aslında metal olanlar daha iyi gibi ama ben bulamamıştım bunlardan almıştım püskürtmeli kullanırken.ama bu satıcıdan degil.bulundugum yerde biryerden bulmuştum..
aslında metal olanlar daha iyi gibi ama ben bulamamıştım bunlardan almıştım püskürtmeli kullanırken.ama bu satıcıdan degil.bulundugum yerde biryerden bulmuştum..
elindeki 30 mm manifoltları sor illaki onlarında elinde püskürtmeli vardır.işin içinde olan bilir...hava filtresine zaten biraz mırın kırın etsede uyuyor zaten :-))ilk kullanımda takip et bazen benzin hava karışım ayarı gerekebiliyor.son gazda kullanma cok yakar yoksa :-))
merhaba arkadaşlar,
bugün çift telli, püskürtmeli karbüratörün montajını yaptık. motorun dünyası değişti. özellikle motora inanılmaz bir tork kazandırdı. onun haricinde led sinyalleri de bağladık. motoru modlama işinde sadece egzost ve yan çantalar kaldı...
sormak istediğim bişey var, bu motorun orijinal manifoltuna bağlanan bi hortum var. 200lük manifoltta öyle bi bağlantı yeri olmadığı için o hortum boşta kaldı. ne işe yarar o hortum? boşta öyle sallanmasının bi zararı var mıdır?
http://imgur.com/MNGoyec
http://imgur.com/SlI6bUw
http://imgur.com/iJ7b3FN
http://imgur.com/JHwN7e4
hayırlı olsun.çok iyi gaz yer bu karbüratörle.yanlız gaz yemesiyle birlikte titreşimde artacak haberin olsun :-)) ön dişliyi 16 yap biraz rahatlasın motor..motorun yakıtını takip et olmadı biraz hava ayarını açman gerekecek..elinde gaz halatın yedekte bulunsun.cift tellileri bulmak biraz sıkntı olabiliyor bazen..
1. FYM MASAİ 250 CC CHOPER 2. HONDA CBF 150 CC COMMUTER
3. ASYA GY 200 CC ENDURO 4. HONDA CB 125 E YİNE COMMUTER ve commuterin kralı son MCX 162 CC
arkadaşlar ben karbüratörü değiştirdikten sonra gazı bıraktığımda böyle egzosttan tatlı tatlı patır patır patır sesler geliyor. aslında hoşuma gidiyor ama karbüratör ayarı gerekiyor sanırım. böyle patırdaması zengin karışım mı yoksa fakir karışım mı demekti?
1 seneyi aşkın süredir gittiğim her usta hava ayarını yaptır dedi ama ayar vidası sıkışmış olduğu için kimse uğraşmadı.
Ben de bugün karburatörü söktüm tornacıya gidip 2 TL ye söktüm güzelce yağlayıp alıştırdım ve hava ayarını yaptım. Öncesine göre boşta devirlenme de bariz fark var. Daha kolay devirleniyor. Gazı tam çevirdiğimde boğulma ya da tekleme yapmıyor. 10 000 devire kadar sorunsuz çıktı. Yarın 90 ve üstü hızı deneyeceğim bakalım durum nasıl. Bir de fazla yakmasından şikayetçiydim umarım yakıt tüketimi de azalır. Buji ve hava filtresini de değiştireceğim son tüketimi yazarım.
Zira şaka gibi ama en son ölçümde 4.6 litre/100 kilometre yaktı. 250 cc falan değil 600 cc kadar yaktı meret.
Düşük devirlerde boğulma kayboldu.
Rölanti oynamıyor sabitlendi.
Gazı bıraktığımda çok sert bir şekilde yığılıyordu. Hatta 1. vitesteysem koltuktan oynatacak kadar sert yığılıyordu. Bu yığılma yarı yarıya azaldı.
Son olarak tam tur saymadım ama hava vidasını tam sıkılı durumdan yaklaşık 3-3,5 tur kadar çevirdim. En ideal bu aralıkta çalışıyordu.
şu hali mi fazla yakar yoksa önceki halinden mi bahsediyorsunuz ?
Uygun tornavidam olmadığı için 2.5 - 3.5 aralığında ama nerde olduğunu bilmiyorum elle ayarladım. Ancak en pürüzsüz çalıştığı yer ya da o noktaya çok yakın yerde diyebilirim.
Sizin yakıt ne alemde.
Bir de çok yakmasından korkum yok çünkü zaten maksimumu gördüm. Commuter e 4.6 dan fazla yaktırabilen varsa buyursun
elle nasıl ayarladınız, sanırsam takmadan önce ayar yaptınız galiba. ister öncesi olsun ister şimdiki hali 3-3,5 gibi yakması lazım en fazla belki 4. monte ettikten sonra elle yapmanız imkansız çünkü elle çevrilecek bir şey değil, bir demir parçasını taşlamada düz tornavida gibi yapın le şekline getirin motoru sürün, orta ayaklığa alın ve o şekilde ayar yapın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:12 ----------
Motor çalışırken rölantide hava ayarını sonuna kadar kapatın motor stop edicektir.(Eğer başka bir yerden hava almıyorsa)
2.Ayar vidasını saat yönünün tersine 1.5 tur çevirin ve rölantiyi 2000-2500 e getirin
3.Şimdi vidayı yavaş yavaş açın devrin en yüksek ve stabil olduğu konumda bırakın
(yanlış hatırlamıyorsam en fazla 3 tur yazıyordu.)
Sonra rölantiyi tekrar 1400 e getirin.
Bunlar sıcakken yapılacak.
teşekkür ederim. İlginçtir ama karburatöü taktıktan sonra elle evirim o vidayı. Vidanın kafası biraz bozulduğu için elimle tutabiliyordum. Takmadan önce tm sıkıp 2,5 tur gevşettim. Sonra taktım. Motor çalıştı. Rölantiyi 3000 e getirdim. Sonra vidayı sıktım devir düşmeye başlayınca durdum. Gevşetmeye başlasım bir noktada devir yine düşmeye başladı. İkisinin ortasında bir yerde devir 3200 3500 gibi bir yere ulaştı orda bıraktım. Devir titreede yapmıyordu sabit duruyor. İlginiz için çok teşekkür ederim. Umarım bir hatam olmamıştır
benzin hava karışımı 2.5 ile 3 tam tur benim bildiğim.siz turları yarım diye sayarsanız zengin karışım olur :-))yani her turunuz 2 defa cevirmiş olmalısınız.toplamda 6 yada 5 tur arası ideal bölge..
Depoyu fulleyeceğim bakalım. Yakıt tüketimi nasıl değişmiş onu merak ediyorum. Yani az yaksında zengin olmuş fakir olmuş kolay çalışmış zor çalışmış ya da son hızı düşmüş önemli değil. Cidden çok belimi büktü bunun yakıtı.
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)