Ramzey şu anda en kaliteli karbüratörü kullanmaktadır. Markası Keihin.Bir çok japon motoru bu markayı tercih ediyor. CVK ürün kodu vardır ve vakumları iğne ayarlıdır yani yakıt olayını vakumun içindeki sekmanlı bilezikleri sökmek suretiyle aşağı yada yukarı alarak benzin sarfiyatını düşürebilirsiniz.Ben en son 2 kademe yukarıya aldım yakıt km de 50 krş arttı ama motor mühtiş gaz yemeye başladı ve ani hızlanmalarda ben bu kadar performans beklemiyordum. Ramzey alacak arkadaşlar bizleri burdan takip edip bu motoru tercih ediyor ve hakkında sorular soruyor ben hepsine burdan aldığınızda en az pişman olacağınız motor qm 250 diyorum alın kardeşim binin kullanın seveceksiniz. Bir kardeşimiz karbüratör vce hava filtre ara hortumundan motor yağı geldiğini söyledi. Karbüratör yağ ile işi olmayan bir parçadır. Yağ oraya ancak şu şekilde gelmiş olabilir. Krankın havalandırma borusundan emilen fazla konulmuş yağ hava filte kutusundan buraya vakumlanmış olabilir ama bu sanıldığı gibi yağ değilde yağ buharı olabilir diye düşünüyorum. Yağınızın tam ne kadar olduğunu yada konduğuınu araştırın. Hava filtresi yağlanır yada buhardan yumuşarsa motorun performansı çok aşağıya düşer. Hav afiltresini bir sökün ona da bakın. Senkron ayarı karbüratörün emme manifoldundaki vidalı yerden girilerek yapılır. Ancak senkron cihazı yoksa Naci abinin dediği gibi elle hava ayar vidasından söylendiği şekilde yapılır. Eğer karbrüatör kelebekleriniz hizalanmadaki eşitliği kaybettiyse muhakkak senkron cihazına ihtiyaç vardır.
Açık hava filtresi + hava ayarından sonra yakıt inanılmaz düştü.550 km'lik gezide tırmanma olmadan düz şehirler arası yolda 90-100 km hızla 0.12 kuruş yaktı.Bu arada castrol tam sentetik racing yağı aldım.O yağdan sonra da vites atma hızları 10 km arttı.Bazen 4.vites giderken 5'e atmadan 80 le gidiyorum anlamıyorum.Eskiden uzun sürüş sonrası molada silindirin sıcaklığı bacağıma kadar gelirdi.Şimdi öyle bi durum da yok.
ya bu castrol racing 10-50 benim kafama da yattı aslında, naci ve beycivan abilerin görüşünü de bilmek isterim bu yağla ilgili,gider mi bizim motora? yaz için 15-40 tavsiye ettiğinizi biliyorum ama özellik olarak bu yağ da iyi değil mi motorumuz için,özelliklerinde yüksek sıcaklıkda üstün performans falan diyo racing bide oapaydn test etmiş performansı iyi diyor ama sizler ne dersiniz? denediniz mi hiç?
Castrol 10-50 racing biraz pahalı bir yağ. Litre fiyatı 20-25 Tl arası. Bmw bu yağı servis olarak kullanıyor ve 10.000 km'de bir değişiyor. Ancak Bmw motorları bu yağı sadece karterde (yani otomobil gibi) kullanıyor. Şanzıman yağı ayrı Bmw'de. Ramzey ve birçok motor ise şanzıman ve motor için yağı ortak kullanıyor. Dolayısıyla yağı daha sık değiştirmek gerekiyor. Eğer bu yağı Ramzeyde kullanırsanız, bence 5.000 Km'de bir değişmelisiniz. Bu durumda maliyet düşer. Çünkü normal olarak ramzeyde 3000'de bir değişen ve fiyatı daha ucuz olan yağ yerine 5.000'de bir değişen daha pahalı bir yağ toplamda daha ucuza gelecektir. Alternatif olarak 15-50 tam sentetik ve daha ucuz motosiklet yağları da var. Örneğin PO 15-50 racing. Herkes kendi kesesine göre bir seçim yapmalı, ama bence mutlaka tam sentetik motosiklet yağı kullanmalısınız. Son olarak benim castrol tecrübem yok. Po'yu aldım ama yağ değişme zamanı gelmediği için henüz kullanmadım. Muhtemelen yıl sonuna doğru değişirim yağı. Şu ana kadar, farklı marka yağları deneyen arkadaşlar sonucu bildirirlerse hepimiz faydalanırız.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Ucuz madeni yağlar değişimiyle beraber aşağı yukarı aynı paraya denk geliyor.Ben artık yağımı kendim değiştiriyorum.Bana dokunmuyor.Burda gerçekten çok güzel bilgi paylaşımı oluyor.Genelde hep yarı sentetik tavsiye edilir.Naci abi ısrarla tam sentetik dedi.Dediğini yaptık faydasını gördük.Bir de yine burda tavsiye edilen bişi var.Motoru yazın da olsa jikleyle çalıştırıp bir süre ısıtma olayı.Bunu yapınca motor inanılmaz rahat çalışıyor.Petrol ofisinin yağını ben de denemeyi düşündüm.Bi kaç yere baktım bulamadım.İnternetten castrol aldım.
Her nekadar bir çok kişi gereksiz "muhabbet" yapmak için kullanıyor olsa da, forumların amacı budur bence. En azından ben bu ramzey forumunda bunu yapmaya çalıştım. Görüyorum ki bir çok arkadaşımız da burada bunu devam ettiriyor. Şunu asla unutmayalım: "bilgi paylaştıkça çoğalır". Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Feyizoglu
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:49 ----------
Naci abi biraz saçma gelebilir ama bu emme manifoldunun üzerindeki çatlakları elektrik bandıyla kapattım.Bantlar sıcaktan bozulana kadar hakikaten işe yaradı.Aliminyum folyo bant çekmeyi düşünüyorum şimdi.Başka ne yapılabilir.
[/COLOR]Naci abi biraz saçma gelebilir ama bu emme manifoldunun üzerindeki çatlakları elektrik bandıyla kapattım.Bantlar sıcaktan bozulana kadar hakikaten işe yaradı.Aliminyum folyo bant çekmeyi düşünüyorum şimdi.Başka ne yapılabilir.[/QUOTE]
Emme manifoltundan kasıt, karbüratör ile hava filtresi arasındaki mi? Öyleyse yapılacak şey, oldukça ucuz olan o manifoltu değiştirmek. Yoksa motor ciddi ölçüde rampa çekişinden kaybediyor. Hatta motora bir süre binecekseniz 2 tane birden alın, biri yedek kalsın. Ben kendi motorumda o manifoltun yenisini hemen bulamadığım için kırmızı (veya siyahta olabilir) sıvı contayla çatlakları kapatıp, bir-iki gün motora binmeyip kurumasını bekledim. Ama inanın bunlar geçici çözümler. En iyisi değişmek. Diğer sorun ise hava filtre kutusunun çatlaması. Bunun geçici çözümü ise kutuyu dıştan büyük/uzun iki cırt bantla sıkmak ve hem içten hem de dıştan sıvı contayla çatlağı kapatmak.
Karbüratörle silindir arasındakini kastediyorsanız eğer: merak etmeyin, o manifoltun içi metal dışı plastik. Dış çatlaklar bu manifolt için önemli değil.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Karbüratör ile silindir arasındakini söylüyorum.Naci abi dediğin gibi içi metal ama karbüratürün girdiği yerde 1 cml lik yer var orda metal yok çatlaklar da orda.metaller içerde birleşiyo mu onu bilemiycem.Ramzeyin sitesinde tanesi 25 lira yazıyo.Orda öle ise 30-40dan aşağı alamayız.
Bu durumda en iyisi 5-6 TL'ye alacağınız ve ısıya dayanıklı bir silikon yapıştırıcı ile çatlakları kapatabilirsiniz. Ama sökmeden yapın ki sağlamlığı daha iyi olsun.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Arkadaşlar motorda yaptığım küçük bir değişikliği paylaşmak istiyorum hava filtresi kutusunu yerinden sokmeden içine direk açık hava filtresi koyun 12 v bilgisayar fanlarından hemen filtrenin ağzına kapatıcak şekilde kenarlarında silikon çekin motorun çekişini görün ve çok tatlı ses geliyor. yanlız bu fanın kanatlarının filtre kutusuna deymemesine dikkat edin. Hepinize iyi modifiyeler.
arkadaşlar 3gün önce motorumu alabildim sonunda. 1200 km'de. kafama takılan bi kaç şey var sizlerle paylaşmak istiyorum. 1.cisi motor jigle açık değilken çalışmıyo hatta seyir halindeyken jigleyi kapatırsam motor stop ediyor. 2. cisi vitesi boşa almak imkansız. kırmızı ışıkta sürekli debriyajda elim ve bu belli bi süre sonra yorucu oluyor. ve vites geçişleri çok sesli walla bütün tertibat aşşa iniyo zannediyorum.
BU aralar çok yoğun olduğum için servise daha götüremedim. umarım beni üzecek büyük sorunlar değildir bunlar. şimdiden teşekkür ediyorum.
3ds Max
1200 km deki bir motora göre seyir halindeyken bile jigle kapanıca motorun durması normal değil gibi geldi bana.
vetis için de servisin bi debriyaj ayarı yapması lazım. yada vites geçişleri çok sesli demenden anladığım kadarıyla alındığından beri yağ hiç değişmemiş olabilir yada değişim zamanı gelmiştir ama küçük bi ayarla halledilir yağdan değilse. ramzeylerde zaten herkeste genelde bu boşa alma sorunu vardır,iyi ayar ve iyi bi yağla daha iyi olur. servise gitmeye çalış hallederler.
motor durması konusunu bilmiyorm yorum yapmayım ama vites onemli bi sorun değil..
hayırlı olsun motorun, kazasız hayırlı sürüşler,
rölantiyi yükselt biraz, ve vites geçişindeki seste bir, boş ve ikinci vites arası mı ? gördüğüm bütün QM250 lerde bu öyle çünkü...
Öncelikle motorunuz hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Yağını kaliteli bir marka 10-50 veya 15-50 bir tam sentetik yağ ile değişiniz. Debriyaj ayarını da yağ değişiminden sonra gerekirse yaptırınız. Bazan sadece debriyaj ayarı değil, vites değiştirmek için ayağımızla bastığımız kolun da ayarlanması gerekir.
Jigle'ye gelince, karbüratör bağlantı noktasından ayarlayarak sorununuzu çözebilirsiniz. Ancak bunları yapmayı bilmiyorsanız, deneyerek bulmak yerine bilen birine yaptırtmanızı öneririm.
Çok güzel. Demek ki tavsiyemi hayata geçirdin Beycivan arkadaşım. Mümkünse resimlerini çekebilirsen diğer arkadaşlara oldukça yol gösterici olur. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Evet Naci abi sonunda deneme fırsatım oldu ancak basıncçlı ve bol giren hava eksozda patlamalara neden oluyor bunu daha sağlıklı yapabilmekiçin bu hafta motorun devrine göre yani emilen benzin miktarına göre bu fanların devrinin de ayarlanacağı bir sistem tasarlıyacağım.Normal bilgisayarlar işlemci fanları ısı arttıkça devirlerini yükseltirler özellikle Amd tipi microişlemciler bu ısı algılayıcıyı kullanır.Denemekte fayda var.Zaten tahminimce pahalı motorlarda bu fan sistemi bu şekilde dizayn ediliyordur.Yani sürekli aynı devirde ve aynı basınçta hava basan bir pervane düzeneği sürekli değişken yakıt kullanımı ve gaz aralıklarında bu eksoz çatlamalarına neden oluyor. Bir kardeşimiz jikle açık değilken motor duruyor demiş hava ayarınız çok benzin ayarınız kısık olabilir.Hava ayar düğmesini bir miktar kısın derim.Tabi ikisi eşit olucak şekilde kısmalısınız.Vitesi boşa alma olayı ilerleyen zamanalrda biraz rayına girecektir ama bu QM 250 lerin klasik bir sorunudur.Naci abinin dediği gibi vites deiğiştirme çubuğununda yerinde bol bol gezinmemesine dikkat edin. Motoru vitesi almak için debrijaya basılı vaziyette gitmek zararı olan bir durum.İyi tatiller.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)