Ramzey 250cc Chopper Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
03 Temmuz 2010, 05:02
#681
slm ben motoru aldığımda yan çantaları yoktu onun eksikliğini çok hissediyorum küçükte olsa bi bagaj şart en azından bi mont koyabililmeli insan ben koltuğun altına iki tane bez bide tornavida koyabiliyorum sadece bunada şükür oda olmasa ne yapardım deri çanta alıym dedim oda yamuk yumuk duruyo motorda arkadan baktığımda yamuk duruyo bi çare bulamadım şimdilik böle takılıyorum ismi mevzubahis değil bir arkadaş çantaları söküp çöpe atmış çok kızdım onada ))
Reklamlar
-
03 Temmuz 2010, 13:13
#682
Çöpe atılacak başka şey yokmuymuş dostum ya yazık olmuş tanesi 70 tl falan sanırım..
-
04 Temmuz 2010, 16:07
#683
Selamlar, susturucuları söken arkadaşlar varmı? yada bu motorda doğuracağı kesin sonuçları bilen varmı?
-
06 Temmuz 2010, 11:47
#684
Sakın sökme çünkü yerine bir daha takamazsın motorun bağırır insanlarda sana bağırır bende en kesin sonucu bu olur. Motorun susturucusunu alırsan eksoz sübaplarını biraz kısmak gerekicek nerden baksan 50 tl ye patlar motorun yakıtı artar arkadaki yolcu mp3 yada ipod olmadan seninle hiç bri yere gitmek istemeyecektir. Düşünsene Xdreamx oturduğun yerin altından patır kütür sesler geliyor. Yani ben bide anlamıyorum hiç kimse otobüse binerken mesela tekerlek altına denk gelen koltukları istemez ama kendi motorunda ses çıksın diye yırtınır durur. Tavsiye etme motorun bu işten zararlı çıkar ama eksozumda honda 600rr gibi ses çıksan dersen bana tlf et 0507 349 61 93 - 10 tl ye bu iş nasıl olurmuş gör..))
-
06 Temmuz 2010, 15:44
#685
XdreamX adlı üyeden alıntı
Selamlar, susturucuları söken arkadaşlar varmı? yada bu motorda doğuracağı kesin sonuçları bilen varmı?
Sökme kardeşim, eğer çok istiyorsan bende sökülmüşü var, hemde çapraz kesilmiş ve temiz hemen takasa girebilirim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:42 ----------
umtbytmr adlı üyeden alıntı
slm ben motoru aldığımda yan çantaları yoktu onun eksikliğini çok hissediyorum küçükte olsa bi bagaj şart en azından bi mont koyabililmeli insan ben koltuğun altına iki tane bez bide tornavida koyabiliyorum sadece bunada şükür oda olmasa ne yapardım
deri çanta alıym dedim oda yamuk yumuk duruyo motorda arkadan baktığımda yamuk duruyo bi çare bulamadım şimdilik böle takılıyorum ismi mevzubahis değil bir arkadaş çantaları söküp çöpe atmış çok kızdım onada
))
Sanırım ismi mevzubahis olan benim onları ben çöpe falan atmadım dostum, motorcu arkadaşım sökmüştü bana sormadan.. onları heba etmemiştir eminim bir yerlere kullanmıştır
Büyük sıçrayışı gerçekleştirmek isteyen, birkaç adım geriye gitmek zorundadır.
-
07 Temmuz 2010, 05:05
#686
-
07 Temmuz 2010, 14:15
#687
Depodaki çökük için sanayide kaportacıların bazılarında vakumlu saç çekme makinesi var oraya vamtuza benzer bir şey yapıştırıyor lank diye yerine oturuyor ama boya bazen atabiliyor bence peşini bırakma bu çekme işini yaptır yoksa iş büyük depo sökülücek içeriden el giremeyeceği için dışarıdan hafif bir delik açılık çekilicek o kısım düzlenip boyatılıcak bu depo boyasının renkini bulucaksın ve son olarak vernik attırıcaksın baya zor bir birde beğenmezsen sinirleneceksin..))) Peki o çökük nasıl oldu dostum merak ettim. Bu eksozdan 600 r sesi gelme olayını eksoz deliklerini aynı şekilde kapatan rontgen filmi koyarak yaptım dostum plastik kelepçe ile tutturdum iki kat film koydum rolantide gazı açınca harley gibi titrek ses aldım hızlanıncada ara viteslerde race gibi çıkıyor ama en fazla 2 gün orda duruyor eksozun sıcak dumanı onu ordan düşürüyor..en güzeli massey fergusaon traktör eksozu dostum tak bak neler oluyor..
-
07 Temmuz 2010, 17:41
#688
Bandırma Erdek Tarafına özellikle Ocaklar mevkine yolu düşen ve boş kurulu duran çadırımda (2 kişilik su geçirmez)konaklamak isteyen motorcu arkadaşım varsa misafirim olabilir. Deniz kumsal ve ağaçlar harika tam kafa dinlenecek bir yere 2 çadır kurdum akşamları kalmaya gidiyorum.Dediğim gibi motorcu arkadaşları beklerim..telefonum 0507 349 61 39 arayabilirsiniz.
-
08 Temmuz 2010, 15:27
#689
foruma katılım ve yorumlar yaz ve gezi sezonunun girmesiyle baya düştü. Herkese iyi tatiller .
-
09 Temmuz 2010, 17:50
#690
Hava filtresini taktım.Gerçekten tatlı bir sesi var.Hava ayarını yapmadan benzinde bir değişiklik olup olmadığına bakmak istemedim.Bu arada filtre kutusu ile karbüratör arasındaki borunun patlak olduğunu da anlamış oldum.Onu da değiştirmek zorunda kaldık.Takarken kutuyu söktük.Orjinal mct boruyu karbüratöre onun ucuna da performans filtreyi taktık.Şu an parçalar aynı doğrultuda.Sıcak hava olayı performansı düşürürmü.Araya bi bağlantı ile filtre kutusunun olduğu yere doğru biraz daha motorun sol tarafında kalacak şekilde mi yapsak.Bir sorum da ani gaz vermelerde motor tepki veremiyo.Karbüratörün hava ayarı ile mi ilgili.
-
09 Temmuz 2010, 22:50
#691
Arkadaşım hava filtresinden tam verim alabilmek için hava ayarını mutlaka yapmalısın nasıl yapılacağını forumun geride kalan sayfalarında yazmıştın mct 250 formunda da var.Genelde karbüratör ile hava filtresi kutusunu birbirine bağlayan plastik çok adi olduğundan sık sık aşınıp kopuyor ve karbüratör hava vakumlarken içine emiyor ve motorda yutkunma oluşuyor ancak bu plastik kırıntıları benzin içinde anında eridiği için kimse bunun farkına varmıyor eğer birinci vitesinizde önce bir yutkunma ve ardından gelen bir güç hızlanma hissediyorsanız sebeplerinden birisi de bu olabilir.Ben MCT 250 nin ara hortumuna baktım daha etli ve kaliteli tanesi 7 liradan alıp taktım takarken ebadları briazcık farklı olduğu için azcık uğraştırdı ama oldu kesinlikle bunu takarken kelepçeleri tam sıkın filtre kutusuna tam girmesini sağlayın .Motordan çıkan sıcak hava elbette performansı önemli derecede düşürüyor nedeni ise sıcak hava (özelikle birde nemli ise ) benzinin pistonlar içinde yanmasını güçleştirir ve motorun harareti artar çekişi düşer bayırda yığılır( en çok 2 kişiyken) ne kadar çok soğuk hava o kadar performans ancak filtrenin takıldığı yer sıcak havadan oldukça uzakta bu nedenle endişeye gerek yok ancak eğer olayı büyütelim hakkını verelim derseniz üşenmeyin ve o filtre kutusuna giren ağızdan itibaren kıvrılmaya uygun yapıda (man fatih daf kamyonların sıcak hava su hortumları oluyor )1 metre alıp motorun gittiğinde önünden rüzgar almaya en uygun yerine monte edin. Ben bir yerde motorun plastik kapaklarının olduğu yeri yuvarlak kestirip performans filtrelerinin kafalarını ordan dışarı çıkarmış bir motor görüp sormuştum kullanıcısı memnunum demişti. Aslında en güzeli bu diyebilirim. Eğer tek filtre kullanıyorsanız reno 12 lere takılan filtreden almanızı öneririm.Ama filtre kutunuzu yerinden sökmelisiniz.Çıkan sesi dinleyin uzaktan honda 600 rr geliyor gibi herkes kafasını şöyle bir geriye çeviriyor. Çünkü özellikle 2 nci vitesin son devrine gelince sanki ( hele hele gece) 200-250 km hızla bir motor uzaktan geliyormuş gibi ses veriyor (ben bu sese hastayım motorun başını yemezsem iyidir ..:-) Eğer hava ayarı güzelse eskiye nazaran gaza olan tepkisi yükselicektir arkadaşlar.Ama unutmayın ne kadar soğuk hava o kadar performans zaten o nedenle bu filtrelere minik fan koyup havayı soğutuyorlar.O yüzden bu reno 12 lere uyan (yada toros diyelim) performans fitresi büyük olduğundan ağız giriş kısmına küçük bir fan koyma ihtimali var. Kendim deneyeceğim neticesinide yazarım zaten ama eminim 1 2 bg alacağım. Şu durumda bile belki mct ci yada 250 kategorisindeki chopercılar kızıcaklar ama hiç birisi bu filtreler bende takılıyken geçemezler. Deneyenler oldu ama malesef düş kırıklığı..:( Bu performans filtrelerini hepiniz takın arkadaşlar yakıttan tasaruf edip de motorunuza güç ve hız katacak tek modifiye bu filtre olayıdır. İyi akşamlar hepinize.. Telefonda danışmak isteyen arkadaşlar için tlf numaram 0507 349 61 93
-
09 Temmuz 2010, 23:07
#692
Hocam motorla uğraşması, ufak tefek arızaları düzeltmesi zevkli oluyor.Sizin tavsiyelere hava filtresi ile başladım.Diğer tavsiyeleri de deniycem yalnız mct forumundaki fotoğrafları buraya da koysanız ve bu titreşim için krom vida plastik conta olayını detaylı anlatırsanız nerleri değiştirdiğinizi söylerseniz çok iyi olacak.Bu arada hava filtresini taktıktan sonra bana titreşimde azalma oldu gibi geldi.Motor daha rahat gidiyor sadece anlık gaz verince tepki veremiyor.Bir de hava ayarını yaparken karbüratörü sökmeden dikkatlice yapamaz mıyız gözümde büyüyo sökmesi.
-
09 Temmuz 2010, 23:34
#693
Hocam motoru her türlü civata somun satan bri nalburcunun önüne çekiceksin söküp söküp usta bunun kromu lazım diyeceksin ve takıcaksın şimdi bu resim olayı bilg.uzmanı olmama rağmen beni gıcık etti diye uğraşmak istemedim ama senin için koyarım elbette. motoru şaşeye bağlayan yerdeki vidaları görmüşündür onların yerine kromdan vida al ve takıldı yer ile somuna bağlandığı yer arasına uyucak çapta plastik conta koy en azından diyorum titreşimi sen değil ancak arkandaki hissedecektir o ayağını koyduğun paletlerdeki titremeyi aynalara kadar vuran titremeyi bilirsin hiç biri kalmıyacak benzin deposunu yerinden al altına 2 banyo süngeri koyarak tekrar kapa. Birisi uç kısıma birisi sele kısmıya yakın olmalı.Aynaların titritorsa kenarlarına şeffaf silikon çek. Bu olay motoru japon motoruna yaklaştırıcak inan.Motorun motor sağ-sol yan kapaklarındaki vidalarında aynısından alyans olan kromdan tak evladiyelik olurlar ve asla yalama olmazlar.Ancak debriyaj tarafı yani sağ kapağı sökerken birisini sök diğerini tak yoksa orda yağ dolu akar gider.Hava filtresi hava emişini maximuma çıkardığı için dar alandaki filtrenin içinden emerken kelebekler yakıtın düzensiz girmesine bu nedenlede düzensiz ateşlemeye ve neticede titreşime sebep oluyor.Şimdi hakkını vere vere karbüratör derin bir ohhh çekiyor. Hava ayarını sökmeden yaparsın vidası altta kısa boylu düz bir tornavida ile olur.Gnelde sabah motor soğukken biraz çalışması zorlaşır.Ama motor ısınınca düzelir.Bu arıza değildir.Hava ayarını düzgün yap gaza olan tepkisi daha verimli olur.Bunuda anlattım zaten ilgili bölümü okursun.Karbüratörü komple sökmene şimdilik gerek yok.Unutma her iki karbüratöründe hava ayar vidası aynı turda çevirmen gerek eğer unutur yada yanılırsa he rikiside tam sıkılıyken 3 tam tur açarsan bu senin eski fabrika ayarın olur.
-
12 Temmuz 2010, 20:23
#694
http://img801.imageshack.us/img801/238/123dq.jpg
http://img203.imageshack.us/img203/3388/124mh.jpg
http://img697.imageshack.us/img697/2240/126mn.jpg
bunlar geçen haftaki açık hava filtresine ait resimler filtrenin esnek ağzı sayesinde zorlanmadan ve karbüratörü yerinden almadan sadece eski hava filtre kutusunu yerinden(güç bela) çıkartarak taktığım 2 filtre yolda güzel uzuyorum artık sesi yeter aslanım ramzey.
-
17 Temmuz 2010, 22:36
#695
Dün bir arkadaş bu frenler sana kaza yaptırır deyip fren ayarıyla oynadı bugün bir tümseten geçmek için arka frene basınca motorun arkası sağa doğru aniden kaydı nerdeyse kaza yapıyordum.daha önceki günde küçük bir taşın üzerinden 60 la geçtim motorun neredeyse hakimiyetini yitiriyordum.azıcık bozuk yolda bile kontrol gidiyor taş yada tümsekten geçerken ön havaya kalkıyor ayarlarda falanmı sorun var acaba yada nasıl kullanırsam güvenli sürebilrim 40 50 yi geçmeye korkuyorum. (Bu arda gösterge 40 50 yi gösteriyor doğrumu bilmiyorum)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:10 ----------
Birde en azıcık dalgalı asfaltta bile dengeyi korumak zor oluyor lastikler buz üzerinde gidiyor gibi gidiyor acaba lastikleri değiştirirsem bu sorun çözülürmü?
-
19 Temmuz 2010, 14:10
#696
Kli dostum arka freni şu şekilde ayarla. Vites boştakyen elinle tekerleği çevir dönsün dursun fren sertliğini ayarlayan sonunu yavaşça sık tekerlek azar azar dönmekte güçlük çekene dek bunu sıkmaya devam et.Çok değil az da değil tatlı şekilde tekeri durdurucak hale kendin getir. Birde frenlemede motor sağa sola savruluyorsa yada fren izinde yalpalı bir iz varsa arka çaal denilen mafsalın sağ ve sol girişindeki somunu kontrol et.Bu milin girdiği ve çıktığı yerde takozlar vardır eşit şekilde aşınmamış ise bu savrulma olayı olur.2 kişi iken kendini daha da belli eder. Arka amortisör ayarına bak biri 3 diğer 4 yada farklı bir değerde olmasın.ikiside aynı izada olsun.kolay gelsin...
-
20 Temmuz 2010, 09:43
#697
Motorda bi sıkıntım var.Performans filtresini yeni taktığımdan karbüratöre bağlıyodum problemi ondan değil gibi gözüküyo.Dün hava ayarını yaptık bi değişiklik olmadı.Motora gaz verince öksürür gibi kesiliyo.Bujinin birini söktüm bujide de problem yoktu.Diğerini sökmedim.Benzindendir belki diye depoyu boşalttım başka yerden benzin aldım yine bi değişiklik olmadı.Yanlız şöyle bişi var.geçen depoyu sökmeden önce şarj göstergesi çalışırken 12-15 arasında idi.giderken de yavaş yavaş 15e yaklaşıyodsu.depoyu sökünce öylesine soketleri kontol edip iyice oturttum hepsini.bide oturakın altındaki soketleri kontrol ettim.Ondan sonra motora bişiler oldu.Rölantide şarj 12nin üzerindeyken gaz verdiğim zaman bile 15e vuruyodu.Sinyaller daha güçlü yanmaya başladı.Sorunda ondan sonra oldu gibi.Acaba ateşlemede mi problem var anlayamadım motordan soğumaya başladım.
-
20 Temmuz 2010, 17:28
#698
oapydn kardeşim açık hava filtresini takmışsın hayırlı olsun ancak hava ayarını nasıl yaptığının bilgilerini vermemişsin hava ayarı nasıl yapılıyor forumun geçmiş sayfalarında var ordan alabilrisin şimdi sürekli aynı soruların etrafında dönüp solaşmak bana sıkıcı geliyor bazen aynı soruyu farklı şekilde devamlı soruyorlar hem geçmiş sayfaların da okunması gerekiyor faydalı bilgiler var .Bujiler sık sık sökülüp takılan bir malzeme değildir takıldığı yuva aliminyumdur ve sıcakken asla sökülmez takılırken fazla sıkılmaz yere düşürdüğünüzde bile tırnaklarının ayarı kaçar silindirlerden birisi eksik ateşlemeden ötürü tembel çalışmaya başlar ve bujinin tırnak renginden havası fazlamı yoksa motor yakıta mı yükleniyor belli olur. Tepesi hafif kırmızımsı ve kahvarengi olmalı.İki bujide aynı marka model ve yaz kış sezonuna göre tırnak açıklıkları aynı olmalı.Ustaların çoğu farketmez der 10 gün sonra motor öksürmeye başlar gidersin sana hava filtresi der ateşleme der seni yolmaya bakar. Hava ayarını tam yap.Ayarın iyi değilse öksürme ve sonunda durma yapacaktır. Her karbüratörün hava ayar turuda aynı olmalı.Benzini arada bir alttaki tahliye vidasından dışarı akıt gitsin. Deponun altından da kablo demetleri geçer bunların ezilmemesi gerekiyor. Şaşeye temas eden ters akıma ait bir kablo motorun elektrik aksamında ciddi hasarlar oluşturcaktır. Zaten elli sefer burdan 2 adet banyo süngeri koyun diye bas bas bağırdım.Şarj göstergesi 12 voltun azcık üstünde aslında13,79 göstermesi gerekir ama gaza asılınca eğer farlarda kısıksa 15 e kadar çıkabilir ama akümüz 12v ile sınırlı olduğundan fazla akımı içine almaz.Bu motorda bujilerin başlıklarındaki buji kablosuna iyi bakın buji başlığı sık sık sorun çıkartabilir. 2 tanesi 10 tl 6 ayd abri değiştirmeyi alışkanlık haline getirin. Ve daima NGK cr6hsa yada cr7hsa kullanın.
-
20 Temmuz 2010, 17:53
#699
Hava ayarını sizin tavsiye üzerine 3 tur yaptım.Bulunduğum yerin baya nemli bir havası var sahil yeri.Bujiler de yazın başında bosch marka takmıştım.İkisini de aynı anda değiştirmiştim.
-
20 Temmuz 2010, 21:03
#700
Hocam deneme yanılma yöntemi ile baya düzelttim.Çok az bi düzensizlik kaldı.Bu problem anladığım kadarıyla ikisini eşitlemekle ilgili yanılıyorsam söyleyin açık yada kapalı olması ile alakası yok.yalnız eşit değil fark var ama daha düzgün çalışıyo sebebini anlamadım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler