kanuni ramzey falan hikaye bunlar mondial mct al daha iyi
kanuni ramzey falan hikaye bunlar mondial mct al daha iyi
Sende yanlış anlama sakın sadece çok şaşırdım mct deyince.Hiçbirisi alınmaz bunların gerçekten.
Arkadaşlar, lütfen bilmediğiniz, tecrübenizin olmadığı motorlar hakkında yorum yapmayınız. Siz bunları beğenmemiş ve başka marka almış olabilirsiniz, bu seçiminiz başkasının seçimine hakaret etmeniz için size hak vermez. Eğer bu motoru (Ramzey) beğenmiyorsanız siteye girip yorum yapmazsınız olur biter. (gerçekten de tecrübeniz olup ta yaşadığınız sıkıntılar ve bunların çözüm yolları varsa onları da duymaktan memnun oluruz) Yok eğer giriyorsanız o zaman lütfen seçimini bu yönde kullananlar için yanlış anlaşılabilecek ifadeler kullanmayınız. Haa amacınız motosiklet kardeşliği değilde marka fanatizmi ise o da başka.
Ayrıca işin ilginç ve komik tarafı, daha 2 ay önce ne alayım diye bize soran, mct mi ramzey mi diyen arkadaşlar, maşallah 2 ayda bizim kendi motorlarımızda 3 yılı aşkın sürede elde ettiğimiz tecrübeden daha fazlasını! kazanmış ve bize dönüp yorum yapıyorlar. Ben bu arkadaşıma kendi 125 cc motoruyla kazasız sürüşler diliyorum. Arkadaşım biz sizin motorunuzun 250 cc olanlarını da gördük, ama kimseyi rencide edecek birşey yazmadık. Örneğin bozulan radyatör fanları, artçıya dar gelen arka seleler, alındığının ertesi günü biten aküler ve daha niceleri...
Birde şunu söyleyeyim. Ramzey qm250 daha krank kırmamıştır. Eleştirenler önce kendi bildikleri ve bindikleri markaları baksınlar sonra da yorum yapsınlar.
Son olarak söyleyeceğim şey şudur. Ben kullandığım sürede motorumden hep memnun kaldım. Toplam 13500 km yaptım ve bunun %75 i artçımla birlikte idi. Sorun yaşamadım. Ama motoruma hep iyi bakıp zamanında servis bakımlarını yaptırdım. 3 yıl geçmesine rağmen hala yetkili servisine götürürüm. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
selam arkadaşlar
250 Qm ramzey (yeni aldım da bilgim yok)
birkaç sorum olacak arkadaşlar sizler tecrübelisiniz cevaplarsanız sevinirim
1: yedek depo varmı varsa musluğu aşağimi yukarımı çevirmek gerek anlamadım onu yolda kalmayayim sonra
2: km de ne kadar yakıyor ortalama
3: 90 km den sonra çok titriyo vibrasyon önlemek için neler yapabiliriz
4: dişli çapini küçülten varmı 90 km yi geçmiyor 125 lik motor beni geçiyor bizde 250 lik var ama yavaş gidiyo saçmalık
5 : kaç binde bakıma gitmem gerek
6: sabah çalişinca beyaz duman çikartıyor sebebi ne olabilir
Ağaç ne kadar yüksek olursa olsun, yaprakları yine de yere dökülür.
1 . musluk konumu yukarıda olacak.
2. pas
3. gidonda çok ciddi vibrasyon oluyor. haklısın.
4. zaten mevcut dişlisi 32 mctlere sonradan takılan dişli sayısıyla aynı.
5. 0 aldıysan periyodik bakım cetvelini incele.
6. aynı duman eski motorun mctde de vardı jikle çekili çalıştırıyorsan zengin karışımdan dolayı duman atar. Sonra kesiliyorsa sorun yok demektir.
Naci Abi saygılar Shadow almışsın hayırlı olsun. bende bir arkadaşıma almasında yardımcı oldum. Motoru ankaradan alıp geldik daha 2800 km deydi. Gerçekten kuvvetli alet. Lakin gidon seviyesi ve ön tekerin kalın olması benim için - değer. Spirit versiyonu favorim benim şahsen. Bu arada mct ile 30000 km ye geldim. Eklemem gereken diğer bi husus ise Naci abininde dediği gibi kimse bilmediği sürmediği motor hakkında yoru yapmasın. ben MCt de sürüdüm hala sürmekteyim qm 250 de sürdüm jinlun da sürdüm hatta regal hatta ve hatta bisan roadstarda kullandım.bu makinalarda custom çalışmaları yaptım. ne mct kullanıcılarını diğer modeller hakkında dedikleri doğru nede diğer model kullanıcıların mct hakkında dedikleri doğru. Gördüm dudyumla olacak iş değil bu. sürdün mü hissettin mi? onu söyle bana..
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
teşekkürler arkadaş birde izmite yolunuz düşerse çay ve yemek servisimiz vardir bilginize
Ağaç ne kadar yüksek olursa olsun, yaprakları yine de yere dökülür.
Bildiğim kadarıyla cevaplayayım:
1) Yedek depo var.Musluk aşağı tarafa dönük olmalı (kısa tarafı).
2) Otoyol sürüşü 2 kişi (toplam 180 kg) ortalama 90 km hızda 30 km/litre.
3) Somunlar gevşemiştir. Tüm vida ve somunları (eksoz gövde bağlantısına bir parça kalın yanmaz kauçuk conta koydur) arka amartisör bağlantıları ve gördüğün tüm somunları sıktır.
4) Dişlilerle oynamanızı tavsiye etmem. Çünkü gerek yok. Ben 2 kişi 120-140 km arasında hız yaptım. Hava ayar vidaları (karbüratörün altında) tam sıkılıp (zorlamadan sadece vida artık dönmeyinceye kadar) 2.75 tur geri açılacak. Hava filtresi temizlenip silindir ile hava filtresi kutusu arasındaki tüm kelepçeler sıkılacak.
5) Motor sıfır ise bakım kilometreleri 300-1000-2500-4000-7000-10000 ve sonraki her 3000 de bir. Yağ 10-40 motosiklet yağı olmalı. Tercihan shell veya castrol.
6) Normal. Çünkü jikle ile çalışıyor. Isındığında jikleyi kapatınca geçer.
Arbetus arkadaşım çok teşekkür ederim. Daha iyisi senin olsun inşallah. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Merhaba... Uzun zamandan sonra ben de bir iki şey yazmak istedim... Öncelikle Bu forumda emeği olan görüş paylaşan herkese teşekkür etmek istiyorum. Özellikle de Naci arkadaşımızın, göstermiş olduğu sabır hoşgörü ve komplekssiz yorumlarından dolayı ayrıca teşekkürü hakettiğini düşünüyorum. "Bu çinlilerin hepsi aynı, hiç biri beş para etmez gibi yorum yapan arkadaşların da biraz daha bilinçli yorumlarla forumumuza katkıda bulunmalarını temenni ediyorum. Fiyatları 20 ila 40 bin Lira arasında değişen 1 yılını doldurmadan kuyruğu kırılan almanlar, motoru patlayan japonlar, dertleri hiç bitmeyen İtalyanlar olduğunu sanırım hepimiz biliyoruz ya da duyuyoruz... İnsan psikolojisi malum, hiç kimse benim malım kötü demez. Burdaki mantık Naci beyin de sürekli dediği gibi elimizde bulunan motosikletlerin artılarını eksilerini yorumlayarak diğer meraklı ve hevesli arkadaşlara yardımcı olmak ya da yol göstermek olmalı diye düşünüyorum. doğru aktarılmış küçücük bir bilgi hayat kurtarabilir ya da yanlış aktarılan bir bilgi canımıza mal olabilir. Lafı fazla uzatmadan 3 yıldır kullandığım Ramzey QM 250 hakkında edindiğim tecrübeleri aktarmak istiyorum...
2006 yılının Haziran ayında 4.400 liraya 12 taksitle Ankara'da bayisinden sıfır olarak aldım. Aldığım günden beri aynı ustaya bakımlarını yaptırdım en ufak sıkıntıda ertelemeden hemen servise koştum ve Allaha şükür hiç yolda kalmadım ve hiç bir büyük arıza yaşamadım. Şu an 21.000 kilometre civarında ve ilk aldığım günkü performansından bişey kaybetmiş değil. Söylenildiği gibi tek bir vidası da düşüp kaybolmuş değil. Bu üç yıl içinde 300-500 km civarında uzun yolculuklar yaptım (Ankara-İstanbul, Ankara-İzmit, Ankara-Amasra vs...) Bundan sonrasını maddeler halinde yazmam sanırım daha uygun olacak.
ARTILAR:
1) Fiyatına göre bence gayet başarılı bir motosiklet.
2) Şehir içi ve uzun yol kullanımlarında kontak kapatmadan 2-3 saat en sıcak havalarda bile hiç şişmeden gidebilirsiniz.
3) Parça fiyatları gayet makul.
4) Oldukça dengeli ve orantılı, kullanımı zevkli.
5) arkası savrulduğunda toparlaması çoz zor değil.
6) Düşmek farzdır ama bu motosiklette düşmek için şansınızı çok zorlamanız lazım yada trafik canavarlarından yardım almanız lazım.
7) Oturuş pozisyonu ve koltukları 2-3 saatlik sürekli kullanımlar için fena değil.
8) Hızlanması ve son hızı 250 lik bir cruser için yeterli.
EKSİLERİ:
1) İhtiyacım olmadı ama büyük arızalar için parça bulmak sorun oluyormuş.
2) İyi bir ustanız yoksa yandınız çünkü doğru düzgün servisi yok.
3) 90-100 den sonra vibrasyon var, sürekli 120 giderseniz yarım saat sonra elleriniz ve ayaklarınız uyuşmaya başlıyor.
4) Orjinal astikleri çok iyi değil.
5) Frenleme idare eder ama arka kampana olacağına disk olsaydı daha iyi olurdu.
6) Elektrik tesisatı çok kaliteli değil.
7) Çok rüzgarlı havalarda az da olsa savrulmaya meyilli.
8) Yakıt çok ekonomik değil km de şehir içi 130-140 krş uzun yol 100-110 krş yakıyor.
DEĞİŞENLER:
1) Orta sehpa 2 kere kırıldı kaynakla sorun çözüldü.
2) 1 kere konjektör değişti.
3) 20.000 km de zincir değişti değişmeseydi de olurdu.
4) 2 kere akü değişti.
5) 1 kere elektrik tesisatı komple değişti.
6) 9-10 kere ön ampul değişti.
7) şase bağlantı vidası esnemekten kırıldı 3-4 ay öyle gezdim önemli bir yer değilmiş ama geçen hafta onu da değiştirdim.
8) Depo kapağı bozuldu (tırnakları kırılmış) mecburen depo kapağı ve kontak set olarak değiştirildi.
9) 20.000 de debriyaj balatası, fren balataları değişti.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. toplamda 3 yılda bana hepi topu 1.000 lira masraf çıkarmıştır. Ben ce bu da makul japon Alman ve İtalyanların ilk servisi sırf bukadar tutar sanırım.
Özetle bu fiyata tereddüt edilmeden alınabilecek bir motosiklet. Şans çok önemli ben şanslıyım motoru sorunsuz bir motosiklete rastladım. Bakımları aynı bu şekilde yapmaya devam edilirse 5-6 sene daha sorunsuz binilir diye düşünüyorum. Sevgi ve saygıyla kalın...
ben motorsikeltçide kalfayım 35.000 km de bu motorumn mavsinden war sahibi çok titiz biri motoru gören yeni mi aldın die soruyor kullanıcıda çok memnun 2 ayda bir yaz kış izmire gidip gelior kulalan adama çok motorluk yapar
[QUOTE=Naci63;1625016]Bildiğim kadarıyla cevaplayayım:
1) Yedek depo var.Musluk aşağı tarafa dönük olmalı (kısa tarafı).
2) Otoyol sürüşü 2 kişi (toplam 180 kg) ortalama 90 km hızda 30 km/litre.
3) Somunlar gevşemiştir. Tüm vida ve somunları (eksoz gövde bağlantısına bir parça kalın yanmaz kauçuk conta koydur) arka amartisör bağlantıları ve gördüğün tüm somunları sıktır.
4) Dişlilerle oynamanızı tavsiye etmem. Çünkü gerek yok. Ben 2 kişi 120-140 km arasında hız yaptım. Hava ayar vidaları (karbüratörün altında) tam sıkılıp (zorlamadan sadece vida artık dönmeyinceye kadar) 2.75 tur geri açılacak. Hava filtresi temizlenip silindir ile hava filtresi kutusu arasındaki tüm kelepçeler sıkılacak.
5) Motor sıfır ise bakım kilometreleri 300-1000-2500-4000-7000-10000 ve sonraki her 3000 de bir. Yağ 10-40 motosiklet yağı olmalı. Tercihan shell veya castrol.
6) Normal. Çünkü jikle ile çalışıyor. Isındığında jikleyi kapatınca geçer.
teşekkurler arkadaşım verdiğin bilgiler için söylediğin gibi musluk aşağida olması gerekiyor geçen denedim benzin bitti yukarı aldım doğru benzinciye yolda kalmaktan kurtuldum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:43 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:40 AM ----------
birde bu dişli değişen arkadaşlar varmı arka dişli neye bakılıyo ve nerden bu dişlileri bulabiliyoz kaçtane motorcuya gittim sanayide yaptiracaksın diyor hazir satılanı yokmu bunların ya bizim motorcular bilmiyo yada ben bilmiyorum
Ağaç ne kadar yüksek olursa olsun, yaprakları yine de yere dökülür.
wallaha 3000liraya alınacak bir motor haa benim 5000liram war derseniz yamaha virego alın derim ama dedigim gibi artık kabullendim bende 3000liraya alınacak motor bu yani yapacak bişi yok eksiklerinide affedin bazıları begenmiyor onların motorununda pek bi farkı yok bi kaç kısı okudum regal war adamda sankı aşırı fark war arada weya skygo veya jınlun hiç bi fark yok aralarında öptum hepiinizi
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:36 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:34 PM ----------
ben gitarda çalıyorum idare eder bi elektrom war farklı bir gitar alınca eelime sesine alışmadıgımdan hoş geliyor kulaga yani ramzeye binip ondan kalkıp jınluna binersen jınlunuda begenirsin
bazı arkadaşlar tüm 250lik çinlilerin motor yapısı olarak birbirlerine benzediklerini ve hiçbir fark olmadığını yazmışlar
yaklaşık 2 ay önce motorumun şanzıman arızası oldu ve şanzımanı komple değiştirmek zorunda kaldım.Arkadaşım mondial servisiydi ve motorumu arkadaşıma yaptırdım bende sizler gibi bunların bütün parçaları birbirine benzer diyerekten yola çıktım ama nafile
ramzey ile mondial in motor iç parçalarının birbiriyle hiç alakası yok
şanzıman dişlileri mondialde daha ufak ve çapı küçük
egzantirk zincir gergi seti değişik
sekromençler değişik yağ pompası ve debriyaj seti değişik
mecburen remzey den parça sipariş etmek zorunda kaldım
motoruma sorunsuz 4 sene bindim verdiğim paranın karşılığını fazlasıyla aldım 20000km arıza yaptı normaldır dedim yaptırdım hala yola devam yakıtı çok az yaktığından dolayı memnunum saygılar..
bu motorun en kötü yanı sadece çok titriyor olması okadar, böbrekte taş falan kalmaz.
birde motoru aldıktan sonra arkadaki kutuları değiştirip deri çanta alınmalı oda çok ses çıkartıyor çünkü, diğer yandan zincir sorunu var çok boşluk yapıyor sürekli gerdirmek gerekiyor.
2000 TL verip kask alsan ne olacak, motor kullanırken kafana takmadıktan sonra hiçbir değeri yok.
Kask sadece kafanda değerlidir.
Merhaba arkadaşlar,yeni açılan bir mağazada QM 250'nin satışa sunulduğunu gördüm.Piyasa fiyatı 3.600 iken ordaki fiyat 2.000 TL idi.20 ay vade yapıyorlar.Yani ayda 100 TL'sına taksitlendirme var.Öneriniz nedir? Almalımıyım ?
Hiç düşünmeden al. Ben 3 sene önce 4.600 'e almıştım...
Ramzey Chopper bu gün Türkiye'de o fiyata alınacak en iyi seçimlerden biri. Ben kullanıyorum. Kullandığım için söylemiyorum ama bence fazlasıyla idare eder. Pişman olmazsınız.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)