Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ramzey 250cc Chopper Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #641
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birde arkadaşlar motorumuzun yağı 15-50 / 20-50 zaten servise değilde bunu kendimiz koyma alışkanlıı edinelim. Gerekli yap miktarı 1.9 lt. .
    Arkadaşım, Ramzey QM 250'nin motor yağ miktarı maksimum 1.6 litredir. Bundan fazla koyarsanız zarar verirsiniz. Asla 1.5 litrenin de altında koymayınız. Yağı değiştikten sonra motorunuz orta sehpa üzerinde iken çalıştırıp 30 saniye sonra durdurunuz. 5-6 dakika bekleyip yağı doldurduğunuz tapayı (ucunda kısa çubuk var) yerinden çıkarıp siliniz ve tekrar takınız. Brkaç saniye sonra tapayı çıkardığınızda yağ seviyesi çubuğun tırtırlı yerinde olduğunu göreceksiniz. Kontrolü yapıp tapayı tekrar takınız. Mutlaka 15-50 tam sentetik motosiklet yağı kullanınız ve her 3.000 km'de bir de değişiniz. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #642
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Özür dilerim motorumuzun yağı 1.6 lt. daha doğrusu yağ çubuğunu temizlenince çucuk ucundaki çentiğin ikisinin arasında olucak kadar" koyulması gerekiyor. Ben arora 250 zh ye dün yağ koydum aynı motoru kullanıyor radyatör olduğundan sanırım o aklımda kalmış olmalı. Yanlız bu full sentetik yağ takıntısından kurtulun arkadaşlar. Başka bir forumda da bunun hakkında uzunca bir yazı yazdım. Yağların fizibilite değerleri hakkında ve korozyonlardaki direnci ne kadar azaltıp azaltmadığını inanın tamircilerin çoğu bilmiyor bile önlerinde standlarında ne varsa onu vermeye alışmışlar. Castrolu 10 senedir satan bir servis geçen hafta bana ' hocam Shell koyalım on numara yağ bak görüceksin sende farkı gör ' dedi castrolu bırakıp shelle geçmiş. Onu koy bunu koy bu iyi bu dandik diyerek milleti uyutuyorlar. Uluslar arası yağ labratuvarlarındaki sonuçları googleden aratın bulun netice raporunda hepsinin benzer ve aman aman bir farklarının olmadığını okuyacaksınız. Tercih sizin ben castrol 15-50 yada 20-50 kullanıyorum. Çok arkadaşıma da bundan koydum herkes viteslerin geçişinden ve motor hararet yapınca gelen takır tukur seslerden şikayet ediyordu kimsenin sesi şimdi çıkmıyor ama tabi naci63 hocamızında tartışma götürmez tecrübelerine saygı duyuyorum.

  3. #643
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Sevgili Beycivan, bu foruma yaptığın çok değerli katkılardan dolayı sana teşekkür ediyorum. Bu katkılarının devamını diliyorum.

    Sentetik yağ konusunu ben de biraz araştırdım. Bu yağ daha pahalı ama daha dayanıklı. Çünkü kimyasal olarak elde ediliyor. Özellikle hava soğutmalı motorlarda motorun daha geç hararet yapmasını sağlıyor. örneğin aşağıda bu iki yağ arasında kısa bir kıyaslama yapılmış.

    http://webtr.opet-oil.com/sorularla_madeniyag.jsp#8
    Buradan aldığım alıntıları aşağıda yazıyorum. Buna göre:

    Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır?

    Sentetik esaslı yağlar kimyasal yolla elde edilen yağlardır. Doğal yapıya sahip diğer yağların görev yapamayacakları hallerde yağlamayı yapabilmek amacıyla üretilirler. Sentetik esaslı yağlar minerallere oranla daha yüksek veya daha düşük sıcaklıklara ve yüksek basınca dayanıklıdır.

    Motor yağlarının cinsi ile yağ değişim kilometresi değişir mi?

    Araçların yağ değişim kilometrelerini sadece araç üreticileri belirler. Sentetik yağların minerallere oranla çok daha dayanıklı olduğu söylenebilir. Dolayısıyla kullanılan yağın sentetik veya mineral olması, motor performansını ve korumasını doğrudan etkiler. Ancak yağ değişim kilometresi araç üreticilerinin onayı olmadan uzatıldığı takdirde, beklenen performans ve koruma sağlanamayabilir.

    Bir başka sitede ise otomobiller için şu bilgiler var: (http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Tu...Synthetics.asp)

    Aerodinamik gövde tasarımlı, yüksek güç üreten, sınırlı motor soğutma kapasiteli, daha yüksek sıcaklıkta çalışan ve daha küçük karterli modern gelişmiş otomobiller, yağ üzerindeki stresi artırmaktadır. Bütün bunlar, her zamankinden daha iyi olup daha güç şartlarda çalışan yüksek teknoloji ürünü yağlara olan ihtiyacın ardındaki itici güçtür.

    Otomobil motoru, çalışmaya başladığı andan başlayarak ağır stres altına girer. XXXXX sentetik yağları, başlama anından itibaren hızla dolaşıma girebildiklerinden, daha hızlı koruma sağlarlar. İncelmeye karşı dirençli olduklarından, yağın en sıcak olduğu zamanlarda dahi motorunuzu korumaya devam eder. XXXX sentetik ve yarı sentetik yağlarının üstün performans özelliklerine sahip olmaları, servis bakımları arasında niteliklerini kaybetmemeleri anlamına gelir ve dolayısıyla motorunuzun ömrünü uzatır.

    Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  4. #644
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Sevgili naci kardeşim işin aslına bakarsak bu yağ meselesinde ben ısrarcı olmaktan ziyade sizinle bilgi paylaşımında bulunduğuma seviniyorum forumdaki telefonumdan bazı kardeşlerimiz bana bu yağ meselesinden soruyorlar ve neden mineral yağı tavsiye ettiğimi soruyorlar özetle yağlar arasında seçim yaparken motorlarında her yağ değişiminde diğerinden farklı yağ deneyerek tecrübe etmelerini diğer deyişle motorlarına kulak vermelerini söylüyorum. Mekanik sesler hışırtılar vites geçişleri yüksek - düşük devir etkisi yağın kompresyona olan katıkısı kimyevi değerler gibi bir çok akıl karıştıran mesele var. Yani birine soruyorsun abi ben denedim benim motor filanca yağdan başkasına gelmiyor diğer de benim motorumda şu yağı koyunca 4 4 lük oluyor ama bakıyorsun birisi A marka yağ birisi B marka yağ motora bakıyorsun birisi japon birisi çin şu yada bu marka. Yani karışık bir durum. Ama yağ konusundan mevzu açılınca emekli motor ustaları yada işinin ehli diyelim bu kimseler mineralden vazgeçmeyin 50 60 senedir bu memleketin arabası motoruna ne olmuş da beğenmiyorsunuz diyorlar. Tabi bu bir ihtam ben bilimsel olan yönüne bakarım. Tam sentetik yağlar ayrıştırma yöntemiyle minimum incelik ve akışklanlığı kazandırılıyor. Yüksek devrili motorlarda bliyorsunuz bütün mekanik parçalar daha büyük daha kaliteli ve sağlamdır. Ve çok yüksek direnç gösterirler. Örneğin 200 cc lik bir motorda birinci vites dişlisi siz debriyajı yerinden ayırdığında ilk dişe binen tonaj ölçüsü 2,922 kg yaklaşık 3 tonluk basınç ve mukavemet. Debriyaj balatalarının baskı yaptığı noktalardaki ilk temas sıcaklığı 300-350 derece. Şimdi buna benzer muazzam temaslarda ince ve kayganlığı çok olan bir yağ her aralıktan rahatça geçip her yüzeye temas edecektir. Bu doğru. Ancak temas esnasında yüksek basınc ve ısı karşısında ne kadar dayabilmektedir. Yağdaki mikroskobik bilye porteküllerinin bu temasındaki daha da küçülmesi aşınmayı hızlandırıyor. Ancak bu tezin tam aksini söyleyenlerinde mantıklı bazı açıklamaları var. Naci kardeşim sizinle msn den de yazışmak isterim hem tanışmış oluruz bu aralar forumu bizden başka takip eden yok gibi...:(

  5. #645
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    slm arkadaşlar, jinlun veya zealsun cruiser farı arıyorum.. yardımcı olabilcek arkadaş var mı? fiyatları hakkında bilgi verirseniz sevinirim.

  6. #646
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ancak temas esnasında yüksek basınc ve ısı karşısında ne kadar dayabilmektedir. (
    Sentetik yağların zaten en önemli özelliği, yüksek basınç ve ısı altında özelliklerini kaybetmeden görevlerini yapabilmeleridir. Bu nedenle de mineral yağların başaramadığını başarır ve uzun ömürlü olur. Aynı zorluk derecesine maruz kalan mineral yağların daha çabuk özelliklerini kaybetmesi nedeniyle sentetik yağlar üretilmektedir. Çünkü modern motorlarda motor sıkıştırma oranları eski motorlara göre %30-50 oranında artmıştır. Çoğunun çinli diye beğenmediği Ramzey QM 250'nin bile sıkıştırma oranı 9:0 dır. Bu rakam ise 70'li ve 80'li yıllarda üretilen ve sıkıştırma derecesi 7:0 civarında olan motorların %30 üzerindedir. Kaldı ki şu an sıkıştırma oranı 11-12 civarında motorlar (hatta motosikletler) oldukça yaygındır. Zaten bunu kullanılan benzinin oktanından da anlarız. Eskiden (30-40 yıl önce) düşük oktanlı (85-87) normal benzin kullanırken, şimdi neredeyse 95 oktanın altında benzin kullanan araç kalmamıştır. Ne alaka derseniz şu açıklamayı yapayım müsadenizle: 87 oktanlı benzin çok düşük basınç değerlerinde parlar iken, 95 ve üzeri oktan, ancak yüksek basınç altında performans gösterir. Sadece kullandığımız benzinin oktanı bile bize yüksek basınç gerektiren motorlar kullandığımızı gösterir ki, bu da sentetik motor yağına olan gereksinimizi daha iyi açıklar. Ramzeyinizde eğer 97 oktan benzin kullanırsanız, özellikle son sürat performansınızın nasıl arttığı daha iyi göreceksiniz. Yüksek performans, yüksek devri; (Ramzeyin normal devri bile 5000--7500 arasıdır ki normal bir otomobilin en az 2 katı devir yapıyor demektir) yüksek devir ise sentetik yağı gerektirir.

    Son olarak dizel motorlar bile, eskiden 1500- 2500 devir arasında çalışırken, şimdi 3500-4500 devre kadar çalışmaktadır. Dolayısıyla eskiden yeterli görülen mineral yağlar, artık günümüz teknolojilerinin ihtiyacını tam olarak karşılayamamaktadırlar. Onlara "tu kaka" demiyorum. Ama daha iyisi makul ölçüdeki fiyatlara alınırken neden minerali tercih edeyim?

    Bu konuda daha detaylı bilgi için aşağıdaki adrese bakınız. Selamlar.
    http://www.motoaktuel.com/blog/index.php/yag-dosyasi
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  7. #647
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    gorkemuls kardeşim sana tavsiyem kanuni tigerin büyük farlarından alman sebebi de diğer far çeşitlerine zenon beyaz far takmak için far tasını ve far yuvasını değiştirmek gerekiyor ama bu motorun farına direk uyum sağlıyor aynı fiyata 35 tl ye internet sitelerinden bulabilirsin rialli.com da olması lazım birde sahibinden.com sitesinde gördüm. Zaten farların hepsi 12v35w ampul kullanıyor. Yol aydınlatması çok iyi ve uzun kısalar arasındaki aydınlatma ve parlaklık mesafesi kanunilerde çok iyi. Ramzeyin farı mesalef krom renkte plastik ve kırılgan yapıya sahip ve içi bir yığın kablo demetiyle tıkılı kanun itiger far tası geniş olduğundan bu karışıklıkda ortadan kalkıyor. Arkadaşlar bugün ramzey 250 için karbüratörde bir değişiklik yapmaya çalışacağım yakıt sarfiyatımız km de 110-120 kuruş arasında.Çok kez denedim 1 lt ile 30 km yol aldım şehir dışında. benzini 3.5 tl den hesapladım bu çıktı. sanırım yapacağım değişiklik 100 bin ve altına indirecektir. Ramzeyin fabrikasındaki arkadaşlarla da görüştüm bu modifiye ye müsait bir karbüratör olduğunu onlarda söyledi ama standart bir montaj prosedürleri olduğundan kimseye söylemediklerini anlattılar. Ramzeyin üzerindeki karbüratör piyasadaki en güzel ve kaliteli karbüratör arkadaşlar çin menşeili keihin fabrikasınn malı ama çok muntazam bir kalite var.Görüşmek üzere... birde unutmadan bu motorun çok ama çok temizinden satılık var modifiyesi mevcut çizik paslanma dahi yok bilginize arkadaşlar...

  8. #648
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gorkemuls kardeşim sana tavsiyem kanuni tigerin büyük farlarından alman sebebi de diğer far çeşitlerine zenon beyaz far takmak için far tasını ve far yuvasını değiştirmek gerekiyor ama bu motorun farına direk uyum sağlıyor aynı fiyata 35 tl ye internet sitelerinden bulabilirsin rialli.com da olması lazım birde sahibinden.com sitesinde gördüm. Zaten farların hepsi 12v35w ampul kullanıyor. Yol aydınlatması çok iyi ve uzun kısalar arasındaki aydınlatma ve parlaklık mesafesi kanunilerde çok iyi. Ramzeyin farı mesalef krom renkte plastik ve kırılgan yapıya sahip ve içi bir yığın kablo demetiyle tıkılı kanun itiger far tası geniş olduğundan bu karışıklıkda ortadan kalkıyor. Arkadaşlar bugün ramzey 250 için karbüratörde bir değişiklik yapmaya çalışacağım yakıt sarfiyatımız km de 110-120 kuruş arasında.Çok kez denedim 1 lt ile 30 km yol aldım şehir dışında. benzini 3.5 tl den hesapladım bu çıktı. sanırım yapacağım değişiklik 100 bin ve altına indirecektir. Ramzeyin fabrikasındaki arkadaşlarla da görüştüm bu modifiye ye müsait bir karbüratör olduğunu onlarda söyledi ama standart bir montaj prosedürleri olduğundan kimseye söylemediklerini anlattılar. Ramzeyin üzerindeki karbüratör piyasadaki en güzel ve kaliteli karbüratör arkadaşlar çin menşeili keihin fabrikasınn malı ama çok muntazam bir kalite var.Görüşmek üzere... birde unutmadan bu motorun çok ama çok temizinden satılık var modifiyesi mevcut çizik paslanma dahi yok bilginize arkadaşlar...
    Merhaba beycivan arkadaşım, verdiğin bilgiler için çok teşekkürler. Tiger farı alıcam ozaman, bu arada karbüratörde ne gibi bir değişiklik yapmayı düşünüyosun. benim motorum 130- 140 binden aşağı yakmıyor

  9. #649
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bugün ramzey 250 için karbüratörde bir değişiklik yapmaya çalışacağım yakıt sarfiyatımız km de 110-120 kuruş arasında.
    Aman dikkat Beycivan arkadaşım. Karbüratörde istediğini yapabilirsen müthiş olur. Ama başarısız olur ve bozarsan, karbüratörler çok pahalı. Bundan sonraki tüm benzin tasarrufunla bile onu amorti edemezsin.
    Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  10. #650
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007

    Herkesin bir takım çantası olmalı

    Motorunuzun gevşeyen vidaları sıkılması gereken yerleri için bir alyans tornavida cırcır takımınız olsun. Bunlarıda motorunuzun bir köşesinde taşımaktan gocunmayın. Çok kişinin boşalmış frenini inmiş lastiğini gevşeyen yağ hortumu düzeltmişimdir. Basit durumlar için her zaman motorculara ve servislere koşmanıza gerek yok. Naci kardeş dediğin çok doğru motorda ellenmemeşi kurcalanmaması gereken bişey varsa o da bu karbüratör. Dizel benzinli enjeksiyonlu vakumlu fişekli her türlüsünü elime almışlığım var. Komple yayar toplarım. Ama kurcalanmaya uygun bir yapısı yok tabi. Şimdi elimize bu motorun karbüratörünü aldığımızda iki adet karbüratörün birleşme puntlarıyla bir araya getirildiğini görürsünüz. Yani her silindire bir adet bağımsız karbüratör mevcut. Eğer dilerseniz normal bir 125 cc motora bunlardan birisini takabilirsiniz. 4 silindirli motorlarında benzer şekilde yan yana dizilmiş 4 karbüratör kümesinin olduğunu görürsünüz. Bu karbüratörden birisine hangi ayarı ne şekilde yaptıysanız diğerinede tıpa tıp aynısını yapmak zorundasınız yoksa sonuç sizi motordan tamamen soğutabilir. Hava ayarındaki bir turluk yanlış hesaplama veya kelebeklerdeki bir mm açıklık motorun tamamen kalkış gidiş ve duruşunu değiştirecektir. Eğer bu işe giricekseniz bir usta yada işinin erbabı olmadan başlamayın. Şimdi size bu motorun karbüratöründe olması gereken bazı durumları yazmak istiyorum. Arkadaşlar motorun silindir peteği ve hava filtre kutusu arasında sıkışık duran karbrüatör esnek bir yapının üzerindedir. benzin manifoldu ve hava manifoldu plastik olduğundan yüksek devirlerde bu sallantı sonucu her iki tarafında manifoldları aşınır ve çatlar içlerine hava almaya başlarlar. Birde silindirdeki sıcak hava bunlara doğru vurduğundan kuruyup parçalanmaya kırıntı halinde dökülmeye başlarlar. Daha sonra yerinden tamamen kurtularak motorda hayır bırakmazlar. Şimdi motorunuzun başına gidin benzin manifoldunun kelepçesinin sıkılı olduğu yerde çatlaklar olduğunu görüceksiniz. Bu çatlaklardan motor kompresyonu ve vakumlar sayesinde benzin silindirlere gönderilirken çatlaktan emilen hava yüzünden her iki silindire orantısız bir yakıt ve hava girişi olucaktır. Buda motorun rolantide titremesine ve her iki silindirin eşit olmayan hareket etmesine neden olucak vuruntu ortaya çıkıcaktır. Bu birinci durum. Bu sorunu gidermek mümkün diğer marka motorların çoğuyla bu manifold aynı ancak alırken orta kısmında demir olmasına dikkat edin safi plastik olanlar birkaç aydan fazla dayanmazlar. Birde yerine sıkarken artık demir kelepçe değil aynı kalınlığa yakın plastik kelepçe kullanın ve arasına şamrel parçası koyarak kenar kısmın kıyılmasının önüne geçin.İkinci durum ben hemen hemen ramzey 250 de gördüm ki hava filtresine giden manifold hortumu alt kısımdak delik deşik olmuş hatta tamamen parçalanmış durumda. Bu malzeme çok kötü bir plastikten üretilmiş. Mondial mct 250 hava manifoldunu öyle böyle uğraşarak monte ettim ve en az 5 kat kaliteli gördüm.yine bu parçayıda plastik kelepçe ile montajlayınız. Manifoldlarımız çok önemli arkadaşlar İlk önce bunları iyice inceleyin ve onarın. Mct manifoldu rialli.com da tanesi 7,5 lira 2 tane aldım kıyıda köşede dursun diye. Şimdi karbüraörün altında meme ucu gibi çıkıntısı olan bir vida yeri görüceksiniz bunu benzin tahliye vidasıyla karıştırmayın. Bu vida tam sıkılı durumdayken her ikisi aynı olucak şekilde tam 3 tur açmalısınız. iyi hesaplayınız. Fabrikadan sordum 2,75 önerdiler ama ben defalarca denememe rağmen 3 turdan çok randıman aldım. 0,25 tur bile çok fark ediyor.Motor tamircileri bu havayı kısıp zengin karışıma ayarlıyorlar ilerleyen zamanlarda da değişik sorunlar baş gösteriyor. Olması gereken değerden farklı ayarlamalar her zaman motorun randımanını düşürür. Gaz kolunu elinizle sonuna dek çevirdiğinizde birden bırakınca şak diye bir ses gelmesi gerekiyor eğer gaz kolu sıkmanın başladığı yere gitmiyorsa elle takviye ile gidiyorsa gaz teliniz gevşek demektir. Bu boşluğu gaz telini takip ederek nerden alıcanacağını görebilirseniz. Gaz telinizin gaz kolundaki düğme yerini söküp içine sırınga ile makine yağı sıkın bu şekilde gaz teli daha da hafifleyecek ve el dokanmasına tepkisi artıcaktır. Hava filtresini yerinden söktüğünüzde bu filtre kabının aslında motorun vakumladığı hava miktarına oranla küçük olduğunu anlarsınız. Buna tek çözüm açık hava filtresi uygulaması. Bir kaç gündür açık hava filtesini kullandım ve denedim çok büyük bir fark oluştu. yakıt düştü çekiş yükseldi ve en son devrine daha çabuk ulaştı. Bunu yapmadan da eski fltrenizi temizleyerek kullanmanız mümkün. Motorunuzun sağından solundan önünden arkasınsan dolaşın ve nerde vide görürseniz somun civata güzelce sıkın.Çok sert değil çok yumuşak da değil. Tatlı sert tabiri caizse.. Bu motorda en fazla alt bloğun yani alt yağ tıpasının olduğu noktadaki saplamalar gevşiyor. Deponun altında da 3 adet civata görüceksiniz. Bunları da kontrol edin. Şu anda karbüratördeki değişikliğin son noktasındayım km ve yakıt hesabı yapacağım. size neticeyi yazacağım dostlar.. Arkadaşlara önerim motorun eksozunu deldirmeyin matkap salmak süretiyle susturucu odalarını delmeyin. Eksozu delerseniz eksoz sübapınızın değerini düşürmeniz gerekecektir. Işıklandırma yada led ampül gibi ışıklar takarken elektrik aksama dikkat ediniz.kırılgan sıkışık kablolar kullanmayınız. Görüşmek üzere..

  11. #651
    maxemrah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ramzey QM250
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu aralar forumu bizden başka takip eden yok gibi...:(
    Naci abi ile olan konuşmalarınızı ya da bireysel yazılarınızı takip ediyoruz. Sizin kadar tecrübeli olmadığımızdan dinlemedeyiz. tamam.
    3ds Max

  12. #652
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    maxemrah kardeşim merhaba eminim sizinde birçok tecrübeleriniz vardır herkesle bunları paylaşmak için yazıyoruz tabi birde naci abi ramzey 250 nin arka mafsalı biliyorsun uzun bu da hız ve güç aktarma zamanını uzatıyor dolayısıyla zincir baklalarıda fazla oluyor ben bu mafsalı değiştirmeden ön tekerleği yaklaştırmak istiyorum usta bir tornacıya götürüp biraz içeri doğru yardırsam amortisör bağlantı noktasının altıan kadar örneğin sence bir sıkıntı olurmu. Denemekte bir zararımız olur mu acaba.. Eğer hesap tutarsa 2 3 bg güç ve serilik bekliyorum.sanki bu motoru birileri hızlı gitmesin diye arka mafsalı uzun hava almasın diye filtresini küçük vitesleri güzel geçmesin diye burçsuz yapmış..( bu taş ramzey fabrikasındaki sezai bey'e)

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:11 ----------

    Arkadaşlar motorunuza siz siz olun basınçlı su sıkmayın sıktırmayın ilk başta göstergeler olumsuz şekilde etkileniyor çok kaliteli sayılmazlar birde bir arkadaşım msn den sormuştu burda belirtmek için normalde orjinalinde ön rüzgarlık ve çan çantalarla verilen bu motora başka deri çanta koyduğunuzda çıkardığınız orjinal çantalarını iyi saklayın mutlaka bir gün onları yerine takmak isteyeceksiniz zaten bu motora en güzel kendi çantaları gidiyor..

  13. #653
    mehmetay18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul - Beylikdüzü
    Motosikleti
    Hero Thriller
    Valla bizde ağzımız açık, elimizde teknik terim sözlükleri bööle dinliyoruz sizi.. yazdıklarınız kesinlikle boşa gitmiyor merak etmeyin..
    Ellerinize emeklerinize sağlık.. Naci abimiz zaten epeyden beri takdirimizi kazanmış tecrübeli saygıdeğer bir abimizdi, seninde tecrübelerin birleşince tadından yenmez oldu beycivan abicim...
    Büyük sıçrayışı gerçekleştirmek isteyen, birkaç adım geriye gitmek zorundadır.

  14. #654
    orhanyldz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm250
    valla bahcevan hocam saygı ve hayranlıkla okuyorum yazılarınızı birde okumakla kalmayıp motorun üstünde uygalaya bilecek teknik yetenek ve bilgiye sahip olsam çok iyi olurdu benim için:( benim bu noktada bir sorum olacak.ramzey qm250'ye konabilecek en uygun yağ nedir?ve kaç litre yağ almaktadır sevgili remzimiz

  15. #655
    mehmetay18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul - Beylikdüzü
    Motosikleti
    Hero Thriller
    Alıntı orhanyldz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla bahcevan hocam
    Kardeş bahçıvanı nerden çıkarttınn yaa Abimizin nicki Beycivan

    Haa birde dostum unutmadan, yukarıdaki onca yağ muhabbetinden sonra bu soru hiç iyi gelmeyecek sanırım
    Büyük sıçrayışı gerçekleştirmek isteyen, birkaç adım geriye gitmek zorundadır.

  16. #656
    orhanyldz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm250
    Alıntı mehmetay18 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş bahçıvanı nerden çıkarttınn yaa Abimizin nicki Beycivan

    Haa birde dostum unutmadan, yukarıdaki onca yağ muhabbetinden sonra bu soru hiç iyi gelmeyecek sanırım
    pardon ya kusura bakmasın valla işten geldim muazzam yorgunum özür dilerim o yüzden.işte dedim ya yorgunluk diye direk cevap almak istedi bünye okumaya derman bulamadı ne yazık ki

  17. #657
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Nerdesin Naci abi sen yazmayınca ben mahçup oluyorum valla.. Arkadaşlar burda yazılanları yapmak zor değil. Dikkat zaman ve ilgi dairesinde yapabilirsiniz. Şimdi bu yağ meselesinde arkadaşlar Naci abimizin dediği gibi full sentetik yağı gözünüz kapalı koyabilirsiniz bu yağı koyan arkadaşlarınız 15-50 yada 20-50 koyabilir marka ismi belirtmek istemiyorum. Ama sanayilerden yan sanayi yağı yada ne olduğu belirsiz yağları satan kişi " abi aynı kalite" dese bile almayınız. Km nizi bir yere not alın (mümkünse notunuzu elinize tükenmez kalemle yazmayın). Motorunuzla biraz dolaşın iyice ısıtın yağ iyice akışkan hale getirin ve bulunduğu yerde alt sephaya alarak alttaki ve üstteki yağ tıpasını sökün boş bir kaba (yere sokağa değil ) bu eski yağı akıtın. Bu yağdan bir miktar saklayın bazı yerlerde ileride size lazım olacaktır. Alttan kaba akan yağ damlacık halinde akmaya başladığında bir kaç sefer marşa (çok kısa süreli basın) basıp son kalan artık ayğında dışarı çıkmasını sağlayın. Eğer arkadaşlar yağınızın kallitesiz yada çok kara olduğunu görüyorsanız ve bedriyajınızda da kaçırma varsa kesinlikle yeni yağ koymadan önce 2 lt mazot la her seferde 1 litre koymak şartıyla alt tıpayı kapatın üstten koyun 1 lt dolunca aşağıdan boşaltın ve yine 1 2 sefer marşa basın (çok kısa basılı tutun) sonra 2 nci 1 litreyede aynısını uygulayın motordaki mekanik akmsamdan arta kalan metal kırıkları kaçıran balatanın ufalanmış parçaları böylece gidicektir.Aşınan parça her zaman aşındırır.Yani mekanik te aşınanla aşındıran aynı zamanda değişir. Bu işlemden sonra alt tıpayı kapatarak yeni pırıl pırıl yağımızı koyalım. Kataloğundaki yağ koyma oranı yanlış arkadaşlar. 950 ml yazıyor zaten o kataloğa göre bu motor ayarlanırsa tam bir metal benzin tenekesi olur. Yağ çubuğunun ucundaki iki çentiğin ortasına gelecek şekilde koyun takribi 1,6 litre. Siz çubuğu baz alın. Ve motorun altındaki sağına soluan bulaşan yağı temizleyin. Hepsi bu. Arkadaşlar yağ koymayı buji değiştirmeyi fren balatası zincir germe vidaları sıkma hava filtresi temizleme gibi bir dizi işlemi periyodik olarak kendi kendizine yapma alışkanlığı edinin. Bunlar her motora binenin yapabileceği ve üstün kabiliyet gerektirmeyen işler. Yağ miktarını ve koyma usulünü bildikten sonra kendiniz yapmalısınız hep yazıyorum motorunuz sizin atınız atınıza başkası ot koyamaz o sizden başkasını da sevemez. Benim motorumu benden daha iyi kullanacak daha iyi sesinden soluğundan anlayacak insan yoktur. Sizde öyle olmalısınız.Bakın motorunuzu rolantide çalıştırın ve yanıbaşına oturup sesini dinleyin ve bu sesi ezberleyin yolda seyahatte ezberlenen sesin dışında kulağınıza gelen başka sesler size birşeylerin yolunda gitmediğini sesleniyordur. Usta ve eski motorcular daha motor kapıdan girerken sesinden ve dumanında ne olduğunu anlardı şimdi bazı servisçiler yada tamirciler bu işi öyle bir hale getirdilerki 1000 tl lik motordan eğer isterse bir senede 500 ytl para kazanabilir. Nasıl mı gidersin yanına abi bi bakıver dersin başlar " hava filtresi değişmesi gerek abi 2 takım buji atalım daha değişik olur, yağ yeni geldi abi castrol on numara yağ fişek gibi olur dişliyi değiştirelim 2 diş alalım titremez " gibi bir dünya akıl çelen adama malzeme sattıran sözlerle cebinizden bu parayı yağdan kıl çeker gibi çıkartıp alır arkadaşlar. Tabi herkes için değil bu ithamlar. Yaşadıklarım ve gördüklerim.. Sizde motorcuya giderken abi bi bakıver motora " demekten kaçının. Onun yerine " usta şu parçaya bakıver " yada " şurası değişicek " gibi cümleler kurun sizin yolunacak bir tavuk olmadığınızı iyi anlasın. Her sorun olduğunda tamirciler koşmaktan uzak durun sorunu araştırın mantık yürütün danışın fikir edinin ve sorunun adını bilerek tamirciye gidin.Biraz da sitem edeyim temizlik ve titizlik oladığı müddetçe motora ne yaparsanız yapın pis ve bakımsız bir görüntü altında motorunuz dikkat çekmez. Yan çantanızda yada koltuğunuzun altında bri parça kadife bez bulundurum binerken gezerken vaktinizi ayırıp şöyle bir sağını solunu aldırın çamurun sudan daha fazla çürüttüğünü ve paslandırdığını uutmayın. Motorumuz gerçekten yakışıklı ve heybetli motor arkadaşlar.

  18. #658
    umtbytmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    kırşehir
    Motosikleti
    RAMZEY QM 250
    slm arkadaşlar umarım herkez iyidir foruma giremiyodum bir kaç zamandır kaldığım yerden sonra bütün yazıları okudum baya bişe kaçırmışım anlaşılan. Beycivan arkadaşım bu arada sende hoş geldin aramıza senin gibi arkadaşlara bu forumda çok ihtiyaç var bizim için altın değerindesin yazdığın bütün yazıları ikişer kez okuyorum benim size bir kaç sorum olacak öncelikle benim motor kmde 200 lira yakıyodu aldığımdan beri böle kullanıyodum (ikinci el) geçen gün sibob ayarı yaptırdım benim emme 10 egsoz 15 miş baya bozukmuş şimdi usta gereken ayarı yaptı ama henüz yakıtı ölcemedim bide benim hava filtresi baya bi yıpranmıştı yağlanmış tozlar üstüne yapışmış kağıdında hayır kalmamıştı yani. Yenisini malesef bulamadım. Kırşehirde bizim motorun hava filtresinden yok. Bende filitrenin kağıtlarını yırtarak çıkardım ve filitreyi süngerle kapladım. Acaba iyi mi ettim kötü mü ettim bilmiyorum. Beycivan arkadaşım senin önerdiğin açık hava filtresini nasıl uyguluyoruz onu çözemedim bu filitre açıktamı duruyor içine su girmiyo mu? manifolt un takılı olduğu yerde iki delik var oraya iki tane mi takcaz yoksa ikisini birleştiren manifolt un ucuna bitane mi takcaz? Senin motordan bi örnek resimli anlatım yaparsan çok ama çok işime yarayacak. Şu senin karburatördeki yaptığın değişikliğin neticesini merakla bekliyorum acaba nasıl bi değişiklik bizimde uygulayabileceğimiz bişeymi maliyeti yüksek mi? Bu arada geçen gün şu titreşim olayı için vida ve conta aradım bir türlü bulamadım bulduklarım ya çok kabaydılar yada yumuşak istediğim contayı bulamadım vazgeçmek zorunda kaldım o olaydan hangi ustaya sorsam titreşimi öyle alamazsın diyo sıktığın zaman contayıda zaten sıkıyosun kemik gibi oluyo diyo biraz gevşek bırakman lazım oda tehlikeli diyo ama buna rağmen ben sizden ve mct forumundan edindiğim bilgiye göre titreşim yok denecek kadar azalıyomuş buna eminim ama kırşehirde ne adam akıllı sanayi var nede benim dilimden anlayan parçacı var bir türlü bulamadım gitti tam bir hayall kırıklığı yaşadım o konuda motora yapılacak şey çok aslında benim tek hayalim bu motorun bütün aksamını şase hariç depo ön ve arka çamurluk yani kırmızı olan her yerini nikelaj kaplatmak istiyorum ama bana en yakın nikelaj kaplama yapan yer 300 km uzakta imkan yok düşünsenize motoru silip temizlediğimde yani benim her gün yaptığım rutin temizlikten bahsediyorum motor parıl parıl parlar bence bu motordaki görsel modifiyedeki son nokta komple nikelaj işlemi birde unutmadan benzin şamandırasıda bulamadım bir türlü benim şamandıra bozuk sanırım kafasını sallayıp duruyo bi full gösteriyo bi bitik gösteriyo ibre kafayı yemiş bir şekilde ileri geri sallanıp duruyo üşenmedim açtım dağıttım şamandırayı okuyucusunda sorun var sanırım onuda bir türlü halledemedim başkada sorunum yok. Olası çözümlerinizi bekliyorum cevaplarınız için şimdiden tşkler. herkeze kazasız belasız cezasız sürüşler...

  19. #659
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Bu motorun sibap ayarları gevşek bırakılma dışında fazla yükselmez. Motordan rolanti durumunda bile şıngır şıngır ses geliyorsa bu ses sübap boşluğunun oluşmasından ve bu ayarın kaçtığından ileri gelebilir. Fabrika değerlerine göre 0,08 emme 0,10 eksoz olucak şekildedir. Ben bu şekilde ayarladım motor normal randımanına girdi. Emme çok açılırsa yakıt yükselir eksoz çok açılırsa kompresyon düşer. Emme sıkılırsa çekişten düşer eksoz sıkılırsa motor kendini sıkar hararete kalkar. İçeri yanma odasına alınan yakıtın tam manasıyla yanarak dışarı atılmasını sağlayan düzeneklerden birisi sübaplardır. Bu motor çift silindir olduğundan her silindire 1 emme ve 1 eksoz sübapı düşüyor. Her iki silindirde de bu değerler aynı olmalıdır. Ancak çoğu ramzeyde gördüğüm aynı değil. Kim yaptı dediğimde motorcu öyle ayarladı yada böyle güzel çalışır dedi. Arkadaşlar 2 gün önce bir arkadaşımızın sübap ayarlarına baktık motorcu ikisini de öyle bir sıkmışki motor yolda resmen cayıltı koparıyor ama ne devir var ne tork. Açtık baktık emmeyi usta 0,5 eksozu 0,5 yapmışve o da tam değil yani sordum sentille değil elle baktı dedi. Gerçekten ustaların çoğunun sentil kullanma alışkanlığı yok malesef ve el yordamına güvenerek sübap ayarı yapılıyor. 0,1 mm lik pay bile motorda çok önemli.Keza bu ayarın gerçek değerini elle asla tutturamazlar. Hava filtresi meselesinide mondial mct 250 formunda da burdada yazdım aslında yapılcak iş kolay eski filtre kutunuzu yerinden boğaz plastiğiyle söküpalın ve temin ettiğiniz açık hava filtresini kelepçelerini açık kalmıyacak şekilde yerine sıkın ve rolantiyi düşürün (kendi kendine yükseleceğinden düşürün.) Ve boş viteste tam gazı açtığınızda gaz yiyecek duruma gelene kadar hava ayarını düzeltin. Motorun her yerinde motoru tutan noktalarda vidalar ve somunlar var arkadaşlar gözle görülen ne varsa hepsini kontorl edin. Her 10 ramzeyden 5 tanesinin motoru alttan tutan blok somunlarının yerinde olmadığını farkettim. Eğilip sizde bakın ve yoksa mutlaka sıkın. Unutmadan hava filtresi
    karbüratördeki hava filtresinin arasında plastik siyah (genelde yıpranık ve kopuktur) parçanın girdiği yere giricek...

  20. #660
    umtbytmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    kırşehir
    Motosikleti
    RAMZEY QM 250
    Slm arkadaşlar. Benim motorun arka tekerinden tıkırt tıkırt diye bir ses geliyor. Sanırım göbekten geliyo ses acaba teker bişeyemi sürtüyo diye inceledim ama teker gayet serbest bi şekilde dönüyor ve sürteceği hiç birşey yok arka göbek bilyalarını değiştrdim ses kesilmedi ne olabilir acaba? Aranızda başına böyle bir olay gelen varmı, nasıl hallederiz. Yardımcı olursanız sevinirim. Cevaplarınız için şimdiden teşekkürü bir borç bilirim. Saygılar...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler