Ana farda kartal resmi olmadığı için ben zaten kartal resimli sis farını ilk başta eledim.
Motorunun resimlerini bekliyoruz havranlı.
Ana farda kartal resmi olmadığı için ben zaten kartal resimli sis farını ilk başta eledim.
Motorunun resimlerini bekliyoruz havranlı.
gecen sene ramzey 250yi beyenip almıştım kardeşime.motor görüntüsüyle bizi epey etkilemişti her neyse biz motora hiçkimsenin yapamayacagı kadar işkence ettik ben hep 2.viteste kaldırdım ve kardesimde kros motoruymuş gibi dag taş kullandısonuç olarak motor elimizde kaldı ve geri iade ettik.neyseki yamaha müdürü akrabamız sonuçunda ikimizde tecrübesizligimizin acısını cıkardık ama o motora olan hayranlıgımızı hala dindiremedik ve en kısa zamanda motorumu geri almayı düşünüyorum.kazasız belasız günler dilerim...
Düzgün binilip bakımı zamanında yapılırsa bence gayet iyi bir motor Ramzey QM 250. Ben eşimle ortalama 100 km hızla gayet rahat yolculuklar yapıyoruz. Tabi rahatlık dediysem bir 750 cc honda shadow ya da yamaha dragstar gibi değil. 250 cc bir cruiserde olabildiği kadar. Kendi çapında ama memnun edici bir performansı var. Yakıt tüketimi de oldukça makul sayılır. 100 km'de 3.2 litre (0rtalama 100 km hızda ve iki kişi). Selamlar ve kazasız sürüşler dilerim.
Ramzey QM 250 cruiser/chopper kullanıcısı arkadaşlar size bir sorum olacak. Öncelikle nerelerdesiniz? Artık bahar geldi, motorlarınızı çıkarın dışarı!
Asıl sorum ise şu: benim motoru aldığımda sis farı çıkmamıştı üzerinden, kitapçığında da sis farlarının kaç watt olması gerektiği konusunda bir bilgi yok. Motorunun üzerinde orjinal sis farı olan arkadaşlarımızdan ricam, bir iki vida sökerek sis farının ampülleri kaçar watlık bakabilirmisiniz. Selamlar.
selam bende 4500 km yaptım ramzeyle başıma gelmeyen sorun kalmadı
1-Viteste:vitesi bire taktığım zaman kendisi boşa atıyodu çok önemli bi sorun bizi uğraştırdı ama çözdük
2-Bujilerde ateşleme yapmıyodu sorun çıkartıyodu 3 kez buji değiştirdim
3-Bence en önrmlisi sinyaller çalışmıyor sorun flaşörde 4 kez değiştirdim her seferinde yandı
4-Sigortayı kaçkez değiştirdiğimi hatırlamıyorum bi yerden şase yapıyor ve sigortayı patlatıyor çok önemli bisorun çünki motoru çalıştıramıyosunuz
5-Karbüratörde sorun var yakıt ilk 2000 km'ye göre iki katına çıktı
6-Yan çantlardan bahsetmeye gerek varmı bilmiyorum motorun sesinden çok çantaların sesi geliyo
7-Şu anda motorumun 3 tane vidasıda kayıp her 1000 kmde sıkmamıza ragmen
8-90 km den sonraki vibrasyonda inanın bana kaç bin km yaparsanız yapın düzelmiyo bende hala var 4500 km yapmama rağmen
Arkadaşlar bence iyi düşünün ramzey alırken ben sizle yaşadığım sorunları paylaşmak istedim
Arkadaşım muhtemelen sizin motosikletinizde bir elektrik problemi var. Bujilerin ateşleme yapmaması, flaşörün sürekli bozulması ve sürekli sigorta atması elektrik sisteminizde ciddi bir sorun olduğunu gösteriyor. Eğer alarm taktırdıysanız bir kablonun hatalı bağlanmış olması veya izolasyonu bozulmuş/yırtılmış bir kablo (bazan yırtığı zor farkedebilirsiniz) bu sorunlara sebebiyet verebilir.
Motorunuzun çok yakmasına gelince sanırım karbüratör hava ayar vidalarının fabrikasyon ayarları bozulmuş. Servisiniz bunu kolayca düzeltebilir.
Çantalardan ses gelmesi konusunun çözümü ya hiç çanta takmamak ya da deri çanta takmak (deri çanta daha güzel duruyor) yoluyla çözebilirsiniz. Adanada bu tür çantalar üretiliyor. Değişik modellerdeki yan çantaların çifti 40 YTL.
Vida gevşemesi benim de sık karşılaştığım bir sorun. Ama ben de 4500 km deyim ve son zamanlarda hiç vida sıkmadım. Yani gevşeme sorunu büyük ölçüde geçti diyebilirim.
Vibrasyon sorununuz ise bu tip motosikletlerin hepsinde var. Ama bence bu tip olanlar içinde en azı Ramzey QM 250.
Selamlar.
NOT: Ramzey kullanan arkadaşlar, yukarıda sis farlarının wattı ile ilgili soruma hala cevap alamadım!
arkadaslar ramzeyin üsküdar bayiisiyiz parca konusunda sorunu olan arkadaslara yardımcı olmak isteriz web adresimiz www.akbulutotomotiv.com kazasız günler diliyoruz
saskın motor yapmışlar sonucta cın motoru hepside buralarda war ama işe yaramaz gariban işi kısaca ben tavsiyue etmem
Kullandınızmı da tavsiye etmiyorsunuz yoksa sadece çin malı diye mi peşin hükümlüsünüz?
Bir de gariban işi ne demek anlamadım! Diğer "gariban işlerini" de burada sayarsanız, "gariban" olmayan arkadaşlar onlardan almaz ama benim gibi "garibanlar" da bunlardan alır!
Not: üyelik tarihinize göre daha çok yenisiniz anladığım kadarıyla. Siz önce biraz tecrübe kazanın forumları okuyun, bilgilenin ve ondan sonra tavsiye edip etmeme işini de bu motor hakkında tecrübesi olan ve bu motoru kullananlara bırakın.
yaa arkadaslar şaşıyorum ben yaaa çin motorumu boş ver diyenlere yaa arkadas allah rızası için bu adamlar dünyaya teknolojı satıyorlar avrupa bırlıgı bu mallarla dolu yapmayın etmeyın bu sektör bu hale üç beş kendini bilmez ithalatcı yüzünden oldu yapmayın bu kadar insafsız olmayın yaaaa.....
Uzun süredir binmediğim motoruma bu hafta bindim ve grubumuzla yaklaşık 300 km'lik bir gezi yaptık. Ayrıca orjinalinde çıkmayan sis farlarının benzerini satın alarak taktırdım motoruma. Tabi takılan sis farlarındaki ampuller 55'er watt'lık olunca ayrı bir anahtar montajı yapıldı. Aydınlatma gayet iyi. Bu arada gezide çektiğim fotoları da aşağıda yayınlıyorum.
Ramzey QM 250 sahibi arkadaşlar! nerelerdesiniz? Soru soruyorum, cevap yok; resim koyuyorum yorum yok! herkes uykuda mı Allah aşkına? Artık havalar düzeldi çıkarın motorlarınızı!!
Bu arada araştırırken ABD'de bir site buldum. "Pioneer motors usa" diye. Meğer bizim çinli fabrika (yani Ramzey'i çinde üreten "Qingqi" adlı fabrika) ABD'de de fabrika kurmuş ve pioneermotor diye üretim yapıyor.
Adresi:www.pioneerbikes.com/
Bu adreste Ramzeyin Ülkemizde sattığı birçok modelin (chopper, cross ve bazı scooter modelleri) ABD'de de üretildiğini ve gerekli tüm kalite standartlarından geçtiğini belirtiyor. Ayrıca sitede (ingilizce bilen arkadaşlar için) motorların tüm bölümlerin detaylı şemaları da var. Örneğin bizim chopper/cruiser için verilen şema pdf formatında ve tam 51 sayfa. Ben hemen indirdim bilgisayarıma.
Ana sayfada Şirket bilgileri bölümünde Çindeki Qingqi firması (ana firma) için bakın şunlar yazılmış:
"Pioneer Motors USA, L.L.C. is proud to be the exclusive manufacturer distributor for Pioneer brand products in the United States. Pioneer Motors USA has partnered with Shandong Pioneer Motorcycles, LTD., a subsidiary of the well known China Qingqi Group, to exclusively offer these quality motorcycles, scooters and ATVs in the U.S."
"As one of China's earliest motorcycle manufacturers, the company has had many successful accomplishments. In 1958, they produced the first Chinese consumer motorcycle and following that, in 1964, produced one of the first mopeds. Furthermore, they produced China's first scooter in 1985. Accordingly, they have been deemed as one of the major Chinese motorcycle and scooter industry representatives. As a result, they are one of the leading motorcycle and scooter manufacturers in China today."
"Due to the company's early entry, size and high quality products, they became the first Chinese mainland partner of the Suzuki company. After knowledge and technology transfers from Suzuki including large-scale employee and management training, the company currently imports several technologies such as K90, TB, GS, AG and GSX250. Hence, as of 1984, the China Qingqi Group has consistently introduced high quality Suzuki technology into the production of its motorbikes."
Özetle (birinci parağraf) ABD Pioneer şirketinin Çinli Qingqi Grubunun bir yan kuruluşu olan "Sahangdon Pioneer Motosikletleri" firmasının pioneer marka ürünlerinin ABD'deki üretici ve dağıtıcısı olduğundan bahsediyor.
İkinci parağraf Qingqi firmasının 1958 yılında Çinin ilk motosikletini, 1964 te ilk mopedini, 1985 te de ilk scooter'ini piyasaya sürdüğünü belirtiyor. Bu nedenle çinin en eski, en önemli ve önde gelen bir üreticisi olduğunu belirtiyor bu parağraf.
Üçüncü parağraf ise Qingqi firmasının, Çinin en eski ve büyük bir motosiklet üreticisi olması nedeniyle Suzuki firmasının çindeki ortağı olduğu ve Suzukiden ciddi ölçüde bilgi ve teknoloji transferi yaptığını belirtiyor. Bu nedenle de 1984 ten beri firma yüksek suzuki teknolojisini ürettiği motosikletlerine uygulamaktadır diyor.
Bunları şunun için yazdım:
1) Ramzey firması bence iyi bir üretici ile bağlantı kurmuş.
2) Ramzey firması bu yolla Suzuki teknolojini dolaylı da olsa ülkemize getirebilir ve ülkemizde kullanılan motosiklet teknolojisi gelişebilir.
3) Ama bunun için Ramzey firmasının ciddi ölçüde çalışması ve müşterilerini memnun etmesi gerekir. Bu çerçevede Ramzey firması ilk önce mevcut ürünlerde ihtiyaç duyulan YEDEK PARÇA yetersizliği sorununu çözmelidir.
4) Madem Ramzey firması slogan olarak "1965 ten bu güne, yolumuz geleceğe" gibi bir sözü benimsemişse, bu sözü içi boş bir slogan olma durumundan kurtarmak için, temel amacının "önce kalite" ve "müşteri memnuniyeti" olması ve yönetim süreci ile çalışanlarının eğitiminde ciddi çabalar harcaması gereklidir.
5) Son olarak biz Ramzey kullanıcıları birçok kişinin eleştirdiği türden bir "uyduruk çinli ürün" değil yıllardır (23 yıl) Suzuki teknolojini temel alan bir ürün kullanıyoruz.
Herkese selam ve kazasız sürüşler dilerim.
Naci abi Adanada olsam seninle motorlu gezmeye çıkmak isterdim valla. Benim motor mondial 250 Mct. O yüzden bu forumu yeni okudum. Alemde senin kadar dürüst, net ve sadık forumcu görmedim.
Saygı ve selamlar
Arkadaşım ben genelde motordan memnunum ama genellikle hep bakarım cıvataları sıkarım değişecek parcaları değiştiririm
Ama genel arızaları şöyleydi 1. Sabahları çalıştırırken acele edersem jikleyi çekerken dikkat etmesem buji yakıyor karbüratör ile hava filtresi arasındaki hortum bozuldu 5 ay sonra getirttire bildim ramzey den
Şu an yenisini taktım sorun yok sağ koldaki elektrik kumandası yandı değiştirdik ben gündüzde elektrikleri yakarak gidiyorum o zamanda böyle sorunlar çıkıyor ve şu an 10.000 km yol yaptım genelde
İyi severek biniyorum bu arada senin motora deri yakışmış güle güle kullan
Teşekkür ederim havranlı arkadaşım. Ramzey ve parça konusunda haklısın. Herhalde biraz da bizim şanssızlığımız oldu. Ama bundan sonra düzeleceğini ümit ediyorum.
Ben motorumu ilk (sabah soğukken) çalıştırmada cikleyi tam çekerek çalıştırıyorum. Genelde ilk marşta çalışıyor. Buji yakma konusunu anlamadım. Neden olabilir bilmiyorum. Kitabında belirtilen NGK CR6HSA bujiyi kullanırsan sanırım sorun olmaz. Işık anahtarının yanması sanırım fazla elektrik yükünden. Biliyorsun benim motorda ana farın yanında olması gereken sis farları çıkmamıştı. Ben de ayrıca satın aldım. Ama ampuller (H3) 55 wattlık her biri. Ben de anahtarı yakacağını düşünerek ayrı bir anahtar monte ettirdim. Motor hareket halinde ve tüm ışıklar açıkken (sisler de dahil) akü şarj göstergem 12 ile 15'in arasında (ama 12'ye yakın) duruyor. Elektrikçi sorun olmaz dedi. Belki sen de sis farları için ayrı bir anahtar monte ettirmelisin.
Şu an ben de 5000 km'deyim. Gayet iyi ve memnunum. Yakıt 3.2lt/100 km (şehirlerarası ve 100-110 km ortalama hızda)
Kazasız sürüşler dilerim. Selamlar.
Merhaba arkadaşlar,
Ramzey hakkında Naci63 arkadaşımızın yorumları gerçekten dikkate alınmalı uzun zamandır takip ediyorum ve yorumlarının dürüstlüğüne ben de kefilim. Öncelikle tutarlılığından ve dürüstlüğünden dolayı ona teşekkür ediyorum. Ama keşke Ramzey firması da bu kadar tutarlı olabilseydi. Duyduğum kadarıyla Ramzey firması geçen yıl ekonomik kriz yaşadı ve hisselerinin büyük bölümünü Os...ları.. diye bir firmaya sattı bu arada alan firma hiç bir şey yapmadı merakla ne yapacaklar diye bekliyoruz. Tabi bu arada bu krizi yaşarken sıkıntı bayilere de yansıdı. Mesela Ankara ana bayii kapatmak zorunda kaldı. Eli kulağında açacaklar ama ortada bir şirket stratejisi yok. Benim anlayamadığım bu kadar köklü ve büyük firmalar nasıl oluyor da bu tür anlaşılmaz hatalar yapabiliyorlar. Araştırırsanız Ramzey in gerçekten ciddi bir firma olduğunu (En azından geçen yıla kadar) Yine duyduğum kadarıyla içerden yıkılmış firma. Sebebide sahibinin yaşlı ve çok dürüst bir adam olması gibi geliyor bana. Bu sıkıntılar sanırım önümüzdeki yıl çözümlenmiş olur. Firmanın yeni ortakları umarım nereye ve neden ortak olduklarının farkına en kısa zamanda varabilirler ve bu sektörün en kısa zamanda öncülerinden olurlar.
Gelelim Ramzey QM 250 ile ilgili deneyimlerimize.
Mayıs 2006 da 0 km olarak aldığım motosikletim şu an 8.000 km civarında ve bu kilometre yorum yapmak için yeterli sayılır diye düşünüyorum.
Teknik olarak bir iki ufak sorun dışında hiç bir ciddi sıkıntı yaşamadım.
Öncelikle kötü yönlerini yazayım da adaletsizlik olmasın
1-Tam 7 kere far ampulünü değiştirdim. İlginçtir sadece far ampulü. Bu zamana kadar ne sinyaller ne de sis lambaları hiç patlamadı.
2-Bir kere marş motorunda sorun çıktı (çok basmaktan) içinde tükenmez kalem yayları benzeri 4 tane yay var onlar elastikiyetini kaybetmiş onlar değişti ve sorun çözüldü.
3-Bir kere de sigorta attı.
4-İlk aldığım ay sonunda bütün vidalarını kendi ellerimle yaklaşık 2 saatlik bir çalışmayla sıktım ondan sonrada 1 tane bile vida gevşemedi
5-Bence çok yakıyor şehir içinde 100 kilometrede 12 YTL lik benzin yakıyor. bu hiç değişmedi aldığım günden beri ısrarla aynı benzini yakıyor.
6-Aldığım gün yan çantaları derilerle değiştirdim onlarda yağmur güneş göre göre biraz deforme oldu. Malum 70-80 ytl lik çantalar.
7-Lastikleri tahta gibi, ilk yağmurda ve buzda neredeyse hiç tutunamıyor. Ama kuru havalarda lastikler kendini metzeller zannedip hiç sorun çıkarmıyor.
8-Arka fren disk olduğu için kitlenmeye meyilli, beklenmedik ve ani frenlemelerde ön arka fren kombinasyonu yapmak çok ustalaşmayı gerektiriyor.
9-Bozuk yollarda ön taraftan gelen ses kesilmedi usta da bulamadı nerden geldiğini, bir sorun çıkarmadı ama çukurlarda tıkır tıkır ses dinliyorsunuz.
10-depoyu full yaptığınızda kapaktan akıtabiliyor. Çözüm olarak 1 parmak aşağıda bırakıyorum benzini.
Gelelim iyi yönlerine.
1-Bir kere herkes kabul etmeliki bu cc de bu fiyata bu kadar havalı bir motor yok.
2-Çok dengeli ve viraj kabiliyeti oldukça iyi. Çoğu zaman düşük hızlarda küçük dönüşler yaptığımda ayak pegleri yere deyiyor. O kadar yatırabiliyorsunuz yani.
3-ivmelenmesi tatmin edici kadranda yazan son sürati 120 yi görüyor.
4-Arka lastik 150 ön 130 versiyonların coğundan kalın ve bu da gösterişli olmasını sağlıyor
5-2 kişi istediğiniz rampayı hiç bayılmadan çıkabiliyorsunuz, hatta geri düşecekmişsiniz gibi hissettiğiniz rampalar dahil.
6-Açıkçası ben çok memnunum ve bu motora uzun yıllar daha binmeyi düşünüyorum. Bundan sonra gözümü diktiğim sadece 2 motor var BMW GS 1150 ve Hyosung GV 650 Gerisi yalan...
Herkese kazasız mutlu günler, aylar ve yıllar diliyorum. Yolunuz açık vizörünüz kapalı olsun
mavimerdiven arkadaşım, öncelikle hakkımda söylediğin güzel şeylerden dolayı sana teşekkür ederim.
Firmanin beceriksizlik veya yetersizlik denilebilecek eylemleri için aynen sana katılıyorum. Ben de açıkcası böyle bir firmanın nasıl bu hale geldiğini ve başka birinin finansal desteğine muhtaç olduğunu anlayabilmiş değilim. Muhtemelen "kötü işletmecilik" sonucu bu hale geldiler. İşletme yöneticiliği profesyonel bir iştir ve mutlaka hem eğitim hem de ciddi bir tecrübe gerektirir. Sanırım bu firma, daha önce pek fazla firmanın olmadığı bir piyasada tedbirsiz ve çok rahat davranıyordu. Kendi tesislerinde üretim yapıyor olmaları onları ithalata dayalı rekabetten koruyamadı. Çünkü daha önce hatırladığım kadarıyla 1 milyar TL'den daha yüksek bir tutara mobilet üretip satarken, (hem ortada üretici bir rakip yok hem de yeterli ithalat yok) ucuz ve güzel görünümlü Çin ürünleri Ramzeyi çok derinden etkiledi diye düşünüyorum.
Ama asıl anlayamadığım (aslında anlıyor ve buna ben kötü işletmecilik diyorum) Türkiye genelinde bayi ve servis ağı bu kadar yaygınken nasıl ürün satamadığı! Daha sonra gelen ithalatcı firmalar bile bayii-servis ağını büyük ölçüde kurdular ve iyi bir reklam kampanyası ile motor sattılar. Bu kadar köklü Ramzey sahip olduğu ciddi farklara rağmen mevcut altyapıyı bile değerlendirmekte başarısız oldu. Ramzeye ortak olan yeni firma da (sanırım adı büyükosmanoğulları) ellerindeki Ramzeye ait hazır altyapıyı doğru kullanıp bayi-servis-müşteri üçlüsünü küstürmeden son 8 ayda ortaya çıkan eksikliklerini hızla tamamlarlarsa, sanırım yaza kadar yine eskiden Ramzeyin sahip olduğu yere gelebilirler. Ama acele etmeleri lazım çünkü motor mevsiminden önce tüm güçleriyle piyasada yerlerini almaları gerekiyor. Bunun için de öncelikle yedek parça stoklarını acilen tamamlayıp, sıkı bir reklam ve promosyon kampanyasına girmeli ve bu arada da tüm il ve ilçelerdeki mevcut/yeni servis elemanlarını belli bir şehirde gruplar halinde teknik eğitimden geçirmeliler. Bence eğer bunlar Mayısa kadar yapılabilirse Bu yaz Ramzeyin sezonu olabilir diyorum.
Şimdi ben de chopper'ımla ilgili tecrübelerimi yazayım. (şu an alalı 14.5 ay oldu ve 5000 km'deyim)
1. Fabrikasyon hata yüzünden bir kez yakıt depom delindi, 2 ay içinde garantiden değişti,
2. Bundan 1 hafta önce ön teker rulmanlarını değiştim Çifti 7 YTL.
3. Ön amartisörlerden gelen bir tıkırtı hala devam ediyor ve usta nedenini anlayamamış olmakla birlikte, muhtemelen amartisör yaylarının kısa veya yumuşak olmalarından şüpheleniyor. Ama sürüşü etkilemeyen bir durum olduğu için kafaya takmıyorum.
4. Hiç ampul (arka çantalarınki hariç) patlamadı veya sigorta atmadı.
5. Vida gevşemesi oldu ama her servise gidişimde servis kontrol etti. Ancak şimdiye kadar hiç bir vida düşmedi.
6. Orta beşik bağlantı vidası (orta sehpanın orada) iki kez kırıldı. Yeni vida taktım.
7. Bu kış çok soğuk havalarda ilk çalıştırma sırasında her marşa basışta "honk, honk" diye gelen sesler, sol krank kapağı sökülerek bilyaları yağlanması ile düzeldi ve ses tekrarlamadı.
8. Depom benzin akıtmıyor. Ama ben hiç taşacak kadar doldurmadım.
9. Başkalarının aldığı motorlarda sis farı çıkarken benimkinden çıkmadı. Kendim aldım ve taktım.
10. Mevcut yan çantaların yerine 40 YTL'ye aldığım deri çantaları taktım. Gayet şık oldu.
11. Arka fren bu tür diğer chopper'lerde olduğu gibi iyi tutmuyor.
12. Ben rüzgarsız havada ibreyi sona vurdurdum (130) , ama hala elimde gaz olduğu için km teli kırılmasın diye kısmak zorunda kaldım. Amacım sürat yapmak değil motorun limitini görmekti. Motor 100 km hızın üzerinde bile rahatsız etmiyor.
13. Yakıt; iki kişi (175 kg toplam) otoban ve kısmen dağ yolu sürüşü 3.2 litre yakıyor 100 km'de. Hızım ise 100-110 arası.
14. Hiç bir şartta bitmeyen aküm, alarm taktırdıktan sonra, 2 ay motor yatınca bitti. Ama tekrar başka bir aküden destekle çalıştırdık ve şarjını tamamladı.
15. Jantlar çelik/aliminyum alaşım olmasına rağmen lastikler tubeless değil.
16. Motorumu seviyorum ve memnunum. Ama hayalimde ya suzuki dl 650 ya da BMW 1100 RT var (touring oldukları için).
Herkese kazasız sürüşler ve selamlar.
Naci abi süpersin resimlerde mükemmel. Benim şu anda yakıtta problemim var açıkcası karbüratör ayarı yaptıracağım.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)