Mondial 150MR Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
07 Kasım 2012, 12:48
#821
Reklamlar
-
07 Kasım 2012, 14:45
#822
Supercharger gibi bi etki yapmasını beklemiyoruz zaten ama bu kaç RPM ki ne kadar extra hava sağlayacak ? benim kafama yatmıyo :/ uygulayan yok mu ki ?
[B]Çoğunlukla şarkılar İstanbul'u anlatır; çünkü Ankara anlatılmaz yaşanır...[/B]
-
07 Kasım 2012, 14:49
#823
hacı abi bende düşünüyorum ama bu işlerden pek anlamam. Önce elimdeki RKS yi satayım bi MR alayım.
ama bence MR ye 6 fitesli 232 cc süper olur. Ha yetmedi derim turba ya girerim ilerde o zaman bilemem. Şimdilik durum bu
-
07 Kasım 2012, 14:57
#824
Söz konusu olan cihaz karbüratöre hava takviyesi yapan elektrikli fanlı bir supercharger ise hiç bir işe yaramadığına garanti verebilirim. Gerçekten egzozdan gazlarının basıncıyla çalışan bir turbo ise işe yarayabilir ama.
-
07 Kasım 2012, 19:15
#825
Videoyu akşama izleyeyim. Ama bende karbüratör öncesi bir sistem olduğu için nasıl çalışacağını kestiremiyorum. Yani karbüratöre değil de, emme manifolduna basınçlı hava verse, yani normal turbo gbi çalışsa eyvallah. Ama bu biraz trı vırı olabilir. Ayrıca bu fazla hava ile karbüratör ayarını nasıl tuttururuz orası da ayır bir muamma... Bir de ürünün üzerinde bir uyarı vardı; "Birikmiş benzin patlayıcı olabilir, fanı motor çalışmadan 4 dakika önce çalıştırın, sonra kontrol edin. Hareket halindeyken çalıştırmayın" diye. karbüratörden geri tepmiş benzin veya yağ gibi durumlarda ciddi sıkıntı olabilir yani. O açıdan soğudum diyebilirim. Her seferinde bunu mu bekliycez...Bir de 100~125cc motorlarda 20W, 250cc motorlarda 50w güç çekiyormuş.
-
07 Kasım 2012, 19:26
#826
-
09 Kasım 2012, 20:17
#827
Merhaba arkadaşlar bende asya elegant modelini aldım yarın hava güzel olursa şile ağva yapmayı düşünüyorum gelmek isteyen olursa birlikte gidebiliriz eski bir mct 250 kullanan biri olarak bekliyorum. herkeze kazasız belasız kullanmak dileğiyle sevgiyle kalın.
-
09 Kasım 2012, 22:19
#828
arkadaşlar ben sadece paylaşmak için bu link i attım fakat tabiki bu normal bir turbo sistemi gibi değil normal bir turbo sistemi egzoz basıncının trübünu çevirmasi mantığı ile basınç sağlar, turbo charger ise bu hareketi kıranktan kasnak yardımı ile alır. exup denilen bir sistem bu sanırım gaz verilişine göre role ile hızlanan ve enerjisini aküden alan bir basınç sistemi sanırım. tabiki banada ilk başta fantastik geldi. ama ben 235cc ye yükselttim mr yi ve 4sbap üst kapak taktırdım. karburatörün memesini değiştirdim birde cdı ek performans ünitesi( regülatör) taktım ve arka lastiği 140-70-16 ön 70-110-18 yaptım birde ön dişliyi 16 ya yükselttim bu işlemleri motor 2 günlükken yaptım ve 6 aydır kullanıyorum, bayramda kapadokya ya 3 motor gittik ankara-aksaray(230km) tek kontak indim 120-130 civarlarında ağırlıklı gittim. aksaray ağaçlı tesislerinde motorun sesini dinledim saat gibi saydırıyordu ya bu kaç yaptı en son sorularına cevap vermek istemiyorum çünki bu hız motoru değil 120 den sonra gerer insanı bu tüm cruserlarda vardır ve özellikle 130 dan sonra yapraklama dediğimiz sallanmalar başlar özellikle bir aracın arkasına geçtiğinizde bu şiddetlenir. bu açıdan daha genç ve hız konusundaki hevesli arkadaşlara zarar vermek istemiyorum fakat 2-3 kez yol musaitken denedim km saati bitti o günden beride km saatinden pis sesler geliyor. haa birde motorun üst kapağındaki(orjinal) katalizör iptalide motoru rahatlatıyor. benim yaptığım bu modifikasyonların tutarıda 550-650 arası ben sadece malzemeye para verdim montajları kendim yapıyorum. eğer iyi bir ustanız yoksa kalkışmayın derim haa 2-3 değişiklikle orj motoru ile 130-135 rahat görüyor. zaten hiç servise gitmedim ve o servislere dokundurmam!! bakımını ben yapıyorum. yemişim garantisini. ankaralı arkadaşlara bu konuda seve seve yardımcı olurum. tanıdığım motor ustaları var. gerekirse bende yardımcı olurum
-
09 Kasım 2012, 22:56
#829
kuzey kavak arkadaşım motorun gayet güzel olmuş ama affına sığınarak sana bişey sormak istiyorum sen hız yapmıyacaksan neden motorun cc sini yükselttin ve orjinalini bozdun madem hız yapmıyacaksan orjinal kalması daha iyi değilmiydi ve garantidednde cıkmıştır o yada başka bişey içinmi yaptın teşekkürler
-
11 Kasım 2012, 21:30
#830
feverish-man ben bu modifikasyonu biraz daha iyi hızlanması ve çevre yolunda veya uzun yolda yırtınmadan 120 ile gitmesi için yaptım, yani biraz daha keyfli hale getirmek istedim
-
11 Kasım 2012, 21:36
#831
Bende 900 km oldu, gaz sonuna kadar çevrili, 100 km hıza geldiğinde öksürür gibi, arkadan biri ani şekilde tutar gibi garip bir hareket oluyor. Acaba diyorum ateşleme sıkıntısı mı var?
-
11 Kasım 2012, 23:16
#832
feverish_man ARKADAŞIMIZIN sorusuna istinaden;
dostum motorsikletin üstündeki 162 lik motor şehir içi yollar için kafii performans sunsada uzun yolda yeri geliyor yetersiz kalıyor.ben otomobille de uzun yol çok yaptım.uzun yolda 2000cc ,1600cc lere göre daha avantajlıdır,hatta iyi kullanımda uzun yoldaysan eğer 1600 luk arabalardan daha az yakarsın.cc yükseltmek de motorsiklette buna benzer.hem güçlü ve torqlu rahat sürüşler yaratırısın,hemde yorulmazsın.
Tabi biraz da hobi meselesi :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:09 ----------
http://www.aliexpress.com/item-img/m...450840267.html
bu elektrikli olanları işe yarayacagını sanmıyorum.çünkü eğsozdan yüksek basınçlı hava çıkar,çıkan yüksek basıncla bir pervane dönüyor.adam 15 A sigorta koymuş bu turbo motoruna.15A*12V=180W eder,ki o bile etmez.çünkü alternatör 100W üretiyor maximum.akünün de vereceği 6A*12V=72 watt.ki bunda ateşleme ve elektrik aydınlatmada kullanılan kısım var.bu arada karşılaştırma için motorun gücü ise 12.000 Watt,yani 100 de biri turbonun basacagı havanın..
-
14 Kasım 2012, 00:12
#833
Arkadaslar motoruma uygun tozluk ariyorum bu gun bir iki magaza dolastim bulamafim kaba saba tozluklar var hep mg cg modelleri icin var piyasakendi kullandiginiz yada onereceginiz modeller varmi ?
-
14 Kasım 2012, 00:33
#834
Tozluk ne ilk defa duydum?
-
14 Kasım 2012, 00:34
#835
I.Love.Drift adlı üyeden alıntı
Tozluk ne ilk defa duydum?
Sakal diyo heralde şu motor altına takılan grenaj parçası.
-
14 Kasım 2012, 00:41
#836
haklısınız arkadaşlar ama yüksek cc demek motosikletin daha cok yakıt yakması demek yani yeni arabalarda enjeksiyon yada dizl motor bu yüzden var yani şehir içi kullanım da daha cok yakarsın ama dediniz gibi şehirler arası için iyi bende şehir içi kullanıyorum ve bence fazla gerekli değil zaten şehir içinde hız yapamıyoruz piston eskiyene kadar beklerim herhalde yada fikrimi değiştirene kadar yorum larınız için teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------
tozluk diyor yani çamurluğun altına takılan lastik parçası o alttaki aradan çamur atıyor onu kesmek için
-
14 Kasım 2012, 00:43
#837
feverish_man adlı üyeden alıntı
haklısınız arkadaşlar ama yüksek cc demek motosikletin daha cok yakıt yakması demek yani yeni arabalarda enjeksiyon yada dizl motor bu yüzden var yani şehir içi kullanım da daha cok yakarsın ama dediniz gibi şehirler arası için iyi bende şehir içi kullanıyorum ve bence fazla gerekli değil zaten şehir içinde hız yapamıyoruz piston eskiyene kadar beklerim herhalde yada fikrimi değiştirene kadar yorum larınız için teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------
tozluk diyor yani çamurluğun altına takılan lastik parçası o alttaki aradan çamur atıyor onu kesmek için
162cc neyine yetmiyo benzin neredeyse 5 lira Hem frenleri ve süspansiyonu iyileştirmedikten sonra motoru 250cc yapsan bile motorunun uzun yolda güvenli bir sürüş sağlaması söz konusu değil. Şasesi mondial olarak kalacak sonuçta.
-
14 Kasım 2012, 00:44
#838
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Sakal diyo heralde şu motor altına takılan grenaj parçası.
Valla adini bnde tam bilmiyorum bu gun parcacida sordum.tozluk dedi bana bnde oyle yazdim yagmurlu.havalarda su camur vb atmamasi icin lastigin , siz nasil bise kullaniyorsunuz bunun icin ?
-
14 Kasım 2012, 00:49
#839
doğru diyorsun arkadaşım ben kullanmıyorum eski motorumda şamyelden kesip kendim yapmıştım gayette güzel olmuştu ama motoru eve sokup çıkarırken yüksek bi eşik var oradan cıkarırken ön tekerlek ozluğa bastı ve kopardı bende bidaha yapmadım 150 mr mede yapmadım motorun şeklini bozardiye düşünüyorum
-
14 Kasım 2012, 23:00
#840
tozluk
ben kendi motoruma mobiletlerin tozluğundan takdım. çok da güzel oldu burada fotoğraflarını daha sonra yayınlarım.fotoğraf işini bilgisayara yüklemeyi bilmediğim için.fotoları görünce çok beyeneceksin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)