Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
17 Nisan 2011, 15:07
#1641
atiturhan adlı üyeden alıntı
Yorumun kesinlikle dogrudur kardesim. Birde motorunun acilma olayi var.
Her seferinde söylüyorum. 75yasinda ezelden motorcu bi abimiz var. Sifir km cbf almis kendisine 10bin km ye kadar 3,5lt yakti meret diyor. Daha sonralari 2,5-2,7lt ye düstü diyor.
Bende dün cok siddetli rüzgarda yol aldim. Yolun istikametine göre her yönden esti. Benim 4 canta zaten motorun üzerinden cikmiyor. Bunun yaninda baska fazlaliklarda var biliyorsunuz. Elcik korumalar(rüzgar direncini yükseltir) radyonun hoperlörleri (ki sinyallerin üzerinde takililar.) Yan cantalarin icinde tabak,catal bicak,kavanoz icinde seker,3ü1 arada,elbezi,kamp taburesi.anahtar takimi..vs. seyler var. Hele dün elime aldigimda sasirdim depo üstü canta kütük gibiydi.(icinde mp3 player,yedek t-shirt ve corap,yagmurluk,her iki tarafta 0,5lt su sisesi(dolu), velhasil kütük gibiydi.
Ve 100km/h nin altina hic düsmedim. Genel olarak 110km/h yaptim. Devir yüksek oluyor bir hayli. 80km/h ile seyyahat edilse cok daha düser bu yakit olayi.
bence bu motorun en rahat ettiği dilim 5.vites 80 km/h.
tahminin doğru. çünkü aslında bu durumu çok denedim. bu devirde ne sıkışıyor motor nede hız olarak yavaş. ve devir olarak max. devirin yaklasık 100%40 ı. bu devirde ekonomikte.gebze-avcılar arası gidip gelince takip ediyorum bazen.
bu arada bu gün yine kaza yaptım.
yer: bayrampaşa
yol durumu: asfalt, yokuş aşağı yaklasık 5 derece, yol üzerinde su mevcut.
kazanın oluş sebebi; 30 km hız iel yaklaşık giderken, 50 yaşlarında yolun ortasında aniden durup yerdeki çöpü keyfe keder kaldıran kişiye vurmamak için sağa kaydım ve bir anda beni görmesine rağmen oralı olmayıp geri geri yürüyerek üstüme doğru geldi, fren sıkıp daha sağa kaçmak istediğim. fakat olmadı.
kaza oluş anı ve sonrasındaki durum: motor sağa yan yattı ve üstünden uçtum, motor 10 metre kadar koruma demiri üzerinde kaydı ve durdu, ben ise duran kamyonun tamponuna kadar yerde sürünerek geldim ve tam dibinde durdum.
kaza sonrası motorun ve kullanıcının durumu: motor hala çalışır halde idi,sağ dikiz anası kırıldı, ve koruma demiri sürtünmeden ötürü aşındı. üzerimde korumalıklar; mont, mafsallı dizlik,kask ve eldiven.
sadece üstüm pislendi ve biraz kalçamın sağı acıdı.
ALLAH sakladı beni arkadaşlar, nasıl düştüğümü an be an hatırlıyorum.
kaza sonrasında kazaya sebebiyet veren yüce kişilik, pişmiş kelle gibi umursamaz tavır takındı. burada ölseydim umrunda olmazdı değilmi dedim. cevabı EVET oldu. 2 hafta kaldı düğünüme öfkemi yuttum ve yoluma devam ettim.oracıkta evinin önünde yüzünü alnıyla beraber dümdüz edecektim ama vaz geçtim. olayı görenler bana hak verdiler. ama ne yaparsın. Rabbimden dileğim şu ki, bu gibi insanları ıslah etsin, yok eğer ıslah olmayacaklarsa kahretsin. yerinden bile ığramadı ki gelip elimden tutup kaldırsın.
Reklamlar
-
17 Nisan 2011, 15:09
#1642
inzell adlı üyeden alıntı
sonuna kadar da doğruyu yanlışı yazacağım.
Hoca, bizi yalancilikla sucladigin konu nedir. Hadi hepsini bir bastan alalim. Biz bu motorda ne varda söylemiyoruz? Lütfen madde madde.
-
17 Nisan 2011, 15:11
#1643
Aman abi geçmiş olsun, Allah korumuş.
@atiturhan, sürekli farkettiklerimi yazıyorum zaten. Baştan almaya gerek yok. Sevdiğim ve sevmediğim her yönünü yeri geldikçe yazıyorum. Önceki sayfaları karıştırarak ulaşabilirsin. Ayrıca seninle bir meselem yok, yeni Mondial alacaklara sesleniyorum neresi iyi, neresi kötü...
-
17 Nisan 2011, 15:12
#1644
@sivernson, gecmis olsun kardes. Allah beterinden korusun.
-
17 Nisan 2011, 15:16
#1645
Amin İnşaALLAH. teşekkür ederim arkadaşlarım. bu ikinci oldu.
ALLAH korumasa mahvolmuştum. ilkinde de aracın biri aniden sağımdan soluma geçip tam ortamdan bana vurdu. yine motordan uçtum, akıcı trafiğin ortasında arabaların önüne düştüm. o anda Rabbimin yardımını iliklerime kadar hissettim.Yine hiç bir şey olmadan ayağa kalktım ve yine motorum çalışıyordu ve yine dikiz aynam sadece kırılmıştı
-
17 Nisan 2011, 15:28
#1646
soyledıklerınıze katılıyorum. ben yakıt konusunun dısında hıcbır problem henuz yasamadım. mc kullanıcılarına kusur bulmuyorum. begenmeseydınız almazdınız. 8 aylık sadece motor tecburem var. 8 ay ıcınde 125 zn ve 250 chopper ramzey kullandım. keyfı herseyı bastırıyor bu motorun. eksık yanları yok . eksık yanlarını tamamlamak ıcın paraya kıymak lazım .bu fıyata bu bence cok ıyı bır motor. goruntusu bıle cok şık. aksesuar olmadan bıle harıka bence. aynı motoru uygun fıyatta 250 sulu olanını yapsınlar onu bıle alırım. bence tek eksıgı suan da bu. hava daha soguk oldugu ıcın hararet ve ısınma durumunu bılmıyoruz.
bu arada arkaya canta ve aparat dusunuyorum . yardımcı olabılıcekler varsa sevınırım..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:25 ----------
sivernson adlı üyeden alıntı
bence bu motorun en rahat ettiği dilim 5.vites 80 km/h.
Tahminin doğru. çünkü aslında bu durumu çok denedim. Bu devirde ne sıkışıyor motor nede hız olarak yavaş. Ve devir olarak max. Devirin yaklasık 100%40 ı. Bu devirde ekonomikte.gebze-avcılar arası gidip gelince takip ediyorum bazen.
Bu arada bu gün yine kaza yaptım.
Yer: Bayrampaşa
yol durumu: Asfalt, yokuş aşağı yaklasık 5 derece, yol üzerinde su mevcut.
Kazanın oluş sebebi; 30 km hız iel yaklaşık giderken, 50 yaşlarında yolun ortasında aniden durup yerdeki çöpü keyfe keder kaldıran kişiye vurmamak için sağa kaydım ve bir anda beni görmesine rağmen oralı olmayıp geri geri yürüyerek üstüme doğru geldi, fren sıkıp daha sağa kaçmak istediğim. Fakat olmadı.
Kaza oluş anı ve sonrasındaki durum: Motor sağa yan yattı ve üstünden uçtum, motor 10 metre kadar koruma demiri üzerinde kaydı ve durdu, ben ise duran kamyonun tamponuna kadar yerde sürünerek geldim ve tam dibinde durdum.
Kaza sonrası motorun ve kullanıcının durumu: Motor hala çalışır halde idi,sağ dikiz anası kırıldı, ve koruma demiri sürtünmeden ötürü aşındı. üzerimde korumalıklar; mont, mafsallı dizlik,kask ve eldiven.
Sadece üstüm pislendi ve biraz kalçamın sağı acıdı.
Allah sakladı beni arkadaşlar, nasıl düştüğümü an be an hatırlıyorum.
Kaza sonrasında kazaya sebebiyet veren yüce kişilik, pişmiş kelle gibi umursamaz tavır takındı. Burada ölseydim umrunda olmazdı değilmi dedim. Cevabı evet oldu. 2 hafta kaldı düğünüme öfkemi yuttum ve yoluma devam ettim.oracıkta evinin önünde yüzünü alnıyla beraber dümdüz edecektim ama vaz geçtim. Olayı görenler bana hak verdiler. Ama ne yaparsın. Rabbimden dileğim şu ki, bu gibi insanları ıslah etsin, yok eğer ıslah olmayacaklarsa kahretsin. Yerinden bile ığramadı ki gelip elimden tutup kaldırsın.
cok buyuk gecmıs olsun kardes .. Allah beterınden korusun..
-
17 Nisan 2011, 15:56
#1647
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
17 Nisan 2011, 15:59
#1648
sivernson adlı üyeden alıntı
Amin İnşaALLAH. teşekkür ederim arkadaşlarım. bu ikinci oldu.
ALLAH korumasa mahvolmuştum. ilkinde de aracın biri aniden sağımdan soluma geçip tam ortamdan bana vurdu. yine motordan uçtum, akıcı trafiğin ortasında arabaların önüne düştüm. o anda Rabbimin yardımını iliklerime kadar hissettim.Yine hiç bir şey olmadan ayağa kalktım ve yine motorum çalışıyordu ve yine dikiz aynam sadece kırılmıştı
geçmiş olsun kardeş.MOTORA OKUMADAN ÜFLEMEDEN BİNMEYİN.bu milletin motorcuya zerre kadar saygısı yok.mevlam ıslah etsin.
-
17 Nisan 2011, 16:20
#1649
necatik35 adlı üyeden alıntı
Sevgili Atilla,
Yazdıklarının tamamnına katılıyorum.Sadece komprasör konusunda yanlışın var.Motosiklet gazı kapattığında mutlakaki komprasör yapmalıdır.Eğer komprasör yapmıyorsa ya motor bitik yada debriyaj gidik demektir.Benim MC de komprasörünü kaybetmişti.Debriyaj balatalarını değiştirdikten sonra yine geri geldi
Yani demek istediğim sanada debriyaj balatası değiştirme sırası geliyor.
Necatik35 abi, agazindan bal damliyor valla Ama benim kastim sehir icindeki düsük devirlerde olan bi rahatlama. Belirtiler ayni mi?
Ama son hizda bi kayip yada cekis eksikligi yok. Ayrica kalkista falan titretmede yapmiyor.
-
17 Nisan 2011, 17:17
#1650
Arkadaşlar merhaba...Mc aldım..Ve motor sol krankk kapağından yağ damlıyor döküm hatası var ne yazıkki değiştirmem gerekior..1300 km de iken aldım,herhangi bi düşmesi de yok...
-
17 Nisan 2011, 17:19
#1651
1,5 sene evvel yaşadığım kazadan sonra bugüne kadar sabrettim.
Ama artık geldiler ,motorsuz kalamazdım.
İstanbul ve çevresinde rahatlıkla dolaşabileceğim,küçük,ucuz bir motor olarak gördüğüm için 150 mc almaya karar verdim.
Motor için buzdolapçılara,satıcılara,servisi olanlara baktım.
Hatta içeride beyaz eşyadan yer olmadığı için dışarıdan getirilmiş bir ustaya satılan motorun dükkanın önünde hazırlanıp sahibine verildiğinide gördüm.
Servisi olan bir bayinin daha iyi olacağını düşünerek motoru oradan aldım ve 4 km. olan evime geldim.
Yapılan ayarlar:
Devir saati rolantide 4000 devir
Arka fren en dipte yani yok gibi
Egsozu şaseye bağlayan civata sıkılmamış
Zincir ayarı sağ 3 çizgi sol 2 çizgi
şimdilik gördüklerim bunlar.
Yani servislerde bir sorun veya ciddiyetsizlik görünüyor.
Böyle toplanmış bir motorla her an kaza kaçınılmaz.
Freniniz tutmaz,egsozunuz yolda iken şaseden ayrılabilir,arka lastiğiniz yalpa yapabilir vs.
Olumlu veya olumsuz servisleride yazarsanız dilerim firma bunlara bir çözüm getirebilir.
Şayet amaç sadece satış ise uzun vadede alanlarla birlikte firmada kaybeder.
eğitim>ehliyet>full koruma>motosiklet>eğitim
-
17 Nisan 2011, 17:51
#1652
atiturhan adlı üyeden alıntı
Necatik35 abi, agazindan bal damliyor valla
Ama benim kastim sehir icindeki düsük devirlerde olan bi rahatlama. Belirtiler ayni mi?
Ama son hizda bi kayip yada cekis eksikligi yok. Ayrica kalkista falan titretmede yapmiyor.
Komprasör motasikletin büyük oranda yavaşlamasını sağlar.Eğer komprasör olmasa hızla giden bir motosikleti durdurmak çok zor olurdu.İnşallah debriyaj balatalarında bir şey yoktur.Ama dert edilecek bir konu değil.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
17 Nisan 2011, 23:29
#1653
Ben motoru 1 Şubat 2011 de aldım. 2.5 ay olmuş 7000 km lere geldim. Kar, yağmur, çamur, güneşli kapalı havalarda kullandım. Rodajı tamamlamamış, yada yeni rodajtan çıkmış su yüzü görmemiş motorları kullananlarla benim yada benim gibi arkadaşların görüşleri arasında fark olacaktır. Zamanla çıkar ortaya.
M otorcuyum ben, O na yürekten bağlıyım, T ek tekerde şahlanırken, O nun gidişine hastayım, R acing değil belki ama, EN GEÇ AKŞAMA YANINDAYIM
-
17 Nisan 2011, 23:48
#1654
Motor_Derili adlı üyeden alıntı
Ben motoru 1 Şubat 2011 de aldım. 2.5 ay olmuş 7000 km lere geldim. Kar, yağmur, çamur, güneşli kapalı havalarda kullandım. Rodajı tamamlamamış, yada yeni rodajtan çıkmış su yüzü görmemiş motorları kullananlarla benim yada benim gibi arkadaşların görüşleri arasında fark olacaktır. Zamanla çıkar ortaya.
selam dostum senin motor km olarak baya yol gitmiş yağmur çamur demeden yakıt tüketimi ve 4 bin le 5 bin arası devirlerde titreme olayı hakkında yorumların ne şu ana kadar en çok km yapan kişi sensin galiba
-
18 Nisan 2011, 00:55
#1655
Aleyküm selam. Yakıt tüketimini daha önce de paylaşmıştım. Bu güne kadar da bir değişiklik yok. Yüksek devirli kullanımda 3.7 LT/100 km civarlarında. Sakin kullanımda 3.2 Lt den aşağı düşmez. Titreşim ilk zamanlara göre arttı diyebilirim. Ama rahatsız edici değil. Yüksek devirlerde (6500-8000) hissettiriyor. 4-5000 devirlerde rahatsız edici değil. Bu da normaldir. Daha önce de 2009 model sıfır aldığım UKT 125' i 20.000 km sattım. Ona göre kıyaslarsam titreşim yok sayarım. Onlar daha kötüydü. Bu arada geçen gün yağ değişimi için bayilik ve servis hizmeti veren bir yere gittim. Adı lazım değil. Tesadüf Mondial in İstanbul temsilcisi de vardı. Bayi ve kendisiyle uzun uzun konuştuk. Paslanmaları, egzozun pastan üzerindeki boyasının görünmediğini, motor gövdesinden yağ kaçağını, kasislerde önden gelen plastik çarpmasına benzer sesi, fazla yakmasını, %8 ÖTV düştüğünde Mondial in %6 düşürdüğünü üstüne de geri %8 koyup toplamda %10 zam yaptığını, Honda ile aralarındaki farkın 1000 TL ye düştüğünü, zaten bir takım lastik 200 TL. geriye kaldı 800 TL farkla da durum ortada neden sizi tercih etmeli tüketici dedim. Sağolsun egzozu garantiden değiştiririz dedi :d yağ kaçağı için de contalar değişecek garantiden.
Bu zam meselesinden bayiler de şikayetçi. Tam satış rakamlarında ivmelenme yakalamışken bu zam olayıyla satışlar düşmüş. Hatta fikir telakkisinde bulunduk. Adı 150 kendi 162 cc lik olan modeller CBF tokatçısı, adı 125 olup da kendisi 135 cc olanlar da YBR tokatçısı olarak piyasada yer edinecek bir pazarlama stratejisi. Nitekim öngülen gibi de oldu. Eskiyle yeni modeller arasında ki tek fark vibrasyon. Geri kalan yedek parça olsun kalite olsun dünkü Mondial. Parasına göre iyi diyordum ta ki %8 geri zam yapana kadar. O da yalan oldu.
M otorcuyum ben, O na yürekten bağlıyım, T ek tekerde şahlanırken, O nun gidişine hastayım, R acing değil belki ama, EN GEÇ AKŞAMA YANINDAYIM
-
18 Nisan 2011, 01:00
#1656
bighakan adlı üyeden alıntı
1,5 sene evvel yaşadığım kazadan sonra bugüne kadar sabrettim.
Ama artık geldiler ,motorsuz kalamazdım.
İstanbul ve çevresinde rahatlıkla dolaşabileceğim,küçük,ucuz bir motor olarak gördüğüm için 150 mc almaya karar verdim.
Motor için buzdolapçılara,satıcılara,servisi olanlara baktım.
Hatta içeride beyaz eşyadan yer olmadığı için dışarıdan getirilmiş bir ustaya satılan motorun dükkanın önünde hazırlanıp sahibine verildiğinide gördüm.
Servisi olan bir bayinin daha iyi olacağını düşünerek motoru oradan aldım ve 4 km. olan evime geldim.
Yapılan ayarlar:
Devir saati rolantide 4000 devir
Arka fren en dipte yani yok gibi
Egsozu şaseye bağlayan civata sıkılmamış
Zincir ayarı sağ 3 çizgi sol 2 çizgi
şimdilik gördüklerim bunlar.
Yani servislerde bir sorun veya ciddiyetsizlik görünüyor.
Böyle toplanmış bir motorla her an kaza kaçınılmaz.
Freniniz tutmaz,egsozunuz yolda iken şaseden ayrılabilir,arka lastiğiniz yalpa yapabilir vs.
Olumlu veya olumsuz servisleride yazarsanız dilerim firma bunlara bir çözüm getirebilir.
Şayet amaç sadece satış ise uzun vadede alanlarla birlikte firmada kaybeder.
Motorunuz hayırlı olsun..
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
18 Nisan 2011, 01:09
#1657
eger dediginiz gibi %10luk bir gecirme sozkonusu ise bunun ismi resmen seref... bana gore, altin olsa almam boyle yapan firmanin urununu
-
18 Nisan 2011, 01:11
#1658
hakikatten mondial büyük satiş yapıcağı zamanda resmen kendini frenletti
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
18 Nisan 2011, 01:11
#1659
motor_derili adlı üyeden alıntı
aleyküm selam. Yakıt tüketimini daha önce de paylaşmıştım. Bu güne kadar da bir değişiklik yok. Yüksek devirli kullanımda 3.7 lt/100 km civarlarında. Sakin kullanımda 3.2 lt den aşağı düşmez. Titreşim ilk zamanlara göre arttı diyebilirim. Ama rahatsız edici değil. Yüksek devirlerde (6500-8000) hissettiriyor. 4-5000 devirlerde rahatsız edici değil. Bu da normaldir. Daha önce de 2009 model sıfır aldığım ukt 125' i 20.000 km sattım. Ona göre kıyaslarsam titreşim yok sayarım. Onlar daha kötüydü. Bu arada geçen gün yağ değişimi için bayilik ve servis hizmeti veren bir yere gittim. Adı lazım değil. Tesadüf mondial in istanbul temsilcisi de vardı. Bayi ve kendisiyle uzun uzun konuştuk. Paslanmaları, egzozun pastan üzerindeki boyasının görünmediğini, motor gövdesinden yağ kaçağını, kasislerde önden gelen plastik çarpmasına benzer sesi, fazla yakmasını, %8 ötv düştüğünde mondial in %6 düşürdüğünü üstüne de geri %8 koyup toplamda %10 zam yaptığını, honda ile aralarındaki farkın 1000 tl ye düştüğünü, zaten bir takım lastik 200 tl. Geriye kaldı 800 tl farkla da durum ortada neden sizi tercih etmeli tüketici dedim. Sağolsun egzozu garantiden değiştiririz dedi :d yağ kaçağı için de contalar değişecek garantiden.
Bu zam meselesinden bayiler de şikayetçi. Tam satış rakamlarında ivmelenme yakalamışken bu zam olayıyla satışlar düşmüş. Hatta fikir telakkisinde bulunduk. Adı 150 kendi 162 cc lik olan modeller cbf tokatçısı, adı 125 olup da kendisi 135 cc olanlar da ybr tokatçısı olarak piyasada yer edinecek bir pazarlama stratejisi. Nitekim öngülen gibi de oldu. Eskiyle yeni modeller arasında ki tek fark vibrasyon. Geri kalan yedek parça olsun kalite olsun dünkü mondial. Parasına göre iyi diyordum ta ki %8 geri zam yapana kadar. O da yalan oldu.
aslında ben bir çözüm düşünmüştüm bu yakıt olayına da ama tüm mc li arkadşlar olarak şamsımıza küselim nedeni : Ben karbiratörü scooter 150 cc karbiratörü ie degiştirecektim ama monüfot ağzı biraz sorun çıkardı onu halederdim ama mevcut karbiratörünün yerine sıgmadı şaseye çarpıyordu olsaydı hem otomatik karbiratör hem de 100 km de 3 lt yda daha aşşagı iner diye tahmin ediyordum
-
18 Nisan 2011, 01:19
#1660
MR nin eski fiyatı 2900, MC nin eski fiyatı 2975 TL idi. İndirimden sonra olması gereken rakamlar;
MR için, 2900/1,18/1,22*1,08*1,18 = 2567 TLolması gerekirken şimdiki fiyatı 2775 TL Fark = +%8,1
MC için 2975/1,18/1,22*1,08*1,18 = 2633 TL olması gerekirken şimdiki fiyatı 2846 TL Fark=+%8,1
Ben de indirimden önce aldım.
Mesela Honda ya bakalım indirimden önceki fiyatı 4250 TL/1,18/1,22*1,08*1,22 = 3762 TL. olması gerekirken sitesinde 3765 TL. düz yapmışlar Fark = + % 0007 Bu yüzden yok satıyor
M otorcuyum ben, O na yürekten bağlıyım, T ek tekerde şahlanırken, O nun gidişine hastayım, R acing değil belki ama, EN GEÇ AKŞAMA YANINDAYIM
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)