Şimdi bu motor alınır mı alınmaz mı?
Fiyat/Performans gözüyle bakarsak iyi gibi ama?..
Şimdi bu motor alınır mı alınmaz mı?
Fiyat/Performans gözüyle bakarsak iyi gibi ama?..
kardeş 2.700tl ye lifan discovery var 14 beygir. görünüş olarak da fiyat olarakta bence kalite olarakta mondialden daha iyi.reklam yapsalar motor tanınsa satış rekoru kırabilecek bi marka mondial yeni yeni 2010 model euro 3 standartlarını motor çıkardığı için artık fiyatlarıda artıyo ellerindeki 2006 2007 model motorları ucuz ucuz çıkardılar ve şimdi kendi ayarında üretim yapan firmalardan daha pahalıya satar duruma geldiler
[COLOR="Red"][B]---LIFAN---[/B][/COLOR]
Lifan'ın tasarımı önden bakıldığında bunun kadar hoş değil. Üstelik bu modelleri peşin olarak 2600 civarına alabiliyormuşuz.
Motoru aldım bugün, sormak istedikleriniz olursa yardımcı olabilirim. Ayrıca istediğiniz bölgelerin fotoğraflarını da çekebilirim.
Öncelikle hayırlı olsun, güle güle kullan. İlk soracağım şey titreşim tabi ki. Diğeri de çekiş nasıl ? Torku kağıt üzerinde gayet iyi bir motor. Üçüncüsü de son sürat daha doğrusu saate 100 km ile giderken rahat mı diyeceğim ama rodajı beklemekte fayda var.
125 cc motordan buna geçmeye değer mi ?
Bana titreşim falan hissettirmedi gerçi yavaş kullandım. Bir de plakam olmadığı için trafiğe çıkamadım. Gücü oldukça tatmin etti beni. Bakalım ilerleyen günlerde durum nasıl olacak. Gerçi daha amatör sayılırım.
Anladım, yani 110/90 - 16'dan devam...
130/90 - 16 olur mu diye merak etmiştim sadece, teşekkür ederim.
Peki bunun üzerinde şu an dişli bir teker var, buna daha düz birşey taksak nasıl olur?
Daha yüksek hız yaparsın, boyuna çizgili lastikler daha az dirençle gider ama fren mesafesi de uzar.
Sadece meraktan sordum. Yoksa hoşuma gidiyor...
Bilgiler için teşekkürler motorhocası.
Kısaca incelemem:
İyi kötü yanları olarak değerlendirecek olursak, bu daha benim ilk motorum ve motosiklet dünyasına ilk adımım. Hatta 1-2 ay önce debriyajı arka fren sanıyordum. :D
Velhasıl kısa zamanda öğrenmeye başlıyorsun neyin ne olduğunu.
İlk olarak garajdan başlayalım:
Motorumu apartmanın altındaki bir yere bırakıyorum, biraz soğuk bir yer. Sabahları ilk çalıştırışımda -belki motorun daha yol yapmayışından olacak- biraz zorlanıyor gibi. Yani ne bileyim, marşa bastı mı hazır olmalı diye tasarlıyorum kafamda, ama bunda biraz gaz açıp motorun ısınmasını beklemek gerekiyor. Yalnız gün geçtikçe bu olayların yaşanma süresi kısalıyor. Belki de rodaj bittikten sonra hiç olmayacak.
Ardından yola koyulalım:
Cumartesi günleri kurulan bir pazaryeri var burada, üzeri çadır tarzı platformlarla dolu. Belki bilirsiniz, en son İstanbul'da yapılan WRC etkinliğinde servis alanıydı ve birçok zaman motorlu araçlarla gösterilerin de yapıldığı bir yerdir. Ben burayı yeni keşfettim ve bomboş olduğu için de kendime eğitim alanı belledim.
Dönüş çalışmaları yaptım geçen gün: İlk slalomlarla başladım, oldukça kıvrak ve gitgide daha keskin dönüşler yapman için ayrıca bir güven veriyor. Ardından yaklaşık 2,5 - 3 metre çapında hayali bir dairede 5 tur attım. Allah'a şükür yatırmadım. Artık mahalle aralarındaki dönüşlerimde kendimi kasmadan dönebiliyorum bu sayede.
Oturuş oldukça rahat, ayağım rahatlıkla yere basıyor ve geri gitmem gerektiğinde rahatlıkla ayaklarımı kullanabiliyorum. (Boyum 1.76)
Ses tatminkar. Yani tipine göre güzel bir sesi var diyebiliyorsun.
Egzos borusu bir garip duruyor, ama fena değil. Zamanla hoş geliyor.
Performans buysa büyük cc'li motorları çok merak ediyorum. 5. vites 2500-3000 devirle yokuş yukarı çıkarken çok seri bir şekilde -vitesi küçültmeden- hızlanabiliyorsun.
Aydınlatma gayet iyi, far ve stop yapısı oldukça hoş.
Gösterge panelinin zemini beyaz, siyah olsaydı çok iyi olacakmış.
Ayak marşıyla çalıştırmayı bi türlü beceremedim, biri bana öğretsin. :D
Fren testleri yaptım kendimce, güven verdi açıkcası.
Ön süspansiyon harika, ama arkası için aynısını söyleyemeyeceğim. Acaba gazlı olsa daha mı hassas olurdu? Yine de fena değil.
Titreşim konusuna gelecek olursak, tarif edildiği kadarıyla titreşimi fazla olan motoru uzunca süre kullandıktan sonra ellerde etkisi hissedilirmiş. Ben rodajdan dolayı en yüksek 70 yapmışımdır, bu hızlarda gerek motor üstünde bir titreşim gerekse motordan indikten sonra bir belirti hissetmedim.
Isınma kısmını ben de merak ediyorum, hatta bu konuda takıntılarım vardır. Keşke bir hararet göstergesi olsaymış.
Şimdilik bunları yazayım, belki eklemeler yaparım yine.
Ellerine sağlık inzell, detaylara iyi girmişsin
Bugün benim KT'nin çatlayan portbagajını değiştirmek için bir bayiye gittim ve burada yeni modelleri sıramı beklerken şöyle bir inceledim.
Tarzıma uygun olduğu için de gözüme en çok bunu kestirdim.
Servisteki usta kesinlikle titreşim olmadığını, balansör bulunduğunu söyledi ama daha ziyade senin gibi kullanıcıların deneyimlerini duymayı tercih edeceğim.
Tüm yeni modeller daha önce fotoğraflarda gördüklerimizden çok daha şık ve kaliteli duruyorlar. Mondiali en azından bu şekil şemal bolluğunu sağladıkları için tebrik etmek gerek.
Kalite konusunu zaman gösterecek artık.
Bakalım ilerleyen zamanlarda neler olacak, ben daha çok az yol yaptım. Şimdiden 2000-3000 km yol yapan arkadaşlarımız var.
Bu arada fotoğrafları sonunda derledim, büyük hallerini koysaydım sayfayı 2-3 metre aşağı kaydırmanız gerekebilirdi. Böyle daha işlevsel oldu.
Aslında konu başına da eklenebilir bu kısım, birçok kişi için faydalı olabilir fotoğraflar.
Motosikletimi bugün aldım. İstediğiniz sorular olursa cevaplayabilrim. Titreşim yok arkadaşlar. 4000 ve 5000 arası sadece hafif bi titreşim veriyor ama rahatsız edici birşey değil. Performans beklediğimden iyi gerçekten
Teşekkür ederim Motosiklette çözemediğim bişey var selenin sol altında anahtar yeri var anahtarı oraya takıp çevirdim. Hemen altındaki bir kancayı uzatıp kısaltıyordu. Ne işe yaradığını anlamadım. Bilen biri varsa aydınlatsın lütfen
O plastik parçanın kaskı tutacağını sanmıyorum
Bu motosiklete tankpad ve jant şeridi nasıl gider ?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)