Bizim motorlara Ngknın hangi iridyum bujisi oluyor yardım pls...???
Bizim motorlara Ngknın hangi iridyum bujisi oluyor yardım pls...???
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-mondial-mh-drift-buji-125-cpr7eaix-9-iridyum-buji-performans-119770072/detay
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:37 ----------
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-ngk-cr9eix-iridyum-buji-cr9eix-112495351/detay
bendeki bu modeli..
mert arkadaş,
Ben bir kaç yazınızı ve atışmalarınızı okuyarak, konuya bir gün önce yaptığım amortisör ve ön dişli değişimiminin taze heyecanı ile sizleri tanımadan fikrimi tek mesaj ile paylaştım. Fakat siz paşalarım krallarım vs. diyerek beni bir kefeye koymuş, hoş olmayan bir üslub tercih etmişsiniz. Dikkatinizi rica ederim.
Paylaşımınızın bilgi içeren bölümlerine cevaben,
1- Aynı Broadwaye başka dişli oranları olan bir şanzıman koyarsanız orjinalinde 120 km hız da giderken max 7000 devir sayacında 6000 devir döndürmez de 4000 devirde 120km hız ile seyir edebilirsiniz. Bu sizin dediğiniz gibi aracın motorunun güçsüzlüğü ile ilgili olmaz şanzıman tercihi ile ilgili bir seçim olur. sizin 1,6 litre motorlu araçlarda 1,4 e kıyasla yüksek devir sorunu olmaz düşüncenizde yine farklı dişli oranları olan bir şanzuman değişimi ile 1,6 litre motorlu bir araç uzun yolda bağıra bağıra ancak 130 km hız yapabilecek hale getirilebilir.
yani ben broadway örneğini arabanın motor hacminin küçüklüğüne dikkat çekmek için değil konumuzla alakalı şanzıman dişli oranlarının bu modeldeki tercihine dikkat çekmek için vermiştim. Belki Fabrika yerden yüksek aerodinamiği olmayan arabamızın devir ve süratle ne ilgisi olur dağda keçi gibi tırmansın, şu kesime hitap etsin diyerek bilinçli üretti....
120km hızla giderken 6000 devir değilde 3500 devirde seyredebilen spring gibi düşük güçte ve hafiflikte başka marka/modellerin varlığını hatırlatarak küçük hacimli her arabanın uzun yolda çok yakacağı tezinizi çürütmeye çalışmıyorum.
2- Maximum tork ve güç değerlerinin yüksek devirlerde elde edileceğini biliyorum. Springde "tercih edilen şanzımanda" vites aralıklarının kısa olması ile erken vites atarak , -uzun vites aralıklı diğer hayal ürünü spring!-imize kıyasla arabanın motorundan düşük hızlarda daha fazla tork ve güç elde edeceğiz. "şehir içerisinde çabuk vites değiştirip torktan fazlası ile faydalanarak" cümlesindeki "Torkdan fazlası ile faydalanmak" demek Torkun ve Gücün TAMAMINI almak demek değildir!! yanlış anlşılma olmuş.
3- bu benim son 11 senede 11. motosikletim. büyük hacimli enduro, naked tarzı japon motosikletlerim de oldu, 250 cc japon ve çinli motorsikletlerim de. şu dönem ev yaptırdığım ve motorsikletsiz kalamayacağım için çok uygun fiyata motosiklet konusundaki ihtiyaçlarım ve önceliklerime göre bilinçli ve tüm ön yargılardan sıyrılmış bir şekilde MCX i tercih ettim. Bu tecrübe ve yaz kış motosiklete binen uzuvlarını virajdan sakınmayan ortalama bir kullanıcı olarak ilk sürüşümde farkettiğim şey motorun altımda deli gibi yüksek devirde döndüğü motor bölümünün bu sebeple çok fazla gürültü çıkardığı idi. 12000 devir aralığında hareket eden 162 cm3 hacmindeki bir motorsikletin 750cc motor hacmindeki torklu bir enduro gibi 2500 devirde kaldırıp vites atabilmek yada 40kmde 5. vites ile giderken 90 km hızda da bağırta bağırta motosikleti sürmek tam bir enayi durum. Acilen İmkan dahilinde olsa Şanzımanı açıp 5 vitesin de dişli oranlarını değiştirip vites aralıklarını uygun hale getirmek istedim. Bunu yapamayacağım için dışardaki dişlileri oynamalıydım. ve dişlimi bir numara büyüterek (16) yaptım.
şimdi.... bu demek değil ki "15*38 dişliyi 16*38 yaptım. hah oldu dedim. zaten fabrikasyon böyle olmalıymış dedim." cümlemde "fabrikasyon böyle olmalıymış" diyerek o fabrikaya ve mühendislerine bir hakaret ediyorum yada hor görüyorum.
Belki fabrikada çalışan bir mühendis "15*38 takalım bu motosikletleri binen kitle anket araştırmalarımız sonucu az gelirli 17-19 yaşlarındaki apachi gençlik. bunlarda rodaj aşamasında motoru sıkıştırılar ve garanti süresi boyunca fabrika olarak başımız ağrır."
Diğer bir mühendis demiştir ki " 15*38 takalım bence de. Zaten Türkiye engebeli bölge. Şu ülkede bu dişliyi kullanıyoruz Türkiyede bu dişliyi kullanalım. !! vs...." komik....
Yani eldeki kısa vites aralıklı hazır ve ucuz şanzıman ile Eldeki bu hassasiyet ve güçteki motoru kullanıcıların sıkıştırıp garanti dahilinde fabrikaya sorun çıkarmaması için mecbur kalmış olabilirler 15*38 dişli seçiminde. komikk
bazen bu komikler ile piyasaya ürünler sürülebiliyor sürülmesi gerekli mecburi olabiliyor..
benimkinde uzun gelmiyor gelsede bir sıkntı yaşamadım şimdiye kadar.cıkarıp söküp takıyorum sıkıntı yok..aynı motor sıkıntı yaşayacagını sanmam...
"Cahili cühela vekili ukala."
"Cehalet içinde olan insanlar kendilerini ukala bir biçimde savunmaya meraklıdırlar." demektir.
Kaynak: http://www.itusozluk.com/goster.php/cahili+c%FChela+vekili+%FCkela
Bir cümleyi ve ya başka her hangi birşeyi bilmiyorsak KENDİMİZ araştıralım, ona buna sormayalım ya da kelimelerin anlamlarına göre yeni/yanlış anlamlar türetmeyelim.. Bu cümleyi anlamamandan "bu cümleden ustalamızı cahil benide ukala yaptın sanırım" ya da yarım anlamandan diyelim, benim artık tartışmayacak olmamı diğer arkadaşlar anlar umarım..
Yav he he..
Tek cevap vereceğim;
"5. Max. Tork : 12.0 Nm at 7500 min
6. Max. Güç : 10.5 kw at 9000 min
burada görülen güç ve tork o devirlerde oluşan güç ve torktur yani biz motosikleti 5000devirde kullanırken 12Nm'lik 10.5kw'lik bi motosiklet kullanmıyoruz. 7500devire gelince maksimum tork değeri olan 12.Nm tork ortaya çıkmış oluyor 7500'ün üstü ve altı bu tork değerinin daha altındadır (Şimdi demeyin 7500'ün üzerinde değer nasıl düşüyor diye, zaten kullanıyorsunuz biliyorsunuz belli bi devirden sonra motosiklet hızlanmıyor değil mi?) aynı şey 10.5kw içinde geçerli 9000 devire gelmedikçe biz 10.5kw yani 14beygirlik gücü alamıyoruz ki ? Hadi şimdi torktan fazlası ile faydalanında görelim bakalım yakıt değerlerini ekonomikmi oluyor başka bişeymi oluyor ?"
("Torkdan fazlası ile faydalanmak" demek Torkun ve Gücün TAMAMINI almak demek değildir!! yanlış anlşılma olmuş ?)
Basitçe, "maksimum tork değerinin olduğu 7500 devire ne kadar yakın çevirirsek o kadar fazla yakar". Demek istediğim basitçe buydu, ben bunu biraz uzun uzadıya anlatmıştım.. Şimdi sen mi benim yazdığımı yanlış anladın acaba ?
Ben anlatmak istediğimi anlatamıyorum, boşver çok takılma böyle şeylere
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
bilmiyorum dikkat etmedim.kalsa ne olurki sıknıtı yaşanmadıktan sonra...
"Cahili cühela vekili ukala."
"Cehalet içinde olan insanlar kendilerini ukala bir biçimde savunmaya meraklıdırlar." demektir.
Kaynak: http://www.itusozluk.com/goster.php/cahili+c%FChela+vekili+%FCkela
Bir cümleyi ve ya başka her hangi birşeyi bilmiyorsak KENDİMİZ araştıralım, ona buna sormayalım ya da kelimelerin anlamlarına göre yeni/yanlış anlamlar türetmeyelim.. Bu cümleyi anlamamandan "bu cümleden ustalamızı cahil benide ukala yaptın sanırım" ya da yarım anlamandan diyelim, benim artık tartışmayacak olmamı diğer arkadaşlar anlar umarım..
ilk bakışta bir yorum yaptık onurcum.yanlış anlamışız zaten üzerinde durmadık.bilgiye insanlar sadece kendisi araştırmayla ulaşamayabilir.bazı seyleri bilene sormak lazım.araştırmak tek yönlü degil zaten ya soracagız yada başkalarını yazdıklarından okuyup öğreneceğiz..
ustalarımıza ilettim yorumları aynen şu:[B]keşke hiç tartışmasaydın.gereksiz kendini yormuşşun !!! "Cahil ile sohbet etmek güçtür bilene, Çünkü cahil ne gelirse söyler diline." bu sözü de kendisine ilet dediler... .tartışma yaratmak için degil hani sen söyle dedin ya cevabı geldi sormak istediği birsey varsa telefonumuzu ver aracı olmadan konuşalım onla dediler...
Kısa vites aralıklı şanzuman tercih edilmiş herhangi bir vasıtada şehir içerisinde: düşük hız ve düşük devirde yeterli torku alarak çabuk vites değiştirebilmiş ve "torktan fazlası ile faydalanmış oluruz"
Tanımı ilk cümlemde yapılmış vasıtalarda ( önceki yazımda belirttiğim spring yada 15 ön dişlili mcx gibi) örneğin 2500 devirde vites atabiliyorken 3500 devirde vites atmak, ihtiyacımızdan fazla ittirme gücü(tork)nün oluşmasına ve fazla yakıt tüketimine sebep olacaktır (Düz yolda, yüksüz şartlarda)Buradaki 3500 devir değil 2500 devirde aracımızı kaldırıp hareket devamlılığını ekonomik bir şekilde gerçekleştirebildiğimiz için "torktan fazlası ile faydalanmış oluruz"
Yine tanımı ilk cümlemde yapılmış vasıtalarda ( önceki yazımda belirttiğim spring yada 15 ön dişlili mcx gibi) uzun yolda son vites erken biteceği için çok devir çok yakıt......
Uzun vites aralıklı herhangi bir vasıtada (Ön dişlisi 16 yapılmış mcx gibi) şehir içerisinde....... Şehir dışında.......
neyse yazmıştım aynılarını, sıkıldım bu konudan..
Bujiyi İridyum tercih ettim düşük fiyata..
DELTAFORCE MS9726
BUJİ İRİDYUM CPR6EI CBF 150 SPACY 110 125MH 125MC 150MC MC-X 150MR
Motor araştırması yapıyorum 3 şey sorucam cevaplarsanız sevinirim;
1- Motor yakıt ne durumda?
2- Uzun yolda stabil seyahat hızı nedir?
3- Uzun yolda sorun çıkartıyormu hararet gibi?
Teşekkürler hepinizi seviyorum
Evet arkadaşlar önce cümleten iyi akşamlar dilerim.
Jokzilla arkadaşımında dediği gibi 150 mc ile uzun yola gidebilir miyiz? Ben yamaha ybr kullanıcısıyım. Arkadaşımda da 2011 17.000 km de bir mc var. Karadeniz turuna çıkmayı düşünüyoruz ortalama alıcağımız km 2.500 civarı motorun bakımları tam yola çıkarken yağı bujisi filtreleri tekrardan değişicek. Yanımıza yedek bujide ve yağ da alacağız. Sizin görüşleriniz nedir. Bu motorlar bu yolu kaldırabilir mi? Deneyen kullanan deneyimi olan var mı?
Şimdiden teşekkürler
Kaldırır. Ben 1800 km yol yaptım. Hem de arkada nerdeyse bir artçı kadar yük vardı. Bana mısın demedi.
Ortalama seyahat hızı 15 dişli ile 75-85 arası iken 16 dişli ile 90-95 arası çok rahat ve titreşimsiz gidebilirsiniz.
Yakıt konusuna gelince 2 litrelerden bahseden arkadaşlara nedense çok inanamıyorum. Ya bu arkadaşların motoru gerçekten çok iyi ve kendileri çok tasarruflu kullanıyor ya da benim motorumda bir sorun var. 4 litre /100 kilometre yakıt yakıyorum. Çevremdeki kullanıcılarında tüketimi bu şekilde.
30 derece sıcakta da gittim 2 saatte bir mola verdim herhangi bir sorun yaşamadım.
@oguzhanlal Enduro havası var motorda, Uzun yol yapacağım motor arastırıyorum.
Eğer hız benim için önemli değil diyorsanız "az yakması sebebi ile" ybr 125 bakın derim. Eğer bu yolculuğu ybr ile yapmış olsaydım aynı benzin ile 2400 km yapabilecektim.
150 MC nin tek sevmediğim yönü çok yakması.
Az yakıyor diyen arkadaşlarla bir gün buluşalım birbirimizin motorlarını karşılaştıralım. Ciddi ciddi benim motorda bir sorun olduğunu düşünmeye başladım.
uzun yolda mc-mcx cok yakmıyor.ybr ile karşılaştırmayın tabiki.ybr ile kamyon sollayamazsınız.heleki 2 kişiyken..mcx bile bazen sıkıntı cekiyorken.430 km 17 dişli 52 tl yakmış çokmudur ? 4 lira 80 kuruş tu benzin o zamanlar..90 dan asagı inmedik..uzun yolda sıkıntı çekmedim.yükümüzde agırdı 320 kg yük motorla beraber.deli gibi rüzgar esiyordu.2 kişiyiydik.sırtınızı destekleyin.2 kişiyseniz araya yastık koyun süren kişiyi destekleyin sırtını.motor kolay bayılan motor degil.150 km de bir dinlenin 15-20 dakika yeter..sehiriçi cok yakabilir ama uzun yolda gayet yeterli yakıtı.15 dişliyle uzun yola cıkmayın.17 yapın.hem daha az titreşim hem daha az yakıt.
Geçen yaz Eskişehir den bursaya 200 km hiç durmadan 110km hızla geldim motor tık yok.
Hocam bu motorun standart dişlisi kaç?
orjinal dişlisi 15 kesinlikle 16 yapılmalı.motor daha rahatlıyor...
Herkese teşekkür ederim bakalım. 2 -3 ay içinde bi turumuz olucak fotoğraflı anlatım şeklinde sizinle paylaşmak isterim. Sabırsızlıkla zamanı çekiyorum. Şimdilik p.tesi günleri(malum iş sebebi)sadece küçük geziler yapıyoruz istanbul içinnde katılmak isteyen arkadaşlar davetlidir. Yeşili mavisi bol güzel alanlara gidebiliriz. Küçük cc az benzin çok memleket görebiliriz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)