ARKADAŞLAR arkaya 130 taban lastik sığar mı mcx'de? acil cevap verene müteşekkir olurum.
ARKADAŞLAR arkaya 130 taban lastik sığar mı mcx'de? acil cevap verene müteşekkir olurum.
arkadaşlar bu başlıgı biraz okusanız her sorunuza cevap bulabilirsiniz.. sondan yaklaşık 10-15 sayfa geriye doğru okuyun mutlaka sorularınıza cevap alabilirsiniz..
Arkadaşlar ben bu motoru almadan öncede aldıktan sonrada buradaki yazanların hepsini okudum kışın motor kullanmadığımdan dolayı biraz uzak kaldım siteye ondan dolayı bulamadım eskiden lastik hakkında bilgi paylaşımı olduğunu hatırladığım halde armut piş ağzıma düşle alakası bulunmamaktadır yani bilgiler için teşekkürler
Selamun Aleyküm arkadaşlar aylardır araştırıyorum motosikletleri ve MCX e karar verdim ama kullanmadım hiç sürmedim o yüzden süren arkadaşlara sorularım var.
1- Titreme var mı ?
2- Devirli gidersek ne kadar yakar ?
3- Arka amortisör kötü diyorlar doğru mu doğruysa ybr amortisörü çözüm olur mu ?
4- Zincir kötü diyorlar doğru mu ?
5- Lastikler kötü diyorlar doğru mu ?
6- Sele rahatsız ediyor diyolar doğru mu ?
7- Bu sorunlar eğer var ise çözümleri ne ?
130 luk lastik uyduruluyor...ben 120 lik kullanıyorum.yanlız orta sehpa sıkıntı olabilir..bence ebatinda takın egerki görünüş önemli degilse.elbette görünüşü etkiliyor ama performansıda etkiler.üstelik yakıtıda..lastik önerilerim birkaç sayfa öncesinde lastik önerilerim yazdım...titreme var özellikle 15 dişlide ama diğer çinli gruba göre daha az..100 km 4 litre ortalam.bu eksik olmaz fazla olur..arka amortisör sert.lastikler kötü plastik.zincir idare eder.sürekli uzar...sele sert yumuşatılabilir..tüm çözüm önerileride bu sayfada mevcut.
1- 15 dişli ile biraz var 16 ile 90-95 i geçmezseniz yok diyebilirim
2- Ben önceki depoda sürekli yüksek devir kullanarak(9-10 bin) 4.5 litre/100 km yaktırabildim. En az 3.3 litreyi gördüm.
Bu depoda biraz daha düşecektir( hatta baya düşmesini bekliyorum)
3- Ben çok rahatsız olmuyorum
4- 200-300 km de bir gerdirmeniz gerek. 6-7 bin km de bir değiştirmeniz gerekebilir. Kaliteli bir tane alırsınız.
5- Üstünde gelen lastikler kuru ve sıcak asfaltta gayet güzel tutuyorlar. Ama soğukta hele ki yağmur da jant üstünde gitsem daha iyi tutunurum yola.
6- 150 km den sonra biraz ağrı yapıyor. 10-15 dk mola verip devam ediyorum.
maksat hem görüntü hem yol tutuş. yaptığım hesaplamalara göre 130luk lastik sığıyor. orta sahpayı da çıkarırırm eğer sığmazsa sorun değil. bu arada sizin motorunuzu internette gördüm. sahibindende. arka tarafa yanak olarak 90 takmışsınız. bir de ybr süspansiyonu takınca arka taraf biraz fazla yükselmiş sanki...
Eğleniyor muyuz?
Arkadaşlar motosikletin lastiğini büyütürseniz/genişletirseniz daha iyi yol tutmaz. Araba gibi değil ki bunlar aynı mantıktan yola çıkarak geniş lastik takmak istiyorsunuz. Aksine taban genişledikçe hakimiyetiniz zorlaşabilir.
Ayrıca Altın Elbiseli Adam'ın bu videosunu izlemenizi tavsiye ederim lastik konusunda; http://www.altinelbiseliadam.com/mot...lastik-secimi/
Bu da internet sitesi, http://www.altinelbiseliadam.com/ .Bu adamı tanımayanlar/takip etmeyenler bir baksın motosiklet hakkında çok önemli ve çok güzel konular ele alıyor, ayrıca bir çok motosiklet markası ve modelini test edip anlatıyor. Tv'de gördüğümüz şişirme üslupla değil tamamen gerçek ve kullanıcı dostu bir şekilde.
İyi sürüşler.
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
görüntü hoş oluyor yanlız 130 luk yapmayın yinede...orta sehpa aslında önemli zincir temizliği vs için kullanışlı.benimki 12-90-17 evet enduro lastiği.altın elbiseli adamın dediği gibi yer tutuş hakkında sahibeler var .virajda belki biraz daha işe yarıyor lastik.birde görüntü.ama sırf yer daha iyi tutsun diye geniş lastik almayın.hadi alıyorsanız cok geniş almayın.standartı 110 luk olana en fazla 120 lik takın 130 cok bence.balon gibi durur.ben uygun ebatı uygun fiyata bulamadım.100 lük uygun lastik olsa alırdım.mc lerinki 90-90-18.100 lük bile yeter.eğerki performans kaybı olmasın vede yakıt tasarrufu için derseniz.ama görüntü olsun derseniz takın..ha şimdi uygun lastik bulsam degişirim.benim görüntüyle işim yok aslında.performans daha önemli birde yakıt tasarrufu..tabi kişisel zevkler tartışılmaz...kesinlikle ybr amortisörü yan sanayi olanı ama.hem ön tarftaki 18 jant farkını kapatır hemde daha konforlu ve yükseltiyor arka tarafı...
Mahir videoyu izlediğin haldemi anlamadın yoksa izlemedinmi bilmiyorum bir daha bi bak istersen 40.saniyede ne diyor adam. Yarışçılar bile eğer pist çok virajlıysa 1cm daha ince lastik tercih ediyolar diyor. Hala 1cm kalın tak en azından yazmışsın. Çoğu doğru diye bildiğiniz şeyler yanlış olabiliyor araştırın biraz, işte hazır video koydum yani. Mc'nin 90/90 olan lastiği 18inc için olan bi lastik bizim Mcx'lerin 17inc bu bile çok şeyi fark ettirir. Bir daha izleyin bence...
http://www.altinelbiseliadam.com/motosiklette-lastik-secimi/
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
haklısın öyle diyorda neye inanacağımızı şaşırdık. ben 1 cm olanı tak derken hani eger aklında takmak varken madem karar vermişşin bari 1 cm kalını tak dedim.2 cm kalınından iyi degilmidir ? ben halen diyorum orjinali daha iyidir.neden kalın tercih ettiğimide belirttim zaten..
Ben uzun zamandan beri takip ediyorum bu adamı bilmiyorum sende takip ediyormusun. Eğer takip etmiyorsan, tanımıyorsan diğer videolarını da izlemeni tavsiye ederim. Nasıl biri olduğunu anlaman açısından. Şuana kadar bir konuda yanıldığını görmüşlüğüm yok baya bilirkişidir kendisi. Çarşamba akşamları Youtube üzerinden canlı yayın yapıyor kaçırma derim. Bilmeyenler şimdi madem bu kadar iyi neden tv'de program yapmıyor diyebilirler, adam o kadar dürüst tanıtıyor ki motorları kusurları bir bir açıklıyor, diğer sözde tanıtımcılar gibi mükemmeldir/iyidir/şahanedir demiyor hiçbir zaman bundan dolayı. Konuşma tarzıda senin benim gibidir medyatik değildir samimi bulursun.
--
Araya bi fotoğraf kaynatayım. Orijinal egsozdan dolayı kısa yaptığım çantayı egsozu değiştirip yer açılmasından ve çok boş durmasından dolayı uzattım, ek yaptım. Şimdi 2 taraftaki çantada eşit oldu daha güzel durdu.
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
adam bir ekol takip ediyorum sürekli zaten yorumlarına bitiyorum merak etme tanımayan yoktur
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:56 ----------
ooo iyi durmuş hiç degilse simetrik olmuş onur. daha güzel duruyor
valla bencede orjinal ebatlar daha iyi şuan ki tek sorunum arka fren yumuşak iyice ayağımı aşağı bastırcam ki dura oda servise gidene kadar idare ederim artık hava şartlarından dolayı pek gezemiyorum martta aldım şuan km 320 bunun 240km si zaten erzurum ardahan arası oldu bu sabah dağlara kar yağmıştı
"Sorumluluğunu taşıyacağın fikrin adamı ol"
slm ...arkadaşlar.. ben 4 yıllık bir motorsiklet kullanıcısıyım...ilk motorum kymco 125 pulsar dı..onu sattım şimdiki motorum mondial 150 mcx .150 yazsada motoru 162 cc miş..fabrika verisi öyle yazıyor..önceki kymko motorumda yakıt göstergesi yoktu.göstergenin nasıl çalıştığını..bilmiyordum nasıl derken doğrumu değilmi diye...lafı fazla uzatmadan ...mondialın yakıt tüketimi ile BİLGİ VEREYİM DEDİM...BUNDAN SONRAKİ BU MOTORDAN ALACAK KİŞELERE BİRAZ FAYDAM OLSUN DEDİM..3 GÜN ÖNCE GÖSTERGEYE GÖRE YAKITI FAZLA YAKIYORDU ..BENDE TAM TEST ETMEK İÇİN YAKIT DEPOSUNU KOMPLE BOŞALTTIM YEDEK DEPOYU FELAN İYİCE SALLAYA SALLAYA .SONRADA 1 LİTRELİK KOLA ŞİSESİ BULLUP TAM SIFIR OLMAYACAK ŞEKİLDE DOLDURDUM VE DEPOYA KATIM...KM SIFIRLADIM ARKA BAGAJADA 2 LİTR BENZİN ALDIM...YOLA ÇIKTIM.SABİT 80 KM HIZLA.ŞUNUDA ATLAMADAN SÖYLEYEYİM BU YOLA ÇIKMADAN ÖNCE KARBURATÖRÜN HAVA AYARINI AZ BUÇUK BİLGİLERİMLE AYARLADIM..KONUMUZA GELİRSEK..TAM 48 KM SONRA BENZİN BİTTİ VE SONUÇLARI ŞAŞIRTTI BENİ..GÖSTERGEYE GÖRE 20-25 BEKLİYORDUM...BU ARADA GİTTİĞİM YOLLARDA YOKUŞLAR FAZLAYDI VE SADECE 3 YERDE DURDUM..
BU ARADA MOTORU 2. EL ALDIM KM RESİ 12 BİN DE..VE BEN ALDIĞIMDA GERİ DÖNÜŞÜMÜ İPTAL ETMİŞLERDİ BENDE TEKRAR GERİ DÖNÜŞÜMÜ TAKIP ÖYLE TEST ETTİM..GERİ DÖNİŞÜMÜ TAKTIKTAN SONRA OTORUN ÇALIŞMASI RAHATLADI...NİYE İPTAL EDERLER ANLAMIŞ DEĞİLİM..BİRDAKİ TESTİM GERİ DÖNÜŞÜMÜ İPTAL EDİP YİNE AYNI YOLDA TEST EDECEM ONUDA BRDA SİZLERLE PAYLAŞACAĞIM...İNŞALLAH BU SEFER KAMERAYA ÇEKER PAYLAŞIRIM..
Motor bloğu çok iyi ve titreşim tvs apacheden bariz bir şekilde az ve daha atik bir alet
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)