zincir gerginliğine baktırdınmı, bende zincir gevşemiş çok paniklemiştim.
ama zinciri ayarladılar ses filan kalmadı.
zincir gerginliğine baktırdınmı, bende zincir gevşemiş çok paniklemiştim.
ama zinciri ayarladılar ses filan kalmadı.
arkadaaşlar merhaba.
bu motor almak istediğim motorlar arasında bir seçenek. hali hazırda mct var bende ve kendisi bana çok çektirdi. değiştirirken cc küçültmek pek mantıklı olmasa da kendisinden pek 250 cc performansı alamadım zaten. yine de bu iki motoru kullanmış olan varsa tecrübelerini paylaşırsa sevinirim.
bir de bu motorun kuyruk kısalır mı? dişli lastikler takılsa sorun yaratır mı?
Dişli lastik titreme haricinde sıkıntı olmaz. Performans olarak mctyi aratmaz. MCT top speedde biraz daha avantalıdır. Kuyruğunu kısaltan var, facebookta grupta hüseyin diye bir arkadaş var kısalttı kuyruğu.
Hızlanması torku çok iyi, şehir içinde 250cc motor ile farkını pek anlayamazsın bence, çünkü kalkışta zaten bütün arabaları ve çoğu aynı klasmandaki motorları yiyorsun. Uzun yolda 250 cc olsan bile zaten son hız 30 km oynar bununla 120 km hıza rahat çıkanlar var dişlileri değiştirerek, o zaman torku düşüp gücü artıyor diyorlar ama 120km hızla sabit güzel güzel gidiliyormuş, benimkinin daha rodajı bitmedi pek sıkıştırmasamda şehir içinde çok keyf alıyorum. Titreşim olayı ise dişli tekerde baya varmış bence şimdide güzel , lastiği değiştren arkadaşlar oldu motorun konforu değişti falan dediler ama bilmiyorum denemek lazım. Oturduğun selede titreşim yok, sadece ayak pedlerinde çok az oluyordu ilk başlarda bura titriyormuymuş falan diyordum o da rahatsız edici değil ki uzun zamandır dikkat etmedim yine de rahatsız olursan çözümü çok kolay bence, bir slikon tabancası ile kolayca titreşim sıfıra indirilebilir. Özet olarak uzun yolda baya baya hızlanim diyorsan alma. Ama şehir içi istediğim an uçarım kaçarım, şehir dışında da tırlara ezilmiyim fıtı fıtı legal sınırlarda(100sınır ama sen 120 ile git hadi ) giderim diyorsan ideal seçenek. Umarım açıklayıcı olmuştur.
Arttırır. Ama şöyle söyleyeyim, orjinal lastiğindeki diş yapısının benzeri IRC de var, sorun olmaz onu takarsan. MCT 100ü geçmediysen sıkıntı yok, dişli vs ile biraz oynama ile 120-130 yapanlar var bu motorla, ha önerirmisin dersen bunun gitmesi kadar durmasıda var önermem yani. Ben geçen daldım çamura, vıcık vıcık çamur, yana meyilli patika, sıkıntı yapmadı. Yani orjinalinden daha dişli lastiğe gerek yok diye düşünüyorum.
Titreşim ayaklıklarda var oda rahatsız etmez birde yüksek süratlerde 80k/m üzeri, aynalar netliğini kaybeder, ama selede titreşim yok ve pedlerdeki titreşim rahatsız etmez. Açıkçası silikon tabancasından ziyade çözümlerde var pedlerdeki titreşim için ama defalarca yazılmış, tekrar yazmaya gerek yok. Bakımını yapar, makinayı üzmezsen oda seni üzmez. MCT gibi değil, parça maliyeti düşük, yakıtı neredeyse mctnin yarısı performansta da mctden geri kalmaz. Bana göre eksik yönleri fazla kısa oluşu, koltuk altında veya başka biryerinde ufacıkta olsa bir alet bölmesinin olmayışı. Ben 97 kiloyum, yokuş yukarı bile hiç üzmüyo. Geçen bi pikniğe dağbaşına çıktık, ben azcık sıkıştırdım, arkadaşın direk tepkisi "oha bu nası 150lik motor" oldu. Boy-kilo konusunda motor kçük gelmez diyosan bu fiyatlara (2000tl-3000tl arası çakılı piyasada temiz 2. el) mükemmel motor. Vites geçişleri rahat, devir saati vites göstergesi var. 4lü flaşör bile var. İnce detaylarda yeterli yani.
Umarım açıklayıcı olmuştur.
Hocam bilgiler için teşekkürler, ben zaten fıtı fıtı gitmeyi severim, canım tatlı gelir
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:18 ----------
Hocam dişli lastikler ziyadesiyle ile estetik kaygı. Bajaj boxer 150 ile bu motor arasında gidip geliyorum. Motorda biraz klasik çizgileri seviyorum
Net bilmiyorum ama Bajaj kullanıcıları motorun viraja yatınca stop etmesinden şikayetçi. Gerçi kırkta yılda bir oluyormuş ama yinede virajda stop edebilen bir motora binmek istemem.
1800 km yaptım 2 ayda, tabiki ufak tefek bakım onarım oldu ama işte sayıyım, far ampulu patladı, buji stabil ateşlememeye başladı, sinyal ampulunun duy'u gevşedi, arka zincir dişlisi gevşedi, egsoz manifoldunun vidaları gevşedi vb. Alıyorsun bir alet çantası, hallediyorsun hepsini kendin. Ben birtek arka dişliyi tamirciye sıktırdım garanti olsun diye.
Dişli lastik konusuna gelince, sık dişli 120/80/16 ya da 130/80/16 takarsanız oldukça hoş durur. 130 takıp sıkıntı yaşamayanlar var ancak dişsiz lastik takıyorlar. Dişli lastik oraya buraya sürter diye düşünüyorum. 120/80/16 sık dişli lastik ideal, görüntüsüde hoş oluyor. Ön lastiğide biraz genişlettin mi tamamdır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:41 ----------
Bu arada bizim motorlarda yağ filtresi yok sanırım, ama ,illaki yağı filtreleyen bişey vardır. O bişey nerede acaba? Yağ değişiminde temizletmek istiyorumda.
Sol kısımda somunlu bir kısım var 24 anahtar sanırsam tam kaç anahtar olduğunu bilmiyorum arda tel suzgeç var yağ değiştirirken onada baktırırsınız.
Teşekkürler. Baktırmak lazım ona da arada. Tıkanır falan. Yakmayalım motoru sonra.
Bulamadım tam tarif edermisiniz?
Resim yükleyemedim http://www.mondialmotor.com.tr/?p=mo...RVULTURE&i=500 Bloğun resm burda.
Mondial drift 125 kısmına girin orda 510 uncu sayfadan itibaren bakın resimli şekilde var nede olsa motor aynı motor şu anda elimden bu kadar geliyor. Kusura bakmayın olmadı yarın resmi burayada yuklerim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:37 ----------
yağ filtre kısmı
Oraya uydurabileceğin bir motor filtresi varsa yapabilirsin kolay gelsin.
Arkadaşlar bugün katıldım mr vulture ailesine Sigorta için nereyi aradıysam en ucuz 385 fiyat çekiyorlar.21 yaşındayım ilk aracım daha ucuzunu bulamaz mıyım ? Birde orjinal lastikleri takılı değiştirmem gerekiyor.Uygun fiyata lastik önerisi yapabilecek olan var mı ?
Hoşgeldin öncelikle alliance sigorta 250 civarında çıkıyordu en az 5-6 yere sor direk yaptırma, lastik de michlein city grip arkaya öneriliyor, 120-70-16 fiyatıda 150 civarlarında bir kaç siteye bak bulursun uygun, ön lastiği kimse değiştirmemiş ama varsa ucuz yollu kaliteli birşey benimde haberim olsun ona da bakalım, ben daha taktırmadım ama elime geçen ilk paraya kesinlikle bu lastiği alacağım herkes çok memnun, zira şuan ki lastikle virajlarda kıç savrulmasından bıktım..
Üstad dün ilk sürüşüme çıktım altıma kaçırıyordum.düz yolda bile savuruyor.Geniş viraja girerken 30a 40a düşürdüm korkudan Yol üzeri azcık su gördü dedim uçuşa geçiyoruz Sigorta için birçok yeri aradım 21 yaşım ve ilk aracım olması sebebi ile 390 bir firma diğerleri 400ün bayağı üzeri verdi.Mecbur 380 tlye yaptırdım .s
Sağlık olsun, ilk motorun sanırım o yüzden yüksek çıkıyor, 1 2 sene kazasız sürdükten sonra düşecektir(bana tanıdık sigortacı söylemişti). Rodajını güzel yap dostum üzme motoru, birde tavsiye vereyim benimde ilk motorumdu millet çok korkuttu ön fren sıkma kilitler falan diye, ben baya 200 km ön fren kullanmadan kömpressörle(motor fren) ve arka fren ile durdum, sonra şu ön freni bir deneyeyim dedim boş alanda alıştırmalar yaptım, nerede kilitlendiğini iyice öğrendim şimdi çok rahat durabiliyorum, arka kampana olduğu için çok sağlıklı durdurmuyor ama ön fren disk çok iyi sana da tavsiyem ön freni bir an önce kavra hayırlı olsun
Konu sadece kampana disk değil. Ben ayarlattım, çelik gibi oldu arka fren ama yinede sadece kayıyor. Çünkü biz fren yaptığımızda motorun ağırlık merkezi öne tekerleğe kayar. Arka tekerdeki tutunma ve yük azalır. Bir noktadan sonra da sadece ses çıkartır. Arka frenin esas amacı yavaşlamak yahut ağırlık merkezinin ön tekere geçiş aşamasını dengelemektir. Özellikle acil (panik) fren yapılması gereken durumlarda arka fren ses çıkartarak kaymaktan ve arka tarafın bolca gezmesini sağlamaktan başka naneye yaramaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------
Hayırlı olsun, lastiklerden ve acemilikten kaynaklanıyor virajda savrulma problemin. Ben tamircimin önerisi üzerine markasını hala bilmediğim bir lastik taktım motora, rahat rahat yatıyor viraja. Bir de motor kullanmayı öğrenmeden virajlara fazla hızlı girerek motoru yatma anlamında zorlamanı önermem. Saliselik bir tutunma kaybında yerde bulursun kendini. Bir de muhakkak domuzluk/koruma demiri/korkuluk olarak isimlendirilen ön demiri taktır. 35-40 tl gibi bir fiyatı var, ufak devrilmelerde hem ayağını, bacağını ezilmekten korur, hem de motor zarar görmez.
Tekerin düz bassın.
Ben Ankaranın Polatlı ilçesinin plakası takılı ikinci el almıştım motorumu. 115 tlye yaptılar sigortayı Gerçi yaş 29, yaş dolduğu gün kaydolmuştum ehliyete, motor değilse bile araç üzerinde 11 yıllık trafik tecrübem var. Fiyat önemli ölçüde şehre, ilçeye, yaşa ve trafik tecrübesine bağlı..
aynen hocam servise götürdüm bişey bulamadı garajda orta sehpa da çalıştırıp gaz verdim bi baktım zincir muhafazasına çarpıyor içim rahatladı :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------
demir sigortayı denedinmi en düşük o veriyor 115 civarı.
Cevaplar için çok teşekkür ederim.Biran önce ön fren konusunda çalışacağım.Motorla ilgili ufak bir sorum olacak.Rolantide iken devir saati nerdeyse 1 de bu da ilk çalışmada 1 2 dk kadar stop ettiriyor motoru.Devir normal mi yükseltmek gerekir mi ? Bakımlarla ilgili olarakda zincirim bayağı yağlanmamış gibi onun için yağ alacağım öneriniz ne olur ? Tekrardan çok çok teşekkürler
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)