Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
30 Kasım 2010, 00:46
#521
Reklamlar
-
30 Kasım 2010, 10:10
#522
Sevgili Atiturhan,
Ben arka lastiği 100/90-18 ebadında IRC marka bir lastikle değiştirdim.Yerli imalat bir lastikmiş.Şimdilik memnunum 110/90-18 ebadında lastik hiç bir markada bulamadım.Zaten YBR kullanan kuryelerde taktırdığım IRC lastiklerden kullanıyormuş.
Aslında arka lastiğin kalın olmasında hiç bir avantaj yoktur.Sadece ince lastik biraz sakil duruyordu ve o nedenle değiştirdim.Ön lastiği değiştirmedim.Bir ara arkadan çıkardığım lastiği öne takıp deneyeceğim.Ama sadece deneyeceğimPek başarılı olacağını sanmıyorum.
Ampul konusunda üzerinden çıkan Watta bir halojen ampulle değiştirmek lazım.Elektirkçinin dediği gibi aküyü yersin büyük vatlı ampül takarsan.Ayrıca çakmak lık takmanı tavsiye etmiyorum.Bu aletler çok çabuk kısa devreye yol açar.Gerçi sigorta takacağım diyorsun ama yinede fazla güvenme.Bu tip ufak motorların altenatörleri çok güçlü olmaz.Bu nedenle fazladan lamba,elktrikli alet vs. takmak sakıncalıdır.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
30 Kasım 2010, 10:19
#523
necatik35 adlı üyeden alıntı
Sevgili Atiturhan,
Ben arka lastiği 100/90-18 ebadında IRC marka bir lastikle değiştirdim.Yerli imalat bir lastikmiş.Şimdilik memnunum 110/90-18 ebadında lastik hiç bir markada bulamadım.Zaten YBR kullanan kuryelerde taktırdığım IRC lastiklerden kullanıyormuş.
Aslında arka lastiğin kalın olmasında hiç bir avantaj yoktur.Sadece ince lastik biraz sakil duruyordu ve o nedenle değiştirdim.Ön lastiği değiştirmedim.Bir ara arkadan çıkardığım lastiği öne takıp deneyeceğim.Ama sadece deneyeceğim
Pek başarılı olacağını sanmıyorum.
Ampul konusunda üzerinden çıkan Watta bir halojen ampulle değiştirmek lazım.Elektirkçinin dediği gibi aküyü yersin büyük vatlı ampül takarsan.Ayrıca çakmak lık takmanı tavsiye etmiyorum.Bu aletler çok çabuk kısa devreye yol açar.Gerçi sigorta takacağım diyorsun ama yinede fazla güvenme.Bu tip ufak motorların altenatörleri çok güçlü olmaz.Bu nedenle fazladan lamba,elktrikli alet vs. takmak sakıncalıdır.
merhaba Necati abi
yaşadığım yerde yollar hiçte iç açıcı değil.her an 10 cm den derin çukurlar karşına çıkabiliyor.bundan dolayı daha etkin kullanacağım bir aydınlatma sistemi kullanmak istiyorum daha ileriyi görebilmek için.
aynı güçte bir xenon far taktırmam benim yararıma olur mu sence?
bir de motorumun subap ayarını ben de yapabilirmiyim?
-
30 Kasım 2010, 11:13
#524
sivernson adlı üyeden alıntı
merhaba Necati abi
yaşadığım yerde yollar hiçte iç açıcı değil.her an 10 cm den derin çukurlar karşına çıkabiliyor.bundan dolayı daha etkin kullanacağım bir aydınlatma sistemi kullanmak istiyorum daha ileriyi görebilmek için.
aynı güçte bir xenon far taktırmam benim yararıma olur mu sence?
bir de motorumun subap ayarını ben de yapabilirmiyim?
Zenon farın motorunu takacak pek bir yer yok motorda.Bu yerin kapalı su almayan bir yer olması lazım.Ayrıca zenonla iyi görüşte sağlayamayabilirsin.Ben arabama taktırmıştım ve memnun kalmadım.Zira farın yapısınında zenona uygun olması lazım.
Sibop ayarına gelince,tecrübe ve bilgi ister.Tavsiye etmem.Ayrıca motosikletin şu anda garanti kapsamında ve servisinden başka bir yerde sibop ayarı yaptırmaya kalkma.Ayrıca bu sibop ayarına neden ihtiyaç duyuyorsun?
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
30 Kasım 2010, 11:19
#525
necatik35 adlı üyeden alıntı
Zenon farın motorunu takacak pek bir yer yok motorda.Bu yerin kapalı su almayan bir yer olması lazım.Ayrıca zenonla iyi görüşte sağlayamayabilirsin.Ben arabama taktırmıştım ve memnun kalmadım.Zira farın yapısınında zenona uygun olması lazım.
Sibop ayarına gelince,tecrübe ve bilgi ister.Tavsiye etmem.Ayrıca motosikletin şu anda garanti kapsamında ve servisinden başka bir yerde sibop ayarı yaptırmaya kalkma.Ayrıca bu sibop ayarına neden ihtiyaç duyuyorsun?
burada bazı motorlar taktırmış.yol üzerini çok iyi aydınlatıyor.bende yapsammı diye düşünmüştüm.
3000 de sibop ayarı bozulmuş.bir kaç kez yolda kaldım. tekrar yolda kalırsam mudahale edebileyim istedim.
-
30 Kasım 2010, 11:23
#526
Yolda kalma falan korkuttu beni, bu durum benim de başıma gelir mi? Aynı motor aksamını kullanıyoruz sonuçta.
-
30 Kasım 2010, 11:23
#527
topik olgunlaşıyor
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
30 Kasım 2010, 11:37
#528
htmetin adlı üyeden alıntı
topik olgunlaşıyor
Necati abiye katiliyorum. Xenon her zaman verim vermiyor. Arabamda kullandigim 10.000K xenonlar yagmurda neredeyse yokmus gibi oluyorlardi. 6000K ile degistirdim. Nispeten aydinlatmasi daha iyi oldu ama genel olarak xenon yagmurda verimsiz. Sunuda belirteyim arabamin farlari optik lens. Yani aynali farlardan degil.
O yüzden ben MC deki gibi aynali farlarda xenonun verim verecegini sanmiyorum. Ben fari güclendirmek icin ilk firsatta aynali tip ampül alacagim watt'inida biraz büyük almayi düsünüyorum bakalim nasil olacak yada tavsiye edecekler mi. Gelismeleri buradan bildiririm sizlere...
-
30 Kasım 2010, 12:01
#529
sivernson adlı üyeden alıntı
burada bazı motorlar taktırmış.yol üzerini çok iyi aydınlatıyor.bende yapsammı diye düşünmüştüm.
3000 de sibop ayarı bozulmuş.bir kaç kez yolda kaldım. tekrar yolda kalırsam mudahale edebileyim istedim.
Sibop ayarı öyle şak diye bozulmaz.Zamanla aşınma sonucu meydana gelir ve sen bu bozulmayı motordan gelen ekstra seslerden anlarsın.Ha şak diye bozuldu diyorsan,montaj esnasında somunu veya kontrası iyi sıkılmamış olabilir ve bu nedenle bozulmuş olabilir.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
30 Kasım 2010, 12:19
#530
necatik35 adlı üyeden alıntı
Sibop ayarı öyle şak diye bozulmaz.Zamanla aşınma sonucu meydana gelir ve sen bu bozulmayı motordan gelen ekstra seslerden anlarsın.Ha şak diye bozuldu diyorsan,montaj esnasında somunu veya kontrası iyi sıkılmamış olabilir ve bu nedenle bozulmuş olabilir.
aslına bakarsan bende motordan gelen sese göre hareket ediyorum.
hangi parçalarda aşınma meydana gelince sibop ayarı bozulur? ve bunu önlemek için neler yapabiliriz?
-
30 Kasım 2010, 12:50
#531
Sibop ve iticiler arasında zamanla veya hararet,yağsız kalma gibi durumlarda aşınma meydana gelir.Buda bu iki parça arasındaki boşluğun artmasına yol açar.
Yağı kaliteli kullanmak,her zaman yağ seviyesini kontrol etmek ve hararet yaptırmamak suretiyle sibop ayarının uzun müddet istenilen değerde kalması sağlanabilir.
Aşağıdaki linkteki faydalı bilgilerden yararlanabilirsin.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...i-anlatim.html
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
30 Kasım 2010, 19:59
#532
sivernson kardeşim motorum gaz kesiyor demiştin sonucunu yazmadın daha başka şeylerde yaşamıssın yazmıyorsun en cok kilometreyi yapan sensin bize yaşadıklarını aktar özellikle motor aksamı ile.subab işinide bi iyice anlatırmısın.
-
30 Kasım 2010, 20:22
#533
arkadaşlar cumartesi günü ehliyet sınavım vardı kendi motorumla katıldım lakin sınavdan evvela vitesli motor ile deneme yaptık belki vitesli motorla sınav yaparlar diye debriyaj vites gaz kombinasyonu biraz karışık geldi birde gazı bırakınca yığılma oldu bu normalmidir eğer normalse scotterden vazgeçmeyi düşünmem beni aydınlatırsanız sevinirim
ne toyotası lan benim babam adam gibi adam:salut:
-
30 Kasım 2010, 20:54
#534
İlk başlarda acemilik çekmen normal ama ileride çok rahat kullanacaksın korkma bir sorun çıkmaz
One Turk .. Against The World .. !!..
elverengin@gmail.com
-
30 Kasım 2010, 21:05
#535
serkanyeliz adlı üyeden alıntı
arkadaşlar cumartesi günü ehliyet sınavım vardı kendi motorumla katıldım lakin sınavdan evvela vitesli motor ile deneme yaptık belki vitesli motorla sınav yaparlar diye debriyaj vites gaz kombinasyonu biraz karışık geldi birde gazı bırakınca yığılma oldu bu normalmidir eğer normalse scotterden vazgeçmeyi düşünmem beni aydınlatırsanız sevinirim
Benimde ilk motorum otomatik sanzumanli bir scooter idi. Ben hayatimda ilk defa vitesli bir motorsikletin koltuguna bu motorsikletimde oturdum. Motoru bayiiden ehliyeti olan bi arkadasim getirdi. Getirir getirmez bundan sonrasi sana ait dedi ve benim motorun üstüne oturmaya tesvik etti. Ilk kalkisimda stop ettirdim, sonrasi iplik sökügü gibi geldi. Bende senin gibi vitesli motordan korkuyordum yapamam gibi geliyordu ama inan simdi öyle büyük keyif ve zevk aliyorum ki inanamazsin. Vitesliyi kullansan otomatige bir daha binmezsin. Cok zevkli. Ayrica gazi kesince yigilma olmasi normaldir. Otomatiktede gazi birakinca yigilma olmuyor mu? Yada otomobillerde de yigilma olmuyor mu? Ama viteslinin güzel yani var vitesi yükseltirsin gazi kesersin yigilma olmaz. Velhasil önceden motorsiklet kullanmiyormusum. Simdi bu vitesliyle motor kullandigimi anladim.
-
30 Kasım 2010, 21:30
#536
motoru zorlamak istemiyor yıgılmayı engellemek isteyenler misali 2 viteste 60 a cıktıgınız az ileride duracaksanız gazı kesmeden vites yükseltip öyle gazı bırakınız. yıgılma illaki olacaktır fakat 4/3 yıgılmayı bu teknikle azaltabilirsiniz.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
30 Kasım 2010, 22:43
#537
arkadaşlar ybr isteyen varmı
http://www.alibaba.com/product-gs/34..._YBR_125K.html
yamaha guvencesinde bile degilmiş bu vesile ile ogrendik galiba sadece motoru yamaha guvencesinde
One Turk .. Against The World .. !!..
elverengin@gmail.com
-
30 Kasım 2010, 22:51
#538
-
30 Kasım 2010, 22:55
#539
atiturhan pm lere bakarmsıın
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
30 Kasım 2010, 23:04
#540
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
atiturhan pm lere bakarmsıın
islem tamamdir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)