Ramzey 250cc Chopper Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
Selamunaleyküm. Sayın arkadaşlar. Hani bir günde, motorsiklet sitesine gireceksin. Sonra üye olacaksın. Hatta motorsiklet alacaksın deselerdi. Yok abi ne işim var. Anlamam. Etmem. Uzakmı uzak derdim. Hani ısrar etseler, bu karga sesimle topçu popçu olurum ama!ben motorcu olamam. Hele bir sitedede bu konuyla ilgili görüş yazmakmı!...
Her neyse. Hepinizi saygıyla selamlarım. Doğma istanbul. Az büyüme Anadolu. Sonra tekrar yine İstanbul. Ömrümün çoğunu otobüslerde,ayakta, her gün asılarak sabah,akşam işe Giderek geçirdim.
Ve sonunda bıktım. Tek kelimeyle. Bıktım. Ve sonunda bu iki tekerli şeytan arabasında karar kıldım. Neyse. Aslında çokta zevkli. Artık yokluğunu hissettiğim bir şey olmaya başladı. Sanki olmazsa olmaz gibi. Artık otobüsü ve saatlerce trafiği ve duraklarda telef olmayı. Kışın ne olur bilmem. Ama şimdilik çok büyük bir veli nimet. Neyse. Ben daha yeniyim ya. Farkını anlatmak ve yazmakla bitmez. Hepiniz bunları benden iyi biliyorsunuz.
Gelelim. şu yukarıda bahsettiğiniz ramzeye. 250 CHOPPER'e. Ben bu motoru aldım. Denebilirki benim gibi bir toy ve acemi neden bunu aldı. Arkadaşlar samimice. Bu tip motorun dışındaki motorları trafikte adam yerine koymuyorlar. Yolun dışına atıyorlar. Neler,neler. Bunlarıda sizler çok iyi biliyorsunuz.
Daha yeniyim. şimdilik izlenimlerim neler derseniz. 100 Km. de 2.6 lt. benzin yakıyor dediler. Benimkisi bunu saray sofrası sanıp 5.3 lt. çıkardı. 2 Defa debriyaj teli koptu. Hala neredeyse artık alttan keser takıp kaldıracağım. ve çekiç vurup indireceğim. Debriyaj konusunda çok çileliyim. Sonra samimice. Abilerim. Bütün civataları gevşedi. Hani acaba işe gidip gelirken bu motorun yolda dişisimi var. nereden görüyor bilmiyorum. 3-5 günde bir,bir yerlerin civatalarını sıkıyorum. Birde deyme hale çalışmıyor. her sabah ,akşam abartmayayım 5-7 defa marşa basıyorum ya. Şimdilik bunlar. Bu benzin konusunu depoyu fullledim. ve incelemeye aldım. İyşaallah ilerde kullandıkça başıma gelenleri bende sizin bilgilerinize sunmaya çalışacağım. Hepiniz kalın sağlıcakla.
Reklamlar
-
qm 250 cruiser ın gerçek yakıt tüketimi nedir?
rodajı bitirmiş kullanıcılar cevaplarsa sevinirim.
bayisi km'de 85bin tl yaktığını söyledi de. inanayım mı?
bir de mondial mct 250 ile kıyas yapar mısınız? ramzey'i görene kadar
mct almaya niyetliydim. qm 250 de hoşuma gitti.
yakıt tüketimi bu kadar iyiyse biraz daha fazla verip ramzey alırım.
ha bi de standart donanımları nelerdir. koruma demiri vs. var mı? tşk.
-
Arkadaşlar benim motorla yaklaşık olarak herşeyi aynı. 100kmde 4-7lt arası yakıt tüketimi var yani yazılana inanmayın. O rüzgarsız havada 60km hızla kaymak gibi dümdüz yolda giderkenki durum. Gerçekle alakası yok. Şehir içinde ikiye katlar şehir dışını.
Ben motorla ilgili herşeyi açık açık yazdım okursanız linke tıklayın.
Kanuni çift silindir 250 CC Chopper
-
Abdullahakin2004, arkadaşım ben şuan 1400 km deyim. İlk zamanlarda ben de de bir iki vida gevşemesi oldu ama artık olmuyor. İlk günlerde kontrol etmek lazım. Motorda, ibreli benzin göstergesi, akü şarj göstergesikm saati ve motor devir göstergesi var. bu açıdan bakıldığında bu forumlarda çıkan benzer birçok motosikletten daha fazla göstergesi var. Üstelik hepsi de tam çalışıyor. Titreşim konusuna gelince, benim makina için söylüyorum, 100 km'nin üzerinde biraz titreşim var ama rahatsız etmiyor. Bu zaten 3000 km'den sonra büyük ölçüde geçecekmiş. Örneğin Adana pozantıda jinlun ile kıyaslayan bir tanıdığım var. Aynen şu ifadeyi kullandı. "ondan inip Ramzeye binince şevroleye binmiş gibi rahat ve konforlu hissettim" dedi.
Kanuninin benzer modelinde de çok titreşim olduğunu kullananlar söylüyor. Ama ben bu durumu kendi motorumde görmedim. Yakıt konusu ise sürüş hızınız, toplam ağırlığınız ve şehir içi/dışı duruma göre değişiyor. Benim henüz sübap ve karburatör ayarlarım yapılmadı. 110 kiloyum ve şehir dışı ortalama 80 km hızda motorum bir litre ile 30 km gidiyor (bunlar zaten sürat motoru değil). Yani 100 km'de 3,3 litre demek. Bence bu bile fazla. Çünkü kitabi verisi 2,3 litre/100 km. Ama zaman içinde doğru ayar ve rodajın tamamlanması ile yakıtın düşeceğini tahmin ediyorum. Motosikletimden genel olarak memnunum. Benim tavsiye ettiğim ve alan kişiler de memnun. Artık vites geçişleri daha rahat. Durur pozisyonda birinci vitesten boşa zor geçiyordu yeni iken. Ama şimdi daha rahat geçiyor. Ayrıca iki kişi çok rahat biniliyor. (bazı benzer modellerde örn RR, iki kişi çok rahatsız edici). Geçen gün oğlumla birlikte (ben 110 oğlum 70 kg) yaylaya gittik. Çekişinde ve rahatlığında (oğlumun hissettiği biraz titreşim hariç süratimiz otobanda genelde 100 km ve üstü idi) hiç bir sorun yaşamadık. Yayla yolunda ise otomobille bile 2. vitese düşmek zorunda kaldığım rampaları iki kişi çok rahat çıktı. Başka kullanan arkadaşlar varsa lütfen onlar da bizle tecrübelerini paylaşsınlar. Selamlar.
-
-
Ramzey Qm250
Merhaba arkadaşlar 2 gün önce Ramzey scooter ımı verip yerine Ramzey QM250 cruser aldım şimdilik çok memnunum. Bu motoru kullanan arkadaşlardan bilgi almak istiyorum artıları eksileri nelerdir. Şimdiden teşekkür ediyorum.
Kesinlikle incelemeye değer bir motor...
Bu motorun teknik özellikleri şöyle:
Boyutlar 2120 mm x 760 mm x 1125 mm
Benzin Motor Tİpi Çift Silindirli 4 Zamanlı Hava Soğutmalı
Silindir Hacmi 233 cc
Sıkıştırma Oranı 9.2 : 1
Motor Gücü 14 kw. / 8500 rpm
Çalıştırma Tipi Elden Marşlı
Max. Hız 110 Km / h
Ekonomik Yakıt Tüketimi 2.3 Lt. / 100 Km.
Arka Lastik Ebat 130/90 - 15
Ön Lastik Ebat 110/90 - 16
Şanzıman / Debriyaj 5 Vites / Islak - Çoklu
Ön Fren Disk
Arka Fren Tambur
Yağlama Tipi Basınç / Püskürtme
Ateşleme Elektronik CDI
Akü 12 W / 9 Ah
Ön Süspansiyon Teleskopik
Arka Süspansiyon Hidrolik Çift Amortisör
Yakıt Tank Kapasitesi 10 Lt.
Ağırlık 158 Kg.
Fiyatı 4.092 YTL.
-
Naci arkadaşıma katılıyorum. Bu türden motoru olanlar titreşimden bahsediyorlar. Lastik havalarını bir gözden geçirmelerini tavsiye ediyorum. Genelde gereğinden fazla oluyor. Biraz azaltırlarsa titreşim kalmıyor.
Bir de bir konuya daha deyineyim. 5000km ye kadar subap ayarı yaptırmayın. Bilinçsiz motorcular genelde yapılmış ayarı bozup daha da kötü hale getirebiliyorlar. Bu tür çin malı eski teknoloji motorlar çok yakarlar. Subap ayarı yaptırayım da yakıt düşsün diyenler yanılırlar.
Benim motor 3500kmde daha bir sorun yaşamadım. İlk başta vidaları gevşedi sıkıldı o ayrı. Sadece vites boşa zor geçiyor o kadar. Ya 1 ya 2 arasını bulmak çok zor
Uzun yol 170km gittim. Titreşimden rahatsız olmadım. Arkada oturanlar titriyodur o olabilir.
-
Kullanmayan neden ve neye dayanarak yorum yapar ki?
Merhabalar. Ben de Ramzey QM 250 yi yeni almış olmama rağmen servis ve motor hakkındaki bilgilerimi aktarmak istedim. Tüm yorumları dikkatlice ve sabırla okudum. Öncelikle motor işinin zevk, ruh ve maddiyatla direk ilgili olduğunu unutmamak lazım. Ramzey maceram geçen yıl 125 lik scooter almamla başladı 6.000 km yol yaptıktan sonra daha büyük bir motor almaya karar verdim. Yaklaşık 2-3 ay araştırmalardan sonra yine Ramzey'in 200 lük krosunu almaya karar verdim motora bindim kullandım (Herkese nasip olmaz servisin bana kıyağı oldu) tüm evrakları imzaladım mükemmel bir motora sahip olmanın huzuruyla evime gittim ama gece çok düşündüm ertesi sabah 250 QM i denemek istedim sağolsunlar kırmadılar... Tam 2 gün ikisinin arasında gidip geldim ve yaşım ve işim icabı (bu arada yaş 39) cooper almaya karar verdim ve aldım. Aklım hala kros da ama ikisini alacak gücüm yok. Gelelim sadede. Servis mükemmel psikolojik sorunlarımla bile ilgileniyorlar desem yeridir artık akraba olduk gibi ve şimdiye kadar hiç gereksiz ücret ödemedim adamlar işlerine sahip çıkıyorlar (En azından Ankara için böyle) Şu an motorum 500 km de ilk aldığım gün km de 200 ykr yaktı ama ertesi gün kullanım kılavuzunu alıp okuduktan sonra 5000 deviri geçmedim 70-80-90 larda dolaştım ve 100 ykr yaktığına kesin kanaat getirdim. Çok güven veren bir havası var oturaklı ve dengeli bir motor. Vibrasyon yüksek devirlerde var ama kararlı kullanınca çok azalıyor. İvmelenmesi çok iyi vites geçişleri gün geçtikçe yumuşuyor. Sabahları jikleyi açıp çalıştırırsanız ilk start da marş basıyor ben de ilk günler neden çalışmıyor bu alet diye sinirlenip duruyordum meğer işin sırrı jikledeymiş Aynısından bir arkadaşım aldı o 2.500 km de çok memnun onun ki 110-120 rahat gidiyormuş ama çok hor kullanıyor. Debriyaj gaz fren kombinasyonunda şu an hiç sorun yaşamıyorum sanırım bu biraz da yetenek ve aleti benimsemekle ilgili. Benden şimdilik bu kadar.Lütfen motoru kullananlar yorum yapsın kullanmadığımız şeyin yorumunu ne hakla yapabiliriz ki? Bakın ben herhangi bir motor hakkında yorum yaptım mı? Aslında daha detaylı bilgiler verebilirdim ama bu bile çok fazla oldu. Herkese kazasız ve tutkulu sürüşler diliyorum sevgiyle kalın dostlar...
-
mavimerdiven hayırlı olsun güle güle kullan. Benim hem 200 lük cros hem de 250 lik chopper var. Ben de çok memnunum ama chopper'ım bir aydır montaj hatası yüzünden yatıyor. Sorun şu (senin de başına gelebilir önlem al diye yazıyorum) Motoru ocak ayında aldım ve aldıktan birkaç ay sonra deponun altından benzin akıtmaya başladı. Sebebini araştırınca (servis depoyu sökünce ortaya çıktı) deponun üzerine oturduğu çatıya yapılan kaynak spiralle temizlenmeden boyandığı için, kaynağın çapağı yavaş yavaş (üç ay içinde) depoda çok küçük bir delik açmış. Şu an yeni depo bekliyorum ama Ramzey firmasının elinde yok. Buna benzer bir hatanın olmaması için benzin deposunu söktürerek çatıda kaynak çapağı kalıp kalmadığına çok geç olmadan baktır. Kazasız sürüşler dilerim.
-
Teşekkür ederim Naci arkadaşım ne yazık ki bu motorların hemen hepsinde bu tür hatalar çıkabiliyor Ben de ilk aldığım gün deponun şamandırasında sorun vardı benzin kaçırıyordu ustam onu ilk teslimde çalıştırdığında anladı ve sıfır bir depo taktı yani değiştirdi kontrollerini de yaptı. Neden depo beklediğini anlayamadım Ankara daki ana bayi de aynı gün çözerler bu olayı. Ben bu güne kadar parça beklediğimi hiç hatırlamıyorum.
-
mavimerdiven;
servisin adını ve adresini versene
bende Truva var. sizin motorla benzer özellikte. benim motorda ön farlar yok senin sevise gideyimde taktırayım istiyorum. şimdiden teşekkürler.
-
Bugün bir saat önce Ramzeye son defa ve artık yasal yollara başvuracağımı belirten bir mesaj attım. Şirketten bir yetkili yarım saat önce cevabi bir mesaj attı, sonra da gittiğim servisten cep numaramı almış ve 5 dakika önce beni aradı. Özür dileyerek parçayı bir iki gün içinde göndereceklerini söyledi. Yani sanırım sorunum çözülüyor. Sizi de bilgilendireyim dedim. Kazasız sürüşler dilerim. Selamlar.
-
Servisin adı şu Özcan Özenci Bisiklet ltd. şti. Adresi Hisarparkı caddesi 14/A Ulus/ANKARA Telefonu da şu 310 4419 ya da 309 88 23/24 Sahibi Sedat bey var Onu bul ya da Hamdi usta var onu da bulabilirsin Benim adımı verebilirsin Adım Selçuk beni tanırlar
-
07 Haziran 2006, 09:58
#74
250 cc
beyler selamıaleykum.. ya ben bisey sorcam su ramzey 250 cc motor kullanan zat'ı muhterem arkadasın birisi bana bu 250'ligin motor sesinin nasıl oldugunu söyleyebilirmi.kaliteli bi ses cıkıyormu yani gaz verildiginde.valla ben 250'lik mondialin sesini bile begendim.bunun icin ramzeyle ilgili bahsettigim konuda birileri bisey söylesin yav o kadar kullanan varmıs
-
07 Haziran 2006, 15:07
#75
Arkadaşlar, Gözüm aydın! Delik depom nihayet dün değişti. Hemen size haber vereyim dedim. Merkezin bana açtığı telefon (yukardaki mesajımda bahsettiğim) meğer oyalama taktiği imiş. Sorunumu Adana bölge distiribütörü çözdü. Bu konuda benden yardımlarını esirgemeyen Ramzey Adana bölge distiribütörü Erol beye ve yardımcısı Ömer beye teşekkürlerimi iletiyorum. Ama hala Ramzey firmasının (İstanbul) bu konudaki vurdumduymazlığı hakkındaki izlenimlerim düzelmiş değil. Değişme tamamen kişisel çabanın (Adana bölge) bir ürünü. Ramzey chopper kullanan arkadaşların parça ihtiyacı duymamasını (en azından firma yeteri kadar parça ithal edinceye kadar) dilerim.
caglarizm arkadaşım, ben gürültülü motor sesinden hoşlanmadığımdan Ramzey chopper'in sesini sevdim. Sesi sana tarif edemem veya dinletemem ama muhtemelen (motor ve egzostları benzediğinden) Mondial mct veya Jinlun 250chopper'ların seslerine benziyor diyebilirim. Ama tam olarak kıyaslama yapman için dinlemelisin. Selamlar.
-
15 Haziran 2006, 02:41
#76
Tekrar,tekrar selamunaleyküm arkadaşlar. Sitedeki forumları 1. sayfadan buraya kadar okudum. dilerseniz özetleyeyim.
Bu motoru kullanan arkadaşlar hakikaten gerçek olanları yazmışlar. Yani ben kullanıyorum ve şöyledir diyen yazıyı okuyorum. Doğru. Hakikatende bilinçli. bilimsel yazılar.
Birde bilmeyen ve kullanmayan arkadaşlar varki. Tamamen sallama. İzalasyon yazılar. Beyler. Çürür. Dökülür. Dayanmaz diyenler. Malın sahibi gibi kötüleyin. Yarın Allah sorar. Çin malı olabilir. Türkler satıyor olabilir. Adamların bizlerle alakasızda olsa Hakkı geçiyor. Ben aldım. Kullanıyorum. Bir aydır full kullanıyorum. 90 kiloyum. Arkama bir tane daha 90 Kiloluk arkadaş biniyor. İnanın. Bir tane daha 90 ı taşır. Hani bu araçlarda beygir gücüyle kıyaslama yapıyorlar ya. Bende aynısını yapıyorum. Bizim köyün beygirleri değilde Sinoptaki bütün beygirlerin gücüyle denk. Bayır, çayır demiyor. İstanbulda asfalt yoldayım ama. İstanbullular bilirler. Ne kadar asfalt. O kadar çukur. Bizim oranın ara sokakları. "Çalışıyorlar. Belediyelere teşekkür ederim" Neyse.
Hala çok yakıyor. 1600 km. deyim. ' 2000 bekliyorum. İyi bir servis bulup baştan ayağa baktırıp ayarını yaptırıcam. iyi bir servis bilenler Allah rızası için yazsın. Hakikaten ihtiyacım var. Çünkü önceki servisçi arkadaştan pek tatmin olmadım. "ben değil motor". İlk vites problemim vardı. İşte buda servisçimin anca becerebildiği debriyaj teli takmasından kaynaklanmış. onu şimdilik hallettim. Motor çok fazla güçlü. Tipine ve görüntüsüne göre çok seri. Sadece fazla yatarak dönemiyorsun. Bir yerleri yere değiyor. Ama şu bir gerçek gören herkesin bir yerleri yere değiyor. Kapının önünde bile durması yetiyor. Fiyatı bana göre bu motora çok iyi. Yerinde. Bazı arkadaşlar fiyatını çok eleştiriyor ama Eleştirirken Eleştirmenden ileri gitmeyin. Çinliyi öldürün. Hakkını verin.
İyşaallah kullandıkça yazar birbirimizden görüşlerinden faydalanırız. Hepinizin ilgi ve sevgisine hakikaten içten teşekkür ederim. Galiba her şeyi tartışıp paylaşmak bizim milletimizin kanında var. Ha birde marş olayına gelince. Ben ciklenin nerede olduğunu ve çekileceğini 1 hafta sonra öğrendim. Şimdi cikleyi çevirip bir kere marşa basıyorum.
Naci arkadaşım abicim yorumlarınada aynen katılıyorum Abdullahakin2004, arkadaşım ben şuan 1400 km deyim. İlk zamanlarda ben de de bir iki vida gevşemesi oldu ama artık olmuyor. İlk günlerde kontrol etmek lazım. Motorda, ibreli benzin göstergesi, akü şarj göstergesikm saati ve motor devir göstergesi var. bu açıdan bakıldığında bu forumlarda çıkan benzer birçok motosikletten daha fazla göstergesi var. Üstelik hepsi de tam çalışıyor. Titreşim konusuna gelince, benim makina için söylüyorum, 100 km'nin üzerinde biraz titreşim var ama rahatsız etmiyor. Bu zaten 3000 km'den sonra büyük ölçüde geçecekmiş. Örneğin Adana pozantıda jinlun ile kıyaslayan bir tanıdığım var. Aynen şu ifadeyi kullandı. "ondan inip Ramzeye binince şevroleye binmiş gibi rahat ve konforlu hissettim" dedi.
-
15 Haziran 2006, 15:49
#77
Abdullahakin2004 arkadaşım, forumların amacı da bu değilmi zaten. Eğer ben yalan yanlış bilgiler verip insanları kandırırsam, o zaman nerede kaldı insanlık ve güven. Bu nedenle bu forumlara yazan birçok arkadaşımın doğruyu yazdığına inanıyorum. Tabi bir miktar da "sırf yazmış olmak için yazan" ve "bilip bilmeden her konuda ahkam kesenler" de yok değil. Buna ilave olarak ta motor tavsiye ederken "filanca motordan başkasını tanımam" türü hangi tecrübeye ve bilgiye dayanarak yazdığını kendinin bile bilmediği türden yazılar da var. Bir markayı karalayanlara kıyasla bunlar zararlı değil ama boş yere forumu işgal ediyorlar. Bu nedenle ben forumları okurken (konu ne olursa olsun) anlattığı konuyu bizzat bilerek ve tecrübe ederek yazanların yazılarını okuyorum. Diğerlerini ise "ÜFÜRÜKÇÜ" ler olarak gördüğüm için zerre kadar kıymet vermiyorum.
Forumlar aynı zamanda bir yardımlaşma, bilgi paylaşımı ve sorun çözme (veya sorunun çözülebilmesi için yol gösterme) yerleridir. Bu nedenle Ramzey chopper ile ilgili deneyimlerimizi yazalım ki başkaları da bunlardan yararlansın.
Senin çok yakma sorununa gelince, madem motorun performansı aşırı yüksek o zaman (muhtemelen) benzin hava ayarı birazcık açık demek. Ramzey chopperlar çift silindirli ve çift karbüratörlü olduğundan her iki karbüratörün BİLEN BİRİ TARAFINDAN ve mümkünse otomobil eksoz emiston ölçüm cihazıyla ölçülerek ayarlanması lazım. Ayar vidaları kabüratörlerin alt kısmında ve L şeklinde tornavidalar ile yarlanabiliyor. Ama bu işi bilmiyorsan sakın kendin yapma çünkü ayarı bozduğun takdirde çok daha fazla problemle karşılaşabilirsin. Genel olarak motosikletlerin fazla yakmasının nedenleri şunlar olabilir:
1) sürücünün ve yolcunun çok ağır olması,
2) şehir içi sürekli dur/kalk şeklinde bir kullanım olması,
3) şehirler arası yolda düşük viteste ve yüksek devirde kullanılması veya çok hızlı gidilmesi (bu tip motorlarda 80 km süratten daha hızlı gitmek yakıtı artırır)
4) lastik havalarının uygun değerde olmaması (normali ön ve arka: 23 hava olmalı)
5) Sübap ayarlarının bozuk, hava filtresinin kirli ve bujilerin eski olması (motosiklette 4-5000 km de bir bujiler değişse iyi olur),
6) karbüratör hava ayar vidasının (emisyon) olması gerektiğinden fazla sıkılı(veya gevşek) olması,
7) son olarak ta süren kişinin gazı sürekli açıp kapayarak motorun gereğinden fazla yakıtı yakamayıp eksozdan çiğ olarak atmasına sebep olması sayılabilir.
Kazasız sürüşler dilerim.
-
23 Haziran 2006, 18:09
#78
Nerede bu Ramzey chopper'ciler. Herkez tatile mi çıktı?
-
23 Haziran 2006, 20:57
#79
pek chopper benzemiyor
-
23 Haziran 2006, 21:09
#80
resim verecek kimse yok mu ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler