Ramzey 250cc Chopper Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
07 Haziran 2010, 20:54
#621
Ramzey 250 cc kullanan bütün arkadaşların bu yazdığımı iyi okumasını istiyorum. Öncelikle ramzey markası eskiden beri bu memlekete mobilet üreten bir firma istanbuldaki fabrikasında kendilerine ait dökümhaneleri kalıphaneleri kromaj havuzu montaj bantları ve motor testlerinin yapıldığı açık alanları mevcut kendim araştırdım öğrendim ramzeyle bir bağlantım falan da yok. Kim ne derse desin ramzeyin scoter haric vitesli motorları diğer tüm motorlardan her yünden kaliteli parça fiyatları pahalı çünkü parçaları da kaliteli a markasından b markasından çok bariz farkları var şimdi vatandaş eline bir a markasını bride ramzeyin parçasını almadan bakmadan hemen kötüleme karalama kampanyasına giriyor. Bu kimseye yarar sağlamaz. Ramzey 250 ilk çıktığında ilk alanlardanım tepesinden inmiyorum senelerdir biniyorum şu an üretimi yok ama yedek parçası çok.motor yapısı sağlam şaşe yapısı düzgün motoru kuvvetli yüksek hızda ve devirde titreme oluşuyor bu sorunu kendiniz şaşe bağlantı noktalarındaki civata ve somunları krom ile değiştirip giriş ve çıkış noktalarına plastik pul koyarak %80 azaltabilirsiniz.Ben bütün vidalarını söktüm krom ile değiştirdim ayrıca bu somun işini yaptım şu an titreme yok dersem yalan olmaz ama iş size kalmış bunu serviste yapıcak uğraşıcak insan bulamazsınız bu iş keyfi ve zevkle yapılcak bir uğraş. Şu ana dek ramzey servislerine bu motorda krank sorunuyla gelen bir motor henüz olmamıştır. Racer motor gibi üstüne iki kişi binip son gaz giden arkadaşlar indikten sonra burda motoru karalayan yazılar yazıyor önce motordan insinler.Bu motorun sökmediğim incelemediğim yeri yok arkadaşlar motor mekanik aksamı gerçekten kaliteli ama bilgi ve yardım alıcak varsa iletişim kurup yardımcı olurum.tşk ler
Reklamlar
-
09 Haziran 2010, 11:51
#622
merhaba ramzey 250qm kullanıcıları epey faydalandım tecrübelerinizden
5 aydır kullanıyorum benim sorunumda hızını arttırdığımda motor titriyor.ilk yağ değişiminde soracam servise.istanbulda otururanlar önerebileceği iyi bir servis varmı acaba.avcılarda oturuyorum.sefaköydeki servisi kullanıyorum.avcılardaki servis daha yeni pek birşey anlamıyor.gecenlerde götürdüm arka stop lambası yanmıştı.
-
09 Haziran 2010, 17:29
#623
escemes adlı üyeden alıntı
merhaba ramzey 250qm kullanıcıları epey faydalandım tecrübelerinizden
5 aydır kullanıyorum benim sorunumda hızını arttırdığımda motor titriyor.ilk yağ değişiminde soracam servise.istanbulda otururanlar önerebileceği iyi bir servis varmı acaba.avcılarda oturuyorum.sefaköydeki servisi kullanıyorum.avcılardaki servis daha yeni pek birşey anlamıyor.gecenlerde götürdüm arka stop lambası yanmıştı.
valla ben de alalı 1,5 ay oldu, 80 den sonra titreme yapıyo, zaman geçtikçe 100 e kadar çıkar bu titreme barajı diye düsünüyorm. sizinkinde kaçtan sonra titreme yapıyo? bu fiyata bukadar titreme olur bence de yani ;)
-
15 Haziran 2010, 14:36
#624
Kaza
Haftasonu lik kazamı yaptım, son ve ön kötüsü olur ins..
Biraz motordan biraz benden kaynaklı oldu. 30-40 la gidiyodum Allahtan, önümdeki araba aniden durunca bende çabuk fren yapmak zorudnda kaldım, normalden biraz daha sert basınca bi anda kaymaya basladı arka teker, hakimiyetini kaybeder gibi oldummotorun, çektim ayağımı frenden,bu seferde arabaya çarpacak gibi oldum ki, sonra yana doğru yattı motor düstüm bende motor altımdan çıktı one gitti, sürünmüsüm bende biraz yerde, kolumda ve dizlerimde yaralar oldu..trafik ağır gittiği için ucuz atlattım yani,arkadan gelenler da çarpabilirdi bana..
Motor güvenilecek bi motor değil trafikte,oyüzden daha bi dikkatli olunmalı trafikte. Ani frenlerden kaçınalım ;)
-
15 Haziran 2010, 20:05
#625
Ramzey 250 kullanan arkadaşlar bu motorun her yerini olduğu gibi söküp yeniden montajladım malesef bu motorun geneline fabrika 200 tl gibi bir masrafla o bize devamlı japon motoruyla laf sokan burun kıvıran kardeşlerimizin motoru kadar kaliteli yapabilirdi. Ama maliyet ve talep meselesi elbette. Ben motorun motorun kısmını şaşeye bağlayan civata yerlerini kromla değiştirdim ve civatanın giriş çıkış yerlerine sarsıntıyı alması için plastik 1 cm kalınlığında contalar yerleştirdim ve önlerine pul koyup güzelce sıktım ve sarsıntı diye birşey kalmadı arkadaşlar 120 km ibresi olan motoru 120 kadar çıkardım ancak 105 110 km ulaştığımda ayaklarımı koyduğum yerde titreşim başladı ancak arka yolcu 90 95 km de hissetmeye başladı.Demekki toplamda 7 8 civatayla bu işin önemli miktarı çözüldü ardından deponun orta kısmındaki yarığın içine bildiğimiz banyo süngerinden 2 adet koydum ve şaşeye civatalanan yere daha yumuşak bir plastik pul koydum aynalara kadar vuran titreşim arkadan gelen araçları göstermiyordu hepsi ortadan kalktı şimdi sıra karbüratörün hava ayarı arkadaşlar bu kısmını iyi okusunlar bizim motorun emme ve eksoz sübap ayarı hiçde öyle ustaların dediği gibi değil emme 0,08 ve eksoz 0,10 olucak en tatlı ve gaz yemeye müsait değer bu. ve hava ayarı kesinlikle vida tam sıkılıyken tam 3 tur olmalı her turunu ve sübap değerini denedim bu ayarı 3 motorun 3 ünede yaptım hepsi aynı ayarda ve hıza ulaştılar ve önerim kesinlikle 97 oktandan başka benzin almayın 95 oktan benzin çekişi çok düşürüyor.hava filtrenizin yerine performans filtrese var 50 mm ancak bulunmadığından dolayı 52 mm tanesi 10 15 tl arasında 2 3 beygir güç farkı süratte 10 km yakın farkediyor ve eksozun sesi soluğu daha diri ve sert çıkmaya başlıyor.arkadaşlar aklıma gelenler bunlar bu tecrülerimi uzun süren çalışmalar sonunda elde ettim. Sis farlarımız biliyorsunuz krom renginde ancak plastiği o renke boyamışlar atıp metal krom taktım içindeki farı helojen taktım toplam 15 tl tuttu işçilik bana ait tabi.genelde göstergelerin altındaki ışık ve ibrelerin bir süre sonra bozulmasına pek yapıcak birşey yok zaten az buçuk kullanana vites göstergesinin boş ışığı dışında hiç birisi gerekli olmuyor.En çok yapacağınız iş de sık sık vidalarınızı gevşemelere karşı kontrol etmeniz tabiri caiz ise motorunuz sizin atınız çocuğunuz gibi olmalı.Bir de önüne gelenin ramzey motor mu bunu mu aldın niye A marka motoru almadın demesine aldırış etmeyin kısaca bir cbr 125 in elçiği 50-55 TL.Gerisini siz düşünün dostlar. Sorusu yada aklına takılan arkadaşlara 0507 349 61 93 veriyorum her zaman beklerim.Keyifli sürüşler hepimize..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:40 ----------
Bu motorun 2 nci elini alırken eğer bildiğiniz birisi değilse muthemel sıkıntılar şunlar olabilir. Debriyaj kavraması bitmiş yada zayıflamış olabilir. Frenleri sık kullanan birisi ön fren hidroliği ve arka fren balatasını bitirmiş olabilir.Vida ve civatalarını hiç sıkmamış 2 kişi son gaz basıp yüksek devirden aniden düşük bir vitese geçmiş olabilir. arka salıncak diye tabir edilen mafsal lastikleri takozları aşınmış olabilir. Yani bri sürü sayabiliriz o nedenle tanımadığınız birisi sizden fazla birşey saklamayacaktır parasından çekinmeyin işinin erbabı bir tamircinin bilirkişi ücretini vererek her yerini elden geçirtin ucuza denk geldi derken sıkıntı oluşabilir. En çok sıkıntı rodaj süresinde kulllanıcının düzenli yağ buji bakımlarını hiç aksatmamış ve motoru sağır açmamış olmaması.Zaten bu durumda o motordan uzak durmak en akıllıca iş. Ramzey 250 gerçekten bu şartlarda en iadel choper motoru eğer dediğim ayarları tam yaparsanız motorunuzun japon motorlarından pek bir farkı kalmadığını göreceksiniz. Fabrikanın verdiği teknik bilgilerini başka yerlerden de sorgulayın çünkü her telefona çıkan aynı soruya birden farklı garip cevaplar verebiliyor. Titreme olayını soran arkadaşlara da şunu diyebilirim titremenin önüne %100 geçmek olası değil ancak % 80 azaltmak çok basit.Onu da zaten burdan takip edin yazdım. Aynı yöntem MCT 250 jinlun ve 250 katagorisindeki diğer choperlar içinde geçerli. Yağ değişiminde koyacağınız değeri malesef bir çok motor tamircisi arkadaşımız hatalı veriyor ve motorda ileriye dönük ciddi sorunlara neden olabiliyor. Bu motorunda kataloğunda verilen yağ değerleri ve buji tırnak aralığı değerleri hatalı. İlgilenen arkadaşlara bu değerleri verebilirim. Modifiye ile ilgilenen motorcu arkadaşlara da ilk önerim hemen ateşleme bobinlerinin yerine birden farklı markaya ait bobin deneyerek yüksek ateşleme almaları. İlk modifiyeniz ateşleme olsun. Aynı değerleri taşıyan irudyum buji alın.Motor sıcakken asla bujinizi sökmeyin ve çok ser şekilde sıkmayın.motor ısındıkça buji silindirin içinde daha da sıkışacak ve her takma sökmede yalama olma durumu baş gösterecektir. Birde dikkatimi çeken bu motor çift silindirli ve silindirlerin birisinin (üzerine bindiğinizde solda kalan) eksoz çıkışı daha kararmış durumda.Bu durumun gerçek nedeni eşit çalışmayan silindirin neden olduğu bir aşınma.Hava yakıt durumundaki eşitsizlik karbüratör kelebeklerinin eşit ayarlanmamış olması bujilerden birisinin farklı olup ateşlemeninde farklı olması gib ibir kaç neden daha buna sebeb olabilir. Bu sorunu kesinlikle çözmelisiniz keza motor tamircilerinin ısrarlı ve akıl dışı iddiası şu yönde: iki silindirli motorun her zaman silinirinin birisi diğerinden daha fazla aşınır ve çalışır .. Mekanik olarak bu bilgi yanlış arkadaşlar eşit sübap değeri aynı tip buji ve ateşleme değeri avansın eşit olması gibi eşitlenmiş durumlarda asla bu iddia geçerli değil aldığım motordaki bu sıkıntıyı çözmüş durumdayım.Şimdilik görüşmek üzere..
-
16 Haziran 2010, 10:00
#626
Beycivan adlı üyeden alıntı
Ramzey 250 kullanan arkadaşlar bu motorun her yerini olduğu gibi söküp yeniden montajladım malesef bu motorun geneline fabrika 200 tl gibi bir masrafla o bize devamlı japon motoruyla laf sokan burun kıvıran kardeşlerimizin motoru kadar kaliteli yapabilirdi. Ama maliyet ve talep meselesi elbette. Ben motorun motorun kısmını şaşeye bağlayan civata yerlerini kromla değiştirdim ve civatanın giriş çıkış yerlerine sarsıntıyı alması için plastik 1 cm kalınlığında contalar yerleştirdim ve önlerine pul koyup güzelce sıktım ve sarsıntı diye birşey kalmadı arkadaşlar 120 km ibresi olan motoru 120 kadar çıkardım ancak 105 110 km ulaştığımda ayaklarımı koyduğum yerde titreşim başladı ancak arka yolcu 90 95 km de hissetmeye başladı.Demekki toplamda 7 8 civatayla bu işin önemli miktarı çözüldü ardından deponun orta kısmındaki yarığın içine bildiğimiz banyo süngerinden 2 adet koydum ve şaşeye civatalanan yere daha yumuşak bir plastik pul koydum aynalara kadar vuran titreşim arkadan gelen araçları göstermiyordu hepsi ortadan kalktı şimdi sıra karbüratörün hava ayarı arkadaşlar bu kısmını iyi okusunlar bizim motorun emme ve eksoz sübap ayarı hiçde öyle ustaların dediği gibi değil emme 0,08 ve eksoz 0,10 olucak en tatlı ve gaz yemeye müsait değer bu. ve hava ayarı kesinlikle vida tam sıkılıyken tam 3 tur olmalı her turunu ve sübap değerini denedim bu ayarı 3 motorun 3 ünede yaptım hepsi aynı ayarda ve hıza ulaştılar ve önerim kesinlikle 97 oktandan başka benzin almayın 95 oktan benzin çekişi çok düşürüyor.hava filtrenizin yerine performans filtrese var 50 mm ancak bulunmadığından dolayı 52 mm tanesi 10 15 tl arasında 2 3 beygir güç farkı süratte 10 km yakın farkediyor ve eksozun sesi soluğu daha diri ve sert çıkmaya başlıyor.arkadaşlar aklıma gelenler bunlar bu tecrülerimi uzun süren çalışmalar sonunda elde ettim. Sis farlarımız biliyorsunuz krom renginde ancak plastiği o renke boyamışlar atıp metal krom taktım içindeki farı helojen taktım toplam 15 tl tuttu işçilik bana ait tabi.genelde göstergelerin altındaki ışık ve ibrelerin bir süre sonra bozulmasına pek yapıcak birşey yok zaten az buçuk kullanana vites göstergesinin boş ışığı dışında hiç birisi gerekli olmuyor.En çok yapacağınız iş de sık sık vidalarınızı gevşemelere karşı kontrol etmeniz tabiri caiz ise motorunuz sizin atınız çocuğunuz gibi olmalı.Bir de önüne gelenin ramzey motor mu bunu mu aldın niye A marka motoru almadın demesine aldırış etmeyin kısaca bir cbr 125 in elçiği 50-55 TL.Gerisini siz düşünün dostlar. Sorusu yada aklına takılan arkadaşlara 0507 349 61 93 veriyorum her zaman beklerim.Keyifli sürüşler hepimize..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:40 ----------
Bu motorun 2 nci elini alırken eğer bildiğiniz birisi değilse muthemel sıkıntılar şunlar olabilir. Debriyaj kavraması bitmiş yada zayıflamış olabilir. Frenleri sık kullanan birisi ön fren hidroliği ve arka fren balatasını bitirmiş olabilir.Vida ve civatalarını hiç sıkmamış 2 kişi son gaz basıp yüksek devirden aniden düşük bir vitese geçmiş olabilir. arka salıncak diye tabir edilen mafsal lastikleri takozları aşınmış olabilir. Yani bri sürü sayabiliriz o nedenle tanımadığınız birisi sizden fazla birşey saklamayacaktır parasından çekinmeyin işinin erbabı bir tamircinin bilirkişi ücretini vererek her yerini elden geçirtin ucuza denk geldi derken sıkıntı oluşabilir. En çok sıkıntı rodaj süresinde kulllanıcının düzenli yağ buji bakımlarını hiç aksatmamış ve motoru sağır açmamış olmaması.Zaten bu durumda o motordan uzak durmak en akıllıca iş. Ramzey 250 gerçekten bu şartlarda en iadel choper motoru eğer dediğim ayarları tam yaparsanız motorunuzun japon motorlarından pek bir farkı kalmadığını göreceksiniz. Fabrikanın verdiği teknik bilgilerini başka yerlerden de sorgulayın çünkü her telefona çıkan aynı soruya birden farklı garip cevaplar verebiliyor. Titreme olayını soran arkadaşlara da şunu diyebilirim titremenin önüne %100 geçmek olası değil ancak % 80 azaltmak çok basit.Onu da zaten burdan takip edin yazdım. Aynı yöntem MCT 250 jinlun ve 250 katagorisindeki diğer choperlar içinde geçerli. Yağ değişiminde koyacağınız değeri malesef bir çok motor tamircisi arkadaşımız hatalı veriyor ve motorda ileriye dönük ciddi sorunlara neden olabiliyor. Bu motorunda kataloğunda verilen yağ değerleri ve buji tırnak aralığı değerleri hatalı. İlgilenen arkadaşlara bu değerleri verebilirim. Modifiye ile ilgilenen motorcu arkadaşlara da ilk önerim hemen ateşleme bobinlerinin yerine birden farklı markaya ait bobin deneyerek yüksek ateşleme almaları. İlk modifiyeniz ateşleme olsun. Aynı değerleri taşıyan irudyum buji alın.Motor sıcakken asla bujinizi sökmeyin ve çok ser şekilde sıkmayın.motor ısındıkça buji silindirin içinde daha da sıkışacak ve her takma sökmede yalama olma durumu baş gösterecektir. Birde dikkatimi çeken bu motor çift silindirli ve silindirlerin birisinin (üzerine bindiğinizde solda kalan) eksoz çıkışı daha kararmış durumda.Bu durumun gerçek nedeni eşit çalışmayan silindirin neden olduğu bir aşınma.Hava yakıt durumundaki eşitsizlik karbüratör kelebeklerinin eşit ayarlanmamış olması bujilerden birisinin farklı olup ateşlemeninde farklı olması gib ibir kaç neden daha buna sebeb olabilir. Bu sorunu kesinlikle çözmelisiniz keza motor tamircilerinin ısrarlı ve akıl dışı iddiası şu yönde: iki silindirli motorun her zaman silinirinin birisi diğerinden daha fazla aşınır ve çalışır .. Mekanik olarak bu bilgi yanlış arkadaşlar eşit sübap değeri aynı tip buji ve ateşleme değeri avansın eşit olması gibi eşitlenmiş durumlarda asla bu iddia geçerli değil aldığım motordaki bu sıkıntıyı çözmüş durumdayım.Şimdilik görüşmek üzere..
Çok güzel paylaşımlar bunlar, teşekkürler...
-
16 Haziran 2010, 12:55
#627
Beycivan adlı üyeden alıntı
hava filtrenizin yerine performans filtrese var 50 mm ancak bulunmadığından dolayı 52 mm tanesi 10 15 tl arasında 2 3 beygir güç farkı süratte 10 km yakın farkediyor ve eksozun sesi soluğu daha diri ve sert çıkmaya başlıyor.
Hocam orjinalinin 50mm olduğuna emin misiniz.İnternette 48mm açık filtre buldum.Almayı düşünüyorum.
Bir sorum da sadece 3.viteste (ona göre hızı tahmin edebilirsiniz) direksiyon sallanıyor.Ne altında bi hızda ne de üstünde bunun nedeni ne olabilir.
Şimdiden teşekkürler...
-
16 Haziran 2010, 15:53
#628
geçmiş olsun emokaan82
sert frenlemede ön ve arka freni kombine kullanmaya alış bence
arka freni hız yavaşladığında sert basmalısın bence
ben genelde ön freni kilitlemeden devamlı sıkıyorum arka frende keza aynı şekilde
cok yaklaşmışsam arka frene yükleniyorum hızımın durumuna göre
sürüş esnasında öndeki araçlara cok dikkat etmek gerekiyor belirli fren mesafesini korumalısın.
-
16 Haziran 2010, 16:38
#629
Hocam motoru durduran ön fren.Arka emniyetli kullanıldığında sadece yavaşlatıyor.Dediğiniz gibi kombine kullanmak gerekiyor.Çok acil bir durum olduğunda ön frene elimle abs etkisi yapıyorum .asfaltta zeminde birşey yoksa sadece ön fren motoru durdurur ama aynısını arka fren için söyleyemeyiz.
-
17 Haziran 2010, 20:56
#630
Şimdi qm 250 nin karbüratörünü söktüğünüzde markasının Kehin tarafından üretildiğini Ve CVK türü 26mm boğaz girişli olduğunu görüceksiniz.Yani bu motorun üzerindeki karbüratörü çin değil Japon malı ayrıca hava giriş ağzıda 50 mm.Ancak performans filtresi ağız kısmı esnek olduğundan 48 mm biraz el yordamıyla oluyor ama direk 50 mm bulamadıysanız tavsiyem 52 mm almanızdır ve 15 -20 ytl den fazla da para vermeyniz.Alırken şuna dikkat edin filtrenin içindeki malzeme sünger olmamalı carbon kağıt olmalı ve filtrenin etrafı kromaj ve çelik tel kafesli olmaı yoksa sıcak havalardaki nem olayı ve karbüratörün havayı içeri alırken filtreyi devamlı vakumlaması bir süre sonra filtresi kullanışsız hale getirir.Bir arkadaşımızda 3 nc viteste direksiyonundaki oynamayı sormuş ihtimaller şunlar.1. Direksiyonu ön kısma sabitleyen yere dikkatlice bakınız tam olarak direksiyonun ortalanmış olması gerekli bir kaç mm sağ yada sola kayık olması en çok dönüşlerde sıkıntı yaratıcaktır. 2.Tam sıkılmadan gevşek bırakılmış olabilir kendiniz sıkmayı deneyin ama ne çok sert nede yumuşak bırakın. 3. Belirli bir hızın dışında bu sallantı ve titremeyi yapmıyor ise ön takımda da bir oynama oluşmuştur.Tekerleği sıkıca kavrayıp sağ sol yukarı aşağı baskılayın bir esneme varmı ona bakın 3 ncü viteste en yüksek hız benim motorumda 65-70 arası ama titreme bende de oluyor ancak vibrasyondan kaynaklanıyor.Arızadan değil.Teşekkür ederim.
-
18 Haziran 2010, 09:13
#631
Hocam cevaplar için çok teşekkür ederim.
-
18 Haziran 2010, 13:47
#632
Bende teşekkür ederim. Bu ağır kasalı motorların frenlemesinde de bir kaç faydası olduğunu düşündüğüm yöntemden bahsetmek istiyorum. Hızınız 5 nci viteste 80-110 arasında giderken ansızın önünüze çıkan bir vasıtaya arkadan vurmamak için kesinlikle direk olarak ön yada arka freni kullanmayın yada aynı andan ikisini birden sıkma yoluna gitmeyin. Biliyorsunuz bu ramzey 250 lerin ön frenine asıldığınzı zaman cıgır cıgır fordların freni gibi tatlı tatlı öter.Bu sesi benim çok hoçuma gider. Öncelikle orta sertliğe yakın bir şekilde freni kısa sürede sıkın bırakın hemen arka freni giderek sertleşen bir kademeyle sıkmaya başlayın motorun durmabilme mesafesini az buçuk zaten hesaplayabilirsiniz bu matematiğe göre ön frene de giderek daha sert baskılayın bunları yaparken giderek vites düşürün ama sakın olaki dberiyajı sıkarak bu frenlemeyi yapmayın motorun kompresyonundan istifade edemezsiniz bu motorların kompresyonu oldukça iyi 3 ncü vites ve altındaki viteslerde oldukça güzel frenleme yapabiliyor.Durma noktasına kadar vitesinizi hızlıca düşürün bu yöntemle 100 km hıza ulaşan ramzeyi 5 sefer test ettim 100 m lik mesafede 22 m de durabildim. En son denediğimde ise 20.2 metrede durdum.Bu ölçü hayat kurtaran bir mesafe içeriyor.Arkadaşlar motorun kasası ağır eğer üstünde benim gibi 90 kg luk birisi varsa işiniz daha da zor olucaktır. Boş düz bir yerde bu testi yapın kendinizi hazırlayın derim. Arka fren balatası 5 6 ayd abri söküp güzelce temizleyin sadece kenar uç kısımlarını bastırmadan zımparalayın sakın tiner benzin hele hele mozotla temizlik yapmayın aksi takdirde bu balatanın frenlemesi günler alabilir.Aynı durum için ön fren hidrolik yağını yağ kutusunda yazan değerde ve miktarda koyun. Hortumunu kontrol ededilim artık YAZ GELDİ SEYAHATLER UZUN GECE YOLCULUKLARI BAŞLADI. Her yerde konvoy halinde motorlu kardeşlerimizi görüyorum. Aslında qm 250 cilere bir gezi düzenlesek çok güzel olur ne dersiniz ??
-
18 Haziran 2010, 15:23
#633
3ds Max
-
18 Haziran 2010, 16:55
#634
Hocam hepsiburadada daha uygun kargo da bedava
simota
-
19 Haziran 2010, 13:54
#635
Arkadaşlar performans hava filtresi her motora takılabilir. Motorun çekişini yükseltir ve daha temiz arındırılmış havayı alarak daha yanıcı bri oksijen ile yakıtın birleşmesini sağlar. Böylece motorun son sürati ve kalkış çekişi artar. Benzin maliyeti çok olmasa bile uzun bir yolda kayda değer şekilde azalır.Şehir içi kullanımda ise çok bir fark oluşturmaz. Filtre öncelikle motorda sıcak havanın biriktiği yada sıcak havanın bulunduğu yere takılmamalılır.Filtrenin motor silindiri ve silindir peteklerinden uzakta olması esastır. Motora sıcak hava değil soğuk hava gerekir.Soğuk havadan kastımız ise donucu soğuk değil bir kibritin alev alabileceği kadar soğuk olmasıdır. Karbüratöre giren sıcak hava motorun torgunu azaltıcaktır. Çünkü zaten silindirin iç ısısı yüzlerce dereceye ulaşmaktadır. Bu da motorun hararetini iyice arttıracaktır. Soğuk hava alımı ise azda olsa bir katkı sağlayarak verimi artırmaya yardımcı olucaktır. Takma sırasında kelepçeleri düzgünce sıkmak ve başka yerden hava almaması sağlmak gerekir. Hava fltresi taktığınızda motorun rolantisinin yükseldiğini ve motorun biraz bağırdığını görüceksiniz. Karbüratöre daha rahat ve bol giren hava sayesinde hava ayarı aynı kaldığından rolanti yükselmiştir bu durumda hava ayarını motorun gazını boş viteste son gaz verdiğinizde stop etmemesi yada boğulmaması durumuna gelene dek kısınız ve tatlı bir noktada bırakınız ancak bu hava ayarını değiştirmeden eski hava ayarını da bir yere not almayı ihmal etmeyiniz. Başka bri şeye ihtiyacınız da yoktur. Hava filtrelerinin etrafı çelik örgülü olanından ve elle sıkıldığından ezilip büzülmeyeninden almayı tercih ediniz. Bazı arkadaşlar cc nin yükseleceği ve yakıtı çok azaltacağı yada düşüreceği gibi söylemlerde bulunuyor bu tamamen gerçek dışıdır arkadaşlar buna aldanmayalım. Bg gücü tork ve sürat için gerekli tüm modifiyeler motorun motor kısmı ön arka dişili ve ateşleme sisteminin değiştirilmesiyle yapılmaktadır. Bir hava filtresinden beklenicek en güzel şey arıtılmış temiz ve bol havanın karbüratör tarafından emilmesi ve yakılmasıdır. Ben kendime aldığım ve test ettiğim bir filtreyi sizlere öneriyorum satıcı kişi ptt ile kapınıza kadar gönderiyor ve bankalarda bankmatiklerde bekle derdiniz olmuyor.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...esi-52mm/detay ilan nosuda #12330592 bu.Alırken çapını iyi ölçün ve telefonda ona göre isteyin. İnanın bu ürünü motordan çıkardığı tatlı sesi yüzünden çok seveceksiniz. Taktığımda herkes kafasını dönüp baktı 1 2 ve 3 ncü viteste patinaj yaptırdı tabi motora göre değişen bir durum...
-
19 Haziran 2010, 22:50
#636
500km ilk bakım için sefaköy servisine gittim bugün.50tl aldılar yağ değişimi ve vidaların sıkılması.halbuki satışta yağ parası alınır diyor.malesef türkiye burası -cevapları ramzeyin işçilik parası artık ödemeyişleri.bu ilk sürprizdi benim için.
motorun sol gidonu orantısız benim kullandığım ramzeyin uzun sürüşlerde sol kolumu müthiş yoruluyor.normal dirseklerden kırılması gerekirken sol kolum daha dik pozisyon alıyor.servis ustası kullandı motoru bir süre.komik bir soru ile geldi.sol gidona ne oldu.hayretle baktım.sanki kullanış hatası gibi göstermeye calısması cok fena tutumdu.hemen müşteriye atılan bir yük.besbelli ki fabrikasyon hatası var.tuzlayı aradım bulamadım kimseyi.cumartesi 16:00 güvenlikçi ile konustum artık.
benim öğrenmeye calıstıgım acaba kullandığınız qm 250 kol yorulmaları oluyormu.sağ ve sol gidonlarda herhangi bir uyumsuzluk varmı.
benim motorda ilk anda fark edilmiyor.uzun sürüşlerde bariz sol kol yorulması beliriyor.ilk kullanımda sanki cok sıkı kavrıyorum zannetmiştim ama kesinlikle değil iki kolumada aynı pozisyon tutmaya calısmama rağmen sol kolum iki katı güç harcıyorum.500 km ilk bakımdan sonra 2000 km de gel dedi servis.sanırım garanti süresini dolduruduktan sonra epey para alacaklar.tutumları onu gösteriyor.
-
20 Haziran 2010, 13:41
#637
Arkaşımızın sorduğu bu soru malesef bir çok motorcu tarafından başa dert olan bir konu. Şimdi ben Ramzey QM 250 kullanıcı olarak daha öncede bu konuyla ilgili bazı bilgiler yazmıştım. Ancak arkadaşımızın mağdur olduğu konu servise gittiğinde daha da karmaşık ve dalavereli bir hale dönüşmüş.Bütün motorcu arkadaşlara sık sık söylüyorum arkadaşlar kendi motorunuzun motor mekanik elektrik aksamı fren ve aydınlatma sistemi hakkında sürekli formlardaki güncel bilgileri takip edin. Hemen hemen her konuya dair çözümü yok gibi gözüken sorunların çözümü var. Malesef servislerin giderek teknik ve müşteriye yaklaşımlarındaki eksiklik yüzünden bir çok kardeşimiz motorunu daha kötü ve sıkıcı bir halde kullanmak zorunda kalıyor. Şimdi motorun kullanımdaki eşitsiz kol ve bilek yorulmalarının muhtemel sebeplerini yazmak istiyorum. Full dolu bir deponun depo yapısındaki yanlış orantı 13 lt yaklaşan benzin ağırlığının 20-30 km lik yoldan sonra ciddi bir ağrıya ve sıkıcı bir yola dönüşeceğini düşünebiliriz. Ancak depoda böyle bir fabrikasyon hatası olma olasılığı çok az.Öncelikle motorun ağırlığını direk iki ye bölen gücü her iki kola eşit veren unsur sağ sol yan çantaların içindeki malzemeler arka yolcunun tam orta oturmaması arka teker mafsalının sağdan ve soldan eşit sıkılmamış olması, ki bunu fren yaparak anlayabilirsiniz motor sağa sola çizgi cizerek duruyor kıçı kayıyorsa eşit değildir. En önemli sebebi olucak durumsa direksiyon saplamasının eşit olmaması arkadaşlar dikkatlice bakın direksiyonun sabitlendiği yerin hemen altında tırtıklı bir bölge göreceksiniz işte o nokta bu direksiyonun tam merkez ortasıdır.Vidalamanın tam bu noktadan yapılması gerekiyir. 1 mm sağ yada sol vidalama dediğiniz olayı yaratacaktır. Sağ bilek yorgunlukları ise sert gaz elçiğinden olabilir. Ama her iki kolun temel ağrı ve sızıcı bu direksiyonun motorun üstüne oturduğunuzda kollarınızı düz uzatıp 15-25 cm altına denk gelmeyen tutma elçikleridir.direksiyonu ne aşağıya nede çok yukarıya kaldırmayın. Bazı arkadaşlar direksiyonu harley gibi havaya kaldırıp hatta kaynakla uzatmayı deniyorlar. Bu motor için kaçınılması gereken bir olay. Race enduro cros motor direksiyonu da aynı. Fabrikası ve mühendisleri ergonomik yapısı gereği bu direksiyonu uygun görmüşler. Ve bence de çok makul bir direksiyon.escemes arkadaşımızın durumu birazda servisin baştan sağma işinden ve kusuru bulmadan müşterinin mağduriyetinin sebebine sanki kendisi neden olmuş gibi göstermek olmuş.Bu deponun altına uç ve sürücü koltuğuna yakın kısmına 1 adet banyo süngeri koyun titreşim % 60-70 azalıcak arkadaşlar.Birde vidalarını iyice sıkın. escemes sana tavsiyem direksiyonu gevşet sana en rahat pozisyona getir tam merkezi tuttur bir kaç km yol git sağ ve sola kır dene bakalım nasıl olucak. Depodan olduğunu sanmıyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:37 ----------
Birde arkadaşlar motorumuzun yağı 15-50 / 20-50 zaten servise değilde bunu kendimiz koyma alışkanlıı edinelim. Gerekli yap miktarı 1.9 lt. Servisler garanti dahilinde yağ ve işçilik alamazlar ama servisin koyacağı yağın durumu ve kalitesini bilemem çok ustanın eski yağı tam boşaltmadan üstüne yeni yağ koyduğuna şahit oldum. ecsemes telefonum 0507 349 61 93 / 0266 718 05 32 dilersen ara sana telefonda bir iki şey tarif etmeye çalışayım..
-
20 Haziran 2010, 21:03
#638
Benim motorumdan sağa ve sola dönüşlerde aşırı bir sallantı oluyor bi de motorun arkadan baktığımda bi tarafı yukarı kalkık gibi geldi amortisör yaylarımı eskidi acaba bilgisi olan varmı_?
-
20 Haziran 2010, 21:10
#639
Amörtisör hakkında eksik bilgi
Arkadaşlar amörtisörler içerdiği metal yönünden kolay kolay esnekliğini kaybeden yada sorun çıkartan bir parça değildir. İyi bir amörtisör her zaman yolculuğu zevkli hale getirir. Çok yumuşak yada sert olmamalıdır. Bu ayarı tek ve iki kişi binmek suretiyle dolaşarak test etmelisiniz. Eğer motorun arka görüntüsüne baktığınızda bir tuhaflık görüyorsanız ilk önce amörtisörün kademelerine bakınız bazı modellerde 1 2 3 4 5 gibinumara varken bu motorda kademeler çentik vasıtasıyla işaretlenmiştir her iki amörtisöründe aynı kademede olması gerekir. Malesef bazı ART NİYETLİ motorcular bunları değişik ayarlayarak sürekli motorda arka mafsal çabuk aşınan arka dişli dolayısıyla zincir gibi parça satma derdine düşerek yolda büyük tehlikelere yol açıyorlar. Kullanıcının boyu kilosu ve yüküne göre bu kademeyi ayarlayabilirisniz. Sanırım sizin derdiniz budur. Ben pek amortisörde sorun olduğunu sanmıyorum.
-
20 Haziran 2010, 21:11
#640
Evet gerçekten de dediğin gibi hocam bir tarafı yanlıştı düzelttik arkadaşlarla şimdi oldu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler