Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ramzey 250cc Chopper Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #521
    mehmetay18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul - Beylikdüzü
    Motosikleti
    Hero Thriller
    Alıntı umtbytmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu yaz ne zaman gelecek hadi yazdan vazgeçtim yağmur olmasa onada razıyım :
    Bizim burda bir haftadır yazdan kalma bi hava var dostum ama ben bi türlü müsait olup motoru çıkartamadım :( geçen sitede bi lahmacuncudan bi tur istedim honda activa ile bi tur attımda yüreğime birazcık su serptim 31 Mart itibari ile motorları çıkartırız kısmetse, 1 ay daha sabır ;)
    Büyük sıçrayışı gerçekleştirmek isteyen, birkaç adım geriye gitmek zorundadır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #522
    umtbytmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    kırşehir
    Motosikleti
    RAMZEY QM 250
    yurtta motor cihanda motor

  3. #523
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı mehmetay18 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yan ayaklık açıkken motor çalışmıyor, çalışırken açarsan stop ediyor ya hani orhancım.. o ayaklığın temas ettiği yerdeki bi müşür var.. sanırım naci abinin bahsettiği o... ama 1.maddede naci abinin bahsettiği kablodan pek bişey anlayamadım.. :(
    Aşağıdaki resimde açıklamaya çalışıyorum. Selamlar.

    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  4. #524
    orhanyldz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm250
    Merhaba arkadaşlar,bir kaç gündür motorun ne kadar yaktığına kafayı takmış durumdayım.Nede olsa dakka başı zam gelip duruyor lanet olasıca benzine.En son 20 lira benzin koydum ve yedek depoda dahil olmak üzere (tabii motor daha benzinsizlikten stop etmemişti) 140 km yol yaptım tabii şehir için kullanımı sadece.
    Şimdi bu lanet benzin ne kadar yakıyor hesaplaması nasıl yapılır?
    Sizlere göre benim remzi çokmu yakıyor?
    Eğer çok yakıyorsa azaltmak için ne yapmalıyım?

  5. #525
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    20 TL'ye yaklaşık 5.5 litre benzin alırsın. 140 km de 5.5 litre demek litre başına 24 km demektir ki, bence oldukça iyi sayılır şehir içi için. Meraklanma. Herşey yolunda. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  6. #526
    orhanyldz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm250
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 TL'ye yaklaşık 5.5 litre benzin alırsın. 140 km de 5.5 litre demek litre başına 24 km demektir ki, bence oldukça iyi sayılır şehir içi için. Meraklanma. Herşey yolunda. Selamlar.
    Naci abi teşekkürlerimle..bilgiler için

  7. #527
    mehmetay18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul - Beylikdüzü
    Motosikleti
    Hero Thriller
    Alıntı orhanyldz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,bir kaç gündür motorun ne kadar yaktığına kafayı takmış durumdayım.Nede olsa dakka başı zam gelip duruyor lanet olasıca benzine.En son 20 lira benzin koydum ve yedek depoda dahil olmak üzere (tabii motor daha benzinsizlikten stop etmemişti) 140 km yol yaptım tabii şehir için kullanımı sadece.
    Şimdi bu lanet benzin ne kadar yakıyor hesaplaması nasıl yapılır?
    Sizlere göre benim remzi çokmu yakıyor?
    Eğer çok yakıyorsa azaltmak için ne yapmalıyım?
    Benim yaptığım ince hesaplara göre 100km.de 3.4 ile 3.8 litre arasında değişiklik gösteriyordu..
    Senin şu anda sağlıklı bi ölçüm yapabildiğini zannetmiyorum..20 liralık benzin alıpta yapılan ölçüm saglıklı olmaz... en iyisi deponu ağzına kadar doldur, ve belli bir km. gittikten sonra tekrar aynı noktaya kadar doldur ve kac km. yaptığını kontrol et.. En iyi ve en net sonucu bu şekilde elde edebilirsin..
    Büyük sıçrayışı gerçekleştirmek isteyen, birkaç adım geriye gitmek zorundadır.

  8. #528
    orhanyldz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm250
    Alıntı mehmetay18 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim yaptığım ince hesaplara göre 100km.de 3.4 ile 3.8 litre arasında değişiklik gösteriyordu..
    Senin şu anda sağlıklı bi ölçüm yapabildiğini zannetmiyorum..20 liralık benzin alıpta yapılan ölçüm saglıklı olmaz... en iyisi deponu ağzına kadar doldur, ve belli bir km. gittikten sonra tekrar aynı noktaya kadar doldur ve kac km. yaptığını kontrol et.. En iyi ve en net sonucu bu şekilde elde edebilirsin..
    merhaba haklı olabilirsin.en iyisi fulleyip öyle ölçmek sanırım.Bu arada izmirde gittikçe daha fazla ramzey görür oldum buda beni ayrıca sevindiriyor valla

  9. #529
    mehmetay18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul - Beylikdüzü
    Motosikleti
    Hero Thriller
    Alıntı orhanyldz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba haklı olabilirsin.en iyisi fulleyip öyle ölçmek sanırım.Bu arada izmirde gittikçe daha fazla ramzey görür oldum buda beni ayrıca sevindiriyor valla
    Hem sezonun yavaş yavaş başlaması, hemde sen sahip olduğun için diğerlerinide farketmenden dolayı ramzeyler çoğalmış gibi gelebilir sana.. Bendede aynı durum oluyor, ben alana kadar hiç kimsede yoktu, aldıktan sonra sanki çok popüler oldu gibi
    Büyük sıçrayışı gerçekleştirmek isteyen, birkaç adım geriye gitmek zorundadır.

  10. #530
    orhanyldz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm250
    Merhaba arkadaşlar. Nasılsınız,umarım herşey yolundadır.Her zamanki gibi sizlere birşey sormak istiyorum ya benim remzinin ön konsoldan asla kesmeyi beceremediğim bir cızırtı var.Sizlerinde varmı acaba.özellikle devir yükselttiğimde çok rahatsız edici oluyor.Cevaplarınızı bekliyorum.

  11. #531
    megadeth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2007
    Şehir
    izmit
    Motosikleti
    bir motorum bile yohhh
    Alıntı orhanyldz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Nasılsınız,umarım herşey yolundadır.Her zamanki gibi sizlere birşey sormak istiyorum ya benim remzinin ön konsoldan asla kesmeyi beceremediğim bir cızırtı var.Sizlerinde varmı acaba.özellikle devir yükselttiğimde çok rahatsız edici oluyor.Cevaplarınızı bekliyorum.
    sis farlarının yada büyük farın tırnakları kırılmış olabilir boşluk varsa ses yapabilir.

  12. #532
    orhanyldz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm250
    Alıntı megadeth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sis farlarının yada büyük farın tırnakları kırılmış olabilir boşluk varsa ses yapabilir.
    bilgi için teşekkürler.bir şey daha soracam,benim motor şuan 2100 km de fakat motorun sağından solundan tıngır mıngır sesler gelmeye başladı.3000 km yi beklemeden götürüp servisinde periyodik bakım yaptırsam garanti açısında bir sıkıntı olurmu acaba?

  13. #533
    megadeth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2007
    Şehir
    izmit
    Motosikleti
    bir motorum bile yohhh
    Alıntı orhanyldz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilgi için teşekkürler.bir şey daha soracam,benim motor şuan 2100 km de fakat motorun sağından solundan tıngır mıngır sesler gelmeye başladı.3000 km yi beklemeden götürüp servisinde periyodik bakım yaptırsam garanti açısında bir sıkıntı olurmu acaba?
    bence hiçbir sorunu olmaz hatta servisinizden motor saplamalarını daha sağlam ve kaliteli saplamalarla değiştirmesini isteyin yada bu saplamaları siz temin edin servisinize değiştirtin
    motorun sağınsan solunda gelen sesler vibrasyondan kaynaklanıyor gevşeyen yerleri ayda bir yada haftada bir sıkın.bu motorda genellikle sinir bozan sesler
    arka plastik çantalar ve bağlantı yerleri,ön sis farlarında oluşan boşluklar, yan plastik kapaklar(akü ve hava filtresi kapağı)depoda titreşimden dolayı oluşan boşluklar vb.birde zincirde oluşan boşluk zincir gevşediği zaman seyir halindeyken sallantıdan dolayı maşaya vurması arada bir verginliğine bakın.

  14. #534
    emokaan82 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    RAMZEY QM 250 CRUISER
    Mrb arkadaslar, tam kesin olarak regal raptor almaya karar vermistim ki babam bizim oturduğmuuz yerde ramzey bayisi olduğunu söyleyince ve elinde katalogla gelince bi kere daha düsünmeye karar verdim. ilk motorum olacak bu. regal özellik ve görüntü anlamında daha hoş gelmisti ama servis açısından sıkıntılı biraz sanırım,tek servis çankayada redline motor. ramzey türkiyede monte edildiği için daha yaygın servis ağı var sanırım. raptor alsam bi arızası olsa ta çankaya ya mı götürmek zorunda kalacam yani. oyüzden ramzey e kaymak üzereyim ama orda da soru isaretleri var tabi. inceledim forumu biraz ama sarısntı konusunda özellikle ve kronik sorunlar konusunda sorularım var. 80den sonra sarsıntı dayanılmaz olur gibi yorumlar yapılmıs. nedir durum acaba? regal mi raptor mu sorusuna verilen cevap hep regal oluyor ama orda da iste servis sorunu var. yorumlarınızı almak isterim. bir de arka plastik çantalar çıkıyormu acaba? deri çanta koysak daha güzel görünür.

    kazasız sürüşlür herkese,

  15. #535
    orhanyldz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm250
    Alıntı emokaan82 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mrb arkadaslar, tam kesin olarak regal raptor almaya karar vermistim ki babam bizim oturduğmuuz yerde ramzey bayisi olduğunu söyleyince ve elinde katalogla gelince bi kere daha düsünmeye karar verdim. ilk motorum olacak bu. regal özellik ve görüntü anlamında daha hoş gelmisti ama servis açısından sıkıntılı biraz sanırım,tek servis çankayada redline motor. ramzey türkiyede monte edildiği için daha yaygın servis ağı var sanırım. raptor alsam bi arızası olsa ta çankaya ya mı götürmek zorunda kalacam yani. oyüzden ramzey e kaymak üzereyim ama orda da soru isaretleri var tabi. inceledim forumu biraz ama sarısntı konusunda özellikle ve kronik sorunlar konusunda sorularım var. 80den sonra sarsıntı dayanılmaz olur gibi yorumlar yapılmıs. nedir durum acaba? regal mi raptor mu sorusuna verilen cevap hep regal oluyor ama orda da iste servis sorunu var. yorumlarınızı almak isterim. bir de arka plastik çantalar çıkıyormu acaba? deri çanta koysak daha güzel görünür.

    kazasız sürüşlür herkese,
    Merhaba arkadaşım. Öncelikle ramzeyle ilgili sorularına cevap vermeye çalışayım, her ne kadar çok uzun süredir motosiklet kullanıcı olmasamda 1,5 yıldır ramzey kullanıyorum.öncelikle 80 km.den sonra vibrasyon sorunu Ramzey ile rodaj döneminde gerçekten 80'den sonra müthiş bir titreşim oluyordu ellerim ve bacaklarımda ciddi anlamda uyuşma başlıyordu. ama şuan 2300 km deyim ve rahatlıkla diyebilirimki değil 80, 100 ile 110 arasında bile rahatlıkla sürüş keyfi yaşayabiliyorsun.haa hiçmi titreşim yok elbetteki var ama öyle rahatsız edici bir boyutta değil. Açıkçası benim bu konuda şuan bir şikayetim yok.Arka çantalar elbetteki çıkabiliyor ki çıkarılmasıda gerekiyor,çünkü müthiş ses yapıyorlar insanı rahatsız ediyor.(hoş ben daha çıkaramadım çünkü deri çanta alacak bütçeyi hala ayarlayamadım) Servis meselesine gelince hangi şehirdesin bilmiyorum ama çankaya dediğine göre ya İzmir ya da Ankara 'dasındır diye düşünüyorum ben İzmir için konuşayım evet servis ağı oldukça yaygın ammma bir sorun var ki oda bu servislerin çoğu esasında bisiklet tamircileri olmalarıdır,o yüzden çok güvenilir olmayabilecekleridir.elbetteki işinin ehli servisler vardır onlarıda sen arayıp bulacaksın ne yazık ki.Regal raptora gelince açıkıçası bende en başta ramzey ve regal arasında kalmıştım ama ödeme koşullarının kolaylığından kaynaklı ramzeyi adım.Şunu belirteyim ki aklım regalde kalmadı değil, en azından görünüş itibariyle (özellikle t gidon modeli)gerçek bir cruiser havası veriyor insana birde su soğutmalı olması ayrı bir artı puan.Ha şimdi diyeceksin ramzey hiçmi sorun çıkarmadı elbetteki çıkardı.özellikle elektirik aksamında bazı sorunlar yaşadım ama motorun yürür aksamında ve ana motor kısmında hiçbir sorun yaşamadım ve umarım yaşamam.bakımlarını düzenli yaptıktan sonra ve motoruna iyi baktıktan sonra oda seni üzmeyecektir emin olabilirsin.Sana şimdiden vereceğin karar konusunda hayırlı olsun diyeyimm.

  16. #536
    emokaan82 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    RAMZEY QM 250 CRUISER
    Alıntı orhanyldz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşım. Öncelikle ramzeyle ilgili sorularına cevap vermeye çalışayım, her ne kadar çok uzun süredir motosiklet kullanıcı olmasamda 1,5 yıldır ramzey kullanıyorum.öncelikle 80 km.den sonra vibrasyon sorunu Ramzey ile rodaj döneminde gerçekten 80'den sonra müthiş bir titreşim oluyordu ellerim ve bacaklarımda ciddi anlamda uyuşma başlıyordu. ama şuan 2300 km deyim ve rahatlıkla diyebilirimki değil 80, 100 ile 110 arasında bile rahatlıkla sürüş keyfi yaşayabiliyorsun.haa hiçmi titreşim yok elbetteki var ama öyle rahatsız edici bir boyutta değil. Açıkçası benim bu konuda şuan bir şikayetim yok.Arka çantalar elbetteki çıkabiliyor ki çıkarılmasıda gerekiyor,çünkü müthiş ses yapıyorlar insanı rahatsız ediyor.(hoş ben daha çıkaramadım çünkü deri çanta alacak bütçeyi hala ayarlayamadım) Servis meselesine gelince hangi şehirdesin bilmiyorum ama çankaya dediğine göre ya İzmir ya da Ankara 'dasındır diye düşünüyorum ben İzmir için konuşayım evet servis ağı oldukça yaygın ammma bir sorun var ki oda bu servislerin çoğu esasında bisiklet tamircileri olmalarıdır,o yüzden çok güvenilir olmayabilecekleridir.elbetteki işinin ehli servisler vardır onlarıda sen arayıp bulacaksın ne yazık ki.Regal raptora gelince açıkıçası bende en başta ramzey ve regal arasında kalmıştım ama ödeme koşullarının kolaylığından kaynaklı ramzeyi adım.Şunu belirteyim ki aklım regalde kalmadı değil, en azından görünüş itibariyle (özellikle t gidon modeli)gerçek bir cruiser havası veriyor insana birde su soğutmalı olması ayrı bir artı puan.Ha şimdi diyeceksin ramzey hiçmi sorun çıkarmadı elbetteki çıkardı.özellikle elektirik aksamında bazı sorunlar yaşadım ama motorun yürür aksamında ve ana motor kısmında hiçbir sorun yaşamadım ve umarım yaşamam.bakımlarını düzenli yaptıktan sonra ve motoruna iyi baktıktan sonra oda seni üzmeyecektir emin olabilirsin.Sana şimdiden vereceğin karar konusunda hayırlı olsun diyeyimm.
    verdiğin bilgiler için teşekkürler,valla alış işlemini yaptım ramzey in,siyah renk gelecek onu bekliyorm,iki güne kalmaz gelir. yani aklım raptor da kaldı tabi ama son olarak buna karar verdim,hayırlısı olmustur ins. Bahsedilenler gibi motordan soğutmaz beni evet onu bende öğrendim rodaj süresinde özellikle sarsıntı oluyomus sonra azalıyomus. Çinli olduğu için elbette sorunlar bekliyorm ama motoru öğrenmek için biraz da sorun yaşamak iyi bile olabilir diye düsünüyorm.

    sorunlarımız paylaşırsak burdan iyi olur

    kazasız mutlu sürüşler,

  17. #537
    orhanyldz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm250
    [QUOTE=emokaan82;2018114]verdiğin bilgiler için teşekkürler,valla alış işlemini yaptım ramzey in,siyah renk gelecek onu bekliyorm,iki güne kalmaz gelir. yani aklım raptor da kaldı tabi ama son olarak buna karar verdim,hayırlısı olmustur ins. Bahsedilenler gibi motordan soğutmaz beni evet onu bende öğrendim rodaj süresinde özellikle sarsıntı oluyomus sonra azalıyomus. Çinli olduğu için elbette sorunlar bekliyorm ama motoru öğrenmek için biraz da sorun yaşamak iyi bile olabilir diye düsünüyorm.

    sorunlarımız paylaşırsak burdan iyi olur

    kazasız mutlu sürüşler,[/QUOT

    hayırlısı olsun dostum umarım memnun kalırsın motorundan.kazasız belasız sürüşler dilerim.

  18. #538
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı emokaan82 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorunlarımız paylaşırsak burdan iyi olur
    Zaten burası şimdiye kadar hep sorunların paylaşıldığı, bilginin aktarıldığı yer oldu. Gerçi arasıra da olsa konuyu bilmeden ve çeşitli önyargılarla atıp tutanlar olmuş olsa da, genelde sorunlar ve çözüm yolları paylaşıldı.

    sorun 1) titreşim ve vida gevşemesi: İlk 6000 kmde sık sık tüm vida ve somunları sıkıp (özellikle motor bloğunu şaseye bağlayanlar; eksozu arka tekerin orada gövdeye bağlayanı; ve amartisör somunlarını) binerseniz bu sorunu an az düzeyde yaşarsınız. Eksozu arka tekerin oradan gövdeye bağlayan somunun altına yanmaz bir conta koyarsanız titreşimi oldukça azaltıyor. Yapabilirseniz bloğu gövdeye bağlayan tüm saplamaların altına kalın conta koyun. Titreşim hiç kalmaz.

    sorun 2) Arka çantalardan gelen cızırtı: En iyi çözüm bunları söküp yerine deri çantalar takmak. Hem daha güzel görünüyor, hem de ses gidiyor.

    sorun 3) Elektrik aksamı: Aslında ben bu sorunu bir kez yaşadım o da farı uzun hüzmeye getirince sigorta atıyordu. İyi bir oto elektrikçi tanıdığım arızanın deponun altından geçen kablo demetinin sıkışma sonucu ezilip 1 tanesinin depoya temas ettiğini buldu ve sorunu çözdü. Yanımda yedek ampul taşımama rağmen toplam 14.000 km ve 3.5 yılda hemen hemen hiç ampul (sadece 1 kez ön far) değişmedim.

    sorun 4) Yan ayaklık istop müşürünün arızası: Yolda giderken 80-90 km hızda motorda elektrik kesintisi yaptı. Çof pof gibi ses çıkarıyor eksoz. Önce yukarıda bir yerde anlattığım gibi kabloyu iptal ettim. Sonra müşürü değiştim.

    sorun 5) Çukurlara girdiğimde gidonun altından gelen tık-tık sesi. Çok uğraştım ama tamircim nedenini bulamadı. Ancak kafamı taktığım için sinirimi bozmasının dışında hiç bir zarar olmadı.

    sorun 6) Km saati: aslında hiç sorun yok diyebilirim. Km saati 105 km hıza kadar sadece 3.5 km lik bir hata yapıyor (GPS ile ölçtüm. Toyota otomobillerde bu hatanın 120 km civarı 10 km olduğunu düşünürsek bizimki hatasız sayılır). Ancak 105 km den sonra ibre çok yükselebiliyor.

    sorun 7) Lastikler: kalitesi kötü. Şansımız jantlar tubles lastiğe uygun. Bence ön ve arka lastikler iyi bir marka tubles lastik ile değiştirilmeli.

    sorun 8) Zincir biraz gevşedimi, zincir üstündeki nikelajlı korumaya vuruyor ve çın çın diye ses yapıyor. Çözümü belli.

    sorun 9) Gücü 19 beygir olmasına rağmen bana yetmedi. Çünkü ben eşimle birlikte hep uzun yolda kullandım motoru. Ama sizler daha zayıfsanız bu sizin için sorun olmaz. (Ben 110 kg'yim)

    sorun 10) Ramzey muhtemelen yenisini getirmiyor. Şu an sıfır diye satılanlar bile 2006 model.

    iyi yönleri:

    Yakıt az (30 km/litre); emsallerine göre titreşim az; km saati, devir göstergesi, akü şarj göstergesi ve benzin göstergesi hatasız çalışıyor; Fiyatı oldukça makul; servisi çok, yedek parçası bol; jantlar aliminyum alaşım; sorun az; artçı koltuğu geniş.

    Selamlar ve kazasız sürüşler.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  19. #539
    emokaan82 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    RAMZEY QM 250 CRUISER
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten burası şimdiye kadar hep sorunların paylaşıldığı, bilginin aktarıldığı yer oldu. Gerçi arasıra da olsa konuyu bilmeden ve çeşitli önyargılarla atıp tutanlar olmuş olsa da, genelde sorunlar ve çözüm yolları paylaşıldı.

    sorun 1) titreşim ve vida gevşemesi: İlk 6000 kmde sık sık tüm vida ve somunları sıkıp (özellikle motor bloğunu şaseye bağlayanlar; eksozu arka tekerin orada gövdeye bağlayanı; ve amartisör somunlarını) binerseniz bu sorunu an az düzeyde yaşarsınız. Eksozu arka tekerin oradan gövdeye bağlayan somunun altına yanmaz bir conta koyarsanız titreşimi oldukça azaltıyor. Yapabilirseniz bloğu gövdeye bağlayan tüm saplamaların altına kalın conta koyun. Titreşim hiç kalmaz.

    sorun 2) Arka çantalardan gelen cızırtı: En iyi çözüm bunları söküp yerine deri çantalar takmak. Hem daha güzel görünüyor, hem de ses gidiyor.

    sorun 3) Elektrik aksamı: Aslında ben bu sorunu bir kez yaşadım o da farı uzun hüzmeye getirince sigorta atıyordu. İyi bir oto elektrikçi tanıdığım arızanın deponun altından geçen kablo demetinin sıkışma sonucu ezilip 1 tanesinin depoya temas ettiğini buldu ve sorunu çözdü. Yanımda yedek ampul taşımama rağmen toplam 14.000 km ve 3.5 yılda hemen hemen hiç ampul (sadece 1 kez ön far) değişmedim.

    sorun 4) Yan ayaklık istop müşürünün arızası: Yolda giderken 80-90 km hızda motorda elektrik kesintisi yaptı. Çof pof gibi ses çıkarıyor eksoz. Önce yukarıda bir yerde anlattığım gibi kabloyu iptal ettim. Sonra müşürü değiştim.

    sorun 5) Çukurlara girdiğimde gidonun altından gelen tık-tık sesi. Çok uğraştım ama tamircim nedenini bulamadı. Ancak kafamı taktığım için sinirimi bozmasının dışında hiç bir zarar olmadı.

    sorun 6) Km saati: aslında hiç sorun yok diyebilirim. Km saati 105 km hıza kadar sadece 3.5 km lik bir hata yapıyor (GPS ile ölçtüm. Toyota otomobillerde bu hatanın 120 km civarı 10 km olduğunu düşünürsek bizimki hatasız sayılır). Ancak 105 km den sonra ibre çok yükselebiliyor.

    sorun 7) Lastikler: kalitesi kötü. Şansımız jantlar tubles lastiğe uygun. Bence ön ve arka lastikler iyi bir marka tubles lastik ile değiştirilmeli.

    sorun 8) Zincir biraz gevşedimi, zincir üstündeki nikelajlı korumaya vuruyor ve çın çın diye ses yapıyor. Çözümü belli.

    sorun 9) Gücü 19 beygir olmasına rağmen bana yetmedi. Çünkü ben eşimle birlikte hep uzun yolda kullandım motoru. Ama sizler daha zayıfsanız bu sizin için sorun olmaz. (Ben 110 kg'yim)

    sorun 10) Ramzey muhtemelen yenisini getirmiyor. Şu an sıfır diye satılanlar bile 2006 model.

    iyi yönleri:

    Yakıt az (30 km/litre); emsallerine göre titreşim az; km saati, devir göstergesi, akü şarj göstergesi ve benzin göstergesi hatasız çalışıyor; Fiyatı oldukça makul; servisi çok, yedek parçası bol; jantlar aliminyum alaşım; sorun az; artçı koltuğu geniş.

    Selamlar ve kazasız sürüşler.
    henüz aldım ramzey imi ben oyüzden sorun konusunda bi katkım olamicak simdilik ama benimki 2009 model,yani bana oyle dendi,en yenisi 2006 model demissiniz kandırıldım mı bilmiyorm

    neyse onemli değil okadar da..

    bu sorunları en az düzeyde yaşarım umarım.

    mutlu sürüşler,

  20. #540
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı emokaan82 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    henüz aldım ramzey imi ben oyüzden sorun konusunda bi katkım olamicak simdilik ama benimki 2009 model,yani bana oyle dendi,en yenisi 2006 model demissiniz kandırıldım mı bilmiyorm

    neyse onemli değil okadar da..

    bu sorunları en az düzeyde yaşarım umarım.

    mutlu sürüşler,
    Hayırlı olsun arkadaşım. Merak etmeyin benim sorun dediklerimi tekrar okursan aslında ne kadar yüzeysel, basit ve kolay çözülen sorunlar olduğunu görürsünüz. Siz bu motorun muadili olan başka 250'lik chopper'ların ne kadar sorun ürettiğini bilseydiniz, Ramzeyin bu anlamda durumunu daha iyi anlardınız. Yukarıda bahsettiğim sorunları yaşamamanız için size acizane tavsiyelerim şunlar olabilecek

    1. Motorunuzu kimseye vermeyin. Hep kendiniz kullanın
    2. İlk bin km'de (rodaj dönemi) tek binin ve her viteste hafif devirli kullanıp asla son viteste 80 Km hızı ve 5000 devri geçmeyin. Rodaj döneminde havanın sıcaklığına göre daima belli aralıklarla istop edip dinlendirin.
    3. Yağını şu km'lerde değişin: 300, 1000, 2500, 4000 ve sonraki her 3000 Km'de bir. Motor için mutlaka ama mutlaka tam sentetik ve 10-40 veya 15-50 motosiklet yağı kullanın. Asla otomobil için olan yağdan kullanmayın. Asla mineral yağ kullanmayın. Çünkü tam sentetik yağlar bu gibi hava soğutmalı motorlar için çok önemlidir. Yağ haznesi 1.5-1.6 litre civarında yağ alır.
    4. İlk 6000 km içinde sık sık ( belki her 200-300 km'de bir) tüm vida ve somunları (özellikle yukarıda bahsettiklerim) sıkın veya ustaya sıktırın.
    5. Kim ne derse desin karbüratörü söktürmeyin ayar yaptırtmayın. Karbüratörün içinde birikmiş olabilecek su veya pislik için tahliye vidası vardır iki tarafta. Bu vidaların ucuna ince hortumlar bağlıdır. O vidaları arasıra 15-20 saniyeliğine açık tutup benzinin yere akmasını sağlarsanız karbüratörünüz temizlenmiş olur.
    6. 5000 km'ye gelince iyi bir ustaya sübapları ayarlatın ama sakın karbüratöre dokundurtmayın.
    7. Zincirinizi her 300 km de bir ince yağla yağlayın ve bu işi mümkün olduğunca motora binerken değil, gezi dönüşü motorunuzu park etmeden önce zincir sıcakken yapın.

    Bunları yaparsanız hiç merak etmeyin, sorunsuz veya minimum sorunla motorunuza binersiniz. Ben yaklaşık 14.000 km bu şekilde ve çoğunlukla da eşimle bindim. hep uzun yol yaptım.

    Eğer modeliniz gerçekten 2009 ise tamam, ama 2006 ise bence lastikler artık gevremiştir. İyi bir markanın tubles lastiği ile değişiniz. Sizinki ile aynı marka tubles lastiklerin çifti 120 TL civarında, kaliteliler ise çifti 200-300 TL aralığındadır. Motosikletteki en önemli şeylerden birisinin lastikler olduğunu unutmayın.

    Selamlar ve kazasız sürüşler dilerim.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler