Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #5381
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    aslında metal olanlar daha iyi gibi ama ben bulamamıştım bunlardan almıştım püskürtmeli kullanırken.ama bu satıcıdan degil.bulundugum yerde biryerden bulmuştum..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5382
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    Alıntı dreamwalker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında metal olanlar daha iyi gibi ama ben bulamamıştım bunlardan almıştım püskürtmeli kullanırken.ama bu satıcıdan degil.bulundugum yerde biryerden bulmuştum..
    senin verdiğin liklerdekiler uyuyorsa metal falan filan farketmez.
    Eğleniyor muyuz?

  3. #5383
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    elindeki 30 mm manifoltları sor illaki onlarında elinde püskürtmeli vardır.işin içinde olan bilir...hava filtresine zaten biraz mırın kırın etsede uyuyor zaten :-))ilk kullanımda takip et bazen benzin hava karışım ayarı gerekebiliyor.son gazda kullanma cok yakar yoksa :-))

  4. #5384
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    Alıntı dreamwalker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elindeki 30 mm manifoltları sor illaki onlarında elinde püskürtmeli vardır.işin içinde olan bilir...hava filtresine zaten biraz mırın kırın etsede uyuyor zaten :-))ilk kullanımda takip et bazen benzin hava karışım ayarı gerekebiliyor.son gazda kullanma cok yakar yoksa :-))

    mesaj attım bakalım elemanlara ne diyecekler.

    motorun üstünde gelen orijinal karbüratör çok kötü. bildiğin benzin yetiştiremiyor motora yaw.
    Eğleniyor muyuz?

  5. #5385
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    merhaba arkadaşlar,

    bugün çift telli, püskürtmeli karbüratörün montajını yaptık. motorun dünyası değişti. özellikle motora inanılmaz bir tork kazandırdı. onun haricinde led sinyalleri de bağladık. motoru modlama işinde sadece egzost ve yan çantalar kaldı...
    sormak istediğim bişey var, bu motorun orijinal manifoltuna bağlanan bi hortum var. 200lük manifoltta öyle bi bağlantı yeri olmadığı için o hortum boşta kaldı. ne işe yarar o hortum? boşta öyle sallanmasının bi zararı var mıdır?

    http://imgur.com/MNGoyec
    http://imgur.com/SlI6bUw
    http://imgur.com/iJ7b3FN
    http://imgur.com/JHwN7e4

  6. #5386
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı volkanmet86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar,

    bugün çift telli, püskürtmeli karbüratörün montajını yaptık. motorun dünyası değişti. özellikle motora inanılmaz bir tork kazandırdı. onun haricinde led sinyalleri de bağladık. motoru modlama işinde sadece egzost ve yan çantalar kaldı...
    sormak istediğim bişey var, bu motorun orijinal manifoltuna bağlanan bi hortum var. 200lük manifoltta öyle bi bağlantı yeri olmadığı için o hortum boşta kaldı. ne işe yarar o hortum? boşta öyle sallanmasının bi zararı var mıdır?

    http://imgur.com/MNGoyec
    http://imgur.com/SlI6bUw
    http://imgur.com/iJ7b3FN
    http://imgur.com/JHwN7e4
    geri dönüşüm hortumu, yanmamış yakıtı karbüratöre aktarıyor devre dışı bırakabilirsiniz, seste biraz değişiklik olmuştur sanırsam.
    Orkidor61

    Adı: Kemal 0546 416 86 00

  7. #5387
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geri dönüşüm hortumu, yanmamış yakıtı karbüratöre aktarıyor devre dışı bırakabilirsiniz, seste biraz değişiklik olmuştur sanırsam.
    evet oldu. daha agresif ve sert bi sese kavuştuk.

  8. #5388
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    hayırlı olsun.çok iyi gaz yer bu karbüratörle.yanlız gaz yemesiyle birlikte titreşimde artacak haberin olsun :-)) ön dişliyi 16 yap biraz rahatlasın motor..motorun yakıtını takip et olmadı biraz hava ayarını açman gerekecek..elinde gaz halatın yedekte bulunsun.cift tellileri bulmak biraz sıkntı olabiliyor bazen..

  9. #5389
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    Alıntı dreamwalker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun.çok iyi gaz yer bu karbüratörle.yanlız gaz yemesiyle birlikte titreşimde artacak haberin olsun :-)) ön dişliyi 16 yap biraz rahatlasın motor..motorun yakıtını takip et olmadı biraz hava ayarını açman gerekecek..elinde gaz halatın yedekte bulunsun.cift tellileri bulmak biraz sıkntı olabiliyor bazen..
    ön dişli normalde kaçlık ki?
    Eğleniyor muyuz?

  10. #5390
    korbygs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MCX 162 CC




    merhaba arkadaşlar bende aranıza katılmaktan mutluyum tek sıkıntım armamdaki alçı 3 hafta sonra yollara düşebileceğim :(

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:14 ----------

    bide doğru lastik aldık mı ilk hedef ÇANAKKALE ileri
    1. FYM MASAİ 250 CC CHOPER 2. HONDA CBF 150 CC COMMUTER
    3. ASYA GY 200 CC ENDURO 4. HONDA CB 125 E YİNE COMMUTER ve commuterin kralı son MCX 162 CC

  11. #5391
    OnrMRT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2010
    Şehir
    Çanakkale / İstanbul
    Motosikleti
    meceiks 'F150GS' / Mêgane SW
    Alıntı volkanmet86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön dişli normalde kaçlık ki?
    MCX Orjinal ön dişli 15 arka dişli 38
    siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil

  12. #5392
    korbygs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MCX 162 CC



    arkadaşlar km saatinin devir saati çalışmıyor benzinle km saati çalışıyor ve kornalarıda yanında vericem 100 tl
    1. FYM MASAİ 250 CC CHOPER 2. HONDA CBF 150 CC COMMUTER
    3. ASYA GY 200 CC ENDURO 4. HONDA CB 125 E YİNE COMMUTER ve commuterin kralı son MCX 162 CC

  13. #5393
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    arkadaşlar ben karbüratörü değiştirdikten sonra gazı bıraktığımda böyle egzosttan tatlı tatlı patır patır patır sesler geliyor. aslında hoşuma gidiyor ama karbüratör ayarı gerekiyor sanırım. böyle patırdaması zengin karışım mı yoksa fakir karışım mı demekti?

  14. #5394
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Alıntı volkanmet86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ben karbüratörü değiştirdikten sonra gazı bıraktığımda böyle egzosttan tatlı tatlı patır patır patır sesler geliyor. aslında hoşuma gidiyor ama karbüratör ayarı gerekiyor sanırım. böyle patırdaması zengin karışım mı yoksa fakir karışım mı demekti?
    1 seneyi aşkın süredir gittiğim her usta hava ayarını yaptır dedi ama ayar vidası sıkışmış olduğu için kimse uğraşmadı.
    Ben de bugün karburatörü söktüm tornacıya gidip 2 TL ye söktüm güzelce yağlayıp alıştırdım ve hava ayarını yaptım. Öncesine göre boşta devirlenme de bariz fark var. Daha kolay devirleniyor. Gazı tam çevirdiğimde boğulma ya da tekleme yapmıyor. 10 000 devire kadar sorunsuz çıktı. Yarın 90 ve üstü hızı deneyeceğim bakalım durum nasıl. Bir de fazla yakmasından şikayetçiydim umarım yakıt tüketimi de azalır. Buji ve hava filtresini de değiştireceğim son tüketimi yazarım.
    Zira şaka gibi ama en son ölçümde 4.6 litre/100 kilometre yaktı. 250 cc falan değil 600 cc kadar yaktı meret.
    Düşük devirlerde boğulma kayboldu.
    Rölanti oynamıyor sabitlendi.
    Gazı bıraktığımda çok sert bir şekilde yığılıyordu. Hatta 1. vitesteysem koltuktan oynatacak kadar sert yığılıyordu. Bu yığılma yarı yarıya azaldı.
    Son olarak tam tur saymadım ama hava vidasını tam sıkılı durumdan yaklaşık 3-3,5 tur kadar çevirdim. En ideal bu aralıkta çalışıyordu.

  15. #5395
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı oguzhanlal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 seneyi aşkın süredir gittiğim her usta hava ayarını yaptır dedi ama ayar vidası sıkışmış olduğu için kimse uğraşmadı.
    Ben de bugün karburatörü söktüm tornacıya gidip 2 TL ye söktüm güzelce yağlayıp alıştırdım ve hava ayarını yaptım. Öncesine göre boşta devirlenme de bariz fark var. Daha kolay devirleniyor. Gazı tam çevirdiğimde boğulma ya da tekleme yapmıyor. 10 000 devire kadar sorunsuz çıktı. Yarın 90 ve üstü hızı deneyeceğim bakalım durum nasıl. Bir de fazla yakmasından şikayetçiydim umarım yakıt tüketimi de azalır. Buji ve hava filtresini de değiştireceğim son tüketimi yazarım.
    Zira şaka gibi ama en son ölçümde 4.6 litre/100 kilometre yaktı. 250 cc falan değil 600 cc kadar yaktı meret.
    Düşük devirlerde boğulma kayboldu.
    Rölanti oynamıyor sabitlendi.
    Gazı bıraktığımda çok sert bir şekilde yığılıyordu. Hatta 1. vitesteysem koltuktan oynatacak kadar sert yığılıyordu. Bu yığılma yarı yarıya azaldı.
    Son olarak tam tur saymadım ama hava vidasını tam sıkılı durumdan yaklaşık 3-3,5 tur kadar çevirdim. En ideal bu aralıkta çalışıyordu.
    2,75-3 arasında ayarlayın zengin yakıyorsunuz yakıtta fazla yakıyor.

  16. #5396
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2,75-3 arasında ayarlayın zengin yakıyorsunuz yakıtta fazla yakıyor.
    şu hali mi fazla yakar yoksa önceki halinden mi bahsediyorsunuz ?
    Uygun tornavidam olmadığı için 2.5 - 3.5 aralığında ama nerde olduğunu bilmiyorum elle ayarladım. Ancak en pürüzsüz çalıştığı yer ya da o noktaya çok yakın yerde diyebilirim.
    Sizin yakıt ne alemde.
    Bir de çok yakmasından korkum yok çünkü zaten maksimumu gördüm. Commuter e 4.6 dan fazla yaktırabilen varsa buyursun

  17. #5397
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı oguzhanlal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu hali mi fazla yakar yoksa önceki halinden mi bahsediyorsunuz ?
    Uygun tornavidam olmadığı için 2.5 - 3.5 aralığında ama nerde olduğunu bilmiyorum elle ayarladım. Ancak en pürüzsüz çalıştığı yer ya da o noktaya çok yakın yerde diyebilirim.
    Sizin yakıt ne alemde.
    Bir de çok yakmasından korkum yok çünkü zaten maksimumu gördüm. Commuter e 4.6 dan fazla yaktırabilen varsa buyursun
    elle nasıl ayarladınız, sanırsam takmadan önce ayar yaptınız galiba. ister öncesi olsun ister şimdiki hali 3-3,5 gibi yakması lazım en fazla belki 4. monte ettikten sonra elle yapmanız imkansız çünkü elle çevrilecek bir şey değil, bir demir parçasını taşlamada düz tornavida gibi yapın le şekline getirin motoru sürün, orta ayaklığa alın ve o şekilde ayar yapın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:12 ----------

    Motor çalışırken rölantide hava ayarını sonuna kadar kapatın motor stop edicektir.(Eğer başka bir yerden hava almıyorsa)
    2.Ayar vidasını saat yönünün tersine 1.5 tur çevirin ve rölantiyi 2000-2500 e getirin
    3.Şimdi vidayı yavaş yavaş açın devrin en yüksek ve stabil olduğu konumda bırakın
    (yanlış hatırlamıyorsam en fazla 3 tur yazıyordu.)
    Sonra rölantiyi tekrar 1400 e getirin.
    Bunlar sıcakken yapılacak.

  18. #5398
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    teşekkür ederim. İlginçtir ama karburatöü taktıktan sonra elle evirim o vidayı. Vidanın kafası biraz bozulduğu için elimle tutabiliyordum. Takmadan önce tm sıkıp 2,5 tur gevşettim. Sonra taktım. Motor çalıştı. Rölantiyi 3000 e getirdim. Sonra vidayı sıktım devir düşmeye başlayınca durdum. Gevşetmeye başlasım bir noktada devir yine düşmeye başladı. İkisinin ortasında bir yerde devir 3200 3500 gibi bir yere ulaştı orda bıraktım. Devir titreede yapmıyordu sabit duruyor. İlginiz için çok teşekkür ederim. Umarım bir hatam olmamıştır

  19. #5399
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    benzin hava karışımı 2.5 ile 3 tam tur benim bildiğim.siz turları yarım diye sayarsanız zengin karışım olur :-))yani her turunuz 2 defa cevirmiş olmalısınız.toplamda 6 yada 5 tur arası ideal bölge..

  20. #5400
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Depoyu fulleyeceğim bakalım. Yakıt tüketimi nasıl değişmiş onu merak ediyorum. Yani az yaksında zengin olmuş fakir olmuş kolay çalışmış zor çalışmış ya da son hızı düşmüş önemli değil. Cidden çok belimi büktü bunun yakıtı.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)