Naci abi tabi arada bir girmeye paylaşıma devam zaten elveda etmedim de sadece işlerin mesaisi ve çocuk olayı abi. Sende gördün geçirdin hepimizden tecrübelisin. Hepinize saygılar çok çok selamlar..
Naci abi tabi arada bir girmeye paylaşıma devam zaten elveda etmedim de sadece işlerin mesaisi ve çocuk olayı abi. Sende gördün geçirdin hepimizden tecrübelisin. Hepinize saygılar çok çok selamlar..
teşekkürler naci abi.canımı sıktı biraz ufacık bir ezik olsa bile neyse, allah buyugunu vermesin
birde son zamanlarda özellikle motorun ilk çalıştıgı andan sonra vites geçişleri çok zorlaştı,agırlaştı. biraz yol gittikten sonra hafifleşiyor geçişler gerçi bu haliyle bile eskisinden daha agır.
hele bazen 1 den 2 ye geçiş için nerdeyse tum ayagımın gucuyle vitese abanmak gerekiyor.
bunun debriyaj balata yada teliyle ilgisi olabilirmi? 1900 km de motor ve debriyajla ilgili herhangi bir bakım görmedi henüz.
teşekkürler iyi sürüşler
Bunun sebepleri:
1. motor tam ısınmadan hareket edilmesi,
2. debriyaj ayarsızlığı
3. vites kolunun (ayakla basılan) ayarsızlığı
4. eskimiş veya yanlış viskosite yağ.
Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
bende bi aralar bu durumdan şikayetçi olmuştum.motorcuma gidip yağ + debriyaj ayarı yaptırmıştım ve sorunum çözülmüştü.debriyaj ayarına baktıktan sonra bence yağını gözden geçir yağ aşırı derecede viteslerde fark ediyor.zaten yapılabileceklerini naci abi sıralamış
Motorun üzerinde durduğunuzda sağda mootorun debriyaj kısmını görürsünüz. İçerinden debriyaj plakaları, plaka saçları baskı yayı baskı somunu, gergi ve debriyaj kapağı vardır. Debriyajı sökebilmek için kale duvarına benzeyen bir anahtar ile yağ pompasının olduğu yerdeki somunu çıkarmanız gerek. Vites geçişlerinde yaşadığınız sorunu çözmeden önce ilk yapmanız gereken motorunuz için doğru yağ değerlerini kullanmanız ve sol elçikteki debriyaj kolunun baskısını iyi ayarlak olmalıdır. Siz motorunuzla haraket etmeye başlayıp vites değiştirmek istediğinizde debriyaj koluna baskı uyguladığınızda baskı yayı debriyaj plakalarının olduğu kısmı dışa doğru iter siz ayağınızla vitesi değiştirdiğinizde ise şamzuman ünitesindeki vitese ait dişli ve dişli alt grup mekanızması milin üzerinde gerekli yere gönderilir siz debriyajı bıraktığınızda da debriyaj plakaları aynı baskıyla döner durumda olan şanzıman miline yapışıp motorunuz yoluna devam eder. Genelde motorlarda vites sayısı kadar debriyaj balatası olur ancak bizim motorumuzda 6 adet debriyaj balatası ve 5 adet plaka sacı bulunmaktadır. Ustaların çoğu debrijayı değiştirdiğinde bu ara saçları ters takarak kullanılmasında sakınca olmadığını söylerler ancak bu durum debriyajın verimini ve kullanım süresini kısaltır huzursuz bir sürüşe neden olur. Baskı yayının yerinden kurtuldu yada yada tam yerinde değil ise vites geçişleriniz çok sert ve zor olucaktır. Bu motorlarda motoru sephaya aldığınızda vitesleri yoklayın sadece bir iki ve boş vites geçicektir diğer vitesleri tekerleği oynatmadan yada motoru öne geriye haraket ettirmeden geçmediğini görüceksiniz. Bunun da sebebi şamzumanın 3 4 ve 5 nci vites için gerekli olan mil boşluğunu yakalaması için mevcut haraketin henüz oluşmamasından kaynaklanır. Ancak pahalı motorlarda bütün vitesleri elinizle dokanarak geçirmenizde mümkün.Stop halindeki motorun viteslerini olduğu yerde viteslerini ayağınızla kurcalamayın bu da zararlı bir davranıştır. Şimdilik iyi akşamlar.
Merhabalar. Ben İzmir'den Emre Erdoğan.
Arkadaşlarım anlattığımda gülüyorlar ama (LS2 marka) kaskımı, (Nic marka) montumu ve A2 ehliyetimi aldım ama henüz bir motorum yok
Daha önce motor tecrübem yoktu. Ehliyet için pratiğimi arkadaşımın Tiger 250'si ile yaptım. Sınavda da ilk defa scooter kullandım ve kesinlik vitesli bir motor kullanmam gerektiğine karar verdim. Ayrıca scooter tarzı bir motora göre daha oturaklı, hakimiyetinin daha keyifli olduğuna da kanaat ettim.
Neredeyse 1 yıldır motor alma isteğim vardı ama ekonomik nedenler ve ehliyetimin olmayışından sürekli erteliyordum. Geçen ay ehliyetimi alabildim ve yaklaşık 6 aydır araştırdığım modellerden Ramzey QM 250 üzerinde karar kıldım. Bunda bu forum bölümün 56 sayfasının payı kesinlikle %90'dır, %10'u ise ÖTV indirimidir diyebilirim
Motorun sıfırını bulmak çok güç diye okumuştum. İzmir'de bir tane buldum. Eğer aksilik olmazsa bir ya da iki hafta içerisinde sahibi olmak için elimden geleni yapacağım. İnternet'te, hatta Ramzey firmasının kendi sayfasında bile motor hakkında yeterli bilgi bulunmuyorken, bu sayfalardaki paylaşımlar çok içten, sıcak ve verimli oldu. Aylardır buradaki yazıları okuyorum. Konu hakkında fikir sahibi olmaya çalışıyorum. Bilgim olmadığı için hiçbir şey yazmıyorum ama 56 sayfadaki her kelimeyi atlamadan okumaya çalıştım.
Özellikle Naci bey ve Beycivan bey yazdıklarıyla beni bu araç konusunda çok cesaretlendirdi. Klasik "Çinliyse kaç" yaklaşımı yerine "Bakarsan bağ olur" felsefesine inanmaları ve çözüm için yaptıkları doğru paylaşımları için çok teşekkür ederim.
Beni en çok tedirgin eden motorla seyahat halindeyken arıza yapması ve bu durumda ne yapacağımı bilememem. Hiçbir zaman motor üstadı olup, her sorunu tek başıma halledebileceğimi düşünmüyorum. Ancak olası sorunlar hakkında da fikir sahibi olmaya çalışıyorum. Bunu gerçekleştirmek adına, benim gibi, bu motor hakkında ilk izlenimlerini oluşturmak isteyen arkadaşlara fayda sağlamak adına bu forumda okuduğum bilgilerden bir özet çıkardım.
Dosyaya : http://7g24s.com/motor/motor-onemli-...r-11032011.pdf adresinden ulaşabilirsiniz. Kısacık, iki sayfalık bir doküman. Ancak içindeki tavsiyelerin çok önemli olduğuna inanıyorum.
Naci bey, çoğunlukla sizin yazılarınızdan alıntılar olduğu için cüretimi bağışlarsınız umarım. Amacım sadece özet çıkararak faydalı olmak. Bu bir motor kullanım kılavuzu değil, tecrübeli ağabeylerimizin QM 250 hakkındaki tavsiyelerinin özetidir.
Mesaj gönderen herkese teşekkür ediyor, motorlarınızla keyifli günler diliyorum.
Değerli arkadaşım arkadaşlarına söyle sana değil esas bana gülsünler.Siz en azından Motosikletinizi almadan önce tüm alt yapılarınızı hazırlamışsınız.Ya biz ne yapalım ben motorumu 2010 Ekim ayında satın aldım ancak motor mağazada henüz teslim almadım 2011 Mayıs ayında teslim almayı umuyorum ki sebebi sadece parasal açıdan yani ruhsat plaka ve vize masrafları için birikimimin kalmamasından Ben motoru aldıktan 5 ay sonra A-2 ehliyetimi aldım daha montum yok kaskım yok zincir kilidim yok bırandam yok.
Bir diğer cevabına yanıt verecek olursam izmirde Ramzey QM250 satan mağazalar var mesela Öz Şanal mağazalarında var.Bornova-Özkanlar ve Çamdibi şubelerinde bulabilirsin ancak ellerinde yanılmıyorsam Kırmızı renkde var.
Ayrıca unutma Ramzey QM250 ler 2006 Fabrika çıkışlı olduğundan kanunen de vizeleri dolmuş oluyor bu nedenle motoru vizeye götüreceksin.Ama bu işlemi Trafikten ruhsat ve plakayı çıkardıktan sonramı mı yapılacağını yoksa daha öncemi yapılacağını bilemiyorum bende senin gibi acemiyim.Sen üzme kendini bak motorlarımızı alalım birde vize-ruhsat ve pilakalarıda taktırdıkmı seninle iki acemi izmiri karış karış gezeriz.Hatda izmirli Ramzeycileri bir araya getirebilirsek süper bir mini gurup oluştururuz.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:44 ----------
Bu ne ya gözlerim görmüyor diye büyük yazı işaretlemiştim ama bunlar oldukça büyük çıkmışlar kusuruma bakmayın artık valla yaş 40 ı geçti artık.
Dünya'da İki Şey Paylaşıldıkça BÜYÜR;
BİLGİ ve SEVGİ
Amca35, mesajınız için teşekür ederim. Umarım ikimiz de en kısa sürede motorlarımıza kavuşuruz.
Bugün peşinatımı verdim. Plaka ve ruhsat işlemlerini önümüzdeki hafta içi başlatıyorlar. Öz Şanal ve bir mağazada daha gördüm ancak motoru oradan almak istemedim. Hatta verdikleri fiyat benim alacağım yerden daha ekonomikti ancak plaka ve ruhsat işlemleri beyaz eşya mağazalarında fiyata dahil değil. Ya ayrıca üceretlendiriliyor ya da siz kendiniz ilgileniyorsunuz.
Beyaz eşya mağazasından almak yerine Karşıyaka'da satış, servis ve yedek parça bayisi olan bir firma daha cazip geldi. Montaj da onlar tarafından yapıldığı için ayrıca bir servis ile uğraşmak gerekmeyecek. Bakım için de aynı yere gideceğimi düşünüyorum.
Orada motorla ilgili kısa bir sohbet de yaptık. "Paranız varsa tabi ki gidip Japon alabilirsiniz. Ancak motor kullanmaya yeni başlıyorsanız bir sürü para verdiğiniz motora da yazık olacaktır. İki üç sene tecrübe kazandıktan sonra, ekonominizi de ayarlayabilirseniz daha iyisine geçebilirsiniz. Bu motor benzer sınıftakilere göre alınabilecek en iyilerinden birisidir. Sınırlarını zorlamazsanız size uzun süre hizmet eder." dedi. Umarım böyle de olur.
Bu arada vizeyle ilgili söylediklerinizi araştıracağım. Umarım böyle bir ihtiyaç olmaz. Vizenin genel mantığının aracın kullanımı süresince yıpranmış olan ekipmanlarının kontrolü olduğunu düşünüyorum ve hiç kullanılmamış bir aracın muayeneye ihtiyaç duymayacağını sanıyorum. Gene de araştırmak lazım. Uyarınız için teşekkürler.
Henüz yeni yetme bir "motorlu" olacağım için, kısa mesafelerde tecrübe kazanmam gerekecek. Sonrasında guruba dahil olmayı çok isterim
İlginize teşekkürler, mutlu günler...
Öncelikle her ikinizede hayırlı olsun diyorum.sizinde söylediğiniz gibi ilk motor için başlanabilcek en güzel motorlardan birisidir qm 250,fiyat ve yedek parça bakımında da bayağı iyi durumda.bende 1 yıldır bu motoru kullanmaktayım bugüne kadar beni yolda bırakmadı ama bakımlarına çok dikkat ediyorum.sizlere tavsiye edebileceğim ilk durum bir anahtar takımı alın her gün yada düzenli olarak motora biniyorsanız zamanla vibrasyondan vidalarınız gevşeme yapacaktır yola çıkamdan önce bi göz atmanızı sıkıştırmanızı tavsiye ederim,genel olarak tüm chopperlarda vibrasyon vardır ve bu tarz sorunlar yaşatır.110 km ye kadar vibrasyon yok fakat 100 a ibre vurunca rassılmalar hissedilir dereceye ulaşıyor.120 ibre olduğuna aldanmayın 140 km yi görüyor.
Tekrar hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler diliyorum...
mrb motorlarınız hayırlı olsun. ben bir mağza söyleyeyim abm(ali bey mağzaları)
burda siyah ramzey bulabilirsiniz. ayrıca aldığınız motorlara vize yapılmıyor motor sıfır çünkü ilk ruhsat çıktıktan sonra 3 sene vize sorununuz yok sonra 2 senede bir vize olayınız var plaka çıkarmaya gittiğinizde dikkat edin sizi kandırmasın takipciler en çok kurnazlıkları bunun gümrük kağıdı yok diyorlar gümrüğe gidip kağıt alıcaz falan fıstık şeylerden sizlerden para koparmaya çalısıyorlar buna dikkat edin ayrıca aldığınız yerden bu kağıdı faturasını ötv makbuzunu aldığınız zaman bunlar yeticektik sadece takipçide açılımını yazdırın oda 15-20 tl bişey istiyorlar bunlara dikkat edin kazasız sürüşler.
merhabalar.
ExpendableS ve kasap35 tavsiyeleriniz için çok teşekkürler.
kasap35, vize konusunda umarım haklısındır.
Az önce konuştum, ruhsat işlemlerim devam ediyormuş. Bütün işlemleri halledeceklerini ve ek ücret talep etmeyeceklerini söylediler.
Vizeyi sormayı unuttum İnsan heyecanlanıyor. Yeni elektronik cihaz aldığımda da böyle telaşlanırdım ama bu daha bir başka oldu şimdi.
Dünden beri trafiğe nasıl çıkacağımı, hangi yollardan gideceğimi planlıyorum. Eşim benden telaşlı. Sürekli "kazasız belasız" diye dualar ediyor
Vidaların gevşemesi konusunda Naci bey bir yapıştırıcıdan bahsetmişti. BMWlerde kullanılıyor demişti. Bunu QM 250 üzerinde deneyen var mıdır acaba? Verimli olmuş mudur?
Sağlıklı ve keyifli günler dilerim.
Merhaba. Motorunuz şimdiden hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin.
Vize diye neye diyorsunuz anlamadım! Ama vizeden kasıt "muayene"
ise, trafiğe yeni çıkan sıfır km motosikletler için muayene ilk tescil tarihinden üç yıl sonradır. İlk muayeneden sonra da her iki yılda bir muayene tekrarlanır. Dolayısıyla, elinize ruhsat gelince "ilk muayene geçerlilik tarihi" olarak göreceğiniz tarih mutlaka 3 yıl sonranın tarihi olmalıdır. Motor modeliniz 2006 olduğundan, ödeyeceğiniz yıllık vergi için 1-3 yıl aralığında yazana değil; 4-6 yıl aralığındaki vergi tutarına bakacaksınız.
Bahsettiğim yapıştırıcı, aslında tutkal değil ama sadece vida ve somunlar için kullanılır. adı "locktite". Vidayı tam söküp ucuna secede bir damla damlatıp, vidayı hemen sıkıp bırakacaksınız. Mutlaka işe yarayacaktır. Küçük bir kutu alırsanız, muhtemelen fiyatı 5 TL civarı, size uzun süre yeter. Selamlar.
Not: motor bloğunun tam altında, orta ayaklık bağlantılarının altındaki şasenin iki tarafını birbirine bağlayan 2 vidayı hemen sağlam çelik vidalarla değiştirin. Benim başıma geldi, 2 kez kırıldılar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
7G24S Kardeşim,
Motorun hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin.
Bence doğru bir tercih yapmışsın.Ramzey QM 250'li çok araştırdım. Birçok motor ile karşılaştırdım.(Keeway,Skgo vs.) En doğrusunun Ramzey olduğuna karar verdim. Ancak Motoru görmek nasip olmadı. Tekrar hayırlı olsun güle güle kullan kardeşim.
Bir kaç sorum olacak yardımcı olursan sevinirim.
Motoru aldığın bayinin telefon numarası ve adresi ?
Kaç paraya maal oldu ve ödeme planı nasıl ?
Motor bayinin stok'unda var mı ? (Cumartesi konuşmaya gidecem)
Merhabalar
Beci, bugün satıcıyla çok ciddi problem yaşadım. Garip polemikler yarattı ve alış veriş içime hiç sinmedi. Detaylarıyla bu paylaşım alanını boğmak istemiyorum ama kısaca; siparişimi iptal ettim, kredi kartı ile 300 TL peşinat vermiştim ve bugün geri almak için girişimde bulundum.
Sabah bir heyecanla uyandım. Otobüsle işe giderken yanıma montumu kaskımı da aldım. Arkadaşımla akşam iş çıkışı tek motor gidecek iki motor dönecektik. Hevesim kursağımda kaldı ama her işte bir hayır vardır diye kendimi avutuyorum :(
Gittiğim bayinin irtibat bilgilerini size vermek istemiyorum :( Bir sorun yaşarsanız buna vesile olmayayım.
Ancak daha önce Amca35'in de basettiği gibi Öz Şanal ve benzer bazı mağazalarda mevcut. Ben de daha önce Öz Şanal'ı aramıştım. Stokta yok ancak getirtebiliyorlarmış. Kemeraltı'nda Bolulu Hasan Usta'nın hemen karşısındaki sokakta beyaz eşya satan bir mağazada gördüm. Ben de haftasonu ona tekrar bakmaya gideceğim. Belki orada karşılaşırız. İki tane siyah QM 250 göz kırpıyordu Hem de fiyatı benim alma girişiminde bulunduğum yerden 350 TL daha ucuzdu!!! 2950 TL'yi anlaşmalı kredi kartına 12'ye bölüyor.
Ayrıca nereden alırsanız alın ruhsat ve plaka işlemlerini kendiniz yapmak zorunda kalıyormuşsunuz bunu da kötü bir diyalogla öğrenmiş oldum. Yetkili servis, yetkili satıcı ve yetkili yedek parça servisi hizmetlerinin tümünü veren yer bile olsa "Ben ilgilenmiyorum bu işlerle" diyebiliyormuş!
İyi akşamlar...
7g24s kardeşim satıcıyla problem yaşayıp motoruna kavuşamamana gerçekten üzüldüm,fakat her işte bi hayır vardır derler ya,ben bu söze çok inanıyorum ve hayatımda çok kez başıma geldi ve geriye dönüp baktığımda o an yapmak istediğim yada almak istediğim bir şeye kavuşamadığım çok olmuştur.fakat gerçektende bazen butür oalylar hayırlara vesile olmakta.size ilk motor almaya gittiğimdeki olayı anlatayım kısaca.
Uzun uraşlar sonucu biriktirdiğim parayı tamamlayıp bir motor almaya karar verdim.bir motor galerinin önünden geçerken salcano 250 marka motoru gördüm ve ilgimi çekti,girdim konuştum falan filan derken motorda anlaştım o motorda ellerinde son bir tane kalmıştı .günlerden cuma akşamı bankamdan para çekemiyorum p.tesiyi beklemek zorundayım,neyse 250 kapora verdim ve öğleden sonrasına sözleşerek ayrıldım.c.tesi günü bir müşteri daha gelmiş elinde keş parayı bu motora sayınca galerideki herif motoru direk buna sattı.ben p.tesi gittim motor yok falan filan derken bayağı bir kavga ettim sonunda adam yaptığı yanlışı anlayarak bana ramzeyi önerdi ve size yanlış davrandık ben şerefli bi esnafım falan filan değerekkten plaka ve ruhsat masrafı almadı kaporamıda iade etti.sonuç olarak benim ilk beğendiğim salcano 250 motorda şanzıman ve dişli göbek arızası varmış bendne önce alan adamı motorumu almaya gittiğim gördüm dükkandakilere sövüyordu ne biçim motor sattınız falan filan deyerekten.işte kısacası her işte bir hayır var
Birazda uzun yazı oldu ama artık k.bakma gözlerine kuvvet
ExpendableS ve kasap35, desteğiniz için teşekkürler.
Üzerine fazla düşmeden işi oluruna bırakıyorum, bakalım nasıl sonuçlanacak
Garip bir durum var şu anda. Diğer motor modellerine bakıyorum. İkinci el ya da birinci el fark etmiyor, hepsini inceliyorum. Acaba başka marka modele yönelsem mi diye aklımdan geçiriyorum. Bu motorda inanılmaz derecede beni çeken bir şeyler var. Görüntüsü müdür nedir bu şey bilmiyorum.
başka modele de yönelebilirsin tabi,fakat diğer motor fiyatlarıınn 2.elleri neredeyse 3 milyardan aşşağı değil.bizim motor 0 fiyatı hem hesaplı hem parça yönünden sorunsuz,tabi bunlarıda göz ardı etmelisin.ama maddi yönden sıkıntı yaşamıyosan bence daha kaliteli bi motora yönelmeni tavsiye ederim.
Sn.7g24s; Ben motorumu özkanlar öz şanal dan aldım 30 ay vade ile bana 4200 TL ye geldi.Ancak şu aşamada 30 ay vade yapmıyorlar.Kefil yok kredi kartı yok senet yok ben eski müşteri olduğum için belkide bu kadar töleranslı davrandılar.Çok şükür taksitlerimi hiç aksatmıyorum.Motoru teslim almak istediğiniz zamanı söylüyorsunuz onlar da servisi çağırıyorlar motoru kasasından çıkarıp de monte halden montajı bitmiş çalışır hale getirip size teslim ediyorlar hemde kask hediyeli.Size gerekli tüm evrakları veriyorlar sizde sadece ruhsat ve plaka işlemlerini yapıyorsunuz.Bir aksilik olmaz ise en fazla 2 günde tüm işlemler tamamlanmış oluyor.Bu arada bizim semtde Hyosung GV 250 motoru olan bir arkadaşla tanıştım komşuymuşuz onun motorudaki ön camı çok orjinak ve hakiki copper motor camı özel tasarım yaklaşık olarak 350-400 TL civarında bir tane ben Ramzey için yaptıracağım inanıyorum ki motorun havası oldukça değişecektir.Bu camı yapan kişi de Türkiye Popper üyesi,bu gruba üye olanlara özel indirimli tarife de uyguluyorlar.
Dünya'da İki Şey Paylaşıldıkça BÜYÜR;
BİLGİ ve SEVGİ
Hayırlı olsun güle güle gezin tozun allah kaza bela göstermesin.darısı 7g24s başına
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)