Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
21 Nisan 2011, 20:40
#1721
eby78 adlı üyeden alıntı
yakın bir tarihte günlük kullanım amaçlı bir motor düşünüyorum.işe gelip gitmek,ara sıra boş olduğumda da kısa geziler yapabilecek bir motor..malum yakıt fiyatları yüzünden de az yakacak bir motor olması tercihim..aklımda keeway speed 150,ybr125 gibi motorlar var..ama mc de hiç fena olmamış okuduklarım kadarı ile..2.el bir ybr almaktansa 0 km mc aklma çok daha yatkın geldi..biraz daha forumu ve kullanıcıları takip ederek karar vereceğim..sizlere de danışmak isterim yorumlarınız önerileriniz nelerdir?
Yakit ekonomisi istiyorsan YBR125 al derim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:37 ----------
Kurye arkadasin, yorumlarini görmekten özellikle memnun olan benim. Sanirim bazi sahislarin ön yargilarini silecektir. Beni sasirtan asil 6ay'da nasil olduda 45bin km. yol yapilabildi
Valla bravo..
MC yüzümü kara cikartmadigi icin memnunum.
Reklamlar
-
21 Nisan 2011, 21:32
#1722
atiturhan adlı üyeden alıntı
Yakit ekonomisi istiyorsan YBR125 al derim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:37 ----------
Kurye arkadasin, yorumlarini görmekten özellikle memnun olan benim. Sanirim bazi sahislarin ön yargilarini silecektir. Beni sasirtan asil 6ay'da nasil olduda 45bin km. yol yapilabildi
Valla bravo..
MC yüzümü kara cikartmadigi icin memnunum.
arkadaşlar bende ortamı germek niyetinde değilim ama 2011 gelişmiş karbüratörlü euro3 lü cbf 150 aldım yaklaşık 1 ay once 100km 2.4lt yakıyor 2 kere test ettim motor suan 620km de kurye arkadaş aynı yakıyor demişte ondan söledim mc de 2.4lt fialnmı yakıyor
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
21 Nisan 2011, 21:40
#1723
CBF'iniz hayırlı uğrulu olsun, Allah(c.c) kaza bela vermesin. Ama lütfen olayı "Kim daha uzağa işer"e götürmeyelim.
Hepimiz biliyoruz CBF kaç cm3, MC kaç cm3 motora sahip. Neyi ne kadar yakar veya yakmaz, polemiğe hiç gerek yok. Daldaki kuş'dan eldeki kuş evladır.
Selametle kalın.
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
-
21 Nisan 2011, 21:44
#1724
kurye yorumu gerçekten içimizi serinletti.sağolasın
-
21 Nisan 2011, 21:49
#1725
alper150zc adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bende ortamı germek niyetinde değilim ama 2011 gelişmiş karbüratörlü euro3 lü cbf 150 aldım yaklaşık 1 ay once 100km 2.4lt yakıyor 2 kere test ettim motor suan 620km de kurye arkadaş aynı yakıyor demişte ondan söledim mc de 2.4lt fialnmı yakıyor
Hayir. MC 3litre ve üstü yakiyor. Ben 3,2lt den az yaktiramadim. Ama gazi cevirince fena topukluyor. CBF arkadan bakiyor. Her viteste kafa kaldiriyor.
Ama hic birimizin MC si henüz acilmis degil. Sanmasamda belki ileride yakit düser.
-
21 Nisan 2011, 21:58
#1726
Aslında kurye arkadaş zincir ve akü işini ne yapmış. Halen onları kullanıyorsa bravo derim.
Bir de şu var; bu motorlar 25.000'de de rektefiye istese yine CBF ve muadillerine göre daha karlıdır. Birini kaça yaptırırsın, Mondial'i kaça yaptırırsın...
-
21 Nisan 2011, 21:58
#1727
atiturhan adlı üyeden alıntı
Yakit ekonomisi istiyorsan YBR125 al derim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:37 ----------
Kurye arkadasin, yorumlarini görmekten özellikle memnun olan benim. Sanirim bazi sahislarin ön yargilarini silecektir. Beni sasirtan asil 6ay'da nasil olduda 45bin km. yol yapilabildi
Valla bravo..
MC yüzümü kara cikartmadigi icin memnunum.
Turhan arkadaşım unutmadıysan başka bir kuryede 3 ayda 20bin km yapmıştı.yani bu arkadaşın 45 bin yağması kabul edilebilir DE, Mondial in 6 ayda 45 bin km problemsiz gitmesi başka insanlar tarafından KABUL EDİLEMEZ sanırım.
Boğaçhan abinin sözü bu konya cuk diye oturdu, başkalarının da yüreğine oturdu sanırım. bizde MC nin sert selesine oturuyoruz, yumuşak bir minder atarız olur biter ama midelerin hazmetmesi bu kadar kolay olur mu bilmem.
biz motorlarımızın mürüvvetini ve kendisini sürelim başkalarıda koyun, davar sürsün.
bu hikayede fazla uzamasın,ve mutlu sonla bitsin.
-
21 Nisan 2011, 22:22
#1728
Sivernson, bana söz birakmadigin icin tesekkür ederim. Kendi adima artik bundan sonra polemiklere girmek istemiyorum. Deveye hendek atlatmak daha kolay cünkü. Tüm motosiklet kullanicilarinin Allah tekerini düz bastirsin.
-
21 Nisan 2011, 22:33
#1729
atiturhan adlı üyeden alıntı
Hayir. MC 3litre ve üstü yakiyor. Ben 3,2lt den az yaktiramadim. Ama gazi cevirince fena topukluyor. CBF arkadan bakiyor. Her viteste kafa kaldiriyor.
Ama hic birimizin MC si henüz acilmis degil. Sanmasamda belki ileride yakit düser.
ona sözümüz yok canım mc geçiyor bişey demedim ben yakıttan bahsettim bende rodajdayım bu kadar kalsa bile yeter insan unutuyor benzin aldığını:D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
21 Nisan 2011, 22:52
#1730
atiturhan adlı üyeden alıntı
Sivernson, bana söz birakmadigin icin tesekkür ederim. Kendi adima artik bundan sonra polemiklere girmek istemiyorum. Deveye hendek atlatmak daha kolay cünkü. Tüm motosiklet kullanicilarinin Allah tekerini düz bastirsin.
Kendi adıma sevinirim. Çünkü bazen hiç çekilmiyor yere göğe sığdıramayışların diyeceğim polemik başlayacak. Onun için demiyorum. Keyifli, kazasız belasız sürüşler...
-
21 Nisan 2011, 23:08
#1731
inzell adlı üyeden alıntı
Kendi adıma sevinirim. Çünkü bazen hiç çekilmiyor yere göğe sığdıramayışların diyeceğim polemik başlayacak. Onun için demiyorum. Keyifli, kazasız belasız sürüşler...
Hoca sen MR grubunda takilsana.. özencin varsa al bi japon keyfine bak. Eger, MC yerine CBF yada benzeri japon motosikleti alsaydim keske diye aklimdan gecirdiysem bu zamana kadar Allah Pazar günkü Canakkale gezimden beni geri dönmeyi nasip etmesin, sana diyecegim bu. Ben memnunum kardesim. Nesi zoruna gidiyor anlamiyorum.
-
21 Nisan 2011, 23:17
#1732
NOT: CBF, nefret ettiğim motosikletler arasındadır!
NOT2: Mal güzeldir, sadece abartılı anlatış ve yere göğe sığdıramayış kötüdür.
NOT3: Lütfen kararlarına sadık kal polemiğe girme. Girersen de ben yokum, hiç keyifli değil.
-
21 Nisan 2011, 23:31
#1733
inzell adlı üyeden alıntı
NOT: CBF, nefret ettiğim motosikletler arasındadır!
NOT2: Mal güzeldir, sadece abartılı anlatış ve yere göğe sığdıramayış kötüdür.
NOT3: Lütfen kararlarına sadık kal polemiğe girme.
Girersen de ben yokum, hiç keyifli değil.
Son kez seninle bi konusalimda ondan sonra baksin herkes isine.
CBF150 gözde büyütülecek bi makina degildir. Euro3 makina MC'de de vardir (bu sana degil). YBR125 commuterler icinde bana göre en iyisidir (tip olarak demiyorum).
Hangi konuda abarttigimi düsünüyorsun? Malzeme kalitesi yüksek degil ama parasinda göre gücüne göre iyi makina diyorum MC'den icin. Yakiti segmentindekilere göre yüksek diyorum. Görüntüsü on numara diyorum. Titresim digerlerinde hic yok mu da MC deki titresimi dert ediniyorsunuz? Dediklerim bu yanlis olan ne?
-
21 Nisan 2011, 23:50
#1734
En basiti zincir konusu, ilk ben dedim çok bollaşıyor dandik falan diye. Sen de kullanıma bağlı vs. iyi olduğunu savundun. Necatik35'in zinciri kopunca sen de kabul ettin kalitesiz ve güvensiz olduğunu. Ardından değiştirdin... Bunun gibi daha var, mesajları araştırmak gerek.
Ayrıca ben hiçbir zaman deli gibi titriyor da demedim. Makul bir titremenin olduğundan bahsettim. İlk başlarda karşı çıksan da makul bir titreşim olduğunu sen de söylüyorsun artık. Önceden 0 titreşim varmış gibi lanse ediyordun, sanki elektrikli motoru var.
Yakıt konusunda çok yakmadığını savunuyordun, ama 3.8 civarı yakınca gidiyor ki hakediyor dedin. Doğrudur, gidiyor ki hakediyor ama zamanında ben haddinden fazla yakıyor dediğimde yine karşı çıkıyordun.
Velhasıl bir motosiklet için kimseyi kıracak değilim, uzun yıllar mutlu mesut bin motosikletine...
-
22 Nisan 2011, 01:55
#1735
inzell adlı üyeden alıntı
En basiti zincir konusu
Makul bir titremenin olduğundan bahsettim. İlk başlarda karşı çıksan da makul bir titreşim olduğunu sen de söylüyorsun artık. Önceden 0 titreşim varmış gibi lanse ediyordun, sanki elektrikli motoru var.
Yakıt konusunda çok yakmadığını savunuyordun, ama 3.8 civarı yakınca gidiyor ki hakediyor dedin. Doğrudur, gidiyor ki hakediyor ama zamanında ben haddinden fazla yakıyor dediğimde yine karşı çıkıyordun.
Benim zincirden yana bir sorunum yoktu. Her 1000km'de düzenli bakimini yapiyordum. Ama Necatik35 abi beni korkuttu. Ben haftalik gezilerimizde 1günde 300-350km yapmaya basladim. Bu sebepten dolayi basima yolda birsey gelmesindense ve yolda kalmaktansa önlemimi bastan aldim. Orjinal zincirim hala sapasaglam duruyor ve 3500km yaptim.
Titresim konusunda sanirim bir türlü anlasamiyoruz. Sen MC yada MR deki titresimi neyle mukayese ediyorsun? elektirik motoruyla karsilastiriyorsan elbetteki titresim var. Japon muadilleriyle karsilastiriyorsan onlardan fazla titresim yok. En azindan bu konu hakkinda konusulacak kadar titresim yok. Mantik olarak 0 titresimin olmasina zaten imkan yok. cünkü asagi yukari gidip gelen bir piston var ve daire seklinde calisan bir krank var. Tekrar hatirlatirim bir günde 200-300km yol yapiyorum. Kesinlikle kollarimda bacaklarimda titresimden dolayi bir uyusukluk olmuyor.
Yakit konusunda muadillerine göre cok yaktigi dogru. Benim 100km de 3,89lt yakmam o yolculukla alakaliydi. Ama ben gizlemeden yazdim bunu. O seyahatte cogunlukla rüzgara karsi, 4 canta ile ve twisterlarin pesinden giderek yaktim o kadar. 80-90km/h sabit gitsem 3lt kadar yakacagimi tahmin ediyorum. Ama yine söylüyorum. CBFe göre fazla yakiyor. YBR ye göre ise cok daha fazla yakiyor. Cok yakmasi beni bozmuyor. Ekonomi düsünenler YBR alsin. Üretilen fazla gücü bir sekilde yakit ile beslemek zorunda. Buna karsi cikan var mi?
Bana göre MC hakkinda kötüleme calismasi yapacaksan farkli konulara deginmen gerekir. Bana göre MC deki eksik yönler: Hatali gösteren benzin göstergesi. Sol taraftaki aküyü örten grenaj kapaginin ayaginin kronik sekilde kirilmasi (Onunda cözümü var isteyene izah ederim). Kalitesiz civata ve somunlar. Bana göre eksik yönleri bunlar.
Lastik konusunda da cok kaydirdigina katilmiyorum. Kesinlikle kullanimla alakali. 3500kmde sadece 1 kez kaydirdim. Onda da kuvvetli saginak yagis altinda 100km/h hizda gidiyordum yol kenarinda bir av bayii gördüm. Yagmurluk sormak icin iki frenede asildim arkasi atti. O kadar. O gün yolun geri kalanini sagnak yagis altinda 100km/h ile su birikintilerine dala cika gittim hic bir sikinti yasamadim. Ama yinede yazi gecireyim lastigi degistirecegim. Sirf daha kaliteli ve daha kalin lastik takmak istedigim icin. Daha iyisi varken neden kullanmayayim. Arabamdada mesela hava filtresi taktigimda herkes gibi 20tl ye bir acik filtre alip takabilirdim ama 400TL verip bir hava filtresi aldim.Millet helezonlarini kestirip arabayi düsürken ben yine 400tl verip spor helezon aldim. Insanlar spor helezonlari orjinal amortisörlerle kullanirken ben 1100tl verip Koni amortisör taktim. Bunlari sirf daha güvenli olmasi icin ve bir is yapilacaksa tam yapilmasi gerektigi icin yaptim.
Arka tekerin kaymasi konusuna geri dönecek olursak. Arkadaslar, fren yapmak icin ön freni kullanin. Ben arka freni o kadar az kullaniyorum ki. Heleki kuru havada ve saglam zeminde arka freni sadece gercekten cok cabuk durmam gereken durumlarda kullaniyorum. Ama normal sartlarda fren icin sadece ön freni kullaniyorum. Ama sakin haa micirli yolda da ön frene asilmayin. Saglam zeminde frenleme icin ön freni sikin. Ani dumaniz gerekirse o zaman ikisini birden sikin. Bu konuyla ilgili bir cok video uzman tv de mevcut. Google'dan ileri sürüs teknikleri diye arayin ve izleyin.
150MC'yi de lütfen yabana atmayiniz. Benim söyleyeceklerim bu kadar.
-
22 Nisan 2011, 02:37
#1736
Lastikler gerçekten fena değiller. Sadece yağmurda berbatlar, tamamen kullanıcının marifetine kalıyor kontrolü sağlamak. Kuru zeminde frenleme kabiliyeti şaşırtıcı düzeyde sağlam. Yani IRC tarzı bir lastik alacaksanız hiç almayın bunlarla devam edin.
-
22 Nisan 2011, 02:51
#1737
inzell adlı üyeden alıntı
Lastikler gerçekten fena değiller. Sadece yağmurda berbatlar, tamamen kullanıcının marifetine kalıyor kontrolü sağlamak. Kuru zeminde frenleme kabiliyeti şaşırtıcı düzeyde sağlam. Yani IRC tarzı bir lastik alacaksanız hiç almayın bunlarla devam edin.
IRC'den icin olumlu yorumlar aldim ben. Sahsen IRC almayi düsünüyordum. Inceledim gayet yumusak hamurlu bir lastik.
-
22 Nisan 2011, 07:24
#1738
şimdi prelli kampanyalı.ırc fiyatına.ben 115 tl ye aldım isteyen varsa gönderiyim burdan
-
22 Nisan 2011, 09:30
#1739
atiturhan adlı üyeden alıntı
Yakit ekonomisi istiyorsan YBR125 al derim.
Yorum için tşk ederim..Kurye arkadaşın yorumu da mu motorun eski mondiallere göre 1 gömlek daha iyi olduğunu kanıtlar cinsten..ybr ile yakıt konusunda dağlar kadar fark yok anladığım kadarı ile..ama performans konusunda o farkı okuyorum hep..aradaki fiyat farkını göz önüne alınca mc iyi bir seçim..
-
22 Nisan 2011, 10:09
#1740
arkadaşlar samsung cep telefonlarının Türkiye'deki yükselişini anlayabiliyormusunuz?
Hani piyasaya girdiği vakit, en dandik ama en ucuzdu.
sonra zaman geçti, kaliteyi arttırdı ama fiyatı da arttırdı, sonra zaman geçti, kalite için diyemem ama satış rakamı olarak ericcson u geride bıraktı, sonra zaman geçti,bir kaç dev firma silindi gitti;(simens gibi,sadece Türkiye de değil)
sonra zaman geçti, nokia yı zorlamaya başladı, ve zaman yine geçti, bir de baktık ki elimizde samsung var.
bir markanın bir pazarda yükselişi sancılı olur, ben mondialin de öyle olacağına inanıyorum, onlarda böyle bir yolu izlesinler, ama millete kazık atmadan, insanları üzmeden.
Mondial ŞUNU UNUTMASIN Kİ, kuş serisi araçlar piyasada hala tutuluyor ama alt gelir grubunda ve parçası ucuz ve bol olduğu için. işimi görsün gibisinden. ama ÜRETİM OLARAK SOYLARI TÜKENDİ.
Şimdi, mondial başımıza TAC olmak mı istiyor, yoksa cebimize SÜLÜK olmak mı?
ben iyimser bir tahminle ikincisini istemediğini tahmin düşünüyorum.
Eğer, sırf standartlara uymak adına bir malı sabit bir kalite ve teknik ahenkte üretecek yada ürettirecekse bu kalite değildir, kalite standardı geçip daha iyisini sunmaktır.
Mondial, STANDARTLA UĞRAŞMASINI BIRAKIP STANDARDI BELİRLEMEYE ÇALIŞSIN. bu bu gün olmaz, yarın olmaz ama bir gün mutlaka olur.çünkü bu dünyada kişinin çalıştığının karşılığı vardır.
Unutulmasın ki büyük firmalar BİR ATOLYE den DOĞMUŞLARDIR.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)