Ramzey 250cc Chopper Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
06 Ağustos 2010, 00:35
#741
Beycivan adlı üyeden alıntı
Naci abi öncelikle gezilerinizin varsa bir kaç resmini forumda yayınlarsanız çok makbule geçer. Abi birde kawasaki olayını çok araştırdım gerçekten benim üzerinde sık sık deneme ve test yapabileceğim cinsten bir motor değil parçaları çok pahalı ve bulunma sorunu var. Honda shadow 750 yada gv 650 bakıyorum öncelikle teknik bilgilerini buldum ileriye dönük karşılaşableceğim sorunlar neler olabilir bu olayı rumlarda parça olayı nasıl temin edebilirim araştırıyorum.Birde vergi olayı düşündürücü geldi bana 750 cc den sonra vergiler 2 ye katlıyor. Daha mantıklı yada hesaplı bmw touring hangi motoru önerebilirsiniz.
Beycivan arkadaşım, gezi sırasında çok az foto çektik, onları da daha bilgisayara bile atmadım. Aslında buraya yüklemeye değecek birşey değil. Şu an yayladayım (adanadan 94 km uzakta) belki ilerde yüklerim bir kaç foto.
Motora gelince öncelikle bütçen önemli. Senin yazından sonra biraz araştırdım. Honda 750'lerin temizi 2005-6 modeller 12.000 TL civarı; senin düşündüğün kawa 750'nin ise modelleri 94-95 civarı ve fiyatları 5.000 TL civarı. Üstelik 4 vites. (bkz: www.bikez.com). İlla kawa dersen ben daha yeni model olan en 500'ü tavsiye ederim. Hem 50 beygir, hem 6 vites, hem su soğutmalı, hem de 2000'li modeller 7-8000 TL civarı. 2004 model ve öncesinde 750-1200 cc arası vergiler yıllık 120 TL . Ama Bmw dahil hepsinin parçası pahalı.serviste yapacağın bir normal bakım bile 150 TL civarı. Kendin yaparsan ve parçaları da dışardan ucuz bulabilirsen bakımı ucuza maledebilirsin. Ama tabiki ramzeye göre rakamlar uçuk.
GV 650'yi ben de çok araştırdım. hatta almak üzereydim. Ama bir arkadaşın motorunu deneyince vazgeçtim çünkü oturuş pozisyonunda ayakları çok ileri uzatmak zorundasın ve bu bana uymadı. Ayrıca artcı koltuğu bana göre rahat değil ve çok küçük. 2008 ve sonrakiler kanuninin getirdikleri ve enjektörlü. Öncekiler ise karbüratörlü ve fiyatları oldukça ucuz. Ama satışı zor. Aslında tüm chopper'lerin satışı zor. Büyük chopper alırken bunu göz önünde tutmalısın. Çünkü ramzeye 2.000 TL civarı para bağlarken, büyüklere 10.000 TL ve üzeri para bağlıyorsun ki, satmak istediğinde aciliyet varsa bu sıkıntı olabiliyor. Bmw'de de parça, maliyet ve satış durumu aynı şekilde dar bütçeli birini sıkıntıya sokacak şekilde. Bu nedenle büyüğe geçerken bunları çok iyi düşünmelisin. Özetlersek:
Honda vt 750: Temizi 10.000 TL üzeri, hız yapmazsan az yakar, parça sıkıntısı yok ama Hondaya bağlısın.
BMW (herhangi bir model) :Temizi 12.000 TL üzeri, ama örneğin, f 650 cs 7-8000 TL civarı ve çok az yakıyor, parça piyasada bulunabiliyor. Ama Borusan çok pahalı.
GV 650: 2008 öncesi karbüratörlü ve parça sıkıntısı var. Genelde bu siteden bazıları dışardan getirtiyor bazı parçaları. 2008 sonrası ise Kanuninin elinde ama parça pahalı.
Kawa: parça sıkıntısı var diye biliyorum.
Ancak genel olarak bu tür motorların temizini bulursan ciddi bir parça ihtiyacının olmayacağını düşünüyorum.
Eğer 10 beygir artış seni tatmin ederse sana tavsiyem sıfır st&kanuni'nin enjektörlü gv 250 modeli. şuan 7000 TL civarı. 2. elleri, karbüratörlüler 5.000 TL civarı. Bildiğim kadarıyla ramzeyden daha az yakıyor ve 28 beygir.
Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Reklamlar
-
06 Ağustos 2010, 17:47
#742
Naci abi
Bi kaç kez ramzey chopper a 1.6 litre yağ konulması gerektiğini söylemiştin.Yağı yeni değiştirdim ve kitapçıkta söylenen gibi 1.95 litre yağ koydum.Yağ çubuğunun işaretlerinin tam ortasındaydı.Acaba benden önceki sahibi başka yağ çubuğu mu taktı dedim.Gittim sıfır bi ramzey chopper ın yağ çubuğuna baktım benimkiyle aynı.Burda bi soru işareti var bunu gidermeliyiz sanırım.İnsanları yanlış yönlendirmeyelim.
-
06 Ağustos 2010, 19:38
#743
Kardeş yağ çubuğu ramzeylerde kısadır iki çentiğin arası yağlı kalıcak şekilde koyduğunda sorun olmaz. Bende eskiden 1,9 lt koyuyordum ama fazla yağı krank döverken fazlz basınçtan dolayı motor yüksek devirlerde pısma ve yığılma yapıyordu 1,6 koyunca düzeldi. Şimdi bu motor kullanım klavuzlarına bakıcak olur ayarları ona göre yapıcak olursak bu motorlar enkaza döner 4 5 model için aynı kataloğu milletin eline verip gönderiyorlar.Ben servise de sormuştum 1,7 dedi. Bu işin gerçeği şuydu; kendim deneyerek en iyi sonuca ulaşabilirim. Şu an 1,6 lt ve 4 aydır kullanıyorum memnunum. Naci abi ilgine tşk ler abi 95 model kawa vn 750 satan abimiz 4,5 milyara vereceğim sana dedi. İyice incelemek istiyorum abi hayırlısı bakalım ama bu honda shadow işide olmuyacak motorlardan birisi abi.
-
06 Ağustos 2010, 19:56
#744
Beycivan hocam
ben de yaptığımı gözümle gördüğümü yazdım buraya.Acaba tam sentetik yağa geçtiğim için mi böyle oldu.
-
06 Ağustos 2010, 22:48
#745
Selamlar arkadaşlar ben motorsiklet dünyasına katılmak üzereyim ramzey 250cc gordum yoLda seklı falan hosuma gıttı internetten baktım 1700-2500 arası degısıyor cok da yakmıyorsa almayı duşunuyorum. Netten baktıklarımdan bırı hariçö hepsi manuel vitesti birisi ise otomatik yazıyor acaba bunların ole otomatik viteslisi varmı varsa tavsiye edermısınız arkadaslar sımdıden teşekkurler.
-
06 Ağustos 2010, 23:09
#746
oapydn adlı üyeden alıntı
Naci abi
Bi kaç kez ramzey chopper a 1.6 litre yağ konulması gerektiğini söylemiştin.Yağı yeni değiştirdim ve kitapçıkta söylenen gibi 1.95 litre yağ koydum.Yağ çubuğunun işaretlerinin tam ortasındaydı.Acaba benden önceki sahibi başka yağ çubuğu mu taktı dedim.Gittim sıfır bi ramzey chopper ın yağ çubuğuna baktım benimkiyle aynı.Burda bi soru işareti var bunu gidermeliyiz sanırım.İnsanları yanlış yönlendirmeyelim.
Sevgili oapydn, ben Ramzeyimi tam 3.5 yıl ve 14.000 km kullandım ve bu zaman zarfında serviste toplam 7 kez yağ değiştirdim. (300-1.000-2.500-4.000-7.000-10.000 ve 13.000'inci km'ler) Her defasında servisim 1.6 litre shell 15-50 vsx yağ koydu. Dolayısıyla merak etme, kimseyi yanlış yönlendirmiyorum. Ayrıca benim burada Ramzey ile ilgili yazdığım herşey tamamen tecrübe ettiğim ve kendi motoruma uyguladığım şeyler. Hiç bir zaman işkembe-i kübradan atmadım. Bildiğimi yazdım, bilmediğim konuda ise sözü bilenlere bıraktım.
Beycivan adlı üyeden alıntı
Naci abi ilgine tşk ler abi 95 model kawa vn 750 satan abimiz 4,5 milyara vereceğim sana dedi. İyice incelemek istiyorum abi hayırlısı bakalım ama bu honda shadow işide olmuyacak motorlardan birisi abi.
İncele ama dikkat et. Büyük motorun cazibesine kapılıp 16 yaşında bir motorun son kullanıcısı olma derim Beycivan arkadaşım. Bir de kawa en 500'ü düşün derim ben. Hem daha yeni model hem de 50 beygirlik bir gücü var. Kasa tipi ise senin dediğine çok benziyor.
saheon5 adlı üyeden alıntı
Selamlar arkadaşlar ben motorsiklet dünyasına katılmak üzereyim ramzey 250cc gordum yoLda seklı falan hosuma gıttı internetten baktım 1700-2500 arası degısıyor cok da yakmıyorsa almayı duşunuyorum. Netten baktıklarımdan bırı hariçö hepsi manuel vitesti birisi ise otomatik yazıyor acaba bunların ole otomatik viteslisi varmı varsa tavsiye edermısınız arkadaslar sımdıden teşekkurler.
Motor 5 vitestir. Otomatik viteslisi hiç olmamıştır.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
07 Ağustos 2010, 12:54
#747
Naci abi,
Kızmana gerek yok.Ben niye o kadar yağ koydum onu anlamaya çalışıyorum.Sonuçta fazla koyuyosam motora zararı var.Ama yağ çubuğunda işaretli yerin tam ortasında şuan
-
07 Ağustos 2010, 13:22
#748
oapydn adlı üyeden alıntı
Naci abi,
Kızmana gerek yok.Ben niye o kadar yağ koydum onu anlamaya çalışıyorum.Sonuçta fazla koyuyosam motora zararı var.Ama yağ çubuğunda işaretli yerin tam ortasında şuan
Yoo kızmadım sadece bilmediğim, inanmadığım ve uygulamadığım şeyleri buraya yazmadığımı bilmenizi istedim. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
07 Ağustos 2010, 13:41
#749
naci abi,
Daha önce senkron cihazı resmi koymuştun ya.Sanırım senin koyduğun cihaz hem ayar hem senkron için.Burda anlatılan tekniği uygulamak istiyorum.Sadece hortumu karbüratörde nereye takacağımı tam olarak anlamadım.Beycivanın koymuş olduğu bi foto var. burda söyleyebilirsen ne mutlu.
-
07 Ağustos 2010, 14:33
#750
oapydn adlı üyeden alıntı
naci abi,
Daha önce senkron cihazı resmi koymuştun ya.Sanırım senin koyduğun cihaz hem ayar hem senkron için.
Burda anlatılan tekniği uygulamak istiyorum.Sadece hortumu karbüratörde nereye takacağımı tam olarak anlamadım.Beycivanın koymuş olduğu bi foto var.
burda söyleyebilirsen ne mutlu.
dostum senin o karbüratörün marksı nedir?
-
07 Ağustos 2010, 15:03
#751
Fotoyu beycivan yüklemişti.Benim değil.
-
07 Ağustos 2010, 17:18
#752
Ramzey karbüratörü mü bu? Hiç dışarıda görmediğim için garip geldi biraz. Neyse eğer öyleyse 4 ve 5 nolu vidalar hava ayar vidaları. Oraya hortum takılmayacak. Senkron aleti olmadan da ayarı şöyle yapabilirsiniz: Motor çalışmıyorken (ve elinizin yanmaması için soğukken) o vidaları küçük bir düz tornavida ile tam sıkın ama sakın sonuna geldiğinde zorlamayın. Sadece vidanın tam kapalı olduğundan emin olun. Sonra herbirini dikkatlice sayarak 2.75 (2 tam, bir yarım, bir de çeyrek) tur geri açın. Sonra diğerini aynı şekilde kapatıp sayarak geri açın. Ayar tamamdır. Ancak farklı filtre uygulaması, patlak filtre kutusu veya karbüratöre giden herhangi bir noktadan hava alıyor olması bu ayarın tam tutmasını engeller.
Senkron ayarını ayrıca yapmak isterseniz, benim resimlerini koyduğum vakummetrelerden 2tane alıp gerekli düzeneği yapın. Sonra bunların hortumlarını motorun karbüratörden silindire giden manifolt üzerindeki vidaları söküp oraya takacağınız memelere monte edin. (nereden bulursunuz bilemem çünkü ben bu ayarı hiç yapmadım. O zaman böyle bir ayar olduğunu bilmiyordum. Bmw'yi aldıktan sonra öğrendim senkron ayarını). Sonra motoru çalıştırıp biraz ısıttıktan sonra, senkron cihazlarını ibreleri eşitleninceye kadar 4 ve 5 nolu hava vidalarını çeyrek tur açıp kapatarak ayar yapabilirsiniz. Ama bu zor ve uğraştırıcı bir ayardır. Ayrıca motorlar hava soğutmalı olduğundan, aşırı ısınıp kilitlememesi için önüne bir vantilatör koymakta fayda var.
Not 1: bence en iyisi 4 ve 5 nolu vidaları 2.75 tura ayarladıktan sonra, motora binerek deneyin. Duruma göre her vidayı eşit olarak çeyrek tur açın veya kısın.
Not 2: Lütfen resim yüklerken 640X480 piksel yüklerseniz sayfanın hareketi daha hızlı olur.
Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
07 Ağustos 2010, 18:17
#753
arkadaşlar, ramzey 250lerin karbüratörlerinin markası nedir acaba öğrenebilir miyim?
-
08 Ağustos 2010, 10:26
#754
hayırlı pazarlar arkadaşlar dün lastiğim patladı arka lastik motoru 4 km elde 1 ci viteste sürüdüm walla anam ...... lastik patladığında ne yapılabilir allah kimseye yaşatmasın çok zor yaw acaba ne yapılabilir bu gibi hallerde pratik bilgisi olan saygılar..
-
08 Ağustos 2010, 11:45
#755
Öncelikle geçmiş olsun. Fiyatı 10 TL civarında olan lastik köpüğünden yanınızda bulundurun. Ayrıca ilk fırsatta lastiğinizi tubeless yapın. Seçeceğiniz lastik markası gücünüzün yettiği ölçüde iyi olsun ki yol tutuşunuzu kaybetmeyin.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
08 Ağustos 2010, 18:33
#756
Naci63 adlı üyeden alıntı
Öncelikle geçmiş olsun. Fiyatı 10 TL civarında olan lastik köpüğünden yanınızda bulundurun. Ayrıca ilk fırsatta lastiğinizi tubeless yapın. Seçeceğiniz lastik markası gücünüzün yettiği ölçüde iyi olsun ki yol tutuşunuzu kaybetmeyin.
saol naci bey bahsettiğiniz köpük iç lastikli motorlar kullanabilirmi çünkü iç lastikle dış lastiği komle yeniledim mecburen bide patlamadan önce mi kullanacağım mazur görün
-
08 Ağustos 2010, 19:03
#757
Bazı köpükler, şambriyelli (iç lastikli) olanlarda da kullanılabiliyor. Kutunun üzerinde yazar. Kullanım ise patladıktan sonra. Zaten nasıl kullanacağınızı kutunun üzerinde okursunuz.
Madem değişecektiniz, keşke tubeless lastik alsaydınız. Ramzeyin jantı buna müsaitti.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
09 Ağustos 2010, 17:32
#758
yağ problemi
arkadaşlar geçen gün motorda şöyle bir şeyle karşılaştım. hava filtresinden gelen borunun karbüratöre bağlantığı yerden yağ akıtıyor. oranın yağ ile alakalı bir yer olmadığını biliyorum. bir arkadaş motorda fazla yağ varsa ordan atar dedi. Naci bey ve Beycivan arkadaşlar lütfen yardım. bu durumda motor kullanmakta bir sıkıntı olur mu?
-
09 Ağustos 2010, 18:50
#759
Naci63 adlı üyeden alıntı
Bazı köpükler, şambriyelli (iç lastikli) olanlarda da kullanılabiliyor. Kutunun üzerinde yazar. Kullanım ise patladıktan sonra. Zaten nasıl kullanacağınızı kutunun üzerinde okursunuz.
Madem değişecektiniz, keşke tubeless lastik alsaydınız. Ramzeyin jantı buna müsaitti.
naci bey alakanıza teşekkür ederim anladım saygılar...
-
09 Ağustos 2010, 21:20
#760
volkanmet86 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar, ramzey 250lerin karbüratörlerinin markası nedir acaba öğrenebilir miyim?
hocam Keihin marka
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler