tek silindir yetermi buna be :S
tek silindir yetermi buna be :S
İyi servis bulmadıkça sübapları ve karbüratörü elletmenizi tavsiye etmem. Hatta karbüratörü hiç elletmeyin, iyi bir usta olsa dahi! Sadece üstteki mesajda yazdığım vidaları gevşetip iki taraftan da benzin akıtın sonra geri sıkın vidaları. Fitreniz kirli olabilir bozuk ve tozlu yollarda kullandıysanız. Bunun için soldaki (selenin hemen altı) plastik kapağı sökün alttan filtre kutusunun 4 vidasını görecekseniz. Filtreyi dışarı alıp hava ile temizleyin sonra geri takın (veya varsa yenisi ile değiştirin). Ayrıca hava filtresinden karbüratöre giden siyah plastik hortumun kelepçesi gevşemiş ise onu da sıkın. Karbüratör civarındaki tüm kelepçeleri kontrol ederek sıkın. Eğer kötü koku geliyorsa eksozdan, benzininiz kötü olabilir buna dikkat edin. Bir de sol elciğin altında jikle var. Eğer motor ısınmışken jikle çekili ise o da kötü koku, düşük performans ve fazla yakıt demektir. Jikleyi sadece ilk çalıştırmada çekip motor ısındıktan sonra hareket edin ve az sonra jikleyi kapatın. Son olarak; söylediğiniz yakıt litre başına yaklaşık 24 km eder ki bu da kullanım tarzına göre olabilecek bir miktardır. Eğer otoyolda veya normal yolda 5. vites ve ortalama 80-90 km hız yapıyorsanız 1 litre ile 30-32 km gidersiniz. Şehir içi ve sık dur-kaklarda yakıt artar.
Talip arkadaşım, bu forum Ramzey QM 250 chopper forumu. Sanırım sorunuza cevap verebilecek kullanıcılar burada olmaz.
Ama benim tavsiyem, nasıl kullanıldığını bilmediğiniz bir motor alacağınıza bütçeyi biraz artırıp, ramzey veya başka bilinen marka bir scooter'i sıfır alabilirsiniz. Çünkü birçok kişi motorun canını çıkaracak şekilde kullanıp, masraf başlayacağı zaman satıyor. Kış geldi, sıfır motorlarda kampanyalar vardır. 1000 TL verip daha sonra masraf edeceğinize, 1600-1700 TL verip sıfır motora 2 yıl garantili binersiniz. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
@anil89tas seninki yine ii gidiyomuş walla benim motor 30 TL lik benzinle 150km yapıyo bana da millet hava filtresindendir diyo ama...
3ds Max
Gayet normal yakıyor o zaman benimki.Gittiğim yolları görseniz "in kardeşim o motorun üstünden, haketmiyor bu motor bu kadar eziyeti" dersiniz çamurlu bi yolda cross gibi kullandım makineyi.ön çamurluk tamamen çamur doldu ve ön teker dönmez oldu durup tornavidayla çamur boşalttım.ama gerçekten sağlam motorlarımız var, değerini bilelim ;)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:22 ----------
Naci 63 isimli abimize yürekten teşekkür ediyorum.Hem gayet bilgili hem de yardım sever...saygıyla eğiliyorum üstadım
naci abi öyledir herkesde hakkı vardır.. beycivan hocam da var aslında ama bu aralar giremiyo galiba nete !
3ds Max
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Benimkide böyle yakıyor yani kmde 20 krş... Ancak benzin 4TL oldu artık böyle değilde litre bazında ölçmek icab edecek sanırım... şu hava filtresini bende söküp bir temizleyeyim ayrıca karbüratör çıkışına bağlı hortumun aşağıya kaydığını bende gördüm ve üste doğru ittirip oturttum. Motorun rölanti sesinin daha düzeldiğini hissettim daha yüksek rölanti sesinden daha sakin bir sese düştü. Servise hemen bu işlemleri yaptıktan sonra götürdüğümde hortumun çıkmasının normal olduğunu motor patlama yaptığında yada sarsıntıdan çıkmış olabileceğini söyledi. Rölantisini biraz düşürdü fakat düşürünce yolda giderken ışıklarda durduğumda stop etmeye başladı bende biraz artırdım şimdi normal... Motoru dinledikçe yavaş yavaş alışıyor insan müdahale etmeye, herkes motorunu en iyi anlayan kişi olmaya başladığında sanırım sorunlar daha çabuk çözülebilir hale gelecektir elbetteki değerli tecrübelerini paylaşan hocalarımızın önderliği ve bilgi paylaşımı sayesinde...
bence diğer qm250 lere göre birazcık fazla yakıyo gibi ama vardır bi çaresi... boş bi vaktimde servise götürcem ayrıca beycivan hocanın tarif ettiği gibi de hava filtresini açık hava filtresine döndürmeyi düşünüyorum. bi de hiç kimse tavsiye etmesede egzos' ufak da olsa bişey yaptırcam daha tok bi ses almak için ama öylee çok da bağırmasını istemiyorum şimdikinden biraz birazcık daha fazla ve tok bi ses ama nasıl yapılır herhangi bi fikrim yok
3ds Max
Bür süreden beri yazılarıma ara vermek durumunda kaldım.Arkadaşlar biliyorsunuz kendime ait işyerim var burda bilgisayar ve elektronik eşya tamiri yapmaktayım.Çok geç saatlare kadar çalışıyorum.Yanımda kalifiye bir elemanda malesef yok.Stajerler her ne kadar işimi hafifletse bile işin teknik ve teferruat yönü benim elime bakıyor. Tamir elektronik derken ramzey 250 lerin elektrik tesisatında çok saçma sapan kablo uçları ne maksatla boş bırakıldığı belli olmayan (+) soketler ver. Özellikle benzin deposunun altı tam bir kablo yumağı. 3 gün önce bir kardeşimizin kablo demetini komple soyduk ve çok düzgün bir hat şeklinde şaşe demirlerine plastik kelepçe ile tutturmak suretiyle ip gibi yaptık. Hepsi derli toplu ve anlaşılır oldu. Aklıma bir resmini almak gelmedi. Benzin deposu bu kabloları ezip deforme ediyor. Motorun titremeye mahzur yerleride bu kabloları değişik noktalardan kırarak temasın kusur yaratmasına neden oluyor. Motoru tanzikli su ile yıkarken sağ ve sol kumanda düğmelerine hava tutmalısınız.İçeride kalan ıslak su birikintisi şaşe yapmaya yeter de artar bile.Maxemrah ben buraya ğye olduğumdan beri naci abiyle yağ konusunda anlaşamadık. Ben daima mineral yağ naci abi sentetik yağ dedi. İkimizde kendi bilgi ve tecrübelerimize dayaranarak neden bunu seçtiğimizi yazdık anlattık. Kısaca tekrarlamak için motorun motor ve mekanik yapısı sıcaklık sırasındaki şişme payları sekmanların yağ ve kompresyon kaçırma oranları (10.000/1- 10,000-2 gibi mikro rakamlar) dişli grupları arasındaki yağ akışkanlığı,tahrik ve tahriş edilme kat sayısı gibi bir dizi hesaplama senesine ait olan bir teknoloji ile üretilerek hizmete sunulmuş. 1980 senelerinin suzuki honda şaşe ve blok kalıplarının kopyalanarak günümüzde bu motorlar piyasada.Şimdi ise yüksek teknoloji ile bilgisayar destekli ensdüstiriyel üretim söz konusu.Her türlü hesaplama mikrometrik olarak bulunuyor. Sentetik yağ incecik bir soğan zarının 100 de 1 i kadar bir film şeriti oluşturarak motorun her yerine en ücra köşesine dek ulaşır.Temas etmeyen nokta ve hüzme kalmaz. Yağı bile sentetik tinerle inceltirler.Ancak şu var bu teknoloji ile üretilen yeni jenerasyon motorların hepsi sentetik tam sentetik yağ istemektedir. Yani teknolojisinin gereksinimi olan yağ fizibilitesini ancak bu yağ karşılamaktadır. Açık hava filtresini hep tavsiye ettim. Bir adet bile taksanız fayda faydadır. Birinci viteste kalkarken nasıl motor uzuyor hayranlıkla izleyeceksiniz. Hava ayarınızı tam yapacaksınız elbette.Egzozla oynama derim maxemrah.Açık hava filtresini çift tak sen sesi dinle.3 ve 4 nci viteslerde motor hava emerken kawa gibi ses yapıyor.Ama yok eksoz elimden kurtulamaz diyorsan da birinci susturucu odasına eksozun deliğinden maktap sal.sesi dinle eğer tatmin olmazsan ikinci odayıda del.Yanlız yakıtın artıcaktır bilgin olsun.Eksoz modifiyesinde daima yakıt artar ve çekiş düşer.MOTORUM HALEN SATILIK. 2100 tl ye burdan dileyen kardeşlerime verebilirim.Evrak muayene bakım herşeyi mükemmellik derecesinde hazırdır. 20297013 sahibinden.com ilan nosudur. Km de 110 krş yakmaktadır. 1 lt ile düz yolda 30 km gitmektedir. Son süratı fiat doblo ile ölçtiğümde 135,5 km idi.Ancak ben 90 kg.yum.70-75 kg arası bir kişi 140 km yi yapar.100 km ye kadar titreşim aramayın. Fabrikası bile görse motorunu tanıyamaz zaten. Elektrik tesisatı,boyası far ve vitesleri orjinalinden çok farklı. Hayırlı günler dilerim.Naci abi mahoretti nasılsınız bu arada Bandırmaya geleniniz gideniniz yok mu abi.? :-)
selam arkadaşlar.bana siyah yan çanta lazım şöyle kırığı çiziği olmayan.makul bi fiyatta olursada iyi olur.benimkiler kırıldı kilitler bile zor kapanıyor.Yardımlarınızı bekliyorum.
anlaşılan mevcut egzosa dokunmaya gelmiyo..! peki egzosu değiştirsek???
şöle yeni orta kalite orta fiyatlı bi egzos alıp taksak ??? ne dersiniz ?
3ds Max
Teşekkürler beycivan kardeş. Sesini duyduk daha iyi olduk.
O bahsettiğin kablolar ve soket bildiğim kadarıyla alarm bağlamak içinmiş. Yani çinli yerini hazırlamış. Gerçi ben alarm taktırırken bunu bilmediğimden elektrikçi (kendisi aynı zamanda Jinlun servisi idi) başka kablo çekti alarm için. Yalnız ben bu bilgiyi (alarm soketi konusunu) başka bir yerden duydum. Ben denemedim. Ama alarm takacak arkadaşlar deneyip burada yazabilirler.
Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Naci abi dediğinde haklısın evet alarm gibi bir cihaza hizmet veremek için hazır bırakılmış uçlar var ölçü aletiyle bir bakayım dedim şaşe veren yok.Direksiyon kilidini sürekli kullanmaktabüyük fayda var. Birde motorun kontak anahatarının altında bu kiti tutan ve alyans anahtarla sıkılabilen 2 adet vida başı var bunlar gevşedikleirnde kontak tutukluk yapmaya veyahut yerinde sallanmaya başlıyor. Hemen eğilip kontağın altına bakın görüceksiniz. Bu motorun her ay bütün vidata ve somunlarını sıkmaktan bıkmıştım.Ne yaparsan yapayım gevşiyordular. Ve gördüğüöm bütün qm 250 ler mct 250 lerde bu sorun var. Özellikle motoru aşağıdan yakalayan kısımdaki vidalar yolda düşüyordu ve sebebini alnamadığım bir titreşim ortaya çıkıyordu. Sanayi,ye gittim civatacının önünde hepsini teker teker uygun anahtarla söküp krom vida ve somunlarla değiştirdim. Motorun vidalarına rondele ve altına ince pul koydum. Ogündern beri huzurluyum ve titreşimin yarısından çoğunun gittiğini anladım. Eksoz deldirme ve açma muhabbetini ben pek doğru bulmuyorum. Yani o çıkan ses zaten motorun gerçek sesi olmaktan ziyade kulağı tırmalayan birhale geliyor. Eğer siz cc si büyük racing makine gibi ses alayım derseniz olmaz ama Beycivan abinizde dragstar makine gibi ses alabileceğiniz bir modifiye mevcut.Kendi el yapımımla başarmıştım daha sonra sokakta oynayan çocuklar tarafında mı artık sökmüşlerdi. Bu modifiye yi daha önce yazmıştım dileyen olursa tekrarlayabilirim. Arkadaşlar malum çetin kış ayları geldi motorunuzun yağını kışa göre uygun hazırlayın bujilerinizi havalar soğuduğu için tırnak aralığını azcık daraltın.Ancak her iki bujinin aralığı eşit olmalıdır bunu da ihmal etmeyin. Bu havalarda zincirler çok tıkızlaşacağı için yağlamak gerekiyor eğer uzun süre kullanmıyacaksınız gresk yağı sürüp bırakın. Dolunay eğer plastik çantaların kırıldıysa bence masraf etme deri çanta almanda fayda var bu plastik çantaların kapakları çok titreşim yapıyor ve kilitleri arıza yapıyor.Bence bir düşün. Hepinize selamlar.
Beycivan hocam forumdaki tüm arkadaşlar adına doğum gününüzü kutluyoaum.Sağlıklı ve mutlu bir ömür geçirmenizi diliyorum
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Birşey değil arkadaşım. Sizin gibi nezaketle teşekkür eden arkadaşlarımıza bildiklerimizi anlatmak bir zevktir. Soruyu sorup cevap aldığı halde teşekkür etmeyen çok kişi gördük bu forumlarda.
Motorunuz en az 1 ay yatacaksa mutlaka gecikmeden selenin sağ tarafındaki kapağı söküp altındaki akünün kutup başı bağlantılarını sökünüz. Yoksa bu size aküyü değiştirmeye mal olabilir. Tecrübe ile sabittir!!!
Arasıra çalıştırırm ve durumu kurtarırım demeyiniz. Çünkü sadece 3-5 dakikalık çalıştırma yeterli şarjı sağlamıyor. En az 5-10 km sürmek gerekiyor. Tabiki farı yakmadan! En iyisi kutup başlarını sökmek.
Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
en az bir ay yatar hatta daha fazla,havalar fena çünkü,daha da devam eder.
aslinda ben arada çalıştırmayı düşünüyordum ama söylediğiniz yöntem en saglıklısı olacak hakkaten. zamanım oldugunda sağ kapagı söküp başlari çikaricam.
1 ayı geçti alalı ama daha koltugu bile kaldıramadım altında ne var yok bakmak için işten güçten. sanıyorum standart koltuk altı bölmesi ramzey de de var ( ufak tefek eşyalar için )
bir ufak sorum daha olacak,arka çantaların üst gerisinde park lambasına benzer lambalar var ( beyaz ),çok da hoş duruyorlar ama yanmıyorlar. bunlari aktif hale getirmek mümkünmüdür? denedinizmi? daha önce yazıldımı burda bu bilmiyorum yazıldıysa kusura bakmayın : )
sizin gibi deneyimli abilerimizden ögreneceklerimiz çok önemlidir, tekrar sagolun.
iyi akşamlar.
NACİ ABİ VE BEYCİVAN HOCAM YAPTIĞINIZ TÜM YARDIMLAR İÇİN ÖNCE KENDİ, SONRA HERKESİN ADNA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:29 ----------
yan plastik çantaları aç, orda o lamba bölümünü tutan 3 vida görüceksin tornavidayla aç ampülleri değiştir. benim motorun üstünden 12v 3w ampul çıkmıştı kitapçığında 12v 5w yazıyor bende osram 12v 4w aldım. yalnız şunuda belirtiyim, değiştirirken kabloları kontrol et benim kablolar bildiğin erimişti seninkilerde öyleyse kabloları da değiştir 2 taraf için 6 m çiftli kablo alsan yeterde artar. ben kızılaydan metresi 50 krş'a aldım.
3ds Max
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)