hepinize slmlar olsun bu konudaki nerdeyse çoğu sayfayı okudum kimse şikayetçi değil memnunlar ne güzell.. benim boy 1.90 kg 120 benim gibi birine gidermi bu meret?
cevaplarınız için şimdiden teşekkürler hepinize iyi günler.!
Artçı yoksa hiç sorun olmaz. Yalnız rodaj süreci için sağlıklı olmayabilir diye biliyorum.
www.motorumla.net
@ Motorderili, bu kasktan arkadasimda kullaniyor. Güzel bi kask. isvircre mali bildigin kadariyla. Güzel secim yapmissin. Tebrikler. Güle güle kullan.
Atilla abiden aldığım pad geldi =)
Atilla abi başka güzel şeyler var mı motosikletime göre ? =)
motordereli bu yagmurluklar normalde giymek icin nasıl rüzgarı kesiyormu bacakları üşütüyormu ceket yerine bunlardan mı alsak.
arkadaşlar mc nin siyahını canlı gören varmı.
Sağol...
Sağol Atilla Abi. Evet isviçre menşeili ama imalat yeri ile ilgili bir etiket göremedim.
Rüzgarı kesiyor. Fakat ceketin üzerine giymelisin. Koruma özelliği yok. Sadece rüzgar ve yağmur için. Ben altına dizlik takıyorum. Ve korumalı mont kullanıyorum.
M otorcuyum ben, O na yürekten bağlıyım, T ek tekerde şahlanırken, O nun gidişine hastayım, R acing değil belki ama, EN GEÇ AKŞAMA YANINDAYIM
merhaba arkadaşlar.
Öncelikle bir uyarı yapayım istiyorum.
MC topiğimizi çöpe ve ağız dalaşı yerine çevirmekten ve çevirtmekten uzak duralım. Bizimle işi olmayan bizimle uğraşmasın.
Tanıdığı veya tanımadığı insanlarla toplum içinde ve hele hele milyonlarca insanın bir tıkla konuya ilgili olabileceği yerlerde insanlarla konuşma uslubunu öğrenememiş veya işine gelmediği için bilsede uygulamayan insanlarla muhattap olmayalım. Onları dışlayalım. Yoksa kaybeden hep biz oluruz. Unutmayalım ki bir söz savaş bile başlatır.
Gelelim konuya neden uzak kaldığıma.
Mayısın 1 inde İnşaALLAH düğünüm var. Düğünün telaşesi ve bu durumu direk ve dolaylı yoldan ilgilendiren konularla uğraşmaktan topiği fazla ziyaret edemedim. Bir de iş güç.
5500 km ye geldim. Debriyaj balatasını bitirmişim acemice vitesli motor kullandığımdan. Bir de bana arabayla vurdular. Herhalde en az 60 km/s ti aracın hızı. Ama Rabbime şükür burnum bile kanamadı.Tedbirimide tam takım almıştım. İlginçtir, şu çamur attıkları motorumun sadece aynası demirinden çıktı. O aynada orjinal olmayan yuvaralk bir aynaydı. Kaza sonrası motoru yanlış hatırlamıyorsam tek marşta çalıştırıp eve gittim.
Belirtmek istediğim bir kaç husus var motor hakkında.
Şöyle ki; tekerlerin kesinlikle değişmesi gerekir. Orjinal akünün daha kaliteli bir aküyle değişmesi gerekir. Vidaların sık sık sağlamlık kontrolünün yapılması gerekir. Birde sanki süspansiyonlar sertleşti.
Benden şimdilik bu kadar. Herkese hayırlı günler dilerim.
@sivernson
öncelikle şimdiden mutluluklar diliyorum. Allah(c.c) mesut etsin.
---
topiği baştan sona okuduğum kadarıyla en çok sıkıntı çıkaran konu amortisörlerin sertliği gibi duruyor?.. fakat aslında bu konu avantajmı yoksa dezavantajmı tartışılır. hiç 600'lük yada 1000'lik Supersport kullandınızmı bilemiyorum ancak o makinalarında amortisörleri son derece serttir. yoldaki en küçük çıkıntıyı bile hissedersiniz. öte yandan bu makinanın yol tutuşunu direk etkiler. sert suspansiyon yola daha iyi tutunan araç demektir. daha sağlam basar. bu yüzden, rahatlık mı yoksa güvenlik mi tercihi yapılmalı bu noktada..
lastiklere gelince.. 70-80.000 km'ye yakın motosiklet tecrübem var ve hayatım boyunca fabrika çıkışlı gerçekten iyi lastiklere sahip bir model çıkmadı karşıma! özellikle bu tarz giriş seviyesi makinalarda lastiklerden büyük beklentilerde olmak hata, seninde dediğin gibi daha alındığı an değiştirilmeli ve uzun yolculuklarda yedek lastik olarak taşınmalı, en kötü ihtimalle. Mondial'e has bir durum değil yani; Honda da böyle, SYM de, Kymco da, Suzuki de, Yamaha da...
MC'nin aküsü nasıldır bilemiyorum, ama eğer gerçekten kötüyse sizlere tavsiyem Bauhaus'tan BOSCH marka kuru akü alın. 34 liraydı en son fiyatı. Bu aküyü 2-3 yıl sorunsuz kullanan kişiler var, işinizi fazla fazla görür.
Vida konusuna gelince. Aslında makinada titreşim yoksa, vidalarda - somonlarda sıkıntı çıkmaması lazım. Ama yinede 1000-1500km'de bir kontrol etmekte yarar var tabii..
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
makinanın çanta taşıma demirini nereden ayarladınız beyler?
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
arkadaşım sadice korumalı bir mont alıp giysek rüzgardan tam olarak korunamazmıyız bazı montlarda yazıyor rüzgar su gecirmez diye nekadarı dogru bilmiyorum 150 liralık montlar var rüzgar işini halleder bunlar.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:47 ----------
hayırlı olsun kardeşim mutluluklar evlenecegin kişi motoru seviyodur umarım yoksa sıkıntı yaşanıyor kıskanmaya kadar gidiyor.
balatayı soracaktım varmıymış ellerinde sorun cıktımı kolay degişiyormu.özellikle cabuk geldimi parca
Valla Prohel mont pantolon takım var bende içliği de var. Her ne kadar rüzgarı kesse de fazla soğuk havalarda hissettiriyor. Yağmur ise yoğun olmazsa kısa süreli geçirmiyor. Birde geçen sene fuarda Hudson un montunu almıştım. (Linki: http://www.hudsonderi.com/?urun-31-K...OTOSIKLET.html Bu mont Prohel den daha iyi çıktı. Özellikle rüzgar bakımından. İçliğini çıkarınca yazın da rahatlıkla giyilebiliyor. Ama cok sıcaklarda terletiyor. Mont tabi ki olmalı ama yağmurluk da bulunmalı. Çok maliyetli değil aynı zamanda da fazla yer kapamıyor. Karı olur zararı olmaz diye düşünüyorum...
M otorcuyum ben, O na yürekten bağlıyım, T ek tekerde şahlanırken, O nun gidişine hastayım, R acing değil belki ama, EN GEÇ AKŞAMA YANINDAYIM
tam 61 sayfa bıkmadan , usanmadan keyifle okuduğum tam 61 sayfa bu kadar güzel bilgiler edindiğin ve çok hoş sohbetlere ortak olduğum bu güzel yazı dizisinin varoluşunda emeği geçen bütün arkadaşlarıma çok teşekkür ederim. öncelikle biraz kendimden bahsedeyim.
yaklaşık 4 senedir motorsiklet kullanıyorum bazıları benim bazıları arkadaşlarımın olmak üzere 100 cc den başlayıp 1300 cc ye kadar pek çok motoru kullanma şansım oldu. geçen yaz sonu motorumu satıp öğrenci olarak başka bir şehire yerleştim. e haliyle yeni yerin yeni heycanları sürecinde motor paramın bir kısmını afiyetle yedim yaz yaklaştıkça motor tutkusu yine kanımda kaynamaya başlayınca elimde olan kısıtlı parayla yine motor bakınmaya başladım. daha önceden mondial marka motor kullandığım için açıkçası başta biraz kuşkulu yaklaştım. yüksek titreşimlerinden dolayı hemen hemen her hafta bi yerinden düşen civata ve somonları yenilemek zorunda kaldım. kaldı ki ben motorumu hiç sıkıştırmadan , oldukça dikkatli ve nazik kullanırım. hatta çok nadir gaz kolunu sonuna kadar çevirmişimdir. yine de kilometre telim kopmuştu ve onu da değiştirdim. ama işin güzel yanı yinede bütün mondial kullananlar o scooter lardan binbir şikayet ederken ben hiç yolda kalmadım , en soğuk zamanlarda bile ikinciye marşa basmadım beni herşeye rağmen hiç yormadı ve üzmedi. bunu birazda motora karşı takındığım nazik tavrıma borçluyum sanırım. her bakımına tam zamanında götürmüş ve değişmesi gerekenleri en iyileriyle değiştirmiş olmamın da katkısı vardır sanırım bunda. neyse velhasıl kelam sizlerinde sayesinde bu yeni modellere olan güvenim iyice pekişti ve bugün itibari ile bende motorumun siparişini vermiş bulunuyorum.aslında elinde turuncu bir 150 mc vardı bayinin ama ben aşırı titiz bir adam olduğumdan teşhir malı almak istemedim açıkçası. çünkü kasadan çıktığı andan itibaren bütün montaj sürecinde yanında olmam içimi rahatlatıyor. bu nedenle yeni bir tane sipariş verdim. benim siparişimle birlikte bayi bir tane de siyah sipariş etti ama bana nedense turuncu çok daha güzel ve iddalı göründü bende bu nedenle turuncu almaya karar verdim. fiyat olarak 2600 tl ye el sıkıştık ve bana birde anahtarla sökülüp alınabilen arka çanta (top case) hediye edeceği tahahüt etti. böylece benim tatlı bekleyiş sürecim başlamış oldu. tahmini olarak 15 gün içinde motorumu teslim almış olacağım.
bu süreçte bir kaç kez bayiye gidip uzun süre oturma fırsatı buldum gelen gidenle sohbet ettim. gittiğim bayi civardaki tamircilere de mal veren bir yer olduğu için bir kaç ustayla motor hakkında konuşma fırsatı buldum. söylediklerini aktarıyorum.
birincisi titreşim konusu. bu motor üstten egzantrikli olduğu için doğal olarak eskilere göre az titreyeceği kesin dediler. hatta balansör olmasa bile bunun çok farkedilir olarak titreşimi keseceğini söylediler.
ayrıca bir kaç usta da tastik etti ki bu motorda balansör var. ancak japonlarda olan balansör sisteminden farklı olduğunu söylediler. gerçi onlar farkının ne olduğunu da söylediler ama ben o kadarını aklımda tutamadım
netice de ustaların dediği titreşimsiz olması için çalışılmış ve motor titreşim olarak japonları aratmayacak seviyede.
gelelim malzeme kalitesine
usta sağolsun bana zaman ayırdı ve detaylı bilgi alabildim.
önceki motorların motor aksamlarında kullanılan metalin yumuşak bir metal oldugunu yeni modellerin ise kullanılan metallinin dahi oldukça kaliteli ve sağlam oldugunu dile getirdi. motor kısmından hiçbir arıza vereceğini sanmıyorum. uzun yıllar keyifle kullanabileceğin bir motor üzmez , hele senin gibi titiz kullanan bir adamı hiç üzmez dedi. ancak usta motorun görünüşünü beğenmemiş sen görüntüsünü beğendiysen hiç arkana bakma taş gibi motor ben bile mondial den böylesini beklemiyordum dedi.
bu arada belki bilmeyen olabilir diye yazıyorum ayrıca motorda , yanmamış çiğ benzini tekrar motora geri döndüren bir sistemde mevcut.
vites geçişleri bana çok yumuşak ve tatlı geldi. bazı arkadaşlar topukta vites kolunu gereksiz bulmuşlar. bende onlara katılıyorum vitesler o kadar rahat geçiyor ki vites değiştirmek için topukla basmaya hiç gerek yok. ama ben açıkçası daha önce topuktan vites değiştirebildiğim bir motor kullandığım için şunu diyebilirim - bu motor için kesinlikle gerekli değil ama konfor ve biraz daha rahat kullanım için oldukça güzel birşey. ben zevkle kullanacağımdan eminim.
vites göstergesinin olması da beni oldukça memnun etti. küçük bir ayrıntı ama bence güzel bir donanım. gerçi emin değilim ama sanırım mr modelinde vites göstergesi dijital. keşke bu modelde de dijital kullansalarmış çok daha şık görünürmüş ama yine de bence oldukça güzel.
yükseklik olarak bence bu forumda fazla abartılmış ve boyu kısa olan arkadaslar çekimser kalmış. bence yüksekliği 1.70 hatta 1.68 birinin bile kullanabileceği durumda. öyle 1.80 olmayada gerek yok (not: boyum tam 1.80)
ve sonunda bende aranıza katılacagım çok yakında iş artık benden çıktı. bayiden haber bekliyorum. dilerim tez zamanda gelirde özlediğim rüzgarıma yeniden kavuşurum.
biraz uzun bir yazı oldu arkadaşlar beni mazur görün.umarım okurken sıkılmazsınız. hepinize kazasız keyifli sürüşler dilerim. bundan sonra daha sık görüşmek üzere...
@tommyhill, simdiden güle güle kullan kardesim... Aramizda +1 kisi daha görmek cok güzel.
Biz illa boyu 180 olanlar alsin demedik ama Boyu uzun olanlarin tercihi olmali dedik. Diger MH ve MR ye göre ;)
bugün bir kurye ile tanıştım. kendisi yol soruyordu, etrafta bilen yoktu telefon un GPS i ile yardımcı oldum, yeri telefonda bulmaya çalışırken,motordan muhabbet oldu. adres kesinleşince gel atla arkaya dedi, bulalım tam adresi sonra bırakırım seni
3 sokak aşağıydı ama haklı olarak GPS i bulunca ,başka bir terslik olasılığına rağmen aldı beni yanına
neyse memnun olduğunu söyledi,3 ayda 20bin km yapmış, her hafta yağ değiştiriyorum en önemlisi bu dedi.
ama yakışı biraz fazla dedi 13.5kuruş falan yakıyor dedi. ama vibrasyon az dedi.
3 ayda 20bin km yapmış bir kurye den bilgiler böyle
emsallerinden yarim litre fazla yaksin varsin.. bastinmi gidiyor ama )))
tek birşey var içimi kemiren umarım kronik bir sıkıntısı yoktur çünkü tüm paramı motora bağlıyorum mazallah arıza yapsa yaptırmaya para kalmadı
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)