Ramzey 250cc Chopper Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
21 Temmuz 2010, 04:18
#701
merhaba arkadaşlar bir haftadır evde tadilat vardı doğal gaz parke boya badana derken internetim bir haftadır söküktü sizden ayrı kaldım ama aklım forumdaydı bir yandan duvarları boyarken diğer yandan acaba forumda neler oluyor yeni fikirler buluşlar varmıki diye düşünüyodum ya Beycivan kardeşim ben geçen hafta bu sendeki filitreden aradaım taradım bulamadım zaten iki tane parçaçı var bide sanayiye çıktım araba parçaçılarına sordum yok Allah yok ben sana ptt den para çıkarsamda bana sendekinin aynısından bi çift göndersen olur mu NASIL MONTE EDİLECEĞİNİ VE HAVA AYARINI NASIL YAPACAĞIMI DEFALARCA OKUDUM o konuda rahatsız etmicem seni herkeze kazasız belasız cezasız sürüşler. saygılar ...
Reklamlar
-
21 Temmuz 2010, 14:48
#702
sahibinden.com sitesinde 50 mm açık hava filtresi ilan nosu bu :18311104 adresinizi yazdırın kapınıza ptt ile geliyor hem ucuz hem güvenli arkadaşım parasını kapında ödüyorsunuz tabi 2 adet alıyorsunuz. bu hava ayarı olayını defalarca yazdım burda anlatmaya gerek yok diye düşünüyorum kesinlikle her iki hava ayarı aynı olması gerekiyor. ayarlanan vidaların izası eşit olmayabilir ama tur sayısı tam sıkılı konumdayken aynı miktarda arttırılmalıdır yoksa silindirlerden birisi tembel çalışıp diğerine yük biner buda mekanik arızaların başı demekktir.
-
24 Temmuz 2010, 12:20
#703
Beycivan hocam,
Karbüratörü temizledik baya düzeldi.Sormak istediğim bişi var.Bu karbüratörle silindir arasındaki manifoldda da çatlaklar var.Bunu değiştirdiniz mi hiç.Ramzeye uyan daha kaliteli başka bi marka var mı
-
24 Temmuz 2010, 14:27
#704
oapydn adlı üyeden alıntı
Beycivan hocam,
Karbüratörü temizledik baya düzeldi.Sormak istediğim bişi var.Bu karbüratörle silindir arasındaki manifoldda da çatlaklar var.Bunu değiştirdiniz mi hiç.Ramzeye uyan daha kaliteli başka bi marka var mı
Hatırladığım kadarıyla o manifoldun iç kısmı metaldi. Dış çatlak sadece plastik kısımda ise sorun yok demektir. Zaten karbüratörü söktüyseniz görmüşsünüzdür. Ayrıca eğer uğraşmayı seviyorsanız, fiyatı 7-8 TL olan vakummetrelerden iki tane alıp, senkron ayarını daha sağlıklı yapabilirsiniz. Böylece her iki silindirin çektiği hava miktarını eşitleyip, maksimum performansı elde edersiniz. Ramzey QM 250, 100 km üzeri süratlerde hava filtresinin kutusunu patlattığı (yardığı) için, hava ayarı sık sık bozulabiliyor. Bu nedenle Beycivanın önerdiği performans filtresi oldukça yararlı diye düşünüyorum. Son olarak ben 97 oktan benzinin de son sürat performansını oldukça değiştirdiğini görmüştüm. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
24 Temmuz 2010, 14:42
#705
Hocam son attığım mesajdan sonra motora bindim geldim.Problem yine oldu hiç bi anlam veremiyoru.Çatlaklar ince ince zaten patlak gibi değil belki ondan düzensizlik yapıyodur dedim.Geçen akşam karbüratörü söktük temizledik taktık.Sanki ilk bindiğimde düzeldi gibi geldi daha sonra yine yaptı.Motora gaz verince yutkunuyo gibi oluyo.
-
24 Temmuz 2010, 14:42
#706
BMW stesinden aldığım bir basit senkron cihazının resmi. (ben de buna benzer birşey yaptım kendi bmw'm için.
Parça Listesi :
2 Adet vakummetre 0 - > -1 bar
2 Adet manşon 1 / 4"
2 Adet kısıcı 1 / 4"
2 Adet L-Bağlantı
4 Adet cıvata
4 Adet somun
2m metre 8mm hortum
bir parça plastik takoz
Uploaded with ImageShack.us
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
24 Temmuz 2010, 23:26
#707
Sonunda arızanın sebebini yolda kalınca anlamış olduk.Sebebi baş zanlımız karbüratör değilmiş onu anladık.Mayıs ayında almış olduğum ve 1500 km yaptığım buji bu hale gelmişti:
Artık iyice deforme olup beni yolda bırakana kadar dayanmış.Trajik olan bujiden olabilir deyip sadece sol tarafa bakmıştık güzel durumdaydı.İkisini de aynı zamanda taktık diye sağ tarafa bakmadık.Arıza sağdaymış.Bu hale nası geldi yalnız onun hakkında hiç bir fikrim yok.
-
24 Temmuz 2010, 23:36
#708
Sanırım bujinizi yanlış seçmişsiniz. Doğru buji ngk marka ve cr7hsa kodlu olmalı. Başka marka buji seçerseniz (ki bence seçmeyin) bu kodun muadili olmalı.Ayrıca yeni buji aldığınızda buji tırnağını eğip bükmeyin. Tırnak ayarlıdır eğer yere düşmediyse. Ayrıca bujinin görüntüsüne bakarak söylüyorum, eğer kötü benzin kullanmıyorsanız motorunuzun hava ayarı tam değil. Çünkü buji kurum yapmış.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
24 Temmuz 2010, 23:42
#709
Hocam çok haklısınız.Bizde gittik marka diye bunu aldık.Artık bu sorunu hallettiğimize göre diğer problemlere geçicez.Sormak istediğim bişi var.Karburatörle filtre arasındaki mesafe uzarsa problem olur mu olursa ne kadar bi uzunluktan sonra olur.Hava filtresini motorun sıcağını almayacak şekilde mümkünse rüzgar alan bi yere uzatmayı düşünüyorum.
-
24 Temmuz 2010, 23:53
#710
Bunları Beycivana sormalısın. Ama bence çok kurcalama. Sonuçta bu motosiklet, 19 beygirlik kendi çapında bir motora sahip. Ayrıca sürat için tasarlanmamış. Sadeliğini çok değiştirme derim ben. Ancak filtre kutusunun sık sık patlayabilme ihtimaline karşı, Beycivanın tarif ettiği şekilde açık filtre takılabilir. Bunun için hava ayarının tekrar yapılması lazım. Fakat bence açık filtreler, özellikle yıkama esnasında veya yağmurlu havalarda yada su birikintilerinden geçerken zarar görme ve dolayısıyla görevini yerine getirememe gibi ihtimalleri var. Bu nedenle sıcak veya soğuk gibi konulardan çok bunu düşünmelisin. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
25 Temmuz 2010, 00:00
#711
Ben de mct forumunda görmüştüm bu adamlar neden fan takıyolar rüzgar alan bi yere koysalar ya diyodum :D hiç kurcalamadan fan olayını düşünücem
-
25 Temmuz 2010, 00:43
#712
Ramzey QM 250 buji kodunu düzeltiyorum. NGK CR6HSA. Yukarıda 6 yerine yanlışlıkla 7 yazmışım.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
25 Temmuz 2010, 17:53
#713
MCT forumunda fan resmini ararken okudum.Genelde açık filtreleri her iki karbüratöre de takmışlar.Bu filtreyi ben tek olarak kullanıyorum yetersiz gelir mi?
-
25 Temmuz 2010, 18:43
#714
Sanmam. Yeterlidir bence. Önceki durumda da zaten tek filtre yokmuydu?
Fan için de bence, bu filtreyi eski orjinal kutusu içine koyup, bir bilgisayar fanını da kutuya monte edersin. Fan kontağa bağlı olur, her çalışmada dışardan havayı içeri (filtreye) göndererek serinletir.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
26 Temmuz 2010, 14:29
#715
Naci abi NGK CR6HSA VE CR7HSA ikiside uyuyor ama dediğin gibi abi 6 nolu fabrikasyon kodlu olanı. Şimdi bu buji olayında buji turnak aralığına dikkat edin elinizle temizlerken bile eğilebilir eğer tırnak eğrilirse ateşleme serileşir ama benzin tamamı yanmadan def olur tırnak aralığı çok olursa ateşleme düşer benzin sarfiyatı artar çekişten düşer yolda yığılma yapar ve motor boğulur.Motorunuzu belirtilen kodlu bujiden başkasını takmayınız. Bujinin tırnaklarındaki renkler kurumlanma kırılmalar motorun hastalıklarına işaret ederler aynı eksoz dumanının rengi gibi.. Üzeri hafif kızıl kırmızı yada kahveremgimsi bir renk olmalı. Hava ve yakıt ayarı tam demektir. Kurumlanma hava ayarının kaçmış olması demektir. Şimdi açık hava filtresi takarken her iki ağıza birer filtre takmaya çalışın ikisi yan yana girmese bile 5 cm çapında 2 adet 15 cm uzunluğunda man daf yada fatih kamyonlarında kullanılan radyatör hortumlarından alıp takın.Eğer illa tek takıcasanız reno 12 ler için satılan açık hava filtresini takın. Zaten bu şekilde fan da takamayacaksınız. Havayı karbrüatör vakumlerken tek filteyi içe doğru büküyor arkadaşlar yerinde duran motora gaz verin ve gözlemleyin görüceksiniz. Kendi filtresi ve kutusuna ise naci abinin dediği gibi 12v fan takabilirsinzi ama bu fanın devirleri umduğunzu gibi yüksek değil sadece orda dönecektir. Karbüratöre soğuk hava gereklidir. Bu konuları geçmişte çok yazdığım için yine girmek istemiyorum. Filtre olayının her türlüsünü denedim arkadaşlar en iyi performansı bu 2 adet açık hava filtresi verdi yeterki hava ayarını düzgün yapın.
-
28 Temmuz 2010, 14:40
#716
Sorunlar-Tavsiyeler üzerine
Merhaba,
Bi süredir giremiyordum, biraz boş vaktim oldu isyerinde, simdiye kadar yazılmıs tüm cevapları uşenmeden bastan sona okudum tekrar. Bazı sorularım ve kendi 3 aydır kullandığım motorumda gördüğüm sıkıntılar ve iyi yannlar hakkında bişeyler söylemek istedim.
YAĞ:
En iyi yağ konusunda 15-50 tavsiye edilmiş özellikle deneyimli ve ilgili motorcu abilerim Naci abi ve Beycivan abi tarafından. marka olarak da castrol ve shell tavsiye ediliyor. Yalnız internet sitelerinden baktığım kadarıyla 15-50 diye bi yağ yok ikisinde de,10-50 var o da kışlık bildiğim kadarıyla, 15-50 yoksa 15-40 kullanılmalı diye düsünyorum? bu sondaki 40 ve 50 ler neyi belirtiyor ayrıca, çok farkedermi yani? Bir de servis para kazanmak için mi bilmiyorum ama petrolax marka bir yağın bu motorda en iyi performansı verdiğini diğer kaliteli markaların yağlarının tam performans vermediğini söyledi, gerçeklik payı olabilir mi? castrol 15-40 koymayı düsünüyorm simdi.
UZUN FAR:
Uzun farı yakınca öndeki iki sarı lamba sönüyor kendi kendine, bu sekilde ayarlanmıs sanırım ama böyle olmaması gerekir diye düsünüyorm. bağlantı yapılırken mi bir sorun oldu acaba yoksa motorun özelliğimidir bu?
BOYAMA:
motoru tamamen siyah renge boyatmak istiyorum. sarı şeritleri sevmiyorum çünkü. sadece sarı şeritleri kaldırıp (sticker gibi zaten), biraz zımparalayıp sadece bu kısımları mı boyatmak gerekir acaba,yoksa tamamen mi boyanması gerekir? Beycivan hocam sen daha ilgilisin bu modifiye isleriyle bir cevap lütfen kendim boyamak istesem ne cins bir boya olabilir? sprey boyalar var ama motora nasıl ne cins bi sprey boya gider?
LASTİK:
iki tanede dubleks lastik şart. biraz fren ayarı biraz da lastiğin etkisiyle kaydırdım motoru trafikte küçük bi kaza atlattım, ufak yaralarla atlattım diyordum ama sonradan omzumda sıkıntı çıktı,doktora da gittim ama arıza kaldı biraz. lastik alacam hemen. ama lastik hava ayarı konusunda 23 ve 30 seklinde iki farklı derece okudum, en ideali kaçtır acaba?
DEVİR GÖSTERGESİ ve MOTORUN GAZ YEME SORUNU:
motoru kullannmaya basladıktan ilk 10-15 dakika içinde 80 km hizdan 85-90 a yaklasınca bir anda sona vuruyordu ibreyi, servis motor tam ısınmadığıo devrini alamadığı için yapar onu dedi, sayaçta arıza yokmuş? inandırıcı geldi çünkü zaman geçtikçe 100 yaptığımda bile 6-7 anca oluyor. doğaldır sanırım bu durum?
bir de cikleyle çalıştırıp hemen yola çıkınca, gaz veriyorm ama gazı alıp hızlanmıyor. gazı biraz gevsetip tekrar artırmaya çalısınca arada hızlanır gibi oluyor sonra tekrar monoton bir düzeyde gazla gidiyor,gaz versem de almıyor. sonra ısındıkça bu sorun ortadan kalkıyor. mataronu ısınmamıs olamsına bağlı bir sorun mudur,yoksa biyerde bir sıkıntı mı var? hava filtresi yada karbüratör mesela?
CİKLE ve BENZİN DEPOSU:
ilk çalıştırırken çabuk çalışsın diye cikleyle çalıştırıyordum. ilk zamanlar sorun yoktu ama iki haftadır duman çıkıyobiraz açık biraz koyu. zengin karısım oluyordur biliyordur ama 2 aydır neden yoktu da simdi oldu? benzin mi kirleniyo acaba ondan mı çıkıyo duman simdi? benzin deposunun benzin girişi ağzının depoyla birlesimini sağlayan boru üzerindeki sac benzeri madde benzinin etkisiyle erimis ve benzinin içine parçalırının düstüğün düsünüyorm. normalmidir bi kısmın erimesi parçalanması? bu parçalar mı acaba cikleye çalıstırırken duman çıkmasına sebep oluyor artık?
CANT ve NİKELAJ TEMİZLİĞi:
zincirleri yağladıktan sonra cantlarda ve diskte özellikle yağ izleri olustu, hos bi görüntü olmuyo,bunları sıradan yağ çözücülerle silebilirmiyim yoksa, motorcularda satılan yağ çözücü tarzı zımbırtılardan mı almalı? nikelaj yüzeyler için de, evdeki temizleyicilerle yapınca sanki iz kalıyor gibi geldi ufak tefek, motorlar için olan temzileyicilerden mi almalı yine? temizlik konusunda cins ve marka tavsiyesi herkes için faydalı olacaktır kanaatindeyim. parlak görünüm için de arada cila atmak iyi olur herhalde?
MOTORDAN GELEN SES:
daha once yoktu ama son zamanlarda, motordan sanki zincir sürtüyormus gibi ama ince bir ses geliyor. servise anlatmıstım bunu, sonraki gelidğinde bi sübap ayarı yapmamız gerekecek galiba tarzı bisey söylemisti. emme 0,10 egsoz 0,15 olacak galiba, servise bu ayarları yapmasını sölemelimiyim acaba? sen kimin isini kime öğretiyosun demesin
GİDON:
cruiser motorların gidonları hep biraz yüksekte olur diye düşünmüştüm,oylesi de daha güzel gröünüyor bence ama bizim motorda normal bi seviyede..1,87 boyum,biraz uzun sayılabilir ayrıca bu motora göre yani, bazen küçük kalıyorm gbi hissediyorm motorda gidonu yukarı doğru ibraz yükseltmek mümkün müdür acaba? gidon üzerindeki kabloların yettiği yere kadar çıkabilir diye bi tahmin yaptım bakınca. ayrıca elciğin olduğu yerden ilk kıvrıma kadarki kısımdan da biraz bükülrse biraz daha yukarı kalkabilir gibi de geliyor ama kaldırmaya çalışırken gidon demiri üstündeki kaplamalr da kalakabilir çatlayabilir diye düsündüm. modifiye konusunda bilgi sahibi Beycivan abinin belki böyle fikirleri vardır ;)
Plastik kaplı ayna bi eksi bence, enkısa zamanda nikelajlı alacam.
çinliler arasında belki performans anlamında pek fark yoktur ama görüntü anlamında en heybetlisi bence bizim motor. geçen bir mct gördüm,kendi motorumla karsılastırınca biraz küçük geldi..bundan inip bir shadowa binsem mesela, bu küçük gelecek bu seferde tabi
bazı garip arkadaslar motoru ve diğer çinlileri kötüleyip binilmez bunlara tarzı yorumlar yapıyorlar,ilginç insanlar ya senin japonun varsa ne güzel,biz de isteriz tabi daha kalitelisini ama bize yetiyo simdilik maddi imlkanlar ölçüsünde en iyisi olduğunu düsünüyorm. ayrıca be kardeşim, madem sevmiyosun bu motoru, neden bu motorun forumuna girip yazıyosun ya bilip bilmeden konusmazlar mı bide
karbüratör,hava filtresi,sübap,fren,zincir,nekadar ayar varsa yazmıssınız zaten,ihtiyaç olunca kendim bile yapabilirim,verdiğiniz tüm bilgiler için gerçekten çok teşekkürler. umarım burası motorumuz hakkında bilgi paylaşımlarıın bu denli faydalı şekilde yapılmaya devam ettiği bir yer olmaya devam eder.
Hayırlı sürüşler herkese,
-
28 Temmuz 2010, 15:04
#717
Motorcu kardeşim valla soru listen baya bri kalabalık herkesin gözünü korkutan cinste yani..) ben bunlara cevaplar vermek istiyorum ancak notlar almam lazım gün içinde foruma giren kardeşlerimiz ilgili cevapları burdan alabilirler.emokaan82 sen diyene benzin depona dokanma kardeşim şamandıraları deponun şaşeye bağlantı konum ve meyiline göre ayarlıyorlar seni sürekli yanıltan bir benzin göstergen olur..
-
28 Temmuz 2010, 15:25
#718
-
28 Temmuz 2010, 15:39
#719
Hocam Kullanım Kılavuzu yoksa burdan indirin.Faydalı bilgiler var.Mesela lastik sorunuzun cevabı, bakımların zamanları falan.Diğer soruları cevaplarlar büyük ihtimal ama bu boyatma konusunun cevabını ben de merak ediyorum çünkü benden önceki sahibi dışarda bırakmış paslı çoğu parçalar.Bulunduğum yerde de nikelaj yapan yer yok.Motordan gelen ses olayında zincirin orta sehbanın ayağına değip değmediğini kontrol eder misin.Aynı yanılgıya ben de düşmüştüm.Zincir bolarınca yada altını vurunca orta sehbanın bir kısmı var eğiliyo ayak zincire değiyo.
-
28 Temmuz 2010, 16:49
#720
kitapçıt gelmişti,ordan bakarım lastik havası için doğru söylüyosun.
zincir olayını da bir kontrol edeyim ama sanki motor aksamlarından geliyo gibi geldi..
oapydn adlı üyeden alıntı
Hocam
Kullanım Kılavuzu yoksa burdan indirin.Faydalı bilgiler var.Mesela lastik sorunuzun cevabı, bakımların zamanları falan.Diğer soruları cevaplarlar büyük ihtimal ama bu boyatma konusunun cevabını ben de merak ediyorum çünkü benden önceki sahibi dışarda bırakmış paslı çoğu parçalar.Bulunduğum yerde de nikelaj yapan yer yok.Motordan gelen ses olayında zincirin orta sehbanın ayağına değip değmediğini kontrol eder misin.Aynı yanılgıya ben de düşmüştüm.Zincir bolarınca yada altını vurunca orta sehbanın bir kısmı var eğiliyo ayak zincire değiyo.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:43 ----------
bir de bazılarının motorundan sis farı da çıkıyormuş. benimkinden oyle birşey çıkmadı herhalde, servis monte edip bayiye getirmisti ben de ordan teslim almıstım. sis farı olması gerekiyorsa içinde serviste mi kaldı acaba?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler