arkadaşlar 3 gün oluyor vulture mı aldım şu an 700 km de ama size sormak istediğim bişi var son sürat 100 de motoru sanki arkadan biri tutup tutup bırakıyor ama forumlardada motor açıldıkça süratın artacağı yönünde yazılar okudum yardımcı olurmusunuz?
Artçının topuğu çantaya yaslanıyor o kadar. Basaklara rahatça basabiliyor. Sıkıntı olmuyor yani. Ama daha büyük çantalarda mutlaka sinyalleri geriye almak lazım. Öne gelirse çanta artçıya, artçı da size rahatsızlık verir
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:24 ----------
Ben 2000 bakımını geçtiğimiz cuma yaptırdım rodaj çoktan bitti ama halen bi geri asılma olayı var. Dediğinizi ben de duydum (motorun açıldıktan sonra bunu yapmadığını) ama daha kaç bin KM devirmem gerekir bilmiyorum. Bu motorlarda bildiğimiz kadarıyla kesici denen elektronik aletten yok. Önceki bakımda karbüratör ayarlanmıştı yine bi değişme yok. Servise sordum bu olay neden oluyor diye. Hem motorunuz yeni hem de beyinden kaynaklanan bi devir kesme olayı var bu motorlarda dedi. Benim motordaki asılma hızla alakalı değil de belirli bir devirin üstünde yapıyor. Hızın önemi yok 8000 deviri geçtiğinde başlıyor biri arkadan asılmaya Gerçi düşündüğünde 105-115 km arası max hız daha ne bekliyoruz ki honda cbf 150'ler 110 km hız yapıyor Tvs Apache 105 km yapıyor tabi bu değerler motora, kullanıcıya, benzine, rüzgara ve eğime göre değişebilir. 150 cc motordan 200 KM hız beklemek doğru olmaz. Motorun performansı üst limitlere geldiğinde bi şekilde ivmelenme duracaktır. Beni rahatsız eden devir göstergesine redline koymuşlar ama o devirlere hiç çıkmıyor ki motor.
haklısın diese41 arkadaşım bende öyle düşündüm cakmaklığı gidon demirini tutan ortada 4 adet cıvata varya kontağın hafif sol yanına koyacaktım ama boşluk yeterli olmadı çakmaklığın altında (+) bağlanıcak olan kısım dibde biyerlere değdi orayı oymak gerkti zaten tuturmasıda biraz sorun olacaktı bende en iyisi budur diye düşündüm aslında çantaya koymakta aklımdan geçti ama kullanmasıda biraz sıkıntı olucaktı o yüzden gidona yaptım ve sende yapıcaksan sana yardımım olursa diye bişeyler söyliyeyim ben kontağa bağlamadım direk akü den aldım elektriği devresinde 1 sigorta var sigortayı 15 lik taktım ama kendi cakmanı calıştırmadı attı sigorta bende 25 lik taktım ve şimdi gayet iyi neden motorun tesisatından almadın dersen hem tesisatı bozmak istemedim hemde motorun orjinal sigortası 15 lik yani kaldırmaz sorcagın bişey varsa yardım etmeye calışırım benim motorum 2500 km yi geçti ama benimkide 8000 devire yaklaşınca hangi viteste olursa olsun o arkadan cekermiş gibi olayı yapıyor herkese kazasız belasız sürüşler dilerim tekeriniz düz bassın
Eveett. Arkadaşlar son fullemeden sonra motorumun yakıt olayı netleşmiştir. Fikir olması açısından sizinle paylaşmak istiyorum.
7000 devirde deneyeceğim demiştim ama çoğunlukla 6000 deviri geçmeden kullandım
*6000 devirde 47,03 TL lik benzinle (9,52 Litre) 276 KM yaptım.
Kilometrede 0,1704 TL 100 Kilometrede 3,45 Litre yakıt sarfiyatı yapar.
Değerler aşağı yukarı böyle. Başka ölçüm yapan olursa karşılaştırma yapabiliriz.
Abiler kardeşler herkese selamlar. iki üç gün içinde İzmir'den Mersin istikametinde motoruyla yolculuk yapacak olan var mı veya ortalarda katılmak isteyen? Birlikte gitmek daha keyifli olacaktır. Bunu takıldığım diğer konulara da yazacağım...
Merhaba.
Siteye yeni üye oldum. Motor maceramda yeni başladı sayılır. İki yıl üstünden hiç inmediğim arabamı satım, üç aydır araçsızım. Motor hevesi önceden beri vardı zaten bende fırsat bu fırsat A2 ehliyetine yazıldım. İlk kez kursta bindim motorada. Vites geçişlerinde biraz aksatıyorum ama kullandıkça alışırım diyorum. Kurs daha bitmedi zaten.
falcon crown 150 çok hoşuma gitti, tam aklımdaki motor. Birde işyerinden bir arkadaş aldı bundan henüz bir haftalık çok memnun oda. Ama şöyle bakıyorum etrafa kimselerde yok bu motor. Bayisi az, piyasası yok. Tereddütteyim.
Birde mondial mr vulture var aklımda. Bu iki modelden birini alacağım.
Mondialin servisi çok kullananı çok, bi sıkıntı olsa da rahatlıkla çözülür diye düşünüyorum. Ama falconda bu yok?
Sizler ne önerirsiniz bir akıl verin bana
Birde ilk motorum olacak, bu makiinaları başlanğıç motoru olarak nasıl görüyorsunuz.
fatih arkadaşım öncelikle aramıza hoş geldin demek istiyorum soruna gelince ben hiç falkon kullanmadım yani bilmiyorum 150 mr ye gelince seri motor başta biraz zorluk cekebilirsin ön kaldırarak gidersin biraz sonra alışırsın hem başlangıç hem sürekli binebilecegin bi motor bence tabi cc yükseltmek istersen başka tabi
Mondial MR 150 ve Falcon Crown 150 karşılaştırmasını yaptım ve bu motor dedikleri gibiyse yakıt bakımından gayet iyi.
(max hızı göstergede yazan hız olarak değerlendirdim. yoksa bu iki motor da 140 lara çıkamaz.)
Yalnız burada anlamadığım iki nokta var.
1- Falcon 150 cc motoruyla 7500 devirde 13kw güç üretirken Vulture 162 cc motorla 9000 devirde daha 10,5 kw lara anca çıkabiliyor.
2- Bir de Falcon'a ait tabloda 13 kw 13 hp gibi bi saçmalık var. 13 kw = 17 beygir demek değil midir ben mi yanlış biliyorum.
Bu bilgilere göre ya Falcon'u üreten firma saçmalamış ya da bizim bindiğimiz motor aşırı verimsiz çalışıyor.
Falcon biraz sıkmış 13 kw demis birde 13 hp demiş
Fabrikası bizim burda ama daha cok yolu var Falconun Mondial olabilmesi icin hedef kitlesi belli düsük bütcelilere hitap ediyor
Ben yakından baktım beyenmedim jantlardaki gidondaki metal kısımları bildigin döküm zımparalanmamıs gibi
Ama yakıtı icin tercih edilebilir gercekte 2.5 lt yakıyorsa
Göstergelerin ordaki plastigi beyenmedim ama yakından bakmak lazım almaya niyetli isen ikisinede yakından bakmakta fayda var ..
Arka fren Abs demiş ama bildigin kampana o
cevaplayan arkadaşlara çok teşekkür ederim.
Falcon da sissy bar olması, artçılı kullanıma daha uygun olması, biraz daha chooper havası olması beni tav etmişti.. hakkında iyi yorum alsaydım kesiinlikle falcanu alırdım.
Vulture'un 162 cc olması, kullananların çok seri atak motor demeleri de beni biraz ürkütüyor ama daha küçük bir motor alıp sonra bunu alırım diyebilecek kadar maddi imkanımda yok şuan. o yüzden bayramdan sonra bende vulture sahibi olabilirim
birde yakıt olarak vulture tam olarak ne yakıyor. yani çok farklı şeyler söylemişler eski mesajlarda, 2,5 diyende var 3,5 den aşağı yakmaz diyende?
slm fatih motor işi zevk işidir sen ikisinede bak hangisi senin için iyiyse onu alırsın burada mondial dendi diye almazsın herhalde tabi serviste önemli ben vulture sahibiyim gayette memnunum motorumdan ilk aldığım zamanlarda daha rodajını yaptığım için nazik kullandım ama benim nazik dedimi senin için kaba olarak da olabilir naziklik kişiye göre değişir tam rakamlarla konuşamıyorum kusura bakma şu devir şu hız diye sadece şehir içi kullanımda km de 18 kuruş yaktı ve şimdi de 2800 kmde denemedim ama hala aynı gibi benimde diğer arkadaşlara bi sorum olacak benzın göstergesı göstermiyor benim full dolu da olsa boş göstermeye başladı servise gittim samandıra değişecek motoru bırak dedi bende bırakma taraftarı değilim ne yapıcaksa benim önümde yapsın eski motorumun ustası sayesinde motorda orjınal parca kalmadı ustalara güvenemiyorum
Evet Mondial isim olarak Falcondan çok duyulmuş bir marka ama servis olarak bulduğun ustanın insafına kalırsın.Nede olsa çin malı.Biz kardeşime Falcon un kros modelini aldık.Genel olarak güzel (dijital gösterge,elden jikle,selektör düğmesi vs)Keşke bizim mr ye de koysalardı diyorum.Falconda ise mr de olmayan boya ve ucuz işçilik hataları mevcut.Artı dijital gösterge(ilerde sorun olurmu bilmiyorum) güneş altında kaldığında kararıyor ve kısa bir süre göstermiyor.Bunun yanında falcon un selesi daha geniş.Ben motorumla uzun soluklu artçılı yolculuklar yaptığım için selenin hem sürücüye hem artçıya nasıl rahatsızlık verdiğini bilirim.Bunlar benim tecrübelerim.
Selamunaleykum.
Arkadaş lar nasip olursa yarın bi mr da ben alacam inşaallah. Topigi alel usul okumaya çalıştım. Kafama bi soru takıldı. Arkaya çanta takinca artciya sıkıntı çıkar irmi acaba. Cunku selesi cok küçük gibi geldi bana. .
[IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG]selamlar bende bir mr 150 vulture kullanıcısı olarak şimdilik memnunum motosikletim 650km de bi sıkıntısı yok .
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:52 ----------
vulture ye uygun bir şekilde yan çanta monte edilirse hiç bir sıkıntı yaratmıyor benim mr de yan çanta var artçılı kullanıyorum artçıya hiç bir sıkıntısı yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:55 ----------
[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------
[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:01 ----------
çantalar tamamen benim kendi şiçiliğim montajını kendim yaptım umarım beğenmişsinizdir.
[/COLOR]çantalar tamamen benim kendi şiçiliğim montajını kendim yaptım umarım beğenmişsinizdir.[/QUOTE]
Çantalar gayet kullanışlı olmuş ama şahsi kanaatimi soracak olursanız çantalar uyumsuz olmuş (çanta alacak arkadaşlara yol göstermesi açısından söylüyorum yoksa zevkler ve renkler kesinlikle tartışılmaz) biraz "toplama" gibi duruyorlar. Nedeni ise
1.Öndeki chopper tarzı bir sosis çanta. Buradan yola çıkarsak şu tarz bir yan çanta:
şu tarz bir arka çanta yerleştirebilirdiniz.
böylelikle chopper görünümlü bir motorunuz olurdu.
2. Yan çantalardan yola çıkarsak;
Bunlara uygun şu tarzda veya buna benzer bir arka çanta koyabilirdiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:48 ----------
Böylelikle trekker çantalı hoş bir touring motoruna sahip olurdunuz. Bir de füme renk naked motorlara takılan cinsinden ön siperlik camı takardınız. Dadından yenmezdi
3. Topcase ile yan çantalar çokta uyumsuz değiller. Topcase'in beyaz olması görünürlüğü artırıyor. Gayet işlevsel... Arkadaki topcase'ten yola çıkarsak yan çantalara da beyaz kapaklı küçük topcase tipi çantalardan takıp motorun da sağına soluna beyaz şeritler çekseydiniz veya birkaç parçanın rengini beyaza çevirseydiniz, jantlara beyaz fosforlu bant çekseydiniz hoş olabilirdi diye düşünüyorum. Veya en azından bu çantaların kapaklarını beyaza boyayın. Bu tarz işler elinizden geliyor sanırım. Gördüğüm kadarıyla siz bu çantaları takınca motorda inceden bi renk ve tarz cümbüşü hasıl olmuş. Ben de aynı sizin gibi ön sosis çantayı almış bulundum. Touring tarzı genişçe bir konfeksiyon yan çanta alabilirsem sosis çantayı söküp atacam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:05 ----------
Bu arada arkadaşlar şu bir gerçek ki motosiklet çantaları çok pahalı. Doğru düzgün çanta yapayım desek çantaların fiyatı motorun fiyatına yaklaşıyor. Sevgili rozetli , yan çantalar motosiklet çantası değil anladığım kadarıyla. Nereden temin ettiniz? Yapacak arkadaşlara fikir olabilir? Hatta belki ben de alırım. Mondial'in kendi markasıyla ürettiği topcase'i kullanıyorum resmen berbat!! Taktığım gün alt tablası kırıldı. Ne kask sığıyor içine, ne kilidi kilit, ne plastiği plastik. Bin pişmanım aldığıma.
siteye yeni oldum öncelikle hepinize merhabalar 2.el mondial-150mr araştırması içersindeyim. Bu marka 2.el motor almak için için,en fazla kaç "KM" de olmasını tavsiye edersiniz? bilgilendirirseniz çok sevinirim. iyiakşamlar
Fren lambasının yanmadığını söyleyen bir arkadaşımız vardı, cevap gelmemiş ona. Fren pedalının yaylarının oraya bakmalı ve yay bitiminde plastik müşürü sıkmalısın.
siteye yeni oldum öncelikle hepinize merhabalar 2.el mondial-150mr araştırması içersindeyim. Bu marka 2.el motor almak için için,en fazla kaç "KM" de olmasını tavsiye edersiniz? bilgilendirirseniz çok sevinirim. iyiakşamlar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)