Mondial 150MR Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
07 Temmuz 2012, 07:16
#721
slm 1 hafta oldu bayiye apache alamaya gittim mr150 aldım nasıl oldu hala anlamış degilim arkadaş bendemi var bişi bu motordamı bilemedim sanki motor kendine çekti beni. sanki motor bana kullan sür keşfet diyordu bende anladım nasıl oldu nasip buymuş hayırlısı bakalım ne olacak
Reklamlar
-
07 Temmuz 2012, 13:55
#722
-
07 Temmuz 2012, 14:12
#723
bardaktan adlı üyeden alıntı
Acil stop düğmesi yok mudur bu motorda?
hayır yoktur o düğme.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:09 ----------
motorcu84 adlı üyeden alıntı
slm 1 hafta oldu bayiye apache alamaya gittim mr150 aldım nasıl oldu hala anlamış degilim arkadaş bendemi var bişi bu motordamı bilemedim sanki motor kendine çekti beni. sanki motor bana kullan sür keşfet diyordu bende anladım nasıl oldu nasip buymuş hayırlısı bakalım ne olacak
çok iyi ettin zaten doğru karar verdiğini zamanla anlayacaksın hayırlı olsun motorun kazasız belasız inşallah.
-
08 Temmuz 2012, 01:06
#724
hayırlı olsun. ne kadara aldın. bide motorun koltugu rahat mı?
[COLOR="#008080"]http://www.polisozelharekat.com/[/COLOR]
-
08 Temmuz 2012, 05:58
#725
tşk motor çok güzel koltuguda rahat direksiyonuda güzel bi makiana
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:56 ----------
amin. isteyen herkese versin fiyat soranlar olmuş 3000tl sitesinde de 2970 yazıyordu 30tl li aramadım artık aldım geçtim
-
11 Temmuz 2012, 01:58
#726
Selamlar bende aldım bu motordan nerdeyse hiç titreşim yapmıyo görüntü çok şekil fiyatıda çok abartılı değil bende daha önce 200lük zealsun vardı manavgat antalya yapıyodum motordan indiğimde heryerim uyuşmuş oluyodu bu motorla antalya kumluca arası gidip geliyorum selenin biraz rahatsızlığını saymazsak hiç sorun yaşamıyorum uzun yolda kullanımı çok keyifli motoruda güçlü 2 kişi rampa çıkarken zorlanmadan çıkartıyo (74+95kg) arka lastiğin büyük olmasıda toprak yolda müthiş avantaj sağlıyo. bir kere zorladım ne yapacak acaba diye 115e kadar geldi kadran ama tavsiyem bu motoru fazla yormayın kibar kullanın yakıtından çok memnun kalacaksınız 80-90 km hızda kumluca antalya arası gidiş geliş arada antalyada da gezdim toplam 245 km yol yaptım 25 tl yakıt harcadı.
-
12 Temmuz 2012, 12:27
#727
demirelmas adlı üyeden alıntı
Selamlar bende aldım bu motordan nerdeyse hiç titreşim yapmıyo görüntü çok şekil fiyatıda çok abartılı değil bende daha önce 200lük zealsun vardı manavgat antalya yapıyodum motordan indiğimde heryerim uyuşmuş oluyodu bu motorla antalya kumluca arası gidip geliyorum selenin biraz rahatsızlığını saymazsak hiç sorun yaşamıyorum uzun yolda kullanımı çok keyifli motoruda güçlü 2 kişi rampa çıkarken zorlanmadan çıkartıyo (74+95kg) arka lastiğin büyük olmasıda toprak yolda müthiş avantaj sağlıyo. bir kere zorladım ne yapacak acaba diye 115e kadar geldi kadran ama tavsiyem bu motoru fazla yormayın kibar kullanın yakıtından çok memnun kalacaksınız 80-90 km hızda kumluca antalya arası gidiş geliş arada antalyada da gezdim toplam 245 km yol yaptım 25 tl yakıt harcadı.
benim motor 25tl'ye 165km yapti.henuz 1400km'lerde iken.motor acildikca yakit azalirmi acaba
-
22 Temmuz 2012, 10:17
#728
Merhaba arkadaşlar
Motosiklet konusunda çok yeni sayılırım. Forumdaki konuları teker teker okudum. Artçı olarak kasksız motosiklete binmedim. Ehliyet almak için kursa yazıldım. Daha önce çok tenha ve trafiğe kapalı yerlerde scooter kullandım. 1 aydır gene trafiğe kapalı yerde Yamaha YZF125 R tecrübesi edindim. Vitesli motosikleti tam olarak stabil şekilde kullanamasam da bir noktadan bir noktaya kusursuzca gidip, gelebilirim. Ehliyet almadan önce trafiğe çıkmayacağım ve motosikleti ehliyet aldıktan sonra alacağım. Bütçem gereği hemde görünüş ve performans, benzin tüketimi açısından Mondial Mr 150'yi çok beğendim. Ancak üzerine oturup konforu hakkında bir bilgiye sahip olamadım. Boy 1.70 Kilo 67 rahatlıkla kullanabilir miyim? Eğer ayaklar yere basmaz ise farklı arayışlar içerisine gireceğim teşekkür ederim.
-
23 Temmuz 2012, 20:09
#729
Rahatça kullanırsın, yere akın selesi vardır.
Benim motoru boş akü ile verdiler, bir kaç güne dolar dediler, 3 ay oldu hep ayak ile çalışıyordum. Dün baktım olacak gibi değil, ayağımı sakatlayacağım. söktüm aküyü şarja bağlatıp rahat rahat kullanayım dedim, akü ölmüş dediler, Bakalım garantiden değiştirecekler mi? birde arkasında çatlak vardı.
-
26 Temmuz 2012, 04:14
#730
arkadaslar bir konuda tecrubelerinize ihtiyacım var,
5-6 gün kadar önce motorumu 2000 km bakımına götürdüm. bujisi ve yağı (castrol 10-40) değişti hava filtresini temizledik, ön ve arka frenler ayarlandı (her iki teker de gayet rahat dönüyor) bir de arka amortisörü en yumuşak konuma getirdik bana çok sert gelmişti. bakımdan iki gün sonra farkettim ki motor bakımdan önce 7500 devirde 100km/s hıza çıkarken (8500 devirde de 110km/s hıza cıkıyordu ve max. gördüğüm hız bu) şimdi 8000 devirde 100km/s i görüyor ve daha fazla devirlenmiyor. acaba sizce sebep ne olabilir..? birde arabama ucuz mazot aldığım yerden depoyu fullemiştim mazottan gayet memnundum fakat iki gün önce motor için benzini de burdan fulledim (95 oktan) benzinden olma ihtimali varmıdır..?
-
28 Temmuz 2012, 15:29
#731
arkadaslar dun cikma bir 110/80/16 yanakli asfalt lastgi taktim.100km hiza cktgmda sarsnti hic olmuyor.ama lastk ebati kuculdu.orjnal arka disli sayisi 38.onu 36 yapsak nasil olur?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:53 ----------
arkadaslar dun cikma bir 110/80/16 yanakli asfalt lastgi taktim.100km hiza cktgmda sarsnti hic olmuyor.ama lastk ebati kuculdu.orjnal arka disli sayisi 38.onu 36 yapsak nasil olur?
-
28 Temmuz 2012, 17:10
#732
Anıl_88
motor rahat binince anlayacaksın zaten hemen hemen aynı fiziklerdeyiz ben kullanıyorum güzel makina ayaklarının ikiside yere rahat deyer sürüş keyfi süper
-
28 Temmuz 2012, 22:55
#733
motorcu84 adlı üyeden alıntı
Anıl_88
motor rahat binince anlayacaksın zaten hemen hemen aynı fiziklerdeyiz ben kullanıyorum güzel makina ayaklarının ikiside yere rahat deyer sürüş keyfi süper
Teşekkür ederim. motorcu84 Bazı aklıma takılan sorular var müsait olduğunda onlarıda cevaplarsanız çok sevinirim.
-Lastikleri değiştireceğim.(Stok lastikleri çok kötü diye söyleniyor.)
-Ön farı Xenon ışık ile değiştireceğim. (Kendi isteğim üzerine)
Başka motosikletin stabil ve güvenliği açısından önerebileceğin şeyler var mıdır?
the A.G.Z
-
31 Temmuz 2012, 12:02
#734
Motorumu satıyorum.
Ankara da Bakımı yeni yapıldı, vergisiz, sorunsuz, temiz, garantili 150 MR
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...5149568/detay/
25.03.2011 tarihinde Trafiğe çıkışlı ve 05.10.2013 tarihinde kadar muayenesi devam etmektedir. 2000 km de iken IRC marka lastikler taktırdım, çok memnunum irc lastiklerden.
Motor ile beraber verilecek olanlar;
1) Arka Çanta ( 50 TL )
2) Çelik Halatlı Kilit ( 20 TL )
3) Fatura ve Servis imza-kaşeli Garanti Belgesi
4) Orjinal Lastikleri ( 2 adet )
5) Irc Marka Lastikler ( 2 adet 150 TL )
12.000 km bakımını yeni yaptırdım;
1) Buji değiştir
2) Motor Yağı değişti
3 Hava Filtresi kontrol edildi
4) Zincir temizlendi ve Yağlandı
2013 Şubat ayına kadar garantisi devam etmedir. Motorlu taşıtlar vergileri yatırılmıştır. Vergisi, borcu harcı yoktur.
Motor Ankara da iş-ev arası ulaşım için kullanılmıştır. 11 000 km de iken bir sefer uzun yol 400 km yol gitti geldi. Kilometrede 11 - 12 kuruş yakmaktadır. Yani 100 km de yakıt sarfiyatı 3 litre civarındadır. Hem ekonomik hemde 162 cc olduğu için performanslı bir motordur. Yol tutuşu ve sürüş karakteristiği çok güzeldir. 200 lük motor aldığım için satılıktır.
MESAİ SAATLERİNDE TELEFONLA ULAŞINIZ. Diğer Zamanlar Mesaj Atabilirsiniz. Fiyatta çok az pazarlık vardır. TAKAS TEKLİF ETMEYİNİZ.
-
03 Ağustos 2012, 22:18
#735
vulture ile mcx arasında kararsızım + sını - sini vs yorumu olan varmı
-
04 Ağustos 2012, 01:19
#736
aynı durumu bende yaşadım , bayii ye gittiğimde üzerine oturduğumda mr de daha rahat etti selenin daha geniş olması ve görüntüsü beni mr ye itti.. sende bayiiye git bir bak hangisine daha yakın hissediyorsan onu al, sanki arka frenin kampana olması dezavantaj gibi görünsede kesinlikle yeterli ben hiç sorun yaşamadım, merak etme keske diğerini alsaydım demezsin birbirine cok yakın iki motor..
-
04 Ağustos 2012, 18:41
#737
@150_zat a katılıyorum bu konuda. 150 MR nin otoruş şekli daha rahat ;)
bu arada bende egzos boyama çalışması yaptım. iyi de oldu
buyrun buradan http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...calismasi.html
buda son videsu
-
08 Ağustos 2012, 19:54
#738
Aküyü sağolsun servisimiz 3 haftadan beridir göndermemiş, merkezi aramasak hala bekleyeceğiz. Azıcık da adam gibi ustalara verseler ya servis işlerini!
-
20 Ağustos 2012, 01:28
#739
Bende size yaklaşık 3 aylık mondial 150 MR kullanıcısı olarak deneyimlerimi paylaşayım...,
Öncelikle servisden ve mondial fabrikasından bahsedeyim biraz;
Mondialin servisleri % 90 itibari ile 5 para etmez , bu motoru götürdüğüm çoğu servis bu motoru ilk kez gördüklerini söyledi. Bir şirket yeni ürünü için servislerine bilgi ve kurs vermez mi ?
Mondial servislerini secerken hiç bir standart getirmemiş bazı yerlerde traktör tamircisine bile servis vermişler. Yaygın servis ağı anlayışı bu olsa gerek, yaygın ama bilgisiz servis ağı desek daha doğru olur.
Servislerde size söylenilen bakım, yağ değişimi fren debriyaj ayarı hava flitresi temizlenmesi gibi sıradan işleri yapıp bir sürü paramızı almaları oluyor.
Ayrıca lütfen motorunuzun özellikle sibop ayarı gibi ayarlarınızı dandik servislerde ve bilinçsiz kişilere yaptırmayınız. Bir motorun motor ile ilgili en önemli ayarıdır bu ayar. Motorun ömrünü belirler çekişi düzenler yakıtı çok etkiler ve daha bir sürü şey.
gelelim motora;
Motor çinli motor klasmanında gerçekten kalite yönünden 1. sınıf diyebileceğimiz bir motor. Karşılaştırmayı CBF 150 - cb 125 e- TVS apachi 150 rtr - yamaha ybr 125 gibi motorlarla yapmamak lazım çünkü en başta fiyat olarak mondial daha ucuz ancak ben yinede bazı yönlerden dolayı bu motorlarla baş edebilecek özellikle olduğunu söyleyebilirim.
Motorun tipi itibari ile kesinlikle ezik görünüşlü bir motor değil gerek şekil gerek boya kalitesi yönünden insanı baya tatmin ediyor. Motoru görenler gözünü bir kaç saniye üzerinden alamıyor ve çoğu yerde durdurulup motorunuz hakkında da sorular alabiliyorsunuz. ancak şaşesi için aynı şeyleri söyliyemicem , motorun şaşei sanki soğuk demirci ustasına yaptırılmış gibi kaynakları tam manasi ile 4 7 4 lik bir kalitede değil ama idare eder. Motorda kaliteli motorlar gibi çok hassas bir denge yok. Arka lastik özellikle çok götü 110/90/16 ölçüsündeki lastik biraz rahatsız ediyor hatta titreşim bile yapıyor . Bu lastiği mesela ybr 125 teki gibi inceltsek eminim daha sarsıntısız ve yakıt yönünden daha az yakıt yakan bir motor haline gelicek. Ancak 16 inçlik bir çant için yaptığım araştırmalarda 90/90/16 ölçülerinde lastik yok malesef, 100/90/16 yada 110/90/16 ölçülerinde daha kaliteli bir lastik hem sıfır titreşim sağlıyıp hemde daha ekonomik hale gelecek. bana kalırsa ön lastiği idare eder pek değişmenizi tavsiye etmem. şunuda unutmayın ne kadar kalın lastik o kadar dengeli ve iyi yol tutuş anlamına gelir, ama kalınlıkta hava direnci ve tork kaybı yapması sebebi ile yakıtı artırır.
Gelelim motorun gidişine ...
teknik veriler vereceğim şimdi.
Motorsiklet 5. vitesde;
4.250 devirde 60 km
5.000 devirde 70 km
6.000 devirde 85 km
6.500 devirde ise 90 km hız yapıyor.
motorsikletin ön dişlisi 16 arka dişlisi ise 38 dişdir.
hzı yapmak amacı ile ön dişliği değiştirmeyiniz ön dişliği büyüttüğünüz zaman dişlinin koroyucu kapağı yerine oturmuyor büyük geliyor, motorun orjinalliğini bozmanıza sebep olabilirsiniz. sadece arka dişliği küçültebilirsiniz.
Size arka dişliği küçültüğünüz zaman ne olacağını yazacağım şimdi.
Dip not olarak belirteyim, motorun çekişi yani tork gücü çok iyi 2 kişi ile normal yokuşlarda vites küçültmeden yolunuza devam edebilir diğer emsali çinli motorlara duman yutturabirsiniz. Bundan kesinlikle emin olabilirsiniz. Bunuda söylememin amacı arka dişliği küçültüğünüz zaman oluşacak tork kaybı sizi cok etkilemeyecek.
Şimdi o değerleri verelim.
orjinal dişliniz ön 16 arka 38 dir bunu baz alıyoruz.
ön dişliği ellemeden;
16 * 36 yaparsak tork % 5.6 düşer hız ise % 5.6 artar
16 * 34 yaparsak tork % 11.8 düşer hız ise % 11.8 artar
motorun arka dişlilerini bundan fazla düşürmeyin sakın aklınızdan bile gecirmeyin çünkü test edilmiş ve iyi sonuc alınmamıştır. Çünkü bundan sonraki tork kayıp ları motoru zorlayıp devamlı arıza vermesi ve motorun tam aksi çok yakmasına sebep olacaktır.
şimdi motorumuzun ön dişlisi 16 arka dişlisi 34 olduğu zaman ki hız verilerini verelim size
motor 5. viteste iken
4.250 devirde 68
5000 devirde 78
6000 devirde 95
6500 devirde 101 km hız yapmaktadır. bunlar düz yolda ve karşıdan esen rüzgar olmadan yapılan ölçümlerdir.
motorsikletin tork gücündende pek far edilecek bir kayıp yaşamadan bu sistemle yapılan dişli küçültme işlemi bize yaklaşık 8 kilometre kar ettirmektedir.
yani 16*38 dişli ile 5000 devirde saatte 70 kilometre giderken şimdi 16* 34 dişli ile 78 kilometre gidiyoruz buda saate 8 kilometre daha çok yol yapmak anlamına gelir.
Ayrıca motorun yakıtı ile bilgi vereyim size bu veriler 16*34 dişli ile verilmiştir.
5000 devirde 78 km hızla giderken motorsiklet i litre benzin ile 32 km gidebilmektedir. eğer bu jiniz yeni hava filitreniz temiz sibop ayarlarınız iyi ise bu i litre ile 35 km yapabilirsinzi anlamına gelir.
Aynı motorla 5500-6000 devirde 95 km hızla giderseniz eğer yakıt sarfiyatınız 1 litre ile 26 km yol yapabilecek duruma gelir.
6000-6500 devir arasında ise 1 litre ile 24 km yapabilirsiniz.
Bu motorun en az yakıt yakma deviri 3500 ile 5000 devir arasıdır.ama şunuda unutmayın yakıtı az yakacağım diye mesela hafif rampada 4000 devirde gideceğim diye motorunuzu boğmak tam aksine daha çok yakıt sarfiyatına sebep olacaktır.
Yani motorun devrini 3500 ile 5000 arasında tutmak ve motoru boğmamak önemlidir.
en iyi yakıt tüketim verisi ise 4.250 devirde motoru kullanmaktır. buda yaklaşık 70 km hız demektir.
Ben motorumun servis bakımlarını yaptırmadım çünkü ben o servislerden daha iyi bakımlarını yapıyor ve bu konuda da bilgi sahibi birisiyim. Ancak siz mümkünse yaptırın özelikle yağ değişimini aksatmayın.
Hep merak edilen konu titreşim konusu , burdada mondial başarılı bir şekilde motora balansör koyması sebebi ile motorda nerdeyse yok denilecek kadar titreşim konusunu halletmişler.
motrun sele kısmı geniş fakat çok sert olması sebebi ile biraz rahatsız edici, koltuk döşemecilerinde koltuğun istine deriden bir minder yaptırırsanız bence o sorun hallolmuş olur.
motorun bendeki maximum hızı 120 km düz yolda...
diğer 130 yaptım 140 yaptım lafları bana doğru gelmiyor. yada bolu rampası gibi cok dik yokuşlarda yokuş aşağı yapıyorlar sanırım.
Yapabilen video koyarsa da seviniriz...
Kısaca motorla kardeşim ben ortalama 70-80 km hız yaparım rahat rahat etrafı seyrederek gider motorun ve rüzgarın tadını çıkartırım derseniz yada yine maximum aynı hızda ve şehir trafiğine takılmadan trafik kurallarında uyarak işime gider gelirim diyorsanız , kesinlikle alınacak motordur.
Motor sürüşü için ise bir kaç altın kural vermek isterim size ...
Motorda kaporta sizsinizdir. Bunun için kask ve koruyucu giysileriniz olmadan motora sakın binmeyin.
Motorda trafikte araçların sağından kesilikle geçmeyiniz.
Motorda araç sollarken mutlaka gündüzleri klakson çalarak geceleri ise selektör yaparak sollayacağınız sürücüyü uyarın.
Kavşaklarda size yeşil yansa bile yol boş olsa bile kesinlikle en fazla 40 km. hız ile kavşağa girin.Çünkü % 90 itibari ile motor kazaları kavsaklarda meydana gelmekte ve malesef 40 km üstündeki hızlarda ölümle sonuclanmaktadır. Ancak siz 40 km. ve altı hızlarda kavşağa girerseniz % 90 itibari ile kaza yapsanız dahi ölmeyeceksiniz. ( inşallah)
ön fireni sağ elin orta parmağı ile sıkmayı adet haline getirin çünkü ön freni tam güçle sıkmanız ön lastiğin bloklamasına ve sizi düşürmesine sebep olacaktır, ancak orta parmakla ön freni sıkmanız halinde isteseniz de bloklama yapamazsınız. ( güç denemesi yapmayın ama )
Motorda tarafiğe açık alanlarda akrobatik hareketler yapmayınız.
aynı yöne gitseniz bile diğer araçlarla takip mesafenizi iyi koruyun hatta münkün olduğu kadar uzak durmaya çalışın . kamyon tır gibi büyük araçların arkasından giderek rüzgar boşluğundan yararlanıyım derken, önde yerde duran ve kamyonun ortalayıp üstünden gectiği bir cisime her an için çarpmanız büyük olasılıktır.
Motorunuzun özellikle elektirik aksamına dikkat edip çalışmayan aksamları bir an önce gidermenizi ve gündüzleri dahil olmak üzere motorunuzun farını devamlı yakmanızı şiddetle öneririm.Bizim için trafikte fark edilmek çok önemlidir. Avrupanın bazı yerlerinde gündüz farı yakmak mecburiyet haline gelmekte ve üretilen araclarda da gündür farı diye adlandırılan araç çalıştığı ve hareket ettiği sürece devamlı yanan farlar mevcuttur.
Buraya kadar ki yazdıklarım kendi tecrübe ve bilgilerimdir , insanları yanlış bilgilendirmek istemem konu ile ilgili aksi düşünen varsa tartışabiliriz.
En son olarak , bir polis kardeşiniz olarak hepinize keyifli sürüşler diler. Kazasız belasız diğer sürücülerle saygı içinde günler geçirmenizi dilerim.
Aceleden ,yazım ve imla hatalarım olabilir, kusura bakmayın...
-
23 Ağustos 2012, 16:17
#740
Elinize sağlık @malcomsan.detaylı bir yazı olmuş.
Arkadaşlar an itibari ile cengaverim 150 MR yi satmış bulunuyorum.
motorum hakkında tuttuğum blog bu idi http://mondial150mr.blogspot.com
motordan kalan çalışan-kullanılabilen malzemeleri satacağım:
1 ) 3 veya 4 tane led i sönmüş ( Arka ) stop lambası
2 ) Yan ayaklık müşürü ( kablo dahil )
3 ) Gidon ( kazadan sonra eğilmişti, düzelttirmedim )
4 ) Benzin deposu ( Biraz eziği var )
5 ) Orjinal Tekeler ( 2000 km kadar kullanıldı )
ilgilenen olursa yazabilir. En yakın zamanda resimlerini çekip sahibinden e ilan vereceğim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)