Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Nisan 2011, 02:20
#1481
@Motor derili, grubumuzda toplam 5 CBF150 var. Hic biri 120km/h yapamadigi gibi tüketimlerini tam bilmiyorum ama 2,7lt tam gaz da tüketecegini sanmiyorum. Rakkam yukari cikar. O tüketimi ancak sakin kullanimda gösterir.
Ben karma kullanim ve son hiz denemelerim sonucu ortalama 3,5lt yakiyorum.
Ama 80-90km/h gibi bi hizda sabit gidebilsem bu deger asagi cekilir diye düsünüyorum.
Antiparantez: sifir km'de cbf150 almis bi inanin cok tecrübeli bi abim. Motorunun ancak 10bin km de acildigini ve degeri min. ancak bu kmden sonra 2,5lt ye cekebildigini söyledi. yani bizim motorlarinda daha acilmasi gerekiyor olabilir.
Reklamlar
-
04 Nisan 2011, 02:31
#1482
Atilla Abi, İstanbul da günde 10-15 tane CBF li kurye ile yollarda gidip geliyorum. Ortalama günde en az 60 km en fazla 150 km yol yaptım. Dediğim gibi beni zorlayan CBF ler de var. Hatta bir iki tane denk geldi YBR li kurye arkadaş gerçekten çok zorladı ama arayı açmasam da geçiyorum. Geçen gün metehan ın videosu vardı 130 km/saat. Demek istediğim 120 km ler CBF için zor değil. Yakıt tüketimleri de kullananların söylediklerini söylüyorum 2,5-2,7 bir iki tane de 3 lt civarı dediler. YBR ler biraz daha düşüyor. Bak aşağıda benim sattığım 2009 model UKT 125 in yakıt tüketimleri var. Hep limitlerde kullandım. Ama MR yada MC sakin kullanımda yani 6000 d/dk civarlarında zorlanmazsa 3,2 LT görür buna katılırım.
UKT 125 yakıt değerleri;
MONDIAL 125 UKT 2009 MODEL
BENZİN TÜKETİM TABLOSU
YAKIT BEDELİ TÜKETİM
TARİH KM NET KM LİTRE B. FİYAT TUTARI 100 KM / TL 100 KM/LT
01.12.2009 0 0 13,66 3,35 45,76 0,000 0,000
08.12.2009 317 317 8,40 3,35 28,14 0,089 2,650
16.12.2009 725 408 11,45 3,37 38,59 0,095 2,806
27.12.2009 1.054 329 9,45 3,35 31,66 0,096 2,872
05.01.2010 1.601 547 15,75 3,64 57,33 0,105 2,879
11.01.2010 2.011 410 11,73 3,65 42,81 0,104 2,861
16.01.2010 2.253 242 6,92 3,65 25,26 0,104 2,860
30.01.2010 2.652 399 11,69 3,65 42,67 0,107 2,930
05.02.2010 2.976 324 9,62 3,65 35,11 0,108 2,969
10.02.2010 3.225 249 7,10 3,66 25,99 0,104 2,851
15.02.2010 3.533 308 8,86 3,61 31,98 0,104 2,877
20.02.2010 3.942 409 11,92 3,61 43,03 0,105 2,914
26.02.2010 4.351 409 11,59 3,69 42,77 0,105 2,834
06.03.2010 4.765 414 11,68 3,75 43,80 0,106 2,821
15.03.2010 5.135 370 10,38 3,76 39,03 0,105 2,805
21.03.2010 5.368 233 6,46 3,77 24,35 0,105 2,773
30.03.2010 5.750 382 10,68 3,75 40,05 0,105 2,796
06.04.2010 6.092 342 9,39 3,73 35,02 0,102 2,746
14.04.2010 6.385 293 8,01 3,77 30,20 0,103 2,734
23.04.2010 6.792 407 11,59 3,77 43,69 0,107 2,848
29.04.2010 7.196 404 11,96 3,77 45,09 0,112 2,960
06.05.2010 7.605 409 11,66 3,75 43,73 0,107 2,851
12.05.2010 8.017 412 10,96 3,73 40,88 0,099 2,660
18.05.2010 8.440 423 11,92 3,75 44,70 0,106 2,818
25.05.2010 8.846 406 11,36 3,63 41,24 0,102 2,798
10.08.2010 11.224 2.378 66 3,66 241,56 0,102 2,775
13.10.2010 12.550 1.326 37 3,66 135,42 0,102 2,790
27.11.2010 16.300 3.750 105 3,66 384,30 0,102 2,800
20.01.2011 19.000 2.700 75 3,94 295,50 0,109 2,778
03.02.2011 19.500 500 13 3,94 51,22 0,102 2,600
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:28 ----------
[/COLOR]Bu da MR nin tüketim tablosu;
MONDIAL MR 150 2011 MODEL
BENZİN TÜKETİM TABLOSU
YAKIT BEDELİ TÜKETİM
TARİH KM NET KM LİTRE B. FİYAT TUTARI 100 KM / TL 100 KM/LT
03.02.2011 0 0 2,55 3,94 10,05 0,000 0,000
03.02.2011 27 0 13,32 3,94 52,48 0,000 0,000
08.02.2011 425 398 12,07 3,81 45,99 0,116 3,033
15.02.2011 780 355 12,69 3,81 48,35 0,136 3,575
21.02.2011 1.173 393 13,70 3,94 53,98 0,137 3,486
25.02.2011 1.518 345 11,79 3,90 45,98 0,133 3,417
01.03.2011 1.735 217 8,35 3,95 32,98 0,152 3,848
06.03.2011 2.094 359 14,13 4,08 57,65 0,161 3,936
12.03.2011 2.482 388 15,76 4,03 63,51 0,164 4,062
16.03.2011 2.831 349 12,40 4,03 49,97 0,143 3,553
24.03.2011 3.387 556 22,05 3,90 86,00 0,155 3,966
29.03.2011 3.736 349 13,05 3,99 52,07 0,149 3,739
Ama tekrarlıyorum ben sakin gitmiyorum
M otorcuyum ben, O na yürekten bağlıyım, T ek tekerde şahlanırken, O nun gidişine hastayım, R acing değil belki ama, EN GEÇ AKŞAMA YANINDAYIM
-
04 Nisan 2011, 02:38
#1483
Hangi birimiz sakin gidebiliyoruz ki? Bende sahsen sürekli gaz ile oynuyorum. Hizlanmasi cok keyif veriyor. Ama bu yakinlarda biraz sakin kullanma ile ölcüm yapmayi istiyorum. Germek acisindan.
Sanirim CBF lerin son hizlari sürücünün agirligiyla dogru orantili. Ama MC ve MR lerde dikkatimi ceken sürücüsünin kilosu ne olursa olsun son hiz ve yakit tüketimi ayni. Ben kendi adima üzülüyordum motoru bir sürü canta ile agirlastirdim diye. Degisen cokta bisey olmuyor demekki. Hatta bi MC kullanicisi arkadas arka tekeri biraz genisletti (Halil), son hizin degismedigini söyledi.
-
04 Nisan 2011, 02:40
#1484
Ben de erdurocularla bir geziye katılmıştım. Tüm makineler büyüktü, en küçüğü 500'lük falandı. Beni de bir telaş aldı nasıl yetişeceğim bunlara diye. Sonra bir CBF150 geldi, yaşlı bir abi. Görünce hemen sevindim, iyi bana denk biri daha varmış diye.
Sonra yola koyulduk, endurolar kaptırdı tabii. Ben ve MCT en geride kaldık haliyle. (Hızımız 100-115) Yollar yokuşlu mokuşlu... Velhasıl CBF150 ufukta dahi görünmüyordu, geride kalma ihtimali de yoktu. Sonunda varmıştık göle, CBF 150 diğer endurolara uyum sağlayıp bizden dakikalar önce göle ulaşmış ve üzerlerini değiştirip göle girmişlerdi bile. Yani kullanmasını bilen var, bilmeyen var. Bahsettiğim motor da 120-130 gidebilmiş bu yokuşlarda.
Ama ne olursa olsun tipini sevmiyorum işte...
-
04 Nisan 2011, 02:44
#1485
atiturhan adlı üyeden alıntı
Hangi birimiz sakin gidebiliyoruz ki? Bende sahsen sürekli gaz ile oynuyorum. Hizlanmasi cok keyif veriyor. Ama bu yakinlarda biraz sakin kullanma ile ölcüm yapmayi istiyorum. Germek acisindan.
Sanirim CBF lerin son hizlari sürücünün agirligiyla dogru orantili. Ama MC ve MR lerde dikkatimi ceken sürücüsünin kilosu ne olursa olsun son hiz ve yakit tüketimi ayni. Ben kendi adima üzülüyordum motoru bir sürü canta ile agirlastirdim diye. Degisen cokta bisey olmuyor demekki. Hatta bi MC kullanicisi arkadas arka tekeri biraz genisletti (Halil), son hizin degismedigini söyledi.
Sürücü kilosu, hava şartları, rüzgarın yönü, rakım vs. hepsi etkiliyor. Ben Michelin lastik alırken 110/90-16 yoktu 120/80-16 taktırmıştım. Yani genişledi yanak düştü ama hızda bir fark görmedim. Müsait bir zamanda ön dişliyi bir numara büyüteceğim. Tork düşecek son sürat artacak ama tork fazla olduğu için fazla farketmeyecek gibime geliyor...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:42 ----------
inzell adlı üyeden alıntı
Ben de erdurocularla bir geziye katılmıştım. Tüm makineler büyüktü, en küçüğü 500'lük falandı. Beni de bir telaş aldı nasıl yetişeceğim bunlara diye.
Sonra bir CBF150 geldi, yaşlı bir abi. Görünce hemen sevindim, iyi bana denk biri daha varmış diye.
Sonra yola koyulduk, endurolar kaptırdı tabii. Ben ve MCT en geride kaldık haliyle. (Hızımız 100-115) Yollar yokuşlu mokuşlu... Velhasıl CBF150 ufukta dahi görünmüyordu, geride kalma ihtimali de yoktu. Sonunda varmıştık göle, CBF 150 diğer endurolara uyum sağlayıp bizden dakikalar önce göle ulaşmış ve üzerlerini değiştirip göle girmişlerdi bile. Yani kullanmasını bilen var, bilmeyen var. Bahsettiğim motor da 120-130 gidebilmiş bu yokuşlarda.
Ama ne olursa olsun tipini sevmiyorum işte...
Kolay kolay şişmiyor CBF motoru. Yol uzadıkça süratin düşecektir haliyle
M otorcuyum ben, O na yürekten bağlıyım, T ek tekerde şahlanırken, O nun gidişine hastayım, R acing değil belki ama, EN GEÇ AKŞAMA YANINDAYIM
-
04 Nisan 2011, 02:50
#1486
Motor_Derili adlı üyeden alıntı
Kolay kolay şişmiyor CBF motoru. Yol uzadıkça süratin düşecektir haliyle
Aynen öyle, gereksiz yere bu motoru hafife almamak gerek. Hiçbir anlamı yok çünkü. Gayet başarılı bir motor. (Tipi hariç) Hatta 3,5 litre sarfeden motoru olsaydı 145 civarı gidebilirdi sanırım.
-
04 Nisan 2011, 02:54
#1487
inzell adlı üyeden alıntı
Aynen öyle, gereksiz yere bu motoru hafife almamak gerek. Hiçbir anlamı yok çünkü. Gayet başarılı bir motor. (Tipi hariç)
Hatta 3,5 litre sarfeden motoru olsaydı 145 civarı gidebilirdi sanırım.
Muhakkak hafife alınamaz. Milyon tane yollarda. Biliyorsun İstanbul da bugun az yol yaptım diyen kurye 300-500 km yol katediyor. Parçası pahalı da olsa ticari olarak da tercih sebebi. Ama bu maddi ve manevi tercih meselesi.
M otorcuyum ben, O na yürekten bağlıyım, T ek tekerde şahlanırken, O nun gidişine hastayım, R acing değil belki ama, EN GEÇ AKŞAMA YANINDAYIM
-
04 Nisan 2011, 02:59
#1488
Ee MR ve MC ile kıyaslarsak, sıfır CBF aldığında; lastik değiştirmeye gerek yok, zincir değiştirmeye gerek yok, zincir dişli seti değiştirmeye gerek yok bla bla bla...
-
04 Nisan 2011, 03:04
#1489
inzell adlı üyeden alıntı
Ee MR ve MC ile kıyaslarsak, sıfır CBF aldığında; lastik değiştirmeye gerek yok, zincir değiştirmeye gerek yok, zincir dişli seti değiştirmeye gerek yok bla bla bla...
Öyle deme ama. Lastik takımı iyi birşey 200 TL, Zincir 25 TL. Dişli 5-10 TL. Yine 750 TL kârın var
M otorcuyum ben, O na yürekten bağlıyım, T ek tekerde şahlanırken, O nun gidişine hastayım, R acing değil belki ama, EN GEÇ AKŞAMA YANINDAYIM
-
04 Nisan 2011, 03:14
#1490
Kâr kârdır.
-
04 Nisan 2011, 10:57
#1491
CBF deki DURO marka lastik iyi mi sence?
-
04 Nisan 2011, 10:59
#1492
atiturhan adlı üyeden alıntı
motor koruma demiri cbf 150 nin ki oluyor ben onu kullaniyorum. Ben MC'de motosiklet radyosu,elcik isitma kullaniyorum. Ama motoru en az 2-3günde bir kullaniyorum. Kendini sarj ediyor yani. Xenon uygulamasina kesinlikle karsiyim. Zaten yakin bir zamanda normal aynali farlara xenon takilmasi yasaklanacak. sadece mercekli farlara takilabilecek. Akü yumasinida kendin ölcü ver artik
...trafik tıkalı araçlar duruyor emniyet şeridinde dar bir kısım var bir motor geçer yada geçmez ama "fark eden" yok beni... işte o zaman xenonları uzunlara alıp arkalarında bekliyorum yol veren veriyor (çoğu veriyor) ...vermeyen vermiyor bekliyorum korna çalmıyorum çünkü korna çalınca tam ben geçerken tekrar sıkıştırıyolar ...reflekte yeleğin yansımasından bi an polis sanıp tırsıp sola kıranlarda çoğunlukta ...seyir halinde ikende her açıdan xenon olmassa olmazım tercih meselesi tabi ... motor olsa akü yerini ölçerimde motoru alma şerefine henüz nail olamadım sonra öğrendim gerçi olmuyormuş ...ama sağol yinede bana tek cevap yazan sensin ewy.. bu sabah bir mc gördüm yanına yanaştım tanıştım şahısla başladım sormaya çok memnun kendisi motordan ...eski cbf ini satmış sıfır almış daha çok memnun olduğunu söyledi çok keyiflendim dinlerken ..inşallah 2 haftaya kadar alıyorum siyahını...
γ@píяєگگ@mí
Mehmet ERDOĞAN
-
04 Nisan 2011, 12:24
#1493
atiturhan adlı üyeden alıntı
CBF deki DURO marka lastik iyi mi sence?
Bana sorduysan Atilla Abi, Çinlilerdeki lastiklere göre çok çok iyi. 2011 model CBF kullanan birkaç kuryeye de sordum. Tatminkar olduğunu söylediler. Yani değiştirmeye gerek duymuyorlar. Ben de kullandım bir dönem ıslakta Michelin kadar değil ama özetle söylemek gerekirse benim motorda Duro olsaydı Michelin le değiştirmeyi düşünmezdim.
M otorcuyum ben, O na yürekten bağlıyım, T ek tekerde şahlanırken, O nun gidişine hastayım, R acing değil belki ama, EN GEÇ AKŞAMA YANINDAYIM
-
04 Nisan 2011, 15:41
#1494
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...46151433/detay
Arkadaşlar bu ilandaki motor nasıldır bilgi verebilirmisiniz, km ye göre fiyat iyimidir ? Motor dıştan bakıldığında nasıl sizce ? İlk motor alacağım için hiç bilgim yok.
-
04 Nisan 2011, 15:44
#1495
atilla abi senin koltuguda turuncu yapalım güzel olmuş ilandaki moto.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
04 Nisan 2011, 16:02
#1496
arkadaşlar farlar h4 dimi bu motorun ?
γ@píяєگگ@mí
Mehmet ERDOĞAN
-
04 Nisan 2011, 16:21
#1497
-
04 Nisan 2011, 22:00
#1498
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
atilla abi senin koltuguda turuncu yapalım güzel olmuş ilandaki moto.
igrenc olmus ya...
-
04 Nisan 2011, 22:54
#1499
atiturhan adlı üyeden alıntı
igrenc olmus ya...
aynen siyah sele daha güzel turuncu hiç gitmemiş bu motora gidiyor seleye gitmiyor seleye siyah :D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
05 Nisan 2011, 18:54
#1500
evet dün motorumu sattım arkadaşlar... önümüzdeki hafta içi alıyorum siyah olanı alıcam... MC me kavuşuyorum inşallah...yalnız ; motor ustama rodaj işini sordum da 3000-5000 km kadar 60-70 i geçmicen 2 kişi binmicen diyo nasıl olcak bu iş ? ben günde 20 km ayda 400 km yapan biri olarak 5000 km yi 1 yılda yaparım anca hadi hafta sonları gezdim 6 - 7 aya düşürdüm ama nerde o sabır...
γ@píяєگگ@mí
Mehmet ERDOĞAN
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)