyi elinden düşüren usta onu o motora takıyorsa hemen dükanı kapatılıp işinden men edilmeli. Yerden aldığı pis bez parçasıyla yağ hunisi temizleyip onunla motorda yağ değişimi yapıyorsa yazıklar olsun öyle ustaya. Kendi gözümle gördüm arkadaşlar iş çıksın ekmek gelsin diye arka amortisörün birisi 4 diğerini 5 nici kademeye getirip öyle veren ustalar var. 25 senelik eski teknoloji ürünü motora hala full sentetik yağ koydurmayı alışkanlık edinen ustalar dolu. Krank ve şişme payı hesabından bihaber ustalar yüzünden sokaktaki bütün motorların sübaplarından şakır şakır ses geliyor.Benzin deposunu tinerle temizleyen mi ararsın lastiğin havasını şişirip elle yoklayıp taş gibi oldu diye veren mi ararsın zincir gevşer habire lastiği geriye çeken mi arasın neler var neler. Kısaca bu motorların anlaşılmayacak bir tarafı yok. Ben inanıyorum ki herkez bu gibi basit işlerini çözebilir. Naci abi sizinlede tezat duruma düşmek istemem yağ olayında sentetik diyorsunuz biliyorum ama motorun mekanik yapısı mineral diye bağırıyor abi .Hepinize selamlar..




    söylediklerine aynen katılıyorum oyuzden ben her işimi kendim yapıyorum eğer yapamıycağım bir olaysa ( sibob ayrı eksantirik zinciri gibi) emin olduğum ve gözüm arkada kalmadan bırakbildiğim tamircime yaptırıyorum. ama şu yağ olayını ben bilmem naci abi rahmetli beycivan hocam çok mevzuetmişlerdir zaten şu minaralle sentediği bir turlü anlamış değilim eğer arasındaki farkı açarsanız sevinirim.

  8. #1228
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Sevgili arkadaşlar, yağ konusunda herkesin tercihine saygı duyarım. Ben şahsen tam veya kısmi sentetiği tercih ediyorum. Çünkü:

    1. Yüksek sıcaklıklarda minerale göre çok daha dayanıklı,
    2. Minerale göre daha uzun ömürlü.

    Uzun ömür sizinki gibi 3000 km de bir yağ değişimi için gerekli bir özellik olmayabilir ama radyatörü olmayan hava soğutmalı motorlarda, mineral yağın, yüksek sıcaklıklar nedeniyle sentetiğe göre yetersiz kalacağını düşünüyorum. Tercih nedenim budur. Eğe sübap vuruntusu varsa, 15-50 tam sentetik kullanabilirsiniz.

    Ancak 25 yıl önceki teknoloji sözüne katılmıyorum. Çünkü 25 yıl önceki motorların düşük oktanlı benzin sebebiyle sıkıştırma oranları da düşüktü. Ramzeyin sıkıştırma oranı 9:1 di hatırladığım kadarıyla. Bugün birçok yeni teknoloji motorda bu oran taş çatlasa 11:0 civarı. Hatta çoğu 9'larda. Dolayısıyla Ramzeyin teknolojisi bence o kadar eski değil.

    Hatta şunu da ilave edeyim: Benzinli araç yağlarındaki API seviyesi şu an en son SM'dir. Daha öncekiler (yeniden eskiye doğru) SL, SJ, SH, SG diye gidiyor. Ben şu an alacağım yağlarda API seviyesini mümkün olduğunca SJ, SL veya SM tercih etmeye çalışıyorum. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  9. #1229
    7g24s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2011
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial Jetmax 250
    Dün ustam motoruma 1,6lt kadar Castrol 20-40 sentetik yağ koydu. İçinden su kıvamına yakın, rengi koyulaşmış, kaygan ama elde yapış yapış his bırakmayan yağ çıktı. Belli ki özelliğini yitirmiş. Motordan gelen ses değişti, çekişi farklılaştı, vites geçişleri rahatladı.

    Yağı iyi ki değiştirmişim. Bu yöndeki tavsiyelerinden ötürü herkese teşekkür ediyorum.

    Motorun mineral yağa ihtiyaç duyması konusundaki bilgiyi anlayamadım. Yağın amacı bellidir. İçeriğinin elde ediliş yöntemi vazifesini değiştirmez, yöntemlerini ve ömrünü değiştirir. Eğer daha ileri teknolojiyle üretilmiş bir yağ varsa, daha yüksek ısı ve basınçta dayanıklılık sergiliyorsa tercih edilmelidir diye düşünüyorum. Motor parçaları (aynı yoğunluk değerlerine sahip) yağın kimyasal bileşiminin mineral mi sentetik mi olduğuyla ilgilenmesi pek mantıklı gelmiyor. Amaç sürtünmeyi azaltmak neticede...

    Ön tekerden geldiğini düşündüğüm ses hala devam ediyor. Demek ki vites sistemiyle alakası yokmuş diye düşünüyorum. Ustam kafaya takmama gerektiğini söylemişti ama aynı zamanda ilk 500 km yağı da değiştirmeme gerek olmadığını söylemişti :S

    Sabah bir ilk yaşadım, motorla ilk ıslanışım... Hava kapalıydı, yağmur yoktu ve otobüsü kaçırdığım için motorla gitmeye karar vermiştim. (Belki otobüsü kasıtlı olarak kaçırmış da olabilirim :D) Yola çıktıktan 12-13 dk sonra sağanak yağış başladı. Bir yandan yağmurla uğraşıyorum bir yandan da sıkışık Yeşildere trafiğiyle.
    Erkek sürücülerin bir çoğu bayanlara göre daha anlayışlı. Bir bayan sürücü (35 DIJ 93) benimle inatlaştı, 4 kez sıkıştırdı. Uzaklaştığım halde arabasını önüme kırdı. Onun kızdırmak için yaptığım şeyse, bir arabanın sığacağı genişlikte (Normalde iki şerit ama yan yolda çalışma olduğundan teke düşmüş ) yolda ona yol vermemem. El kol hareketleri falan... Allah'a havale ettim. Polise söylesen bin türlü terane...
    Ofise geldiğimde sırılsıklam olmuştum. Islanmadık yerim kalmadı :D Ama gene de güzeldi. Sanki küçüklüğüme geri dönüp de yağmurda dışarı oynamaya çıkmışım gibi bir his oldu içimde.

    Herkese kazasız keyifli sürüşler.

  10. #1230
    Amca35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2010
    Şehir
    İZMİR / ANTALYA
    Motosikleti
    Ramzey QM250 Chopper / Kawasaki VN800 Vulcan

    Ve Mutlu Son :)

    Değerli dostlar sonunda zahmetli geçen süreç sonucunda ruhsat ve plakamızı aldık.Resmi olarak bugün itibarı ile trafiğe çıkmış bulunuyoruz.Sabah ilk işim plakamı taktırmak olacak sonra servise birkaç ince ayar sonrası hayırlısıyla yollar bizim.
    Dünya'da İki Şey Paylaşıldıkça BÜYÜR;
    BİLGİ ve SEVGİ

  11. #1231

    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    Alıntı 7g24s adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dün ustam motoruma 1,6lt kadar Castrol 20-40 sentetik yağ koydu. İçinden su kıvamına yakın, rengi koyulaşmış, kaygan ama elde yapış yapış his bırakmayan yağ çıktı. Belli ki özelliğini yitirmiş. Motordan gelen ses değişti, çekişi farklılaştı, vites geçişleri rahatladı.

    Yağı iyi ki değiştirmişim. Bu yöndeki tavsiyelerinden ötürü herkese teşekkür ediyorum.

    Motorun mineral yağa ihtiyaç duyması konusundaki bilgiyi anlayamadım. Yağın amacı bellidir. İçeriğinin elde ediliş yöntemi vazifesini değiştirmez, yöntemlerini ve ömrünü değiştirir. Eğer daha ileri teknolojiyle üretilmiş bir yağ varsa, daha yüksek ısı ve basınçta dayanıklılık sergiliyorsa tercih edilmelidir diye düşünüyorum. Motor parçaları (aynı yoğunluk değerlerine sahip) yağın kimyasal bileşiminin mineral mi sentetik mi olduğuyla ilgilenmesi pek mantıklı gelmiyor. Amaç sürtünmeyi azaltmak neticede...

    Ön tekerden geldiğini düşündüğüm ses hala devam ediyor. Demek ki vites sistemiyle alakası yokmuş diye düşünüyorum. Ustam kafaya takmama gerektiğini söylemişti ama aynı zamanda ilk 500 km yağı da değiştirmeme gerek olmadığını söylemişti :S

    Sabah bir ilk yaşadım, motorla ilk ıslanışım... Hava kapalıydı, yağmur yoktu ve otobüsü kaçırdığım için motorla gitmeye karar vermiştim. (Belki otobüsü kasıtlı olarak kaçırmış da olabilirim :D) Yola çıktıktan 12-13 dk sonra sağanak yağış başladı. Bir yandan yağmurla uğraşıyorum bir yandan da sıkışık Yeşildere trafiğiyle.
    Erkek sürücülerin bir çoğu bayanlara göre daha anlayışlı. Bir bayan sürücü (35 DIJ 93) benimle inatlaştı, 4 kez sıkıştırdı. Uzaklaştığım halde arabasını önüme kırdı. Onun kızdırmak için yaptığım şeyse, bir arabanın sığacağı genişlikte (Normalde iki şerit ama yan yolda çalışma olduğundan teke düşmüş ) yolda ona yol vermemem. El kol hareketleri falan... Allah'a havale ettim. Polise söylesen bin türlü terane...
    Ofise geldiğimde sırılsıklam olmuştum. Islanmadık yerim kalmadı :D Ama gene de güzeldi. Sanki küçüklüğüme geri dönüp de yağmurda dışarı oynamaya çıkmışım gibi bir his oldu içimde.

    Herkese kazasız keyifli sürüşler.
    slm,genelde benide sıkıstıryorlar gündüz giderken uzun ışıklarını yak ben bir formulunu buldum bunu burdan söyleyip kötü örnek olmak istemiyorum.
    ben yağmurdada biniyorum genellikle 30 tl yağmurluklar var ayağınada su geçirmez bir bot giydinmi on numara oluyor ama dikkat et sonuçta iki teker.

  12. #1232

    Üyelik
    04 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ramzey 250qm
    paylaşımlar mükemmel . lastikleri değiştirdim bende ırc 140tl cifti süper oldu.
    arkadaşlara hatırlatmak isterim.aküdeki sigorta yandı gecenlerde benim calıstıramadım motoru.
    akünün sigortası var cam sigorta olarak geciyor.baktım yanmış.arkadaşlar bunun yedeği
    mutlaka yanınızda olmalı gerçi yedeği vardır ama öğrenme babında bir kontrol etmenizde fayda var.

  13. #1233
    BrARES - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2011
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial MCT 250
    merhaba arkadaslar benım bırkac sorum olcak 60küsür sayfayı okusam belkı sorularıma cevap bulurum ama okumak bıraz zor geldı :D
    dun 0 km ramzey qm250 satın aldım aldıgım yer ötvsını fln butun vergılerını yatırıp bana dosya verceklerını ve bu dosya ıle trafıge fln gıdıp ruhsat cıkartcagımı soledı ılk aracım olcagı ıcın pek bılgım yok bu konularda ruhsat cıkartmak vıze yaptırmak fln fılan ıcın neler yapmalıyım sırasıyla acıklarsanız cok sevınırım

  14. #1234
    7g24s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2011
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial Jetmax 250
    Alıntı BrARES adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaslar benım bırkac sorum olcak 60küsür sayfayı okusam belkı sorularıma cevap bulurum ama okumak bıraz zor geldı :D
    dun 0 km ramzey qm250 satın aldım aldıgım yer ötvsını fln butun vergılerını yatırıp bana dosya verceklerını ve bu dosya ıle trafıge fln gıdıp ruhsat cıkartcagımı soledı ılk aracım olcagı ıcın pek bılgım yok bu konularda ruhsat cıkartmak vıze yaptırmak fln fılan ıcın neler yapmalıyım sırasıyla acıklarsanız cok sevınırım
    Sanırım bu yazı sorularına cevap verecektir:
    http://www.motosiklet.net/forum/2314997-post1172.html

    Hayırlı olsun, kazasız belasız binersin umarım.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:15 ----------

    Alıntı kasap35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm,genelde benide sıkıstıryorlar gündüz giderken uzun ışıklarını yak ben bir formulunu buldum bunu burdan söyleyip kötü örnek olmak istemiyorum.
    ben yağmurdada biniyorum genellikle 30 tl yağmurluklar var ayağınada su geçirmez bir bot giydinmi on numara oluyor ama dikkat et sonuçta iki teker.
    Tavsiyen için teşekkür ederim.
    Yağmur için hazırlıksızdım, bundan sonra ekipmanlarımı tamamlayacağım.
    Bu bana ders oldu

  15. #1235
    BrARES - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2011
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial MCT 250
    tşk ederım butun sorularım cvp buldum..

  16. #1236

    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    Alıntı BrARES adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tşk ederım butun sorularım cvp buldum..
    hayırlısı olsun kazasız belasız..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:08 ----------

    Alıntı escemes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    paylaşımlar mükemmel . lastikleri değiştirdim bende ırc 140tl cifti süper oldu.
    arkadaşlara hatırlatmak isterim.aküdeki sigorta yandı gecenlerde benim calıstıramadım motoru.
    akünün sigortası var cam sigorta olarak geciyor.baktım yanmış.arkadaşlar bunun yedeği
    mutlaka yanınızda olmalı gerçi yedeği vardır ama öğrenme babında bir kontrol etmenizde fayda var.
    hayırlı olsun lastiklerin lastiklerin 2 yıl garantisi var aklında olsun fabrikası arkasında.

  17. #1237

    Üyelik
    20 Haziran 2010
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Ramzey QM 250
    Kasap35 kardeşim motorunu kazasız belasız kullanmanı dilerim anlaşılan motorunla her zaman özel olarak ilgileniyorsun. Ben dün akşam motorumun temizleyemediğim yerleri için ne yapabilirim derken bir nalburcuda 3 lt lik basınçlı su sıkacağı gördüm 7 lira dedi hemen aldım içine suyu deterjanı bastım motorun altına güzelce sıktım yağ sökülsün diye bekledim şakır şakır bütün o zincir aralarındaki çamurluğun içi kısımlarındaki pislikler temizlendi. Şimdi arka şamtada nereye gitsem o pompayı taşıyorum. Malum önümüz yaz. Birde bu motorların ön far aydınlatması bana göre çok zayıf kalıyor uzunlar bile başka motorların kısası kadar yanıyor. Bende farı yerinden söktüm oraya yeni çıkan kanuni boraların yuvarlak farını koydum harika oldu gece denemeye yola çıktığımda sonuç süperdi. Bütün mesele far tasının önünde cam yerine platik olmasıymış eğer bu fara cam koysalarmış güzel olucakmış. brares kardeşim yeni motorun hayırlı olsun iyi bir tercih yapmışsın sen dosyayı eline al paranı cebine koy nüfüs kağıdında olsun 20 dakkika bile sürmemişti benim. Belki 20 tane aldım sattım bu motor sevdasından eskiden yasal mevzuatlar uzundu şimdi noterden çık trafiğe git ruhsat akşama elinde hazır. Ama istanbul gibi yerlerde 1 2 gün yoğunluğa göre sürebiliyor. Ancak bir zahmeti yok. Motorda da he zaman yedek 2 adet sigorta 1 takım buji 1 far 1 stop ampulü olmalı . Naci bey şimdi honda suzuki yamaha kawasaki firmalarının motor üretirken özel olarak döktürdükleri motor bloğu şaşe krank piston sekman dişli gibi birçok malzemenin döküm tası var. Aynı modelden üretirken o döküm kabından istifadeyle binlerce motoru piyasaya sürüyorlar elbette kabın içine dökülen maddenin kalitesi yoğunluğu honda gibi markalarda kaliteli ve pahalı. Şimdi bugün bir ramzey bir mct 250 bisan v motor 250 herk 250 benzeri motorlar bu pahalı motorların profil kopyaları. Yani görünüşte şaşe ve motor benziyor ama sadece dış kabuk aksamı benziyor kalitesi ile yakından uzaktan alakası yok. Elbette adi demiyorum ama kıyaslanması da hatalı. O tip motorların şu an sıfırı üretilmiyor. Ben dün kral 150 diye bir motor gördüm bayinin önünde gittim inceledim tezgahtar bir tur atmam için izin verdi. İyice alıcı gözüyle baktım. Motor honda cg 125 şaşe suzuki arka kuyruk wuxi dy 200 (bu motorda hondadan esinlenilmiş bir motordu) yani önü arkası ortası alnıtı. Ancak bri suzuki şaşesine honda motoru oturttuğunuzda zırıltı titreşim sorun dert hiç bitmez. Yani o motor o şaşeye göre bağlantı noktaları ve mekanik hesaplar ile oturtulurken bizim motorlarımız biraz ordan biraz burdan esinlenerek üretiliyorlar. Bugün herkes biliyor mondial uğur 15 senelik çindeki fabrikadayla anlaşma yapıyor ve o fabrika hondanın kalıplarını tehlif hakkını ödeyerek kiralıyor. Ama kalıplara dökülen metal asla hondada suzukide dökülenle bir değil. kalite derken kastım buydu yani.. Saygılar

  18. #1238
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    yeni motosiklet alan ve ruhasat çıkaran tüm arkadaşlara hayırlı olsun diyorum. Allah kaza bela vermesin.

    Arkadaşlar, daha önce de söyledim bu motosikletlerin en yenisi bildiğim kadarıyla 2006 model. Dolayısıyla bence alır almaz yağını değiştirin. Mineral, kısmi sentetik veya tam sentetik; hangisini seçerseniz seçin ama motosiklet için olan ve kutusunda 4T yazan bir yağ olsun. Ayrıca lastikler de hiç kullanılmasa bile 5 yılda miyadını doldurmuştur. Bence fazla binmeden yeni tubeless lastikle değiştirin. Yeni lastik derken, lastiğin üzerinde tarih yazar. O tarihin yeni olması lazım, yoksa satıcı size elinde 2 yıllır bekleyen lastiği de satabilir. Lastiğin yanağında dikdörtgen bir kutucuk içerisinde 4 haneli (örneğin 2710 gibi) bir rakam vardır. Bunlardan ilk ikisi lastiğin yılın hangi haftasında üretildiğini son ikisi ise yılı gösterir. yukarıda yazdığım rakamların açılımı: 2010 yılının 27. haftası demektir. 27. hafta 2010 yılında temmuz ayına isabet eden bir tarih olacaktır. Lütfen buna dikkat edip kazıklanmayınız.

    Bir de bazıları sadece dış lastiğin dişlerine bakarak lastiğin iyi olduğunu söyler. Ancak lastikleri eskiten şey sadece aşınma değil, aynı zamanda geçen zaman nedeniyle lastiğin sertleşmesi ve yol tutuş ve frenleme özelliğini de kaybetmesidir.

    Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  19. #1239
    ozzyx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    marmaris+istanbul
    Motosikleti
    kymco grand dink 250
    benım dıkkatımı ceken bısey oldu 100 kmde 2.3 lıtre nasıl gıdersen gıt ondam fazla yakar saka gıbı

  20. #1240

    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    Alıntı TektekerNeco adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kasap35 kardeşim motorunu kazasız belasız kullanmanı dilerim anlaşılan motorunla her zaman özel olarak ilgileniyorsun. Ben dün akşam motorumun temizleyemediğim yerleri için ne yapabilirim derken bir nalburcuda 3 lt lik basınçlı su sıkacağı gördüm 7 lira dedi hemen aldım içine suyu deterjanı bastım motorun altına güzelce sıktım yağ sökülsün diye bekledim şakır şakır bütün o zincir aralarındaki çamurluğun içi kısımlarındaki pislikler temizlendi. Şimdi arka şamtada nereye gitsem o pompayı taşıyorum. Malum önümüz yaz. Birde bu motorların ön far aydınlatması bana göre çok zayıf kalıyor uzunlar bile başka motorların kısası kadar yanıyor. Bende farı yerinden söktüm oraya yeni çıkan kanuni boraların yuvarlak farını koydum harika oldu gece denemeye yola çıktığımda sonuç süperdi. Bütün mesele far tasının önünde cam yerine platik olmasıymış eğer bu fara cam koysalarmış güzel olucakmış. brares kardeşim yeni motorun hayırlı olsun iyi bir tercih yapmışsın sen dosyayı eline al paranı cebine koy nüfüs kağıdında olsun 20 dakkika bile sürmemişti benim. Belki 20 tane aldım sattım bu motor sevdasından eskiden yasal mevzuatlar uzundu şimdi noterden çık trafiğe git ruhsat akşama elinde hazır. Ama istanbul gibi yerlerde 1 2 gün yoğunluğa göre sürebiliyor. Ancak bir zahmeti yok. Motorda da he zaman yedek 2 adet sigorta 1 takım buji 1 far 1 stop ampulü olmalı . Naci bey şimdi honda suzuki yamaha kawasaki firmalarının motor üretirken özel olarak döktürdükleri motor bloğu şaşe krank piston sekman dişli gibi birçok malzemenin döküm tası var. Aynı modelden üretirken o döküm kabından istifadeyle binlerce motoru piyasaya sürüyorlar elbette kabın içine dökülen maddenin kalitesi yoğunluğu honda gibi markalarda kaliteli ve pahalı. Şimdi bugün bir ramzey bir mct 250 bisan v motor 250 herk 250 benzeri motorlar bu pahalı motorların profil kopyaları. Yani görünüşte şaşe ve motor benziyor ama sadece dış kabuk aksamı benziyor kalitesi ile yakından uzaktan alakası yok. Elbette adi demiyorum ama kıyaslanması da hatalı. O tip motorların şu an sıfırı üretilmiyor. Ben dün kral 150 diye bir motor gördüm bayinin önünde gittim inceledim tezgahtar bir tur atmam için izin verdi. İyice alıcı gözüyle baktım. Motor honda cg 125 şaşe suzuki arka kuyruk wuxi dy 200 (bu motorda hondadan esinlenilmiş bir motordu) yani önü arkası ortası alnıtı. Ancak bri suzuki şaşesine honda motoru oturttuğunuzda zırıltı titreşim sorun dert hiç bitmez. Yani o motor o şaşeye göre bağlantı noktaları ve mekanik hesaplar ile oturtulurken bizim motorlarımız biraz ordan biraz burdan esinlenerek üretiliyorlar. Bugün herkes biliyor mondial uğur 15 senelik çindeki fabrikadayla anlaşma yapıyor ve o fabrika hondanın kalıplarını tehlif hakkını ödeyerek kiralıyor. Ama kalıplara dökülen metal asla hondada suzukide dökülenle bir değil. kalite derken kastım buydu yani.. Saygılar
    teşekkür ederim ama ben 1 sene oldu alalı ama çok sağol.ben motoru bol kopüklü suyla önce yıkayıp duruluyorum sonra özel bir cila buldum sprey onu püskürtüyorum sonra iyice kuruluyorum taki bez yumusak dokunuş oluncaya kardar her hafta yıkarım ama çok iyi kurulamak lazım sonra hafif pas lekeleri olabilir sasede saygılarla.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:16 ----------

    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni motosiklet alan ve ruhasat çıkaran tüm arkadaşlara hayırlı olsun diyorum. Allah kaza bela vermesin.

    Arkadaşlar, daha önce de söyledim bu motosikletlerin en yenisi bildiğim kadarıyla 2006 model. Dolayısıyla bence alır almaz yağını değiştirin. Mineral, kısmi sentetik veya tam sentetik; hangisini seçerseniz seçin ama motosiklet için olan ve kutusunda 4T yazan bir yağ olsun. Ayrıca lastikler de hiç kullanılmasa bile 5 yılda miyadını doldurmuştur. Bence fazla binmeden yeni tubeless lastikle değiştirin. Yeni lastik derken, lastiğin üzerinde tarih yazar. O tarihin yeni olması lazım, yoksa satıcı size elinde 2 yıllır bekleyen lastiği de satabilir. Lastiğin yanağında dikdörtgen bir kutucuk içerisinde 4 haneli (örneğin 2710 gibi) bir rakam vardır. Bunlardan ilk ikisi lastiğin yılın hangi haftasında üretildiğini son ikisi ise yılı gösterir. yukarıda yazdığım rakamların açılımı: 2010 yılının 27. haftası demektir. 27. hafta 2010 yılında temmuz ayına isabet eden bir tarih olacaktır. Lütfen buna dikkat edip kazıklanmayınız.

    Bir de bazıları sadece dış lastiğin dişlerine bakarak lastiğin iyi olduğunu söyler. Ancak lastikleri eskiten şey sadece aşınma değil, aynı zamanda geçen zaman nedeniyle lastiğin sertleşmesi ve yol tutuş ve frenleme özelliğini de kaybetmesidir.

    Selamlar.



    naci abimacmatec yağ koydumu söylemiştim ya ilk izlenimlerim vites durduğun zaman bile boşa geçiyor vibrasyon belirgin bir şekilde azaldı,debrajda herhangi bir kaydırma yok gayet iyi durumda motorun sesindede yumusak bir ses var sanki motor rahatlamış gibi şimdilik bu hafta sonu uzun yol yapıcam ozamanda söylerim.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler