Mondial 150MR Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
15 Mayıs 2014, 01:56
#1081
Aranıza yeni katıldım ve tüm postları okuyorum . 2011 Model Mondial Vulture 150 MR (150cc) Motor aldım 2nci el aldığımda daha 2100 Km de idi . Depoyu 69 Liraya fulledim sanırım 16Lt Kapasitesi var. Motoru evden işe - işten eve gelmek için aldım işin en acıklı tarafı depo kırmızıya dayandı ve toplamda 245 KM yapmışım hesaplarıma göre KM de 280 Kuruşa denk geliyor postları okudukça ağlayasım geliyor 10-13-15 kuruş nerde benimki nerde bugün tarihi ile motorun yağı - bujisi yenilendi servis motorda 50 gram yağ kalmadığını söyledi ve zinciri değişti . Bugünden sonra yakıt tüketimimde nasıl bir sonuç olur ? yani yağının -bujinin ve zincirin eski ve eksik olmasımı bu kadar yakıt tüketimi sağlıyordu ? Yoksa benim motorda büyük bir sıkıntımı var ? Eğer bilgilendirirseniz çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim . Bu arada Çok fazla agresif kullanmıyorum en fazla 90 KM Hız yapıyorum
Reklamlar
-
15 Mayıs 2014, 03:35
#1082
mutlaka senın motorda anormallik vardır. ben bıraz sert kullanıyorum ayrıca ön dişliyi 16 yaptım surat arttırmak ıcın. tam depoyla
300u görüyor yedeğe düşmeden. teknık kısımlarından bende anlamıyorum ama cogu şeylerı yenılemıssın emınım fark olur
-
15 Mayıs 2014, 14:27
#1083
Servis normal diyor anlamış değilim , yazıları okudukça benim motorda bi sorun olduğu aşikar ama nerde neresinde . İnternette araştırırken bir arkadaşımız motor müşüründen felan bahsetmiş nedir ne değildir sorunum çözülürmü ? Valla acil yardım bekliyorum
-
15 Mayıs 2014, 15:37
#1084
KARDESIM SENIN MAKINA NORMAL DEĞİL.....BEN AGRASIF KULLANICIYIM.benım makına 16kurusu gecmıyor.100kıloyum belırteyım.50lıralık benzın ıla 320km gıbı yol aldım.karburatorune baktır.hava ve iğne ayarına...
-
17 Mayıs 2014, 22:47
#1085
Kardeşim muhtemelen karbüratör ayarlarinda bi sıkıntı var diye düşünüyor um. Motor ne kadar yağ yakarsa yaksin o kadar benzin tuketmemesi gerekir. Bi hafta once fulledim suan 350 km yi geçtim. oda sert kullanmama rağmen. Mutlaka bi baktir illa var bi sıkıntı ..
-
19 Mayıs 2014, 01:16
#1086
Arkadaşlar merhaba, Artık sıkıntısız bir motosiklete binmek istediğim için, amaçlarıma ençok uyanı araştırdım, çok temiz bir MR150 denk geldi, 2 ustaya gösterdikten sonra aldım. Yanlız beğenmediğim bir yanı jantları, motorun genel klasik çizgisine hiç uymayan 3 kollu jantlarını, ebatları aynı olan 125KT nin 5 kollu jantları ile değiştirmeyi planlıyorum, bununla beraber kaymayı çok seven standart lastiklere alternatif de bulmam lazım. Bu konuda bilgisi, fikri, önerisi olanlar yardımcı olabilirlerse sevinirim. Birkaç yerde arkaya da 18 jant taktım diyenleri gördüm, ama nasıl yapılmış bilmiyorum.
-
19 Mayıs 2014, 02:17
#1087
mickroop adlı üyeden alıntı
Aranıza yeni katıldım ve tüm postları okuyorum . 2011 Model Mondial Vulture 150 MR (150cc) Motor aldım 2nci el aldığımda daha 2100 Km de idi . Depoyu 69 Liraya fulledim sanırım 16Lt Kapasitesi var. Motoru evden işe - işten eve gelmek için aldım işin en acıklı tarafı depo kırmızıya dayandı ve toplamda 245 KM yapmışım hesaplarıma göre KM de 280 Kuruşa denk geliyor postları okudukça ağlayasım geliyor 10-13-15 kuruş nerde benimki nerde bugün tarihi ile motorun yağı - bujisi yenilendi servis motorda 50 gram yağ kalmadığını söyledi ve zinciri değişti . Bugünden sonra yakıt tüketimimde nasıl bir sonuç olur ? yani yağının -bujinin ve zincirin eski ve eksik olmasımı bu kadar yakıt tüketimi sağlıyordu ? Yoksa benim motorda büyük bir sıkıntımı var ? Eğer bilgilendirirseniz çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim . Bu arada Çok fazla agresif kullanmıyorum en fazla 90 KM Hız yapıyorum
Depoyu fulleyip him 60 km hızı geçmeden kullandım, 3 litre yaktı. Bide basarsan gerisini sen düşün.
yapacak birşey mondial çok yakar. Benımkı 20 kuruş aldığımdan beri.
ölçme sisteminde bir hata olabilir mi ? Kırmızzya düşmesiyle falan ölçme. Depo fulleyerek ölç.
-
20 Mayıs 2014, 16:27
#1088
Arkadaşlar geçen gün arka lastiğim indi benzinlikte hava bastım ertesi gün yine inmiş sonra serviste şişirdim 2 gün oldu inmedi servis lastikler için tubeless dedi ama ben emin değilim,sprey alsam sorunu çözermiyim,birde yağ ve buji yi değiştircem havalar ısındı 15-50 yağ düşünüyorum önerileriniz nedir yağ ve buji için ?
-
21 Mayıs 2014, 15:51
#1089
cafeole adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba, Artık sıkıntısız bir motosiklete binmek istediğim için, amaçlarıma ençok uyanı araştırdım, çok temiz bir MR150 denk geldi, 2 ustaya gösterdikten sonra aldım. Yanlız beğenmediğim bir yanı jantları, motorun genel klasik çizgisine hiç uymayan 3 kollu jantlarını, ebatları aynı olan 125KT nin 5 kollu jantları ile değiştirmeyi planlıyorum, bununla beraber kaymayı çok seven standart lastiklere alternatif de bulmam lazım. Bu konuda bilgisi, fikri, önerisi olanlar yardımcı olabilirlerse sevinirim. Birkaç yerde arkaya da 18 jant taktım diyenleri gördüm, ama nasıl yapılmış bilmiyorum.
arka jantı 18 yapanlardan biri benım.motorum cok rahat yol alıyor.jantı ise yıne mondialın motoru olan 125 mc nın jantı ıle takas yaptık arkadaş ile.gayet memnunum.motorumun fotosu var linkte
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203127838010888&set=pcb.640814425 987793&type=1&theater
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:47 ----------
ben 2 yıldır yaz kış magnatek 10*40 kullanıyorum....
-
21 Mayıs 2014, 23:37
#1090
mekan67 adlı üyeden alıntı
arka jantı 18 yapanlardan biri benım.motorum cok rahat yol alıyor.jantı ise yıne mondialın motoru olan 125 mc nın jantı ıle takas yaptık arkadaş ile.gayet memnunum.motorumun fotosu var linkte
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203127838010888&set=pcb.640814425 987793&type=1&theater
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:47 ----------
ben 2 yıldır yaz kış magnatek 10*40 kullanıyorum....
Fotoğrafı göremedim, gizlilik ayarı olabilir. Ama anladığım kadarıyla yine 3 kollu jant, neyse benim aklımdaki aslında ön ve arkayı eşit 18 yapıp yine aynı ebatta lastik takmak. Sorduğum ustalar, uymaz, mili denk gelmez, diski tutmaz gibi şeyler söylediler. Son çare ön arka kampana telli jant yapacam. Olur diye düşünüyorum, zaten amacım sürat falan değil tamamen gezinti odaklıyım. Bu konuda deneyiminiz varmı? Yani mili olsun, frenleri olsun büyük sorun yaşarmıyım?
-
22 Mayıs 2014, 13:10
#1091
walter adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar geçen gün arka lastiğim indi benzinlikte hava bastım ertesi gün yine inmiş sonra serviste şişirdim 2 gün oldu inmedi servis lastikler için tubeless dedi ama ben emin değilim,sprey alsam sorunu çözermiyim,birde yağ ve buji yi değiştircem havalar ısındı 15-50 yağ düşünüyorum önerileriniz nedir yağ ve buji için ?
kardeşim lastiklerin tubeless onda sıkıntı yok.yanlız sprey sorununu çözer ama aynı zamanda lastiğini içten içe bitirir.ben olsam yapmazdım seçim senin.bu tür kimyasallar lastiğin yıpranmasına neden oluyor lastikçi söyledi bunu bana. yağ olarak ben 10/40 castrol kullanıyorum altın sarısı kutulu olandan gayet memnunum.buji olarak ngk kullanıyorum orjinal bujisine göre çok iyi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------
cafeole adlı üyeden alıntı
Fotoğrafı göremedim, gizlilik ayarı olabilir. Ama anladığım kadarıyla yine 3 kollu jant, neyse benim aklımdaki aslında ön ve arkayı eşit 18 yapıp yine aynı ebatta lastik takmak. Sorduğum ustalar, uymaz, mili denk gelmez, diski tutmaz gibi şeyler söylediler. Son çare ön arka kampana telli jant yapacam. Olur diye düşünüyorum, zaten amacım sürat falan değil tamamen gezinti odaklıyım. Bu konuda deneyiminiz varmı? Yani mili olsun, frenleri olsun büyük sorun yaşarmıyım?
olmaz diye birşey yok ) olur bir şekilde oldurulur. torkta düşüş olur diye düşünüyorum orjinal jantı 16 sen 18 yaparsan torkta düşme son süratte yükselme olur gibime geliyor. mr ile mcx aynı motora sahip.şanzıman oranları da aynı ama mr de 16 jant var mcx te 17.ön ve arka dişlilerde mutlaka farklılıklar vardır.bence bunu iyice bir araştırman lazım.mr de güç var uzun yolda rampa çıkarken mr üzmüyor insanı düzlükte zaten güce ihtiyacın kalmıyor belli bir hızla sabit gidiyorsun bence hiç birşey yapma(jantları değiştirme).yapman gereken tek şey üstündeki iğrenç lastiklerden kurtul.öne 2.75/18 arkaya 120/80/16 michelin city grip lastikleri yapıştır. sonra sür sürebildiğin kadar )
-
23 Mayıs 2014, 22:09
#1092
lucky_664 adlı üyeden alıntı
kardeşim lastiklerin tubeless onda sıkıntı yok.yanlız sprey sorununu çözer ama aynı zamanda lastiğini içten içe bitirir.ben olsam yapmazdım seçim senin.bu tür kimyasallar lastiğin yıpranmasına neden oluyor lastikçi söyledi bunu bana. yağ olarak ben 10/40 castrol kullanıyorum altın sarısı kutulu olandan gayet memnunum.buji olarak ngk kullanıyorum orjinal bujisine göre çok iyi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------
olmaz diye birşey yok
) olur bir şekilde oldurulur. torkta düşüş olur diye düşünüyorum orjinal jantı 16 sen 18 yaparsan torkta düşme son süratte yükselme olur gibime geliyor. mr ile mcx aynı motora sahip.şanzıman oranları da aynı ama mr de 16 jant var mcx te 17.ön ve arka dişlilerde mutlaka farklılıklar vardır.bence bunu iyice bir araştırman lazım.mr de güç var uzun yolda rampa çıkarken mr üzmüyor insanı düzlükte zaten güce ihtiyacın kalmıyor belli bir hızla sabit gidiyorsun bence hiç birşey yapma(jantları değiştirme).yapman gereken tek şey üstündeki iğrenç lastiklerden kurtul.öne 2.75/18 arkaya 120/80/16 michelin city grip lastikleri yapıştır. sonra sür sürebildiğin kadar
)
Bugün yine bikaç motorcu gezdim, millerin uymayacağından bahsettiler. Biri yakışmaz dedi, biri de arkaya 18 sığmaz dedi. Yani disk den vazgeçip telli kampanaya bile razı olabilirdim hayalimdeki tracker görüntüsünü yakalamak için ama. Sanırım dediğiniz gibi lastikleri iyileştirip jantlara alışmaya çalışıcam. Yada bi falcon veya terry sahibini ikna edip takas yoluna gidecem Yinede "Keske tel jant olsaydı!" diyorum ama...
-
24 Mayıs 2014, 03:52
#1093
Selam, arkadaşlar aranıza Sivas'tan katılıyorum. Vulture ımı alalı 2000 km oldu. Burayı yeni keşfettim yok böyle bi motor yok böyle bi forum. Saygılar.
-
24 Mayıs 2014, 11:54
#1094
yakıt problemı cogu kiside var nedense bende 300u zar zor goruyorum tam depoda
-
24 Mayıs 2014, 14:26
#1095
oguzhan8167 adlı üyeden alıntı
yakıt problemı cogu kiside var nedense bende 300u zar zor goruyorum tam depoda
aynen bende söylediklerine katılıyorum yakıt konusunda. standart haliyle 120-130 yapıyor diyenlere inanmıyorum şahsen. kişiye özel motor üretilmiyor sonuçta hepsi aynı motor ve 100 -110 arası ıkınmaya başlıyor resmen.onu da arka tekerin 16 olmasına bağlıyorum.
-
24 Mayıs 2014, 20:07
#1096
ön dişliyi 16 yap vıtes aralıkları uzar motor rahatlar. 17 yapanlarda var ama yokuşta sıkıntı olur en ideali 16 rahatlatıyor. yakıt konusuda hakkaten bı formul bulamadık bakalım bı ara detaylı baktıracagım
-
25 Mayıs 2014, 18:48
#1097
Selam dostlar , ben vulture nin arka tekerleğinden öne de takmak istiyorum bunu nasıl başarabiliriz yardımlarınız için teşekkürler
-
27 Mayıs 2014, 00:09
#1098
Arkadaşlar lastik konusunda biraz araştırma yaptım. Bir sitede Metzeler Perfect ME 77 110/90 - 16 arka lastiği 250 liraya, ön lastiği ise yine metzeler 90/100-18 54S Perfect ME 77 olarak seçtim. Ayrıca ön dişliyi de (okuduğum tavsiyelere istinaden) 16 olarak değiştirmeyi düşünüyorum (orjinali kaçtır bilmiyorum ama). Seçimler mantıklı mıdır? Alternatif önerisi olan varmı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------
Arkadaşlar lastik konusunda biraz araştırma yaptım. Bir sitede Metzeler Perfect ME 77 110/90 - 16 arka lastiği 250 liraya, ön lastiği ise yine metzeler 90/100-18 54S Perfect ME 77 olarak seçtim. Ayrıca ön dişliyi de (okuduğum tavsiyelere istinaden) 16 olarak değiştirmeyi düşünüyorum (orjinali kaçtır bilmiyorum ama). Seçimler mantıklı mıdır? Alternatif önerisi olan varmı?
Birde 110/90 16 yazmasına rağmen ön lastik diye belirtilen bir lastiği arkaya takmak sıkıntı olur mu?
-
27 Mayıs 2014, 01:56
#1099
110/90/16 zaten vulture ın arka lastiği, ben bu lastiği öne takmaktan bahsediyorum, ön teker bunu karşılar mı? Ön tekerin de 110/90/16 olduğunu bi düşünün bence harika ve eşsiz görünecektir. Tabi performans kaybı yaşanabilir bunu göze alıyoruz. Benim motor aldığım günden beri aynı hızda devam ediyor ne rodaj yaptım ne bişey. Götürdüğüm çok iddialı bi servis bas dedi yoksa motorun sağır kalır dedi aldığım günden beri 7000-9000 arası vites artırdım. Sürekli dip gaz yaptım. Şimdi 2000 oldu ne performansı arttı ne azaldı çok ta memnunum. En çok insanlar tipini çok beğeniyor. Benzin almaya gittiğimde pompacılar şöyle bi bakıp muhakkak bi yorum yapıyorlar kaça aldın, kaçlık bu, markası Mondial mi? vs. En çok tipine hastalar motorun çekişi çok harika bana mısın demiyor. Tekerler kayıyor evet, harika gidiyor , şöyle bi durumda var benim motor 100 yaparken Motoran cbs balancer 115 i gösteriyor ikiside yeni alınmış motor kalkışta en az 15 metre fark atıyorum daha da yetişemiyor mesafe korunuyor ben mi 115 yapıyorum o mu 100 yapıyor anlamadım son hız da. Motorun sağ akü tarafındaki kapağının çentiği ben de de kırıldı bi arkadaş daha yazmış. Bu fiyatına rağmen bu kalite de motor güç tork ben alternatif göremiyorum, yakıt tüketimi 3 kez yaptım ; birinci de 18kr, ikincide 23kr, üçüncüde 14kr çıktı bende anlamadım 4 kez depoyu yine fulledim yine ölçümdeyim şu an 2 diş gitti 100 km yaptım bunda kaç kuruş çıkacak merak ediyorum, çok güzel bi motor. Alırken bu kadar bilmiyordum, şimdi diyorum ki iyi ki bunu seçmişim, mondialin diğer model ve diğer mRkaların emsallerine göre harika bi seçim yapmışım. Kazasız belasız sürüşler dilerim tüm beyefendi sürücülere.
-
27 Mayıs 2014, 02:49
#1100
mr 150 candır Kazasız belasız sür kardeşim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:47 ----------
Ön tekere gelince pek bilgim yok denemek lazım ama hiç yapanı görmedim açıkcası.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)