Fiyatı Honda CGe 125'ten 700 TL daha ucuz. Kocaeli'nde bi arkadasım 100 km'de 3.5 litre yaktıgını soyledi. Bu degerlere gore Mondiale verilen paraya yazık gerçekten. 700 TL verip Honda almak varken gerçekten yazık. Şekli için alanlara lafım yok.
Fiyatı Honda CGe 125'ten 700 TL daha ucuz. Kocaeli'nde bi arkadasım 100 km'de 3.5 litre yaktıgını soyledi. Bu degerlere gore Mondiale verilen paraya yazık gerçekten. 700 TL verip Honda almak varken gerçekten yazık. Şekli için alanlara lafım yok.
3.5lt yakıyor diyen arkadaşın 15 beygir gücünde olduğunu da söyledi mi ? 162cc motor var bunda. CB125E gibi 10 beygir değil !!! Bırakın bu honda varken almak yazıktır hikayelerini. herkesin beğenisi beklentileri başka. Ben şahsen devir göstergesi olmayan motora binmem çünkü hız göstergesinden çok devire bakarım, araba kullanmayı öğrenirken öyle alıştım.
Aynen, O bir honda değil, sundiro honda(çin) http://www.honda-sundiro.com/huodong/
Arkadaşlar merhaba eski motorum cbf 150 yi sattıktan sonra yaklaşık bir hafta önce 2. el bir mondial 150 mr vulture aldım.Cbf le ikisini kıyaslıyacak olursam öncelikle vulturenin artılarından bahsedeyim :
Hızlanması torku son hızı cbf 150 den daha iyi.
Oturuş pozisyonu bana çok rahat geldi.Tabi bu kişiden kişiye değişir.Alçak oluşu hoşuma gitti.
Çoğu motorda olmayan 4 lü stop lambaları çok kullanışlı.
Benim cbf 2009 model idi bu yüzden devir göstergesi yoktu bunda var.Far olayı çok canımı sıkıyordu gaz verdikçe aydınlanıyordu,mondialde öyle birşey yok.
Ancak bunların yanında motorun frenleri berbat ben cbf in frenlerine kötü derdim ama bu motorda fren diye bişe yok diyebilirim.(Kendi motorum için konuşuyorum,belki balatasında falan bir problem vardır.)Cbf te neredeyse 0 olan vibrasyon olayı mondialde almış başını gidiyor.Ayak peglerinde vibrasyonun tadına bolca varıyorsunuz bir yerden sonra bileklerde ellerdede hissedilir hale geliyor.Tabi bu biraz sürüş tarzınıza göre değişiyor ben istanbul trafiğinde devirli bir şekilde sürüyorum.Motorun aerodinamik özelliği cbf ten daha kötü virajlarda daha düşük hızlara inmeniz gerekiyor.Tabi birde japondan çine geçişte malzeme kalitesinde farkedilecek bir düşme var.Cbf kadar iyi olmasada artçı ile seyahat oldukça rahat diyebilirim.
cbf 150 yi satma sebebim büyütmeydi ama maddi bir sıkıntı yaşadığımdan dolayı aklımdaki motoru alamadım.Motorsuzlukta canıma tak ettiği için ucuz yollu bir çin alıyım parayı toparlayana kadar idare ediyim dedim.Biraz araştırmadan sonra bu motoru buldum.Ayağımı yerden kessin mantığıyla aldığım mondialden fazlasıyla memnun kaldım diyebilirim.Sonuçta ne kadar ekmek okadar köfte mantığı.Bence bu motor ödenen paranın karşılığını veren bir motor.Umarım satana kadar bana ciddi sıkıntılar çıkarmaz.Yolda bırakmaz.
Motorsikletin lastikleri de vibrasyona sebebp olmaktadır. Siz tabi dediğinbiz gibi japondan inip çine bindiğiniz için vibrasyon hissetmişsiniz, normalde vibrasyon konusunda mondial de baya ileri seviyede düzelme var. vibrasyonu yüksek bir motordan gelseydiniz bunu anlardınız. Ayrıca Yine motorun lastikleri fren mesafesini uzatıyor ve asfalta tam yapışmadığı için insana güven vermiyor. Tüm motorcularında bildiği bir gercek vardır , lastiği geniş motor daha dengeli ve virajlarda daha performanlııdır. CBF nin daha iyi olacağını sanmıyorum.
CBF kullanan ve daha sonra 150MR alan birisinden bilgi almak guzel fren konusunda benım sıkımtım yok ama motoru aldıktan sonra lstikleri degistirdim orjinal lastıkleri cok kullanmadım oyuzden bısey soylıyemıcem ama ıyıkı almısım
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:12 ----------
125cc lik motoru 162cc le kıyaslamak yanlıs 125 lık hondalar yada diger markalar 150MR yi gecme sansları yok yanıma dahi gelemiyorlar zaten 3.4 ortalamam var ama bunun hakkını kesınlıkle verıyor
Benim frenlerde şöyle bir saçmalık var levyeyi çektiğimde levye ileri geri hareket etmek istiyor sanki lastik 8 çiziyormuş gibi ama lastiğe detaylı şekilde baktım herhangi bir yalpalama yok.Benim motoru aldığım arkadaş zaten değiştirmiş lastiğini orj.lastiğide verdi yanında.
O dediğinin sorun bende yok. tamirciye götürseniz belki sorun düzelir. Ben fren mesafesi ve kaydırmadan dolayı şikayetiniz var diye tahmin ettim. Geçen sibop ayarı yaptıırıken arka lastiğide söktüler geri takarken sıkmamışlar inanırmısınız, 3 şehir gezdim o şekilde
Ayrıca fren konusundada bir deneyimimi paylaşayım. Geçen yola bir ihtiyar ama cıktı bende ön freni vede arka fireni sıktım. Ama dengeli bir şekilde eski lastikleri üzerindeydi o zaman. Motorun şekil itibari ile ön freni sıktığınızda hele ki tek iseniz, arka lastiğin yere olan basıncı azalıp hafifleşiyor ve kaymaya başlıyor. Benim arka lastikte kaymaya başladı ama ses gelmediği ve düz yol olduğu için anlamadım kask varken ince sesleri duyamazsınız. her halde 7 metre felen kaydım gidonu hafif çevirince arka yalpaladı ondan sonra anladım kaydığını... iyi bir deneyim oldu hemen gittim lastiği değiştirdim sonrada şimdi memnunum...
mr mi mcx mi diyen soran arkadaşlara bir cevap olsun.mcx şekil bakımından güzel sadece gösterişi var,başka da bir espirisi yok.uzun boylu arkadaşların bel ağrısı yaşamasına neden olabilir oturma şekli çok rahatsız uzun yola hayatta gidilmez.mr nin selesi alçak ve mcx e göre çok konforlu.bana sorarsanız mr mcx ten üstün bir motor her konuda özellikle denge konusunda viraja güzel yatıyor.hele arka lastiği 130/80/16 yaptığında tadından yenmez vallahi
selamlar MR ciler
ses yok kımseden herkes memlun herhalde aklıma bısey takıldı sorım dedım sızlere
5300 oldu motor ama subap ayarı yapılmadı bende hıc sızlerın kac km yaptılar subap ayarını yada illakş ayar istiyomu
saygılar herkese
hunter84 0 km. den bu yana hiç yapılmadıysa kesinlikle yapılması gerekir, çünkü senin motor ilk rodajı tamamlamış. Ama subap ayarını çok güvendiğin ustalara yaptır. çünküm o ayar motorun yakıtını ve çekişini çok etkiler.
selam arkadaşlar ben daha önce yine cin motoru olan kingfu marka 250 cc lik motoru kullanıyordum onun arızalanması sebebiyle değişime gitmeye karar verdim ve şimdi 150 mr yi aldım yaklaşık 1 ay oldu ve memnunum sadece hızı biraz yavaş geliyor zorlamak istemiyorum ama bikere neyapar diye bakayım dedim ve 120 yi gördüm ama sanki arkadan biri çekiyorgibi motor duraklıyordu ben başta motor sıfır olduğu içindir dedim ama karbiratörden miş burda okudugum kadarıyla bu sıkıntı herkezde var yani normal bişey herkeze allah kazasız belasız yolculuk nasib etsin motorunuza iyi bakınki oda size baksın iyi geceler
selam arkadaşlar burada okuduğum yazılarda bi arkadaş karbiratörü değiştircem diyordu onun deneyimini görmedim acaba değiştirince motor rahatlıyormu o arkadaş deneyimini yazarsa sevinirim şimdiden teşekkürler
s.a arkadaşlar motorumun lastiklerini değiştircem, ne marka önerirsiniz ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------
motorun hayırlı olsun bahsettiğin sorun 8000 devirden sonra olmaya başlıyo.. motorda 120 de tıkanıp kalıyo. karbüratör değiştiren arkadaşlar varsa sonucunu beklioruz
teşekkürler arkadaşım motosikletine alarm taktıran varmı ben taktırmayı düşünüyorum servisten bilgi alayım dedim nasıl oluyor diye servis motosiklet garanti kapsamından cıkar dedi böyle bişey olurmu dedim ozaman motosikleti çalarlarsa ne olacak dedim orasını ben bilmem diyor alarm yani garantiyi bitirirmi bilen birisi yardımcı olsun lütfen
Garanti davasını düşünme, taktır gitsin, motor çalınırsa 3000 lira zararın olur, aksi halde garanti kapsamı dışında olduğunda yanmadığı zaman sorun yok :D
doğru sölüyorsun teşekkürler
ben bu yazıyı yazdıktan sonra taktırdım zaten ama benim anlamadığım neden garantiden cıkarıyorlar ben servise gittim siz takın dedim yani neden bana yaptırmadın davası olamaz ve diğer markalarda da aynımıdır yada arabalarda artık orjinalınde var bildiğim kadarıyla zararlı bişeyse onlarda neden var
bu gün düzceden dönüşümde solumdan bi mr 150 geçti allahım o nasıl geçiş 90 la ben gidiyorum tek kişi adamlar iki kişi yanımdam en aşa 120 ile geçtiler ağzım açık kaldı bide tatlı tok bi sesi vardı.. aman yarabbi..
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)